abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205251060
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:07 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Er is ook niemand dood toch?
Het gebruik van dodelijk geweld kan disproportioneel zijn, ook als er geen doden vallen.
pi_205251062
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]

Het moment van de knal op dat filmpje. Trekker is al voorbij de schietende agent…
Ja, ik begrijp dit niet. De agent beschiet een trekker van achteren als de trekker al voorbij is. Er is hier geen sprake van inrijden op de politie, maar van wegrijden. Ik weet niet of de boer al gearresteerd was en dat de polite daarom mag schieten. Maar volgens mij schiet de politie zelden en alleen als het noodzakelijk is. Daar lijkt hier geen sprake van, maar we wachten het onderzoek af.
pi_205251063
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als de kogelgaten aan de zijkant van het voertuig zitten moet je met een heel goed verhaal komen om dat te kunnen verantwoorden en dat weet jij ook. ;)
Precies dat. En ik zie op het filmpje ook geen rare stuurbewegingen oid. Ja er wordt even iets minder naar links gestuurd (maar niet naar rechts) maar anders rijdt hij de berm in. Op het moment van schieten staan de willen alweer naar links en is de trekker al voorbij de blokkade. Wat voor acute dreiging kan er dan nog zijn?

Houdt je alleen over dat er geschoten kan zijn ter aanhouding (bijvoorbeeld omdat deze specifieke trekker eerder op mensen is ingereden) alleen dat blijkt niet uit het filmpje (komt achteruit de rij) of de verklaring van de politie dus dat ligt niet direct voor de hand.
zie email 27 oktober
  woensdag 6 juli 2022 @ 00:09:30 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205251065
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dan ben ik benieuwd waar.
https://goo.gl/maps/cf6TRZXRy5hZA5WX6
  woensdag 6 juli 2022 @ 00:09:47 #131
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205251066
Het is ook precies waarom de boeren met trekkers zijn. Om dreigend over te komen op agenten en anderen. Daarom gaat het bij boerenprotesten automatisch over de-escaleren, omdat de situatie van meet af aan dreigend is. Dat een agent dan na een week van onwelwillendheid en halve guerilla op een gegeven moment een keer het té dreigend vindt, dat vind ik nou niet echt schokkend.
pi_205251067
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het gebruik van dodelijk geweld kan disproportioneel zijn, ook als er geen doden vallen.
Het hele land proberen te ontregelen omdat een paar halftammen hun zin niet krijgt, is wel proportioneel?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  woensdag 6 juli 2022 @ 00:10:12 #133
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205251069
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:08 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Precies, op het moment van gericht schieten werd er in elk geval niet geprobeerd om op agenten in te rijden. Een behoorlijk manipulerend nepnieuwsachtigberichtje vd Friese politie wmb.
Behalve dat dat ook niet in die tweet wordt gezegd :')
pi_205251071
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:07 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Er is ook niemand dood toch?
Als je gericht met vuurwapens aan de gang gaat is dat altijd puur geluk.
zie email 27 oktober
pi_205251073
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:09 schreef Galvez het volgende:

[..]
Het hele land proberen te ontregelen omdat een paar halftammen hun zin niet krijgen, is wel proportioneel?
Huh? Nee.
  woensdag 6 juli 2022 @ 00:11:22 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205251074
En wat als het nou aanhoudingsvuur is?

b. om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf:

Als hij ingereden is op agenten, wat een misdrijf is, en hij vervolgens vlucht. Dan mag er dus geschoten worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205251076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:03 schreef StephanL het volgende:

[..]
Omdat het uit de hand loopt. Er moet zo snel mogelijk gepraat worden en een oplossing komen
Ja die boeren moeten hun trekkers weer lekker op t land gebruiken
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_205251077
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:03 schreef StephanL het volgende:
Omdat het uit de hand loopt. Er moet zo snel mogelijk gepraat worden en een oplossing komen
Bij groepen die op een dergelijke manier demonstreren moet je geen centimeter toegeven. Wat mij betreft wordt op deze manier demonstreren op geen enkele wijze beloond. Als blijkt dat dit zin heeft dan gaat iedere groep die het ergens niet mee eens is op dit soort manieren demonstreren en is het hek helemaal van de dam.
  woensdag 6 juli 2022 @ 00:13:03 #139
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205251080
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:11 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Bij groepen die op een dergelijke manier demonstreren moet je geen centimeter toegeven. Wat mij betreft wordt op deze manier demonstreren op geen enkele wijze beloond. Als blijkt dat dit zin heeft dan gaat iedere groep die het ergens niet mee ons is op dit soort manieren demonstreren en is het hek helemaal van de dam.
Als blijkt dat de agent onrechtmatig geschoten heeft. Dan gaan de boeren de volgende keer weer een stapje verder.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205251082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Precies dat. En ik zie op het filmpje ook geen rare stuurbewegingen oid. Ja er wordt even iets minder naar links gestuurd (maar niet naar rechts) maar anders rijdt hij de berm in. Op het moment van schieten staan de willen alweer naar links en is de trekker al voorbij de blokkade. Wat voor acute dreiging kan er dan nog zijn?

Houdt je alleen over dat er geschoten kan zijn ter aanhouding (bijvoorbeeld omdat deze specifieke trekker eerder op mensen is ingereden) alleen dat blijkt niet uit het filmpje (komt achteruit de rij) of de verklaring van de politie dus dat ligt niet direct voor de hand.
Ik denk dat de agent sowieso een probleem heeft omdat hij van achteren beschiet. Dus tenzij hij specifieke instructie heeft om vluchtende boeren te beschieten, heeft hij wel wat uit te leggen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 00:13:27 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205251084
quote:
84s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:11 schreef Starhopper het volgende:
En wat als het nou aanhoudingsvuur is?

b. om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf:

Als hij ingereden is op agenten, wat een misdrijf is, en hij vervolgens vlucht. Dan mag er dus geschoten worden.
Lees eens even verder vriend.
zie email 27 oktober
  woensdag 6 juli 2022 @ 00:13:54 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205251085
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:13 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk dat de agent sowieso een probleem heeft omdat hij van achteren beschiet. Dus tenzij hij specifieke instructie heeft om vluchtende boeren te beschieten, heeft hij wel wat uit te leggen.
Aanhoudingsvuur:
pi_205251088
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:13 schreef Jojoke het volgende:
Jup, Polisie Fryslan probeert hem te redden door de context van 'dreigende situatie' over het hele verloop van de situatie uit de smeren maar op het moment van schieten werd er simpelweg niet gepoogd om op agenten in te rijden. In de verste verte niet.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205251090
quote:
84s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Aanhoudingsvuur:
quote:
b. om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld en:

1°. dat een ernstige aantasting vormt van de lichamelijke integriteit,

2°. betrekking heeft op het zich wederrechtelijk bevinden in een woning of op het daarbij behorende besloten erf met gebruik van geweld of bedreiging met geweld tegen personen, of

3°. dat door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn.
Het negeren van een stopteken voldoet in ieder geval niet.
zie email 27 oktober
  woensdag 6 juli 2022 @ 00:15:11 #146
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205251091
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lees eens even verder vriend.
Heb ik gedaan. Kan prima in het plaatje passen van deze situatie
pi_205251092
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als je gericht met vuurwapens aan de gang gaat is dat altijd puur geluk.
"Gelukkig"is de Nederlandse politie niet zo'n ster in (goed) gericht schieten :+
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  woensdag 6 juli 2022 @ 00:15:30 #148
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205251093
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Typisch weer, het komt je niet uit dus gaan we op een andere toer.
Ik had je ook kunnen vragen 'Hebben die 'negerts' supermarkten bezet, wegen geblokkeerd en bla bla bla'

Je snapt mijn punt niet. Ik probeer het nog één keer.

Jij zegt dat als er geschoten zou zijn Bij1 tot op (vul maar in) te horen zou zijn. (dan zou een politieke partij boos worden op de niet protesterende mensen)

Ik stel dat veel mensen daar ook al te horen waren toen een paar 'negerts' in een aangewezen vak stonden tijdens een protest. (politieke partij boos op protesterende mensen).

Snappie em nu?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205251094
quote:
Ja, je ziet daar o.a. de Rabobank en Abe Lenstra op achtergrond in die video.

pi_205251096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 00:14 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ja Polisie Fryslan probeert hem te redden door de context van 'dreigende situatie' over het hele verloop van de situatie uit de smeren maar op het moment van schieten werd er simpelweg niet gepoogd om op agenten in te rijden. In de verste verte niet.
Ik weet niet wat er gebeurd is, het kan best zo zijn dat deze trekker tien seconde eerder wel op de politie is ingereden. Maar dan schiet je ter aanhouding en niet vanwege een dreigende situatie.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')