Beginnen met wat?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Doei!

Dan heb je bij deze ook echt mijn ongelijk aangetoond.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik heb hier toch echt specieboontjes en peultjes uit de hollandse grond.

Je probeert constant met lange stukken proza twijfel te zaaien over het onderwerp terwijl de feiten op tafel liggen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik laat voortdurend in het midden of er een probleem is dat vooral een definitie als zienswijze is (geworden).
je laat bewust weg dat de overheid door die eigen "deurwaarder" is gesommeerd en nu de door haar zelf gefabriceerde "rekening" met droge ogen neerlegt bij de personen die ongevraagd het gelag moeten betalen omdat zij er zijn.
De overheid is hier in alle opzichten iets te verwijten en het zou zinnig zijn dat diezelfde overheid nu de situatie opnieuw gaat bezien om te (be)schouwen. Breng rust door even niets te doen en maak afspraken waar je dan samen naar gaat kijken om aan te pakken. Neem de boer als (kennis)partner ipv die als tegenstander afschilderen.
Niet heel moeilijk, wel erg pijnlijk omdat het (politiek) heel natuurlijk, veel gezichtverlies oplevert.
Wmb prima om als uitgangspunt de door de overheid gevestigde Natura2000 gebieden te nemen.
Belijk dan wat de huidige omgeving daar welke (in)directe invloed op uitoefent en dan komt het grote verschil: vraag die omgeving of en welke mate hun invloed daarop met welke waarden is te verminderen.
Dat verminderen kan prima door techniek en innovatie die nu helaas betrokkenen stelselmatig wordt verboden en onmogelijk gemaakt. Het is als iemand (hier de boer) iets verwijten dat die (als boer, daar) nu eenmaal is.
Nu wordt een boer verweten dat die zeg kippen houdt zonder feitelijk wordt of die kippen ter plaatse wel die (model)uitstoot hebben noch wordt daarin overwogen of dat met een andere aanpak kan worden teruggedrongen.
Die "lobby" de boeren verwijten is sws onzi. Er is ook al 50 jaar een lobby die boeren (NIMBY) om allerlei redenen weg wil hebben en dan is het wiedes dat een boer zich niet van zijn eigen land laat schoppen.

Goed voor je tandenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik heb hier toch echt specieboontjes en peultjes uit de hollandse grond.

Dat die veeteelt uberhaupt zo grootschalig is geworden lijkt me een behoorlijk teken van die 'drang'.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je die drang denkt te lezen. De vleesconsumptie is natuurlijk ook explosief gestegen met de welvaart. Dat komt ook deels gewoon door het feit dat dat vlees een heel stuk betaalbaarder is. Wat mij betreft mag het allemaal best wat minder, maar als het vlees in de supermarkt plotsklaps 3 keer zo duur is en de dwangmatige carnivoren hun dagelijkse goedkope stukje vlees niet meer kunnen krijgen is het ook niet goed.

Welk stikstofprobleem?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je probeert constant met lange stukken proza twijfel te zaaien over het onderwerp terwijl de feiten op tafel liggen.
Zelfs als boeren niets te verwijten zou zijn en het geheel aan beleid van de overheid ligt, dan ligt het stikstofprobleem er nog steeds.

Hoeveel kan er nog bij?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nederland is niet overbevolkt. Delen van Nederland hooguit.

Nee het is hier in het noord-oosten echt enorm druk. Niemand kan er bij echt niemand. lekker in het westen blijven daar kan je tenminste je kont nog keren.quote:

Vooral die honten van ze weren!quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Welk stikstofprobleem?
Gewoon gemengd loofbos aanleggen ipv zo krampachtig willen blijven hangen aan heide
Natuur daar zijn gang laten gaan en een verbod in stellen voor recreanten.

Je opa.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Mijn opa had zijn hele volkstuin er vol mee staan. Punt is vooral dat er bij het kruisen van rassen is ingezet op zoveel mogelijk boontjes per plant en niet op geschiktheid voor ons klimaat.
Blijkbaar niet, want we eten hoofdzakelijk sperziebonen uit Marokko.quote:Kan prima.

Er zitten inderdaad een paar enorme aannames in dit hele grapje.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weer niet gelezen...
Niet 'groei', nee, 'eeuwige groei'. En ook: ECONOMISCHE groei, jeweetwel, waar alles voor moet wijken.
En die basisbehoeften... 64% van de welvaart wordt door 10% van de bevolking beheerd. Als we het toch over percentages hebben. Misschien daar eens wat aan doen?

Dus? Nadeel van niet bij boeren wonen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Iemand merkte op dat boeren hun produkten lokaal moeten verkopen, dat klinkt leuk maar de meeste Nederlanders wonen niet bij een boer in de buurt,

Dude, dat wil je echt niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:09 schreef EenAndereWeg het volgende:
Ik wil serieus naar België emigreren. Zo klaar in dit land. Kijken of er vacatures zijn daar.

Doe iets aan de overbevolking in Nederland. Ik hoor dat Canada prima zomers heeft.quote:

Ik stel voor dat iedereen die voor inkrimpen van de veestapel is, dat vooral zelf moeten bepalen door simpelweg af te zien of die resulterende producten afneemt/gebruikt. Zonder afzet, is er geen markt.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik stel voor dat iedereen die tegen inkrimpen van de veestapel is, een paar vaten stront in huis neemt.

Er zijn hier users die plek zien voor 50 miljoen woningen aan de hand van het percentage landbouwgrond.quote:

Ik begrijp niet zo goed waarom men constant de link legt tussen stikstof en heide.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Welk stikstofprobleem?
Gewoon gemengd loofbos aanleggen ipv zo krampachtig willen blijven hangen aan heide
Natuur daar zijn gang laten gaan en een verbod in stellen voor recreanten.

En betalen voor de vervuiling die je veroorzaakt.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:39 schreef Vallon het volgende:
De beste oplossing zou trouwens zijn door alle subsidies af te schaffen

Jamaar onze producten zijn importquote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik stel voor dat iedereen die voor inkrimpen van de veestapel is, dat vooral zelf moeten bepalen door simpelweg af te zien of die resulterende producten afneemt/gebruikt. Zonder afzet, is er geen markt.
De beste oplossing zou trouwens zijn door alle subsidies af te schaffen, vooral elders in de EU. Dan ontstaat vanzelf een natuurlijk evenwicht dat ontdaan is van overheidsstimuli (die veroorzaakt hebben dat het nu zo is gana stinken).
Een vat stront in huis bewaren mag niet van de regels omdat die de boeren oplegt dat die dat zelf (op)lost.

Definieer "oorspronkelijke flora en fauna"quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom men constant de link legt tussen stikstof en heide.
Ja, heide heeft last van stikstof maar dat is niet exclusief. Alle natuur heeft last van stikstof als het de oorspronkelijke flora en fauna verdrijft en de grond verzuurt.
Die heide is maar 43.000 van de 1.100.000 hectare Natura 2000 gebied.

Oh ja, krijgen we dat gezemel weer.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Definieer "oorspronkelijke flora en fauna"

Nee, die zijn er niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 11:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er zijn hier users die plek zien voor 50 miljoen woningen aan de hand van het percentage landbouwgrond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |