Fastned is 0,68¤ per kwh. In een Tesla gaat 85kwh. Niemand boeit het verder iets omdat de baas betaald.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat kost fastned dan? uit je hoofd he want je weet er duidelijk meer van
komt vast uit de onderbuik
(niemand gaat voor z'n lol continu naar fastned trouwens, dat is voor erbij)
Ik zal het maar weer doenquote:Op woensdag 29 juni 2022 15:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat kost fastned dan? uit je hoofd he want je weet er duidelijk meer van
komt vast uit de onderbuik
(niemand gaat voor z'n lol continu naar fastned trouwens, dat is voor erbij)
Zijn er zoveel kleine modellen met een range van 300 km+ dan? Groot is beter maar dan ga je ook weer tyfusveel belasting betalen en een veel hogere aanschafprijs natuurlijk.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Klagen over een exces en dan zelf zo'n prutvoorbeeld van die mini blijven aanhalen. Dat is net zo goed een exces. De citigo van m'n broer doet al meer KM's dan zo'n mini die bijna dubbel zo duur is.
Dat is gewoon kut ontworpen
Een eerlijke vergelijking tussen elektriciteit en benzine is niet te maken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zal het maar weer doen
Bij Fastned kost 1kWh nu ¤0,45 als je een Gold laadpas hebt.
Als je vaak bij een snellader tankt, kan dat uit en als je dat niet doet heb je weinig reden om te klagen over de tarieven bij een snellader.
Op die 1kWh kan je met een fatsoenlijke EV ongeveer 5km rijden (tenzij je zo'n inefficiënte kut-Mini hebt ), dus ¤0,45 / 5 = ¤0,09 per kilometer
Wat kost een liter benzine? ¤2,28 zag ik gisteren bij de lokale pomp.
Daar kan je met een zuinige hybride zo'n 20km op rijden, ofwel ¤0,114 per kilometer.
Heb je een grote slurper dan gaat dat uiteraard al snel x2.
Ik wil best graag een elektrische auto, heb er geen verstand van, maar 69 cent per kilowattuur, de tering zeg. Dan is benzine voor mij dus zeker wel goedkoper (rij 1 op 25), ook als ik het duurste tankstation uitzoek.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:20 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat kost fastned dan? uit je hoofd he want je weet er duidelijk meer van
komt vast uit de onderbuik
(niemand gaat voor z'n lol continu naar fastned trouwens, dat is voor erbij)
Als je vriendin 3x per dag 20 minuten bij een laadpaal staat dan is dat een verliespost voor de werkgever.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Maarja wat is voldoende. Als hun zeggen je doet het er maar mee dan maar wat vaker opladen dan heb je toch gewoon pech.
Misschien. Maar als die situatie ontstaat waarin alles vastloopt dan krijg je vanzelf gelijk.quote:Daarbij moet de hele infrastructuur ook gerealiseerd kunnen worden. Laatst was er bij Nieuwsuur of zo iemand van de laadpalen bouwde en die zei dat er helemaal geen personeel en materiaal is om binnen korte tijd dat allemaal te fixen. Zelfde met die warmtepompen.
Ik zie het niet zo zwart.quote:Ze kunnen beter eerst eens fatsoenlijk gaan inventariseren wat haalbaar is voor ze achterlijke doelen stellen (en daar later op terug komen).
Als je 100 km moet rijden en je actieradius is 210 kilometer hoef je natuurlijk niet drie keer per dag bij een laadpaal te staan . Maar ik kan me zo voorstellen dat ze als je een drukke agenda hebt je de dag met een volle accu begint en dan heb je het gezeik dus al.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoezo? De werkgever heeft toch gewoon pech als jij drie keer per dag bij de laadpaal staat.
De enige reden om als particulier ev te gaan rijden is dan ook als je veel zonnepaneeltjes hebt om de ev op te laden. Nu kan dat nog goed s'nachts ivm de salderingsregels. Want je hebt gewoon 8 uur nodig om je EV op te laden. Dus normaal gesproken doe je dat snachts omdat je overdag de wagen nodig hebt. Als de salderingsregels wegvallen heb je daar dus ook niks meer aan en kan je alleen nog goedkoop opladen als de zon er is.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik wil best graag een elektrische auto, heb er geen verstand van, maar 69 cent per kilowattuur, de tering zeg. Dan is benzine voor mij dus zeker wel goedkoper (rij 1 op 25), ook als ik het duurste tankstation uitzoek.
Omdat?quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Een eerlijke vergelijking tussen elektriciteit en benzine is niet te maken.
Die 69 cent per kWh betaal je alleen als je als gast komt laden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik wil best graag een elektrische auto, heb er geen verstand van, maar 69 cent per kilowattuur, de tering zeg. Dan is benzine voor mij dus zeker wel goedkoper (rij 1 op 25), ook als ik het duurste tankstation uitzoek.
quote:Bij Fastned kost 1kWh nu ¤0,45 als je een Gold laadpas hebt.
Als je vaak bij een snellader tankt, kan zo'n Gold laadpas uit en als je dat niet doet heb je weinig reden om te klagen over de tarieven bij een snellader voor die enkele keer.
Op die 1kWh kan je met een fatsoenlijke EV ongeveer 5km rijden (tenzij je zo'n inefficiënte kut-Mini hebt ), dus ¤0,45 / 5 = ¤0,09 per kilometer
Ja, hartstikke leuk, maar dat kost 11,99 per maand en er zijn maanden waarbij ik helemaal niet tank.quote:
Maar dat blijft het probleem van de werkgever die een auto beschikbaar stelt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je 100 km moet rijden en je actieradius is 210 kilometer hoef je natuurlijk niet drie keer per dag bij een laadpaal te staan . Maar ik kan me zo voorstellen dat ze als je een drukke agenda hebt je de dag met een volle accu begint en dan heb je het gezeik dus al.
Dan ben je een exces en heb je pech gehad.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, hartstikke leuk, maar dat kost 11,99 per maand en er zijn maanden waarbij ik helemaal niet tank.
Lees het nog eens:quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, hartstikke leuk, maar dat kost 11,99 per maand en er zijn maanden waarbij ik helemaal niet tank.
quote:Als je vaak bij een snellader tankt, kan zo'n Gold laadpas uit en als je dat niet doet heb je weinig reden om te klagen over de tarieven bij een snellader voor die enkele keer.
Als ik de dag moeten beginnen met een volle accu omdat afspraken of omdat ik stil val op de snelweg dan word het vanzelf mijn probleem. Dan moet ik voor of na werk dat apparaat ergens gaan staan opladen ergens, om niet vast te lopen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dat blijft het probleem van de werkgever die een auto beschikbaar stelt.
Het gaat nog steeds om zakelijke lease.
Het is de tijd van de werkgever die je verspilt.
Nee, als je 1x per maand bij een snellader staat dan kan zo'n laadpas niet uit.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan ben je een exces en heb je pech gehad.
Ik mis dan een beetje de argumentatie waarom je weinig reden zou mogen hebben om te klagen over dat de verbruikskosten van een elektrische auto naast de aanschafkosten ook nog eens hoger liggen alleen maar omdat je alleen de auto gebruikt als dat absoluut noodzakelijk is.quote:
En dan bel je je baas op dat je auto te weinig bereik hebt. Je hebt wel een gave om een probleem te maken van iets dat niet jouw probleem is.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ik de dag moeten beginnen met een volle accu omdat afspraken of omdat ik stil val op de snelweg dan word het vanzelf mijn probleem. Dan moet ik voor of na werk dat apparaat ergens gaan staan opladen ergens, om niet vast te lopen.
Als je werkgever een Mini met 200km bereik verstrekt terwijl je >400km per dag moet rijden, dan is het eerder een klotebaas.quote:Wat een inferieure klote technologie eigenlijk.
Tesla opladen fastned 36¤ range 300kmquote:Op woensdag 29 juni 2022 15:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die 69 cent per kWh betaal je alleen als je als gast komt laden.
Met een Gold laadpas:
[..]
Alleen al de accijns.quote:
Waarom zou je een auto kopen als je die bijna nooit gebruikt? Al die vaste lasten voor Jan Lul.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik mis dan een beetje de argumentatie waarom je weinig reden zou mogen hebben om te klagen over dat de verbruikskosten van een elektrische auto naast de aanschafkosten ook nog eens hoger liggen alleen maar omdat je alleen de auto gebruikt als dat absoluut noodzakelijk is.
De techniek wordt natuurlijk alleen maar beter en beter. Staat nog in de kinderschoenen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ik de dag moeten beginnen met een volle accu omdat afspraken of omdat ik stil val op de snelweg dan word het vanzelf mijn probleem. Dan moet ik voor of na werk dat apparaat ergens gaan staan opladen ergens, om niet vast te lopen.
Wat een inferieure klote technologie eigenlijk. Tanken kost 5 minuten met een driedubbel bereik.
Zucht. Hij heeft feitelijk dan niet te weinig bereik, maar zelfs als hij 400 kilometer bereik heeft is het gewoon irritant als je niet thuis kunt laden. Die laadtijden zijn het probleem zolang niet iedereen kan beschikken over een laadpunt. niet primair het bereik van de auto.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dan bel je je baas op dat je auto te weinig bereik hebt. Je hebt wel een gave om een probleem te maken van iets dat niet jouw probleem is.
[..]
Als je werkgever een Mini met 200km bereik verstrekt terwijl je >400km per dag moet rijden, dan is het eerder een klotebaas.
Dan laat je in die rekensom de tijd even weg. Om die Tesla op te laden tot die 900km ben je makkelijk een uur kwijt, ik ben wel benieuwd wat jouw uurtarief in dat geval dan gaat doen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Tesla opladen fastned 36¤ range 300km
Diesel tanken ¤2,05 x 50 liter = 102,5¤ range 900km
Om diezelfde range te bereiken met de tesla ¤108
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |