abonnement Unibet Coolblue
pi_205210259
Jonge vrouw wordt verliefd op eikel met slechte seks, en gaat daar nog een keer mee naar bed. 'Terugkijkend' is het dan verkrachting, terwijl niet alle herinnering blijken te kloppen of verifieerbaar zijn. Verkrachting is verkrachting en slechte seks is slechte seks, 'terugkijkend' past daar niet tussen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:33 schreef Pedroso het volgende:
Triest al verbaast het me niks. Wel vreemd dat ze het nu pas verteld, ze is volgens mij niet bepaald op haar mondje gevallen. Maar ik ben dan ook een man, blijkbaar is het als vrouw heel moeilijk om er mee naar buiten te komen.
Het is blijkbaar heel moeilijk voor veel vrouwen om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen keuzes. En dan zeggen ze niks en dus moet er wel een 'angstcultuur' zijn. Sorry hoor, maar soms wordt enige moed gevraagd, wat een slappe wijvenbende. Wat mij nog het meeste teleurstelt aan het hele metoo gebeuren en alles er omheen is hoe zwak en in slachtofferschap wentelend zoveel vrouwen zijn.

En dan ook meteen de positie van het vrouwenvoetbal er doorheen.Wat heeft dat er nou mee te maken als je het over grensoverschrijdend gedrag hebt. Waarom de bond betrekken bij een prive relatie? Ik kan me ook wel iets voorstellen bij de bond die haar uitkotst. Ook geen enkele reflectie, het vrouwenvoetbal was helemaal niks, en kwam ineens van de velden van het mannenvoetbal gebruik maken en voetbalvelden zijn schaars en slijten. Gelijke kansen betekent dat je zelf ook een voetbalbond mag oprichten en voetbalvelden mag aanleggen.

quote:
Al snap ik het dan weer wel dat ze het niet aan de grote klok heeft gehangen als ze door de KNVB zo schandalig behandeld is.
Ik kan wel meer redenen bedenken waarom ze dat toen niet gedaan heeft en nu wel doet. Nu mag je alles beweren en alles erbij halen en het is allemaal goed als het maar pro vrouwen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 02-07-2022 13:50:35 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205210276
Pietje Buter dus. Beschadigd voor het leven. Vrouw met een trauma, rechtbank die Buter vrijpleit, Pauw die daar dan weer een trauma van krijgt. Zo kunnen we de komende 10 jaar wel weer vullen.

Maar heel goed voor het helingsproces!
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205210336
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Jonge vrouw wordt verliefd op eikel met slechte seks, en gaat daar nog een keer mee naar bed. 'Terugkijkend' is het dan verkrachting, terwijl niet alle herinnering blijken te kloppen of verifieerbaar zijn. Verkrachting is verkrachting en slechte seks is slechte seks, 'terugkijkend' past daar niet tussen.

En in één ruk door
[..]
Het is blijkbaar heel moeilijk voor veel vrouwen om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen keuzes. En dan zeggen ze niks en dus moet er wel een 'angstcultuur' zijn. Sorry hoor, maar soms wordt enige moed gevraagd, wat een slappe wijvenbende. Wat mij nog het meeste teleurstelt aan het hele metoo gebeuren en alles er omheen is hoe zwak en in slachtofferschap wentelend zoveel vrouwen zijn.

En dan ook meteen de positie van het vrouwenvoetbal er doorheen.Wat heeft dat er nou mee te maken als je het over grensoverschrijdend gedrag hebt. Waarom de bond betrekken bij een prive relatie? Ik kan me ook wel iets voorstellen bij de bond die haar uitkotst. Ook geen enkele reflectie, het vrouwenvoetbal was helemaal niks, en kwam ineens van de velden van het mannenvoetbal gebruik maken en voetbalvelden zijn schaars en slijten. Gelijke kansen betekent dat je zelf ook een voetbalbond mag oprichten en voetbalvelden mag aanleggen.
[..]
Ik kan wel meer redenen bedenken waarom ze dat toen niet gedaan heeft en nu wel doet. Nu mag je alles beweren en alles erbij halen en het is allemaal goed als het maar pro vrouwen is.
Sluit ik me bij aan.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205210398
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Jonge vrouw wordt verliefd op eikel met slechte seks, en gaat daar nog een keer mee naar bed. 'Terugkijkend' is het dan verkrachting, terwijl niet alle herinnering blijken te kloppen of verifieerbaar zijn. Verkrachting is verkrachting en slechte seks is slechte seks, 'terugkijkend' past daar niet tussen.

En in één ruk door
[..]
Het is blijkbaar heel moeilijk voor veel vrouwen om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen keuzes. En dan zeggen ze niks en dus moet er wel een 'angstcultuur' zijn. Sorry hoor, maar soms wordt enige moed gevraagd, wat een slappe wijvenbende. Wat mij nog het meeste teleurstelt aan het hele metoo gebeuren en alles er omheen is hoe zwak en in slachtofferschap wentelend zoveel vrouwen zijn.

En dan ook meteen de positie van het vrouwenvoetbal er doorheen.Wat heeft dat er nou mee te maken als je het over grensoverschrijdend gedrag hebt. Waarom de bond betrekken bij een prive relatie? Ik kan me ook wel iets voorstellen bij de bond die haar uitkotst. Ook geen enkele reflectie, het vrouwenvoetbal was helemaal niks, en kwam ineens van de velden van het mannenvoetbal gebruik maken en voetbalvelden zijn schaars en slijten. Gelijke kansen betekent dat je zelf ook een voetbalbond mag oprichten en voetbalvelden mag aanleggen.
[..]
Ik kan wel meer redenen bedenken waarom ze dat toen niet gedaan heeft en nu wel doet. Nu mag je alles beweren en alles erbij halen en het is allemaal goed als het maar pro vrouwen is.
Vrouw nodigt iemand thuis uit (om waarschijnlijk een kopje koffie en zo te drinken), en 37 jaar later moet de KNVB daar blijkbaar verantwoording over gaan leggen.
pi_205210510
Piet is niet van het beffen dus, wat vindt zijn vrouw daar van?
Het is koud, het is guur....
pi_205210559
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:58 schreef TweedeKlum het volgende:
Piet is niet van het beffen dus, wat vindt zijn vrouw daar van?
Waar zegt hij dat? Misschien had hij er alleen net die dag geen zin in.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zaterdag 2 juli 2022 @ 14:06:18 #107
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205210587
Bijzonder dat het altijd de vrouw is die verantwoordelijkheid moet nemen in plaats van de man?
pi_205210612
Het is toch idioot dat je je moet verantwoorden voor iets van een half mensenleven geleden, op basis van vervaagde en vervormde herinneringen. Wat een gekke wereld is dit toch
  zaterdag 2 juli 2022 @ 14:11:19 #109
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_205210644
quote:
Na maanden zonder contact treffen Pauw en de man elkaar in oktober ’86 bij toeval weer op het KNVB-kantoor in Zeist. Pauw: „Ik zei tegen hem: ‘Ik heb nooit meer iets van je gehoord.’” De man wil het haar dezelfde avond nog komen uitleggen, vertelt Pauw. Het is de eerste keer dat ze met elkaar naar bed gaan, bij haar thuis in de Rhijnvis Feithstraat in Utrecht. Het is voor haar een zeer pijnlijke ervaring. Van gelijkwaardige seks is volgens Pauw geen sprake. „Ik dacht: wat is hier gebeurd? Dit was geen vrijen met elkaar. Dus ik zei: ‘Dit flik je me nooit meer.’ Maar dat maakte geen indruk op hem.” Ze zucht. „Dat is mijn grootste fout, dat toen niet alle alarmbellen zijn afgegaan.”

De volgende avond staat de coach weer voor haar deur. „Hij zei: ‘Ik wil je laten zien dat ik het ook anders kan’. En dat geloofde ik, op dat moment.”

Het is nog altijd een zichtbaar pijnlijke herinnering voor Pauw. „We belandden weer in bed. Hij ramde ’m erin en was binnen een minuut klaar”, heeft ze in augustus 2021 al over die avond verklaard tegen Marjan Olfers en haar onderzoekscollega, getuige het gespreksverslag dat het bureau maakt. Terwijl de man bezig was, vertelt ze aan de onderzoekers, „heb ik nog gezegd dat ik dat niet wilde”. Uit het verslag: „Ik ben toch duidelijk geweest? Dit wil ik toch niet.”

Het optreden van de man noemt ze tegen het onderzoeksduo „seksueel agressief”, maar „ik ervaarde het op dat moment niet als een verkrachting”. „Ik heb altijd volgehouden: ik ben nooit verkracht, het is mijn eigen schuld geweest.”
Dit is toch ook geen verkrachting, klinkt meer als slechte seks.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 2 juli 2022 @ 14:14:19 #110
240618 Micson
The lonely stoner
pi_205210683
Het begrip 'verkrachting' is wel nogal opgerekt de laatste tijd.

Ik zou het wel kut vinden als ik door drie negers uit elkaar was getrokken terwijl met een loden pijp al mijn tanden uit mijn bek werden geslagen, en dat mevrouw Vera Pauw nu vertelt dat ze is verkracht omdat ze twee keer vrijwillig seks met een man had die blijkbaar niet aan voorspel deed.
pi_205210722
Koninklijke nvb

het heeft nl wel de ek winst opgeleverd.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_205210871
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:39 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Piet Buter blijkt dus op zijn achttiende jaar al getrouwd te zijn, te lezen uit zijn verklaring.
[..]
Bron: AD.
Eh nee? Hij was destijds al 18 jaar lang getrouwd (met dezelfde andere vrouw neem ik aan). Dat is wat anders dan in je 19e levensjaar trouwen.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 14:43:36 #113
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205210968
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Dit is toch ook geen verkrachting, klinkt meer als slechte seks.
Hele andere strekking dat de TT.
Dan snap ik dat de KNVB niks heeft laten horen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Forum Admin / PR zaterdag 2 juli 2022 @ 14:54:58 #114
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_205211076
Reageer maar gewoon normaal.
  Trouwste user 2022 zaterdag 2 juli 2022 @ 15:42:46 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_205211474
Voormalig FC Utrecht-directeur Piet Buter ontkent verkrachting Vera Pauw: ‘Ik ben totaal verbijsterd’
AANGIFTEDe man die door voormalig bondscoach Vera Pauw wordt beschuldigd van verkrachting is - zo vermoedt hij zelf - de 73-jarige oud-voetbaltrainer Piet Buter. De voormalige technisch directeur van FC Utrecht geeft toe dat hij in de jaren 80 een kortstondige affaire heeft gehad met de veertien jaar jongere voetbaltrainster, maar zegt dat er van verkrachting ‘absoluut geen sprake’ is geweest. ,,Dit komt voor mij en mijn gezin als een donderslag bij een heldere hemel”, vertelt Buter, zelf ook oud-bondscoach van de Leeuwinnen, tegen deze site.

De 59-jarige voormalige international en coach Vera Pauw onthulde gisteren dat ze op jonge leeftijd zou zijn verkracht door een functionaris van de voetbalbond KNVB. Ook beschuldigde ze voetbalbond KNVB er van dat die in het verleden onvoldoende heeft gehandeld op meldingen van haar over seksueel misbruik door de jaren heen. De 59-jarige zegt dat ze jarenlang is tegengewerkt door de bond. ,,Het was gepland vernederingsbeleid”, zegt ze.

De persoon om wie het gaat blijkt Piet Buter (73) te zijn, ook oud-trainer van Emmen en FC Eindhoven en tot 2019 technisch directeur van Telstar. Geconfronteerd met de ernstige aantijgingen reageert hij aan de telefoon hoorbaar aangeslagen. ,,Als ik iemand pijn heb gedaan, dan spijt me dat enorm. Maar wat ik nu allemaal hoor... Dit kán gewoon niet waar zijn. Zo zit ik niet in elkaar. Dat weet mijn gezin, dat weten mijn vrienden en kennissen. Ik ben echt totaal verbijsterd.”

Seks in woning
Buter erkent dat hij en Pauw een affaire hebben gehad. De twee leren elkaar in de zomer van 1985 kennen op een jaarlijks KNVB-toernooi in Zeist. Ze vinden elkaar al snel leuk en zoenen met elkaar. Pauw raakt verliefd, en Buter, op dat moment achttien jaar getrouwd en vader van jonge kinderen, flirt met haar.

,,Ik heb er spijt van dat ik er ooit aan ben begonnen”, zegt Buter daar nu over. ,,Het was niet verstandig en ik heb mijn vrouw er verdriet mee gedaan. Na een aantal weken heb ik de affaire op eigen initiatief verbroken. Ik koos voor mijn gezin, waar ik tot op de dag van vandaag nog heel gelukkig mee ben.”

Ik ben bereid om mijn volledige medewer­king aan elk onderzoek te verlenen

‘Mijn grootste fout’
Volgens Pauw vond de verkrachting plaats bij haar thuis in de Rhijnvis Feithstraat in Utrecht. Van gelijkwaardige seks is volgens Pauw geen sprake. „Ik dacht: wat is hier gebeurd? Dit was geen vrijen met elkaar. Dus ik zei: ‘Dit flik je me nooit meer.’ Maar dat maakte geen indruk op hem. Dat is mijn grootste fout, dat toen niet alle alarmbellen zijn afgegaan”, zegt ze tegen NRC.

De volgende avond staat de coach weer voor haar deur. „Hij zei: ‘Ik wil je laten zien dat ik het ook anders kan.’ En dat geloofde ik, op dat moment. We belandden weer in bed. Hij ramde ‘m erin en was binnen een minuut klaar.” Een ‘diepe schaamte’ leidt er volgens de krant toe dat ze decennia zal zwijgen over wat haar is overkomen.

Buter zegt zich ‘niet alles meer te kunnen herinneren, omdat het zo ontzettend lang geleden is’. ,,Maar één ding weet ik honderdduizend procent zeker: helemaal niets heeft er plaatsgevonden zónder wederzijds goedvinden”, aldus Buter, die eraan toevoegt dat oude herinneringen ‘een eigen leven kunnen gaan leiden’.

‘Buitengewoon naar’
In de afgelopen 35 jaar kwamen Buter en Pauw elkaar nog zo’n tien keer tegen, zegt Buter. ,,Dat was heel koel, afstandelijk contact. Maar ik heb tijdens die momenten niet één keer een vermoeden gekregen dat er iets ernstigs gebeurd zou zijn. Ze had me hierover altijd kunnen benaderen, ik sta nog steeds open voor een goed gesprek.”

De aangifte die Pauw bij de zedenpolitie in Amsterdam heeft gedaan, ziet Buter ‘met vertrouwen tegemoet’, zegt hij. ,,Ik ben bereid om mijn volledige medewerking aan elk onderzoek te verlenen. Ook dat van de KNVB, maar van hen heb ik nog niets gehoord.”

De tekst gaat verder onder de foto.

Vera Pauw.
Buter, die van 1987 tot 1989 bondscoach was van de Oranjevrouwen, piekert er niet over om een tegenaangifte te doen. ,,Ik heb geen behoefte om via de media te gaan moddergooien. De situatie is al erg zat. Voor haar, mezelf en voor de KNVB. Niemand verdient dit. Het is gewoon heel vervelend allemaal.”

Pauw heeft voor het vrouwenvoetbal ‘echt fantastisch werk geleverd‘, zegt Buter. ,,Ik heb nog altijd veel respect voor haar. Maar wat er de afgelopen dagen toch allemaal gebeurt... De gevolgen zijn buitengewoon naar. Ik zal me blijven verweren tot het uiterste.”

KNVB
Pauw, pionier in het Nederlandse vrouwenvoetbal en tegenwoordig bondscoach van de Ierse vrouwenploeg, zegt zelf in haar verklaring op Twitter dat ze in de afgelopen jaren meerdere keren heeft geprobeerd haar zaak op een eerlijke en juiste manier behandeld te krijgen bij de voetbalbond, maar zonder resultaat. ‘Sommige mensen willen mijn verkrachtingszaak en incidenten van seksueel misbruik liever stil houden dan me steun bieden door dit verhaal openbaar te maken. Ik kan niet langer blijven zwijgen.’

Een vertrouwelijk rapport van een extern onderzoeksbureau, dat de KNVB op verzoek van Pauw heeft laten uitvoeren door hoogleraar Marjan Olfers, stelt dat de bond ‘onvoldoende alert’ heeft gereageerd op meldingen van Pauw over ‘seksueel misbruik’. Ook stelt het rapport dat er ‘onvoldoende waardering en niet-erkenning door de KNVB’ is van haar prestaties en haar bijdrage aan de ontwikkeling van het Nederlandse vrouwenvoetbal, schrijft Olfers, hoogleraar sport en recht. De verstandhouding tussen Pauw en de bond is al jaren ernstig verstoord.

De KNVB zegt dat het onacceptabel is dat Pauw niet de veilige werkomgeving heeft ervaren waar ze recht op had. ,,De fouten die in het rapport worden benoemd erkennen we en hadden haar niet mogen overkomen”, meldt de KNVB in een reactie. ,,In het persoonlijk contact met Vera hebben wij ervaren dat deze situatie helaas zeer veel impact op haar heeft en dat spijt ons. We willen zo snel mogelijk maar wel uitermate zorgvuldig de aanbevelingen uit het rapport intern en met Vera bespreken zodat we acties kunnen uitzetten.”

Vera Pauw was vandaag niet bereikbaar voor commentaar.

Ierse bond steunt bondscoach Pauw
De Ierse voetbalbond (FAI) zegt zijn volledige steun te geven aan bondscoach Vera Pauw van de Ierse voetbalsters ‘in deze voor haar lastige tijd waarin ze dappere onthullingen uit haar verleden heeft bekendgemaakt’. ,,Vera heeft sinds een poos met de leiding van de bond contact gehad over deze zaken en de FAI heeft haar alle hulp toegezegd die ze nodig heeft op persoonlijk en professioneel vlak”, laat de Ierse bond weten. ,,De FAI is zich terdege bewust van de impact die deze onthullingen zullen hebben op het welbevinden van Vera en heeft haar verzekerd van de continue volledige steun van het bestuur en al haar collega’s.”

De oud-bondscoach van de Nederlandse voetbalsters heeft sinds september 2019 de leiding over de Ierse vrouwenploeg. Dat contract verlengde Pauw in februari vorig jaar tot en met het einde van de kwalificaties voor het WK van 2023.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205211482
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Jonge vrouw wordt verliefd op eikel met slechte seks, en gaat daar nog een keer mee naar bed. 'Terugkijkend' is het dan verkrachting, terwijl niet alle herinnering blijken te kloppen of verifieerbaar zijn. Verkrachting is verkrachting en slechte seks is slechte seks, 'terugkijkend' past daar niet tussen.
[..]
Het is blijkbaar heel moeilijk voor veel vrouwen om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen keuzes. En dan zeggen ze niks en dus moet er wel een 'angstcultuur' zijn. Sorry hoor, maar soms wordt enige moed gevraagd, wat een slappe wijvenbende. Wat mij nog het meeste teleurstelt aan het hele metoo gebeuren en alles er omheen is hoe zwak en in slachtofferschap wentelend zoveel vrouwen zijn.

En dan ook meteen de positie van het vrouwenvoetbal er doorheen.Wat heeft dat er nou mee te maken als je het over grensoverschrijdend gedrag hebt. Waarom de bond betrekken bij een prive relatie? Ik kan me ook wel iets voorstellen bij de bond die haar uitkotst. Ook geen enkele reflectie, het vrouwenvoetbal was helemaal niks, en kwam ineens van de velden van het mannenvoetbal gebruik maken en voetbalvelden zijn schaars en slijten. Gelijke kansen betekent dat je zelf ook een voetbalbond mag oprichten en voetbalvelden mag aanleggen.
[..]
Ik kan wel meer redenen bedenken waarom ze dat toen niet gedaan heeft en nu wel doet. Nu mag je alles beweren en alles erbij halen en het is allemaal goed als het maar pro vrouwen is.
Nu ik het verhaal zo lees dan is het inderdaad slechte sex geweest, als Mr. Buter een betere minnaar was geweest dan was dit verhaal nooit bekend geworden.
Piet was blijkbaar zo geil als butter en was na een paar seconden al klaar.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_205211781
Dappere onthulling? :')

Dat ze bij 'n one night stand is gestuit op 'n man die alleen z'n zak wilde legen i.p.v. er een geile avond van maken... da's nog geen verkrachting.
pi_205211816
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 14:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bijzonder dat het altijd de vrouw is die verantwoordelijkheid moet nemen in plaats van de man?
Als straks vrijspraak volgt voor Buter, ben je dan pro-Buter? Want ik heb bij jou altijd het idee dat iedereen meteen schuldig is als er een vage beschuldiging volgt. En dit is gewoon niet zo'n heel sterk verhaal. Meer een beetje grijs gebied waarbij je (mede door invloed van de huidige cultuur) 35 jaar na dato meegaat in het slachtoffer en verkrachtingsnarratief.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205211899
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als straks vrijspraak volgt voor Buter, ben je dan pro-Buter? Want ik heb bij jou altijd het idee dat iedereen meteen schuldig is als er een vage beschuldiging volgt. En dit is gewoon niet zo'n heel sterk verhaal. Meer een beetje grijs gebied waarbij je (mede door invloed van de huidige cultuur) 35 jaar na dato meegaat in het slachtoffer en verkrachtingsnarratief.
Ik vind het wel ver gaan dat media iemand zo een podium geven om iemand af te maken met valse beschuldigingen.

Ook met 'n app met toestemming, had ze waarschijnlijk twee keer toestemming gegeven via die app en had Piet een groen vinkje om 'm erin te jassen.

Ondertussen wordt 'ie wel beschuldigd van verkrachting. :') Stel je voor dat je nu jong bent, in het uitgaangsleven wat scharrelt, niet altijd even goed je best doet omdat het soms ook gewoon gaat om even je zak te legen en verder niks...
  zaterdag 2 juli 2022 @ 16:18:19 #120
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205211971
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als straks vrijspraak volgt voor Buter, ben je dan pro-Buter? Want ik heb bij jou altijd het idee dat iedereen meteen schuldig is als er een vage beschuldiging volgt. En dit is gewoon niet zo'n heel sterk verhaal. Meer een beetje grijs gebied waarbij je (mede door invloed van de huidige cultuur) 35 jaar na dato meegaat in het slachtoffer en verkrachtingsnarratief.
Ik heb in hele topic, voor jou speciaal heb ik mijn posts teruggelezen, helemaal niets gezegd over of het wel of geen verkrachting is of een post geplaatst richting dader (Buter waarschijnlijk).

Ik heb vooral mn afschuw uitgesproken over hoe KNVB hiermee is omgegaan. Zij zijn als bond aangewezen punt om Pauw ondersteuning te geven. Volgens het artikel heeft ze meermalen aan bel getrokken bij diverse personen maar is er steeds niets mee gedaan. En dan durven ze haar ook nog weg te houden bij diverse evenementen waar alle belangrijke personen aanwezig zijn en daar is Pauw zeker een van.

Ik heb daarnaast alleen maar gezegd dat de verantwoordelijkheid niet alleen bij de vrouw ligt. Het ligt net zo goed bij de man. Daarmee impliceer ik niets over of het wel of geen verkrachting is.
pi_205212589
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik heb in hele topic, voor jou speciaal heb ik mijn posts teruggelezen, helemaal niets gezegd over of het wel of geen verkrachting is of een post geplaatst richting dader (Buter waarschijnlijk).

Ik heb vooral mn afschuw uitgesproken over hoe KNVB hiermee is omgegaan. Zij zijn als bond aangewezen punt om Pauw ondersteuning te geven. Volgens het artikel heeft ze meermalen aan bel getrokken bij diverse personen maar is er steeds niets mee gedaan. En dan durven ze haar ook nog weg te houden bij diverse evenementen waar alle belangrijke personen aanwezig zijn en daar is Pauw zeker een van.

Ik heb daarnaast alleen maar gezegd dat de verantwoordelijkheid niet alleen bij de vrouw ligt. Het ligt net zo goed bij de man. Daarmee impliceer ik niets over of het wel of geen verkrachting is.
Nee die kritiek op de KNVB snap ik ook wel maar het leidt wat mij betreft wel wat af van de hoofddiscussie: Wel of niet verkracht. ls ze niet verkracht is dan wordt de rol van de KNVB in dit verhaal natuurlijk ook weer anders.

En ik ken Vera Pauw uit het verleden als een vrij onsympathieke en rancuneuze persoonlijkheid. Natuurlijk, gevormd door de hardheid van de leven enzo. Dat snap ik allemaal wel. Maar niet iemand die het snel bij zichzelf zoekt.

Uiteindelijk hebben we dit: Een slaapkameraangelegenheid die als onprettig is ervaren en waar ze zelf al toegeeft het nooit als verkrachting te hebben gezien maar nu ineens wel. Met terugwerkende kracht kun je best anders naar dingen kijken maar een "verkrachting" is dan niet ineens een feit. Het enige wat staat is een door een van beiden vervelend ervaren sekspartij.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205212772
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dat viel mij ook op. Wat een tekst :')
Mevrouw Pauw lijkt mij nogal een vervelend type.
Pauw is in zekere zin vooral ook slachtoffer van de huidige cultuur die zegt dat het heel goed zou zijn om met dit soort dingen 40 jaar na dato naar buiten te komen. Dat is onzin, het is bij dit soort vage verhalen (waarbij eigenlijk zelden echt sprake is van een hardhandige verkrachting en veel vaker gewoon van een egoïstische sekspartij) vrijwel nooit meer heel zinnig om naar buiten te komen. Gaat het echt om een hardhandige verkrachting waar je in de bosjes getrokken bent dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar dit leidt alleen maar tot verdere ellende.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205212900
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Pauw is in zekere zin vooral ook slachtoffer van de huidige cultuur die zegt dat het heel goed zou zijn om met dit soort dingen 40 jaar na dato naar buiten te komen. Dat is onzin, het is bij dit soort vage verhalen (waarbij eigenlijk zelden echt sprake is van een hardhandige verkrachting en veel vaker gewoon van een egoïstische sekspartij) vrijwel nooit meer heel zinnig om naar buiten te komen. Gaat het echt om een hardhandige verkrachting waar je in de bosjes getrokken bent dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar dit leidt alleen maar tot verdere ellende.
Al was het maar initieel tegen haar wil. Dat Piet Buter 'm tegen haar wil erin heeft gejast, maar zelfs dat is niet het geval.

Ze vond het achteraf balen dat Piet er alleen voor ging om zo snel mogelijk z'n zak te legen. Als je daar mensen voor aan wilt gaan pakken...
pi_205212939
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Al was het maar initieel tegen haar wil. Dat Piet Buter 'm tegen haar wil erin heeft gejast, maar zelfs dat is niet het geval.

Ze vond het achteraf balen dat Piet er alleen voor ging om zo snel mogelijk z'n zak te legen. Als je daar mensen voor aan wilt gaan pakken...
Tja, inderdaad. We weten gewoon niet wat zich in die slaapkamer heeft afgespeeld destijds en dat weet Pauw vast ook echt niet meer goed. Net alsof je bijhoudt dat het 1 minuut duurt ofzo. Zou overigens wel kunnen dat ze een beetje verstijfd is ofzo, maarja. Hoe ga je dat in godsnaam dan weer aantonen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205213057
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja, inderdaad. We weten gewoon niet wat zich in die slaapkamer heeft afgespeeld destijds en dat weet Pauw vast ook echt niet meer goed. Net alsof je bijhoudt dat het 1 minuut duurt ofzo. Zou overigens wel kunnen dat ze een beetje verstijfd is ofzo, maarja. Hoe ga je dat in godsnaam dan weer aantonen.
Je laat er nogal wat theorieen op los Pietje Ruk in plaats van je gewoon even in te leven in een eventueel slachtoffer
  zaterdag 2 juli 2022 @ 17:27:40 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_205213223
Weer iemand die met een of andere vage aanklacht komt over dingen die decennia geleden zijn voorgevallen. Het blijft opvallend wat een trend dat tegenwoordig is. Nu zal ook zij wel weer min of meer op haar woord worden geloofd, want zo gaat dat tegenwoordig: elke aanklacht is min of meer al een bewijs van schuld. Maar ik krijg nogal het idee dat sommige mensen tegenwoordig een partijtje seks, wat achteraf een beetje tegenviel, snel het label 'verkrachting' geven. De enige oplossing is natuurlijk ook hier een grondig onderzoek, ik vraag mij alleen af wat je daar nu nog mee zou kunnen bewijzen. Het is trouwens ook tenenkrommend hoe iedereen dit soort 'betekenissen' direct looft. Dit creëert alleen maar een heel verkeerd precedent.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205213277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 09:59 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Vera Pauw is een Nederlandse voetbalcoach, die wordt gezien als een van de pioniers van het vrouwenvoetbal in Nederland. Ze was de eerste vrouw die over het hoogste trainersdiploma beschikte in de Nederlandse voetballerij.
Maar inmiddels diep in de schaduw van de huidige generaties speelsters en totaal verbleekt bij de successen van Sarina Wiegman.
Hoog tijd voor wat nieuwe aandacht en met de MeToo gekte succes verzekerd.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_205213319
Verkrachters die binnen de minuut afronden _O_
-nee-
pi_205213363
Piet Buter is een lul.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 juli 2022 @ 17:48:09 #130
269689 crew  Viv
pi_205213483
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:32 schreef quo_ het volgende:

[..]
Maar inmiddels diep in de schaduw van de huidige generaties speelsters en totaal verbleekt bij de successen van Sarina Wiegman.
Wiegman had die successen niet kunnen behalen zonder het voorbereidende werk van Pauw. (In het NRC-artikel komt dat duidelijk naar voren, vrouwenvoetbal werd totaal niet serieus genomen door de KNVB.)
pi_205213513
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:48 schreef Viv het volgende:

[..]
Wiegman had die successen niet kunnen behalen zonder het voorbereidende werk van Pauw. (In het NRC-artikel komt dat duidelijk naar voren, vrouwenvoetbal werd totaal niet serieus genomen door de KNVB.)
En dat maakt het extra triest dat ze een mislukte relatie met een getrouwde man na bijna 40 jaar aan grijpt om op het podium te komen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_205213527
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
Weer iemand die met een of andere vage aanklacht komt over dingen die decennia geleden zijn voorgevallen. Het blijft opvallend wat een trend dat tegenwoordig is. Nu zal ook zij wel weer min of meer op haar woord worden geloofd, want zo gaat dat tegenwoordig: elke aanklacht is min of meer al een bewijs van schuld. Maar ik krijg nogal het idee dat sommige mensen tegenwoordig een partijtje seks, wat achteraf een beetje tegenviel, snel het label 'verkrachting' geven. De enige oplossing is natuurlijk ook hier een grondig onderzoek, ik vraag mij alleen af wat je daar nu nog mee zou kunnen bewijzen. Het is trouwens ook tenenkrommend hoe iedereen dit soort 'betekenissen' direct looft. Dit creëert alleen maar een heel verkeerd precedent.
Ja dat laatste is inderdaad ook heel onverstandig. Heel dapper dat je dit deelt!

Sommige dingen kunnen wel dapper zijn maar ook heel destructief.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 juli 2022 @ 18:01:33 #133
269689 crew  Viv
pi_205213650
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:50 schreef quo_ het volgende:

[..]
En dat maakt het extra triest dat ze een mislukte relatie met een getrouwde man na bijna 40 jaar aan grijpt om op het podium te komen.
Ik denk dat een gebrek aan erkenning veel kapot gemaakt heeft bij haar, en de vernederingen zoals deze (quote uit NRC):

quote:
De Nederlandse vrouwenploeg plaatst zich voor het WK in Frankrijk. Pauw wordt door de KNVB uitgenodigd voor de finale in Lyon, maar de daarbij horende kaarten blijken er bij aankomst niet te zijn. Pauw: „De uitnodiging was slechts voor de vorm.”

Voor het daaropvolgende onthaal in Zeist van de Oranje Leeuwinnen, die tweede worden, krijgen alle bondsridders een uitnodiging. Behalve Vera Pauw en haar man Bert van Lingen, ook bondsridder. Het zijn een paar voorbeelden uit een reeks die door NRC zijn geverifieerd.
Dat is ook echt schandalig. Ze heeft die aantijgingen van seksueel misbruik eigenlijk niet nodig om haar punt te maken, dus ik denk dat het in haar beleving wel degelijk zo gegaan is.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:13:31 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205214987
Probeer het eens zonder haar te beledigen

[ Bericht 92% gewijzigd door Sked op 02-07-2022 20:16:33 ]
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:17:06 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205215007
https://www.tubantia.nl/w(...)an-pim-ras~a74e01e7/


quote:
De oud-bondscoaches Louis van Gaal en Vera Pauw zijn erbij in Lyon. © Pim Ras Fotografie
Huh?! Ze had toch geen tickets :'(
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:18:28 #136
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205215021
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:17 schreef leolinedance het volgende:
https://www.tubantia.nl/w(...)an-pim-ras~a74e01e7/

[ afbeelding ]
[..]
Huh?! Ze had toch geen tickets :'(
Hoe weet jij dat het precies de tickets zijn van KNVB of ze dat daar geregeld heeft?
pi_205215062
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat het precies de tickets zijn van KNVB of ze dat daar geregeld heeft?
Als ze in hetzelfde vak als Van Gaal zat lijkt het mij haast wel.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:27:20 #138
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205215101
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:23 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Als ze in hetzelfde vak als Van Gaal zat lijkt het mij haast wel.
https://nos.nl/artikel/22(...)et-beste-positiespel\

quote:
Vera Pauw had ruim voor het begin van het WK vrouwenvoetbal al een kaartje gekocht voor de finale, want ze voelde aan alles dat Nederland dan in Lyon op het veld zou staan. Nu lonkt daadwerkelijk de wereldtitel.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:41:12 #139
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205215229
quote:
Bij een fotoshoot wordt ze naar eigen zeggen door een collega-coach van achter in haar kruis gegrepen. „Ik draaide me om en zei: ‘Als je me dat nog één keer flikt … Daar was hij niet erg van onder de indruk.” Opnieuw doet ze geen aangifte. „Ik dacht: niemand zal me geloven.”
Ik kan bepaalde stukken zoals bovenstaande echt niet geloven. Wat een raar verhaal.
pi_205215234
quote:
Pauw wordt door de KNVB uitgenodigd voor de finale in Lyon, maar de daarbij horende kaarten blijken er bij aankomst niet te zijn. Pauw: „De uitnodiging was slechts voor de vorm.”

Ik vind het allemaal maar een bijzonder verhaal.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:42:50 #141
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_205215243
quote:
twitter

Ik vind dit wel een beetje raar allemaal.
@klaasweetalles , kun jij ons simpele zielen misschien even uitleggen wat hier allemaal aan de hand is?
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:43:05 #142
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_205215248
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:41 schreef Makamba_ het volgende:

[..]
Pauw wordt door de KNVB uitgenodigd voor de finale in Lyon, maar de daarbij horende kaarten blijken er bij aankomst niet te zijn. Pauw: „De uitnodiging was slechts voor de vorm.”

Ik vind het allemaal maar een bijzonder verhaal.
Rammelt aan alle kanten.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 2 juli 2022 @ 20:44:44 #143
269689 crew  Viv
pi_205215261
twitter


Als je ziet waar haar tweet op reageert, was het kennelijk al langer algemeen bekend dat de KNVB haar steeds oversloeg.
pi_205216708
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Rammelt aan alle kanten.
Onderzoek gedaan door de allesbehalve neutrale Marjan Olfers en een NRC-artikel waarbij voor 95 procent het klaagverhaal van Pauw wordt opgetekend.

Tja, niet gek dat mensen dan wat kritischer reageren nu. Zeker als je het karakter van Pauw kent.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205217534
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 22:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Onderzoek gedaan door de allesbehalve neutrale Marjan Olfers en een NRC-artikel waarbij voor 95 procent het klaagverhaal van Pauw wordt opgetekend.

Tja, niet gek dat mensen dan wat kritischer reageren nu. Zeker als je het karakter van Pauw kent.
Want jij kent Pauw haar karakter wel? Kan je niet gewoon stoppen met posten.
pi_205217632
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 22:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Onderzoek gedaan door de allesbehalve neutrale Marjan Olfers en een NRC-artikel waarbij voor 95 procent het klaagverhaal van Pauw wordt opgetekend.

Tja, niet gek dat mensen dan wat kritischer reageren nu. Zeker als je het karakter van Pauw kent.
Jij kent Pauw persoonlijk? niet denk ik dus kop dicht houden
pi_205217971
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 22:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Onderzoek gedaan door de allesbehalve neutrale Marjan Olfers en een NRC-artikel waarbij voor 95 procent het klaagverhaal van Pauw wordt opgetekend.

Tja, niet gek dat mensen dan wat kritischer reageren nu. Zeker als je het karakter van Pauw kent.
Joh, mensen reageren al vele jaren 'kritisch'. Heb je de drieluik De gouden lichting gezien? Wat de drie dames vreselijk vonden, was dat zij pas werden geloofd toen een van de beschuldigden, een man, halve waarheden opbiechtte.

En hier gebeurt het ook weer. Gelukkig treden mensen als Vera naar buiten; jonge vrouwen zullen daar een voorbeeld aan nemen. Dit is geen hype maar het begin van nieuwe verhoudingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205218176
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 00:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit is geen hype maar het begin van nieuwe verhoudingen.
Inderdaad.. beter eerst een contract opstellen voordat je iets met iemand begint.

Ben wel benieuwd naar het weerwoord van de KNVB eigenlijk, op dit toch wel aparte verhaal. De waarheid in het hoofd van mevrouw Pauw hoeft niet persé de waarheid te zijn van Piet Buter of de KNVB. Dat de KNVB haar kennelijk niet fijn heeft behandeld zal ook wel een oorzaak hebben.
pi_205218214
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 00:37 schreef Pleun2011 het volgende:

Ben wel benieuwd naar het weerwoord van de KNVB eigenlijk, op dit toch wel aparte verhaal. De waarheid in het hoofd van mevrouw Pauw hoeft niet persé de waarheid te zijn van Piet Buter of de KNVB.
Het weerwoord staat onderaan het artikel zelf en is ook in diverse andere nieuwsberichen te lezen. En je gaat er voor het gemak aan voorbij dat er een onderzoeksrapport ligt.

quote:
Dat de KNVB haar kennelijk niet fijn heeft behandeld zal ook wel een oorzaak hebben.
Sta je überhaupt open voor het idee dat ze haar behandeling misschien niet aan haarzelf te danken heeft maar dat ze te maken heeft gehad met een mannenbastion dat zich vastklampte aan de status quo en als gevolg daarvan nogal vrouwonvriendelijk was? De KNVB zou niet de eerste sportorganisatie zijn die zich daar schuldig aan maakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205218278
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 00:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het weerwoord staat onderaan het artikel zelf en is ook in diverse andere nieuwsberichen te lezen. En je gaat er voor het gemak aan voorbij dat er een onderzoeksrapport ligt.
[..]
Sta je überhaupt open voor het idee dat ze haar behandeling misschien niet aan haarzelf te danken heeft maar dat ze te maken heeft gehad met een mannenbastion dat zich vastklampte aan de status quo en als gevolg daarvan nogal vrouwonvriendelijk was? De KNVB zou niet de eerste sportorganisatie zijn die zich daar schuldig aan maakt.
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Het hele Me 2 gebeuren komt mijn neus uit. Soms snijden beschuldigingen hout, zoals de gang van zaken bij The Voice. Maar als ik dan denk aan Danny de Munck.. en dat is in Amerika nog 10x erger denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')