abonnement Unibet Coolblue
pi_205198575



quote:
Rellende boeren breken door afzetting politie bij huis minister Van der Wal




Boeren zijn dinsdagavond bij het huis van minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) door een afzetting van de politie gebroken. Dat bevestigt een woordvoerder van de minister.

Ze duwden een politieauto opzij zodat tractoren de straat in konden rijden. Van der Wal is niet thuis, vertelt de woordvoerder. Het is de tweede dag op rij dat boeren bij het woonhuis van de minister verschijnen vanwege de stikstofplannen van het kabinet.

Bij de actie zijn "duidelijk grenzen overschreden", stelt de politie op Twitter. "Een politieauto is vernield en er is een giertank geleegd. De situatie was dreigend en onacceptabel, ook richting hulpverleners."

Maandag plaatste de politie nog een bewakingspost bij het huis van de minister. Ruim twee weken geleden werd voor het eerst bij het huis van de bewindsvrouw betoogd. Dat gebeurde nadat zij haar stikstofplannen had gepresenteerd.

Volgens de NOS zou een groep relschoppers ook vuurwerk hebben afgestoken bij het huis. Het gezin van de minister is wel thuis.

Premier Mark Rutte gaf dinsdag nog een verklaring af waarin hij stelde dat de agressieve acties van de boeren "onacceptabel" zijn.

https://www.nu.nl/binnenl(...)ter-van-der-wal.html
twitter


twitter


twitter
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205198579
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jij kunt gewoon niet ontkennen dat mensen dit politieke klimaat niet meer trekken.
Kun je je kop voor in het zand steken, en zelfs ontkennen maar het loopt uit de hand.

Zelfmoordcijfers lopen gigantisch op. Feit.
Kraam jij ooit wel eens geen onzin uit? :')
Het is koud, het is guur....
pi_205198588
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, de meerderheid is voor de stikstof plannen, Je vingers in je oren stoppen en hard "Na, na, na, na" roepen verandert de feiten niet.
De feiten zijn dat er over dit stikstofplan niet gestemd is Want het stond niet in een verkiezingsprogramma.

Ander feit is dat een meerderheid van de Nederlanders niet achter de plannen staat.

Dat zijn de feiten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 1 juli 2022 @ 12:23:10 #4
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205198596
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jij kunt gewoon niet ontkennen dat mensen dit politieke klimaat niet meer trekken.
Kun je je kop voor in het zand steken, en zelfs ontkennen maar het loopt uit de hand.

Zelfmoordcijfers lopen gigantisch op. Feit.
Kunnen dit soort flagrante leugens appellerend op lijkenpikkerij gecombineerd met valse casuïstiek niet gewoon achterwege blijven. Misselijkmakende en smerige onzin.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 12:23:45 #5
3542 Gia
User under construction
pi_205198602
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Voor anderhalf miljoen zie ik graag 'mijn leven afgenomen' worden. Niemand zegt dat al die boeren moeten gaan stoppen. Maar als een megastal vol dieren slachten 'je passie' is, dan klopt er iets niet. Er kan nog steeds worden geboerd, maar ja tijden veranderen.
Ik ben tegen de megastallen. Die mogen w.m.b. allemaal gesloten worden, of althans vervangen door een normaal boerenbedrijf. Megastallen heeft niks met boeren te maken, maar met vleesindustrie. Weg daarmee.
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 12:24:07 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205198606
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat kloptmmaar dat is hier niet het probleem.

Het probleem is dat onze regering het land al jaren in een richting stuurt waar geen meerderheid voor is. Wat verwacht je dan? Dat dat eindeloos goed gaat? Er is een grens. Het is niet de vraag of die bereikt wordt maar wanneer.

Ik denk dat dat punt mogelijk nu is.
Dat blijkt want je ziet dat iedereen achter de boeren staat en niemand denkt dat we iets aan de stikstof problematiek moeten doen... ohnee wacht dat is helemaal niet zo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 1 juli 2022 @ 12:24:58 #7
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205198617
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ben tegen de megastallen. Die mogen w.m.b. allemaal gesloten worden, of althans vervangen door een normaal boerenbedrijf. Megastallen heeft niks met boeren te maken, maar met vleesindustrie. Weg daarmee.
Nou dit dus. "Boeren" zijn hier het probleem niet. Extreme schaalvergroting en bio-industrie, dat is het probleem.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205198622
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De feiten zijn dat er over dit stikstofplan niet gestemd is Want het stond niet in een verkiezingsprogramma.

Ander feit is dat een meerderheid van de Nederlanders niet achter de plannen staat.

Dat zijn de feiten.
Wat is je punt dat je wilt maken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205198629
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat blijkt want je ziet dat iedereen achter de boeren staat en niemand denkt dat we iets aan de stikstof problematiek moeten doen... ohnee wacht dat is helemaal niet zo.
Denk dat de meerderheid niet weet dat stikstof is, behalve dat het iets met 'stikken' zou moeten zijn.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 12:27:39 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205198636
Mijn oom is als boer wel eens uitgekocht, zodat men de grond kon gebruiken voor bouwdoeleinden. Ondanks dat hij van het boerenleven hield, heb ik niet echt het idee dat zijn leven is afgenomen. Integendeel.

Maar nu begrijp ik echt wel dat niet iedereen hetzelfde is, maar ik zie veel klagers een beeld schetsen van enorm zielige boeren, waarvan alles afgepakt gaat worden. En meestal blijkt dat dan helemaal niet zo zielig te zijn. 'Nu moeten ze zich vervelen met miljoenen op de bank' is toch wel de comment van de week voor mij. Zoek eens een hobby of doe vrijwilligerswerk of ga lekker een tijdje op vakantie.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205198641
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Waar staat dat? En is die zak geld groot genoeg?
Dat was het punt overigens niet maar dat terzijde.
55.000 boeren en 20 miljard euro. Dat zou betekenen dat er 363.000 per boer is gereserveerd, maar in tegenstelling tot wat jij zegt is het doel niet om alle boeren te stoppen.

Dus dat lijkt genoeg geld.
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 12:28:08 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205198643
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De feiten zijn dat er over dit stikstofplan niet gestemd is Want het stond niet in een verkiezingsprogramma.

Ander feit is dat een meerderheid van de Nederlanders niet achter de plannen staat.

Dat zijn de feiten.
Dan heb je volgens mij de stemming in de 2e Kamer afgelopen dinsdag gemist.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205198649
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De feiten zijn dat er over dit stikstofplan niet gestemd is Want het stond niet in een verkiezingsprogramma.

Ander feit is dat een meerderheid van de Nederlanders niet achter de plannen staat.

Dat zijn de feiten.
Heb je ook bronnen voor die beweringen?
pi_205198652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan heb je volgens mij de stemming in de 2e Kamer afgelopen dinsdag gemist.
Maar dat zal dan wel weer niet legitiem zijn omdat het een nepparlement is of zo.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 12:29:19 #15
3542 Gia
User under construction
pi_205198653
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat blijkt want je ziet dat iedereen achter de boeren staat en niemand denkt dat we iets aan de stikstof problematiek moeten doen... ohnee wacht dat is helemaal niet zo.
Wat is nu precies het stikstofprobleem? Dat er in Nederland in een ver verleden natuur aangeplant is, om Nederland mooier te maken. Natuur die hier niet uit zichzelf groeit. Zoals de heide. De heide bestaat omdat er jaarlijks door grote groepen kinderen, oe leuk, bomenspruitjes uit geplukt worden. Gebeurt dat niet, dan worden het bossen. Heel natuurlijk, en dat kan allemaal prima tegen stikstof.

Kijk, als Nederland kaal en dor zou worden, door het stikstofprobleem, dan had ik nog begrip voor, maar er is flora genoeg dat prima gedijt bij een hoog stikstofniveau.

Boeren moeten dus weg, vanwege mooiere plantjes.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 12:29:20 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205198654
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De feiten zijn dat er over dit stikstofplan niet gestemd is Want het stond niet in een verkiezingsprogramma.

Ander feit is dat een meerderheid van de Nederlanders niet achter de plannen staat.

Dat zijn de feiten.
Ja noemt het steeds maar feiten, maar moet ik jou op je blauwe ogen geloven of ga je ons ook nog verrijken met bewijs dmv een linkje te plaatsen (op z'n minst).
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205198657
Inmiddels begin ik gewoon iedereen gestoord te vinden. De rellende boeren en de mensen die opeens alle boeren haten. Iedereen zit zo onwijs te schreeuwen zonder nuance.

Hoe je het ook wendt of keert met al je boerenhaat, ook je sperciebonen die niet uit NL komen, komen wel van de gehate boeren. Ook al staat het niet binnen deze grens, het blijven jullie zgn kutboeren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nou dit dus. "Boeren" zijn hier het probleem niet. Extreme schaalvergroting en bio-industrie, dat is het probleem.
De mensen die het vlees eten zijn dan het probleem. Vraag en aanbod. Een varken wordt niet voor de kat zn kut gefokt en geslacht.

Gisteren is er nog een slachterij tijdelijk gesloten vanwege wantoestanden. Denk maar niet dat mensen 1 stukje minder vlees hierdoor gaan eten. De grap is dat veel mensen dan bbq plaatjes gaan plakken want hahohi en ondertussen zijn we tegen megastallen. Wat wil de mensheid nu eigenlijk?
Go hard or go home
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2022 @ 12:30:18 #18
70532 loveli
N
pi_205198660
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:27 schreef Vis1980 het volgende:
Zoek eens een hobby of doe vrijwilligerswerk of ga lekker een tijdje op vakantie.
Gewoon een account aanmaken op Fok!
crap in = crap out
pi_205198663
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat blijkt want je ziet dat iedereen achter de boeren staat en niemand denkt dat we iets aan de stikstof problematiek moeten doen... ohnee wacht dat is helemaal niet zo.
Zodra je begint over "iedereen" of "niemand" kan ik de rest van de reactie al lastig serieus nemen.

45% van de Nederlanders steunt de boeren protesten. Slechts 26%van de Nederlanders is het niet eens met de protesten.

https://www.ioresearch.nl(...)t%20iets,gestegen%20(destijds%2038%20procent).

Vervelende feiten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 1 juli 2022 @ 12:32:15 #20
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205198675
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:30 schreef Noek het volgende:

De mensen die het vlees eten zijn dan het probleem. Vraag en aanbod. Een varken wordt niet voor de kat zn kut gefokt en geslacht.
Dat is ook zo. En de enige manier om daar verandering in te brengen, is door vegetarisch eten in de supermarkt gewoon goedkoper te maken dan de kiloknaller of de doos frikandellen.

En dat zie ik zo snel nog niet gebeuren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205198677
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zodra je begint over "iedereen" of "niemand" kan ik de rest van de reactie al lastig serieus nemen.

45% van de Nederlanders steunt de boeren protesten. Slechts 26%van de Nederlanders is het niet eens met de protesten.

https://www.ioresearch.nl(...)t%20iets,gestegen%20(destijds%2038%20procent).

Vervelende feiten.
Dat is een peiling van 22 juni, ofwel de eerste actiedag was toen nog niet eens om.
pi_205198679
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan heb je volgens mij de stemming in de 2e Kamer afgelopen dinsdag gemist.
Sinds wanneer mogen burgers in de tweede kamer stemmen?

Dit trucje haalt het kabinet wel vaker uit. Niks in het verkiezingsprogramma zetten zodat de burger zich er niet over uit kan spreken, het er vervolgens doordrukken en dan de vermoordde onschuld spelen want er was een meerderheid in de kamer.

Wanneer hebben wij ons als burger over dit vergaande plan dat Nederland ingrijpend verandert uit kunnen spreken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205198683
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Sinds wanneer mogen burgers in de tweede kamer stemmen?

Dit trucje haalt het kabinet wel vaker uit. Niks in het verkiezingsprogramma zetten zodat de burger zich er niet over uit kan spreken, het er vervolgens doordrukken en dan de vermoordde onschuld spelen want er was een meerderheid in de kamer.

Wanneer hebben wij ons als burger over dit vergaande plan dat Nederland ingrijpend verandert uit kunnen spreken?
We hebben een parlementaire democratie.
Je stemt op de mensen die het beleid bepalen.
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 12:33:35 #24
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205198685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Sinds wanneer mogen burgers in de tweede kamer stemmen?

Dit trucje haalt het kabinet wel vaker uit. Niks in het verkiezingsprogramma zetten zodat de burger zich er niet over uit kan spreken, het er vervolgens doordrukken en dan de vermoordde onschuld spelen want er was een meerderheid in de kamer.

Wanneer hebben wij ons als burger over dit vergaande plan dat Nederland ingrijpend verandert uit kunnen spreken?
WIj kiezen voor volksvertegenwoordigers om daarover te stemmen, volgens mij. We noemen dat een parlamentaire democratie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205198686
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zodra je begint over "iedereen" of "niemand" kan ik de rest van de reactie al lastig serieus nemen.

45% van de Nederlanders steunt de boeren protesten. Slechts 26%van de Nederlanders is het niet eens met de protesten.

https://www.ioresearch.nl(...)t%20iets,gestegen%20(destijds%2038%20procent).

Vervelende feiten.
Je bent zo hard met cijfers aan het goochelen dat de gemiddelde belastingontwij... eh financieel dienstverlener zich er nog voor zou schamen :').
pi_205198687
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De feiten zijn dat er over dit stikstofplan niet gestemd is Want het stond niet in een verkiezingsprogramma.

Ander feit is dat een meerderheid van de Nederlanders niet achter de plannen staat.

Dat zijn de feiten.
Meeste mensen willen ook minder belasting betalen, willen minder werken, willen minder ambtenaren, lagere zorgkosten, hogere salarissen, minder klimaatverandering etc

Dus dat moet de coalitie even regelen?
pi_205198692
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is een peiling van 22 juni, ofwel de eerste actiedag was toen nog niet eens om.
Ja en nu hoop jij natuurlijk dat de steun als sneeuw voor de zon gesmolten is zoals jij al jaren roept na iedere boeren actie.

Wanneer realiseer je je nou eens dat vergeleken met de gemiddelde Nederlander jij de extreme opvattingen hebt en niet de boeren? Lees het boek van Josse de Voogd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205198697
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is ook zo. En de enige manier om daar verandering in te brengen, is door vegetarisch eten in de supermarkt gewoon goedkoper te maken dan de kiloknaller of de doos frikandellen.

En dat zie ik zo snel nog niet gebeuren.
Maar vegetarisch eten is helemaal niet duur. Dat argument heb ik nooit zo goed begrepen. Daarnaast is dat zo ontzettend vaak in de bonus bijv.
Gezond eten is sowieso niet heel erg duur. Mc Donalds is duurder.
Maar dit is een compleet andere discussie. :)
Go hard or go home
pi_205198698
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Sinds wanneer mogen burgers in de tweede kamer stemmen?

Dit trucje haalt het kabinet wel vaker uit. Niks in het verkiezingsprogramma zetten zodat de burger zich er niet over uit kan spreken, het er vervolgens doordrukken en dan de vermoordde onschuld spelen want er was een meerderheid in de kamer.

Wanneer hebben wij ons als burger over dit vergaande plan dat Nederland ingrijpend verandert uit kunnen spreken?
Bij de laatste tweedekamer verkiezingen. Op zo'n moment heeft men partijen mandaat om beleid voor ons allen uit te voeren.

Veel plezier met over 3 jaar op een andere partij te stemmen.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 12:34:50 #30
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205198700
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Sinds wanneer mogen burgers in de tweede kamer stemmen?

Dit trucje haalt het kabinet wel vaker uit. Niks in het verkiezingsprogramma zetten zodat de burger zich er niet over uit kan spreken, het er vervolgens doordrukken en dan de vermoordde onschuld spelen want er was een meerderheid in de kamer.

Wanneer hebben wij ons als burger over dit vergaande plan dat Nederland ingrijpend verandert uit kunnen spreken?
Wil jij een referendum voor alles?

He, en hoe is 45% een meerderheid?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')