een bericht recht uit het hartquote:Op donderdag 7 juli 2022 12:39 schreef Solotovski het volgende:
Als je dat beest wat aandoet, hoop ik dat je sterft.
En beter hou je die tyfuskippen van je goed afgesloten
Mijn kippen lopen overdag in de tuin met een omheining met een groot hek. Ik heb alles op orde.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:39 schreef Solotovski het volgende:
Ah helder. De kat was echter dusdanig intelligent dat hij het hek open kon maken met zijn pootjes.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:44 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mijn kippen lopen overdag in de tuin met een omheining met een groot hek. Ik heb alles op orde.
Blijkbaar nietquote:Op donderdag 7 juli 2022 12:44 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mijn kippen lopen overdag in de tuin met een omheining met een groot hek. Ik heb alles op orde.
quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:54 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ah helder. De kat was echter dusdanig intelligent dat hij het hek open kon maken met zijn pootjes.
Ik kan moeilijk een half voetbalveld aan tuin overdekken, die kat mag gewoon niet in mijn tuin komen. Blijkbaar over het hek geklommen. Die eigenaar mort z'n beest bij zich houden.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:54 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ah helder. De kat was echter dusdanig intelligent dat hij het hek open kon maken met zijn pootjes.
Dit ga ik doen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:55 schreef junkiesietze het volgende:
posters met "gevonden" ophangen in de buurt "ruilen voor een nieuwe kip"
Ah, hij hield zich niet aan de regels. Dat is vreemd gedrag voor een kat.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk een half voetbalveld aan tuin overdekken, die kat mag gewoon niet in mijn tuin komen. Blijkbaar over het hek geklommen. Die eigenaar mort z'n beest bij zich houden.
Schijnbaar niet want er is een kip dood nu.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:44 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dit.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:39 schreef Solotovski het volgende:
Basedquote:Op donderdag 7 juli 2022 12:39 schreef Solotovski het volgende:
Waarom al die moeite als de chinees toch om de hoek zit?quote:Op donderdag 7 juli 2022 15:01 schreef 2NutZ het volgende:
Al die debieltjes hier weer die allerlei zaken aandragen voor TS om aan te passen en in te investeren
Ik zou die kat mooi meenemen in de kofferbak en 100km verderop dumpen.
Oja, zou mooi zijn als zijn baasjes dan net eten komen halen daar.quote:Op donderdag 7 juli 2022 15:02 schreef Nine. het volgende:
[..]
Waarom al die moeite als de chinees toch om de zit?
Laten scannen, de kat is waarschijnlijk gechipt, eigenaar aansprakelijk stellen voor de schade.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:36 schreef Marsenal het volgende:
Liefhebbers van mijn topics weten dat ik graag kippen houd. Tevens heb ik de schijt aan loslopende katten. Vanmorgen heeft een kat mijn kip aangevallen, ik heb de kip uit zijn lijden moeten verlossen (![]()
)
Nu heb ik die kat gevangen. Wat moet ik er mee doen? Het liefst draai ik dat tyfusbeest de nek om, of in elk geval z'n baasje. De kat heeft een bandje, maar alleen met z'n naam (Vlek). Geen adres. Hoe ga ik nu verder?
Indien niet thuis gewoon de kat netjes door de brievenbus retourneren.quote:Op donderdag 7 juli 2022 15:08 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb het adres van de eigenaar van de kad van een buurman gekregen, die herkende die vlooienbaal. Zo even langs![]()
Heb de kat niet naar de Chinees gebracht, wat wel eeuwig zonde is.
Geef hem gebakken spons !!!!quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:36 schreef Marsenal het volgende:
Liefhebbers van mijn topics weten dat ik graag kippen houd. Tevens heb ik de schijt aan loslopende katten. Vanmorgen heeft een kat mijn kip aangevallen, ik heb de kip uit zijn lijden moeten verlossen (![]()
)
Nu heb ik die kat gevangen. Wat moet ik er mee doen? Het liefst draai ik dat tyfusbeest de nek om, of in elk geval z'n baasje. De kat heeft een bandje, maar alleen met z'n naam (Vlek). Geen adres. Hoe ga ik nu verder?
Op de plek waar ie je kip heeft aangevallen zeiknat maken met koud water en dan los laten.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:36 schreef Marsenal het volgende:
)
Ik heb de kat met de half onthoofde kip zien rondlopen, dus tja.quote:Op donderdag 7 juli 2022 15:23 schreef Intint het volgende:
Ik denk dat mening klinisch psycholoog spontaan zou watertanden van het aantal psychopaten in dit topic.
Overigens TS: heb je daadwerkelijk gezien dat de kat dit deed? Het is nogal zeldzaam voor een tamme kat om een kip aan te vallen namelijk.
Dan nog; als je kippen neemt en ze niet volledig afdekt weet je dat dit een risico is dat kan gebeuren. Ik snap dat het vervelend voor je is maar zo is de natuur nou eenmaal. Je geeft blijkbaar om je kippen, dat is mooi. De eigenaars van die kat geven (waarschijnlijk nog meer) om hun kat. Jij overweegt om dit beestje iets aan te doen terwijl het iets deed vanuit instinct, zonder zich van enig kwaad bewust te zijn. Wie weet viel jouw kip de kat wel eerst aan en verweerde de kat zich alleen.
Nee, geen haan. De buren hebben een haan (70 meter verderop) en ik word daar al helemaal leip van. Misschien een optie, alsnog, er komt ook een geit binnenkort, wel leuk om misschien toch die haan te doen. Maar dat gekukelekuuuu hoeft van mij niet zo.quote:Op donderdag 7 juli 2022 15:26 schreef LuNaTiC het volgende:
Heb je geen haan bij je kippen. Hier 4 kippen, een haan en 4 grote Siberische boskatten.
Geen van die helden op sokken die ook maar iets durft bij de kippen. Als de kippen zelf niet van zich afbijten, dan pwnt de haan ze wel.
Wel foto van je geit tztquote:Op donderdag 7 juli 2022 15:31 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nee, geen haan. De buren hebben een haan (70 meter verderop) en ik word daar al helemaal leip van. Misschien een optie, alsnog, er komt ook een geit binnenkort, wel leuk om misschien toch die haan te doen. Maar dat gekukelekuuuu hoeft van mij niet zo.
Ik verwacht eerder dat de eerste psycholoog die KLB serieus neemt zelf rijp is voor de psychiaterquote:Op donderdag 7 juli 2022 15:23 schreef Intint het volgende:
Ik denk dat mening klinisch psycholoog spontaan zou watertanden van het aantal psychopaten in dit topic.
YOU WILL BE ASSIMILATEDquote:Op donderdag 7 juli 2022 15:33 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ik verwacht eerder dat de eerste psycholoog die KLB serieus neemt zelf rijp is voor de psychiater
De eigenaar zal iig de kip moeten vergoeden.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:36 schreef Marsenal het volgende:
)
Geitenquote:Op donderdag 7 juli 2022 15:31 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nee, geen haan. De buren hebben een haan (70 meter verderop) en ik word daar al helemaal leip van. Misschien een optie, alsnog, er komt ook een geit binnenkort, wel leuk om misschien toch die haan te doen. Maar dat gekukelekuuuu hoeft van mij niet zo.
Ja ja, deze redenatie volgend ga ik een nijlpaard in jouw buurt loslaten en wanneer mijn nijlpaard dan per ongeluk of expres jouw hont plet dan is dat gewoon natuur en moet je niet zo zeiken. Je had immers maar maatregelen moeten treffen om mijn nijlpaard uit jouw tuin te houden.quote:
Hartelijk gelachen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 15:23 schreef Intint het volgende:
Wie weet viel jouw kip de kat wel eerst aan en verweerde de kat zich alleen.
Dus heb je niet gezien dat die kat het beest doodde.quote:Op donderdag 7 juli 2022 15:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb de kat met de half onthoofde kip zien rondlopen, dus tja.
Gerard Spong z'n account is ook ontdekt.quote:Op donderdag 7 juli 2022 16:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus heb je niet gezien dat die kat het beest doodde.
Dat klopt.quote:Op donderdag 7 juli 2022 16:05 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus heb je niet gezien dat die kat het beest doodde.
Als ze allemaal zo dope zijn koop ik wel drie hanenquote:
Kans is dan wel weer dat die hanen het met elkaar aan de stok krijgen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 16:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als ze allemaal zo dope zijn koop ik wel drie hanen
Dan ga ik kaartjes verkopenquote:Op donderdag 7 juli 2022 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kans is dan wel weer dat die hanen het met elkaar aan de stok krijgen.
Haantjesgedrag
Het escaleert uit de hand.quote:Op donderdag 7 juli 2022 16:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kans is dan wel weer dat die hanen het met elkaar aan de stok krijgen.
Haantjesgedrag
Kan me niet voorstellen dat je deze reactie terugleest en dan denkt dat dat een goede vergelijking is.quote:Op donderdag 7 juli 2022 16:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja ja, deze redenatie volgend ga ik een nijlpaard in jouw buurt loslaten en wanneer mijn nijlpaard dan per ongeluk of expres jouw hont plet dan is dat gewoon natuur en moet je niet zo zeiken. Je had immers maar maatregelen moeten treffen om mijn nijlpaard uit jouw tuin te houden.
Nijlpaarden die honten pletten is inderdaad natuurlijk gedrag.quote:Op donderdag 7 juli 2022 16:59 schreef Intint het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je deze reactie terugleest en dan denkt dat dat een goede vergelijking is.
Waarom quote je mij? Ik ben niet de user die nijlpaarden in de discussie trok.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:00 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nijlpaarden die honten pletten is inderdaad natuurlijk gedrag.
Oh nou, sorry hoor. Meteen boos.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:01 schreef Intint het volgende:
[..]
Waarom quote je mij? Ik ben niet de user die nijlpaarden in de discussie trok.
Blijkbaar niet, want er kan nog een kat bijkomen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:44 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Door een burenruzie als dit is er ooit een oorlog ontstaan.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:03 schreef very het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want er kan nog een kat bijkomen.
En ja, katten van buren kunnen vervelend zijn, maar dan moet je maar een hoge omheining maken met slaphangend kippengaas. No way dat ze daarover heen gaan.
Kan je nagaan hoe weinig intelligent de mens eigenlijk is.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:04 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Door een burenruzie als dit is er ooit een oorlog ontstaan.
Het gemiddelde IQ is rond de honderd. Dat zegt natuurlijk niet alles maar ik vind dat toch een enge gedachte.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:08 schreef very het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe weinig intelligent de mens eigenlijk is.
Toch grappig, want mijn nijlpaard hont-casus is analoog aan jouw "kat pakt kip zo is natuur"-reactie. Kunnen we nu concluderen dat je dan toch inziet hoe belachelijk jouw reactie is?quote:Op donderdag 7 juli 2022 16:59 schreef Intint het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je deze reactie terugleest en dan denkt dat dat een goede vergelijking is.
Dit. Heb jij een boerderij @TS of hou je die tyfusbeesten gewoon in een woonwijk, stuk tuig.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:39 schreef Solotovski het volgende:
Ik neem aan dat het je bedoeling was om deze woede op de kattenhoudende buurman van TS te richten.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:27 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Dit. Heb jij een boerderij @:TS of hou je die tyfusbeesten gewoon in een woonwijk, stuk tuig.
Ik weet niet of je in de gaten hebt dat een nijlpaard uit zijn natuurlijke habitat halen en laten rondrennen in een gebied waar hij nog nooit geleefd heeft en er geen ruimte voor is weinig te maken heeft met ‘zo is natuur’. Dit is dan ook echt totaal geen analoog. Het feit dat je het zo compleet uit zijn verband moet rukken zegt genoeg.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Toch grappig, want mijn nijlpaard hont-casus is analoog aan jouw "kat pakt kip zo is natuur"-reactie. Kunnen we nu concluderen dat je dan toch inziet hoe belachelijk jouw reactie is?
De achtertuin van TS is ook niet de natuurlijke habitat van de huiskat. Sterker nog: een huiskat heeft niet eens een natuurlijke habitat.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:50 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik weet niet of je in de gaten hebt dat een nijlpaard uit zijn natuurlijke habitat halen en laten rondrennen in een gebied waar hij nog nooit geleefd heeft en er geen ruimte voor is weinig te maken heeft met ‘zo is natuur’. Dit is dan ook echt totaal geen analoog. Het feit dat je het zo compleet uit zijn verband moet rukken zegt genoeg.
Ik heb een boerderij ja, buiten Utrecht in een woonwijk, dus ben misschien alsnog tuigquote:Op donderdag 7 juli 2022 17:27 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Dit. Heb jij een boerderij @:TS of hou je die tyfusbeesten gewoon in een woonwijk, stuk tuig.
Goed, ik hou me dan koest. Dan mag je kippen hebben ja.quote:Op donderdag 7 juli 2022 18:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb een boerderij ja, buiten Utrecht in een woonwijk, dus ben misschien alsnog tuig![]()
Een welgemeend excuses van de katteneigenaar en hij betaalt twee nieuwe kippies. Best fideel
Katten eigenaar met enige realiteitszin in dit geval.quote:Op donderdag 7 juli 2022 18:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik heb een boerderij ja, buiten Utrecht in een woonwijk, dus ben misschien alsnog tuig![]()
Een welgemeend excuses van de katteneigenaar en hij betaalt twee nieuwe kippies. Best fideel
Toch maar even reageren dan. Ik ben het er absoluut niet mee eens dat ik mijn boerderij volledig moet beveiligen als Fort Knox omdat mensen denken dat katten maar overal mogen komen. Ik houd mijn dieren op mijn terrein, ik verwacht dat van mijn buren ook. Dat een kat mijn terrein op kan komen, betekent niet dat de eigenaar van die kat niet aansprakelijk is voor ontstaan leed.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:03 schreef very het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want er kan nog een kat bijkomen.
En ja, katten van buren kunnen vervelend zijn, maar dan moet je maar een hoge omheining maken met slaphangend kippengaas. No way dat ze daarover heen gaan.
quote:Op donderdag 7 juli 2022 18:33 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Fijn dat je het zo op hebt kunnen lossen, als je die kat zn nek omgedraaid had was je nog niet jarig.
En dan breng je hem een keer een doos eieren en dan is dat ook weer klaarquote:Op donderdag 7 juli 2022 18:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik zie z'n geboortedatum zo snel niet maar je zal wel gelijk hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2022 18:33 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
als je die kat zn nek omgedraaid had was je nog niet jarig.
Genoeg nekjes omgedraaid voor één dag, denk ik. Ik zou nooit een dier kwaad aandoen, maar als ik een nare lul moet zijn om zo'n beest weg te jagen ben ik daar niet te beroerd voorquote:Op donderdag 7 juli 2022 18:33 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Goed, ik hou me dan koest. Dan mag je kippen hebben ja.
Fijn dat je het zo op hebt kunnen lossen, als je die kat zn nek omgedraaid had was je nog niet jarig.
Ritje mee maken en uitzetten in een andere provincie.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:36 schreef Marsenal het volgende:
)
Gelijk heb je, maar vertel dat die kat maarquote:Op donderdag 7 juli 2022 18:50 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Toch maar even reageren dan. Ik ben het er absoluut niet mee eens dat ik mijn boerderij volledig moet beveiligen als Fort Knox omdat mensen denken dat katten maar overal mogen komen. Ik houd mijn dieren op mijn terrein, ik verwacht dat van mijn buren ook. Dat een kat mijn terrein op kan komen, betekent niet dat de eigenaar van die kat niet aansprakelijk is voor ontstaan leed.
Houd je kat in je tuin. Een woonwijk is geen jachtterrein. En als je zo nodig je kat wilt vrijlaten, dan moet je het accepteren als ie zich misdraagt en ik verhaal kom halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |