Maar als alle opslagplaatsen systematisch worden opgeblazen waarvandaan het front grootschalig binnen één dag kan worden bevoorraad?quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar de 'Kiev-manier' was omdat de Russen over bepaalde lange wegen reden zonder dat ze het gebied er omheen in bezit hadden. In de Donbass hebben ze dat wel. Hierdoor kan Oekraïne ze niet zomaar in hinderlagen lokken etc, het duurt alleen langer voor Rusland om munitie aan het front te krijgen.
Dan moet je dat gebied rondom hun aanvoerroutes nog wel veroveren, wil je ze slagen toebrengen zoals in het begin van de oorlog. En dat gaat Oekraïne natuurlijk niet lukken nu.quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar als alle opslagplaatsen systematisch worden opgeblazen waarvandaan het front grootschalig binnen één dag kan worden bevoorraad?
Als het lastig is munitie in een toereikend tempo in handen van de frontlinie-troepen te krijgen, wordt zo'n front lastig vol te houden.quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dan moet je dat gebied rondom hun aanvoerroutes nog wel veroveren, wil je ze slagen toebrengen zoals in het begin van de oorlog. En dat gaat Oekraïne natuurlijk niet lukken nu.
In dat artikel wordt gesteld dat Kiev mislukte doordat de Russen de railknooppunten niet in handen kregen waardoor de logistiek een nachtmerrie werd. Niet alleen omdat de aanvoerroutes kwetsbaar waren maar ook omdat ze überhaupt met vrachtwagens veel te ver moesten rijden.quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar de 'Kiev-manier' was omdat de Russen over bepaalde lange wegen reden zonder dat ze het gebied er omheen in bezit hadden. In de Donbass hebben ze dat wel. Hierdoor kan Oekraïne ze niet zomaar in hinderlagen lokken etc, het duurt alleen langer voor Rusland om munitie aan het front te krijgen.
Omdat die meneer met het kleine piepietje zichzelf en zijn land nogal schromelijk overschat heeft? Jaren lopen dreigen en hij dacht waarschijnlijk dat hij zo Kiev in kon wandelen en de macht kon overnemen. In Rusland is het geld jarenlang in allerlei zakken verdwenen, maar uiteraard niet op de plekken waar het echt nodig was.quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:26 schreef Perrin het volgende:
Vraag me wel af met alle miljarden die Rusland ter beschikking had om in dat leger van ze te investeren waarom ze nog steeds met logistieke methodes van 100 jaar geleden werken.
Dat is toch een van de eerste dingen die je aanpakt als je serieus landjepik wil kunnen doen?
En waarom moeten de Ukrainers dan voorzichtig zijn?quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:58 schreef Idisrom het volgende:
Na zondag met de val van Lisitsjansk is er weinig meer veranderd aan de frontlinies.
Veel partijen die over militaire en strategische analyse gaan, verwachtten dat Siversk uiterlijk vandaag zou gaan vallen, maar dat zie ik niet meer gebeuren. Het front ligt ook daar al drie dagen stil.
+++++++++++++
Ik lees hierboven over de stad Donetsk. Die wordt inderdaad de laatste weken zwaarder beschoten. Maar de Oekraïners moeten hier mijn inziens wel voorzichtig mee zijn. Want als deze verreweg de grootste plaats van de Donbas ook in puin zal gaan, dan gaat de Russische beer echt los. Tot nu toe is namelijk het grootste deel van de Donbas nog relatief schadevrij gebleven.
.
Wat een horrorgeschiedenis.quote:Op woensdag 6 juli 2022 14:34 schreef Jamilla.J het volgende:
[..]
Dit was niet het ergste klap.
... rode terror (1917-1923, alleen in Crimeria 1M doden)
... honger (1932-1933, 4M doden in Oekraine)
... grote terror (1934-1939, 3M doden, o.a. top van de leger)
... stalin's terror (na 2WO tot 1956, ong 30M vermisten en doden)
In totaal zeggen ze 1923-1956 ongeveer 60M doden.
Lijkt me sterk. Doorgaans is "het volk" gewoon bezig met hun leventje leiden en hebben zeker niet de behoefte om een ander land aan te vallen en hun mannen en zonen te laten neerknallen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, een meerderheid is het eens met deze oorlog, volgens polls zoals deze, of hier in de 5e alinea.
Hier een willekeurige anecdote.
Dit is een oorlog van het russiche volk tegen voornamelijk de NAVO en de VS, omdat die 2 rusland vernederd en verslagen hebben in de Koude Oorlog. Maar dit is ook een oorlog tegen vrijwel alle buurlanden, vrijwel alle voormalige bondgenoten, en iedereen in rusland die als "een vieze verrader" wordt gezien.
Ik volg russische social media dagelijks, en dat is de overheersende mening. Zie linkjes in mijn post. Je haalt nu zeer veel dingen door elkaar. Zo zijn het alleen de mannen en zonen in gehuchten die massaal sterven. Het wordt pas een probleem als duizenden mannen uit de grote steden sterven.quote:Op donderdag 7 juli 2022 11:08 schreef nomina het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Doorgaans is "het volk" gewoon bezig met hun leventje leiden en hebben zeker niet de behoefte om een ander land aan te vallen en hun mannen en zonen te laten neerknallen.
Hier is hetzelfde verhaal van jouw, maar dan wat makkelijker leesbaarquote:Op donderdag 7 juli 2022 08:43 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik las hier ook al een twitterdraadje over: [ twitter ]
Geen betrouwbare bron. VCIOM is een staatsmedia. Zit onder Poetin en schrijft de cijfers die ze nodig hebben. Ik zou Levada Center nemen als je wat meer objectieve info zoekt. Maar in feite, adequate sociologie bestaat niet in een land waar je 15 jaar cel krijgt zodra je je zich tegen de oorlog (of huidige regering) uit. Er waren al onderzoeken geweest naar VCIOM cijfers. Het gaat als volgt. Je hebt 1000 mensen. Van deze 1000 mensen meer dan 90% weigert de vraag te beantwoorden en deel te nemen in de poll. Voor welk reden dan ook. Van de resterende 10% is waarschijnlijk 78% die zegt achter Poetins politiek te staan. En deze laat VCIOM dus zien als objectief getal. Het heeft een naam: manipulatie/speculatie.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:05 schreef oheng het volgende:
Nee, een meerderheid is het eens met deze oorlog, volgens polls zoals deze, of hier in de 5e alinea.
Dat intereseert niemand meer in ex-SU gebied. Alleen de europese leiders hebben daar last van, zijn bang om hem boos te maken. Mietjes.quote:
Antwoord is simpel: corruptie.quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:26 schreef Perrin het volgende:
Vraag me wel af met alle miljarden die Rusland ter beschikking had om in dat leger van ze te investeren waarom ze nog steeds met logistieke methodes van 100 jaar geleden werken.
Ik gaf jouw hierboven een Levada bron.quote:Op donderdag 7 juli 2022 12:54 schreef Jamilla.J het volgende:
[..]
Ik zou Levada Center nemen als je wat meer objectieve info zoekt.
Ik heb geklikt en daar stond VCIOM vermeld. Maakt niet uit, de rest van wat ik zei klopt nog steeds.quote:
Gemiddelde russische social media gebruiker zou weten wie Girkin(Strelkov) is, voor wie hij werkte en in opdracht van wie hij naar Donbas is gekomen. Maar daar hebben ze geen argumenten tegen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 15:28 schreef oheng het volgende:
gemiddelde russische social media gebruiker
De gemiddelde social media gebruiker gaat geen oorlogsfilmpjes kijken. Ze plaatsen eerder vakantiefoto's op instagram en kijken kattefilmjes op youtube.quote:Op donderdag 7 juli 2022 15:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik gaf jouw hierboven een Levada bron.
Een hoop mensen in het westen hebben compleet het effect gemist van de filmpjes waarin Donbass burgers werden geexecuteerd in de jaren vóór de oorlog. Filmpjes waren cinematisch heel mooi en spannend in elkaar gezet. Hier is een van de vele voorbeelden. Maar er zijn er meer. Maar deze video's zijn bepalend geweest voor de beeldvorming van de gemiddelde russische social media gebruiker.
Dat is onrealistisch. De gemiddelde bevolking van een land heeft slechts zéér oppervlakkige kennis op een bepaald gebied. Degenen die hier in dit subforum zitten zijn een stel autisten met diepgaande kennis over een onderwerp, en dat bedoel ik als compliment.quote:Op donderdag 7 juli 2022 15:40 schreef Jamilla.J het volgende:
[..]
Gemiddelde russische social media gebruiker zou weten wie Girkin(Strelkov) is, voor wie hij werkte en in opdracht van wie hij naar Donbas is gekomen. Maar daar hebben ze geen argumenten tegen.
Weet je dat Syrische jongetje nog dat was aangespoeld op een strand in Italië?quote:Op donderdag 7 juli 2022 15:51 schreef nomina het volgende:
[..]
De gemiddelde social media gebruiker gaat geen oorlogsfilmpjes kijken. Ze plaatsen eerder vakantiefoto's op instagram en kijken kattefilmjes op youtube.
Dat was in Turkije.quote:Op donderdag 7 juli 2022 16:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Weet je dat Syrische jongetje nog dat was aangespoeld op een strand in Italië?
[Insert Stalin quote]
Het punt is dat na het relatieve succes van de Russische troepen in de laatste weken, complete inzet en verovering van gebieden wat veel troepen heeft gekost, ze nu met door het westen geleverde wapens aan het front weer te maken krijgen met de special forces van de NATO die goed laten zien op welke punten het Russische leger zo zwak is.quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:58 schreef Idisrom het volgende:
Ik lees hierboven over de stad Donetsk. Die wordt inderdaad de laatste weken zwaarder beschoten. Maar de Oekraïners moeten hier mijn inziens wel voorzichtig mee zijn. Want als deze verreweg de grootste plaats van de Donbas ook in puin zal gaan, dan gaat de Russische beer echt los. Tot nu toe is namelijk het grootste deel van de Donbas nog relatief schadevrij gebleven.
Dit is een reeks. De analyse is iets groter dan de OP van deel 16.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 04:30 schreef Also-von-Oder het volgende:
Sorry gast... T.S!
Als jij echt een analyse wilt pretenderen te maken, dan moet je wel echt serieus werk maken van deze analyse.
Een beetje van dit, een beetje van dat... gaat je niet helpen om jouw analyse recht te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |