Maar inmiddels diep in de schaduw van de huidige generaties speelsters en totaal verbleekt bij de successen van Sarina Wiegman.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 09:59 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Vera Pauw is een Nederlandse voetbalcoach, die wordt gezien als een van de pioniers van het vrouwenvoetbal in Nederland. Ze was de eerste vrouw die over het hoogste trainersdiploma beschikte in de Nederlandse voetballerij.
Wiegman had die successen niet kunnen behalen zonder het voorbereidende werk van Pauw. (In het NRC-artikel komt dat duidelijk naar voren, vrouwenvoetbal werd totaal niet serieus genomen door de KNVB.)quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:32 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maar inmiddels diep in de schaduw van de huidige generaties speelsters en totaal verbleekt bij de successen van Sarina Wiegman.
En dat maakt het extra triest dat ze een mislukte relatie met een getrouwde man na bijna 40 jaar aan grijpt om op het podium te komen.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Wiegman had die successen niet kunnen behalen zonder het voorbereidende werk van Pauw. (In het NRC-artikel komt dat duidelijk naar voren, vrouwenvoetbal werd totaal niet serieus genomen door de KNVB.)
Ja dat laatste is inderdaad ook heel onverstandig. Heel dapper dat je dit deelt!quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:27 schreef HowardRoark het volgende:
Weer iemand die met een of andere vage aanklacht komt over dingen die decennia geleden zijn voorgevallen. Het blijft opvallend wat een trend dat tegenwoordig is. Nu zal ook zij wel weer min of meer op haar woord worden geloofd, want zo gaat dat tegenwoordig: elke aanklacht is min of meer al een bewijs van schuld. Maar ik krijg nogal het idee dat sommige mensen tegenwoordig een partijtje seks, wat achteraf een beetje tegenviel, snel het label 'verkrachting' geven. De enige oplossing is natuurlijk ook hier een grondig onderzoek, ik vraag mij alleen af wat je daar nu nog mee zou kunnen bewijzen. Het is trouwens ook tenenkrommend hoe iedereen dit soort 'betekenissen' direct looft. Dit creëert alleen maar een heel verkeerd precedent.
Ik denk dat een gebrek aan erkenning veel kapot gemaakt heeft bij haar, en de vernederingen zoals deze (quote uit NRC):quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:50 schreef quo_ het volgende:
[..]
En dat maakt het extra triest dat ze een mislukte relatie met een getrouwde man na bijna 40 jaar aan grijpt om op het podium te komen.
Dat is ook echt schandalig. Ze heeft die aantijgingen van seksueel misbruik eigenlijk niet nodig om haar punt te maken, dus ik denk dat het in haar beleving wel degelijk zo gegaan is.quote:De Nederlandse vrouwenploeg plaatst zich voor het WK in Frankrijk. Pauw wordt door de KNVB uitgenodigd voor de finale in Lyon, maar de daarbij horende kaarten blijken er bij aankomst niet te zijn. Pauw: „De uitnodiging was slechts voor de vorm.”
Voor het daaropvolgende onthaal in Zeist van de Oranje Leeuwinnen, die tweede worden, krijgen alle bondsridders een uitnodiging. Behalve Vera Pauw en haar man Bert van Lingen, ook bondsridder. Het zijn een paar voorbeelden uit een reeks die door NRC zijn geverifieerd.
Huh?! Ze had toch geen ticketsquote:De oud-bondscoaches Louis van Gaal en Vera Pauw zijn erbij in Lyon. © Pim Ras Fotografie
Hoe weet jij dat het precies de tickets zijn van KNVB of ze dat daar geregeld heeft?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:17 schreef leolinedance het volgende:
https://www.tubantia.nl/w(...)an-pim-ras~a74e01e7/
[ afbeelding ]
[..]
Huh?! Ze had toch geen tickets
Als ze in hetzelfde vak als Van Gaal zat lijkt het mij haast wel.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het precies de tickets zijn van KNVB of ze dat daar geregeld heeft?
https://nos.nl/artikel/22(...)et-beste-positiespel\quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:23 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Als ze in hetzelfde vak als Van Gaal zat lijkt het mij haast wel.
quote:Vera Pauw had ruim voor het begin van het WK vrouwenvoetbal al een kaartje gekocht voor de finale, want ze voelde aan alles dat Nederland dan in Lyon op het veld zou staan. Nu lonkt daadwerkelijk de wereldtitel.
Ik kan bepaalde stukken zoals bovenstaande echt niet geloven. Wat een raar verhaal.quote:Bij een fotoshoot wordt ze naar eigen zeggen door een collega-coach van achter in haar kruis gegrepen. „Ik draaide me om en zei: ‘Als je me dat nog één keer flikt … Daar was hij niet erg van onder de indruk.” Opnieuw doet ze geen aangifte. „Ik dacht: niemand zal me geloven.”
Pauw wordt door de KNVB uitgenodigd voor de finale in Lyon, maar de daarbij horende kaarten blijken er bij aankomst niet te zijn. Pauw: „De uitnodiging was slechts voor de vorm.”quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)et-beste-positiespel\
[..]
quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)et-beste-positiespel\
[..]
Rammelt aan alle kanten.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:41 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Pauw wordt door de KNVB uitgenodigd voor de finale in Lyon, maar de daarbij horende kaarten blijken er bij aankomst niet te zijn. Pauw: „De uitnodiging was slechts voor de vorm.”
Ik vind het allemaal maar een bijzonder verhaal.
Onderzoek gedaan door de allesbehalve neutrale Marjan Olfers en een NRC-artikel waarbij voor 95 procent het klaagverhaal van Pauw wordt opgetekend.quote:
Want jij kent Pauw haar karakter wel? Kan je niet gewoon stoppen met posten.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 22:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Onderzoek gedaan door de allesbehalve neutrale Marjan Olfers en een NRC-artikel waarbij voor 95 procent het klaagverhaal van Pauw wordt opgetekend.
Tja, niet gek dat mensen dan wat kritischer reageren nu. Zeker als je het karakter van Pauw kent.
Jij kent Pauw persoonlijk? niet denk ik dus kop dicht houdenquote:Op zaterdag 2 juli 2022 22:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Onderzoek gedaan door de allesbehalve neutrale Marjan Olfers en een NRC-artikel waarbij voor 95 procent het klaagverhaal van Pauw wordt opgetekend.
Tja, niet gek dat mensen dan wat kritischer reageren nu. Zeker als je het karakter van Pauw kent.
Joh, mensen reageren al vele jaren 'kritisch'. Heb je de drieluik De gouden lichting gezien? Wat de drie dames vreselijk vonden, was dat zij pas werden geloofd toen een van de beschuldigden, een man, halve waarheden opbiechtte.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 22:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Inderdaad.. beter eerst een contract opstellen voordat je iets met iemand begint.quote:Op zondag 3 juli 2022 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is geen hype maar het begin van nieuwe verhoudingen.
Het weerwoord staat onderaan het artikel zelf en is ook in diverse andere nieuwsberichen te lezen. En je gaat er voor het gemak aan voorbij dat er een onderzoeksrapport ligt.quote:Op zondag 3 juli 2022 00:37 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben wel benieuwd naar het weerwoord van de KNVB eigenlijk, op dit toch wel aparte verhaal. De waarheid in het hoofd van mevrouw Pauw hoeft niet persé de waarheid te zijn van Piet Buter of de KNVB.
Sta je überhaupt open voor het idee dat ze haar behandeling misschien niet aan haarzelf te danken heeft maar dat ze te maken heeft gehad met een mannenbastion dat zich vastklampte aan de status quo en als gevolg daarvan nogal vrouwonvriendelijk was? De KNVB zou niet de eerste sportorganisatie zijn die zich daar schuldig aan maakt.quote:Dat de KNVB haar kennelijk niet fijn heeft behandeld zal ook wel een oorzaak hebben.
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. Het hele Me 2 gebeuren komt mijn neus uit. Soms snijden beschuldigingen hout, zoals de gang van zaken bij The Voice. Maar als ik dan denk aan Danny de Munck.. en dat is in Amerika nog 10x erger denk ik.quote:Op zondag 3 juli 2022 00:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het weerwoord staat onderaan het artikel zelf en is ook in diverse andere nieuwsberichen te lezen. En je gaat er voor het gemak aan voorbij dat er een onderzoeksrapport ligt.
[..]
Sta je überhaupt open voor het idee dat ze haar behandeling misschien niet aan haarzelf te danken heeft maar dat ze te maken heeft gehad met een mannenbastion dat zich vastklampte aan de status quo en als gevolg daarvan nogal vrouwonvriendelijk was? De KNVB zou niet de eerste sportorganisatie zijn die zich daar schuldig aan maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |