abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205197859
Het gaat gezellig worden.

twitter


Is dit dan het moment waar we al jaren op wachten? Heeft men in den Haag de hand overspeeld?

Ik steun de boeren overigens volledig.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Beste debater 2022 vrijdag 1 juli 2022 @ 11:20:38 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205197883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:43 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Maar het staat haaks op je conclusie dat Nederland overvol is. En we trekken de hele tijd mensen aan vanuit de EU om hier te werken.
Nederland is niet overvol?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:20:47 #203
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205197886
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het gaat gezellig worden.

[ twitter ]

Is dit dan het moment waar we al jaren op wachten? Heeft men in den Haag de hand overspeeld?

Ik steun de boeren overigens volledig.
Lijkt mij dat men als terroristen behandeld gaat worden als men terroristische acties gaat uitvoeren. En ja joh, wachten 'we' al jaren op totale ontregeling in ons land, want laat me raden, overheid is bad? En dan zie je graag zulke terroristische acties?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205197894
Dat lijkt me voldoende.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:22:21 #205
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205197902
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lijkt mij dat men als terroristen behandeld gaat worden als men terroristische acties gaat uitvoeren. En ja joh, wachten 'we' al jaren op totale ontregeling in ons land, want laat me raden, overheid is bad? En dan zie je graag zulke terroristische acties?
Terroristen. Proest. Hebben ze als doel het volk bang te maken, bedreigen of afschrikken?

Dat ze nu acties uithalen waar de overheid niet blij mee is, soit, dat maakt ze nog geen terorrist.

Of zou je Extinction Rebellion ook als terroristen labelen omdat ze meer doen dan alleen braafjes met zijn allen een liedje zingen op het Malieveld?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205197920
twitter


Van Haga kan beter even wat geschiedenisboeken gaan lezen over de landbouwideen van Stalin en Pol Pot.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:26:36 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205197951
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Terroristen. Proest. Hebben ze als doel het volk bang te maken, bedreigen of afschrikken?

Dat ze nu acties uithalen waar de overheid niet blij mee is, soit, dat maakt ze nog geen terorrist.

Of zou je Extinction Rebellion ook als terroristen labelen omdat ze meer doen dan alleen braafjes met zijn allen een liedje zingen op het Malieveld?
Moet jij morgen eens dreigen met Schiphol platleggen... Kijken hoe legaal dat is. Dat gaat wat verder dan 'waar de overheid niet blij mee is', het is hartstikke strafbaar. Net als de snelwegboeren, dat is gewoon het land ontregelen voor je politieke wil opleggen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205197955
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:22 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Terroristen. Proest. Hebben ze als doel het volk bang te maken, bedreigen of afschrikken?

Dat ze nu acties uithalen waar de overheid niet blij mee is, soit, dat maakt ze nog geen terorrist.

Of zou je Extinction Rebellion ook als terroristen labelen omdat ze meer doen dan alleen braafjes met zijn allen een liedje zingen op het Malieveld?
Ze hebben als doel om -mede op basis van ideologische gronden- de overheid schrik aan te jagen en geweld te plegen om een bepaald besluit wel of niet te nemen.

Een beter voorbeeld van terrorisme is er niet.

Artikel 95a strafrecht
Hij die door geweld of bedreiging met geweld een vergadering van de raad van ministers uiteenjaagt, tot het nemen of niet nemen van enig besluit dwingt, een lid uit die vergadering verwijdert of opzettelijk een lid verhindert die vergadering bij te wonen of daarin vrij en onbelemmerd zijn plicht te vervullen, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Aanpakken die gekken.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:28:04 #209
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205197964
Sommige hanteren: Als ik het eens ben met de terroristen, is terrorisme geoorloofd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:29:04 #210
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205197975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:28 schreef Vis1980 het volgende:
Sommige hanteren: Als ik het eens ben met de terroristen, is terrorisme geoorloofd.
"De n zijn terrorist is de ander zijn vrijheidsstrijder".

Een Oeigoerse mensenrechtengroepering is voor de Chinese overheid net zo goed een terroristische organisatie.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:32:17 #211
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205198010
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:27 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ze hebben als doel om -mede op basis van ideologische gronden- de overheid schrik aan te jagen en geweld te plegen om een bepaald besluit wel of niet te nemen.

Een beter voorbeeld van terrorisme is er niet.
Mensen het onmogelijk maken om hun werk te doen en de economie ontregelen, is geen "geweld" of "dreiging met geweld".

Dat er een groepje halve zolen tussen zit die het tot standje 11 wil trekken en op agenten inrijdt of dreigt met knokpartijen, die moeten worden aangepakt.

Maar de dreiging om "het land lam te leggen" kun je met alle wil van de wereld geen "geweld" noemen want het veroorzaakt alleen economische schade en overlast.

Anders kun je de spoorwegen die staken ook als "geweld" categoriseren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:32:24 #212
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205198013
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[[ afbeelding ]
Jij kunt gewoon niet ontkennen dat mensen dit politieke klimaat niet meer trekken.
Kun je je kop voor in het zand steken, en zelfs ontkennen maar het loopt uit de hand.

Zelfmoordcijfers lopen gigantisch op. Feit.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:32:59 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205198021
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nederland is niet overvol?
Met 60% landbouwgrond zal dat wel meevallen.
Huilen dan.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:33:17 #214
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205198025
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Mensen het onmogelijk maken om hun werk te doen en de economie ontregelen, is geen "geweld" of "dreiging met geweld".

Dat er een groepje halve zolen tussen zit die het tot standje 11 wil trekken en op agenten inrijdt of dreigt met knokpartijen, die moeten worden aangepakt.

Maar de dreiging om "het land lam te leggen" kun je met alle wil van de wereld geen "geweld" noemen want het veroorzaakt alleen economische schade en overlast.

Anders kun je de spoorwegen die staken ook als "geweld" categoriseren.
Vergeet de leraren niet in 2019, gaven ook dagen geen les meer. Ouders konden het ook uitzoeken.
pi_205198029
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die partij was het altijd al. Je herkent zo'n partij aan n man die zegt in zijn eentje alles op te gaan lossen. Het verleden heeft wel bewezen hoe fantastisch dat soort partijen en personen zijn.
Zo gaat dat toch steeds. PVV, FvD, en straks ook met BBB.

Steeds heb je n of twee nieuwe rechtse boe-partijtjes. Verkiezing #1: 1 of 2 zetels. Lekker geen verantwoordelijkheid, overal tegenaan schoppen, dus boos Nederland stemt er de volgende keer allemaal op. Verkiezing #2: 10-15 zetels. Dan blijkt het toch allemaal lastiger te zijn, komt er ruzie en gedonder, splitst er het n en ander af. Verkiezing #3: 2-3 zetels. En dan komt er weer een ander rechts boe-partijtje.

En al deze partijtjes bij elkaar pakken al sinds LPF zo'n 20% van de zetels. Het groeit verder niet echt, er komt alleen steeds een andere Grote Verlosser.

Ach ja. Versplintering in rechts-populistische hoek *O*
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 11:36:53 #216
236264 crew  capricia
pi_205198065
Ik vind Nederland nog steeds een fijn land. Woon hier met plezier. O+
Jullie?
Definitely not CIA
pi_205198077
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jij kunt gewoon niet ontkennen dat mensen dit politieke klimaat niet meer trekken.
Kun je je kop voor in het zand steken, en zelfs ontkennen maar het loopt uit de hand.

Zelfmoordcijfers lopen gigantisch op. Feit.
bron?

De cijfers van het CBS laten dat niet zien namelijk. Tot en met 2021:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-36-meer-dan-in-2020
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 11:38:23 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205198079
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lijkt mij dat men als terroristen behandeld gaat worden als men terroristische acties gaat uitvoeren. En ja joh, wachten 'we' al jaren op totale ontregeling in ons land, want laat me raden, overheid is bad? En dan zie je graag zulke terroristische acties?
Ja inderdaad gelukkig hebben we dan geen regering meer die zegt wat we moeten doen, maar dan hebben we een prima alternatief boeren die over je heen rijden als ze het niet met je eens zijn :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205198100
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het gaat gezellig worden.

[ twitter ]

Is dit dan het moment waar we al jaren op wachten? Heeft men in den Haag de hand overspeeld?

Ik steun de boeren overigens volledig.
#zinin
pi_205198109
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:36 schreef capricia het volgende:
Ik vind Nederland nog steeds een fijn land. Woon hier met plezier. O+
Jullie?
Oh zeker. :Y

Je mag De Grote Zwevende Tovenaar op je blote knietjes danken dat je hier woont. Maar ik wil wel de nadruk leggen op 'nog steeds'. Want we gaan wel steevast met kleine stapjes de verkeerde kant op O-)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 11:42:51 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205198132
Ik mis trouwens wel een goede leus van de boeren dit keer... "schijt aan het mestbeleid" was gewoon duidelijk en goed te onthouden... achja de jaren 90... *zwijmelt nostalgisch.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 11:43:21 #222
236264 crew  capricia
pi_205198139
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Oh zeker. :Y

Je mag De Grote Zwevende Tovenaar op je blote knietjes danken dat je hier woont. Maar ik wil wel de nadruk leggen op 'nog steeds'. Want we gaan wel steevast met kleine stapjes de verkeerde kant op O-)
Ik denk dat het er hier alleen maar mooier op wordt als er wat meer diversiteit in de natuur terug komt.
Definitely not CIA
pi_205198147
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lijkt mij dat men als terroristen behandeld gaat worden als men terroristische acties gaat uitvoeren. En ja joh, wachten 'we' al jaren op totale ontregeling in ons land, want laat me raden, overheid is bad? En dan zie je graag zulke terroristische acties?
Wat ik graag zie doet niet ter zake.

Ik constateer slechts dat als je een groot genoeg groep aan mensen stelselmatig negeert en tegen de haren in strijkt dat je vroeg of laat een tegenreactie kunt verwachten.

Als de grote maatschappelijke onvrede die al jaren in de samenleving sluimert niet hebt opgemerkt heb je kennelijk met je hoofd onder een steen of in een d66 reservaat geleefd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:44:34 #224
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205198153
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:37 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
bron?

De cijfers van het CBS laten dat niet zien namelijk. Tot en met 2021:
[ afbeelding ]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-36-meer-dan-in-2020
Je ziet zelf toch ook de stijging bij de mannen? In Ommoord waren het ook allemaal mannen trouwens.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:44:40 #225
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205198155
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:29 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
"De n zijn terrorist is de ander zijn vrijheidsstrijder".

Een Oeigoerse mensenrechtengroepering is voor de Chinese overheid net zo goed een terroristische organisatie.
Klopt, maar wij leven niet in China.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205198160
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het er hier alleen maar mooier op wordt als er wat meer diversiteit in de natuur terug komt.
Ik ook, maar ik moet nog maar zien of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren zolang VVD en CDA hier nog aan de macht zijn.

Veel problemen in Nederland staan of vallen trouwens met het een de macht blijven van die twee.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 11:47:47 #227
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205198190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat ik graag zie doet niet ter zake.

Ik constateer slechts dat als je een groot genoeg groep aan mensen stelselmatig negeert en tegen de haren in strijkt dat je vroeg of laat een tegenreactie kunt verwachten.

Als de grote maatschappelijke onvrede die al jaren in de samenleving sluimert niet hebt opgemerkt heb je kennelijk met je hoofd onder een steen of in een d66 reservaat geleefd.
Het probleem is juist die groepsidentificatie, er wordt veel te zwart wit gedacht goed voorbeeld is dat de boeren zeggen "ja maar de grote bedrijven dan!" en de mensen die niet inzien dat die boeren bij dezelfde groep horen als "die grote bedrijven". Men deelt zichzelf altijd heel graag op in groepjes en zet die dan tegenover elkaar. De milieu beweging en de boeren. Terwijl er genoeg boeren zijn die wel de milieubeweging een warm hart toedragen. De wereld (en nederland) zit lang niet zo afgebakend in groepjes in elkaar als men ons graag doet laten denken.

Voor elke onderbelichte groep is er een andere groep die zich onderbelicht voelt als je de spotlight even een paar dagen op de andere groep zet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:48:23 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205198193
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Mensen het onmogelijk maken om hun werk te doen en de economie ontregelen, is geen "geweld" of "dreiging met geweld".

Dat er een groepje halve zolen tussen zit die het tot standje 11 wil trekken en op agenten inrijdt of dreigt met knokpartijen, die moeten worden aangepakt.

Maar de dreiging om "het land lam te leggen" kun je met alle wil van de wereld geen "geweld" noemen want het veroorzaakt alleen economische schade en overlast.

Anders kun je de spoorwegen die staken ook als "geweld" categoriseren.
De acties op de snelweg met het in brand steken van de berm en auto's stoppen op de snelweg is levensgevaarlijk, daarnaast houd je hulpinstanties tegen. Daarnaast werd het geweld tegen politieagenten aangemoedigd, bij het arresteren van een boer die op de politie inreed (geweld) gingen de andere boeren proberen te voorkomen dat ie werd gearresteerd. Met hamers op politiebussen slaan, de minister opzoeken met geweld door een barricade beuken om bij het huis te kunnen komen. Allemaal geweld, niet afgekeurd door de boeren en zeker geen lonewolves dei hier en daar geweld gebruiken.

En nu aankondigen dat je het hele land wil platleggen, en dat gaan ze zeker zonder intimidatie of geweld doen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 juli 2022 @ 11:48:36 #229
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_205198197
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Is dit dan het moment waar we al jaren op wachten?
We? Lekker opbokken met die onzin.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205198206
quote:
88s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het probleem is juist die groepsidentificatie, er wordt veel te zwart wit gedacht goed voorbeeld is dat de boeren zeggen "ja maar de grote bedrijven dan!" en de mensen die niet inzien dat die boeren bij dezelfde groep horen als "die grote bedrijven". Men deelt zichzelf altijd heel graag op in groepjes en zet die dan tegenover elkaar. De milieu beweging en de boeren. Terwijl er genoeg boeren zijn die wel de milieubeweging een warm hart toedragen. De wereld (en nederland) zit lang niet zo afgebakend in groepjes in elkaar als men ons graag doet laten denken.

Voor elke onderbelichte groep is er een andere groep die zich onderbelicht voelt als je de spotlight even een paar dagen op de andere groep zet.
Grote bedrijven als veevoerproducenten (en hun gelobby) bijvoorbeeld. Maar daar hoor je de HH boeren dan weer niet over.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:50:09 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205198208
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jij kunt gewoon niet ontkennen dat mensen dit politieke klimaat niet meer trekken.
Kun je je kop voor in het zand steken, en zelfs ontkennen maar het loopt uit de hand.

Zelfmoordcijfers lopen gigantisch op. Feit.
Ja dat kan ook aan die mensen liggen. Kun je nagaan als je in echte dictaturen woont.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:50:49 #232
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205198213
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:37 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
bron?

De cijfers van het CBS laten dat niet zien namelijk. Tot en met 2021:
[ afbeelding ]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-36-meer-dan-in-2020
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 11:51:00 #233
236264 crew  capricia
pi_205198214
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
De acties op de snelweg met het in brand steken van de berm en auto's stoppen op de snelweg is levensgevaarlijk, daarnaast houd je hulpinstanties tegen. Daarnaast werd het geweld tegen politieagenten aangemoedigd, bij het arresteren van een boer die op de politie inreed (geweld) gingen de andere boeren proberen te voorkomen dat ie werd gearresteerd. Met hamers op politiebussen slaan, de minister opzoeken met geweld door een barricade beuken om bij het huis te kunnen komen. Allemaal geweld, niet afgekeurd door de boeren en zeker geen lonewolves dei hier en daar geweld gebruiken.

En nu aankondigen dat je het hele land wil platleggen, en dat gaan ze zeker zonder intimidatie of geweld doen?
Politici thuis opzoeken en hun gezinnen met kinderen angst aanjagen, ja, dat vind ik terreur.
Elst Borst werd bijv ook thuis even opgezocht.
Definitely not CIA
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:51:22 #234
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_205198220
Ik heb het een paar dagen geleden ook al een keer gevraagd, maar geen antwoord op gekregen...

Als je voor de boeren bent draag je een rode zakdoek. Maar wat doe je als je tegen de boerenacties bent? Hoe laat je dat zien?
pi_205198228
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:51 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik heb het een paar dagen geleden ook al een keer gevraagd, maar geen antwoord op gekregen...

Als je voor de boeren bent draag je een rode zakdoek. Maar wat doe je als je tegen de boerenacties bent? Hoe laat je dat zien?
Met een raketwerper.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:52:03 #236
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205198230
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:51 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik heb het een paar dagen geleden ook al een keer gevraagd, maar geen antwoord op gekregen...

Als je voor de boeren bent draag je een rode zakdoek. Maar wat doe je als je tegen de boerenacties bent? Hoe laat je dat zien?
Boycot alles wat in de supermarkt ligt
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 11:52:24 #237
236264 crew  capricia
pi_205198234
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jij kunt gewoon niet ontkennen dat mensen dit politieke klimaat niet meer trekken.
Kun je je kop voor in het zand steken, en zelfs ontkennen maar het loopt uit de hand.

Zelfmoordcijfers lopen gigantisch op. Feit.
Is dat niet zo dat omdat jij een probleem hebt met de gang van zaken in ons land, je denkt dat iedereen er een probleem mee heeft?
Definitely not CIA
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:52:35 #238
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205198237
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat ik graag zie doet niet ter zake.

Ik constateer slechts dat als je een groot genoeg groep aan mensen stelselmatig negeert en tegen de haren in strijkt dat je vroeg of laat een tegenreactie kunt verwachten.

Als de grote maatschappelijke onvrede die al jaren in de samenleving sluimert niet hebt opgemerkt heb je kennelijk met je hoofd onder een steen of in een d66 reservaat geleefd.
Misschien stellen ze zich gewoon aan, dat kan ook.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Beste debater 2022 vrijdag 1 juli 2022 @ 11:52:48 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205198240
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:44 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik ook, maar ik moet nog maar zien of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren zolang VVD en CDA hier nog aan de macht zijn.

Veel problemen in Nederland staan of vallen trouwens met het een de macht blijven van die twee.
Wat ik dus al zestig topics zeg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:53:21 #240
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205198257
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Je ziet zelf toch ook de stijging bij de mannen? In Ommoord waren het ook allemaal mannen trouwens.
Een stijging ja, maar je had het over "lopen gigantisch op", dat is zwaar overdreven gesteld als je naar de langere trend kijkt. Het zijn er nog altijd minder dan in de periode 2013-2017 bijvoorbeeld. Ook suggereer je zonder onderbouwing een causaal verband met het "politieke klimaat".
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:54:15 #242
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205198263
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:51 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik heb het een paar dagen geleden ook al een keer gevraagd, maar geen antwoord op gekregen...

Als je voor de boeren bent draag je een rode zakdoek. Maar wat doe je als je tegen de boerenacties bent? Hoe laat je dat zien?
Geen rode zakdoek.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:54:56 #243
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205198275
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Klopt, maar wij leven niet in China.
Dat is niet relevant. Het is niet zo dat zo lang de overheid "de goeierikken" zijn dat er een binair onderscheid gemaakt kan worden tussen 'terroristen' en 'vrijheidsstrijders'.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:55:57 #244
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205198282
quote:
Dus iemand pleegt zelfmoord 'en is niet de enige' (duh) is er ineens een opmars? Zelfmoorden is van alle tijden, natuurlijk zijn er meer.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:55:58 #245
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205198284
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:51 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik heb het een paar dagen geleden ook al een keer gevraagd, maar geen antwoord op gekregen...

Als je voor de boeren bent draag je een rode zakdoek. Maar wat doe je als je tegen de boerenacties bent? Hoe laat je dat zien?
Opletten waar je deze draagt, ik ken clubs waar een rode zakdoek fisting betekend, rechts actief, links passief.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:56:12 #246
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205198286
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Is dat niet zo dat omdat jij een probleem hebt met de gang van zaken in ons land, je denkt dat iedereen er een probleem mee heeft?
Ik was in de positie om weg te gaan uit de randstad en me te vestigen in een gemeente zonder links geneuzel. Maar blijven ontkennen dat we hier in dit land grote problemen hebben is struisvogel politiek.
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 11:56:33 #247
236264 crew  capricia
pi_205198289
quote:
quote:
"Boeren zijn ondernemers die heel vaak gesoleerd werken, hoogstens met een vrouw of de kinderen erbij", zegt hij. "Veel uren, veel dagen, eenzaam werk. Het sociale netwerk is veel kleiner dan bij andere beroepsgroepen. Het zijn mensen die hebben geleerd heel veel zelf op te knappen. Als je je been breekt, dan snappen de buren nog dat ze even bij moeten springen. Maar als het tussen je oren zit, dan denken ze: 'je bent toch niet ziek?'"

Boeren zijn vaak niet gewend om over gevoel te praten, aldus Veefkind. "Het lukt mij en mijn collega's vaak wel, omdat we zelf uit de agrarische wereld komen. Ik zit al bijna 30 jaar in de sector, dan snap je waar de boeren tegenaan lopen. Het is vooral luisteren en vragen wat ik doe, 'wat is volgens jou de volgende stap?'. Een huisarts verwijst vaak naar een praktijkondersteuner, maar die kennen het werk niet en snappen niet dat je 24/7 bezig bent. 'Ga eens op vakantie', zeggen ze dan.
Dus hoe minder boeren, hoe minder zelfmoorden.
Definitely not CIA
pi_205198291
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Mensen het onmogelijk maken om hun werk te doen en de economie ontregelen, is geen "geweld" of "dreiging met geweld".

Dat er een groepje halve zolen tussen zit die het tot standje 11 wil trekken en op agenten inrijdt of dreigt met knokpartijen, die moeten worden aangepakt.

Maar de dreiging om "het land lam te leggen" kun je met alle wil van de wereld geen "geweld" noemen want het veroorzaakt alleen economische schade en overlast.

Anders kun je de spoorwegen die staken ook als "geweld" categoriseren.
Het aanvallen van de economische infrastructuur van een land is natuurlijk ook gewoon geweld. Geweld is niet alleen letterlijk bloedvergieten veroorzaken.

Eigenlijk kondigen ze een aanval aan op de nationale economie. Als het al geen terrorisme is is er vast een ander strafwetartikelte vinden om ze aan te pakken.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:57:07 #249
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205198296
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik was in de positie om weg te gaan uit de randstad en me te vestigen in een gemeente zonder links geneuzel. Maar blijven ontkennen dat we hier in dit land grote problemen hebben is struisvogel politiek.
Die hebben we ook niet, als iedereen zich als brave burgers aan de wet houdt dan is er in dit land geen enkel probleem.

Toch?

|:(
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:57:15 #250
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205198299
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat ik graag zie doet niet ter zake.

Ik constateer slechts dat als je een groot genoeg groep aan mensen stelselmatig negeert en tegen de haren in strijkt dat je vroeg of laat een tegenreactie kunt verwachten.

Als de grote maatschappelijke onvrede die al jaren in de samenleving sluimert niet hebt opgemerkt heb je kennelijk met je hoofd onder een steen of in een d66 reservaat geleefd.
Mooie grap dit. Boeren negeren en tegen de haren instrijken? Wat een gelul.

Er is geen sector zo goed vertegenwoordigd als de agrarische sector: partijen die (zo goed als exclusief) opkomen voor het boerenbelang, een eigen ministerie, gigantische lobbyorganisaties, etc. Sinds WOII heeft praktisch alles moeten wijken voor de groei van de agrarische productie, en nu daar (eindelijk!) een eind aan dreigt te komen omdat dat systeem gewoon niet houdbaar is, is het land ineens te klein.
Huilen dan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')