abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:30:03 #1
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205246830


LIVEBLOG NOS 4-7-22 KLIK

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter


Deel van de aanleiding:


[/img]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205246863
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gaarkeuken ook.
Serieus :')

Kan mooi in de categorie Holwinde, Hongerige Wolf en Kostverloren.
De Laatste Stuiver
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:33:18 #3
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205246914
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De Laatste Stuiver
Dat is een mooie. Die wist ik nog niet
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205246926
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is een mooie. Die wist ik nog niet
Ligt hier een kleine 15km vandaan, kom er wel eens langs op weg naar Kollum / Lauwersoog, afhankelijk van de route die ik kies.

@AchJa zal het ook wel kennen, die woont in mijn regio.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-07-2022 17:44:14 ]
pi_205246983
boeren vertrekken bij de Boni *O* Benieuwd wanneer ze terug komen :P
pi_205247059
Hebben jullie sympathie voor de boeren? Ik totaal niet. Als je dagenlang vrij kunt nemen om andere mensen lastig te hebben geloof ik totaal niet dat je een zwaar bestaan zou leiden. Daarbij moet er vanwege stikstof gewoon minder geboerd worden. Het is dus een noodzakelijk kwaad.
blablablabla
pi_205247076
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het probleem is niet zozeer dat je die organisaties meldt, het is meer dat er dan vervolgens van die organisaties zelf nergens bronnen vermeld worden waarin gemeld wordt dat ze dat van plan zijn (of er zijn wel plannen maar niet zo extreem maar wel extreem uitgelegd).

De bronnen zijn dan altijd weer obscure websites met links naar weer andere obscure websites en nergens wordt het concreet of er is een quote van 1 zin uit een artikel of rapport van 12 pagina's geplakt.

De grap is dat er op dit onderwerp juist enorm veel openheid is en het allemaal teruggevonden kan worden op de sites van betreffende organisaties. Of de soep heet is, of dat er iets verkeerd geïnterpreteerd is, is áltijd een optie, en geen reden om vooraf de mogelijkheid dat dat niet het geval is af te wijzen.

quote:
Als je echt concrete links hebt die het staven, dan wordt het echt niet weggehaald.
Leer mij FOK! kennen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205247100
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:46 schreef Elan het volgende:
Hebben jullie sympathie voor de boeren? Ik totaal niet. Als je dagenlang vrij kunt nemen om andere mensen lastig te hebben geloof ik totaal niet dat je een zwaar bestaan zou leiden. Daarbij moet er vanwege stikstof gewoon minder geboerd worden. Het is dus een noodzakelijk kwaad.
Nee echt compleet weg. Enige sympathie wat ik nog had was omdat de overheid het maar telkens voor zich uit aan het schuiven was en het nu wel heel drastisch is allemaal. Dat is nu ook compleet weg. Hoop nu oprecht dat ze allemaal niet meer uitgekocht worden maar gewoon onteigend worden, maar daar heeft onze overheid de ballen niet voor.

Vond dit overigens wel een goed draadje:

twitter
  dinsdag 5 juli 2022 @ 17:53:12 #9
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205247113
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:46 schreef Elan het volgende:
Hebben jullie sympathie voor de boeren? Ik totaal niet. Als je dagenlang vrij kunt nemen om andere mensen lastig te hebben geloof ik totaal niet dat je een zwaar bestaan zou leiden. Daarbij moet er vanwege stikstof gewoon minder geboerd worden. Het is dus een noodzakelijk kwaad.
Ik had sympathie voor de boeren maar nu niet meer. Deze acties zijn gewoon fout. En wat je ook al zegt: het wekt de indruk dat boeren geen zak te doen hebben. Ik kom ook uit een agrarisch gezin (de eerste 25 jaar van mijn leven op een boerderij gewoond) maar wat ik me er van herinner is dat het hard werken was en dat er absoluut geen tijd was voor dit soort acties. Boeren anno 2022 hebben het blijkbaar heel erg goed. Dan verdien je sowieso geen medelijden.

Vreemd genoeg zet ik wel grote vraagtekens bij de bepaling van Natura 2000 en de manier waarop de daaraan verbonden maatregelen zijn bedacht. Maar de boeren lijken nauwelijks een idee te hebben waar tegen ze vechten en dat de manier waarop ze dat doen niet effectief is. Je zou Natura 2000 moeten aanvechten in de rechtbank: daar zitten namelijk grote gaten in. Maar vreemd genoeg houden ze zich daar niet echt mee bezig.
pi_205247118
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:11 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
De brug opendoen terwijl ze erop staan is waarschijnlijk geen optie (door het gewicht)...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205247129
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:46 schreef Elan het volgende:
Hebben jullie sympathie voor de boeren? Ik totaal niet. Als je dagenlang vrij kunt nemen om andere mensen lastig te hebben geloof ik totaal niet dat je een zwaar bestaan zou leiden. Daarbij moet er vanwege stikstof gewoon minder geboerd worden. Het is dus een noodzakelijk kwaad.
Van mij mogen ze ze neerknuppelen. Niks geen waarschuwing of ultimatum, nee, gelijk de lat erover. Wie denken ze wel wie ze zijn dan.
pi_205247133
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De brug opendoen terwijl ze erop staan is waarschijnlijk geen optie (door het gewicht)...
Andere optie is de brug gewoon een paar maanden open laten staan, dan moeten boeren die daar wonen flink omrijden (via Lutjegast).
pi_205247141
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vast wel.
Andere optie is de brug gewoon een paar maanden open laten staan, dan moeten boeren die daar wonen flink omrijden.
Ja, en schoolkinderen op hun fietsje ook. Voor die kutboeren. Gewoon lat erover, klaar mee. :)
Misschien wil ik dat te graag. :P
pi_205247143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:52 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Nee echt compleet weg. Enige sympathie wat ik nog had was omdat de overheid het maar telkens voor zich uit aan het schuiven was en het nu wel heel drastisch is allemaal. Dat is nu ook compleet weg. Hoop nu oprecht dat ze allemaal niet meer uitgekocht worden maar gewoon onteigend worden, maar daar heeft onze overheid de ballen niet voor.

Vond dit overigens wel een goed draadje:

[ twitter ]
Duidelijke teksten al is het wel een beetje de vraag wie je moet geloven in die hele stikstof discussie en waarom Duitsland door andere meetmethoden bijvoorbeeld veel minder een probleem heeft.
blablablabla
pi_205247149
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:58 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ja, en schoolkinderen op hun fietsje ook. Voor die kutboeren. Gewoon lat erover, klaar mee. :)
Misschien wil ik dat te graag. :P
:P

Als ze via Lutjegast om moeten rijden vindt Arjen Lubach er ook vast wel iets van.
pi_205247157
Ik vind het altijd wel komisch als mensen spreken over de mate van hun sympathie alsof ze Goden zijn die dit o-zo-belangrijke-goedje wel of niet uitdelen aan het betreffende subject.

"Oeh, nee, nu ze dit hebben gedaan, nee, nu verdienen ze mijn sympathie niet meer. Hoe gaan ze nu verder zonder steun van de immer wijze en deugdzame ik? En oh, oeh, wat ruiken mijn scheten toch goed."
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:01:08 #17
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205247173
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:46 schreef Elan het volgende:
Hebben jullie sympathie voor de boeren? Ik totaal niet. Als je dagenlang vrij kunt nemen om andere mensen lastig te hebben geloof ik totaal niet dat je een zwaar bestaan zou leiden. Daarbij moet er vanwege stikstof gewoon minder geboerd worden. Het is dus een noodzakelijk kwaad.
Ik gebruik ook altijd 0.1% van de minderheid die het voor de grote groep verpest om volledige sympathie voor de hele groep te verliezen
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205247176
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Duidelijke teksten al is het wel een beetje de vraag wie je moet geloven in die hele stikstof discussie en waarom Duitsland door andere meetmethoden bijvoorbeeld veel minder een probleem heeft.
Duitsland heeft vooral minder een probleem omdat ze veel meer landbouwgrond hebben t.o.v. van hun veestapel en dus geen problemen hebben om van hun mest af te komen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 01:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nederland: 2,2 miljoen hectare landbouwgrond, 12 miljoen varkens, 1,6 miljoen koeien

Duitsland: 17 miljoen hectare landbouwgrond, 23,5 miljoen varkens, 4 miljoen koeien

Frankrijk: 26,7 miljoen hectare landbouwgrond, 14 miljoen varkens, 3,6 miljoen koeien

  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:01:46 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205247177
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Duidelijke teksten al is het wel een beetje de vraag wie je moet geloven in die hele stikstof discussie en waarom Duitsland door andere meetmethoden bijvoorbeeld veel minder een probleem heeft.
Duitsland heeft het zichzelf niet opgelegd. Nederland wel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:01:49 #20
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205247180
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:59 schreef Complotwappie het volgende:
Ik vind het altijd wel komisch als mensen spreken over de mate van hun sympathie alsof ze Goden zijn die dit o-zo-belangrijke-goedje wel of niet uitdelen aan het betreffende subject.

"Oeh, nee, nu ze dit hebben gedaan, nee, nu verdienen ze mijn sympathie niet meer. Hoe gaan ze nu verder zonder steun van de immer alwetende en deugdzame ik? En oh, oeh, wat ruiken mijn scheten toch goed."
_O-
Ja dat sympathieverhaal is wel spot on ook wat mij betreft
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:02:20 #21
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205247188
Hebben we een livemap van bezette distributiecentra?
pi_205247207
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Duitsland heeft het zichzelf niet opgelegd. Nederland wel.
Jij wil het gewoon niet snappen volgens mij.
pi_205247209
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:02 schreef Rode_Wijn het volgende:
Hebben we een livemap van bezette distributiecentra?
NOS zei net dat er geen DC's meer bezet zijn.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:04:54 #24
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205247215
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:59 schreef Complotwappie het volgende:
Ik vind het altijd wel komisch als mensen spreken over de mate van hun sympathie alsof ze Goden zijn die dit o-zo-belangrijke-goedje wel of niet uitdelen aan het betreffende subject.
Je verwoord nu de waarde van iedere mening op het Internet. Inclusief die van jezelf.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:04:57 #25
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205247217
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:02 schreef Rode_Wijn het volgende:
Hebben we een livemap van bezette distributiecentra?
@PietjePuk2000 had altijd mooie analyses van het strijdtoneel in Oekraïne. Misschien kan hij iets voor ons betekenen?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:04:58 #26
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205247218
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:59 schreef Complotwappie het volgende:
Ik vind het altijd wel komisch als mensen spreken over de mate van hun sympathie alsof ze Goden zijn die dit o-zo-belangrijke-goedje wel of niet uitdelen aan het betreffende subject.

"Oeh, nee, nu ze dit hebben gedaan, nee, nu verdienen ze mijn sympathie niet meer. Hoe gaan ze nu verder zonder steun van de immer wijze en deugdzame ik? En oh, oeh, wat ruiken mijn scheten toch goed."
Ja mooi. Gerard-Jan van Rooyenstein uit Enschede heeft alle sympathie voor de boeren verloren.

Paniek alom, wat gaan we nu doen?!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:05:29 #27
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205247223
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:02 schreef Rode_Wijn het volgende:
Hebben we een livemap van bezette distributiecentra?
https://www.google.com/ma(...)9757985,5.947348,17z

Alleen deze nog volgens de radio.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205247226
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:04 schreef StephanL het volgende:

[..]
NOS zei net dat er geen DC's meer bezet zijn.
Mooi, dan kan ik de AD weer bijwerken en m'n Windows machines aanmelden.
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 18:06:27 #29
236264 crew  capricia
pi_205247232
Zijn er nog acties gepland of was dit het?
Definitely not CIA
pi_205247237
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:06 schreef capricia het volgende:
Zijn er nog acties gepland of was dit het?
Nee, dit was het. Boeren hebben hun verzet gestaakt.

Topic kan wel dicht nu.

:+
pi_205247239
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:59 schreef Complotwappie het volgende:
Ik vind het altijd wel komisch als mensen spreken over de mate van hun sympathie alsof ze Goden zijn die dit o-zo-belangrijke-goedje wel of niet uitdelen aan het betreffende subject.

"Oeh, nee, nu ze dit hebben gedaan, nee, nu verdienen ze mijn sympathie niet meer. Hoe gaan ze nu verder zonder steun van de immer wijze en deugdzame ik? En oh, oeh, wat ruiken mijn scheten toch goed."
Nou ja, het effect dat dit soort acties sorteren hangt wel af van de mate waarin er sympathie voor opgebracht kan worden. Niet per de van individuen op fok, maar wel van het bredere sentiment. Maar goed, men mag hier natuurlijk net zo goed afgeven op de acties als er steun voor uitspreken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205247242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:04 schreef beantherio het volgende:

[..]
Je verwoord nu de waarde van iedere mening op het Internet. Inclusief die van jezelf.
Nah, er is iets aan sympathie dat het relevanter - meer zeggend - maakt voor het individu. Het is meer dan het delen van een mening, of een idee.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:07:44 #33
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205247245
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:06 schreef capricia het volgende:
Zijn er nog acties gepland of was dit het?
Het schijnt dat ze de Biesbosch volledig plat gaan rijden en volstorten met stront. Ze hebben alleen twee dagen nodig om genoeg stront te verzamelen.
pi_205247247
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het schijnt dat ze de Biesbosch volledig plat gaan rijden en volstorten met stront. Ze hebben alleen twee dagen nodig om genoeg stront te verzamelen.
En dan nog 5 dagen om hun trekkers uit te graven :D
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:08:20 #35
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205247249
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:04 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Jij wil het gewoon niet snappen volgens mij.
Ik denk dat je je iets beter moet inlezen: https://www.biomaatschapp(...)et-stikstofprobleem/

Succes ermee manke nelis
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205247250
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 17:59 schreef Complotwappie het volgende:
Ik vind het altijd wel komisch als mensen spreken over de mate van hun sympathie alsof ze Goden zijn die dit o-zo-belangrijke-goedje wel of niet uitdelen aan het betreffende subject.

"Oeh, nee, nu ze dit hebben gedaan, nee, nu verdienen ze mijn sympathie niet meer. Hoe gaan ze nu verder zonder steun van de immer wijze en deugdzame ik? En oh, oeh, wat ruiken mijn scheten toch goed."
Het gaat niet zozeer de mening van wie dan ook maar als het land zich tegen ze keert is het zo klaar met die idiote acties. Daarom is het belangrijk je uit te spreken, of nouja eigenlijk nog niet. Maar geeft is in elk geval een gevoel van urgentie dat te doen.
blablablabla
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 18:09:20 #37
236264 crew  capricia
pi_205247256
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:06 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, dit was het. Boeren hebben hun verzet gestaakt.

Topic kan wel dicht nu.

:+
Afgelopen maandag zou toch '..heel Nederland plat gaan'. Lijkt tot nu toe wel mee te vallen. :)
Definitely not CIA
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:10:17 #39
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205247264
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:04 schreef StephanL het volgende:

[..]
NOS zei net dat er geen DC's meer bezet zijn.
Daar gaat dan de laatste troef.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:10:27 #40
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205247268
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Afgelopen maandag zou toch '..heel Nederland plat gaan'. Lijkt tot nu toe wel mee te vallen. :)
Ik wacht nog even mijn bestelling vanavond af!
pi_205247272
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Afgelopen maandag zou toch '..heel Nederland plat gaan'. Lijkt tot nu toe wel mee te vallen. :)
Ja, het is allemaal wel wat half. Waren ook vooral jongeren die ze gestuurd hebben en een paar veewagens met wappies.
pi_205247275
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:07 schreef Monolith het volgende:
Nou ja, het effect dat dit soort acties sorteren hangt wel af van de mate waarin er sympathie voor opgebracht kan worden. Niet per de van individuen op fok, maar wel van het bredere sentiment. Maar goed, men mag hier natuurlijk net zo goed afgeven op de acties als er steun voor uitspreken.
Ja eens. Het is vaak een manier om een gezamenlijk verontwaardigd-sentiment-front te creëren. Als (ook) hij er geen sympathie (meer) voor kan opbrengen, dan moet er wel flink wat aan het subject schorten immers.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205247284
Als ze zo geen aardbeien meer hebben bij de Lidl zijn ze mijn sympathie ook wel kwijt hoor.
blablablabla
pi_205247290
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het schijnt dat ze de Biesbosch volledig plat gaan rijden en volstorten met stront. Ze hebben alleen twee dagen nodig om genoeg stront te verzamelen.
Dat is een drinkwaterbekken.
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 18:12:42 #45
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205247296
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Afgelopen maandag zou toch '..heel Nederland plat gaan'. Lijkt tot nu toe wel mee te vallen. :)
Als dit heel Nederland gaat plat voorstelt dan is het inderdaad niet veel zaaks.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:12:50 #46
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205247298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Het gaat niet zozeer de mening van wie dan ook maar als het land zich tegen ze keert is het zo klaar met die idiote acties. Daarom is het belangrijk je uit te spreken, of nouja eigenlijk nog niet. Maar geeft is in elk geval een gevoel van urgentie dat te doen.
Het land tegen ze keert. Oef dat zijn toch wel 4 boze twitterdraadjes en een boze lubach
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:13:32 #47
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205247304
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:11 schreef Elan het volgende:
Als ze zo geen aardbeien meer hebben bij de Lidl zijn ze mijn sympathie ook wel kwijt hoor.
Ik ga ff mijn sympathie op de wc kwijtraken als je snapt wat ik bedoel
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 18:13:34 #48
236264 crew  capricia
pi_205247305
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, het is allemaal wel wat half. Waren ook vooral jongeren die ze gestuurd hebben en een paar veewagens met wappies.
Ja. De opkomst lijkt wel mee te vallen.
Hier in Utrecht hadden ze ook iets platgelegd qua distributiecentrum gisteren, maar dat bleek om 7 tractoren te gaan. En veel volk wat altijd komt kijken en mee gaat staan doen.
Maar echt veel tractoren waren het dus niet.
Kennelijk staan veel boeren er dus niet zo in, en is het een hard schreeuwend groepje met een grote mond. Goh..
Definitely not CIA
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:13:41 #49
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205247306
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:11 schreef Elan het volgende:
Als ze zo geen aardbeien meer hebben bij de Lidl zijn ze mijn sympathie ook wel kwijt hoor.
Eerder deze dag is er sympathie verloren door lege schappen kaas
  dinsdag 5 juli 2022 @ 18:13:50 #50
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205247310
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:12 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Het land tegen ze keert. Oef dat zijn toch wel 4 boze twitterdraadjes en een boze lubach
Vergeet fok niet :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')