Yay wat fijn, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 10 augustus 2022 21:02 schreef Smart_ass het volgende:
Meld met baby uit buik.
Vanochtend is onze tweede dochter geboren via een geplande keizersnede. Iedereen maakt het goed.
Succes nog iedereen hier (met de laatste loodjes)!
Blijkbaar mogen kinderen onder de 18 niet op bezoek komen ivm covid restricties, ze hebben elkaar dus nog niet kunnen zien en ik moet mijn dreumes al voor de tweede dag missenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 11:37 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Gefeliciteerd, S_a! Goed herstel gewenst en veel geluk met je gezin! Hoe vindt je oudste het?
Wat rot.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 19:54 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Blijkbaar mogen kinderen onder de 18 niet op bezoek komen ivm covid restricties, ze hebben elkaar dus nog niet kunnen zien en ik moet mijn dreumes al voor de tweede dag missen. Als het goed is morgen naar huis
.
Yep dat is overdrevenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:13 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik heb trouwens een beetje advies nodig.
Ik merk dat ik echt super alert ben met eten - krijg er bijna anxiety van.
Nu het volgende; we krijgen sinds twee jaar een box met regionale en seizoensgebonden groente en fruit geleverd. Vandaag dus ook weer, en bij het uitladen van de box viel me op dat er ook echt nog aarde zit op sommige dingen.
Nu weet ik dat je groente en fruit extra goed moet wassen voor je het eet (en groente het best ook ook opwarmen).
Maar nu ben ik dus bang voor een toxoplasmose infectie enkel al door het contact met het aarde wat overal op zit - en aarde die wellicht op het aanrecht valt , wat ik dan niet zie en vervolgens daar weer ander eten op bereid.
Ik natuurlijk meteen mijn handen gewassen, aanrecht schoongemaakt… maar nu denk ik er dus aan om deze box voor de komende maanden te annuleren, omdat ik echt in de stress schoot toen ik al dat aarde zag.
Is dit overdreven?
(Ben voor het eerst zwanger en merk dat mijn anxiety level echt aan het stijgen is met alles waar je nu op moet letten.)
quote:
De kans dat je voldoende aarde binnen krijgt die ook nog eens toevallig besmet is, én je zo'n kwetsbare weerstand hebt om er ziek van te worden is gewoon echt nihilquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:24 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]) Kun je dat misschien toelichten? Is de kans dat in die aarde zich bacteriën bevinden kleiner?
Dankje iig voor je antwoord. Sinds de positieve uitslag afgelopen zondag, staat mijn wereld een beetje op zijn kop.
Hoe ik het heb begrepen, gaat het er ook niet om dat het riskant is dat jij als zwangere volwassene het krijgt - want wij zijn er met onze weerstand inderdaad tegenop gewassen, maar het gaat erom dat de infectie niet via de moeder het embryo bereikt, want dat zou het dus nog niet aankunnen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 19:41 schreef Molo het volgende:
[..]
De kans dat je voldoende aarde binnen krijgt die ook nog eens toevallig besmet is, én je zo'n kwetsbare weerstand hebt om er ziek van te worden is gewoon echt nihil
Een embryo wat via de moeder geďnfecteerd wordt gebeurt echt niet heel snel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:19 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Hoe ik het heb begrepen, gaat het er ook niet om dat het riskant is dat jij als zwangere volwassene het krijgt - want wij zijn er met onze weerstand inderdaad tegenop gewassen, maar het gaat erom dat de infectie niet via de moeder het embryo bereikt, want dat zou het dus nog niet aankunnen.
Gelukkig zit mijn vriend niet zo over de groentebox in en vindt ie het prima als we weer overstappen op groente en fruit uit de supermarkt! :p
Dank je voor de uitgebreide uitleg! Dat was me namelijk nog niet helemaal duidelijk!quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 21:20 schreef Elleska het volgende:
Toxoplasmose is alleen gevaarlijk voor de embryo als je tijdens de zwangerschap voor het eerst besmet raakt.
Als er een hoog risico is op toxoplasmose dan is de kans groot dat je het al lang hebt gehad waardoor er geen risico meer is voor de embryo.
Met bloedonderzoek kan worden getest of je al eens in aanraking bent geweest met toxoplasmose, in nederland geen hele standaard test maar misschien daar wel? Je kan er sowieso naar informeren als die angst zo sterk blijft, misschien stelt het gerust.
Was je babyshower leuk?quote:Op woensdag 10 augustus 2022 11:43 schreef Bami het volgende:
[..]
Mehh, dat klinkt onaangenaam.Ik heb wat bekkenklachten en maagzuur, maar slaap dus wel nog heel prima.
Oh ja ik heb dus echt bijna geen nesteldrang. Zo onhandig.Was ook wel aan het wachten op mijn babyshower omdat ik niet wist of ik dan nog dingen van de uitzetlijst zou krijgen. Die is ondertussen geweest dus nu kan ik wat meer in actie komen gelukkig.
Lijkt me wel heerlijk om die compleet te hebben! En geboortekaartje is ook zo leuk om mee bezig te zijn.Man is bij ons zelf wat aan het ontwerpen/samenklikken, zo fijn hoe je dan alles precies zo kan krijgen als dat je zelf het leukst vindt!
Kraamzorg is bij ons al geweest, was niet heel veel nieuwe info maar wel fijn om ze even gesproken te hebben.
Ja was heel fijn! Niet teveel rare spelletjes, maar vooral veel kletsen met lieve mensen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 16:29 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Was je babyshower leuk?
Op zich is het ook allemaal zo aangeschaft natuurlijk, zeker met een lijstje om van af te strepen.
Wel fijn dat je man daar handig mee is. Ik vind het echt lastig om er eentje uit te kiezen, veel die ik tegenkom zijn het toch net niet.
Opzich zijn dat soort kortingen er bijna altijd wel bij een bouwmarkt. Dus volgende week misschien bij de GAMMA ofzoquote:Op zondag 14 augustus 2022 13:03 schreef automatic_ het volgende:
Wat een leuke kaartjes! Die ga ik onthouden.
Hier wisselen we telkens over de kleur voor de kamer haha. Moeten deze week de beslissing maken, want er is nu een goede korting bij de Praxis. Over de naam zijn we wel zo goed als uit. Merk wel dat hardop uitspreken met een peuter die rondloopt niet makkelijk is haha. Dus we blijven maar even de werknaam gebruiken.
Klinkt gezellig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 22:58 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja was heel fijn! Niet teveel rare spelletjes, maar vooral veel kletsen met lieve mensen.
Nou dat hadden wij dus ook. Helemaal omdat we ook op een subtiele manier iets wilden doen ter symbool van de miskraam baby. Dus toen is man maar zelf aan de knutsel gegaan, maar dat moet je wel liggen idd. Hopelijk vinden jullie snel iets naar je zin!
Wanneer start jouw verlof eigenlijk?
Bij twijfel eerder stoppen! Echt, kindloos verlof is fijn en het heeft een functie. Lang verlof met kind is ook heerlijk, dat zou ik ook maximaal uitbuiten en verlengen. Je werkt in de zorg zo te lezen? Dan lekker met 35 weken stoppen en gaan zitten en broeden en een stukje wandelen en slapen en kleertjes wassen en koffie drinken en nog eens slapen.quote:Op zondag 14 augustus 2022 20:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Klinkt gezellig.
Toevallig vandaag eentje gevonden die we allebei leuk vinden, dus ik denk dat het goedkomt!
Ik heb nu een weekje zomervakantie (om nog even tegelijkertijd vrij te zijn tegelijk met kaneel), en daarna hoef ik nog maar een paar diensten te werken. 28 augustus is mijn laatste dag, met 35 weken. Ik zat nog te twijfelen om te vragen om toch tot 36 weken door te gaan, maar ik ben het eigenlijk wel zat en ik gok dat het over twee weken uberhaupt niet meer lukt om iemand steunkousen aan te trekken met hoe rap de buik nu uitdijdt.
Na dit weekend twijfel ik ook niet echt meer, ben er nu wel helemaal klaar mee.quote:Op maandag 15 augustus 2022 09:37 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Bij twijfel eerder stoppen! Echt, kindloos verlof is fijn en het heeft een functie. Lang verlof met kind is ook heerlijk, dat zou ik ook maximaal uitbuiten en verlengen. Je werkt in de zorg zo te lezen? Dan lekker met 35 weken stoppen en gaan zitten en broeden en een stukje wandelen en slapen en kleertjes wassen en koffie drinken en nog eens slapen.
Ahh fijn! Vond het zelf wel iets leuks om over na te denken iig.quote:Op zondag 14 augustus 2022 20:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Klinkt gezellig.
Toevallig vandaag eentje gevonden die we allebei leuk vinden, dus ik denk dat het goedkomt!
Ik heb nu een weekje zomervakantie (om nog even tegelijkertijd vrij te zijn tegelijk met kaneel), en daarna hoef ik nog maar een paar diensten te werken. 28 augustus is mijn laatste dag, met 35 weken. Ik zat nog te twijfelen om te vragen om toch tot 36 weken door te gaan, maar ik ben het eigenlijk wel zat en ik gok dat het over twee weken uberhaupt niet meer lukt om iemand steunkousen aan te trekken met hoe rap de buik nu uitdijdt.
We gaan wat familie van mij bezoeken die ver weg woont, verder blijven we lekker thuis.quote:Op maandag 15 augustus 2022 12:43 schreef Bami het volgende:
[..]
Ahh fijn! Vond het zelf wel iets leuks om over na te denken iig.
Hmm ja, ik zou dan lekker die 35 aanhouden denk ik. Ik zit nu in mijn laatste 2 weken werken en als het doorwerken me niet meer tijd met de kleine had opgeleverd dan was ik ook al wel gestopt denk ik, merk vooral dat ik er mentaal niet meer echt bij ben. Ben veel liever bezig met uitzoeken waar ik het beste een bevalbad kan huren enzo.
Gaan jullie nog iets leuks doen tijdens de mini vakantie?
Dat lijkt me ook wel even schakelen, eergisteren nog op je werk en ineens heb je een babyquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 11:07 schreef Ereshkigal het volgende:
Heerlijk bijna met verlof! Ik ging met de oudste ook met 35 weken met verlof woensdag was mijn laatste werkdag donderdag avond werd ik opgenomen in het ziekenhuis en op vrijdag werd de oudste met spoed gehaald! Je snapt wel dat ik dat bij de jongste toen helemaal anders heb gedaan 😉 nu heb ik een andere baan dus hopelijk kan ik nu wat langer doorwerken
Wat heerlijk dat je collega's zo met je meedenken lekker aftellen op die manier !quote:Op woensdag 17 augustus 2022 10:41 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel even schakelen, eergisteren nog op je werk en ineens heb je een baby
Ik had nog een hoop overuren staan, en een paar lieve collega's die wel wat uren wilden overnemen dus mijn laatste werkdagen kan ik allemaal wat eerder naar huis
Waar heb je besteld? Mag evt in DM (misschien kan ik iets voor je fixen, werk bij een organisatie die o.a. dit soort dingen verstrekt)quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:40 schreef Bami het volgende:
Meh. De maat klossen die wij nodig hebben is niet beschikbaar, dus nu krijgen we een extra hoog bed waar ik dan dus lekker moeilijk in mag klimmen, om de cosleeper heen.
Nergens nog. Kraamzorg verwijst naar duxxie.nl en die geven aan dat er een landelijk tekort is van de 18cm klossen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:12 schreef eponine het volgende:
[..]
Waar heb je besteld? Mag evt in DM (misschien kan ik iets voor je fixen, werk bij een organisatie die o.a. dit soort dingen verstrekt)
Wij hebben er landelijk 6800 op voorraad (en werken samen met alle zorgverzekeraars). Laat maar weten als ik iets voor je kan betekenenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:13 schreef Bami het volgende:
[..]
Nergens nog. Kraamzorg verwijst naar duxxie.nl en die geven aan dat er een landelijk tekort is van de 18cm klossen.
Hadden ze ook geen verstelbare meer?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:40 schreef Bami het volgende:
Meh. De maat klossen die wij nodig hebben is niet beschikbaar, dus nu krijgen we een extra hoog bed waar ik dan dus lekker moeilijk in mag klimmen, om de cosleeper heen.
Ik zie echt nergens verstelbare iig.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hadden ze ook geen verstelbare meer?
Die heb ik afgelopen week via duxxie aangevraagd en gisteren gekregen, en kunnen vanaf 20cm worden afgesteld, die 2cm verschil moet op zich toch kunnen.
Zie DMquote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:38 schreef Bami het volgende:
Als ik een kraampakket ipv losse bedverhogers aanklik dan kan 18cm opeens wel. Hoezo kreeg ik die tip dan niet wanneer ik met ze chat.
Oh wacht, dat kan alleen als zorgverlener. Ik vind het stohom.![]()
Bij mij staat die als bovenste optie bij het kiezen van de maat. Maar misschien is een maatje lager inderdaad wel lekkerder dan een maatje hoger. Kan me ook niet voorstellen eigenlijk dat de zorgverleners erg moeilijk zullen doen over een paar centimeter verschil.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:36 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik zie echt nergens verstelbare iig.Maar misschien ligt dat aan mij hoor, haha.
Ja maar een maat lager vond de kraamzorg te laag.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:35 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Bij mij staat die als bovenste optie bij het kiezen van de maat. Maar misschien is een maatje lager inderdaad wel lekkerder dan een maatje hoger. Kan me ook niet voorstellen eigenlijk dat de zorgverleners erg moeilijk zullen doen over een paar centimeter verschil.
Hier moet het bed 30cm hoger
Voorlopig nog maar even niet, ik slaap nu toch al weken op de bank.
Elke keer dat ik probeer in bed te slapen lijkt het alsof er een zenuw bekneld raakt in mijn rechterbeen. Terwijl we relatief harde matrassen hebben, maar blijkbaar toch niet stevig genoeg. Op de bank nergens last van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |