Je doet precies hetzelfde met wat je mij voorhoudt. Wegkijken omdat het lastig is en dan reageren met exact dezelfde vage termen die die je mij aandraagt. We zijn het eens dat de Regering hier volledig in gebreke is gebleven.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nogmaals, je kan over van alles zeuren, maar we hebben nu eenmaal een stikstofprobleem en daar moeten we echt wat aan doen en ja het beleid had beter gekund, aangezien dit al 40 jaar speelt en de boeren constant door mochten gaan, en nu moet men daardoor zo'n grote stap terug, terwijl het er al lang zat aan te komen. Dat is niet alleen Rutte, maar de regeringen van de afgelopen 40 jaar, samen met belanghebbende boeren.
Er moeten boerenbedrijven verdwijnen of verkleinen. Punt. Je kan het wel mooier maken dan het is maar het is zo.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je doet precies hetzelfde met wat je mij voorhoudt. Wegkijken omdat het lastig is en dan reageren met exact dezelfde vage termen die die je mij aandraagt. We zijn het eens dat de Regering hier volledig in gebreke is gebleven.
Wat is jouw aanpak, behalve - foute - wetten ten uitvoer brengen waar de boer geen (aan)deel van is gemaakt ?
Integendeel. Vind het gejank over boomers, bejaarden, boeren en 'vul naar willekeur nog een hele volksstam in' veel vermoeiender.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Word je inmiddels niet een beetje moe van het dagelijks posten van dit soort gejank?
Boeren kunnen ook gewoon als beleidsmedewerker aan de slag toch.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ho even, je haalt nu lobbypartijen en de oorspronkelijke claim door elkaar.
Iemand hier claimde dat boeren vanaf het begin bij de regelgeving betrokken zijn :
[..]
Wat jij claimt is dat er gelobbyd wordt bij regelgeving. Dat zijn toch echt 2 volkomen andere dingen. Onze vriend Einar doet net alsof boeren zelf deze regelgeving hebben opgesteld en dat is toch echt niet zo.
En jouw claim dat er lobbypartijen zijn die regelgeving proberen te beinvloeden is dan weer wel zo![]()
Nuance heren, nuance. Heel belangrijk.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)koper-in-west-europaquote:Op maandag 4 juli 2022 11:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naar die ben ik ook wel benieuwd eerlijk gezegd.
Als ik in Belgie boodschappen doe, ben ik wel wat meer kwijt. In Denemarken en Zweden ook.
Wat wel een feit is, is dat het in VK en Duitsland wel een stuk goedkoper is.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze vanaf het begin bij elke komma betrokken zijn geweest, zoals je zelf keurig aangeeft 2 zinnetjes eerder. Dat wil niet zeggen dat ze de regelgeving ook hebben opgesteld, wat ik dan ook niet gezegd heb - hoewel je de invloed van de LTO nooit kunt overschatten.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iemand hier claimde dat boeren vanaf het begin bij de regelgeving betrokken zijn :
[..]
Wat jij claimt is dat er gelobbyd wordt bij regelgeving. Dat zijn toch echt 2 volkomen andere dingen. Onze vriend Einar doet net alsof boeren zelf deze regelgeving hebben opgesteld en dat is toch echt niet zo.
Precies, opportunistische protestkapers met een eigen agenda.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hoe zou dat toch komen?? Even denken... oh wacht heel misschien omdat de wappies en gasten zoals Engel zich zelf met van alles en nog wat willen bemoeien?
Wel grappig om te zien in al die boeren telegram apps dat ze al die wappies met hun wef gezeik helemaal niet willen hebben..
De boeren hebben vaste zetels in de waterschappen. Welke sector heeft dat nog meer?quote:Op maandag 4 juli 2022 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk het niet.
[..]
Hier komt geen boerenclubje aan te pas.
https://nieuwlicht.eo.nl/(...)ng-zo-ingewikkeld-is
Je eigen hokjesgeest is inderdaad de beste hokjesgeest!quote:Op maandag 4 juli 2022 11:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel. Vind het gejank over boomers, bejaarden, boeren en 'vul naar willekeur nog een hele volksstam in' veel vermoeiender.
We lachen vooral om onze tegengestelde politieke inzichten. Ik verdien(de) meer dan genoeg om mij voorlopig geen zorgen te maken over dat soort zaken.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je vader is dus een egocentrische boomer die alles heeft opgemaakt; lijken me inderdaad leuke kerstdiners.
Neuh, zelf geen boomer zijn biedt wat meer perspectief.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ken er geen één. Zal wel iets lokaals zijn. Of waarschijnlijker: iets Randstedelijks.
Beilen, daar wonen toch alleen maar boeren.quote:
De Randstedelijke elite beeft en siddert.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Beilen, daar wonen toch alleen maar boeren.
Niemand wil er heen en niemand die er woont hoeft er weg.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Beilen, daar wonen toch alleen maar boeren.
Maar de vluchtstroken houden ze vrij hoor!!!quote:
Die moeten zeker op tijd weer thuis zijn voor het avondeten?quote:
De beheerders van natuurgebieden o.a.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De boeren hebben vaste zetels in de waterschappen. Welke sector heeft dat nog meer?
Die discussies heb ik nooit gehad, aangezien mijn ouders vooral kromlagen om hun kinderen een fatsoenlijke opleiding te gunnen en een beter leven. Desalniettemin was de semi-jaarlijkse vakantie naar Luxemburg (dat kon niet elk jaar, reizen) een hoogtepunt uit de kindertijd.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
We lachen vooral om onze tegengestelde politieke inzichten. Ik verdien(de) meer dan genoeg om mij voorlopig geen zorgen te maken over dat soort zaken.
Maar pa is heel trots dat hij laatst gedemonstreerd heeft tegen het pensioenakkoord want het gaat ook over mijn pensioen!
Pap, alles wat je er nu bij protesteert is op als ik straks aan de beurt ben. Snap dat nou eens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |