A58 bij Goes nog graag, scheelt me weer een ritje straks.quote:
Ik snap ook niet waarom mensen dan niet alsnog voor 1 keertje zelf de boodschappen kunnen halen.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Van wie mensen die heluhmaal klaar zijn met de Albert Heijn en dan maar voortaan bij een andere supermarkt bestellen. Net of die niet precies hetzelfde zouden hebben als vandaag hun distributiecentra waren geblokkeerd.
Beetje onzin wat je hier debiteert want het waren nu juist de boeren die ontzien moesten worden door CDA ministers.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, de Regering speelt de onschuld en vermoordt het de boeren.
Dat iemand - hier de boer - kan vermoeden dat er iets staat te gebeuren, is (zolang dat niet de situatie is) niet verwijtbaar. Tenminste zou men - de Regering - de gevestigde boerenbedrijven volledig moeten ontzien en ook niet (in)direct dwingen dan hun bestaan op te geven of te ontmoedigen. Iets met een betrouwbare overheid die oog heeft voor noden.
Als je gaat bestellen, dan betaal je ervoor. Er kunnen allerlei redenen zijn om het te laten bezorgen en er kunnen allerlei redenen zijn dat de vertraging zonder duidelijkheid over wanneer wel een probleem kan zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:24 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom mensen dan niet alsnog voor 1 keertje zelf de boodschappen kunnen halen.
Een gemiddelde gemeente heeft al snel een stuk 10-20 supermarkten die allemaal van 8 uur tot 's avonds 21 or 22 uur open zijn.
Als je dat doet als bedrijf ben je dus medeplichtig. Niet slim om je daarvoor te laten inzetten. Dan maar een dagje dicht als distributiecentrum.quote:
Ik vind al heel lang dat de landbouw moet veranderen naar grotendeels regionale voedselvoorziening, dat vlees een luxeproduct is of zou moeten zijn en dat we de kokkels van het Wad zelf op moeten eten ipv naar Spanje te rijden. Er zit hier een Waddenrestaurant in de buurt en die moet op en neer naar Parijs voor zijn producten.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat risico is er dan ook helemaal niet. Je gaat mee in de trieste spookbeelden van de BBB-malloten en dat valt me oprecht tegen van je.
Er wordt geen land afgepakt, je moet in eerste instantie je bedrijfsvoering omzetten naar eentje die niet megavervuilend is.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar dat zijn verschillende dingen. Reorganisatie noch een uitspraak van de rechter noopt tot land af pakken en beroepsverboden uitdelen.
Hmmm, even denken.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:46 schreef Basp1 het volgende:
De Nederlandse mensen zijn verwende nesten dat ze niet in appartementen willen wonen, vergelijkbaar met deze boeren die niets aan stikstof willen doen.
Elke regering krijgt wel te maken met de acties of besluiten van eerdere regeringen, dus het schiet niets op om constant te blijven wijzen naar de overheid voor het gecreëerde probleem, ondanks dat daar zeker waarheid inzit. Het lost het probleem niet op en dat de overheid die eerdere beslissingen heeft genomen, komt ook weer ergens vandaan.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind al heel lang dat de landbouw moet veranderen naar grotendeels regionale voedselvoorziening, dat vlees een luxeproduct is of zou moeten zijn en dat we de kokkels van het Wad zelf op moeten eten ipv naar Spanje te rijden. Er zit hier een Waddenrestaurant in de buurt en die moet op en neer naar Parijs voor zijn producten.
Maar dat zijn verschillende dingen. Reorganisatie noch een uitspraak van de rechter noopt tot land af pakken en beroepsverboden uitdelen. Dat is de totalitaire aanpak van helemaal zelfgecreeerde problemen, en dan nog op basis van een niet transparant en sowieso al niet kloppend model ook.
Daarom. Valt allemaal wel mee. Ah Zaandam is ook al weer vrijgegeven. Ik verwacht voorlopig geen lege schappen.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:33 schreef Tourniquet het volgende:
Ze staan nu bij het DC van Hoogvliet, maar er wordt (nog) niets geblokkeerd. Trekkers staan in het gras naast de weg.
Ja en dat grasveld is ze te min dus ze gaan nu ergens anders heen zo lijkt het.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:33 schreef Tourniquet het volgende:
Ze staan nu bij het DC van Hoogvliet, maar er wordt (nog) niets geblokkeerd. Trekkers staan in het gras naast de weg.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-bij-blokkade-veghelquote:Op maandag 4 juli 2022 13:23 schreef maxi-mus het volgende:
Is er ergens een goed overzicht van de acties van vandaag?
Verdeel en heers is dan ook de modus operandi van Rutte.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:36 schreef hangtime het volgende:
Het is echt zo'n enorm domme manier van protesteren.
Je bent het niet eens met Den Haag en je gaat vervolgens de bevolking tot last zijn.
Rutte lacht vast de ballen uit zijn broek omdat deze boeren zo slim zijn om hun eigen ruiten in te gooien.
Nu steunt heel Nederland de plannen voor minder boeren... snel weg met die wappie boeren.
Het is vooral NIMBY gedrag waarbij mensen alles doen om hun eigenbelang over de rug van een ander, te laten zegevieren. Doe je dat nl. niet dan ga je met boter en suiker, de zoutberg op.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat klinkt fijn dat iedereen inspraak mag hebben, maar ik heb daar soms wat moeite mee. Bijna iedereen in Nederland heeft bijvoorbeeld een mobiele telefoon, maar niemand wil dat er netwerkpalen worden geplaatst. We willen allemaal energie, maar niemand wil een windmolen in de buurt. Als we daar eerst iedereen gaan vragen of ze het goed vinden dat we daar huizen gaan bouwen, wordt er nooit meer ergens een huis gebouwd. Ik begrijp dat ik in dit verhaal vast iets overdrijf, maar ik neem aan dat je begrijpt wat ik hier schets.
Zijn ook weer een hoop Wappiesquote:Op maandag 4 juli 2022 13:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja en dat grasveld is ze te min dus ze gaan nu ergens anders heen zo lijkt het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |