abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:32:00 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205281227
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Right... _O-

Anyway, als bijna 80% van de koeien minstens 120 dagen 6 uur per buiten komt zullen dat vast de "afgedraaide koeien" en "pinken" zijn... Want wij krijgen de melk van de overige 20% en dan zijn we ook nog een keer volgens de "kutboeren" roeptoeters de grootste exporteur van de wereld... Toch knap met die dik 20% overige koeien... _O-

Maar goed, kijk zelf maar ff.
In denemarken zijn stallen van 500 koeien
https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/

https://www.vakbladelite.(...)-melkkoeien-in-2030/

grootste melk producent ter wereld

Top 10 grootste melkveebedrijven; land, productie, aantal melkkoeien (lacterend en droog), productie per koe per jaar

Almarai, Saoedi-Arabië, 1,47 miljoen ton, 105.000 koeien, 14.000 kg
Modern Dairy, China, 1,28 miljoen ton, 134.315 koeien, 9.529 kg
Rockview, VS, 1,18 miljoen ton, 100.000 koeien, 11,800 kg
Riverview, VS, 1 miljoen ton, 95.000 koeien, 10.526 kg
Faria Brothers, VS, 1 miljoen ton, 95.000 koeien, 10.526 kg
EkoNiva, Rusland, 0,8 miljoen ton, 93.000 koeien, 8.602 kg
Huishan Dairy, China, 0,77 miljoen ton, 100.000 koeien, 7.700 kg
Shengmu, China, 0,66 miljoen ton, 72.773 koeien, 9.069 kg
Saikexing, China, 0,62 miljoen ton, 69.000 koeien, 8.985 kg
Yili Youran, China, 0,53 miljoen ton, 55.000 koeien, 9.636 kg



[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 08-07-2022 20:37:26 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:36:33 #252
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:43:00 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205281317
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat heb ik precies met Denemarken en al die andere landen te maken?

En oh, daar hebben ze geen stikstofprobleem... :')
klopt ,daar zijn de normen hoger
alleen in vlaams belgie en in waals Belgie weer niet , dat is een ander land kennelijk
De eerste snee in het voorjaar na de
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:55:12 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205281425
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat heb ik precies met Denemarken en al die andere landen te maken?

En oh, daar hebben ze geen stikstofprobleem... :')
quote:
EkoNiva
EkoNiva is de enige Europese onderneming in het overzicht en het snelst groeiende bedrijf.
Het heeft meerdere locaties in Rusland, de aandeelhouders zijn Duits.
De verwachting is dat EkoNiva in 2020 een miljoen ton melk zal produceren.


[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 08-07-2022 21:00:19 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:08:17 #255
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205281525
quote:
Maar waar zijn die "groene woestijnen" met louter "Engels raaigras" dan?



En oh, wat zie ik daar allemaal op de achtergrond lopen? Zijn dat nou koeien? Dat kan toch niet? Die staan toch altijd binnen?

  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:08:59 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:19:10 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205281646
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar waar zijn die "groene woestijnen" met louter "Engels raaigras" dan?

[ afbeelding ]

En oh, wat zie ik daar allemaal op de achtergrond lopen? Zijn dat nou koeien? Dat kan toch niet? Die staan toch altijd binnen?

[ afbeelding ]
Pinken of Vaarzen of afgewerkt melkvee of ziek
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:22:22 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:50:00 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205282025
Oh ja, de boeren zitten heus niet in de weg hoor...

quote:
Foodvalley aangewezen als grootschalige woningbouwlocatie

In de regio Foodvalley komen er duizenden nieuwe woningen bij. De Tweede Kamer heeft besloten om het gebied tussen Nijkerk, Ede en Wageningen aan te wijzen als nieuwe grootschalige woningbouwlocatie.
Dat is helemaal geen agrarisch gebied ofzo, en het zit ook vooral niet in de buurt van de Veluwe...

Grootschalige woningbouwgebieden



Goh...
pi_205282081
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:50 schreef AchJa het volgende:
Oh ja, de boeren zitten heus niet in de weg hoor...
[..]
Dat is helemaal geen agrarisch gebied ofzo, en het zit ook vooral niet in de buurt van de Veluwe...
En?

Stel dat het land is van de boeren? De mensen bezitten 54% van onze grond (van Nederland) en hebben maar 0.6%(!) van de werkgelegenheid. Een kwart van wat ze verbouwen is voor intern gebruik, de rest voor de export. Ze krijgen tonnen aan rijkssubsidie steun. In de melkveehouderij heb je de meeste (relatief gezien) miljonairs...En maar klagen dat het zo slecht gaat, en dat de overheid ze weg wil hebben.. Wat een gejank om niks.

https://www.boerderij.nl/cbs-meer-melkveehouders-miljonair

https://www.parool.nl/col(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Het word tijd ze kort te houden, ze aan te pakken. De gewone burgers moeten niet meer over zich heen laten lopen...
pi_205282133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:55 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]


Het word tijd ze kort te houden, ze aan te pakken. De gewone burgers moeten niet meer over zich heen laten lopen...
Dat heb ik dus met de overheid.
pi_205282153
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 20:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als je alleen de stikstofrechten koopt niet want dat is het grote probleem toch dat stikstof? Dus koop de stikstofrechten, de boer stopt met boeren en dan is het klaar toch? Oh nee, we willen stiekem toch ook de grond hebben...
Niks stiekem...

Wat hebben de boeren precies gedaan dat ze recht hebben op 54% van onze grond? Er zijn nu woningtekorten omdat we niet meer mogen bouwen.
Ik vind het triest dat gewone burgers die in een rijtjeshuis wonen niet snappen dat ze door grondgrondbezitters worden opgestookt..Omdat die (heel misschien) hun grond kwijtraken waar de gemeente dan (heel misschien) woningen op gaat bouwen.

Nederland kan makkelijk met de helft minder aan vee, dat is door bijna alle experts bevestigd. Gewoon wat minder exporteren. En wij als nederlandse burgers moeten dan wat meer betalen voor ons vlees en zuivel, zodat de boeren niet gedwongen worden veel vee te hebben of veel kippen of eieren te leveren. Precies wat de politiek vandaag de dag wil, dus wat is het probleem?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:04:39 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205282179
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:55 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
En?

Stel dat het land is van de boeren? De mensen bezitten 54% van onze grond (van Nederland) en hebben maar 0.6%(!) van de werkgelegenheid. Een kwart van wat ze verbouwen is voor intern gebruik, de rest voor de export. Ze krijgen tonnen aan rijkssubsidie steun. In de melkveehouderij heb je de meeste (relatief gezien) miljonairs...En maar klagen dat het zo slecht gaat, en dat de overheid ze weg wil hebben.. Wat een gejank om niks.

https://www.boerderij.nl/cbs-meer-melkveehouders-miljonair

https://www.parool.nl/col(...)F%2Fwww.google.nl%2F

Het word tijd ze kort te houden, ze aan te pakken. De gewone burgers moeten niet meer over zich heen laten lopen...
Dus je mening is gebaseerd op afgunst...
pi_205282188
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:01 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat heb ik dus met de overheid.
Ik ook een beetje.. Maar niet op het gebied van de boeren en stikstof... De boeren die enorm veel grond hebben, meestal geërfd van hun voorvaderen. Het is gewoon een achterhaald principe. Zoals het koningshuis dat ook via overerving gaat. En ze werken misschien wel hard, maar niet hard genoeg (als je ziet dat de boeren wel tijd over hebben om te protesteren en de huisartsen niet, afgelopen week)...Als ik zoveel grond had en een trekker van een half miljoen dan zou ik ook dagen van 12 uur maken. Lekker met dieren omgaan etc.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:06:41 #265
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205282197
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:02 schreef Foppe1986II het volgende:
Niks stiekem...

Wat hebben de boeren precies gedaan dat ze recht hebben op 54% van onze grond? Er zijn nu woningtekorten omdat we niet meer mogen bouwen.
Ik vind het triest dat gewone burgers die in een rijtjeshuis wonen niet snappen dat ze door grondgrondbezitters worden opgestookt..Omdat die (heel misschien) hun grond kwijtraken waar de gemeente dan (heel misschien) woningen op gaat bouwen.

Nederland kan makkelijk met de helft minder aan vee, dat is door bijna alle experts bevestigd. Gewoon wat minder exporteren. En wij als nederlandse burgers moeten dan wat meer betalen voor ons vlees en zuivel, zodat de boeren niet gedwongen worden veel vee te hebben of veel kippen of eieren te leveren. Precies wat de politiek vandaag de dag wil, dus wat is het probleem?
Ik vond jouw eerste post al overlopen van de afgunst maar je doet er met deze nog een schepje bovenop... Mijn hemel... Jij bent best wel een communist of niet?
pi_205282224
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus je mening is gebaseerd op afgunst...
Neen, met eerlijkheid en oneerlijkheid...

En het feit dat de boeren nu allemaal lopen te huilen. En enorm op de emotie spelen, al jarenlang. Van "zonder de boer geen voer" "de boer is de maker van natuur" terwijl de natuur huilt bij het zien van het werk van boeren (monocultuur bijvoorbeeld).
Gisteren ook weer een voorbeeld van emotv door de boerne (dat 16-jarige niet bijster slimme snotaapje dat bijna neergeschoten was), waar de mensen op tv weigeren om kritisch te zijn. Bij Beau zag je dat, bij Op1, bij Jinek.
pi_205282234
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:02 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Niks stiekem...

Wat hebben de boeren precies gedaan dat ze recht hebben op 54% van onze grond? Er zijn nu woningtekorten omdat we niet meer mogen bouwen.
Ik vind het triest dat gewone burgers die in een rijtjeshuis wonen niet snappen dat ze door grondgrondbezitters worden opgestookt..Omdat die (heel misschien) hun grond kwijtraken waar de gemeente dan (heel misschien) woningen op gaat bouwen.

Nederland kan makkelijk met de helft minder aan vee, dat is door bijna alle experts bevestigd. Gewoon wat minder exporteren. En wij als nederlandse burgers moeten dan wat meer betalen voor ons vlees en zuivel, zodat de boeren niet gedwongen worden veel vee te hebben of veel kippen of eieren te leveren. Precies wat de politiek vandaag de dag wil, dus wat is het probleem?
Ze hebben er recht op omdat ze de eigenaar zijn misschien?
De regering heeft blunder op blunder gemaakt en nu zijn er te weinig huizen.
Daar kunnen de boeren helemaal niks aan doen.
pi_205282237
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:05 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Ik ook een beetje.. Maar niet op het gebied van de boeren en stikstof... De boeren die enorm veel grond hebben, meestal geërfd van hun voorvaderen. Het is gewoon een achterhaald principe. Zoals het koningshuis dat ook via overerving gaat. En ze werken misschien wel hard, maar niet hard genoeg (als je ziet dat de boeren wel tijd over hebben om te protesteren en de huisartsen niet, afgelopen week)...Als ik zoveel grond had en een trekker van een half miljoen dan zou ik ook dagen van 12 uur maken. Lekker met dieren omgaan etc.
Onteigenen en verdelen onder het volk? Zimbabwe moet jouw droomland zijn.

Maar goed als jij denkt dat een lap grond zichzelf ploegt, inzaait, beregent en oogst dan heeft discussie sowieso geen zin.
pi_205282251
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik vond jouw eerste post al overlopen van de afgunst maar je doet er met deze nog een schepje bovenop... Mijn hemel... Jij bent best wel een communist of niet?
Jezus, wat een opmerking.. Het feit dat ik 54% van onze grond, voor 0.60% van de werkgelegenheid niet eerlijk vind maakt mij een communist? Jij bent een (ex)militair toch? Waarschijnlijk een klap te veel gehad van een affuit?

Alhoewel, militairen denken vaak recht, dus dan is wat ik zeg al snel "communisme"...
pi_205282271
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:11 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Jezus, wat een opmerking.. Het feit dat ik 54% van onze grond, voor 0.60% van de werkgelegenheid niet eerlijk vind maakt mij een communist? Jij bent een (ex)militair toch? Waarschijnlijk een klap te veel gehad van een affuit?

Alhoewel, militairen denken vaak recht, dus dan is wat ik zeg al snel "communisme"...
Het staat jou vrij om 1, 10 of 100 hectare van die 54% te kopen.
pi_205282294
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze hebben er recht op omdat ze de eigenaar zijn misschien?
De regering heeft blunder op blunder gemaakt en nu zijn er te weinig huizen.
Daar kunnen de boeren helemaal niks aan doen.
En hoe zijn ze precies eigenaar geworden? Door overerving vaak toch? Omdat papa een boer is, dan is zoon ook een boer.. Mensen die in de stad geboren worden krijgen weinig kans op een boerenbedrijf...Maar goed, met jouw denkwijze houden we het koningshuis ook nog in stand..

De regering heeft blunder op blunder gemaakt? Ze hebben jarenlang de boeren gedoogd. Want wie hadden ze als ministers van landbouw? Allemaal mensen die affiniteit hebben met boeren. PAS was wel de grootste lachertje. Konden boeren ongestoord uitbreiden (zelfs als de omgeving het niet leuk vond en een klacht indiende).. Boeren die in andere landen niet meer aan de bak kwamen (vanwege dieronvriendelijkheid) mochten in Nederland megastallen laten bouwen..

Dus men heeft misschien blunder op blunder gemaakt, maar wel in het voordeel van de boeren.. En dat draait men nu terug. Volkomen terecht. Doei!
pi_205282305
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Het staat jou vrij om 1, 10 of 100 hectare van die 54% te kopen.
_O-

De boerenlobby heeft haar werk goed gedaan
pi_205282332
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
En hoe zijn ze precies eigenaar geworden? Door overerving vaak toch? Omdat papa een boer is, dan is zoon ook een boer.. Mensen die in de stad geboren worden krijgen weinig kans op een boerenbedrijf...Maar goed, met jouw denkwijze houden we het koningshuis ook nog in stand..

De regering heeft blunder op blunder gemaakt? Ze hebben jarenlang de boeren gedoogd. Want wie hadden ze als ministers van landbouw? Allemaal mensen die affiniteit hebben met boeren. PAS was wel de grootste lachertje. Konden boeren ongestoord uitbreiden (zelfs als de omgeving het niet leuk vond en een klacht indiende).. Boeren die in andere landen niet meer aan de bak kwamen (vanwege dieronvriendelijkheid) mochten in Nederland megastallen laten bouwen..

Dus men heeft misschien blunder op blunder gemaakt, maar wel in het voordeel van de boeren.. En dat draait men nu terug. Volkomen terecht. Doei!
Misschien als je deze video van de NOS ziet dat je het dan beter begrijpt.
https://nos.nl/op3/collec(...)tstond-de-wooncrisis
pi_205282363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Misschien als je deze video van de NOS ziet dat je het dan beter begrijpt.
https://nos.nl/op3/collec(...)tstond-de-wooncrisis
Arrogante antwoorden geef je maar aan iemand anders
pi_205282378
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:17 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
_O-

De boerenlobby heeft haar werk goed gedaan
Leg uit.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:28:05 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205282472
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:11 schreef Foppe1986II het volgende:

Jezus, wat een opmerking.. Het feit dat ik 54% van onze grond, voor 0.60% van de werkgelegenheid niet eerlijk vind maakt mij een communist? Jij bent een (ex)militair toch? Waarschijnlijk een klap te veel gehad van een affuit?

Alhoewel, militairen denken vaak recht, dus dan is wat ik zeg al snel "communisme"...
Daar gaat het mis he. Het is miet van "ons" maar van de boeren. Of is jouw tuin ook van "ons"?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:30:03 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205282496
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef Foppe1986II het volgende:

En hoe zijn ze precies eigenaar geworden? Door overerving vaak toch? Omdat papa een boer is, dan is zoon ook een boer.. Mensen die in de stad geboren worden krijgen weinig kans op een boerenbedrijf...
Ergo, afgunst... :')
pi_205282736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb zelf koeien met de hand gemolken en heb de landbouwschool gedaan en de tuinbouwschool in Utrecht
Vroeger. Lang geleden.

Dingen veranderen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 23:32:08 #279
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205282873
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 19:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Letten we weer even op @:einarboe en ander hurdur stikstof roeptoeters?

Of snapt Vink het nu ook niet?
Het huidige plan geeft ruimte voor maatwerk. Dus wat is je punt precies?
  zaterdag 9 juli 2022 @ 02:41:09 #280
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205283564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
En hoe zijn ze precies eigenaar geworden? Door overerving vaak toch? Omdat papa een boer is, dan is zoon ook een boer.. Mensen die in de stad geboren worden krijgen weinig kans op een boerenbedrijf...
door broers en zussen uit te kopen , enorme leningen te nemen bij de plaatselijke rabo en in sommige jaren op een houtje te bijten als de melkprijzen te laag waren

Maar ik moet zeggen de laatste jaren is er goede melkprijzen en hebben de melkveehouders en de varkensboeren niets te klagen
https://www.nieuweoogst.n(...)tijgt-naar-6214-euro

Veel is ook gelegen aan het inzicht van de melkveehouder zelf welke investeringen die doet , na afschaffing van het melkquotum in 2015 hebben sommigen veel te veel geinvesteerd in uitbreiding en in 2016 was de melkprijs veel en veel te laag, door die overproductie in europa

https://www.pbl.nl/nieuws(...)-risicos-voor-natuur

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 09-07-2022 03:06:41 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 9 juli 2022 @ 02:46:30 #281
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205283566
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:50 schreef AchJa het volgende:
Oh ja, de boeren zitten heus niet in de weg hoor...
[..]
Dat is helemaal geen agrarisch gebied ofzo, en het zit ook vooral niet in de buurt van de Veluwe...

Grootschalige woningbouwgebieden

[ afbeelding ]

Goh...
klopt

men heeft geen weiland nodig voor woningbouw , grond is en buiten de steden in overvloed voor woningbouw

en boven NAP bouwen is wel verstandig ,en deze regio rondom stroe is prachtig mooi voor woningen bouw

Hier past geen hoogbouw
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 zaterdag 9 juli 2022 @ 02:52:19 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205283573
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:02 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Niks stiekem...

Wat hebben de boeren precies gedaan dat ze recht hebben op 54% van onze grond? Er zijn nu woningtekorten omdat we niet meer mogen bouwen.
Ik vind het triest dat gewone burgers die in een rijtjeshuis wonen niet snappen dat ze door grondgrondbezitters worden opgestookt..Omdat die (heel misschien) hun grond kwijtraken waar de gemeente dan (heel misschien) woningen op gaat bouwen.

Nederland kan makkelijk met de helft minder aan vee, dat is door bijna alle experts bevestigd. Gewoon wat minder exporteren. En wij als nederlandse burgers moeten dan wat meer betalen voor ons vlees en zuivel, zodat de boeren niet gedwongen worden veel vee te hebben of veel kippen of eieren te leveren. Precies wat de politiek vandaag de dag wil, dus wat is het probleem?
Een rijtjeshuis is niet genoeg?

Ja, dan snap ik die woningnood wel. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 9 juli 2022 @ 02:53:07 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205283574
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:11 schreef Foppe1986II het volgende:

[..]
Jezus, wat een opmerking.. Het feit dat ik 54% van onze grond, voor 0.60% van de werkgelegenheid niet eerlijk vind maakt mij een communist? Jij bent een (ex)militair toch? Waarschijnlijk een klap te veel gehad van een affuit?

Alhoewel, militairen denken vaak recht, dus dan is wat ik zeg al snel "communisme"...
Ik vind het feit dat 8% van Nederland 64% van de welvaart in handen heeft ook niet eerlijk.

Tough shit, want dat gaat never veranderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 juli 2022 @ 07:26:18 #284
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205283720
https://nutrinorm.nl/beme(...)lant-stikstof-nodig/
quote:
Waarom heeft een plant stikstof nodig
Stikstof is uitermate belangrijk voor planten in het algemeen en voor landbouwgewassen in het bijzonder.
Stikstof (N) bevordert de groei van de plant en de fotosynthese.
Het is een essentieel bouwelement voor eiwitten en DNA.
Een stikstofgebrek of -overmaat heeft vaak gevolgen voor de kwaliteit van het gewas.

Aandeel van stikstof in de plant
Het drooggewicht van een plant bestaat voor 1,5% uit stikstof.
Dit gemiddelde varieert van 0,5% bij houtachtige planten tot 5,0% bij peulvruchten.
Alleen koolstof, zuurstof en waterstof zijn in hogere concentraties aanwezig.
Deze nutriënten kan de plant echter vastleggen uit lucht en water.
Hierdoor spelen ze - in tegenstelling tot stikstof - een bescheiden rol bij bemesting en bodemmanagement.

Bevorderen van groei en fotosynthese
Tijdens de vegetatieve fase (groeifase) is stikstof het belangrijkste stuurmechanisme.
Planten moeten op lengte komen en voldoende biomassa opbouwen tot het moment van omschakeling naar de generatieve fase (bloeifase).
Vooral de vorming van de bladeren vraagt veel stikstof.
Meer biomassa betekent meer energie door fotosynthese.
Dit resulteert in een hogere opbrengstpotentie.

Stikstof stimuleert het proces van celdeling en cel strekking en verlengt de groeiperiode.
Bij celdeling groeit de plant doordat er meer cellen bijkomen.
Bij cel strekking nemen bestaande cellen meer vocht op, waardoor de plant groter wordt.

Planten hebben ook stikstof nodig voor het aanmaken van bladgroen (chlorofyl). Bladgroen geeft de plant zijn groene kleur en staat aan de basis van fotosynthese.
Bij dit proces zetten planten - onder invloed van zonlicht - koolstofdioxide (CO2) en water (H2O) om in glucose en zuurstof (O2).
zonder stikstof is er geen leven op aarde mogelijk , ook niet in natura 2000 gebieden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205283728
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 07:26 schreef michaelmoore het volgende:
https://nutrinorm.nl/beme(...)lant-stikstof-nodig/
[..]
zonder stikstof is er geen leven op aarde mogelijk , ook niet in natura 2000 gebieden
Zonder water gaan we dood. Drink jij even in één keer 5 liter water. Ga je ook dood.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 07:33:29 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205283734
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 07:30 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Zonder water gaan we dood. Drink jij even in één keer 5 liter water. Ga je ook dood.
Nee een plant gaat niet dood door teveel stikstof, dat is onzin een boom ook niet
het blad zal wel erg lang groen blijven en de knopvorming is minder

In schrale woestijnachtige gebieden zal (indien er water is,) wel veel meer gras groeien en ook andere soorten die dol zijn op stikstof als Bramen

https://nutrinorm.nl/beme(...)ende-stikstofvormen/

quote:
Zeven vragen over de verschillende stikstofvormen
Artikelen Februari 2018
Leestijd: 4 minuten
​Een van de belangrijkste voedingsstoffen voor het gewas is stikstof. Maar stikstof is niet ‘gewoon’ stikstof. Nitraat, ammonium en ureum hebben elk hun eigen werking en waarde. En alsof dat al niet genoeg keuze is kan de stikstof ook nog eens ‘ingepakt’ worden met een andere werking tot gevolg. Kennis over de werking en onderlinge verschillen helpt bij de kunstmestkeuze.

1. Wat is de rol van stikstof in de plant?
Stikstof is het meest benodigde element in de plant. De plant is voor zijn stikstofbehoefte aangewezen op het door de wortels uit de bodem opgenomen nitraat en ammonium. Het drooggewicht van een plant bestaat gemiddeld voor 1,5% uit stikstof. Koolstof, zuurstof en waterstof zijn in hogere concentraties aanwezig.

Stikstof is mobiel in de plant en zorgt voor een snelle groei van de bovengrondse vegetatieve delen. Een gebrek aan stikstof is snel te herkennen aan minder groei of uitstoeling en het zichtbaar lichter kleuren van het blad (oudste bladeren eerst). Stikstof is een onmisbaar element in aminozuren en nucleďnezuren (bevat erfelijke info). Aminozuren zijn de bouwstenen van eiwitten, die allerlei biologische functies in de plant vervullen.

2. Welke stikstofvormen zijn er en hoe worden ze opgenomen door de plant?
Alle bekende stikstofhoudende kunstmesten verschillen in essentie vooral door de vorm waarin de stikstof in het product aanwezig is: nitraat (NO3-), ammonium (NH4+) of amide (ureum). Planten nemen bij voorkeur stikstof op in de vorm van nitraat. Nitraat is na toediening direct en volledig beschikbaar als plantenvoeding. Via onttrekking van bodemvocht door de plantenwortels wordt automatisch ook het daarin aanwezige nitraat opgenomen. Voldoende bodemvocht is dus van groot belang.
Nitraat is bovendien niet alleen een N-voedingsstof, maar bevordert ook de opname van nutriënten als calcium, magnesium en kalium.
Stikstof komt in organische mest en diverse soorten kunstmest ook voor als ammonium. Slechts een klein deel hiervan is direct door de plant opneembaar.
Het merendeel van het ammonium moet door bodemleven eerst worden omgezet tot nitraat (nitrificatieproces)
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205283737
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 07:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee een plant gaat niet dood door teveel stikstof, dat is onzin

https://nutrinorm.nl/beme(...)ende-stikstofvormen/
[..]

Toch snijdt mijn stelling hout. Veel planten kunnen slecht tegen een teveel aan stikstofverbindingen, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in deze discussie. Genoeg onderzoeken die stellen dat de stikstofdepositie omlaag moet.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 07:52:44 #288
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205283768
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 07:36 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Toch snijdt mijn stelling hout. Veel planten kunnen slecht tegen een teveel aan stikstofverbindingen, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in deze discussie. Genoeg onderzoeken die stellen dat de stikstofdepositie omlaag moet.
stikstof verdwijnt snel , daardoor moet men voor een goede oogst bijmesten
quote:
3. Welke stikstofvormen vervluchtigen of spoelen het makkelijkst uit en hoe is dit te voorkomen?

Nitraat hecht zich vanwege zijn negatieve lading niet aan de bodem en kan zich via het bodemvocht gemakkelijk door de bodem verspreiden.

Daardoor is het uitspoelingsgevoelig (zandgrond meer dan kleigrond).
Nitraat kan ook vervluchtigen via het proces van denitrificatie.
Hierbij zetten bacteriën nitraat om in stikstofgas en is daarom niet meer beschikbaar voor de plant.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205283778
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 07:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
stikstof verdwijnt snel , daardoor moet men voor een goede oogst bijmesten
[..]

Ja, maar voor natuurgebieden en biodiversiteit is het slecht. Het is nu al zo vaak uitgelegd. Als mensen nu nog gaan ontkennen is dat moedwillig. De ontkenningsfase. De stappen die gezet moeten worden zijn ook niet meer tegen te houden lijkt me.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 08:01:53 #290
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205283788
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 07:59 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ja, maar voor natuurgebieden en biodiversiteit is het slecht. Het is nu al zo vaak uitgelegd. Als mensen nu nog gaan ontkennen is dat moedwillig. De ontkenningsfase. De stappen die gezet moeten worden zijn ook niet meer tegen te houden lijkt me.
lul toch op met je biodiversiteit man

https://www.telegraaf.nl/(...)s-van-stikstofoxiden

quote:
Tata Steel en Schiphol grootste uitstoters van stikstofoxiden
Door MIKE MULLER EN EDWIN TIMMER

05 apr. 2022 in BINNENLAND
DEN HAAG - Tata Steel is de grootste uitstoter van stikstofoxiden in Nederland.
Vliegveld Schiphol staat op twee. De eerste stootte in 2019 ruim 6 miljoen kilo uit tijdens het proces van staalproductie.
Duizenden vluchten van en naar onze internationale airport zorgden voor 3,6 miljoen kilo aan stikstofoxiden.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205284314
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 20:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De boomsterfte onder dennen en eiken is een Europees droogte probleem en het is niet goed om hier voor het gemak maar weer de stikstof en dus de nederlandse boeren de schuld te geven
https://duitslandinstituu(...)rvende-bossen-redden

https://www.bnnvara.nl/jo(...)terven-door-de-hitte

https://groenkennisnet.nl(...)-voor-eikensterfte-1

Het is te droog en bij regen verdwijnt het water te snel
[..]

Weer en klimaat worden steeds door elkaar gehaald.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 9 juli 2022 @ 10:30:00 #292
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205284317
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Weer en klimaat worden steeds door elkaar gehaald.
ja door het klimaat krijgen we on nederlands weer

stortbuien als moesson regens die snel verdwijnen maar de bodem niet nat maken
droogte gevoelige boom soorten die niet meer passen in het huidige weerbeeld
zijn sparren en droogte gevoelige eiken
https://edepot.wur.nl/326264
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205284345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 07:59 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ja, maar voor natuurgebieden en biodiversiteit is het slecht. Het is nu al zo vaak uitgelegd. Als mensen nu nog gaan ontkennen is dat moedwillig. De ontkenningsfase. De stappen die gezet moeten worden zijn ook niet meer tegen te houden lijkt me.
Welke natuurgebieden? Bedoel je die aangelegde gecultiveerde niet natuurlijke gebieden? Die bijgehouden moeten worden om te zorgen dat ze blijven zoals ze nu zijn? Daar waar bv heide moet blijven en bomen niet mogen groeien? DIE 'natuur' gebieden?

Dan zijn in mijn ogen een aantal boeren veel natuurvriendelijker bezig door delen van hun land terug te geven aan de natuur en daar te laten groeien wat groeit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 9 juli 2022 @ 10:37:26 #294
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205284366
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:34 schreef Montagui het volgende:

delen van hun land terug te geven aan de natuur en daar te laten groeien wat groeit.
juist

natuur aanleggen en dan met miljarden gaan "beschermen"" is idioot

voorbeeld is de oostvaarders plassen die vanzelf per ongeluk ontstaan zijn doordat de spoorverbinding naar Groningen niet doorging en nu opeens met miljarden :"beschermd" moet worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205284892
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 07:36 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Toch snijdt mijn stelling hout. Veel planten kunnen slecht tegen een teveel aan stikstofverbindingen, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in deze discussie. Genoeg onderzoeken die stellen dat de stikstofdepositie omlaag moet.
Show us...

En is het haalbaar?

Type natuur is een keuze, en stikstof arm maken kan ook antropologisch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205284907
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja door het klimaat krijgen we on nederlands weer

stortbuien als moesson regens die snel verdwijnen maar de bodem niet nat maken
droogte gevoelige boom soorten die niet meer passen in het huidige weerbeeld
zijn sparren en droogte gevoelige eiken
https://edepot.wur.nl/326264
Ach hou toch op die halve graad sinds 1850. Dat zet geen zoden aan de dijk, alles is geextrapoleerd vanuit extreme conclusie naar de volgende.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:07:15 #297
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205284917
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ach hou toch op die halve graad sinds 1850. Dat zet geen zoden aan de dijk, alles is geextrapoleerd vanuit extreme conclusie naar de volgende.
niet halve graad , het is veel en veel droger dan 50 jaar terug
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205284948
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
niet halve graad , het is veel en veel droger dan 50 jaar terug
Hoe bereken je dat? Neerslag afgelopen 100 jaar in 2 delen gesplit per seizoen en statistisch berekend? Waar heb je dat onderzoek gevonden. =).

Weet wel dat de hittegolven opeens verdwenen waren pre 1950. Na data aanpassing van het KNMI en dat ze dat na die aanpassing gingen adverteren als dat er veel meer hittegolven waren. Binnen 2 jaar van elkaar.

Next level clowneske.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:37:23 #299
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205285140
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 12:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe bereken je dat? Neerslag afgelopen 100 jaar in 2 delen gesplit per seizoen en statistisch berekend? Waar heb je dat onderzoek gevonden. =).

Weet wel dat de hittegolven opeens verdwenen waren pre 1950. Na data aanpassing van het KNMI en dat ze dat na die aanpassing gingen adverteren als dat er veel meer hittegolven waren. Binnen 2 jaar van elkaar.

Next level clowneske.
omdat het veel te droog is en de noordelijk sparren verdrogen en dood gaan
de natuur verandert

we moetn meer essen en palmen gaan planten en andere loofbomen als noot en kers.

gronden met harde grondlagen die kunnen beter geen bomen meer hebben , daar komen de diepworltelende soorten niet doorheen
https://www.tuinplantenin(...)verticaal-wortelend/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 9 juli 2022 @ 13:02:22 #300
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_205285310
Gisteren nieuwsuur...
twitter

twitter

We moeten wel!
Trouwens boeren stonden ook voor het huis van Braks... Met bijlen inhakken...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')