abonnement Unibet Coolblue
pi_205293997
quote:
Canada stuurt herstelde Nord Stream-turbine terug naar Duitsland, ondanks verzet Oekraïne

Canada gaat een gepareerde turbine voor de Nord Stream-gaspijplijn ondanks bezwaar van Oekraïne teruggeven aan Duitsland. In een verklaring stelt de Canadese regering dat het gaat om een uitzondering op de sancties tegen Rusland. Rusland had eerder toegezegd de levering van gas naar Europa weer te verhogen als de turbine zou worden teruggegeven.

De turbine, die door Siemens in Canada wordt onderhouden, werd voor het ingaan van de sancties naar Montreal vervoerd om daar gerepareerd te worden. Sindsdien wordt het apparaat daar vastgehouden omdat in tussentijd de sancties tegen Rusland van kracht werden. Oekraïne riep Canada vrijdag nog op om de turbine niet terug te geven, omdat dit een schending van de sancties zou betekenen. Duitsland wilde echter een uitzondering hierop om te voorkomen dat de gaslevering helemaal stilvalt.

Volgens de Canadese minister voor Natuurlijke Bronnen Jonathan Wilkinson is besloten om de gasturbine terug te geven “na intensieve gesprekken met onze Europese vrienden en bondgenoten”. Regeringsbronnen meldden eerder deze week aan persbureau Reuters dat de turbine eerst naar Duitsland gaat. Het land levert de gaspijplijn daarna aan het Russische staatsgasbedrijf Gazprom. Wilkinson beschuldigde de Russische president Vladimir Poetin ervan verdeeldheid te willen zaaien onder de bondgenoten.

Duitsland is nog altijd voor een groot deel van zijn gasbehoefte afhankelijk van Rusland. Het afknijpen van de gastoevoer via Nord Stream werd door Berlijn dan ook als een politieke keuze van het Kremlin gezien. Door de mindere gastoevoer dreigt in Duitsland gas op rantsoen te gaan. Dat zou grote gevolgen hebben voor met name de industrie in het land.

Het Russische gasconcern Gazprom beriep zich op de werkzaamheden om de sinds juni verminderde leveringen aan Duitsland via de gaspijpleiding te rechtvaardigen. Kremlin-woordvoerder Dmitri Peskov zei vrijdag dat de capaciteit van de pijplijn opnieuw zou worden opgetrokken indien de herstelde turbine aan Rusland geleverd zou worden. Duitsland zelf beschouwde de verminderde leveringen als een "economische aanval".

https://www.hln.be/buiten(...)t-oekraine~a6121dc3/
Verminderde gasleveringen zijn een economische aanval? -grappig toch, zo bleiten terwijl we zelf economische oorlog voeren…
Maar ja duitsland begint stilaan werkelijk te beseffen dat hun economie op instorten staat … maar volgens velen moeten we dat er maar voor over hebben,
Blijkbaar is jezelf in de voet schieten en je eigen economie ten gronde richten een nieuwe manier van de vijand aanpakken. Bijzonder

En eigenlijk zou Rusland het westen een dienst bewijzen door gaskraan volledig dicht te draaien. “Jullie willen van het russisch gas af?…bij deze”
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205294025
quote:
Biden verdedigt aanstaand bezoek aan Saudi-Arabië in opiniestuk

De Amerikaanse president Joe Biden heeft zijn besluit om volgende week naar Saudi-Arabië te reizen zaterdag verdedigd in een opiniestuk in de Amerikaanse krant The Washington Post. Biden zegt het "strategische partnerschap met Saudi-Arabië" tijdens het controversiële bezoek te willen verbeteren. In het stuk belooft Biden ook om wel trouw te blijven aan "fundamentele Amerikaanse waarden".

Door de Russische invasie van Oekraïne en de sancties die de VS daarna tegen Rusland hebben afgekondigd, is Biden op zoek naar andere energieleveranciers. Saudi-Arabië beschikt over grote gas- en olievoorraden en de VS hopen op een verhoging van de productie om de stijging van de energieprijzen tegen te gaan.

https://www.hln.be/buiten(...)opiniestuk~a7f37565/
“Wij willen geen gas en olie meer van een schurkenstaat dat zijn buurland aanvalt” :(

“Wij blijven trouw aan onze fundamentele amerikaanse waarden”
Daarom gaan we nu olie vragen bij een nog grotere schurkenstaat die al jaaaaren in oorlog is met zijn buurland. :7

quote:

Nu al 100.000 doden in Jemen sinds de interventie van Saudi-Arabië en zijn bondgenoten


Vooral burgers hebben te lijden onder de niets ontziende bombardementen van de Saudische luchtmacht waarbij ook scholen, ziekenhuizen en andere burgerlijke infrastructuur worden geviseerd. Burgers lijden niet enkel onder het geweld, maar ook onder de wetteloosheid, hongersnood en het uitbreken van ziektes. De ondervoeding bij kinderen is enorm.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)ntie-van-saudi-arab/
Ja dit lijkt ons wel een geschikte handelspartner om het russisch gas/olie te vervangen … :Y
Hypocrisie ten top :{w

[ Bericht 1% gewijzigd door UncleScorp op 10-07-2022 10:02:20 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205294201
quote:
UN: Russia and Ukraine are to blame for nursing home attack

In a war awash in atrocities, the attack on the nursing home near the village of Stara Krasnyanka stood out for its cruelty. And Ukrainian authorities placed the fault squarely on Russian forces, accusing them of killing more than 50 vulnerable civilians in a brutal and unprovoked attack.
But a new U.N. report has found that Ukraine’s armed forces bear a large, and perhaps equal, share of the blame for what happened in Stara Krasnyanka, which is about 580 kilometers (360 miles) southeast of Kyiv. A few days before the attack, Ukrainian soldiers took up positions inside the nursing home, effectively making the building a target.

The report by the U.N.’s Office of the High Commissioner for Human Rights doesn’t conclude the Ukrainian soldiers or the Russian troops committed a war crime. But it said the battle at the Stara Krasnyanka nursing home is emblematic of the human rights office’s concerns over the potential use of “human shields” to prevent military operations in certain areas.

https://www.washingtonpos(...)09168014b_story.html
quote:
Victoria Serdyukova, the human rights commissioner for the Luhansk People’s Republic, said in a March 23 statement that the Ukrainian troops were responsible for casualties at the nursing home. The nursing home’s residents had been taken hostage by Ukrainian “militants” and many of them were “burned alive” in a fire started by the Ukrainian forces as they were retreating, she said.

https://www.pbs.org/wgbh/(...)nursing-home-attack/
NATO training. :Y)

[ Bericht 10% gewijzigd door UncleScorp op 10-07-2022 09:11:28 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205294859
quote:
Nieuwe raketaanval treft appartementsgebouw in Oekraïne: minstens 6 doden, nog 34 slachtoffers onder puin

Bij een nieuwe raketaanval zijn in Oekraïne zes burgers omgekomen. Er vielen ook al zeker vijf gewonden, laat de plaatselijke gouverneur weten. Gevreesd wordt dat er ook nog minstens 34 mensen onder het puin liggen.

De aanval vond gisteravond plaats in het dorpje Chasiv Yar (Donetsk). De Oekraïense kabinetschef Andriy Yermak sprak in een Telegrampost van een “nieuwe terroristische aanval”. Volgens hem moet Rusland dan ook gezien worden als een ‘staatssponsor van terrorisme’.

Als Rusland effectief die benaming toegewezen krijgt, kunnen er zware gevolgen aan vasthangen. Dan komen immers ook de landen die nu wel nog samenwerken met Rusland in het vizier. Twee Amerikaanse senatoren leggen het voorstel om Rusland zo te kwalificeren alvast op tafel.

BNW / Russia vs ukrain WW3? Game on!!
Ach so daar draait het om … De VS wordt wanhopig.

En de feiten hieromtrent? … wachten op een VN onderzoek/verklaring ? Zie artikel hierboven
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 11:14:05 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205295235
Er is toch een VN onderzoek geweest?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205296532
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach so daar draait het om … De VS wordt wanhopig.

En de feiten hieromtrent? … wachten op een VN onderzoek/verklaring ? Zie artikel hierboven
Denk je nu echt dat Rusland dit een reet kan schelen?

Oekrainische nazi regime liegt alles aan elkaar vast en langzamerhand beginnen meer en meer partijen dit te zien.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 14:04:26 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205296870
Iedereen liegt de boel bij elkaar daar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205298339
Today's presentation is probably to most important one I have made in my series to date. It reveals the hidden plan of Russia and China to unleash a new monetary system that will destroy US dominance and bring down the Western banking elite.

This is a must watch and will explain exactly why we are entering one of the most turbulent periods of human history and what the likely consequences might be.

Apologies for the poor video quality but stick with it as it's worth the watch :)


pi_205298741
Zelenskyy dismisses controversial ambassador to Germany
Andriy Melnyk had sparked a controversy by defending Ukrainian nationalist leader and Nazi collaborator Stepan Bandera.

... en ze blijven maar nazi's en controversionele moordenaars steunen, het Kiev regime.
Overigens: de ontslagen Ambassadeur heeft een verse post gekregen op het ministerie van Buitenlandse zaken. O-)

Snap nog steeds niet dat het Westen dit soort figuren blijft verdedigen.

https://www.politico.eu/a(...)bassador-to-germany/
  zondag 10 juli 2022 @ 16:01:45 #210
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205298846
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 15:54 schreef Schaamlap het volgende:
Zelenskyy dismisses controversial ambassador to Germany
Andriy Melnyk had sparked a controversy by defending Ukrainian nationalist leader and Nazi collaborator Stepan Bandera.

... en ze blijven maar nazi's en controversionele moordenaars steunen, het Kiev regime.
Overigens: de ontslagen Ambassadeur heeft een verse post gekregen op het ministerie van Buitenlandse zaken. O-)

Snap nog steeds niet dat het Westen dit soort figuren blijft verdedigen.

https://www.politico.eu/a(...)bassador-to-germany/
Omdat hij in westen niet word gezien als de agressor in dit conflict.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205299586
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:01 schreef theguyver het volgende:

[..]
Omdat hij in westen niet word gezien als de agressor in dit conflict.
Tja dat is dus een totaal verkeerde inschatting.
Zelenski had zijn troepen moeten terug trekken die de Donbass aanvielen ( dat lukte dus niet want de ultra nationalistische Nazi's lachten hem gewoon uit ) maar ipv terugtrekken gingen ze in het offensief.
Dan ben je dus BEWUST bezig je eigen bevolking te vermoorden.

Zeer juist dat de Russen ingrepen. ^O^
  zondag 10 juli 2022 @ 18:29:34 #212
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205301173
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 16:33 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Tja dat is dus een totaal verkeerde inschatting.
Zelenski had zijn troepen moeten terug trekken die de Donbass aanvielen ( dat lukte dus niet want de ultra nationalistische Nazi's lachten hem gewoon uit ) maar ipv terugtrekken gingen ze in het offensief.
Dan ben je dus BEWUST bezig je eigen bevolking te vermoorden.

Zeer juist dat de Russen ingrepen. ^O^
Juist alleen was het andersom waarom zou je een bende soldaten sturen?
Niet een aantal me busjes bijvoorbeeld.

Nee de Russisch sprekende bevolking bezette overheids gebouwen en ..

Wat denk je dat Rusland zou doen als er een lading Oekraïns sprekende lui de Doema of de Kremlin zou bezetten..

Juist dat, dus leuk dat je elke keer de held bij Rusland neer legt maar waarom?

Zij vallen het buurland binnen en het is niet andersom, Oekraïne is niet de grens bij Rusland overgetrokken..

Je doet alsof de Russisch sprekende bevolking ook dat werkelijk Russisch staatsburger waren dat waren ze niet.

Het betrof een intern conflict en Rusland stuurde als eerste wapens naar de opstandelingen en dit jaar dus een volledig leger over de grens, de VS en veel EU landen deden dit pas als een reactie, nadat Rusland als eerste begon.

Rusland geeft geen zak om die lui, anders hadden ze geen oorlog gestart, bij een volledige oorlog vallen er altijd meer slachtoffers maar dat is dus een van de reden waarom het geen oorlog mag heten maar een interventie of militaire missie.

En de Oekraïners die verdedigen hun land.


Als Rusland vandaag stopt met oorlog voeren is er geen oorlog voeren.
Als Oekraïne stopt met oorlogvoeren is er geen Oekraïne meer.

Waarom denk je dat Rusland momenteel alleen maar soldaten ronselde uit de Donbass en andere bezette gebieden of de dunbevolkte en arme regionen van Rusland, het Russische volk maalt er weinig om dat die mensen dood gaan maar natuurlijk wel als het hun eigen Russische soldaten zijn, en zo veel succes hebben ze niet ja men rukt gestaag op, maar Oekraïne stopt niet want als ze stoppen betekend dit het einde van hun land, dus in dit geval word het gewoon lastig.

En men kan wel mooi zeggen we gebruiken nog maar een klein gedeelte van ons leger, als ze meer en meer nodig hebben zal het volk natuurlijk ook wel zeggen dit is geen militaire operatie meer dit is een enorme oorlog.

Wat het gewoon al is maar dat horen de Russen niet.

In een news item afgelopen week was er een raket (meen ik) ingeslagen over de grens in Rusland een aantal van de omwonenden reageerde met "nou dan word het hoog tijd om Kiev maar te beschieten"

Zo weinig weet men daar dat dit gewoon al dagelijks gebeurt die zien niet dat de regio over de grens al aan puin is, die zien niet dat er aan beide kanten enorme beschietingen plaats vinden.

Hier krijgen we er gewoon veel meer van mee jij toch ook, alleen zie je op een of andere manier alleen de Russische kant en niet beide kanten.

Vraagje hoeveel nazi's zijn er daar?
En hoeveel Russische staatsburgers hebben jou zogenaamde nazi's wel niet vermoord dat het nodig was voor het buurland om in te grijpen?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205301377
Als Rusland vandaag stopt met oorlog voeren is er geen oorlog voeren.
Als Oekraïne stopt met oorlogvoeren is er geen Oekraïne meer.
=============
Dan maar geen Oekraine meer want als Rusland stopt dan worden de Donbass burgers afgemaakt uit wraak.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 20:21:16 #214
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205302221
Ja Kiev innemen ging de vorige keer ook zo goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205302902
quote:
Inwoners van de regio Cherson in het zuiden van Oekraïne moeten zo snel mogelijk geëvacueerd worden, zei de Oekraïense vicepremier Irina Veresjtsjoek op de nationale televisie. Oekraïne is van plan een tegenaanval uit te voeren in het door Rusland bezette gebied.

Veresjtsjoek kon niet zeggen wanneer Oekraïense troepen aan zullen vallen, maar waarschuwde dat vrouwen en kinderen zich beter uit de voeten kunnen maken. ,,Ze moeten geen menselijke schilden worden.''
https://www.ad.nl/buitenl(...)egenaanval~a8ed6267/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 10 juli 2022 @ 22:07:56 #216
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205303202
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 18:50 schreef Schaamlap het volgende:
Als Rusland vandaag stopt met oorlog voeren is er geen oorlog voeren.
Als Oekraïne stopt met oorlogvoeren is er geen Oekraïne meer.
=============
Dan maar geen Oekraine meer want als Rusland stopt dan worden de Donbass burgers afgemaakt uit wraak.
Dat zijn toch Russische staatsburgers?
Kunnen ze prima naar hun eigen land terug.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 22:27:07 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205303435
dit lijkt me niet de beste manier om hier tegenaan te kijken jongons
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 10 juli 2022 @ 23:29:09 #218
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205304188
quote:
88s.gif Op zondag 10 juli 2022 22:27 schreef sp3c het volgende:
dit lijkt me niet de beste manier om hier tegenaan te kijken jongons
Nee klopt Rusland is maar een klein landje..

Hoeveel doden zijn er gevallen?
Hoeveel mensen zijn er gevlucht?
Hoeveel hoeveel vrouwen zijn er verkracht?
Hoeveel infrastructuur is er vernietigd?
Hoeveel is er wel niet geplunderd?

Denk je nu echt dat Rusland de 2 regionen als aparte staat zal erkennen?
Net als de Krim?
Nee het word gewoon bij Rusland ingelijfd en Rusland is al zo'n klein land, de oplossing was geweest dat men die mensen die zichzelf Rus voelden opnamen in hun land, ze zeggen nu zelf al een miljoen vluchtelingen te hebben..

In plaats daarvan vernietigen ze een compleet land zorgen ze schade voor zichzelf en voor anderen..
Maar voor wat Puur weer om een ander land te onderdrukken zoals ik al zei.

Als Rusland stopt dan is de oorlog over als Oekraïne stopt is er geen Oekraïne meer.
En dat is exact waarvoor hun vechten, in tegenstelling tot veel westerse landen is het in oosten Finland polen en ook Oekraïne een stuk fanatieker om voor hun land en vrijheden te vechten dan dat hier het geval is.

En ik snap die Oekraïeners wel als hier een Rusland zou binnen vallen om de dienst uit te maken en beetje landje pik doen en de vrijheden die ik nu heb af te pakken, zou ik ook met alle mogelijke manier er tegen vechten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 04:35:20 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205304764
ok :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205304793
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 22:07 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat zijn toch Russische staatsburgers?
Kunnen ze prima naar hun eigen land terug.
Nee dat hoeven ze niet.
Ze hoeven hun huizen en erfgoed niet te verlaten vanwege een stelltje Nazi's.
Ze hebben het recht om de 2014 coup cq regering af te wijzen en dat hebben ze dan ook gedaan.
En als antwoord werden ze aangevallen door de Nationalisten.
Ga jij dan maar eens vertellen dat ze geen recht hebben om zich te verdedigen.
pi_205304798
quote:
88s.gif Op maandag 11 juli 2022 04:35 schreef sp3c het volgende:
ok :?
Deze reactie heb ik nu ook telkens als ik die verwarrende stukjes/antwoorden van deguyver lees. _O-
pi_205304801
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bedankt voor de waarschuwing. _O- _O- _O-
  maandag 11 juli 2022 @ 06:46:01 #223
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205304804
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 06:39 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nee dat hoeven ze niet.
Ze hoeven hun huizen en erfgoed niet te verlaten vanwege een stelltje Nazi's.
Ze hebben het recht om de 2014 coup cq regering af te wijzen en dat hebben ze dan ook gedaan.
En als antwoord werden ze aangevallen door de Nationalisten.
Ga jij dan maar eens vertellen dat ze geen recht hebben om zich te verdedigen.
Uhu en hoeveel nazi's hebben we het over.

En hoeveel Russische staatsburgers?

En afwijzen door.. overheidsgebouwen te bezetten...
De wapens werden opgepakt door de Russische sprekende bevolking.

Ik zeg ook niet dat het ingrijpen toen een goeie oplossing was, maar men ging wel praten en de laatste jaren werd het met de tijd rustiger en rustiger in de regio en toen vond Rusland het leuk geweest en stuurde begin dit jaar dus hun leger.

[ Bericht 18% gewijzigd door theguyver op 11-07-2022 06:51:49 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205304817
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2022 06:46 schreef theguyver het volgende:

[..]
Uhu en hoeveel nazi's hebben we het over.

En hoeveel Russische staatsburgers?

En afwijzen door.. overheidsgebouwen te bezetten...
De wapens werden opgepakt door de Russische sprekende bevolking.

Ik zeg ook niet dat het ingrijpen toen een goeie oplossing was, maar men ging wel praten en de laatste jaren werd het met de tijd rustiger en rustiger in de regio en toen vond Rusland het leuk geweest en stuurde begin dit jaar dus hun leger.

Onzin.
Oekraine zette een offensief in en toen vondt Rusland het wel mooi geweest.

Je moet eens meer onderzoek doen naar de feiten.

En nu huilt Oekraine krokkodillentranen over die "slechte" Russen terwijl ze zelf 8 jaar lang burgers vermoorden. Nog steeds worden er burgerdoelen aangevallen en gebombardeerd.

Hoop dat de Russen snel winnen. Is deze zooi over.

Deze inwoonster weet het.... :)

[ Bericht 21% gewijzigd door Schaamlap op 11-07-2022 07:23:39 ]
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 07:21:49 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205304834
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 06:41 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Deze reactie heb ik nu ook telkens als ik die verwarrende stukjes/antwoorden van deguyver lees. _O-
Dat heb ik bij jullie beiden een beetje maar dat ligt ongetwijfeld aan mij omdat ik er niet zo heel emotioneel in zit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 07:29:51 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205304852
Die is wel interessant om te volgen :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205304871
Hoe Europa faalt als een organisatie....
  maandag 11 juli 2022 @ 07:42:36 #229
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205304890

Als je geen nazi kan vinden dan maak je er toch gewoon een nazi van.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205304927
Wel grappig dat hier nog steeds het argument "landje pik" gebruikt wordt.
Als je dat gelooft, bid dan maar op je blote knietjes dat Putin hier stopt

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 08:55:37 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205305205
Ik geloof niet dat we heel bang hoeven te zijn voor de Russen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205305346
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 07:58 schreef UncleScorp het volgende:
Wel grappig dat hier nog steeds het argument "landje pik" gebruikt wordt.
Als je dat gelooft, bid dan maar op je blote knietjes dat Putin hier stopt

Deze man weet het.
pi_205305454
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 08:55 schreef sp3c het volgende:
Ik geloof niet dat we heel bang hoeven te zijn voor de Russen
Niet dat ze zullen binnen vallen nee, maar moesten ze willen binnen vallen, zullen we ze niet kunnen tegenhouden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205305496
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Niet dat ze zullen binnen vallen nee, maar moesten ze willen binnen vallen, zullen we ze niet kunnen tegenhouden.
Zelfs niet met de wanhoop akties die nu gaande zijn vanuit NATO.

Dus resumerend: we hebben de Russen, onze hofleverancier van onze broodnodige grondstoffen, tot vijand gemaakt, onze economie wankelt als nooit te voren, de armoede neemt hand over hand toe en deze ellende gaat alleen maar erger worden.
En waarvoor? Voor een stelletje Nazi's die, gesteund door Amerika, een coup pleegden in een corrupt Oostblok land.

Tel uit je winst! ^O^
  maandag 11 juli 2022 @ 09:56:53 #235
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205305670
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Niet dat ze zullen binnen vallen nee, maar moesten ze willen binnen vallen, zullen we ze niet kunnen tegenhouden.
Daar is artikel 5 voor.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205305725
quote:
Onderhoud Nord Stream 1 zet zenuwen op scherp: “Draait Poetin die gaskraan naar Duitsland nadien nog wel open?”

Vandaag gaat Nord Stream 1, de belangrijkste verbinding voor Russisch aardgas naar Duitsland, tien dagen dicht voor onderhoud. Er heerst echter grote bezorgdheid dat de Russische president Vladimir Poetin nadien de gaskraan gesloten houdt, wat de Duitse economie in een recessie kan storten.

...
De Duitse Industrie- en Handelskamer (DIHK) vreest echter dat Moskou na afloop van het onderhoud helemaal stopt met de gasleveringen aan Duitsland. Volgens DIHK zou dat kunnen leiden tot een economische krimp van zowat 10 procent of meer in de komende winterperiode. Daardoor zullen veel bedrijven mogelijk hun activiteiten moeten stopzetten als er geen gas meer voorradig is.

“Europa moet zich voorbereiden”
Volgens de Franse minister van Financiën Bruno Le Maire is dat scenario op dit moment het waarschijnlijkst. Europa moet zich daar dan ook op voorbereiden

Frankrijk moet zelf zuinig zijn met energie en gasvoorraden vullen, meent Le Maire. De regels die de aanleg van schone energiebronnen verhinderen, zouden versoepeld moeten worden en het land zou ook sneller nieuwe kerncentrales moeten bouwen.

Kremlin-woordvoerder Dmitri Peskov had vrijdag nog gezegd dat er niets aan de hand was: de capaciteit van de pijplijn zou opnieuw opgetrokken worden als de herstelde turbine aan Rusland geleverd zou worden.

https://www.hln.be/econom(...)g-wel-open~af47b6ba/
Het begint stilaan reeel spannend te worden ...

Maar ja, uit sympathie en steun voor Oekraine moeten we gewoon alle gas en olie uit Rusland pertinent weigeren (en ondertussen bij Saoudi-Arabie aankloppen :') ) en onszelf in totale economische en humane crisis storten. En ondertussen miljarden aan wapens en financiele steun aan SSelensky blijven sturen ...
Uiteindelijk zal Europa zichzelf zodanig verzwakken dat de russen gewoon kunnen binnen rijden als ze willen. }:|
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205305730
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:56 schreef ATuin-hek het volgende:

Daar is artikel 5 voor.
sorry dat ik even lach ...
ga je met een papiertje staan zwaaien dan ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 10:29:36 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205305890
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:30 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Niet dat ze zullen binnen vallen nee, maar moesten ze willen binnen vallen, zullen we ze niet kunnen tegenhouden.
Hoe gaan ze hier komen dan ... gaat de machtige Russische vloot ze brengen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205306023
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 09:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Daar is artikel 5 voor.
Tegenhouden met een artikel.
Imposant. :Y
pi_205306036
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hoe gaan ze hier komen dan ... gaat de machtige Russische vloot ze brengen _O-
Nee, algehele mobilisatie en ze walsen gewoon binnen.
In Rusland staan nog 3000 T80 tanks op stal.
De meeste europese tanks staan nu als schroot te koop in Oekraine. _O-
  maandag 11 juli 2022 @ 10:52:06 #241
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205306071
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
sorry dat ik even lach ...
ga je met een papiertje staan zwaaien dan ?
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:47 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Tegenhouden met een artikel.
Imposant. :Y
Jullie doen het er ook gewoon om he? :|W
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205306076
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
[..]
Jullie doen het er ook gewoon om he? :|W
Moet je maar specifieker zijn.
pi_205306127
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
[..]
Jullie doen het er ook gewoon om he? :|W
Ja het klinkt zo stoer hé ... artikel 5 ... en samenwerking tussen de machtige NATO leden

En wsl hopen we op grote broer om ons te komen helpen ...
wake up call ..



[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 11-07-2022 11:05:03 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205306156
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:29 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hoe gaan ze hier komen dan ... gaat de machtige Russische vloot ze brengen _O-
ja zeer grappig toch weer

Als Putin de gaskranen dichtdraait, geen olie en grondstoffen meer levert aan Europa, zitten we hier tegen de lente met totale chaos en sociale onrust op zn minst.
Benieuwd hoe sterk en georganiseerd de NATO landjes dan zullen reageren.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205306252
Vind deze wel grappig ... NATO 2023 :P

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205306404
Gelukkig hebben we nog de oekrainse good-news-show
Voor de believers ...
quote:

Amerikaanse raketsystemen vernietigend in Oekraïne: “Meer dan 20 opslagplaatsen van Russische artillerie vernietigd”


Oekraïne zegt dat de artillerie die het van de Verenigde Staten (VS) ontving, de High Mobility Artillery Rocket Systems (HIMARS), enorm handig blijken te zijn. Het geavanceerd wapentuig werd al gebruikt om zo’n twintig opslagplaatsen van munitie voor Russische artillerie te vernietigen, meent de Oekraïense krant Kyiv Independent.

HIMARS zijn een knap staaltje ingenieurskunst: het zijn raketlanceerders die op vrachtwagens gemonteerd zijn, waarbij gebruik wordt gemaakt van GPS-technologie om doelwitten tot 80 kilometer ver te raken. Sinds kort bezit het Oekraïense leger acht van de Amerikaanse wapentuigen.

Oekraïne gebruikt ze sindsdien om het Russische leger het leven zuur te maken. Door zich op munitiedepots te richten, zouden Russische troepen steeds meer te lijden hebben onder “munitiehonger”, meldt Kyiv Independent. De Oekraïense krant zegt dat er in de laatste vier weken al zo’n twintig depots zouden zijn vernietigd in het door Rusland bezette Donetsbekken, alsook in het zuiden van het land.

Russische opmars dreigt te verzanden
De tegenaanval van Oekraïne was broodnodig: dictator Poetins troepen zijn de voorbije weken stilaan terrein aan het winnen in de Donbasregio. In de voorbije weken vielen de steden Sjevjerodonetsk en Lysytsjansk bijvoorbeeld, waardoor de oblast Loehansk volledig in handen van de Russische bezetters viel.

Hoewel het tij voorlopig nog niet aan het keren is, lijkt het er nu wel op dat het gebruik van HIMARS de Russische opmars toch iets of wat kan vertragen. Door de overwelmende Russische artillerie te castreren, hoopt Oekraïne dat het toch wat tijd kan winnen in de gehavende regio. Die artillerie wordt sinds het begin van de oorlog immers al gebruikt om zowel het Oekraïense leger als burgerdoelwitten te treffen.

VS stuurt nog eens 400 miljoen aan middelen
Dat de HIMARS succesvol blijken te zijn, is ook goed nieuws voor de Amerikaanse regering. Het betekent dat de constante hulp die het aan de Oekraïense regering verschaft zijn vruchten begint af te werpen.

President Joe Biden tekende vrijdag weeral een overeenkomst om een wapenpakket van 400 miljoen dollar naar het belegerde land te sturen. De VS heeft intussen al vijftien militaire hulppakketten aan Oekraïne verschaft, ter waarde van zowat 7 miljard dollar.

https://www.msn.com/nl-be(...)4f2a96a77ff96342591a
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205306535
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:34 schreef UncleScorp het volgende:
Gelukkig hebben we nog de oekrainse good-news-show
Voor de believers ...
[..]

_O- _O- Echt, als je dit leest dan staat een glanzende overwinning voor Oekraine niets meer in de weg. _O- _O-

Na de gehandicapten en vrouwen komen nu ook de LGTBQ's in aktie.
Idd tot de laatste Oekrainier.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 14:17:10 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205307786
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ja zeer grappig toch weer

Als Putin de gaskranen dichtdraait, geen olie en grondstoffen meer levert aan Europa, zitten we hier tegen de lente met totale chaos en sociale onrust op zn minst.
Benieuwd hoe sterk en georganiseerd de NATO landjes dan zullen reageren.
nu verschuif je de doelpalen

quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 10:49 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nee, algehele mobilisatie en ze walsen gewoon binnen.
In Rusland staan nog 3000 T80 tanks op stal.
De meeste europese tanks staan nu als schroot te koop in Oekraine. _O-
interessante stelling want er zijn op dit moment op het Europese vasteland iets meer dan 1700 Leopard2 tanks in dienst en dan tel ik vanaf A4 en dan tel ik toekomstige operators niet mee en Canada ook niet

daarnaast hebben Frankrijk en Italie hun eigen gevechtstank op het vasteland en tellen we GB en de VS niet mee

zijn er uberhaupt al Europese tanks in Oekraine?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 11 juli 2022 @ 14:44:38 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205308029
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 11:51 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
_O- _O- Echt, als je dit leest dan staat een glanzende overwinning voor Oekraine niets meer in de weg. _O- _O-

Na de gehandicapten en vrouwen komen nu ook de LGTBQ's in aktie.
Idd tot de laatste Oekrainier.
[ afbeelding ]
ik geloof niet dat je seksuele orientatie heel veel van doen heeft met je kwaliteit op het slagveld reken maar dat ze van beide kanten actief zijn vanaf dag 1 ongeacht wat 'het internet' te melden heeft
vrouwen kunnen ook prima knokken, dat kunnen de Russen je prima uitleggen

gehandicapten zou ik thuis laten maar de grap ontgaat me een beetje hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205308257
quote:
88s.gif Op maandag 11 juli 2022 14:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
nu verschuif je de doelpalen
[..]
interessante stelling want er zijn op dit moment op het Europese vasteland iets meer dan 1700 Leopard2 tanks in dienst en dan tel ik vanaf A4 en dan tel ik toekomstige operators niet mee en Canada ook niet

daarnaast hebben Frankrijk en Italie hun eigen gevechtstank op het vasteland en tellen we GB en de VS niet mee

zijn er uberhaupt al Europese tanks in Oekraine?

Yup, en er zijn er al zat kapot geschoten of veroverd...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')