abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:26:02 #101
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205181172
quote:
86s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:20 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat kost fastned dan? uit je hoofd he want je weet er duidelijk meer van

komt vast uit de onderbuik

(niemand gaat voor z'n lol continu naar fastned trouwens, dat is voor erbij)
Fastned is 0,68¤ per kwh. In een Tesla gaat 85kwh. Niemand boeit het verder iets omdat de baas betaald.
pi_205181178
quote:
86s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:20 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat kost fastned dan? uit je hoofd he want je weet er duidelijk meer van

komt vast uit de onderbuik

(niemand gaat voor z'n lol continu naar fastned trouwens, dat is voor erbij)
Ik zal het maar weer doen :D

Bij Fastned kost 1kWh nu ¤0,45 als je een Gold laadpas hebt.
Als je vaak bij een snellader tankt, kan zo'n Gold laadpas uit en als je dat niet doet heb je weinig reden om te klagen over de tarieven bij een snellader voor die enkele keer.

Op die 1kWh kan je met een fatsoenlijke EV ongeveer 5km rijden (tenzij je zo'n inefficiënte kut-Mini hebt :+ ), dus ¤0,45 / 5 = ¤0,09 per kilometer

Wat kost een liter benzine? ¤2,28 zag ik gisteren bij de lokale pomp.
Daar kan je met een zuinige hybride zo'n 20km op rijden, ofwel ¤0,114 per kilometer.
Heb je een grote slurper dan gaat dat uiteraard al snel x2.
pi_205181179
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:20 schreef Gunner het volgende:

[..]
Klagen over een exces en dan zelf zo'n prutvoorbeeld van die mini blijven aanhalen. Dat is net zo goed een exces. De citigo van m'n broer doet al meer KM's dan zo'n mini die bijna dubbel zo duur is.

Dat is gewoon kut ontworpen
Zijn er zoveel kleine modellen met een range van 300 km+ dan? Groot is beter maar dan ga je ook weer tyfusveel belasting betalen en een veel hogere aanschafprijs natuurlijk.
blablablabla
pi_205181186
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik zal het maar weer doen :D

Bij Fastned kost 1kWh nu ¤0,45 als je een Gold laadpas hebt.
Als je vaak bij een snellader tankt, kan dat uit en als je dat niet doet heb je weinig reden om te klagen over de tarieven bij een snellader.

Op die 1kWh kan je met een fatsoenlijke EV ongeveer 5km rijden (tenzij je zo'n inefficiënte kut-Mini hebt :+ ), dus ¤0,45 / 5 = ¤0,09 per kilometer

Wat kost een liter benzine? ¤2,28 zag ik gisteren bij de lokale pomp.
Daar kan je met een zuinige hybride zo'n 20km op rijden, ofwel ¤0,114 per kilometer.
Heb je een grote slurper dan gaat dat uiteraard al snel x2.
Een eerlijke vergelijking tussen elektriciteit en benzine is niet te maken.
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:29:00 #105
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205181188
quote:
86s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:20 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat kost fastned dan? uit je hoofd he want je weet er duidelijk meer van

komt vast uit de onderbuik

(niemand gaat voor z'n lol continu naar fastned trouwens, dat is voor erbij)
Ik wil best graag een elektrische auto, heb er geen verstand van, maar 69 cent per kilowattuur, de tering zeg. Dan is benzine voor mij dus zeker wel goedkoper (rij 1 op 25), ook als ik het duurste tankstation uitzoek.
pi_205181200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Maarja wat is voldoende. Als hun zeggen je doet het er maar mee dan maar wat vaker opladen dan heb je toch gewoon pech.
Als je vriendin 3x per dag 20 minuten bij een laadpaal staat dan is dat een verliespost voor de werkgever.
Dus als hij een auto verstrekt met het bereik van een zieke pony dan is dat z'n eigen probleem.

quote:
Daarbij moet de hele infrastructuur ook gerealiseerd kunnen worden. Laatst was er bij Nieuwsuur of zo iemand van de laadpalen bouwde en die zei dat er helemaal geen personeel en materiaal is om binnen korte tijd dat allemaal te fixen. Zelfde met die warmtepompen.
Misschien. Maar als die situatie ontstaat waarin alles vastloopt dan krijg je vanzelf gelijk.

quote:
Ze kunnen beter eerst eens fatsoenlijk gaan inventariseren wat haalbaar is voor ze achterlijke doelen stellen (en daar later op terug komen).
Ik zie het niet zo zwart.

Als morgen alle auto's in Nederland door EV's vervangen worden neemt de totale stroomvraag in Nederland met zo'n 18% toe.

Maar die stroomvraag neemt niet in 1 dag toe, het zal met de maximale vervangingssnelheid (die pas ingaat rond 2030) nog tot 2048 duren voor ~90% van het wagenpark elektrisch is.
pi_205181202
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoezo? De werkgever heeft toch gewoon pech als jij drie keer per dag bij de laadpaal staat.
Als je 100 km moet rijden en je actieradius is 210 kilometer hoef je natuurlijk niet drie keer per dag bij een laadpaal te staan :') . Maar ik kan me zo voorstellen dat ze als je een drukke agenda hebt je de dag met een volle accu begint en dan heb je het gezeik dus al.
blablablabla
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:32:01 #108
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205181204
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:29 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ik wil best graag een elektrische auto, heb er geen verstand van, maar 69 cent per kilowattuur, de tering zeg. Dan is benzine voor mij dus zeker wel goedkoper (rij 1 op 25), ook als ik het duurste tankstation uitzoek.
De enige reden om als particulier ev te gaan rijden is dan ook als je veel zonnepaneeltjes hebt om de ev op te laden. Nu kan dat nog goed s'nachts ivm de salderingsregels. Want je hebt gewoon 8 uur nodig om je EV op te laden. Dus normaal gesproken doe je dat snachts omdat je overdag de wagen nodig hebt. Als de salderingsregels wegvallen heb je daar dus ook niks meer aan en kan je alleen nog goedkoop opladen als de zon er is.
pi_205181206
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een eerlijke vergelijking tussen elektriciteit en benzine is niet te maken.
Omdat?
pi_205181211
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:29 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ik wil best graag een elektrische auto, heb er geen verstand van, maar 69 cent per kilowattuur, de tering zeg. Dan is benzine voor mij dus zeker wel goedkoper (rij 1 op 25), ook als ik het duurste tankstation uitzoek.
Die 69 cent per kWh betaal je alleen als je als gast komt laden.
Met een Gold laadpas:

quote:
Bij Fastned kost 1kWh nu ¤0,45 als je een Gold laadpas hebt.
Als je vaak bij een snellader tankt, kan zo'n Gold laadpas uit en als je dat niet doet heb je weinig reden om te klagen over de tarieven bij een snellader voor die enkele keer.

Op die 1kWh kan je met een fatsoenlijke EV ongeveer 5km rijden (tenzij je zo'n inefficiënte kut-Mini hebt :+ ), dus ¤0,45 / 5 = ¤0,09 per kilometer
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:33:54 #111
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205181220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[..]

Ja, hartstikke leuk, maar dat kost 11,99 per maand en er zijn maanden waarbij ik helemaal niet tank.
pi_205181228
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je 100 km moet rijden en je actieradius is 210 kilometer hoef je natuurlijk niet drie keer per dag bij een laadpaal te staan :') . Maar ik kan me zo voorstellen dat ze als je een drukke agenda hebt je de dag met een volle accu begint en dan heb je het gezeik dus al.
Maar dat blijft het probleem van de werkgever die een auto beschikbaar stelt.
Het gaat nog steeds om zakelijke lease.

Het is de tijd van de werkgever die je verspilt.
pi_205181229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:33 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja, hartstikke leuk, maar dat kost 11,99 per maand en er zijn maanden waarbij ik helemaal niet tank.
Dan ben je een exces en heb je pech gehad.
blablablabla
pi_205181236
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:33 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja, hartstikke leuk, maar dat kost 11,99 per maand en er zijn maanden waarbij ik helemaal niet tank.
Lees het nog eens:

quote:
Als je vaak bij een snellader tankt, kan zo'n Gold laadpas uit en als je dat niet doet heb je weinig reden om te klagen over de tarieven bij een snellader voor die enkele keer.
pi_205181244
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Maar dat blijft het probleem van de werkgever die een auto beschikbaar stelt.
Het gaat nog steeds om zakelijke lease.

Het is de tijd van de werkgever die je verspilt.
Als ik de dag moeten beginnen met een volle accu omdat afspraken of omdat ik stil val op de snelweg dan word het vanzelf mijn probleem. Dan moet ik voor of na werk dat apparaat ergens gaan staan opladen ergens, om niet vast te lopen.

Wat een inferieure klote technologie eigenlijk. Tanken kost 5 minuten met een driedubbel bereik.
blablablabla
pi_205181247
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan ben je een exces en heb je pech gehad.
Nee, als je 1x per maand bij een snellader staat dan kan zo'n laadpas niet uit.
Maar als je 1x per maand bij een snellader staat, dan is een wat hoger tarief ook geen probleem aangezien je de overige keren niet bij een snellader laadt.
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:38:49 #117
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205181260
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Lees het nog eens:
[..]

Ik mis dan een beetje de argumentatie waarom je weinig reden zou mogen hebben om te klagen over dat de verbruikskosten van een elektrische auto naast de aanschafkosten ook nog eens hoger liggen alleen maar omdat je alleen de auto gebruikt als dat absoluut noodzakelijk is.
pi_205181261
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Als ik de dag moeten beginnen met een volle accu omdat afspraken of omdat ik stil val op de snelweg dan word het vanzelf mijn probleem. Dan moet ik voor of na werk dat apparaat ergens gaan staan opladen ergens, om niet vast te lopen.
En dan bel je je baas op dat je auto te weinig bereik hebt. Je hebt wel een gave om een probleem te maken van iets dat niet jouw probleem is.

quote:
Wat een inferieure klote technologie eigenlijk.
Als je werkgever een Mini met 200km bereik verstrekt terwijl je >400km per dag moet rijden, dan is het eerder een klotebaas.
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:40:21 #119
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205181271
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Die 69 cent per kWh betaal je alleen als je als gast komt laden.
Met een Gold laadpas:
[..]

Tesla opladen fastned 36¤ range 300km

Diesel tanken ¤2,05 x 50 liter = 102,5¤ range 900km

Om diezelfde range te bereiken met de tesla ¤108

Met de EV prive, is alleen thuisladen interresant maar dan ben je uren onderweg om te laden.

Conclusie prive beter gewoon helemaal geen auto hebben :P
pi_205181273
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Omdat?
Alleen al de accijns.

Laadpalen zijn prima, maar dan moeten ze wel minimaal 10x zo duur zijn in gebruik.
pi_205181277
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:38 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ik mis dan een beetje de argumentatie waarom je weinig reden zou mogen hebben om te klagen over dat de verbruikskosten van een elektrische auto naast de aanschafkosten ook nog eens hoger liggen alleen maar omdat je alleen de auto gebruikt als dat absoluut noodzakelijk is.
Waarom zou je een auto kopen als je die bijna nooit gebruikt? Al die vaste lasten voor Jan Lul.

Wat is "absoluut noodzakelijk"? Over hoeveel kilometer per jaar hebben we het dan?

En hoe past dat in de discussie van dit topic, waar het gaat over "zakelijke lease", ofwel auto's die je nodig hebt voor je werk en niet privé hoeft te gebruiken?

En hoe staat de EV-markt er in 2040 voor? Want dat is het moment dat 2e hands brandstofauto's moeilijker leverbaar worden.
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:41:26 #122
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205181278
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Als ik de dag moeten beginnen met een volle accu omdat afspraken of omdat ik stil val op de snelweg dan word het vanzelf mijn probleem. Dan moet ik voor of na werk dat apparaat ergens gaan staan opladen ergens, om niet vast te lopen.

Wat een inferieure klote technologie eigenlijk. Tanken kost 5 minuten met een driedubbel bereik.
De techniek wordt natuurlijk alleen maar beter en beter. Staat nog in de kinderschoenen.
pi_205181279
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En dan bel je je baas op dat je auto te weinig bereik hebt. Je hebt wel een gave om een probleem te maken van iets dat niet jouw probleem is.
[..]
Als je werkgever een Mini met 200km bereik verstrekt terwijl je >400km per dag moet rijden, dan is het eerder een klotebaas.
Zucht. Hij heeft feitelijk dan niet te weinig bereik, maar zelfs als hij 400 kilometer bereik heeft is het gewoon irritant als je niet thuis kunt laden. Die laadtijden zijn het probleem zolang niet iedereen kan beschikken over een laadpunt. niet primair het bereik van de auto.
blablablabla
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:41:44 #124
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205181281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:40 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Tesla opladen fastned 36¤ range 300km

Diesel tanken ¤2,05 x 50 liter = 102,5¤ range 900km

Om diezelfde range te bereiken met de tesla ¤108
Dan laat je in die rekensom de tijd even weg. Om die Tesla op te laden tot die 900km ben je makkelijk een uur kwijt, ik ben wel benieuwd wat jouw uurtarief in dat geval dan gaat doen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205181289
Het blijft natuurlijk een absurde situatie dat alle mensen die geen nieuwe auto kunnen kopen betalen voor de leasepatsers en hun laadpalen + bijbehorende parkeerplaatsen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')