Tja, rekenen is mijn vak. Ook in mijn vrije tijd dus.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:10 schreef Spiegelei het volgende:
Wat ik wel lastig vind (niet perse van jou hoor) is dat er ook mensen zijn die in mijn ogen de hele dag door met een rekenmachine alles dood lopen te berekenen en dan moord en brand schreeuwen als er ergens iemand een eurootje "teveel" verdient aan jouw centjes en dat juist daardoor er ook een groep mensen géén weloverwogen keuze maken maar gewoon de verzekering overboord gooien terwijl dat wellicht niet altijd het verstandigste is.
Kijk, dat is goed om te weten!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:12 schreef BE het volgende:
[..]
In principe is het zo simpel als de rekening van de uitvaart naar de betreffende bank sturen met het verzoek tot uitbetaling. Maar dan moet er natuurlijk wel genoeg geld op die rekening staan.
Het fijne is dat je daar je eigen kosten voor het regelen van de uitvaart ook in mee kan nemen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:12 schreef BE het volgende:
[..]
In principe is het zo simpel als de rekening van de uitvaart naar de betreffende bank sturen met het verzoek tot uitbetaling. Maar dan moet er natuurlijk wel genoeg geld op die rekening staan.
Dat kan bij veel verzekeringen ook. Nieuwe kleding etc is vaak ook gedekt.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Het fijne is dat je daar je eigen kosten voor het regelen van de uitvaart ook in mee kan nemen.
Dus als mijn zus overlijdt (ik ben haar erfgenaam) wordt ik uit ons huis (of: wij gezamelijk??) gezet als "het te lang duurt? Echt, wat een kolder.quote:Op donderdag 7 juli 2022 14:21 schreef Andromache het volgende:
En het verontrust je niet dat je ouders een aantal maanden de deurwaarder achter zich aan krijgen omdat ze voorlopig nog niet bij jouw erfenis kunnen en dus de uitvaart niet kunnen betalen, laat staan dat ze mogelijk hun huis uitgezet worden als het te lang duurt?
Mooi.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:34 schreef BE het volgende:
[..]
Dat kan bij veel verzekeringen ook. Nieuwe kleding etc is vaak ook gedekt.
Je leeft toch nog??quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:58 schreef paulowna het volgende:
Tja, toen ik veel jonger was, had ik de verzekering echt nodig,
Verhouding 2:3. Als ik betaal tot mijn 65ste (daarna premievrij), heb ik betaald vanaf mijn 21ste. Het is een geldverzekering. Ik heb dan ongeveer 2/3 van het verzekerde geldbedrag in premies betaald.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:26 schreef Zwolsboy het volgende:
Reken es voor de grap uit 50-60 jaar premie betalen en wat de vergoeding is...
Vreemd vonden wij toen mn opa (jaren terug) overleed dat de kosten via een verzekering veel hoger berekend werden... plakje cake 1.80... koffie 2.25... terwijl de prijzen bij zelf betalen veel lager was (praat wel over 2005)
Z8e je trouwens ook bij zorgverzekeringen, zelf betalen zijn de prijzen anders.
Op het gevaar af dat het lijkt of ik reclame wil maken voor de Dela, dat laatste was niet mijn ervaring.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:58 schreef paulowna het volgende:
nu ik rijker ben dan toen, is het eigenlijk niet meer nodig maar ik vrees dat afkopen teveel kost,
ik ga me eens verdiepen in "premievrij" maken van de polis,
Verder nog wel aardig verhaal, ik regelde iemands uitvaart en belde de verzekeraar voor informatie,
aardige gast, hij adviseerde me de begrafenisondernemer niet te melden dat er een verzekerd bedrag uitbetaald werd want dat zou dan ook echt opgaan.
Dat zou ik je niet durven zeggen, of dat bij een verzekering ook zou zijn, maar wel heel fijn voor jou inderdaad!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi.![]()
Ik had een tijd geleden een uitvaart van een NLse vriend (eigenlijk familielid) die in het buitenland begraven werd. Ook mijn vliegticket, autohuur etc werden gewoon meegenomen als uitvaartkosten. En bij de uitvaartrekening bij de bank ingediend.
Geen idee of dat ook bij een normale uitvaartverzekering vergoed wordt. Het voelde voor mij wat flexibeler, zeg maar, op deze manier.
Dat verschilt dus echt enorm bij wie je voor je hebt.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:58 schreef paulowna het volgende:
nu ik rijker ben dan toen, is het eigenlijk niet meer nodig maar ik vrees dat afkopen teveel kost,
ik ga me eens verdiepen in "premievrij" maken van de polis,
Verder nog wel aardig verhaal, ik regelde iemands uitvaart en belde de verzekeraar voor informatie,
aardige gast, hij adviseerde me de begrafenisondernemer niet te melden dat er een verzekerd bedrag uitbetaald werd want dat zou dan ook echt opgaan.
uiteindelijk inderdaad bij een kleine terechtgekomen,quote:Op vrijdag 8 juli 2022 10:57 schreef BE het volgende:
[..]
Dat verschilt dus echt enorm bij wie je voor je hebt.
Ga op zoek naar iemand met een kleine onderneming, alleen of misschien met 2-3 personen, zonder groot eigen pand en eigen wagenpark en dan zit je bijna altijd wel goed. Dat soort mensen zullen zelden zorgen dat ze je geld opmaken.
Premievrijmaken van de polis is idd slim, nu laten uitkeren is zonde.
Als voorbeeld: wij (mijn ouders en zus en ik) zijn/waren allemaal bij Yarden verzekerd. Ik heb 2jr terug mijn polis uit laten keren en dat geld, toen 8-900 euro, gebruikt bij de opstart van mijn eigen uitvaartonderneming. Maar ik heb mijn ouders geadviseerd het gewoon te laten staan waar het is. Want bij overlijden krijg je, als een andere onderneming de uitvaart regelt, zo'n 3000-3500 euro uitgekeerd.
En als die nalatenschap nou volledig in een huis zit en niet in liquide middelen? Die uitvaartonderneming wacht niet op verkoop van het huis hoor. Lang niet iedereen heeft 10.000 op de bank staan.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 08:41 schreef sigme het volgende:
[..]
JE MAG DE KOSTEN VAN DE BEGRAFENIS RECHTSTREEKS UIT DE MIDDELEN VAN DE OVERLEDENE BETALEN !!!!!
Jezus mina. Het lijkt de misvatting over belasting op vakantiegeld wel
Je mag de kosten voor de uitvaart laten betalen vanaf de geblokkeerde rekening van de overledene en daarmee zit je *niet* aan de erfenis en aanvaard je niks en en en en en.
Dus, let op:
JE MAG DE KOSTEN VAN DE BEGRAFENIS RECHTSTREEKS UIT DE MIDDELEN VAN DE OVERLEDENE BETALEN !!!!!
Neem vooral een verzekering als je dat verstandig lijkt, maar doe het niet vanwege een hardnekkige leugen.
Dat is niet het punt. Als je geld hebt op je bankrekening en zegt dat je nabestaanden daarvan de uitvaart wel kunnen betalen, dan is het kolder om te gaan schermen met dat die niet bij dat geld kunnen, of dat je dan de erfenis aanvaard hebt, of andere spoken die mensen verzinnen om anderen bang te maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 15:59 schreef Andromache het volgende:
[..]
En als die nalatenschap nou volledig in een huis zit en niet in liquide middelen? Die uitvaartonderneming wacht niet op verkoop van het huis hoor. Lang niet iedereen heeft 10.000 op de bank staan.
In mijn geval, misschien, alhoewel we net wat grote uitgaven hebben... En in het geval van degene op wie ik reageerde, waarschijnlijk ook. Maar voor heel veel mensen niet, dat punt wilde ik maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is niet het punt. Als je geld hebt op je bankrekening en zegt dat je nabestaanden daarvan de uitvaart wel kunnen betalen, dan is het kolder om te gaan schermen met dat die niet bij dat geld kunnen, of dat je dan de erfenis aanvaard hebt, of andere spoken die mensen verzinnen om anderen bang te maken.
Is die 7000 inflatie beschermd? Anders wordt het alsnog maar een karige bedoeling over een aantal decenia..quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:04 schreef Andromache het volgende:
En dan nog: ik heb nu 1200,- betaald en er komt 7.000 vrij mocht ik overlijden.
Daar doel ik uiteraard niet op.quote:Op donderdag 7 juli 2022 23:27 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja een vrouw die haar overleden man thuis wil houden tot de uitvaart is erg armoedig.
Mag ik verhogen en dat doe ik ook elke paar jaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:44 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
[..]
Is die 7000 inflatie beschermd? Anders wordt het alsnog maar een karige bedoeling over een aantal decenia..
Hoe werkt dat dan?quote:Op vrijdag 8 juli 2022 17:08 schreef Andromache het volgende:
[..]
Mag ik verhogen en dat doe ik ook elke paar jaar.
Wat fijn!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 12:56 schreef paulowna het volgende:
[..]
uiteindelijk inderdaad bij een kleine terechtgekomen,
best gênant, mijn wantrouwen, ben ontzettend goed geholpen,
ze deden zelfs geld van de rekening af (van de vaste kosten) omdat ze vonden dat ze veel minder werk hadden gehad dan bij anderen.
Ook geen kist, maar gewoon met een baar, in een lijkwade, en zo de grond in. Misschien wil ik er wel een boompje bij, kun je ook nog voor kiezen. Althans, mijn nabestaanden.quote:
Mooi!quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook geen kist, maar gewoon met een baar, in een lijkwade, en zo de grond in. Misschien wil ik er wel een boompje bij, kun je ook nog voor kiezen. Althans, mijn nabestaanden.
Het is wat gecharcheerd gesteld, maar als jij tekent voor de opdracht van haar uitvaart ben jij ook degene die de rekening krijgt en dus verantwoordelijk bent voor de betaling. Of dat dan uit de nalatenschap van je zus, een verzekering of jouw spaarrekening komt maakt niet uit, jij bent degene die er voor moet zorgen dat de rekening betaald wordt.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 09:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus als mijn zus overlijdt (ik ben haar erfgenaam) wordt ik uit ons huis (of: wij gezamelijk??) gezet als "het te lang duurt? Echt, wat een kolder.
Schitterend, schitterend. Ik bestel alvast een Rododendron, heb ik geen verzekering bij nodig. Uit eigen tuin.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 18:01 schreef Gia het volgende:
Ook geen kist, maar gewoon met een baar, in een lijkwade, en zo de grond in. Misschien wil ik er wel een boompje bij, kun je ook nog voor kiezen. Althans, mijn nabestaanden.
Beetje jammer dat in de tuin begraven niet mag, as in de tuin begraven mag dan weer wel, dat wordt gezien als thuis bewaren.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 19:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Schitterend, schitterend. Ik bestel alvast een Rododendron, heb ik geen verzekering bij nodig. Uit eigen tuin.
En een bronzen beeld van een kip.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |