Vooral minder poeplucht. Je zult zien, het is goed voor de hersenen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan vooral verbouwen voor eigen bewoners? Absoluut.
Het helpt wel om iets van perspectief te krijgen waar we nu precies heen willen met overbevolking.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het probleem van de 'waarom' inzie, maakt dat natuurlijk niets uit op het moment. De mensen die er al zijn, plus de normale aanwas, moeten toch ergens wonen. In dat aspect helpt de waaromvraag die mensen niet aan een huis.
een koe voor een mensquote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het helpt wel om iets van perspectief te krijgen waar we nu precies heen willen met overbevolking.
Ik hoor nu steevast dat er echt niet voor miljoenen hoeft bijgeklust te worden; ik hoor echter ook nergens wanneer nu precies de limiet bereikt is. Dan heb ik het niet enkel over ruimte (en nogmaals, op basis van wat ik hier al jaren zie geloof ik er geen ruk van dat dit beleid voor meer vergroening gaat zorgen, integendeel) maar ook over andere terreinen die we onder de algemene leefbaarheid (en logistiek) mogen plaatsen: de arbeidsmarkt, bijvoorbeeld, want de hardste klappen vallen zoals altijd in de laagste klasse; de sociale voorzieningen (voor zover Rutte deze niet nog verder afbreekt); de cohesie van bevolkingssamenstelling (heel leuk dat een paar van jullie helemaal van de kruk glibberen bij het idee van een superdiverse samenleving, mensen in oude stadswijken en de binnensteden zijn wat minder enthousiast en nee, dat zijn niet automatische Hitler 2.0 adepten).
Ofwel, roepen dat er teveel vee is? Prima. Met cijfers en percentages strooien om dat aan te tonen? Prima. Vervolgens niet op eenzelfde wijze na willen denken over overbevolking (of het wegmoffelen onder het mom van 'noodzakelijkheid' (er moeten nu eenmaal mensen 'voor ons komen werken') dan wel '65% van Nederland is nog leeg hurdur!) vind ik op z'n zachtst gezegd merkwaardig. Vooral wanneer het zo frequent gaat over 'leefbaarheid'.
dan hebben we maar 30% van de agrariers nodig de rest kan emigeren danquote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan vooral verbouwen voor eigen bewoners? Absoluut.
Top idee; de nog enigszins groene provincies opofferen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als je puur kijkt naar de ring rondom middelgrote steden dan is de grond daar doorgaans prima geschikt om te bouwen. Zeker in Brabant, Gelderland en Limburg. Alleen daarmee zou je het al kunnen redden. Over andere provincies heb ik niet zo veel indrukken omdat ik daar niet werkzaam ben in de sector.
Uiteraard wil je het meer spreiden, maar de aanname dat minimaal 5% (en dat is veel meer dan nodig) van de landbouwgrond in elke provincie geschikt is om te bouwen durf ik zonder enige twijfel te doen. Zeker gemiddeld, we hebben ook prima (zij het erg lelijk) gebouwd op Flevoland.
Denk niet dat mensen zich weg laten jagen omdat jij zo nodig het platteland wil verkrachten met recreatie, woningbouw en e-bike fietspaden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan hebben we maar 30% van de agrariers nodig de rest kan emigeren dan
Ik vroeg vanochtend nog waarom dezelfde mensen die over de uitstoot van 1,5 miljoen koeien vallen dat niet doen over de uitstoot van de 1 miljoen mensen die er elke 10 jaar bijkomen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het helpt wel om iets van perspectief te krijgen waar we nu precies heen willen met overbevolking.
Ik hoor nu steevast dat er echt niet voor miljoenen hoeft bijgeklust te worden; ik hoor echter ook nergens wanneer nu precies de limiet bereikt is. Dan heb ik het niet enkel over ruimte (en nogmaals, op basis van wat ik hier al jaren zie geloof ik er geen ruk van dat dit beleid voor meer vergroening gaat zorgen, integendeel) maar ook over andere terreinen die we onder de algemene leefbaarheid (en logistiek) mogen plaatsen: de arbeidsmarkt, bijvoorbeeld, want de hardste klappen vallen zoals altijd in de laagste klasse; de sociale voorzieningen (voor zover Rutte deze niet nog verder afbreekt); de cohesie van bevolkingssamenstelling (heel leuk dat een paar van jullie helemaal van de kruk glibberen bij het idee van een superdiverse samenleving, mensen in oude stadswijken en de binnensteden zijn wat minder enthousiast en nee, dat zijn niet automatische Hitler 2.0 adepten).
Ofwel, roepen dat er teveel vee is? Prima. Met cijfers en percentages strooien om dat aan te tonen? Prima. Vervolgens niet op eenzelfde wijze na willen denken over overbevolking (of het wegmoffelen onder het mom van 'noodzakelijkheid' (er moeten nu eenmaal mensen 'voor ons komen werken') dan wel '65% van Nederland is nog leeg hurdur!) vind ik op z'n zachtst gezegd merkwaardig. Vooral wanneer het zo frequent gaat over 'leefbaarheid'.
Hmm, getriggered. Is dat provinciaals dialect?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waardoor ben je thans wederom getriggered?
Juist niet. Maar anders geformuleerd: wat heeft u thans gegriefd?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:56 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Hmm, getriggered. Is dat provinciaals dialect?
Wat heeft dat met het onderwerp van deze draad te maken?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Denk niet dat mensen zich weg laten jagen omdat jij zo nodig het platteland wil verkrachten met recreatie, woningbouw en e-bike fietspaden.
Wat heeft overbevolking met het onderwerp van deze draad te maken?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat die niet met hun uitstoot natuurgebieden naast hun stal overbelasten. Maar je mag de cijfers er best ook zelf even op na slaan, als je het je daadwerkelijk af zou vragen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik vroeg vanochtend nog waarom dezelfde mensen die over de uitstoot van 1,5 miljoen koeien vallen dat niet doen over de uitstoot van de 1 miljoen mensen die er elke 10 jaar bijkomen.
Kijk, ik kom in het hele land. Ik vind veel mensen in het oosten des lands en onder de rivieren primitief in denken. Ik observeer en na al die jaren zie ik dat.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist niet. Maar anders geformuleerd: wat heeft u thans gegriefd?
Gelukkig kom je af en toe 'het licht' brengen in 't Donkere Zuiden.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:59 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Kijk, ik kom in het hele land. Ik vind de mensen in het oosten des lands en onder de rivieren primitief in denken. Ik observeer en na al die jaren zie ik dat.
Je blijft maar hangen in retoriek.
Letterlijk ja.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gelukkig kom je af en toe 'het licht' brengen in 't Donkere Zuiden.
quote:Protesterende boeren hebben vanavond het distributiecentrum van Albert Heijn in Geldermalsen geblokkeerd met trekkers. Het overslagpunt was gisteren ook al doelwit van een protestactie.
De boeren hebben rond 18.00 uur hun trekkers voor de poorten van het distributiecentrum aan de Randweg geparkeerd. Hierdoor kunnen vrachtwagens niet bij de loods komen om te laden of lossen.
De boeren besloten de blokkade maandag aan het einde van de middag zelf op te heffen. Dat zei melkveehouder Bart Belser uit Spijk, die ook bij de actie aanwezig was. Na meerdere gesprekken met politie en leiding van het distributiecentrum, werd er volgens hem gedreigd met schadeclaims. Uit voorzorg zijn ze met hun tractoren vertrokken om zich vervolgens aan te sluiten bij de blokkade bij de AH in Nieuwegein.
Nee, die nemen hele natuurgebieden over, and then somequote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:59 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Omdat die niet met hun uitstoot natuurgebieden naast hun stal overbelasten. Maar je mag de cijfers er best ook zelf even op na slaan, als je het je daadwerkelijk af zou vragen.
Overgenomen uit de VS; vlag omkeren zou duiden op "stress in the nation".quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:08 schreef Vjenne12345 het volgende:
Waarom hebben de boeren de Nederlandse vlag steeds op de kop?
Alleen mijn rectum nogquote:Op dinsdag 5 juli 2022 19:31 schreef Raw85 het volgende:
Zo’n beetje alle blokkades zijn voorbij, mooi!
Waar dan? Onderbouw dit anders even cijfermatig, per natuurgebied. Dus, hoeveel van de stikstofdepositie is het gevolg van bewoning in de buurt.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:05 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Nee, die nemen hele natuurgebieden over, and then some. Wie vreet er eigenlijk koeienvlees?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |