abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205605885
Gefeliciteerd! Geniet er van samen !!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_205606014
Gefeliciteerd Smart_ass! O+
pi_205606601
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:02 schreef Smart_ass het volgende:
Meld met baby uit buik :W .

Vanochtend is onze tweede dochter geboren via een geplande keizersnede. Iedereen maakt het goed.

Succes nog iedereen hier (met de laatste loodjes) O+ !
Yay wat fijn, gefeliciteerd! O+
pi_205606661
Gefeliciteerd, S_a! Goed herstel gewenst en veel geluk met je gezin! Hoe vindt je oudste het?
pi_205610380
Gefeliciteerd! *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_205610921
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:37 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Gefeliciteerd, S_a! Goed herstel gewenst en veel geluk met je gezin! Hoe vindt je oudste het?
Blijkbaar mogen kinderen onder de 18 niet op bezoek komen ivm covid restricties, ze hebben elkaar dus nog niet kunnen zien en ik moet mijn dreumes al voor de tweede dag missen :'( . Als het goed is morgen naar huis O+.
pi_205612857
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:54 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Blijkbaar mogen kinderen onder de 18 niet op bezoek komen ivm covid restricties, ze hebben elkaar dus nog niet kunnen zien en ik moet mijn dreumes al voor de tweede dag missen :'( . Als het goed is morgen naar huis O+.
Wat rot. ;( Morgen maar lekker knuffelen dan!
pi_205620092
Ik had afgelopen woensdag een afspraak bij de gynaecoloog, en toen heeft ie een inwendige echo gemaakt, waarop nog niets te zien was. Maar omdat ie vanaf volgende week twee weken op vakantie is, wilde hij dat ik dan op vrijdag, vandaag dus, nog één keer voorbij zou komen, en nu was er dan ook echt een vruchtzakje te zien!

Eind Augustus staat mijn volgende afspraak! :)

Het is hier in Oostenrijk wel allemaal een stuk anders dan in Nederland, geloof ik. Ik ben altijd verbaasd als ik lees hoe veel taken een verloskundige en huisarts in Nederland overnemen, die hier direct door de gyn gedaan worden. Je hebt voor de gyn ook geen verwijsbriefje nodig en kan direct zelf een afspraak maken.

Als ik hier naar mijn huisarts was gegaan met de mededeling dat ik zwanger was, dan had ie me raar aangekeken en gezegd dat ik bij de verkeerde arts zat! :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_205620245
Ik heb trouwens een beetje advies nodig.

Ik merk dat ik echt super alert ben met eten - krijg er bijna anxiety van.

Nu het volgende; we krijgen sinds twee jaar een box met regionale en seizoensgebonden groente en fruit geleverd. Vandaag dus ook weer, en bij het uitladen van de box viel me op dat er ook echt nog aarde zit op sommige dingen.

Nu weet ik dat je groente en fruit extra goed moet wassen voor je het eet (en groente het best ook ook opwarmen).

Maar nu ben ik dus bang voor een toxoplasmose infectie enkel al door het contact met het aarde wat overal op zit - en aarde die wellicht op het aanrecht valt , wat ik dan niet zie en vervolgens daar weer ander eten op bereid.

Ik natuurlijk meteen mijn handen gewassen, aanrecht schoongemaakt… maar nu denk ik er dus aan om deze box voor de komende maanden te annuleren, omdat ik echt in de stress schoot toen ik al dat aarde zag.

Is dit overdreven?

(Ben voor het eerst zwanger en merk dat mijn anxiety level echt aan het stijgen is met alles waar je nu op moet letten.)
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:14:13 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205620259
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik heb trouwens een beetje advies nodig.

Ik merk dat ik echt super alert ben met eten - krijg er bijna anxiety van.

Nu het volgende; we krijgen sinds twee jaar een box met regionale en seizoensgebonden groente en fruit geleverd. Vandaag dus ook weer, en bij het uitladen van de box viel me op dat er ook echt nog aarde zit op sommige dingen.

Nu weet ik dat je groente en fruit extra goed moet wassen voor je het eet (en groente het best ook ook opwarmen).

Maar nu ben ik dus bang voor een toxoplasmose infectie enkel al door het contact met het aarde wat overal op zit - en aarde die wellicht op het aanrecht valt , wat ik dan niet zie en vervolgens daar weer ander eten op bereid.

Ik natuurlijk meteen mijn handen gewassen, aanrecht schoongemaakt… maar nu denk ik er dus aan om deze box voor de komende maanden te annuleren, omdat ik echt in de stress schoot toen ik al dat aarde zag.

Is dit overdreven?

(Ben voor het eerst zwanger en merk dat mijn anxiety level echt aan het stijgen is met alles waar je nu op moet letten.)
Yep dat is overdreven
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205620395
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 19:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Yep dat is overdreven
:)) Kun je dat misschien toelichten? Is de kans dat in die aarde zich bacteriën bevinden kleiner?

Dankje iig voor je antwoord. Sinds de positieve uitslag afgelopen zondag, staat mijn wereld een beetje op zijn kop.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:41:19 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205620563
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 19:24 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
:)) Kun je dat misschien toelichten? Is de kans dat in die aarde zich bacteriën bevinden kleiner?

Dankje iig voor je antwoord. Sinds de positieve uitslag afgelopen zondag, staat mijn wereld een beetje op zijn kop.
De kans dat je voldoende aarde binnen krijgt die ook nog eens toevallig besmet is, én je zo'n kwetsbare weerstand hebt om er ziek van te worden is gewoon echt nihil

Minieme kans keer minieme kans keer minieme kans etc maakt het ongelooflijk onwaarschijnlijk dat je daar toxoplasmose van krijgt
pi_205620981
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 19:41 schreef Molo het volgende:

[..]
De kans dat je voldoende aarde binnen krijgt die ook nog eens toevallig besmet is, én je zo'n kwetsbare weerstand hebt om er ziek van te worden is gewoon echt nihil

Hoe ik het heb begrepen, gaat het er ook niet om dat het riskant is dat jij als zwangere volwassene het krijgt - want wij zijn er met onze weerstand inderdaad tegenop gewassen, maar het gaat erom dat de infectie niet via de moeder het embryo bereikt, want dat zou het dus nog niet aankunnen.

Gelukkig zit mijn vriend niet zo over de groentebox in en vindt ie het prima als we weer overstappen op groente en fruit uit de supermarkt! :p
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:34:01 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205621150
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 20:19 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Hoe ik het heb begrepen, gaat het er ook niet om dat het riskant is dat jij als zwangere volwassene het krijgt - want wij zijn er met onze weerstand inderdaad tegenop gewassen, maar het gaat erom dat de infectie niet via de moeder het embryo bereikt, want dat zou het dus nog niet aankunnen.

Gelukkig zit mijn vriend niet zo over de groentebox in en vindt ie het prima als we weer overstappen op groente en fruit uit de supermarkt! :p
Een embryo wat via de moeder geïnfecteerd wordt gebeurt echt niet heel snel.
Als in, vrijwel nooit tenzij je groenten in een halve kattenbak geteeld gaat zitten eten zonder heel goed te wassen

Groenten en fruit uit de supermarkt komt ook uit de grond. Tenzij glastuinbouw op glaswol ofzo.
Omstandigheden daarvan zijn wisselender overigens, een vos of kat die in Kenya de peultjes hebben gepoteld etc.

Het is een risicoafweging, niet altijd rationeel tijdens zwangerschap. Hoop dat je er een balans in weet te vinden voor jezelf
pi_205621424
Waarschijnlijk zal het over een paar weken wel allemaal wat relaxter zijn! (Hoop ik zelf ook!)

Dankjewel in ieder geval! :))
pi_205621829
Toxoplasmose is alleen gevaarlijk voor de embryo als je tijdens de zwangerschap voor het eerst besmet raakt.
Als er een hoog risico is op toxoplasmose dan is de kans groot dat je het al lang hebt gehad waardoor er geen risico meer is voor de embryo.
Met bloedonderzoek kan worden getest of je al eens in aanraking bent geweest met toxoplasmose, in nederland geen standaard test maar misschien daar wel? Je kan er sowieso naar informeren als die angst zo sterk blijft, misschien stelt het gerust.

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 13-08-2022 11:46:21 ]
pi_205623481
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 21:20 schreef Elleska het volgende:
Toxoplasmose is alleen gevaarlijk voor de embryo als je tijdens de zwangerschap voor het eerst besmet raakt.
Als er een hoog risico is op toxoplasmose dan is de kans groot dat je het al lang hebt gehad waardoor er geen risico meer is voor de embryo.
Met bloedonderzoek kan worden getest of je al eens in aanraking bent geweest met toxoplasmose, in nederland geen hele standaard test maar misschien daar wel? Je kan er sowieso naar informeren als die angst zo sterk blijft, misschien stelt het gerust.

Dank je voor de uitgebreide uitleg! Dat was me namelijk nog niet helemaal duidelijk!

Ik heb tijdens de afspraak vandaag inderdaad een doorverwijzing gekregen voor een bloedonderzoek waarbij ook op toxoplasmose getest wordt. Ben benieuwd of ik het al eens gehad heb; dat zou me iig meer geruststellen!
pi_205624972
Dat is mooi, dan hoef je daar niet om te vragen.
Bedenk ook als uit het bloedonderzoek blijkt dat je het niet hebt gehad dat je in het dagelijks leven (zoals met de groentebox) blijkbaar heel erg weinig tot geen risico loopt.
pi_205627855
Gefeliciteerd met julllie dochtertje, @Smart_ass! O+
pi_205627921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:43 schreef Bami het volgende:

[..]
Mehh, dat klinkt onaangenaam. ;( Ik heb wat bekkenklachten en maagzuur, maar slaap dus wel nog heel prima.

Oh ja ik heb dus echt bijna geen nesteldrang. Zo onhandig. :') Was ook wel aan het wachten op mijn babyshower omdat ik niet wist of ik dan nog dingen van de uitzetlijst zou krijgen. Die is ondertussen geweest dus nu kan ik wat meer in actie komen gelukkig.

Lijkt me wel heerlijk om die compleet te hebben! En geboortekaartje is ook zo leuk om mee bezig te zijn. O+ Man is bij ons zelf wat aan het ontwerpen/samenklikken, zo fijn hoe je dan alles precies zo kan krijgen als dat je zelf het leukst vindt!

Kraamzorg is bij ons al geweest, was niet heel veel nieuwe info maar wel fijn om ze even gesproken te hebben.
Was je babyshower leuk? O+
Op zich is het ook allemaal zo aangeschaft natuurlijk, zeker met een lijstje om van af te strepen.

Wel fijn dat je man daar handig mee is. Ik vind het echt lastig om er eentje uit te kiezen, veel die ik tegenkom zijn het toch net niet. :P
pi_205631493
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 16:29 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Was je babyshower leuk? O+
Op zich is het ook allemaal zo aangeschaft natuurlijk, zeker met een lijstje om van af te strepen.

Wel fijn dat je man daar handig mee is. Ik vind het echt lastig om er eentje uit te kiezen, veel die ik tegenkom zijn het toch net niet. :P
Ja was heel fijn! Niet teveel rare spelletjes, maar vooral veel kletsen met lieve mensen. O+

Nou dat hadden wij dus ook. Helemaal omdat we ook op een subtiele manier iets wilden doen ter symbool van de miskraam baby. Dus toen is man maar zelf aan de knutsel gegaan, maar dat moet je wel liggen idd. Hopelijk vinden jullie snel iets naar je zin!

Wanneer start jouw verlof eigenlijk?
pi_205634002
Bij veel standaard geboortekaartjes kan je zelf het een en ander aanpassen. Bij de ene website meer dan de ander en het ene bewerkingsprogramma werkt makkelijker dan de andere.
Ik kwam er bij sommige site ook niet uit maar heb uiteindelijk bij beide jongens het geboortekaartje zo ver aangepast dat het niet meer lijkt op het origineel. Bij beide met een klein beetje hulp van de ontwerpster (JilleJille) omdat ik in het ontwerpprogramma een kleur niet kon aanpassen. Mijn ervaring is dat rechtstreeks bij de ontwerper is meer mogelijk is dan bij de grote geboortekaartjessites dus als je een leuk kaartje ziet kijk dan wie de ontwerper is.

Er is een geboortekaartjes topic OUD / Geboortekaartjes deel 30 misschien doe je daar nog inspiratie op en anders hulp inroepen ;)
  zondag 14 augustus 2022 @ 13:03:07 #173
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_205634915
Wat een leuke kaartjes! Die ga ik onthouden.

Hier wisselen we telkens over de kleur voor de kamer haha. Moeten deze week de beslissing maken, want er is nu een goede korting bij de Praxis. Over de naam zijn we wel zo goed als uit. Merk wel dat hardop uitspreken met een peuter die rondloopt niet makkelijk is haha. Dus we blijven maar even de werknaam gebruiken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:45:44 #174
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_205638725
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 13:03 schreef automatic_ het volgende:
Wat een leuke kaartjes! Die ga ik onthouden.

Hier wisselen we telkens over de kleur voor de kamer haha. Moeten deze week de beslissing maken, want er is nu een goede korting bij de Praxis. Over de naam zijn we wel zo goed als uit. Merk wel dat hardop uitspreken met een peuter die rondloopt niet makkelijk is haha. Dus we blijven maar even de werknaam gebruiken.
Opzich zijn dat soort kortingen er bijna altijd wel bij een bouwmarkt. Dus volgende week misschien bij de GAMMA ofzo ;)
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_205639008
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:58 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja was heel fijn! Niet teveel rare spelletjes, maar vooral veel kletsen met lieve mensen. O+

Nou dat hadden wij dus ook. Helemaal omdat we ook op een subtiele manier iets wilden doen ter symbool van de miskraam baby. Dus toen is man maar zelf aan de knutsel gegaan, maar dat moet je wel liggen idd. Hopelijk vinden jullie snel iets naar je zin!

Wanneer start jouw verlof eigenlijk?
Klinkt gezellig. O+

Toevallig vandaag eentje gevonden die we allebei leuk vinden, dus ik denk dat het goedkomt!

Ik heb nu een weekje zomervakantie (om nog even tegelijkertijd vrij te zijn tegelijk met kaneel), en daarna hoef ik nog maar een paar diensten te werken. 28 augustus is mijn laatste dag, met 35 weken. Ik zat nog te twijfelen om te vragen om toch tot 36 weken door te gaan, maar ik ben het eigenlijk wel zat en ik gok dat het over twee weken uberhaupt niet meer lukt om iemand steunkousen aan te trekken met hoe rap de buik nu uitdijdt. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')