abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 07:29:51 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205304852
Die is wel interessant om te volgen :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205304871
Hoe Europa faalt als een organisatie....
  maandag 11 juli 2022 @ 07:42:36 #229
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205304890

Als je geen nazi kan vinden dan maak je er toch gewoon een nazi van.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205304927
Wel grappig dat hier nog steeds het argument "landje pik" gebruikt wordt.
Als je dat gelooft, bid dan maar op je blote knietjes dat Putin hier stopt

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 08:55:37 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205305205
Ik geloof niet dat we heel bang hoeven te zijn voor de Russen
pi_205305346
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 07:58 schreef UncleScorp het volgende:
Wel grappig dat hier nog steeds het argument "landje pik" gebruikt wordt.
Als je dat gelooft, bid dan maar op je blote knietjes dat Putin hier stopt

Deze man weet het.
pi_205305454
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 08:55 schreef sp3c het volgende:
Ik geloof niet dat we heel bang hoeven te zijn voor de Russen
Niet dat ze zullen binnen vallen nee, maar moesten ze willen binnen vallen, zullen we ze niet kunnen tegenhouden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205305496
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Niet dat ze zullen binnen vallen nee, maar moesten ze willen binnen vallen, zullen we ze niet kunnen tegenhouden.
Zelfs niet met de wanhoop akties die nu gaande zijn vanuit NATO.

Dus resumerend: we hebben de Russen, onze hofleverancier van onze broodnodige grondstoffen, tot vijand gemaakt, onze economie wankelt als nooit te voren, de armoede neemt hand over hand toe en deze ellende gaat alleen maar erger worden.
En waarvoor? Voor een stelletje Nazi's die, gesteund door Amerika, een coup pleegden in een corrupt Oostblok land.

Tel uit je winst! ^O^
  maandag 11 juli 2022 @ 09:56:53 #235
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205305670
quote:

[..]
Daar is artikel 5 voor.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205305725
quote:
Onderhoud Nord Stream 1 zet zenuwen op scherp: “Draait Poetin die gaskraan naar Duitsland nadien nog wel open?”

Vandaag gaat Nord Stream 1, de belangrijkste verbinding voor Russisch aardgas naar Duitsland, tien dagen dicht voor onderhoud. Er heerst echter grote bezorgdheid dat de Russische president Vladimir Poetin nadien de gaskraan gesloten houdt, wat de Duitse economie in een recessie kan storten.

...
De Duitse Industrie- en Handelskamer (DIHK) vreest echter dat Moskou na afloop van het onderhoud helemaal stopt met de gasleveringen aan Duitsland. Volgens DIHK zou dat kunnen leiden tot een economische krimp van zowat 10 procent of meer in de komende winterperiode. Daardoor zullen veel bedrijven mogelijk hun activiteiten moeten stopzetten als er geen gas meer voorradig is.

“Europa moet zich voorbereiden”
Volgens de Franse minister van Financiën Bruno Le Maire is dat scenario op dit moment het waarschijnlijkst. Europa moet zich daar dan ook op voorbereiden

Frankrijk moet zelf zuinig zijn met energie en gasvoorraden vullen, meent Le Maire. De regels die de aanleg van schone energiebronnen verhinderen, zouden versoepeld moeten worden en het land zou ook sneller nieuwe kerncentrales moeten bouwen.

Kremlin-woordvoerder Dmitri Peskov had vrijdag nog gezegd dat er niets aan de hand was: de capaciteit van de pijplijn zou opnieuw opgetrokken worden als de herstelde turbine aan Rusland geleverd zou worden.

https://www.hln.be/econom(...)g-wel-open~af47b6ba/
Het begint stilaan reeel spannend te worden ...

Maar ja, uit sympathie en steun voor Oekraine moeten we gewoon alle gas en olie uit Rusland pertinent weigeren (en ondertussen bij Saoudi-Arabie aankloppen :') ) en onszelf in totale economische en humane crisis storten. En ondertussen miljarden aan wapens en financiele steun aan SSelensky blijven sturen ...
Uiteindelijk zal Europa zichzelf zodanig verzwakken dat de russen gewoon kunnen binnen rijden als ze willen. }:|
pi_205305730
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:56 schreef ATuin-hek het volgende:

Daar is artikel 5 voor.
sorry dat ik even lach ...
ga je met een papiertje staan zwaaien dan ?
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 10:29:36 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205305890
quote:

[..]
Hoe gaan ze hier komen dan ... gaat de machtige Russische vloot ze brengen _O-
pi_205306023
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Daar is artikel 5 voor.
Tegenhouden met een artikel.
Imposant. :Y
pi_205306036
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee, algehele mobilisatie en ze walsen gewoon binnen.
In Rusland staan nog 3000 T80 tanks op stal.
De meeste europese tanks staan nu als schroot te koop in Oekraine. _O-
  maandag 11 juli 2022 @ 10:52:06 #241
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205306071
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
sorry dat ik even lach ...
ga je met een papiertje staan zwaaien dan ?
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:47 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Tegenhouden met een artikel.
Imposant. :Y
Jullie doen het er ook gewoon om he? :|W
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205306076
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
[..]
Moet je maar specifieker zijn.
pi_205306127
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
[..]
Ja het klinkt zo stoer hé ... artikel 5 ... en samenwerking tussen de machtige NATO leden

En wsl hopen we op grote broer om ons te komen helpen ...
wake up call ..

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 11-07-2022 11:05:03 ]
pi_205306156
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja zeer grappig toch weer

Als Putin de gaskranen dichtdraait, geen olie en grondstoffen meer levert aan Europa, zitten we hier tegen de lente met totale chaos en sociale onrust op zn minst.
Benieuwd hoe sterk en georganiseerd de NATO landjes dan zullen reageren.
pi_205306252
Vind deze wel grappig ... NATO 2023 :P

pi_205306404
Gelukkig hebben we nog de oekrainse good-news-show
Voor de believers ...
quote:

Amerikaanse raketsystemen vernietigend in Oekraïne: “Meer dan 20 opslagplaatsen van Russische artillerie vernietigd”

Oekraïne zegt dat de artillerie die het van de Verenigde Staten (VS) ontving, de High Mobility Artillery Rocket Systems (HIMARS), enorm handig blijken te zijn. Het geavanceerd wapentuig werd al gebruikt om zo’n twintig opslagplaatsen van munitie voor Russische artillerie te vernietigen, meent de Oekraïense krant Kyiv Independent.

HIMARS zijn een knap staaltje ingenieurskunst: het zijn raketlanceerders die op vrachtwagens gemonteerd zijn, waarbij gebruik wordt gemaakt van GPS-technologie om doelwitten tot 80 kilometer ver te raken. Sinds kort bezit het Oekraïense leger acht van de Amerikaanse wapentuigen.

Oekraïne gebruikt ze sindsdien om het Russische leger het leven zuur te maken. Door zich op munitiedepots te richten, zouden Russische troepen steeds meer te lijden hebben onder “munitiehonger”, meldt Kyiv Independent. De Oekraïense krant zegt dat er in de laatste vier weken al zo’n twintig depots zouden zijn vernietigd in het door Rusland bezette Donetsbekken, alsook in het zuiden van het land.

Russische opmars dreigt te verzanden
De tegenaanval van Oekraïne was broodnodig: dictator Poetins troepen zijn de voorbije weken stilaan terrein aan het winnen in de Donbasregio. In de voorbije weken vielen de steden Sjevjerodonetsk en Lysytsjansk bijvoorbeeld, waardoor de oblast Loehansk volledig in handen van de Russische bezetters viel.

Hoewel het tij voorlopig nog niet aan het keren is, lijkt het er nu wel op dat het gebruik van HIMARS de Russische opmars toch iets of wat kan vertragen. Door de overwelmende Russische artillerie te castreren, hoopt Oekraïne dat het toch wat tijd kan winnen in de gehavende regio. Die artillerie wordt sinds het begin van de oorlog immers al gebruikt om zowel het Oekraïense leger als burgerdoelwitten te treffen.

VS stuurt nog eens 400 miljoen aan middelen
Dat de HIMARS succesvol blijken te zijn, is ook goed nieuws voor de Amerikaanse regering. Het betekent dat de constante hulp die het aan de Oekraïense regering verschaft zijn vruchten begint af te werpen.

President Joe Biden tekende vrijdag weeral een overeenkomst om een wapenpakket van 400 miljoen dollar naar het belegerde land te sturen. De VS heeft intussen al vijftien militaire hulppakketten aan Oekraïne verschaft, ter waarde van zowat 7 miljard dollar.

https://www.msn.com/nl-be(...)4f2a96a77ff96342591a
pi_205306535
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:34 schreef UncleScorp het volgende:
Gelukkig hebben we nog de oekrainse good-news-show
Voor de believers ...
[..]

_O- _O- Echt, als je dit leest dan staat een glanzende overwinning voor Oekraine niets meer in de weg. _O- _O-

Na de gehandicapten en vrouwen komen nu ook de LGTBQ's in aktie.
Idd tot de laatste Oekrainier.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 14:17:10 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205307786
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ja zeer grappig toch weer

Als Putin de gaskranen dichtdraait, geen olie en grondstoffen meer levert aan Europa, zitten we hier tegen de lente met totale chaos en sociale onrust op zn minst.
Benieuwd hoe sterk en georganiseerd de NATO landjes dan zullen reageren.
nu verschuif je de doelpalen

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:49 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nee, algehele mobilisatie en ze walsen gewoon binnen.
In Rusland staan nog 3000 T80 tanks op stal.
De meeste europese tanks staan nu als schroot te koop in Oekraine. _O-
interessante stelling want er zijn op dit moment op het Europese vasteland iets meer dan 1700 Leopard2 tanks in dienst en dan tel ik vanaf A4 en dan tel ik toekomstige operators niet mee en Canada ook niet

daarnaast hebben Frankrijk en Italie hun eigen gevechtstank op het vasteland en tellen we GB en de VS niet mee

zijn er uberhaupt al Europese tanks in Oekraine?
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 14:44:38 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205308029
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:51 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
_O- _O- Echt, als je dit leest dan staat een glanzende overwinning voor Oekraine niets meer in de weg. _O- _O-

Na de gehandicapten en vrouwen komen nu ook de LGTBQ's in aktie.
Idd tot de laatste Oekrainier.
[ afbeelding ]
ik geloof niet dat je seksuele orientatie heel veel van doen heeft met je kwaliteit op het slagveld reken maar dat ze van beide kanten actief zijn vanaf dag 1 ongeacht wat 'het internet' te melden heeft
vrouwen kunnen ook prima knokken, dat kunnen de Russen je prima uitleggen

gehandicapten zou ik thuis laten maar de grap ontgaat me een beetje hier
pi_205308257
quote:
88s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
nu verschuif je de doelpalen
[..]
interessante stelling want er zijn op dit moment op het Europese vasteland iets meer dan 1700 Leopard2 tanks in dienst en dan tel ik vanaf A4 en dan tel ik toekomstige operators niet mee en Canada ook niet

daarnaast hebben Frankrijk en Italie hun eigen gevechtstank op het vasteland en tellen we GB en de VS niet mee

zijn er uberhaupt al Europese tanks in Oekraine?

Yup, en er zijn er al zat kapot geschoten of veroverd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')