Dit is nu bij uitstek een stokpaardje van de pro-life/anti-choice-kamp.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Want het zijn extreme uitzonderingsgevallen die als de norm worden gepresenteerd. Mijn hemel, 10 jaar oud, de meest meisjes zijn dan nog niet eens ongesteld. Maar hoe meer je een extreem beeld kunt creëren, hoe meer zielen je hopelijk kunt winnen voor het gewenste pro-choice narratief. Sensatie verkoopt en trekt lezers. Dit soort gevallen zijn natuurlijk sensationeler dan de daadwerkelijke norm, wat vrouwen in de twintig en dertig betreft die kiezen voor een abortus.
Als je het principe "my body my choice" wil hanteren, dan hoort dat erbij inderdaad.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:08 schreef GoogleFactChecker het volgende:
Ik zat dit filmpje te kijken en ik vroeg me af, hoeveel van jullie vinden dat je een kind moet mogen aborteren 1 dag voor de zwangerschap? Want ik hoor constant dat "niemand dat wil" maar in dit filmpje zie ik al 2 wokies die het stuk voor stuk wel willen want "my body my choice".
Dus je mag best baby's stukzagen als het wat, bij minder dan 10% is? Of waar ligt de grens?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is nu bij uitstek een stokpaardje van de pro-life/anti-choice-kamp.
Terwijl 93% van de abortussen in het eerste trimester plaatsvindt, en dus een overtijdbehandeling behelst blijven we maar beelden zien van volgroeide baby's die in stukken eruit worden gezaagd.
Het is en-en, geen of-of. Beide kampen doen dit.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Terwijl 93% van de abortussen in het eerste trimester plaatsvindt, en dus een overtijdbehandeling behelst blijven we maar beelden zien van volgroeide baby's die in stukken eruit worden gezaagd.
Ja en vervolgens voor vaccine mandates en de donorwet zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:08 schreef GoogleFactChecker het volgende:
Ik zat dit filmpje te kijken en ik vroeg me af, hoeveel van jullie vinden dat je een kind moet mogen aborteren 1 dag voor de zwangerschap? Want ik hoor constant dat "niemand dat wil" maar in dit filmpje zie ik al 2 wokies die het stuk voor stuk wel willen want "my body my choice".
Waar de grens ligt bepalen de heren en dames medici, in overleg met de ouders.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:13 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dus je mag best baby's stukzagen als het wat, bij minder dan 10% is? Of waar ligt de grens?
Alleen is het ene kamp erin geslaagd op grond van niet-wetenschappelijke onzin abortus onmogelijk te maken voor de helft van de VS, en dan met name door het doen alsof abortus altijd zagen in volgroeide baby's betreft. Het gevolg ervan is dat de extreme scenario's van het andere kamp meer gaan voorkomen, maar dan in het echt.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is en-en, geen of-of. Beide kampen doen dit.
Nou, nee. Het argument van het pro-life kamp is niet zo zeer dat er altijd compleet volgroeide babies worden geaborteerd, maar dat het leven begint bij de conceptie. Dus of het nu gaat om een ongeboren kind van 8, 12 of 24 weken, maakt het voor hen niet eens heel anders volgens mij. Terwijl daar bijvoorbeeld naar mijn mening wel een groot verschil tussen zit.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Alleen is het ene kamp erin geslaagd op grond van niet-wetenschappelijke onzin abortus onmogelijk te maken voor de helft van de VS, en dan met name door het doen alsof abortus altijd zagen in volgroeide baby's betreft. Het gevolg ervan is dat de extreme scenario's van het andere kamp meer gaan voorkomen, maar dan in het echt.
Je mag best toegeven dat je hoopt dat dit meisje gedwongen wordt om de zwangerschap uit te zitten hoor. Je hoeft er niet zo omheen te draaien.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Want het zijn extreme uitzonderingsgevallen die als de norm worden gepresenteerd. Mijn hemel, 10 jaar oud, de meest meisjes zijn dan nog niet eens ongesteld. Maar hoe meer je een extreem beeld kunt creëren, hoe meer zielen je hopelijk kunt winnen voor het gewenste pro-choice narratief. Sensatie verkoopt en trekt lezers. Dit soort gevallen zijn natuurlijk sensationeler dan de daadwerkelijke norm, wat vrouwen in de twintig en dertig betreft die kiezen voor een abortus.
Erg raar dat de gevolgen van het door @HowardRoark toegejuichte beleid hier besproken worden. Zoals dat er nu een 10-jarig meisje is dat zwanger is en geen toegang heeft tot abortus, wat komt door de wet waar @HowardRoark zo'n groot fan van is. Zeer flauw van dat 10-jarige meisje om een voorbeeld te zijn van iemand die geen toegang heeft tot abortus dankzij die uitspraak van het SC die @HowardRoark zo geniaal vond.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vrouwen die overigens vaak (in 60% van de gevallen) al kinderen hebben. En die bijvoorbeeld financieel niet kunnen rondkomen als ze nóg een mond moeten voeden.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 18:40 schreef HowardRoark het volgende:
Dit soort gevallen zijn natuurlijk sensationeler dan de daadwerkelijke norm, wat vrouwen in de twintig en dertig betreft die kiezen voor een abortus.
Waar ligt dan de grens?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, nee. Het argument van het pro-life kamp is niet zo zeer dat er altijd compleet volgroeide babies worden geaborteerd, maar dat het leven begint bij de conceptie. Dus of het nu gaat om een ongeboren kind van 8, 12 of 24 weken, maakt het voor hen niet eens heel anders volgens mij. Terwijl daar bijvoorbeeld naar mijn mening wel een groot verschil tussen zit.
1e reactie van die professor of law is ook weer alleszeggend; "we tried to tell you"quote:
Nee, wat er gebeurd is, en deze strategie is ook openlijk door ze toegegeven, is dat tegenstanders van abortus zich specifiek en met opzet hebben gericht op die hele late abortussen (die dus zeer zeer uitzonderlijk zijn) juist met het argument dat het hek dan van de dam zou zijn en met het doel het steeds verder op te schuiven naar een eerder tijdstip.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, nee. Het argument van het pro-life kamp is niet zo zeer dat er altijd compleet volgroeide babies worden geaborteerd, maar dat het leven begint bij de conceptie. Dus of het nu gaat om een ongeboren kind van 8, 12 of 24 weken, maakt het voor hen niet eens heel anders volgens mij. Terwijl daar bijvoorbeeld naar mijn mening wel een groot verschil tussen zit.
Klopt, dat stond ook in het artikel dat ik gisteren linkte: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMe2208288quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Waar ligt dan de grens?
Mag bv een MAP dan wel?
Of een spiraaltje?
Mag je voorkomen dat een bevrucht eitje zich innestelt dus? Want als we het hebben over vanaf conceptie wordt het een vager begrip.
Zo zorgt de pil ervoor dat er vrijwel nooit een eicel vrijkomt, maar zorgt er ook voor dat de baarmoeder wand ongeschikt is om een toch perongelijk bevrucht eitje te laten nestelen.
Als degene die vanaf conceptie roepen hun zin krijgen staan ineens ook best veel anticonceptie middelen op de tocht. Wordt de deur geopend die ook te beperken/verbieden.
En daarmee vind je het dus prima dat deze 10-jarige gedwongen wordt om een zwangerschap uit te zitten.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:22 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, één mention wel genoeg was hoor. En ik sta ook nog steeds achter mijn eerdere posts. Het terugdraaien van Roe v. Wade vind ik een goed besluit van het Supreme Court.
Nee, het besluit is dat Staten er zelf over gaan. Niks minder, niks meer.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
En daarmee vind je het dus prima dat deze 10-jarige gedwongen wordt om een zwangerschap uit te zitten.
Met dit als gevolg, dat staten onafhankelijk kunnen bepalen waar ze vrouwen/meisjes toe kunnen dwingen. Je kunt dit niet los van elkaar zien.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee, het besluit is dat Staten er zelf over gaan. Niks minder, niks meer.
Met deze logica kun je ook een 3-jarige vermoorden. Ik denk dat het kind liever in armoede leeft dan niet leeft als ie de keuze heeft.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Vrouwen die overigens vaak (in 60% van de gevallen) al kinderen hebben. En die bijvoorbeeld financieel niet kunnen rondkomen als ze nóg een mond moeten voeden.
Nobel hoor, een ongeboren leven beschermen, maar wat voor een leven gaat dat kind (en zijn/haar oudere broertjes/zusjes) tegemoet?
Welk kind gaat er dood als het nog niet levensvatbaar is?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:59 schreef GoogleFactChecker het volgende:
[..]
Met deze logica kun je ook een 3-jarige vermoorden. Ik denk dat het kind liever in armoede leeft dan niet leeft als ie de keuze heeft.
Jij draagt echt veel bij aan gesprekken en dit forum of niet?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:59 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Welk kind gaat er dood als het nog niet levensvatbaar is?
Anticonceptie verbieden staat bij een aantal politici ook op de agenda.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:49 schreef Viv het volgende:
[..]
Klopt, dat stond ook in het artikel dat ik gisteren linkte: https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMe2208288
Als het vanaf de bevruchting al een leven is dat beschermd dient te worden, dan kan een morning after pill (en een morning after-spiraaltje) binnenkort ook niet meer.
Je durft de vraag niet te beantwoorden? Dingen die niet levensvatbaar zijn, zoals spermacellen en bevruchte eicellen in de eerste tijd na de bevruchting, wat is precies je argument om die allemaal te willen beschermen? Waar staat jouw koelkast vol zaad die je nog eens wil laten uitgroeien tot kind?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:02 schreef GoogleFactChecker het volgende:
[..]
Jij draagt echt veel bij aan gesprekken en dit forum of niet?
Ja, maar het zijn alsnog wel de staten die dit dan bepalen en de lokale politici die de wetten maken.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Met dit als gevolg, dat staten onafhankelijk kunnen bepalen waar ze vrouwen/meisjes toe kunnen dwingen. Je kunt dit niet los van elkaar zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |