abonnement Unibet Coolblue
pi_205157629
Samenvatting van het vorige topic:

Iets met werken in de tuin




en mooie dingen bouwen





werken op hoogte



en investeringen voor de toekomst



[ Bericht 99% gewijzigd door Puala op 26-06-2022 21:55:02 ]
pi_205157634
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 21:15 schreef PJ het volgende:

[..]
Heb je al eens een lekdetector over de vloer gehad. Meestal kan je dat gewoon regelen via je opstal/inboedel verzekering.
Nee en is ook compleet nieuw voor me :o Ik ga er eens naar kijken.
pi_205157738
Ik heb al wel eens gehad dat er een scheur in de zelf aangekochte wasbad van m'n klant zat, die klant kreeg mijn uren voor het vervangen netjes vergoed van de badkamer zaak. Wel na enig aandringen.

Ik zou je rechtsbijstand als je die hebt eens vragen.
pi_205158165
Logisch dat de moed je soms in de schoenen zakt. Stom allemaal! :*

Ik vind dat afbladderen van die nis ongelooflijk. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205164285
Puala :*

Het is ook nogal niet niks, zo'n huis en dan alle gedoe en tegenslagen moeten opvangen.
Maar het vele vele indrukwekkende dat jij maakt is ook helemaal en volledig door jouzelf bereikt, en veel complimenten waard.

Kop op! Of zoals wij vroeger zeiden: kop dicht en genieten ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205209684
Het is niet goed dat er zoveel water op het dak achterblijft, over de langere termijn zal je last krijgen van lekkages.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_205210073
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:51 schreef firefly3 het volgende:
Het is niet goed dat er zoveel water op het dak achterblijft, over de langere termijn zal je last krijgen van lekkages.
Over de langere termijn _O- _O_

Lekker ding, heb je misschien mijn laatste topic gelezen? Of mijn meest recente post?
Ik weet zeker van niet als ik je bericht zo zie. Dus dankjewel voor je kansloze toevoeging in dit topic O+
  zaterdag 2 juli 2022 @ 13:27:10 #8
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205210079
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:51 schreef firefly3 het volgende:
Het is niet goed dat er zoveel water op het dak achterblijft, over de langere termijn zal je last krijgen van lekkages.
Hoe zit dat dan? Ik hoor hier wisselende verhalen over. Een dakdekker bij ons zei dat het juist prima is als er water op staat, omdat de dakbedekking dan minder hoge temperaturen voor z'n kiezen krijgt. Want zeker bitumen is erg kwetsbaar als het heet is.

Enige reden waardoor water dat op het dak blijft staan tot lekkages kan leiden is denk ik omdat er dan altijd water op staat dat bij een lekkage naar binnenkomt. Wat er feitelijk voor zorgt dat je een lek in je dak eerder door hebt.
Het is niet dat een dak eerder lek kan raken doordat er water op staat. Toch?
  zaterdag 2 juli 2022 @ 15:56:59 #9
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_205211634
Water op een plat dak is meestal juist fijn volgens mijn vader de dakdekker. Want: minder warm, minder UV straling en dus minder slijtage aan je dak.

Nadelen: visueel minder mooi en sneller een luchtje. Lekkages komen door te weinig afvoer of andere issues, niet omdat je dak al water erop heeft.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 2 juli 2022 @ 15:57:20 #10
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_205211637
Hij staat hier de schouw te slopen dus kon het meteen vragen :P.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_205211643
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Hoe zit dat dan? Ik hoor hier wisselende verhalen over. Een dakdekker bij ons zei dat het juist prima is als er water op staat, omdat de dakbedekking dan minder hoge temperaturen voor z'n kiezen krijgt. Want zeker bitumen is erg kwetsbaar als het heet is.

Enige reden waardoor water dat op het dak blijft staan tot lekkages kan leiden is denk ik omdat er dan altijd water op staat dat bij een lekkage naar binnenkomt. Wat er feitelijk voor zorgt dat je een lek in je dak eerder door hebt.
Het is niet dat een dak eerder lek kan raken doordat er water op staat. Toch?
Lijkt mij ook niet. Op elk bitumen dak blijft bijna water staan... Het ene wat meer dan t ander.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 15:58:00 #12
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_205211644
Je kunt wel informatie online vinden over hoeveel water er mag achterblijven op je dak - standaard een laag van een centimeter is een ander verhaal natuurlijk.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 2 juli 2022 @ 16:07:51 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205211827
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 15:56 schreef Debsterr het volgende:
Water op een plat dak is meestal juist fijn volgens mijn vader de dakdekker. Want: minder warm, minder UV straling en dus minder slijtage aan je dak.

Nadelen: visueel minder mooi en sneller een luchtje. Lekkages komen door te weinig afvoer of andere issues, niet omdat je dak al water erop heeft.
En muggen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205214111
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:26 schreef Puala het volgende:

[..]
Over de langere termijn _O- _O_

Lekker ding, heb je misschien mijn laatste topic gelezen? Of mijn meest recente post?
Ik weet zeker van niet als ik je bericht zo zie. Dus dankjewel voor je kansloze toevoeging in dit topic O+
Ik heb het ff bekeken. Wel grappig gedaan allemaal, alleen vind ik de woning vrij donker.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_205214114
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 13:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Hoe zit dat dan? Ik hoor hier wisselende verhalen over. Een dakdekker bij ons zei dat het juist prima is als er water op staat, omdat de dakbedekking dan minder hoge temperaturen voor z'n kiezen krijgt. Want zeker bitumen is erg kwetsbaar als het heet is.

Enige reden waardoor water dat op het dak blijft staan tot lekkages kan leiden is denk ik omdat er dan altijd water op staat dat bij een lekkage naar binnenkomt. Wat er feitelijk voor zorgt dat je een lek in je dak eerder door hebt.
Het is niet dat een dak eerder lek kan raken doordat er water op staat. Toch?
Teveel gewicht en muggen helaas.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 18:57:47 #16
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205214295
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:39 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Teveel gewicht en muggen helaas.
Ah natuurlijk. Dom. De muggen prikken dan natuurlijk de dakbedekking lek. Had ik moeten weten.
pi_205214364
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ah natuurlijk. Dom. De muggen prikken dan natuurlijk de dakbedekking lek. Had ik moeten weten.
Google:
Grote hoeveelheden water kunnen je plat dak overbelasten en je dak beschadigen of in het ergste geval zelfs doen instorten. Het is dan een goed idee om een professionele dakdekker in te schakelen om je dak na te kijken. Een goed werkende afvoer is belangrijk om geen problemen te krijgen met je plat dak.


En kijk hoeveel water er op het dak ligt:

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 19:24:02 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205214509
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:05 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Google:
Grote hoeveelheden water kunnen je plat dak overbelasten en je dak beschadigen of in het ergste geval zelfs doen instorten. Het is dan een goed idee om een professionele dakdekker in te schakelen om je dak na te kijken. Een goed werkende afvoer is belangrijk om geen problemen te krijgen met je plat dak.


En kijk hoeveel water er op het dak ligt:

[ afbeelding ]
Ja, dat zijn dus geen grote hoeveelheden water. Ze bedoelen daar een cm of 10 water. Niet minder dan een cm op een paar plekken. Dus hup, terug in je bed :{ .
pi_205214600
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:24 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ja, dat zijn dus geen grote hoeveelheden water. Ze bedoelen daar een cm of 10 water. Niet minder dan een cm op een paar plekken. Dus hup, terug in je bed :{ .
Je ziet duidelijk dat het water niet lekker wegloopt. Deze foto is volgens mij niet na een herfststorm genomen. Er is zat ruimte voor die 10cm water waar je het over hebt na een heftige regenbui.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_205214917
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:34 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Je ziet duidelijk dat het water niet lekker wegloopt. Deze foto is volgens mij niet na een herfststorm genomen. Er is zat ruimte voor die 10cm water waar je het over hebt na een heftige regenbui.
Dit haalt de 2 cm niet eens. En dit is inderdaad geen herfststorm geweest maar zo'n lekkere hoosbui die je nu regelmatig hebt.
pi_205214924
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 18:39 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Ik heb het ff bekeken. Wel grappig gedaan allemaal, alleen vind ik de woning vrij donker.
Met de volledige voor-, achter- en zijgevel glas is het inderdaad heel donker in de woning O+
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:18:38 #22
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205215022
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:05 schreef Puala het volgende:

[..]
Met de volledige voor-, achter- en zijgevel glas is het inderdaad heel donker in de woning O+
Ik zou verhuizen als ik jou was! _O-

Hopelijk vind je de oorzaak van de lekkage snel, want dat is echt zonde
pi_205215041
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:05 schreef Puala het volgende:

[..]
Dit haalt de 2 cm niet eens. En dit is inderdaad geen herfststorm geweest maar zo'n lekkere hoosbui die je nu regelmatig hebt.
Oh er is zelfs al lekkage... I rest my case.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_205215050
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:05 schreef Puala het volgende:

[..]
Met de volledige voor-, achter- en zijgevel glas is het inderdaad heel donker in de woning O+
Ligt aan de hoek waar de zon naar binnen schijnt. Je kunt wel overal glas hebben, maar als de muren het licht blokkeren heb je er nog weinig aan.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:27:12 #25
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_205215100
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:05 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Google:
Grote hoeveelheden water kunnen je plat dak overbelasten en je dak beschadigen of in het ergste geval zelfs doen instorten. Het is dan een goed idee om een professionele dakdekker in te schakelen om je dak na te kijken. Een goed werkende afvoer is belangrijk om geen problemen te krijgen met je plat dak.


En kijk hoeveel water er op het dak ligt:

[ afbeelding ]
Dit veel water noemen 🥲🥲🥲
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_205215114
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:27 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dit veel water noemen 🥲🥲🥲
Er is al lekkage, dusja
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 20:38:19 #27
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_205215211
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Er is al lekkage, dusja
Ja nee je hebt helemaal gelijk menneke, misschien moet je dakdekker worden want je weet alles al kei goed!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_205215278
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 20:38 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ja nee je hebt helemaal gelijk menneke, misschien moet je dakdekker worden want je weet alles al kei goed!
Het dak lekt al, dus hij is gewoon niet goed gedekt
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:09:17 #29
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205215536
Laat dat lekdetectie rapport maar zitten, de expert heeft gesproken
  Moderator zaterdag 2 juli 2022 @ 22:06:14 #30
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205216413
Nu weten we het denk ik allemaal wel voor wat betreft de discussie van het water op het dak. Het is nu wel klaar dacht ik !
pi_205219042
Oke, dan een ander mooi verhaaltje.

Ik wil geen fruit in mijn tuin. Daar moet je altijd op een bepaald moment iets mee doen, want anders heb je een hoop zooi in je tuin en ongedierte. En ik ben absoluut een insectenliefhebber, maar ik heb een hele grote angst voor wespen. En laten wespen nou van fruit houden. U snapt, geen fruit = minder wespen.

Zo'n 1,5 jaar geleden kreeg mijn zusje de sleutel van haar nieuwe huis en al vrij vlot moest er een leuk boompje weg. Zonde, dus de vraag kwam naar mij of ik hem wilde hebben. Is het een fruitboom? Nee zeker niet. Nou in dat geval altijd welkom O+ Dus dat schatje is vorig jaar mei naar mijn tuin gekomen, maar mijn zwager had hem ietwat gemarteld met het er uit halen en er zat amper wortel aan. Het was even spannend of het boompje het ging doen, maar gelukkig sloeg hij aan. Vorig jaar toch zeker 4 bloemetjes en 20 bladeren.

Dit jaar bloeide hij iets rijker..


En mijn oma kwam langs "goh wat leuk een fruitboompje in je tuin meid". Nee oma, hier komt geen fruit aan. Dit is gewoon een sierboompje. "nee meid, ik weet t zeker, dit is een fruitboom. Kijk maar naar de bloesem. Je hebt straks een hoop fruit hoor. Of het een appel of een peer is weet ik even niet".

Dus ik nogmaals contact opgenomen met mijn zusje.. en die was nog steeds heel overtuigd dat het geen fruitboom was en is. Want tijdens alle bezichtigingen etc. hing er geen fruit aan. Ze wist het zeker.

Afijn, op een gegeven moment gingen de bloemetjes er af en kreeg ik groene erwtjes dr aan. Fruit. }:|



Maar dan nog de vraag: appel of peer?
En er zat een of andere vage substantie aan mijn boom;


Dus google er bij en dit is: appelbloedluis
Het is een appelboom! FOUT, ha! Dit kunnen perenbomen ook krijgen _O-

Ik heb hier zelf echt de grootste lol om gehad en ook besloten dat ie mag blijven. Het is een compleet misvormd schattig boompje en hij is goed aangeslagen. Het is zonde om hem weg te halen.

Inmiddels ben ik er trouwens achter, ik krijg kilo's en kilo's appels *O*

pi_205219058
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 09:54 schreef Puala het volgende:
Oke, dan een ander mooi verhaaltje.

Ik wil geen fruit in mijn tuin. Daar moet je altijd op een bepaald moment iets mee doen, want anders heb je een hoop zooi in je tuin en ongedierte. En ik ben absoluut een insectenliefhebber, maar ik heb een hele grote angst voor wespen. En laten wespen nou van fruit houden. U snapt, geen fruit = minder wespen.

Zo'n 1,5 jaar geleden kreeg mijn zusje de sleutel van haar nieuwe huis en al vrij vlot moest er een leuk boompje weg. Zonde, dus de vraag kwam naar mij of ik hem wilde hebben. Is het een fruitboom? Nee zeker niet. Nou in dat geval altijd welkom O+ Dus dat schatje is vorig jaar mei naar mijn tuin gekomen, maar mijn zwager had hem ietwat gemarteld met het er uit halen en er zat amper wortel aan. Het was even spannend of het boompje het ging doen, maar gelukkig sloeg hij aan. Vorig jaar toch zeker 4 bloemetjes en 20 bladeren.

Dit jaar bloeide hij iets rijker..
[ afbeelding ]

En mijn oma kwam langs "goh wat leuk een fruitboompje in je tuin meid". Nee oma, hier komt geen fruit aan. Dit is gewoon een sierboompje. "nee meid, ik weet t zeker, dit is een fruitboom. Kijk maar naar de bloesem. Je hebt straks een hoop fruit hoor. Of het een appel of een peer is weet ik even niet".

Dus ik nogmaals contact opgenomen met mijn zusje.. en die was nog steeds heel overtuigd dat het geen fruitboom was en is. Want tijdens alle bezichtigingen etc. hing er geen fruit aan. Ze wist het zeker.

Afijn, op een gegeven moment gingen de bloemetjes er af en kreeg ik groene erwtjes dr aan. Fruit. }:|

[ afbeelding ]

Maar dan nog de vraag: appel of peer?
En er zat een of andere vage substantie aan mijn boom;
[ afbeelding ]

Dus google er bij en dit is: appelbloedluis
Het is een appelboom! FOUT, ha! Dit kunnen perenbomen ook krijgen _O-

Ik heb hier zelf echt de grootste lol om gehad en ook besloten dat ie mag blijven. Het is een compleet misvormd schattig boompje en hij is goed aangeslagen. Het is zonde om hem weg te halen.

Inmiddels ben ik er trouwens achter, ik krijg kilo's en kilo's appels *O*

[ afbeelding ]
:D Nou maar hopen dat je goed bent in appeltaart bakken :P En appelmoes maken :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_205219730
Dit is het begin van een nieuwe liefde, ik voel het.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205219842
quote:
17s.gif Op zondag 3 juli 2022 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is het begin van een nieuwe liefde, ik voel het.
Ik denk dat mijn familie wel iets anders verwacht dan een appelboom :D
pi_205220033
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 11:22 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik denk dat mijn familie wel iets anders verwacht dan een appelboom :D
_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 3 juli 2022 @ 12:46:24 #36
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205220710
Wauw! Zoveel appels ook al! Daar kan ik alleen maar van dromen met mijn bomen :D
  zondag 3 juli 2022 @ 13:48:01 #37
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_205221252
Appelmoes!
Appeltaart!
Appelcompote!
Appelcider!

Fruitbomen in de Betuwe is altijd goed :)
Laat die handjes wapperen!
pi_205242385
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 20:51 schreef Puala het volgende:
Ik heb melding gemaakt bij de winkel waar het is gekocht. Nu maar afwachten wat ze komende week laten weten.
Weer gedoe waar ik totaal niet op zit te wachten. Dit weekend ook alweer lekkage gehad ondanks het impregneren van 2/3 van het dak. Dus ook dát is wéér niet opgelost.

En komende week zou het raam wat met barst is geleverd vervangen worden. Is er corona uitbraak bij de winkel, dus alles schuift zomaar weken op. Ze moeten niet alleen mij afzeggen, maar ook de rest. Dus dat gaat ook gerust weer weken zo niet maanden duren.

De moed zakt me af en toe in mn schoenen.
Er zijn weer ontwikkelingen *O*

Ik krijg een nieuwe nis, montage of whatever is mijn eigen probleem/uitdaging. Aldus de toko.
Maar goed, als het alleen de kitrand aan de zijkant is dan durf ik het ook wel zelf. Dus ik ga eerst proberen om de oude er uit te krijgen. De nieuwe nis wordt vandaag bezorgd.
Als het lastiger blijkt te zijn ga ik dan wel weer zeuren, ik heb er nu echt even geen zin in :@

En het valt mee, de timmerman is op dit moment de nieuwe ruit aan het plaatsen op zijn vrije dag _O_

Blijft de lekkage over. Die uiteraard de laatste regenbuien weer niet optrad. Het blijft zo'n roulette dingetje die stomme lekkage.
pi_205242387
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:46 schreef gcjoel het volgende:
Wauw! Zoveel appels ook al! Daar kan ik alleen maar van dromen met mijn bomen :D
Als mijn zusje in haar nieuwe huis weer een boom heeft die weg moet zal ik aan je denken. Zeker als ze weer beweert dat het echt heus geen fruitboom is :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 08:58:19 #40
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205242410
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:54 schreef Puala het volgende:

[..]
Als mijn zusje in haar nieuwe huis weer een boom heeft die weg moet zal ik aan je denken. Zeker als ze weer beweert dat het echt heus geen fruitboom is :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omg _O_

Ik denk nu al dat ik dit nooit meer ga doen _O-
pi_205242431
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Omg _O_

Ik denk nu al dat ik dit nooit meer ga doen _O-
T moet ook maar net je ding zijn he ;)

Oh ik zou best nog een keer willen :D

En ik zou ook gerust in dit huis kunnen blijven wonen en hem over 15-20 jaar nog een keer opnieuw willen doen. Maar dan zou ik wel wederom in een deel vrij rigoreus te werk gaan. Iets met een badkamer op de plek van de slaapkamer, inloopkast gelijk, mijn slaapkamer verder naar voren. Logeerkamer op de badkamer zn plek.
Het is dat het qua vloerverwarming lastig is, anders had ik het gerust eerder willen doen :P

De gedachte dat dan het bad voor de glazen pui komt te staan en je zo vanuit je vrijstaande bad de tuin in kan kijken _O_ En de inloopdouche ook zo plaatsen dat je over het bad heen de tuin in kijkt.
Het bed een kwartslag gedraaid tov nu, want leuk die tv aan het voeteneind. Ik heb liever de tuin zichtbaar.
En dan een dakoverstek maken die groot genoeg is om schaduw op de ramen te krijgen zodat de warmte wat meer mee gaat vallen.
pi_205247393
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 09:01 schreef Puala het volgende:
De gedachte dat dan het bad voor de glazen pui komt te staan en je zo vanuit je vrijstaande bad de tuin in kan kijken En de inloopdouche ook zo plaatsen dat je over het bad heen de tuin in kijkt.
Het bed een kwartslag gedraaid tov nu, want leuk die tv aan het voeteneind. Ik heb liever de tuin zichtbaar.
En dan een dakoverstek maken die groot genoeg is om schaduw op de ramen te krijgen zodat de warmte wat meer mee gaat vallen.
Goeie plannen :D

Over die appelboom, het lijken me vrij kleine appeltjes in trosjes. Zou het een sierappeltje kunnen zijn?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205248096
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:23 schreef sigme het volgende:

[..]
Goeie plannen :D

Over die appelboom, het lijken me vrij kleine appeltjes in trosjes. Zou het een sierappeltje kunnen zijn?
Ze groeien op t moment wel, ik heb geen idee wat het voor soort is :P
pi_205352074
Mn hybride warmtepomp is uitgesteld tot in elk geval volgend jaar -O-

Dus heb ik gister een airco gekocht die morgen wordt opgehangen :7
  vrijdag 15 juli 2022 @ 18:54:20 #45
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_205352759
Je moet maar zo denken, dat is ook een warmtepomp!

Prima keuze.
Laat die handjes wapperen!
pi_205457784
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:23 schreef sigme het volgende:

[..]
Goeie plannen :D

Over die appelboom, het lijken me vrij kleine appeltjes in trosjes. Zou het een sierappeltje kunnen zijn?
Je hebt helemaal gelijk! En daarmee is helaas de liefde wel snel over ;(
Wat moet ik nou weer met een sierappel in mn tuin? :X

Dus, iemand interesse om Appeltje te adopteren? O+


Hoeft niet nu, ze staat niet in de weg. Appeltje verhuist zelf denk ik ook liever over een maandje of 2-3 :)
pi_205458138
Eten vogeltjes en insecten dan sierappeltjes? En egeltjes eten vast valfruit.
pi_205458192
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:17 schreef AnneX het volgende:
Eten vogeltjes en insecten dan sierappeltjes? En egeltjes eten vast valfruit.
Dat krijg ik nog niet gevonden. Als t een insecten/dieren functie heeft wil ik er over nadenken.

Tenzij t een wespenlokker is, dan niet :@
pi_205459327
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:23 schreef Puala het volgende:

[..]
Dat krijg ik nog niet gevonden. Als t een insecten/dieren functie heeft wil ik er over nadenken.

Tenzij t een wespenlokker is, dan niet :@
Is het geen krabappel? Dan kun je de vruchten eten en komen er veel bijen op af in het voorjaar.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 08:16:44 #50
80382 manny
30 is best veel
pi_205459396
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 21:40 schreef Puala het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk! En daarmee is helaas de liefde wel snel over ;(
Wat moet ik nou weer met een sierappel in mn tuin? :X

Dus, iemand interesse om Appeltje te adopteren? O+
[ afbeelding ]

Hoeft niet nu, ze staat niet in de weg. Appeltje verhuist zelf denk ik ook liever over een maandje of 2-3 :)
All is fair in love and war (and gardening). Sierappels: opdonderen, nutteloos stuk nep-fruit.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:28:19 #51
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205459745
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:23 schreef Puala het volgende:

[..]
Dat krijg ik nog niet gevonden. Als t een insecten/dieren functie heeft wil ik er over nadenken.

Tenzij t een wespenlokker is, dan niet :@
Iedere fruitboom is een wespenlokker. Simple as that.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205514649
T was weer tijd voor een klusmiddagje :)

Ik begon met


En eerst mag je natuurlijk slopen O+ En schuren, dat is wat minder tof. Overal zwart gruis, stof, meuk ;(


Maar daarna mag je opbouwen *O*


En dan kom je er achter dat "39 latjes van 108 aub" toch wel moeilijk blijkt te zijn voor het mannetje bij de houthandel :{ ;( |:(


Maar gelukkig konden ze het niet ontkennen, kwamen er een paar nieuwe en was het eindresultaat prima :)




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 31 juli 2022 @ 18:49:33 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205515210
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 17:56 schreef Puala het volgende:
T was weer tijd voor een klusmiddagje :)

Ik begon met
[ afbeelding ]

En eerst mag je natuurlijk slopen O+ En schuren, dat is wat minder tof. Overal zwart gruis, stof, meuk ;(
[ afbeelding ]

Maar daarna mag je opbouwen *O*
[ afbeelding ]

En dan kom je er achter dat "39 latjes van 108 aub" toch wel moeilijk blijkt te zijn voor het mannetje bij de houthandel :{ ;( |:(
[ afbeelding ]

Maar gelukkig konden ze het niet ontkennen, kwamen er een paar nieuwe en was het eindresultaat prima :)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er veel moderner uit met de smalle latjes. Ga je ze weer zwart verven?
Resistance is futile.
pi_205515247
quote:
7s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:49 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ziet er veel moderner uit met de smalle latjes. Ga je ze weer zwart verven?
Ik twijfel tussen zwart of ral 7033. Zwart is heel leuk, maar met de huidige zomers blijf je elke 2-3 jaar je kozijnen verven..
  zondag 31 juli 2022 @ 18:55:50 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205515276
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:53 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik twijfel tussen zwart of ral 7033. Zwart is heel leuk, maar met de huidige zomers blijf je elke 2-3 jaar je kozijnen verven..
Wel allebei mooi.
Resistance is futile.
  zondag 31 juli 2022 @ 20:44:01 #56
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205516786
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:53 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik twijfel tussen zwart of ral 7033. Zwart is heel leuk, maar met de huidige zomers blijf je elke 2-3 jaar je kozijnen verven..
Ik weet niet of dat heel veel beter is met donker/leger/olijfachtig groen -O- . Bij alle vrij donkere kleuren heb je dat.
pi_205517303
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat heel veel beter is met donker/leger/olijfachtig groen -O- . Bij alle vrij donkere kleuren heb je dat.
Dat denk ik ook. En als je het licht houdt, bv in dezelfde houtkleur als nu? Sluit ook mooi aan bij het hek bij de tuin. Of een hele lichte buitenbeits?
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:31:05 #58
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205519597
Ik vind de houtkleur bij het hek buiten ook wel mooi staan inderdaad.
Is het buitenhek overigens ook zelfbouw of niet, vind het een hele goede optie voor de voorkant bij ons namelijk.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205519638
Van verfexperts heb ik begrepen dat donkere verf niet minder lang beschermt dan lichte verf. Wel oogt lichte verf langer mooi. Zwart gaat er eerder dof uitzien.

Mij heeft deze informatie over de streep getrokken om voor donker te gaan. In dit geval zou ik ook voor zwart kiezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:54:26 #60
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_205519792
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:53 schreef Puala het volgende:
Ik twijfel tussen zwart of ral 7033. Zwart is heel leuk, maar met de huidige zomers blijf je elke 2-3 jaar je kozijnen verven..
Heb je nog wat te doen zodra je klaar bent met het grote kluswerk. :P Ik zou hier kiezen voor mooi ipv praktisch. Je kijkt er uiteindelijk dagelijks tegenaan dus kan het maar beter een kleur zijn waar je blij van wordt. (en accepteer je dat je daar periodiek dus iets mee moet doen)

[ Bericht 0% gewijzigd door AirwiN op 01-08-2022 10:02:30 ]
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:55:53 #61
4330 PJ
Tja.....
pi_205519804
Je zou ook eens naar Restol Houtolie kunnen kijken. Dit bestaat ook met pigmenten.

Spul gebruiken ze om Noorse huizen te beschermen.

Voordeel: niet schuren, tussendoor heel makkelijk bij te werken.

Ik heb de Red Cedar gevelbekleding van mij. Huis er mee gedaan en dit gaat inmiddels al 7 jaar top!
pi_205523741
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:31 schreef SV-tje het volgende:
Ik vind de houtkleur bij het hek buiten ook wel mooi staan inderdaad.
Is het buitenhek overigens ook zelfbouw of niet, vind het een hele goede optie voor de voorkant bij ons namelijk.
Dat is ook zelfbouw :) Gewoon 45x45 paaltjes met een afstand van 2x45 dr tussen (makkelijk afmeten). En ik heb een plank laten zagen in 45 breed als sierrandje dr boven.

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
Van verfexperts heb ik begrepen dat donkere verf niet minder lang beschermt dan lichte verf. Wel oogt lichte verf langer mooi. Zwart gaat er eerder dof uitzien.

Mij heeft deze informatie over de streep getrokken om voor donker te gaan. In dit geval zou ik ook voor zwart kiezen.
Geld dat ook als je verf lijkt te verbranden en gaat scheuren? Ik kan me niet voorstellen dat die scheurtjes goed zijn voor je verf en de bescherming die het zou moeten bieden?
pi_205523760
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:54 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Heb je nog wat te doen zodra je klaar bent met het grote kluswerk. :P Ik zou hier kiezen voor mooi ipv praktisch. Je kijkt er uiteindelijk dagelijks tegenaan dus kan het maar beter een kleur zijn waar je blij van wordt. (en accepteer je dat je daar periodiek dus iets mee moet doen)
ik ben het helemaal met je eens O+

Om die reden is beits afgeschreven en t houtkleur laten ook wmb. Ik moet de buitenboel voor nog verven en wil dan dat de balustrade mee gaat in dezelfde verf. En uiteindelijk wil ik er volgend jaar mooiere zonwering tegenaan laten maken die past bij t huis ipv deze lelijke balkondoeken :P

Maar klaar ben je niet hoor met een huis als dit, helaas. Dus voorlopig zoek ik t onderhoud nog niet. En verven is stom :@ :')
pi_205523794
Je hebt ook van dat 'teer' verf. Blijft dat langer mooi?
pi_205523815
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 19:03 schreef Tegan het volgende:
Je hebt ook van dat 'teer' verf. Blijft dat langer mooi?
Is dat geschikt voor je kozijnen dan?
pi_205523828
Ah geen idee. Ik bedoelde voor dat hek alleen :).
  maandag 1 augustus 2022 @ 20:37:56 #67
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_205524494
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:57 schreef Puala het volgende:

Maar klaar ben je niet hoor met een huis als dit, helaas. Dus voorlopig zoek ik t onderhoud nog niet. En verven is stom :@ :')
Gelukkig was je al nooit het type dat prima niks kan doen. En als je geen zin hebt in verven dan heb je nog een berg grind liggen om te verplaatsen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door AirwiN op 01-08-2022 20:51:55 ]
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_205525342
Nee, scheurtjes lijken me niet normaal en zeker niet goed. Wij hebben daar geen last van bij onze zwarte, houten kozijnen, ook niet die op het zuiden. Met wat voor verf heb je die ervaring?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205525388
quote:
6s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:37 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Gelukkig was je al nooit het type dat prima niks kan doen. En als je geen zin hebt in verven dan heb je nog een berg grind liggen om te verplaatsen. :P
Dat verven is vanavond weer prima gelukt :D


Die berg grind moet, helaas, blijven liggen tot na donderdag. Dan gaan ze van de lekdetectie t dak op, eerst dat maar eens afwachten.
pi_205525395
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, scheurtjes lijken me niet normaal en zeker niet goed. Wij hebben daar geen last van bij onze zwarte, houten kozijnen, ook niet die op het zuiden. Met wat voor verf heb je die ervaring?
Wijzonol.
pi_205525436
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 21:55 schreef Puala het volgende:

[..]
Wijzonol.
Oh jemig, daar zou het niet aan moeten liggen dan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 1 augustus 2022 @ 22:01:05 #72
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_205525464
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 21:54 schreef Puala het volgende:

[..]
Dat verven is vanavond weer prima gelukt :D
[ afbeelding ]

Die berg grind moet, helaas, blijven liggen tot na donderdag. Dan gaan ze van de lekdetectie t dak op, eerst dat maar eens afwachten.
Goed bezig weer. O+ En hopen dst donderdag uitsluitsel gast geven. Ik ga voor je duimen. :*
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 1 augustus 2022 @ 23:03:38 #73
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205525980
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 21:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Oh jemig, daar zou het niet aan moeten liggen dan.
Merk zegt ook niet zo heel veel hoor. Elk (pro)merk heeft verschillende soorten verf in het assortiment. 1 wat elastischer, ander wat harder, 1 kan met hoge temperaturen verwerkt worden, ander lage temperaturen enz..

Bij bouwmarkt verf is het doorgaans simpelweg per merk 1 pot. Bij professionele verf heb je tig soorten met tig toepassingen.

Daarnaast is het van invloed of je oude, danwel nieuwe kozijnen hebt, welk materiaal ze zijn, of en hoe het gegrond is etc.
Maar dat een donkere kleur buitenlak na 2-3-4 jaar vol op het zuiden barstjes gaat vertonen is niet heel bijzonder. Dus in jouw geval zou ik zeggen, je hebt geluk als alles op het zuiden vol in de zon er nog strak op zit ;) .
pi_205526246
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 23:03 schreef bleiblei het volgende:

Maar dat een donkere kleur buitenlak na 2-3-4 jaar vol op het zuiden barstjes gaat vertonen is niet heel bijzonder. Dus in jouw geval zou ik zeggen, je hebt geluk als alles op het zuiden vol in de zon er nog strak op zit ;) .
De technische specialist van Sigma die bij me langs is gekomen heeft me beloofd dat zulke beschadigingen niet op zo’n termijn zouden ontstaan. Daar heb ik garantie op gekregen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205526839
Wij hebben ook onze pui op het zuidwesten in de wijzonol staan en die is helaas ook heel erg gevoelig voor dat soort barstjes etc. Ik vind het altijd bijzonder dat jij die garantie hebt gekregen, @Claudia_x, want bij ons zegt elke schilder dat het niet gek is dat je een pui op het zuidwesten iedere 3 jaar moet schilderen/onderhouden.
De meeste mensen wachten te lang en dan is er meer schade = meer werk. Wij ook.


Edit: overigens onafhankelijk van de kleur. Maar ik hoor toch ook wel vaak dat donker schilderwerk simpelweg warmer wordt en daardoor sneller barst etc.

En @bleiblei heeft ook gelijk: het onderliggende hout en de kwaliteit daarvan spelen ook een grote rol. Onze boeiboorden zijn uit de jaren 30, keihard hout en nooit rot. Die kunnen ongestraft wel wat langer mee dan de nieuwe pui. Bouwjaar 2016 en al in 2022 het eerste rotte dorpeltje moeten vervangen. Bleek een constructiefoutje, maar toch.
Ook in ons andere huisje uit 1890 met een paar kozijnen uit datzelfde jaar, en een groot kozijn uit de jaren 70, en dakkapellen uit 2010 is dat verschil duidelijk zichtbaar. Die oude kozijnen (met inmiddels dubbel glas) zijn echt ijzersterk terwijl de nieuwste snel rot vertonen. Daar zie ik trouwens niet zo heel veel verschil tussen de lichtgekleurde houtdelen en de donkere (mergelwit en grachtengroen) maar heb wel het idee dat de groene delen op het zuidwesten ietsje sneller barstjes krijgen.

[ Bericht 52% gewijzigd door yinu op 02-08-2022 09:02:06 ]
pi_205546318
Ik wil ook een rookmachine voor mn dak _O_
pi_205549313
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:28 schreef Puala het volgende:
Ik wil ook een rookmachine voor mn dak _O_
Lekkage gevonden?
pi_205549643
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:59 schreef PJ het volgende:

[..]
Lekkage gevonden?
Jup, na het aansluiten van alle meuk en een inspectierondje ging de machine aan. 3 seconden later was t lek bekend _O_
pi_205550387
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:26 schreef Puala het volgende:

[..]
Jup, na het aansluiten van alle meuk en een inspectierondje ging de machine aan. 3 seconden later was t lek bekend _O_
Dat is mooi resultaat!
Is het lek ook ietwat makkelijk te dichten?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_205550933
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:26 schreef Puala het volgende:

[..]
Jup, na het aansluiten van alle meuk en een inspectierondje ging de machine aan. 3 seconden later was t lek bekend _O_
Afvoer lek?
pi_205564488
Dit is het lek en het is niet ondenkbaar dat ik hier vorig jaar ook al last van heb gehad.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:39:49 #82
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205564561
Eindelijk gevonden!
Resistance is futile.
pi_205564569
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:26 schreef Puala het volgende:
Dit is het lek en het is niet ondenkbaar dat ik hier vorig jaar ook al last van heb gehad.
[ afbeelding ]
Hopelijk makkelijk te dichten?
We have far more in common than that which devides us..
pi_205565230
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hopelijk makkelijk te dichten?
Zeker weten! T bij elkaar zoeken van alle spullen was meer werk.
pi_205565508
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:41 schreef Puala het volgende:

[..]
Zeker weten! T bij elkaar zoeken van alle spullen was meer werk.
Da's wel heel fijn. Nou komt er geloof ik voorlopig geen regen en kan alles mooi uitharden (of werkt dat niet zo?)
We have far more in common than that which devides us..
pi_205568248
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da's wel heel fijn. Nou komt er geloof ik voorlopig geen regen en kan alles mooi uitharden (of werkt dat niet zo?)
Ik had liever een goeie bui gehad om het even te testen :@
pi_205568258
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:37 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik had liever een goeie bui gehad om het even te testen :@
Met een gieter je dak op dan maar ;)
pi_205568275
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:38 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Met een gieter je dak op dan maar ;)
Helaas, het algehele waterniveau moet hoog zijn voor deze lekkage. Verklaart ook gelijk waarom t met een klein buitje niet lekte. En t dak van 3,5x25 vullen met een cm of 4-5 water red ik niet met mn gietertje. En ook niet heel simpel met mn sproeier :D

Maar komt wel :)
pi_205568331
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:39 schreef Puala het volgende:

[..]
Helaas, het algehele waterniveau moet hoog zijn voor deze lekkage. Verklaart ook gelijk waarom t met een klein buitje niet lekte. En t dak van 3,5x25 vullen met een cm of 4-5 water red ik niet met mn gietertje. En ook niet heel simpel met mn sproeier :D

Maar komt wel :)
Aha, mijn ouders hadden ooit lekkage bij de schoorsteen, daar bleek uiteindelijk toch op een plek het lood niet helemaal goed te liggen, maar dat was alleen een probleem bij regen in combinatie met een bepaalde windrichting en die combinatie kwam bijna nooit voor ofzo, dus het heeft lang geduurd voordat de oorzaak gevonden was.
pi_205653915
Morgen gaat t dak getest worden, ik ben heel benieuwd :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:29:20 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205654898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 13:34 schreef Puala het volgende:
Morgen gaat t dak getest worden, ik ben heel benieuwd :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reparatie is toch altijd voor eigen kosten en alleen de gevolgschade vergoed? Ik ken tenminste uit het verzekeringswezen niet anders.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205655098
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 15:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Reparatie is toch altijd voor eigen kosten en alleen de gevolgschade vergoed? Ik ken tenminste uit het verzekeringswezen niet anders.
Je informatie is volledig juist. Echter was reparatie niet mogelijk zonder aanwijsbare oorzaak. En die aanwijsbare oorzaak is gevonden via een detectie, hiermee is een grotere gevolgschade voorkomen en daardoor is het best logisch dat de verzekeraar de detectie zou vergoeden. In het artikel waar naar verwezen wordt staat dit ook expliciet benoemd, maar dan voor gevallen van leidingen en afvoeren die lek zijn. En dat is dit niet.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:10:46 #93
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_205655328
Sowieso in de basis natuurlijk best vreemd, dat je als verzekeraar in theorie liever de (duurdere) gevolgschade vergoedt i.p.v. de (goedkopere) preventie hiervan...

Hoop dat met testen nu eindelijk blijkt dat het echt is verholpen O+!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_205668712
En t lekt nog steeds 😂
pi_205668720
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:12 schreef Puala het volgende:
En t lekt nog steeds 😂
Neeee
  woensdag 17 augustus 2022 @ 20:14:24 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205668733
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:12 schreef Puala het volgende:
En t lekt nog steeds 😂
:(
Resistance is futile.
pi_205669999
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 20:12 schreef Puala het volgende:
En t lekt nog steeds 😂
Verdorie -O-
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 17 augustus 2022 @ 21:59:11 #98
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205670823
:{
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205670956
Bah bah bah, om wanhopig van te worden ;(

Zijn er nog opties afgezien van een lucifer, weglopen en niet meer omkijken :?
  donderdag 18 augustus 2022 @ 00:09:52 #101
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_205671744
Betonnen sarcofaag eromheen bouwen?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_205673031
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 21:59 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Godsamme...

en nu ? ...
Ik heb zelf het lek gefixt, maar begin nu aan mezelf te twijfelen. Dus op zoek naar een dakdekker die ff een stukkie dr over heen plakt. En als dat de oplossing niet is, dan zit er garantie op de lekdetectie en ga ik die weer bellen.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 10:08:38 #103
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205673352
Is het zo onderhand niet de moeite waard om het hele dak te laten vervangen? Je bent al jaren aan het rommelen met lekkages -O- .
Dan weet je tenminste dat je weer een jaar of 20-40 vooruit kan.
pi_205673548
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:08 schreef bleiblei het volgende:
Is het zo onderhand niet de moeite waard om het hele dak te laten vervangen? Je bent al jaren aan het rommelen met lekkages -O- .
Dan weet je tenminste dat je weer een jaar of 20-40 vooruit kan.
Dat kan, maar dan moeten er minimaal 2 lagen bitumen af. Dan moet ook de rieten constructie dr af. Dan beschadig je het nieuw gemaakte plafond binnen, dus ook dat zal opnieuw moeten. En dan plaatwerk er op, isoleren en nieuw bitumen er overheen. En dat zie ik eigenlijk niet zitten.

En dat nog even los van de kosten wat het zou kosten om een dak van 3,5x25 te vervangen. Dat geld is er simpelweg niet.

Daarnaast lekt het al die tijd al op dezelfde plek, is de schade beperkt want ook gister lag er een plas ter grootte van een dinerbord. En 2 kleine plekjes dr vlak bij ter grootte van een schoteltje. Dus het lijkt gewoon een haarscheurtje te zijn ofzo die we gemist hebben.
pi_205674441
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:29 schreef Puala het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan moeten er minimaal 2 lagen bitumen af. Dan moet ook de rieten constructie dr af. Dan beschadig je het nieuw gemaakte plafond binnen, dus ook dat zal opnieuw moeten. En dan plaatwerk er op, isoleren en nieuw bitumen er overheen. En dat zie ik eigenlijk niet zitten.

En dat nog even los van de kosten wat het zou kosten om een dak van 3,5x25 te vervangen. Dat geld is er simpelweg niet.

Daarnaast lekt het al die tijd al op dezelfde plek, is de schade beperkt want ook gister lag er een plas ter grootte van een dinerbord. En 2 kleine plekjes dr vlak bij ter grootte van een schoteltje. Dus het lijkt gewoon een haarscheurtje te zijn ofzo die we gemist hebben.
Garantie van de lekdetector: knakker gewoon terug laten komen en met kleurstof aan de gang laten gaan
pi_205675249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:53 schreef PJ het volgende:

[..]
Garantie van de lekdetector: knakker gewoon terug laten komen en met kleurstof aan de gang laten gaan
En wat bereiken we met kleurstof?
pi_205675459
Dakdekker gevonden die morgen wel ff tijd heeft. Dus hopelijk is t dan wel opgelost.
pi_205676778
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 13:34 schreef Puala het volgende:
Dakdekker gevonden die morgen wel ff tijd heeft. Dus hopelijk is t dan wel opgelost.
Ik duim!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator donderdag 18 augustus 2022 @ 16:40:25 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205676978
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 09:36 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik heb zelf het lek gefixt, maar begin nu aan mezelf te twijfelen. Dus op zoek naar een dakdekker die ff een stukkie dr over heen plakt. En als dat de oplossing niet is, dan zit er garantie op de lekdetectie en ga ik die weer bellen.
Geldt die garantie dan nog als je zelfs hebt lopen repareren? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205677781
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 16:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Geldt die garantie dan nog als je zelfs hebt lopen repareren? :)
Ja hoor, als t aan je eigen reparatie ligt krijg je gewoon de rekening. Vandaar morgen ook de dakdekker, beter zeker weten dat t dicht is dan gokken op mn eigen werk.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 18:08:32 #111
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205677838
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:29 schreef Puala het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan moeten er minimaal 2 lagen bitumen af. Dan moet ook de rieten constructie dr af. Dan beschadig je het nieuw gemaakte plafond binnen, dus ook dat zal opnieuw moeten. En dan plaatwerk er op, isoleren en nieuw bitumen er overheen. En dat zie ik eigenlijk niet zitten.

En dat nog even los van de kosten wat het zou kosten om een dak van 3,5x25 te vervangen. Dat geld is er simpelweg niet.

Daarnaast lekt het al die tijd al op dezelfde plek, is de schade beperkt want ook gister lag er een plas ter grootte van een dinerbord. En 2 kleine plekjes dr vlak bij ter grootte van een schoteltje. Dus het lijkt gewoon een haarscheurtje te zijn ofzo die we gemist hebben.
Mja, dat zijn de keuzes inderdaad. Ik werd helemaal gek van een lek in ons dak 3 jaar geleden. Ik wist dat het dak op was, maar geen geld voor over op dat moment. Dus flink aan het zoeken geweest en goten geplakt, leien vervangen, niets hielp. Uiteindelijk toch maar dat dakvlak vervangen en bleek 1 lei door midden te zijn ergens op de helft. Had ik nooit gevonden.
Ben nog steeds blij dat we het gedaan hebben. Dan maar ff geen zonnepanelen of oprit volledig af :P .

Maar tis waar. Je moet het geld maar net hebben. Is toch al gauw 5-6k voor zo een dak.
pi_205678005
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 13:09 schreef Puala het volgende:

[..]
En wat bereiken we met kleurstof?
Dan laat hij op verschillende plekken verschillende kleuren vloeistof lopen: als je dan binnen een kleur vindt weet je waar je het moet zoeken.
pi_205679427
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 18:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Mja, dat zijn de keuzes inderdaad. Ik werd helemaal gek van een lek in ons dak 3 jaar geleden. Ik wist dat het dak op was, maar geen geld voor over op dat moment. Dus flink aan het zoeken geweest en goten geplakt, leien vervangen, niets hielp. Uiteindelijk toch maar dat dakvlak vervangen en bleek 1 lei door midden te zijn ergens op de helft. Had ik nooit gevonden.
Ben nog steeds blij dat we het gedaan hebben. Dan maar ff geen zonnepanelen of oprit volledig af :P .

Maar tis waar. Je moet het geld maar net hebben. Is toch al gauw 5-6k voor zo een dak.
De inschatting die ik heb gehad zat meer richting de 15K dan richting de 5-6 :X

Ik ga eerst dit pad verder bewandelen, kan altijd nog kijken wat dr kan. Al zal dat betekenen dat t bord de tuin in moet en ik mn verlies pak denk ik.
pi_205679437
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 18:28 schreef PJ het volgende:

[..]
Dan laat hij op verschillende plekken verschillende kleuren vloeistof lopen: als je dan binnen een kleur vindt weet je waar je het moet zoeken.
Oke en hoe werkt dat als je minimaal 2 lagen dak hebt en t via oude gaten naar binnen lekt en ook via een dikke laag van 25 cm riet? Dan is daar toch geen touw meer aan vast te knopen?

Ik heb ook maar een zeer minimale lekkage he. Ik denk dat ik t glas niet vol had gekregen ondanks dat dr buiten 10mm was gevallen.
pi_205679463
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 18:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Mja, dat zijn de keuzes inderdaad. Ik werd helemaal gek van een lek in ons dak 3 jaar geleden. Ik wist dat het dak op was, maar geen geld voor over op dat moment. Dus flink aan het zoeken geweest en goten geplakt, leien vervangen, niets hielp. Uiteindelijk toch maar dat dakvlak vervangen en bleek 1 lei door midden te zijn ergens op de helft. Had ik nooit gevonden.
Ben nog steeds blij dat we het gedaan hebben. Dan maar ff geen zonnepanelen of oprit volledig af :P .

Maar tis waar. Je moet het geld maar net hebben. Is toch al gauw 5-6k voor zo een dak.
Dat is wel goedkoop. Bij ons is de schatting ook 13 a 15 gewoon dakpannen
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:53:33 #116
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205679642
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:39 schreef Puala het volgende:

[..]
De inschatting die ik heb gehad zat meer richting de 15K dan richting de 5-6 :X

Ik ga eerst dit pad verder bewandelen, kan altijd nog kijken wat dr kan. Al zal dat betekenen dat t bord de tuin in moet en ik mn verlies pak denk ik.
Das veel geld voor een bitumen dak :o . Maar dan doen ze meer dan oud eraf en nieuw erop en nemen ze ook de rieten troep mee ofzo?

Met dit soort prijzen ben ik trouwens wel blij dat we 2/3de van ons dak 2 jaar geleden gedaan hebben. Vond het toen al duur. Maar gezien de dakbedekking was ik niet totaal verrast :P . Wil niet weten wat de leidekker nu zou vragen :X .

[ Bericht 18% gewijzigd door bleiblei op 18-08-2022 21:01:18 ]
  donderdag 18 augustus 2022 @ 20:55:11 #117
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205679666
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:40 schreef Puala het volgende:

[..]
Oke en hoe werkt dat als je minimaal 2 lagen dak hebt en t via oude gaten naar binnen lekt en ook via een dikke laag van 25 cm riet? Dan is daar toch geen touw meer aan vast te knopen?

Ik heb ook maar een zeer minimale lekkage he. Ik denk dat ik t glas niet vol had gekregen ondanks dat dr buiten 10mm was gevallen.
Jawel, want als ie op de plek die je gefixed hebt, oranje spul giet, en ergens anders rood spul. En er komt rood spul je woonkamer in. Dan weet je in ieder geval dat je het goed gefixed hebt ;) .
  donderdag 18 augustus 2022 @ 21:29:31 #118
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_205680212
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:40 schreef Puala het volgende:

[..]
Oke en hoe werkt dat als je minimaal 2 lagen dak hebt en t via oude gaten naar binnen lekt en ook via een dikke laag van 25 cm riet? Dan is daar toch geen touw meer aan vast te knopen?

Ik heb ook maar een zeer minimale lekkage he. Ik denk dat ik t glas niet vol had gekregen ondanks dat dr buiten 10mm was gevallen.
De vraag is uiteindelijk wat je jezelf kan veroorloven en wil veroorloven. Een lappendeken aan dakbedekking is op de lange termijn niet bevorderlijk.

Je kan zelf het beste bepalen wat je kan (heb je het geld om het volledige dak opnieuw te voorzien van dakbedekking?) versus wat wil je (andere plannen in huis, geld is niet oneindig en hoe erg vind je deze lekkage uiteindelijk)

Gun jezelf de tijd om daarover na te denken. Het is jouw huis, jij bepaalt wat echt belangrijk is voor je.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_205680629
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:53 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Das veel geld voor een bitumen dak :o . Maar dan doen ze meer dan oud eraf en nieuw erop en nemen ze ook de rieten troep mee ofzo?

Met dit soort prijzen ben ik trouwens wel blij dat we 2/3de van ons dak 2 jaar geleden gedaan hebben. Vond het toen al duur. Maar gezien de dakbedekking was ik niet totaal verrast :P . Wil niet weten wat de leidekker nu zou vragen :X .
Dat is het lastige, het is niet "maar een bitumen dak". Het is echt letterlijk alles kaal tot op de balk en compleet opnieuw opbouwen. Dus platen op de balken, PIR dr op voor isolatie, afschot dr in maken en dat schijnt op zo'n formaat best gepuzzel te zijn. Dan weer t bitumen dr op, de randen weer netjes afwerken etc.

En dan moeten er binnen nieuwe gipsplaten tegen het plafond, de stukadoor dr weer opnieuw doorheen. De nodige schades bijgewerkt worden die bij zo'n klus simpelweg ontstaan. Ofwel. Een mega klus. Als ik had geweten dat het 1 jaar na ontvangst sleutel lek zou raken en de hele verhalen van de buren met "het is maar 7 jaar oud" niet klopte had ik mogelijk andere keuzes gemaakt in de verbouwing. Echter, de bouwkundige keuring heeft ook niet aangewezen dat er mogelijk dakproblemen aan kwamen. Er was dus ook geen reden om te twijfelen op dat moment en anders te handelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 20:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Jawel, want als ie op de plek die je gefixed hebt, oranje spul giet, en ergens anders rood spul. En er komt rood spul je woonkamer in. Dan weet je in ieder geval dat je het goed gefixed hebt ;) .
En hoe dien je die kleurensubstantie dan toe? Als je met 10 mm regen per m2 uiteindelijk een drinkglas vol waterschade hebt. Hoeveel liters kleurensubstantie heeft mijn dak dan nodig om dit uit te vinden? Ik zie hem nog steeds niet, sorry ;) In mijn hoofd staat dan straks de brandweer met 3 gekleurde stralen mn dak onder te spuiten en heb ik een prachtig mooi regenboog huis/tuin buiten en binnen nog steeds geen schade ;) Dat is gewoon het hele kutte van dat mini lekje wat ik heb.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat nu ook gewoon nog 1 cm water op sommige plekken op mn dak. Ook boven het stuk waar de lekkage binnen zit. En het is mega droog. Het lek zit dus echt op een stukje boven het dak, dus randje lichtkoepel. Of de rand van het dak. En op de een of andere stomme manier krijgen we het gewoon niet gevonden.

quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:29 schreef AirwiN het volgende:

[..]
De vraag is uiteindelijk wat je jezelf kan veroorloven en wil veroorloven. Een lappendeken aan dakbedekking is op de lange termijn niet bevorderlijk.

Je kan zelf het beste bepalen wat je kan (heb je het geld om het volledige dak opnieuw te voorzien van dakbedekking?) versus wat wil je (andere plannen in huis, geld is niet oneindig en hoe erg vind je deze lekkage uiteindelijk)

Gun jezelf de tijd om daarover na te denken. Het is jouw huis, jij bepaalt wat echt belangrijk is voor je.
Lappendeken. Nu doen we net alsof ik al 24 lapjes op mn dak heb geplakt. Er zitten er nu 3 op waarvan 1 van de lekdetectie is. En daar komt morgen nummer 4 bij. Op ruim 85 m2. T valt echt alles mee hoor ;)

T is wat mij betreft heel simpel, de lekdetectie heeft garantie. Om mn eigen ass te coveren wordt er door een dakdekker een stukje over het gevonden lek geplakt. Is dat de oplossing, dan weten we dat ik voortaan enkel nog zoek en niet repareer op mn dak. Is dat het niet, dan hoef ik niet aan mezelf te twijfelen en weten we dat ook. En is de volgende stap dat ze opnieuw langs komen van de lekdetectie, want die hebben het lek dan simpelweg niet volledig gevonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:05:36 #120
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_205680716
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:58 schreef Puala het volgende:
Lappendeken. Nu doen we net alsof ik al 24 lapjes op mn dak heb geplakt. Er zitten er nu 3 op waarvan 1 van de lekdetectie is. En daar komt morgen nummer 4 bij. Op ruim 85 m2. T valt echt alles mee hoor ;)

T is wat mij betreft heel simpel, de lekdetectie heeft garantie. Om mn eigen ass te coveren wordt er door een dakdekker een stukje over het gevonden lek geplakt. Is dat de oplossing, dan weten we dat ik voortaan enkel nog zoek en niet repareer op mn dak. Is dat het niet, dan hoef ik niet aan mezelf te twijfelen en weten we dat ook. En is de volgende stap dat ze opnieuw langs komen van de lekdetectie, want die hebben het lek dan simpelweg niet volledig gevonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I stand corrected. :@ Ik gun je in de eerste plaats een fijne plek om te wonen met een lekkagevrij dak en hoop je vooral te prikkelen inspireren en te helpen met een logische volgende stap.

En dan zie ik je reactie en dank denk ik: oh ja, ze weet prima waar ze mee bezig is
. _O_

Dat het maar snel opgelost mag zijn. Aan jou zal het miet liggen. _O_
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_205680887
quote:
6s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:05 schreef AirwiN het volgende:

[..]
I stand corrected. :@ Ik gun je in de eerste plaats een fijne plek om te wonen met een lekkagevrij dak en hoop je vooral te prikkelen inspireren en te helpen met een logische volgende stap.

En dan zie ik je reactie en dank denk ik: oh ja, ze weet prima waar ze mee bezig is
. _O_

Dat het maar snel opgelost mag zijn. Aan jou zal het miet liggen. _O_
Ik ben vooral benieuwd wat de dakdekker morgen gaat zeggen over mijn lapje, wie weet lacht hij heel hard en dan is het duidelijk toch O+ :D :X

Sorry guys als ik trouwens wat nukkig over kom. Ik ben zo verschrikkelijk klaar met dit dak gezeik ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door Puala op 18-08-2022 22:29:18 ]
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:23:52 #122
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_205680955
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:18 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd wat de dakdekker morgen gaat zeggen over mijn lapje, wie weet lacht hij heel hard en dan is het duidelijk toch O+ :D :X
Wellicht... Laat onverlet dat ik respect heb voor de hoeveelheid werk die je verzet en daarin ben ik vast niet de enige. Dat het niet altijd leidt tot de perfecte oplossing is m.i. geen reden om te lachen over jouw lapje. :P

Kortom, nogmaals alle respect voor wat je allemaal zelf doet. Ik doe het je niet na. Dat is overigens geen maatstaf want ik ben heel lui van nature. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door AirwiN op 18-08-2022 22:33:26 ]
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_205681863
Puala, ik heb een grote bewondering voor jou, je pakt alles aan en gaat ook verder na wat tegen slag!
pi_205685649
Nou, je hebt alle reden om nukkig te zijn! En het klinkt alsof je heel dicht bij een oplossing bent. Ik zou ook dit pad eerst uitwandelen in plaats van aan algehele vervanging te denken.

Is de dakdekker al geweest?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205686025
Conclusie:

* Puala is geen dakdekker

Mr. gaat even zn spullen pakken en het dicht plakken. Een ander stuk moet ook een laagje overheen, daar gaan ze een prijs voor maken en inplannen.
pi_205686065
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:47 schreef Puala het volgende:
Conclusie:

* Puala is geen dakdekker

Mr. gaat even zn spullen pakken en het dicht plakken. Een ander stuk moet ook een laagje overheen, daar gaan ze een prijs voor maken en inplannen.
Lekkerij is zo geniepig. Ik help je hopen dat het voor eens en voor al dicht is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:56:58 #127
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205686074
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:47 schreef Puala het volgende:
Conclusie:

* Puala is geen dakdekker

Mr. gaat even zn spullen pakken en het dicht plakken. Een ander stuk moet ook een laagje overheen, daar gaan ze een prijs voor maken en inplannen.
Je kunt ook niet alles kunnen.
En hopelijk is het dan straks gewoon opgelost!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205686124
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:56 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Je kunt ook niet alles kunnen.
En hopelijk is het dan straks gewoon opgelost!
Ik hoef zeker niet alles te kunnen :D

Ik was blij dat deze gewoon eerlijk was. Die van de lekdetectie durfde toch niet echt zn mening te geven wat ik wel jammer vond. Het dak is eigenlijk in te delen in 3 stukken;

1) woonkamer schuin
2) woonkamer plat, dat is het stuk waar we vorig jaar het glas hebben vervangen
3) lage deel (3,5x25m)

En hij gaf aan dat 2 + 3 er niet zo best uit zien.

Voor nr 3; Hij had in plaats van impregneren gekozen voor een 3e laag bitumen er op branden als advies, maar dat is nu te laat. Daar liggen inmiddels zonnepanelen op.

Ik heb wel gevraagd een prijs te maken voor het vervangen van deel 2, dat wat we zelf hebben aangelegd. Daarvan weet ik dat het er niet chique uit ziet en dat er iets mee moet gebeuren. Dit deel lekt nu niet overigens. En dat is een halve dag werk voor 2 man, dus dat valt wel mee qua bedrag. Dat is te overzien, vraag is alleen wanneer het gepland kan worden. We hebben niet de meest beste maanden in t vooruitzicht daarvoor :)
pi_205694912
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:18 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd wat de dakdekker morgen gaat zeggen over mijn lapje, wie weet lacht hij heel hard en dan is het duidelijk toch O+ :D :X

Sorry guys als ik trouwens wat nukkig over kom. Ik ben zo verschrikkelijk klaar met dit dak gezeik ;(
Nou ik vind het nog ontzettend meevallen met nukkig. Ik zou echt stront chagrijnig zijn van het gedoe. Kan me voorstellen dat je dat ook bent (was), maar lezend lijkt het nog wel mee te vallen.

Hopelijk is het nu opgelost door de dakdekker en valt de offerte voor het vervangen van deel 2 mee.
pi_205706761
Ik heb t op mn heupen gehad dit weekend en de bende aardig overhoop gegooid. Om wat orde in mn hoofd te krijgen en een eh, logischere volgorde in mn aanpak maar eens een to do list gemaakt. Alleen op de spoiler klikken als je durft btw :X :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus, hej ho let's go? :')
pi_205706828
Het lijkt altijd erger als je het allemaal opschrijft! O-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 21 augustus 2022 @ 20:07:02 #132
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_205706837
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:01 schreef Puala het volgende:
Ik heb t op mn heupen gehad dit weekend en de bende aardig overhoop gegooid. Om wat orde in mn hoofd te krijgen en een eh, logischere volgorde in mn aanpak maar eens een to do list gemaakt. Alleen op de spoiler klikken als je durft btw :X :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus, hej ho let's go? :')
Komende weekenden maar weinig afspraken plannen. :P
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  Moderator zondag 21 augustus 2022 @ 20:13:37 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205706910
TL;DR

Sommige klusjes waren ook klaar geweest in de tijd dat je die lijst hebt gemaakt, dus dan zou je in een weekend ook heel wat af kunnen werken
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205706922
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:13 schreef derLudolf het volgende:
TL;DR

Sommige klusjes waren ook klaar geweest in de tijd dat je die lijst hebt gemaakt, dus dan zou je in een weekend ook heel wat af kunnen werken
:') :') :') :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205707080
Succes! Wanneer kunnen we een fok! klus weekend beginnen! Vele handen maken licht werk :-)
  Moderator zondag 21 augustus 2022 @ 20:32:21 #136
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205707124
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:14 schreef Puala het volgende:

[..]
:') :') :') :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je vat de opmerking verkeerd op. Ik had het er nog bij willen typen, maar toen moest ik overstappen op een andere trein. Excuus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205707147
quote:
12s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je vat de opmerking verkeerd op. Ik had het er nog bij willen typen, maar toen moest ik overstappen op een andere trein. Excuus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je zou best je nick kunnen veranderen in derLompigheid met zulke posts

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door FranticDJ op 21-08-2022 20:39:55 ]
pi_205707158
quote:
12s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je vat de opmerking verkeerd op. Ik had het er nog bij willen typen, maar toen moest ik overstappen op een andere trein. Excuus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tsja misschien moet je me dr dan niet eerst af schoppen, dat in de doofpot stoppen en dan dit soort posts maken. Dus wmb geld mn reactie nog steeds: Lekker t topic uit je MyAt.
  zondag 21 augustus 2022 @ 20:35:41 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205707160
quote:
12s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je vat de opmerking verkeerd op. Ik had het er nog bij willen typen, maar toen moest ik overstappen op een andere trein. Excuus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gast :')

Only making it worse
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 21 augustus 2022 @ 20:42:38 #140
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205707234
Moet wel zeggen dat dergelijke lijstjes bij mij vooral demotiverend werken :D .

En uiteindelijk ga ik dingen oppakken die niet op het lijstje staan :') .

Kortom, ik ben opgehouden met lijstjes.
pi_205707247
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:42 schreef bleiblei het volgende:
Moet wel zeggen dat dergelijke lijstjes bij mij vooral demotiverend werken :D .

En uiteindelijk ga ik dingen oppakken die niet op het lijstje staan :') .

Kortom, ik ben opgehouden met lijstjes.
Ik had eerst een high over lijstje "balken schilderen". En daar kwam geen einde aan, dus motiveerde het niet meer.
Nu per kamer hopelijk wel. En klusjes die niet op t lijstje staan zijn de leukste O-) :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 augustus 2022 @ 20:47:40 #142
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_205707317
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:43 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik had eerst een high over lijstje "balken schilderen". En daar kwam geen einde aan, dus motiveerde het niet meer.
Nu per kamer hopelijk wel. En klusjes die niet op t lijstje staan zijn de leukste O-) :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt het een nieuwe reeks voor je volgende huis? :P Waar wil je naartoe verhuizen dan?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_205707362
quote:
6s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:47 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Wordt het een nieuwe reeks voor je volgende huis? :P Waar wil je naartoe verhuizen dan?
Eh geen idee, ben ook nog helemaal niet overtuigd dat ik weg wil. Vind het een hele lastige keuze dit keer.
Als ik ga verhuizen gaat t ergens in de regio knooppunt Rijnsweerd - Almere - Lelystad worden.

Maar het is echt een afweging tussen woon-werkfile, vrienden en financien. En die is zo lastig.
  zondag 21 augustus 2022 @ 20:51:09 #144
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205707369
Momenteel is een nieuwe werkgever vinden, makkelijker dan een nieuw huis kopen toch? :P
pi_205707375
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:51 schreef bleiblei het volgende:
Momenteel is een nieuwe werkgever vinden, makkelijker dan een nieuw huis kopen toch? :P
Dat hangt van je gewenste carrierepad af denk ik :) Ik ben hier aan iets begonnen wat ik niet zo 123 binnen 2 jaar ergens anders zie gebeuren.

En wie weet komen de schoonmaakster, 2x per jaar hovenier ed daarmee ook in beeld. Dan is de vraag of ik nog weg wil. T huis is prima, de tuin is zo vrij als maar kan. De straat lekker rustig, familie/vrienden dichtbij. Alleen die files.. :P
  zondag 21 augustus 2022 @ 20:58:06 #146
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_205707455
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:50 schreef Puala het volgende:

[..]
Eh geen idee, ben ook nog helemaal niet overtuigd dat ik weg wil. Vind het een hele lastige keuze dit keer.
Als ik ga verhuizen gaat t ergens in de regio knooppunt Rijnsweerd - Almere - Lelystad worden.

Maar het is echt een afweging tussen woon-werkfile, vrienden en financien. En die is zo lastig.
Betekent dus ook dat wat je ook kiest, je altijd inlevert op iets anders. -O- Heb je in elk geval iets om over na te denken tijdens de klusjes die je eerst nog gaat doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door AirwiN op 21-08-2022 21:07:09 ]
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 21 augustus 2022 @ 21:17:58 #147
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205707691
Blij dat wij niet de enige met dit soort lijsten.

Deel van de tijd thuiswerken of op minder file gevoelige tijden vertrekken een optie?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205707808
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 21:17 schreef SV-tje het volgende:
Blij dat wij niet de enige met dit soort lijsten.

Deel van de tijd thuiswerken of op minder file gevoelige tijden vertrekken een optie?
Volgens mij heeft elke klusser die t grondig aanpakt uiteindelijk dit soort lijsten. En voor mijn gevoel streep je er soms 3 af en levert het 10 nieuwe dingen op. Maar goed, t is beter dan ongestructureerd naar de ruimtes kijken en niks doen.

Er zijn wel opties, dus het is ook zeker geen zekerheid dat ik wil verhuizen.
  zondag 21 augustus 2022 @ 21:28:43 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205707837
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 21:26 schreef Puala het volgende:

[..]
Volgens mij heeft elke klusser die t grondig aanpakt uiteindelijk dit soort lijsten. En voor mijn gevoel streep je er soms 3 af en levert het 10 nieuwe dingen op. Maar goed, t is beter dan ongestructureerd naar de ruimtes kijken en niks doen.

Er zijn wel opties, dus het is ook zeker geen zekerheid dat ik wil verhuizen.
Of operationeel lekker doorklussen en vervolgens in stap drie vastlopen omdat het grotere plan en volgorde niet deugen

Prima hoor, als het je helpt is het gewoon passend

Zeker als je in je uppie alles doet, naast je werk en huishouden draaien
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205707955
Wat een indrukwekkende lijst. Maar geeft wel duidelijkheid en afstrepen is ook erg leuk.

Ben ook heel erg van de lijstjes, dan doe ik tenminste iets zodat ik kan afstrepen :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_205708037
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:43 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik had eerst een high over lijstje "balken schilderen". En daar kwam geen einde aan, dus motiveerde het niet meer.
Nu per kamer hopelijk wel. En klusjes die niet op t lijstje staan zijn de leukste O-) :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag eens dat iemand een Kanbanbord voor klusjes had gemaakt. Ken je de methodiek? Ik kan me voorstellen dat dat motiverend werkt en ook wat begrenzingen biedt (bijv. een beperkt aantal klussen tegelijk op mogen pakken van jezelf).

Ik houd erg van overzicht. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Zelf kan ik best goed verstand op nul zetten, beginnen bij A en gestaag doorwerken naar Z. Tijdens een dip is het wel heel fijn om hulp te krijgen en even wat harder te gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 21 augustus 2022 @ 22:11:39 #152
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205708304
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 21:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zag eens dat iemand een Kanbanbord voor klusjes had gemaakt. Ken je de methodiek? Ik kan me voorstellen dat dat motiverend werkt en ook wat begrenzingen biedt (bijv. een beperkt aantal klussen tegelijk op mogen pakken van jezelf).

Ik houd erg van overzicht. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Zelf kan ik best goed verstand op nul zetten, beginnen bij A en gestaag doorwerken naar Z. Tijdens een dip is het wel heel fijn om hulp te krijgen en even wat harder te gaan.
Ik heb onze verbouwing gepoogd te scrummen. Aannemer lachte mij vierkant uit :D . Maar voor mij zelf heeft dat wel een tijd geholpen de motivatie erin te houden toen ik op mijzelf aangewezen was :Y .
  zondag 21 augustus 2022 @ 22:29:26 #153
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205708461
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik heb onze verbouwing gepoogd te scrummen. Aannemer lachte mij vierkant uit :D . Maar voor mij zelf heeft dat wel een tijd geholpen de motivatie erin te houden toen ik op mijzelf aangewezen was :Y .
Ik ben zelf van lijstjes, planningen en management technieken. Maar mijn man is een techneut en zegt dus (terecht) dat dat niet werkt. Maar toch blijf ik het ook doen voor mezelf, alleen af en toe heel frustrerend als hij daar niet in meegaat.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205708704
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:29 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ik ben zelf van lijstjes, planningen en management technieken. Maar mijn man is een techneut en zegt dus (terecht) dat dat niet werkt. Maar toch blijf ik het ook doen voor mezelf, alleen af en toe heel frustrerend als hij daar niet in meegaat.
Juist als techneut zou hij moeten weten dat het werkt!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 21 augustus 2022 @ 22:58:04 #155
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205708741
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Juist als techneut zou hij moeten weten dat het werkt!
Hij heeft te lang op de bouw rond gelopen om te weten dat er daar niets te plannen valt
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205708790
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:58 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Hij heeft te lang op de bouw rond gelopen om te weten dat er daar niets te plannen valt
Dat een rigide planning niet werkt betekent niet dat elke vorm van een planning onzinnig is. Daar zijn methodieken als scrum en kanban juist voor.

Wij hebben een lijstje met klussen waar we geld aan uit willen geven. M'n vriend ziet die lijst en de prioritering als iets waar niet aan mag worden getornd. Voor hem is het een soort contract. Voor mij is die lijst een vertrekpunt voor een gesprek. Er komt wel eens iets tussen en de prioritering wordt ook wel aangepast als er nieuwe inzichten zijn. Ik krijg hem maar niet aan z'n verstand dat die flexibiliteit de lijst an sich niet onzinnnig maakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 21 augustus 2022 @ 23:18:50 #157
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205708934
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Juist als techneut zou hij moeten weten dat het werkt!
Ik weet niet met wat voor techneuten jij werkt, maar die in mijn omgeving blijven stug roepen dat lijstjes, planning en managementtechnieken de grootste bullshit op deze aarde is, en dat ze het zelf allemaal veel beter weten :D .
  zondag 21 augustus 2022 @ 23:19:34 #158
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205708943
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 23:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik weet niet met wat voor techneuten jij werkt, maar die in mijn omgeving blijven stug roepen dat lijstjes, planning en managementtechnieken de grootste bullshit op deze aarde is, en dat ze het zelf allemaal veel beter weten :D .
Hahaha dat dus
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205708976
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 23:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik weet niet met wat voor techneuten jij werkt, maar die in mijn omgeving blijven stug roepen dat lijstjes, planning en managementtechnieken de grootste bullshit op deze aarde is, en dat ze het zelf allemaal veel beter weten :D .
Scrum heeft z'n wortels niet voor niets in software development.

Sorry @Puala, ik wil je topic niet kapen. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 21 augustus 2022 @ 23:33:40 #160
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205709092
Even terugkomen op een oud onderwerp

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 18:55 schreef Puala het volgende:

[..]
Dat is ook zelfbouw :) Gewoon 45x45 paaltjes met een afstand van 2x45 dr tussen (makkelijk afmeten). En ik heb een plank laten zagen in 45 breed als sierrandje dr boven.
[..]
Mijn man is bang dat het hek gaat zakken zonder kruis of staalkabel erdoor, hoe breed is het bij jou en heb je daar last van?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_205709323
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:01 schreef Puala het volgende:
Ik heb t op mn heupen gehad dit weekend en de bende aardig overhoop gegooid. Om wat orde in mn hoofd te krijgen en een eh, logischere volgorde in mn aanpak maar eens een to do list gemaakt. Alleen op de spoiler klikken als je durft btw :X :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus, hej ho let's go? :')
Oh heerlijk!

Tis een flinke lijst, maar het geeft wel overzicht. En hoe lekker is het dat je dingen kunt afstrepen O+
Zo te zien zitten er grotere, maar ook kleinere klussen tussen. Dus dat je in één dag klussen meerdere punten kunt aftikken :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 22 augustus 2022 @ 08:38:24 #162
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205709784
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:01 schreef Puala het volgende:
Ik heb t op mn heupen gehad dit weekend en de bende aardig overhoop gegooid. Om wat orde in mn hoofd te krijgen en een eh, logischere volgorde in mn aanpak maar eens een to do list gemaakt. Alleen op de spoiler klikken als je durft btw :X :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus, hej ho let's go? :')
Dit is echt mijn toekomst :')
Dan is het huis voor het oog klaar maar heb je in je hoofd nog 1001 klusjes.
Ik vind zo'n lijstje uiteindelijk altijd wel motiverend, vooral als je dingen gaat kunnen afstrepen ( dus geen klusjes buiten de lijst doen :( )
En dan vooral ook dat gevoel: dit was echt zo'n klein klusje waarom deed ik het niet eerder?

Maar goed, wij hebben eerst nog alle grote klussen te gaan ;( Dus ik heb dikke respect voor alles wat je al gedaan hebt _O_
pi_205710034
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 21:28 schreef Molo het volgende:

[..]
Of operationeel lekker doorklussen en vervolgens in stap drie vastlopen omdat het grotere plan en volgorde niet deugen

Prima hoor, als het je helpt is het gewoon passend

Zeker als je in je uppie alles doet, naast je werk en huishouden draaien
Ja en wat ook helpt is makkelijk zien waar je nog wat moet doen. Gister had ik de pot mat zwarte lak open, dus ik liep gelijk ff wat puntjes na die nog bijgewerkt moeten worden. Daarvoor de pot open maken en de kwast vies maken had ik niet gedaan, maar op deze manier werkt dat ook goed. En zelfde met kit die je open hebt, dan kit je makkelijk ff door bij de rest van de lijst :)

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 21:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zag eens dat iemand een Kanbanbord voor klusjes had gemaakt. Ken je de methodiek? Ik kan me voorstellen dat dat motiverend werkt en ook wat begrenzingen biedt (bijv. een beperkt aantal klussen tegelijk op mogen pakken van jezelf).

Ik houd erg van overzicht. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Zelf kan ik best goed verstand op nul zetten, beginnen bij A en gestaag doorwerken naar Z. Tijdens een dip is het wel heel fijn om hulp te krijgen en even wat harder te gaan.
Ik vind het een goeie suggestie, maar ik heb het nu in mijn notities staan waar ik gelijk kan afvinken. En die synchroniseert tussen telefoon/laptop, makkelijk bij de hand bij de bouwmarkt ook enz. Dus dat systeem werkt voor nu fijner :)
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 23:33 schreef SV-tje het volgende:
Even terugkomen op een oud onderwerp
[..]
Mijn man is bang dat het hek gaat zakken zonder kruis of staalkabel erdoor, hoe breed is het bij jou en heb je daar last van?
Ik heb om de x palen er eentje de grond in laten gaan. Geloof elke 1,2 meter. Kan het wel nameten als ik thuis ben. En dat geeft gewoon de stevigheid die je nodig hebt, maar dan hoef je niet zo veel te boren/prutsen als met bijv een staalkabel.

Begin dit jaar met het verplaatsen van de boom was er 1 paaltje omhoog gegaan waardoor het er niet meer uit zag. Mijn vader kon toen gewoon met de rooimachine dat paaltje weer de grond in duwen zonder dat er constructief wat mis ging. Het is op die manier dus meer dan stevig genoeg :Y
pi_205710044
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 22:11 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik heb onze verbouwing gepoogd te scrummen. Aannemer lachte mij vierkant uit :D . Maar voor mij zelf heeft dat wel een tijd geholpen de motivatie erin te houden toen ik op mijzelf aangewezen was :Y .
Heb ik bij onze vorige verhuizing / verbouwing ook gedaan :Y
Uiteindelijk in de praktijk niet meer mee gewerkt, maar in de voorbereiding waardevol om duidelijk te hebben wat er nou eigenlijk allemaal moet gebeuren :D
pi_205710103
@SV-tje, ik heb nog wat foto's van de aanleg gevonden;

Hier zie je dat ik elke x paaltjes er eentje de grond in heb laten gaan, en eerst aan de ene kant boven/onder de op maat gezaagde plank heb bevestigd. Paaltjes gewoon 44x44 en dan de normale tuinplank op maat laten zagen ook naar 44 hoog. En doordat deze 18 dik is kun je hem subtiel meenemen in de vorm die je wilt.



En met beide kanten de plank er tegenaan krijg je dan dit


Hier kun je goed zien dat om de x afstand er eentje de grond in gaat voor de stevigheid.
  maandag 22 augustus 2022 @ 12:06:18 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205711196
Wat een fantastische lijst! _O_
Zoeen zou ik er ook kunnen (moeten?) maken van ons huis. :Y
En minstens zo lang, alleen kunnen wij heel veel niet zelf aanpakken maar toch vind ik het geen gek idee om het eens te inventariseren.
***
pi_205712312
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 12:06 schreef BE het volgende:
Wat een fantastische lijst! _O_
Zoeen zou ik er ook kunnen (moeten?) maken van ons huis. :Y
En minstens zo lang, alleen kunnen wij heel veel niet zelf aanpakken maar toch vind ik het geen gek idee om het eens te inventariseren.
Ik denk dat je verbaasd zou zijn wat er op zou staan wat je wel zelf zou kunnen :Y

Hier staat 1 ding op wat ik sowieso wil uitbesteden, het opnieuw bestraten van de oprit.
En mogelijk nog wat andere dingen als grote bomen/struiken snoeien in de tuin, maar daarvoor moet ik eerst contact opnemen met een hovenier qua kosten.
pi_205712411
@Puala, Ik zal het wel ooit gemist hebben maar waarom volgt die schutting niet gewoon de stoeprand?
pi_205712438
Ik zit te kijken en denk de tering wat een lijst. Ondertussen zit ik lui op de bank en zie ik losliggende snoeren en plinten die ik jaren geleden al had kunnen fixen :')
Bewondering voor jouw klusdoorzettingsvermogen _O_

Ik zou eigenlijk ook zo'n lijst moeten maken ter motivatie, maar ben te lui om er een te maken.
A mind with a heart of it's own
pi_205714522
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:13 schreef qajariaq het volgende:
@:Puala, Ik zal het wel ooit gemist hebben maar waarom volgt die schutting niet gewoon de stoeprand?
Lekkere speelse indeling, geeft wat diepte aan de tuin :)

En praktisch, ik woon naast een basisschool en autodeuren gaan niet heel lekker tegen je hekwerk aan. De planten die er nu staan die gaan wel oke met wat getrappel van kindjes door dat stukje tuin.
pi_205778284
Vandaag op het programma;

- Schuine stuk plafond afwerken
- Gordijnrails zwart spuiten



Plafond was nog gipsplaat + flinke stukken plamuur en is nu glad :) Voor het afgevinkt kan worden moet er nog ff een x geschilderd worden, dat later deze week. En gelijk de gordijnrails er af, zwart gespoten.. maar net een spuitbusje te weinig. Dus dat ronden we ook vd week af :)

En daarnaast bedacht om de alu delen van de schuifpui ook zwart te spuiten, dus dat kan dan ook gelijk mee als de spuitbus toch ter hand wordt genomen. Met name de kopse kanten steken nu af als de deuren open staan, dus dat wil ik graag anders.
pi_205789792
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 18:33 schreef Puala het volgende:
Vandaag op het programma;

- Schuine stuk plafond afwerken
- Gordijnrails zwart spuiten

[ afbeelding ]

Plafond was nog gipsplaat + flinke stukken plamuur en is nu glad :) Voor het afgevinkt kan worden moet er nog ff een x geschilderd worden, dat later deze week. En gelijk de gordijnrails er af, zwart gespoten.. maar net een spuitbusje te weinig. Dus dat ronden we ook vd week af :)

En daarnaast bedacht om de alu delen van de schuifpui ook zwart te spuiten, dus dat kan dan ook gelijk mee als de spuitbus toch ter hand wordt genomen. Met name de kopse kanten steken nu af als de deuren open staan, dus dat wil ik graag anders.
Ik ben pas verhuisd en de gordijnrails die er hangen zijn nog goed, maar wil liever andere kleur rails. Ik wilde ze vervangen maar had nog niet aan spuiten gedacht. Kan dat problemen opleveren met de runners als je dat niet handig doet (nog geen ervaring met spuitbus)?
pi_205789855
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 06:08 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ik ben pas verhuisd en de gordijnrails die er hangen zijn nog goed, maar wil liever andere kleur rails. Ik wilde ze vervangen maar had nog niet aan spuiten gedacht. Kan dat problemen opleveren met de runners als je dat niet handig doet (nog geen ervaring met spuitbus)?
Eerlijk, ik heb geen idee. Maar de kleur stoort me dermate dat ik t wil proberen. De rail is zwart, de runners nog wit, want die zie je niet. Maar het hangt sinds gisteravond weer op zn plek, duurt ff voor ik je dit kan vertellen of t goed bevalt :)
pi_205790549
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 07:19 schreef Puala het volgende:

[..]
Eerlijk, ik heb geen idee. Maar de kleur stoort me dermate dat ik t wil proberen. De rail is zwart, de runners nog wit, want die zie je niet. Maar het hangt sinds gisteravond weer op zn plek, duurt ff voor ik je dit kan vertellen of t goed bevalt :)
Moet eerst nog andere klusjes afmaken, dus ik hoor graag over een paar weken of je runners nog "runnen" :D
ik ben nogal van veel verf, dus misschien ook wel met een spuitbus en dacht gelijk: zou ik het te dik doen dat er geen ruimte meer is voor de runners :@
pi_205790924
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 06:08 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ik ben pas verhuisd en de gordijnrails die er hangen zijn nog goed, maar wil liever andere kleur rails. Ik wilde ze vervangen maar had nog niet aan spuiten gedacht. Kan dat problemen opleveren met de runners als je dat niet handig doet (nog geen ervaring met spuitbus)?
je kan de runners uit de rails halen en dan spuiten?
pi_205793611
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 10:59 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
je kan de runners uit de rails halen en dan spuiten?
Dat begrijp ik, maar op de rails zit dan toch ook verf. Ik weet niet hoe nauw het luistert qua ruimte voor de runners en of dat na het spuiten nog genoeg speling heeft dat ze kunnen bewegen (of dat je de verf er bijvoorbeeld afschrapt).
pi_205795295
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 09:53 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Moet eerst nog andere klusjes afmaken, dus ik hoor graag over een paar weken of je runners nog "runnen" :D
ik ben nogal van veel verf, dus misschien ook wel met een spuitbus en dacht gelijk: zou ik het te dik doen dat er geen ruimte meer is voor de runners :@
De gordijnen gaan nog prima door de rail hoor :Y
pi_205795605
Achter de tv ook een ander kleurtje of heb ik een slecht geheugen?
pi_205795806
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 19:46 schreef Tegan het volgende:
Achter de tv ook een ander kleurtje of heb ik een slecht geheugen?
Met je geheugen is niks mis :D
pi_206020250
Nisje voor het kachelhout is af :)


En dat was keurig op tijd ;)


In de hal zijn de deuren eindelijk gelakt en de plinten ook een eind afgewerkt. Een van de beschadigde muren is ook gelijk aangepakt. De andere naast de voordeur moet nog.







En in de woonkamer/vide zijn de plinten ook gelijk meegenomen, maar daar heb ik geen foto's van. Enige wat nog moet is her en der een strookje zwarte kit er langs of een puntje wit wegwerken in de verf :)
  zondag 18 september 2022 @ 17:21:55 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206020762
Mooie kleuren heb je bij de nis! Welke kleuren zijn het? :@
Resistance is futile.
pi_206020861
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 17:21 schreef Seven. het volgende:
Mooie kleuren heb je bij de nis! Welke kleuren zijn het? :@
Sombrero tan en desert squall. En desert squall zit ook nog boven op de vide.
pi_206467292
Afgelopen weken weer een paar avonden met de kwast/roller bezig geweest. Gisteravond dit stukje aangepakt :)

  donderdag 27 oktober 2022 @ 17:16:25 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206467542
Mens, je bent een held ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206468282
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:42 schreef Puala het volgende:
Afgelopen weken weer een paar avonden met de kwast/roller bezig geweest. Gisteravond dit stukje aangepakt :)

[ afbeelding ]
Dat ziet er geweldig uit O+ Het is ook een enorm goed idee voor onze gang zie ik nu
Spoilers!
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:25:07 #186
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_206475262
Ik vind echt dat je een talent hebt voor interieurstyling ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:40:25 #187
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206475403
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:38 schreef Puala het volgende:
Nisje voor het kachelhout is af :)
[ afbeelding ]

En dat was keurig op tijd ;)
[ afbeelding ]

In de hal zijn de deuren eindelijk gelakt en de plinten ook een eind afgewerkt. Een van de beschadigde muren is ook gelijk aangepakt. De andere naast de voordeur moet nog.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En in de woonkamer/vide zijn de plinten ook gelijk meegenomen, maar daar heb ik geen foto's van. Enige wat nog moet is her en der een strookje zwarte kit er langs of een puntje wit wegwerken in de verf :)
Dit is prachtig. Echt heel mooi.

Maar wat me nu al sinds gisteravond bezig houdt...wat is in godsnaam dat witte dingetje bovenop de spiegel? :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206476073
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 16:42 schreef Puala het volgende:
Afgelopen weken weer een paar avonden met de kwast/roller bezig geweest. Gisteravond dit stukje aangepakt :)

[ afbeelding ]
Prachtig! 😍
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_206476233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 11:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit is prachtig. Echt heel mooi.

Maar wat me nu al sinds gisteravond bezig houdt...wat is in godsnaam dat witte dingetje bovenop de spiegel? :D
De thermostaat van het WATTS systeem voor de vloerverwarming :)
pi_206476256
Ik zoek nog een leuke oplaadbare wandlamp, heeft iemand misschien een suggestie?
Liefst zwart, rond/vierkant/rechthoekig maakt me niet zo veel uit.
Geen design duur spul aub, budget is een 35 euro.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:20:13 #191
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206476319
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:11 schreef Puala het volgende:

[..]
De thermostaat van het WATTS systeem voor de vloerverwarming :)
Ik voel nu zo'n enorme last van m'n schouders vallen nu ik dat antwoord heb. Vanochtend tijdens het ontbijt dacht ik ik moet dat straks vragen anders laat dit me niet met rust. 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206478061
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 13:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik voel nu zo'n enorme last van m'n schouders vallen nu ik dat antwoord heb. Vanochtend tijdens het ontbijt dacht ik ik moet dat straks vragen anders laat dit me niet met rust. 8)7
Ik ben blij dat ik je dag goed kon maken O+
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:40:09 #193
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206478155
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 16:28 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik ben blij dat ik je dag goed kon maken O+
Ik ook want ik dacht al iets met temperatuur maar ik herkende het ding niet, toen dacht ik een camera maar dat leek me niet heel zinnig op die plek en toen besloot ik dat ik het niet wist.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206478177
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 16:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik ook want ik dacht al iets met temperatuur maar ik herkende het ding niet, toen dacht ik een camera maar dat leek me niet heel zinnig op die plek en toen besloot ik dat ik het niet wist.
T is best een tof systeem, via de telefoon uit te lezen en aan te passen. En allerlei zones in huis die apart te regelen zijn.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 12:32:31 #195
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_207542163
Alle plinten zitten tegen de muren :7 Afgekit, geschilderd en wel _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 16:57:55 #197
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207542203
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:54 schreef Puala het volgende:
Alle plinten zitten tegen de muren :7 Afgekit, geschilderd en wel _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En morgen gaat je huis in de verkoop? :D
Anders is het wel echt een serieuze achievement ;) .
pi_207542263
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En morgen gaat je huis in de verkoop? :D
Anders is het wel echt een serieuze achievement ;) .
Haha daarvoor moet nog wel meer gebeuren dan alleen plinten :D
pi_207577556
Kijk dan :o



  zondag 15 januari 2023 @ 21:30:54 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207577906
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:06 schreef Puala het volgende:
Kijk dan :o

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
;( Speciale aanleiding? Of gewoon zomaar gebeurd?
Resistance is futile.
pi_207578054
quote:
11s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:30 schreef Seven. het volgende:

[..]
;( Speciale aanleiding? Of gewoon zomaar gebeurd?
Ik heb een stuk of 30 van deze scheuren/scheurtjes in huis ivm werken van de vloer. Hoort dr bij.
  zondag 15 januari 2023 @ 21:48:10 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207578142
Hoe heb je dit weggemoffeld?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207578670
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:48 schreef Molo het volgende:
Hoe heb je dit weggemoffeld?
Spulletje gekocht en net als met gaten in de muur met t plamuurmes dr in smeren :) En dan 2x dweilen voor de waas die t achter laat :Y

En eigenlijk is het op de meeste plekken zo goed als weg :D Er zijn zelfs plekken waar ik op mn knieen op de grond heb gezocht naar de eigenlijke scheur. Al zijn er ook wel een paar plekken waar de scheur nog steeds goed te zien is als je er langs loopt, helaas. Maar t is wel een stuk minder storend dan eerst.
  zondag 15 januari 2023 @ 22:32:42 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207578723
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:26 schreef Puala het volgende:

[..]
Spulletje gekocht en net als met gaten in de muur met t plamuurmes dr in smeren :) En dan 2x dweilen voor de waas die t achter laat :Y

En eigenlijk is het op de meeste plekken zo goed als weg :D Er zijn zelfs plekken waar ik op mn knieen op de grond heb gezocht naar de eigenlijke scheur. Al zijn er ook wel een paar plekken waar de scheur nog steeds goed te zien is als je er langs loopt, helaas. Maar t is wel een stuk minder storend dan eerst.
Netjes!

Krab je eerst klein beetje ruimer uit of is het gewoon in de smalle kiertjes peuren?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 16 januari 2023 @ 09:58:03 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207581587
Ik scrollde net nog even terug en denk dan echt steeds: Mens, wat heb jij echt een waanzinnig mooi huis! _O_ O+

(Ik heb een tijdje terug de moed opgevat om de binnendeuren te gaan schilderen toen het een paar dagen rustig was, maar ik kwam niet verder dan 1 deur in de grondverf en toen barstte de drukte weer los. -O- Nu dus zo'n viezige grondverf deur en dan zie ik dit en dan gaat het meteen kriebelen. Even kijken of ik vandaag de deur iig 1x in de lak kan zetten! )
***
pi_207582308
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:26 schreef Puala het volgende:

[..]
Spulletje gekocht en net als met gaten in de muur met t plamuurmes dr in smeren :) En dan 2x dweilen voor de waas die t achter laat :Y

En eigenlijk is het op de meeste plekken zo goed als weg :D Er zijn zelfs plekken waar ik op mn knieen op de grond heb gezocht naar de eigenlijke scheur. Al zijn er ook wel een paar plekken waar de scheur nog steeds goed te zien is als je er langs loopt, helaas. Maar t is wel een stuk minder storend dan eerst.
Wauw. Wat is dit voor spulletje? Namen, rugnummers, dat soort dingen!
pi_207582784
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 10:56 schreef yinu het volgende:

[..]
Wauw. Wat is dit voor spulletje? Namen, rugnummers, dat soort dingen!
pi_207586136
Dat is goed gelukt, @Puala!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207699122
Kennen jullie dat, dat je dan denkt ergens vanaf te zijn. En dat het dan op een net iets andere manier toch je weer achtervolgt en terug komt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 januari 2023 @ 19:23:27 #210
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  dinsdag 24 januari 2023 @ 19:25:01 #211
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207699297
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:11 schreef Puala het volgende:
Kennen jullie dat, dat je dan denkt ergens vanaf te zijn. En dat het dan op een net iets andere manier toch je weer achtervolgt en terug komt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat het heel hard of verliest ie de druk geleidelijk? We hadden in ons vorige huis zelfde probleem door een hele oude knelkoppeling die half in het stucwerk zat die licht druppelde (een natte theedoek na een dag). Vanalles geprobeerd maar was niet te fixen zonder de halve keuken te slopen.

Ik heb toen uit wanhoop een 1 of ander spul van Griffon het systeem gespoten en nergens meer last van gehad. Kanttekening, het is niet heel goed voor je ketel. Niet dat ie er direct kapot aan gaat maar het laat wel een soort van residu achter, dus op langere termijn heb je sneller last van slijtage.

Edit: dit spul https://www.griffon.nl/nl/product/cv-leaksealer/1249465
pi_207699475
Ai, dat had/heb ik hier ook. Na 2x per week bijvullen heeft de monteur de radiator in de keuken afgedopt. Ergens is iets afgebroken en in een leiding geschoten en dat gaat hij over 1,5 week hopelijk eruit halen en de radiator weer aansluiten.
Wazig verhaal weet ik, maar ik was niet thuis toen hij dit alles vertelde aan iemand hier in de flat die er net zoveel verstand van heeft als ik.
Wil het volgende week (dan ben ik wel thuis) wel even vragen wat hier aan de hand was, hij had het nogal snel gevonden, oplossen zou te lang duren op dat moment, er waren toen heel veel storingen en het was koud
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 24 januari 2023 @ 19:36:32 #213
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207699502
Hmm, ja bij dat soort fratsen helpt die leaksealer ook niet meer nee. Je moet wel weten waar het lekt en waarom :X .
pi_207699631
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Gaat het heel hard of verliest ie de druk geleidelijk? We hadden in ons vorige huis zelfde probleem door een hele oude knelkoppeling die half in het stucwerk zat die licht druppelde (een natte theedoek na een dag). Vanalles geprobeerd maar was niet te fixen zonder de halve keuken te slopen.

Ik heb toen uit wanhoop een 1 of ander spul van Griffon het systeem gespoten en nergens meer last van gehad. Kanttekening, het is niet heel goed voor je ketel. Niet dat ie er direct kapot aan gaat maar het laat wel een soort van residu achter, dus op langere termijn heb je sneller last van slijtage.

Edit: dit spul https://www.griffon.nl/nl/product/cv-leaksealer/1249465
Zondagavond 22u op 2.0 gezet en om 4.15 was er nog 0.9 over. Is dat hard? Geen idee. Mega irritant in elk geval wel.

Hier is elke leiding tijdens de verbouwing vervangen en geperst. Dus in theorie.. zou dat m niet mogen zijn? Maar ja, de rest is vloerverwarming en die liggen in beton, dus ook dat is niet logisch.
pi_207699659
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:36 schreef bleiblei het volgende:
Hmm, ja bij dat soort fratsen helpt die leaksealer ook niet meer nee. Je moet wel weten waar het lekt en waarom :X .
Er was (gelukkig) nergens een plas water, ook niet bij de benedenbuurman (dat was een paar maanden eerder wel, maar had geen relatie met de CV). Maar hoe het nou precies zit weet ik ook niet, ketel en keuken liggen toch wel een eindje uit elkaar.
Ik hoor het volgende week wel
We have far more in common than that which devides us..
pi_207699677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:42 schreef Puala het volgende:

[..]
Zondagavond 22u op 2.0 gezet en om 4.15 was er nog 0.9 over. Is dat hard? Geen idee. Mega irritant in elk geval wel.

Hier is elke leiding tijdens de verbouwing vervangen en geperst. Dus in theorie.. zou dat m niet mogen zijn? Maar ja, de rest is vloerverwarming en die liggen in beton, dus ook dat is niet logisch.
Da's heel hard, daar deed die bij mij 3 dagen over (en dat vond de monteur al een alarmerende snelheid)
We have far more in common than that which devides us..
pi_207699683
Het is een vrij complexe situatie heb ik inmiddels begrepen. De groepen van mijn vloerverwarming zijn door de verdeler niet volledig af te sluiten. Dus je kan niet onderzoeken of het nu ligt aan groep 1-7 of bijv 8-13. En dat is eigenlijk wel de meest logische stap nu.

Wat wel raar is is dat af en toe het kraantje knippert alsof er warm water gevraagd wordt, maar op dat moment gebruik ik geen kraan. Dus dat klopt niet. Ik ben nu aan het kijken of we dat niet uit kunnen sluiten, want dan weten we dat in elk geval zeker.

[ Bericht 1% gewijzigd door Puala op 24-01-2023 19:56:19 ]
pi_207699758
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:45 schreef Puala het volgende:
Het is een vrij complexe situatie heb ik inmiddels begrepen. De groepen van mijn vloerverwarming zijn door de verdeler/Watts systeem niet volledig af te sluiten. Dus je kan niet onderzoeken of het nu ligt aan groep 1-7 of bijv 8-13. En dat is eigenlijk wel de meest logische stap nu.

Wat wel raar is is dat af en toe het kraantje knippert alsof er warm water gevraagd wordt, maar op dat moment gebruik ik geen kraan. Dus dat klopt niet. Ik ben nu aan het kijken of we dat niet uit kunnen sluiten, want dan weten we dat in elk geval zeker.
Dat kraantje knippert hier ook wel eens zonder dat er water gevraagd wordt, dat is me in een ver verleden wel eens uitgelegd. Ik zou het niet kunnen navertellen, maar het klonk logisch
We have far more in common than that which devides us..
pi_207699902
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat kraantje knippert hier ook wel eens zonder dat er water gevraagd wordt, dat is me in een ver verleden wel eens uitgelegd. Ik zou het niet kunnen navertellen, maar het klonk logisch
De monteur vind het raar en heeft er vanmiddag best naar gekeken waarom het ontstond. Ik heb in elk geval net gevraagd hoe ik t dicht moest zetten, want ik wil wel eens proberen wat er de komende 2u gebeurt.
pi_207700041
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:56 schreef Puala het volgende:

[..]
De monteur vind het raar en heeft er vanmiddag best naar gekeken waarom het ontstond. Ik heb in elk geval net gevraagd hoe ik t dicht moest zetten, want ik wil wel eens proberen wat er de komende 2u gebeurt.
Even gezocht in het boekje, het kraantje staat voor tapwater warm houden (of wanneer streep erdoor, warmhouden uitgeschakeld)
We have far more in common than that which devides us..
pi_207700385
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Even gezocht in het boekje, het kraantje staat voor tapwater warm houden (of wanneer streep erdoor, warmhouden uitgeschakeld)
Ja maar knipperen betekend volgens mij afnemen?
pi_207700424
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:20 schreef Puala het volgende:

[..]
Ja maar knipperen betekend volgens mij afnemen?
Kan het in m'n boekje niet terugvinden.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 24 januari 2023 @ 20:31:19 #223
4330 PJ
Tja.....
pi_207700608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 19:45 schreef Puala het volgende:
Het is een vrij complexe situatie heb ik inmiddels begrepen. De groepen van mijn vloerverwarming zijn door de verdeler niet volledig af te sluiten. Dus je kan niet onderzoeken of het nu ligt aan groep 1-7 of bijv 8-13. En dat is eigenlijk wel de meest logische stap nu.

Wat wel raar is is dat af en toe het kraantje knippert alsof er warm water gevraagd wordt, maar op dat moment gebruik ik geen kraan. Dus dat klopt niet. Ik ben nu aan het kijken of we dat niet uit kunnen sluiten, want dan weten we dat in elk geval zeker.
En waarom is het niet het overstortventiel in je CV zelf?
pi_207700660
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:31 schreef PJ het volgende:

[..]
En waarom is het niet het overstortventiel in je CV zelf?
Vanmiddag gecontroleerd en uitgesloten :)
pi_207701645
Oh nee, wat irritant. Helaas geen tips verder. Maar wel medeleven.
pi_207702389
Dit was t ook niet ;(
pi_207702841
Je zou eens kunnen proberen om de riolering los te nemen onder de ketel en daar een emmer onder te zetten. Dan stekker eruit en bijvullen. Als er toch water in de emmer komt lekt de wisselaar van de ketel en verdwijnt het ongemerkt in het riool.
  woensdag 25 januari 2023 @ 11:32:29 #228
4330 PJ
Tja.....
pi_207706439
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 20:34 schreef Puala het volgende:

[..]
Vanmiddag gecontroleerd en uitgesloten :)
Ok, beetje loodgieter moet selectief leidingen kunnen bevriezen en daarmee dus als nog een groep uit kunnen zetten. Op die manier kan je dus achterhalen welke groep het probleem geeft.
pi_207708433
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 22:39 schreef tux87 het volgende:
Je zou eens kunnen proberen om de riolering los te nemen onder de ketel en daar een emmer onder te zetten. Dan stekker eruit en bijvullen. Als er toch water in de emmer komt lekt de wisselaar van de ketel en verdwijnt het ongemerkt in het riool.
Of uit de schoorsteen als je pech hebt. Maar in ieder geval is het verstandig de ketel zelf ook te verdenken.
pi_207712757
T is gevonden. De wisselaar is kapot, Remeha mag t gaan fixen. Inmiddels is alles zo kapot dat ik een rondje douchen red en daarna zit ik in de kou ;(

We hebben de aanvoer/retour naar de vloerverwarming afgesloten, daarna m handmatig op druk gezet terwijl de ketel uit stond. Sifon dr uit, bakje op de plek daar en die zat in mum van tijd vol. Oorzaak gevonden helaas.

[ Bericht 15% gewijzigd door Puala op 25-01-2023 20:17:15 ]
pi_207712973
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:08 schreef Puala het volgende:
T is gevonden. De wisselaar is kapot, Remeha mag t gaan fixen. Inmiddels is alles zo kapot dat ik een rondje douchen red en daarna zit ik in de kou ;(

We hebben de aanvoer/retour naar de vloerverwarming afgesloten, daarna m handmatig op druk gezet terwijl de ketel uit stond. Sifon dr uit, bakje op de plek daar en die zat in mum van tijd vol. Oorzaak gevonden helaas.
Balen dat het stuk is, maar wel fijn dat het gevonden is en vooral dat er wat aan te doen is. Stel dat het iets was geweest waarbij de vloer of zoiets er uit zou moeten.
We have far more in common than that which devides us..
pi_207712994
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Balen dat het stuk is, maar wel fijn dat het gevonden is en vooral dat er wat aan te doen is. Stel dat het iets was geweest waarbij de vloer of zoiets er uit zou moeten.
Ja daar heb ik over nagedacht, maar ik kwam dan tot de conclusie dat de verzekering hopelijk ook mee zou betalen met de gevolgschade. Maar ik was me er echt van bewust dat t een mogelijkheid was..
pi_207713020
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:20 schreef Puala het volgende:

[..]
Ja daar heb ik over nagedacht, maar ik kwam dan tot de conclusie dat de verzekering hopelijk ook mee zou betalen met de gevolgschade. Maar ik was me er echt van bewust dat t een mogelijkheid was..
Dat geld is één ding, maar alle zooi en ellende die je dan krijgt. Stel je voor, de hele vloer eruit. Ik heb niet zo'n groot huis maar ik zou bij het vooruitzicht in een hoekje gaan zitten huilen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_207713151
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat geld is één ding, maar alle zooi en ellende die je dan krijgt. Stel je voor, de hele vloer eruit. Ik heb niet zo'n groot huis maar ik zou bij het vooruitzicht in een hoekje gaan zitten huilen.
Oh ja sorry daarvoor ben ik een doorgewinterde klusser, dat boeit me niet meer :@
  woensdag 25 januari 2023 @ 20:31:58 #235
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207713184
Hoe oud is die k*t ketel :?
WW is duur tenminste van Vaillant, net zo duur als nieuwe ketel ;(
Dus ww van marktplaats gehaald en tadaa :7
pi_207713545
quote:
6s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoe oud is die k*t ketel :?
WW is duur tenminste van Vaillant, net zo duur als nieuwe ketel ;(
Dus ww van marktplaats gehaald en tadaa :7
Mijn ketel is tijdens de verbouwing opgehangen, installatiedatum 18-12-2019. Garantiewerk dus ;)
pi_207714023
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:49 schreef Puala het volgende:

[..]
Mijn ketel is tijdens de verbouwing opgehangen, installatiedatum 18-12-2019. Garantiewerk dus ;)
Nou, dat is dan tenminste wat. Heb je al een datum voor de reparatie?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:47:06 #238
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207714625
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:49 schreef Puala het volgende:
Mijn ketel is tijdens de verbouwing opgehangen, installatiedatum 18-12-2019. Garantiewerk dus ;)
*O*
Scheelt je een heleboel geld ;)
https://www.warmteservice(...)k2rDv5QaAgIEEALw_wcB


696,00 euro ex montage :o
pi_207717377
quote:
6s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:47 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
*O*
Scheelt je een heleboel geld ;)
https://www.warmteservice(...)k2rDv5QaAgIEEALw_wcB


696,00 euro ex montage :o
Nou dat zeker :o
pi_207717380
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou, dat is dan tenminste wat. Heb je al een datum voor de reparatie?
Nog niet, je krijgt nu t gedoe. Mijn monteur mag t niet zelf, die moet hem aanmelden bij remeha, die moet t goedkeuren en gaan plannen. Dus hopelijk vandaag nieuws.
pi_207717794
Fijn dat het is gevonden. Hopelijk wordt het snel gerepareerd! Ik vond het koud de laatste dagen. Hoe is het nu in huis?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 26 januari 2023 @ 09:05:14 #242
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207717812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 07:36 schreef Puala het volgende:

[..]
Nog niet, je krijgt nu t gedoe. Mijn monteur mag t niet zelf, die moet hem aanmelden bij remeha, die moet t goedkeuren en gaan plannen. Dus hopelijk vandaag nieuws.
Hopelijk toch redelijk snel de reparatie gepland dan, en fijn dat het is gevonden!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207717839
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 07:36 schreef Puala het volgende:

[..]
Nog niet, je krijgt nu t gedoe. Mijn monteur mag t niet zelf, die moet hem aanmelden bij remeha, die moet t goedkeuren en gaan plannen. Dus hopelijk vandaag nieuws.
Hopelijk kan het allemaal vlot. In ieder geval prettig dat het gevonden is. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 26 januari 2023 @ 09:22:12 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207717931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 07:36 schreef Puala het volgende:

[..]
Nog niet, je krijgt nu t gedoe. Mijn monteur mag t niet zelf, die moet hem aanmelden bij remeha, die moet t goedkeuren en gaan plannen. Dus hopelijk vandaag nieuws.
En ondertussen zit jij in een onverwarmd huis? :{
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 26 januari 2023 @ 10:27:18 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207718433
Houtkachel aan! O+

Maar wat een gekloot zeg… -O-
***
pi_207719171
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn dat het is gevonden. Hopelijk wordt het snel gerepareerd! Ik vond het koud de laatste dagen. Hoe is het nu in huis?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 09:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
En ondertussen zit jij in een onverwarmd huis? :{
Ik kan continu blijven bijvullen en dan werkt het even, dus het is qua temp goed te doen. Maar in de praktijk red ik de nacht door niet en is een werkdag ook veel te lang. Dus het is echt wel prutsen tot en met :)

De airco's kunnen ook verwarmen, maar omdat mijn vloer beton is wordt dit wel echt onaangenaam koud. Daar helpen schoenen/sloffen niet voor, dus je blijft uiteindelijk wel continu bijvullen.
pi_207720417
minstens de Waterrekening bij remeha deponeren :7
pi_207732376
En nu heeft de wasmachine lekkage. Dit huis is vervloekt ;(

Iemand t huis kopen? De plinten zitten dr op, dus t kan :7

[ Bericht 17% gewijzigd door Puala op 27-01-2023 12:15:36 ]
pi_207732456
-O-


Eh, komen dit soort dingen niet meestal in drieën? Dan is het nu wel klaar toch?

Lekker ook, op vrijdag. Sterkte.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 12:26:56 #250
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207733458
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 10:39 schreef Puala het volgende:
En nu heeft de wasmachine lekkage. Dit huis is vervloekt ;(

Iemand t huis kopen? De plinten zitten dr op, dus t kan :7
Ruimen tegen onze moneypit? ;)
  vrijdag 27 januari 2023 @ 12:32:58 #251
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_207733511
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 10:39 schreef Puala het volgende:
En nu heeft de wasmachine lekkage. Dit huis is vervloekt ;(

Iemand t huis kopen? De plinten zitten dr op, dus t kan :7
Gelukkig lekt je gevoel voor humor nog niet weg.... :P

Verder allemaal gedoe waar je niet blij van wordt. Hopelijk snel, makkelijk en met beperkte kosten opgelost. :*
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 27 januari 2023 @ 12:58:03 #252
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207733820
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 10:39 schreef Puala het volgende:
En nu heeft de wasmachine lekkage. Dit huis is vervloekt ;(

Iemand t huis kopen? De plinten zitten dr op, dus t kan :7
-O- godverdorie
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207733896
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 12:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ruimen tegen onze moneypit? ;)
Dat wil jij niet :D :P
pi_207733901
Maar goed nieuws: de monteur is op dit moment bezig om mijn keteltje weer te repareren O+ O+

En ik mag morgen weer klussen O+ O+
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 27 januari 2023 @ 13:58:52 #255
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_207734333
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:05 schreef Puala het volgende:
Maar goed nieuws: de monteur is op dit moment bezig om mijn keteltje weer te repareren O+ O+

En ik mag morgen weer klussen O+ O+
Hier ook met de heftige regenval op drie plekken in huis lekkage... ik kon er niet met de handdoeken tegenop. Het bleef maar erbij komen. Heel vervelend, maar we zijn niet alleen. En gedeelde smart...
pi_207736382
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:05 schreef Puala het volgende:
Maar goed nieuws: de monteur is op dit moment bezig om mijn keteltje weer te repareren O+ O+

En ik mag morgen weer klussen O+ O+
Al weer lekker warm in huis?
Je gaat vast niet klussen met de wasmachine, wat wel?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 27 januari 2023 @ 17:32:36 #257
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207736581
Zit ze er al weer warmpjes bij :?
pi_207737847
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 13:58 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Hier ook met de heftige regenval op drie plekken in huis lekkage... ik kon er niet met de handdoeken tegenop. Het bleef maar erbij komen. Heel vervelend, maar we zijn niet alleen. En gedeelde smart...
We zijn ook zeker niet alleen, maar ik hoop voor jou dat de oorzaak makkelijk te vinden en op te lossen is :Y
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:12 schreef sigme het volgende:

[..]
Al weer lekker warm in huis?
Je gaat vast niet klussen met de wasmachine, wat wel?
Ik ga de toekomstige schuur bestraten en t toekomstige houthok dicht leggen met vlonder :)
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 17:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zit ze er al weer warmpjes bij :?
Jazeker :7
pi_207737887
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 19:26 schreef Puala het volgende:
Ik ga de toekomstige schuur bestraten en t toekomstige houthok dicht leggen met vlonder
_O_
Heb je goede kniebescherming? Zeker met kou en vocht goed voor je lijf zorgen hoor!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207869560
Zo t ligt dicht :)

Vorige week bestond uit leeg ruimen + vlonder


En dit weekend dit stukje dicht gelegd. En je ziet het niet ivm veel zand er overheen, maar er liggen 6 verschillende soorten stenen in een patroontje. Het was nog best even puzzelen hoe dit er oke-ish uit zou zien. Het ruimt wel lekker op in de tuin moet ik zeggen, alle restjes weg :D O+


Volgende week komt de trilplaat, dus daarna ligt t dr knetter strak in verwacht ik. Dan nemen we ook gelijk een deel voortuin + fietsenschuurtje mee, dat hobbelt nu nog wat. Hopelijk ligt dat dan ook beter, maar het kan zijn dat er nog wat correcties nodig zijn op dat stukje.

En dan heb ik over 2 weken weer een klusje, de schuur dicht maken :7
  zondag 5 februari 2023 @ 19:38:55 #261
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207870522
Wasmachine gaat dus naar buiten ivm lekkage :D
  zondag 5 februari 2023 @ 20:32:56 #262
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_207871142
quote:
6s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wasmachine gaat dus naar buiten ivm lekkage :D
Ja het dak op :Y)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_207871285
quote:
6s.gif Op zondag 5 februari 2023 19:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wasmachine gaat dus naar buiten ivm lekkage :D
Nee die is succesvol gereanimeerd :o _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 februari 2023 @ 21:23:36 #264
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207871883
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 20:41 schreef Puala het volgende:
Nee die is succesvol gereanimeerd :o _O_
Ook garantie O-)
pi_207871904
quote:
6s.gif Op zondag 5 februari 2023 21:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Ook garantie O-)
Nee, wel een kundige monteur al zeg ik t zelf :7
  zondag 5 februari 2023 @ 23:51:48 #266
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207873692
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 21:24 schreef Puala het volgende:
Nee, wel een kundige monteur al zeg ik t zelf :7
Dan willen we daar meer van weten *O*
pi_207873806
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 20:41 schreef Puala het volgende:

[..]
Nee die is succesvol gereanimeerd :o _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vroeger, toen ze spullen nog maakten om lang mee te gaan en ze nog niet zo duur waren ;( ik heb mijne al 9 jaar en hij kostte ¤270 :') met 1600 toeren.

Hopelijk geen problemen meer nu! En tof dat het je zelf gelukt is :7
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 20:42:18 #268
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_208586200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het hier eigenlijk ? Dit is ook zo'n leuk topic om te volgen *O*
Same shit eigenlijk wel.

De cv ketel staat weer te zeuren om een monteur en het dak lekt alweer :X
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:11:09 #270
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_208586274
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:05 schreef Puala het volgende:

[..]
Same shit eigenlijk wel.

De cv ketel staat weer te zeuren om een monteur en het dak lekt alweer :X
Blegh met een hoofdletter B. Heb je er (veel) frustratie van?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_208586317
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:11 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Blegh met een hoofdletter B. Heb je er (veel) frustratie van?
Ik heb zelf een rookmachine gekocht voor een rooktest :7
En dat van de ketel is echt wel bagger. Remeha is verrassend klantonvriendelijk.
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:19:05 #272
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_208586370
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:14 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik heb zelf een rookmachine gekocht voor een rooktest :7
En dat van de ketel is echt wel bagger. Remeha is verrassend klantonvriendelijk.
Wanneer ga je 'm uitproberen?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_208586384
quote:
6s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:19 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Wanneer ga je 'm uitproberen?
Als ik een keer op tijd thuis ben, maar dat lukt al een paar dagen lastig. En van t weekend rotweer, dus ik denk volgende week :) T kan zomaar mislukken, de man die vorig jaar de rooktest deed had een ventilator er tussen. En die heb ik niet.
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:28:59 #274
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_208586487
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:20 schreef Puala het volgende:

[..]
Als ik een keer op tijd thuis ben, maar dat lukt al een paar dagen lastig. En van t weekend rotweer, dus ik denk volgende week :) T kan zomaar mislukken, de man die vorig jaar de rooktest deed had een ventilator er tussen. En die heb ik niet.
We zien de filmpjes wel verschijnen hier. ;)
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_208586516
quote:
6s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:28 schreef AirwiN het volgende:

[..]
We zien de filmpjes wel verschijnen hier. ;)
haha t kan ook zomaar mislukken he _O-
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:32:59 #276
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_208586545
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:30 schreef Puala het volgende:

[..]
haha t kan ook zomaar mislukken he _O-
Dan wordt het een filmpje waarin jij die rookmachine in de kliko gooit.
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  Moderator woensdag 29 maart 2023 @ 22:23:52 #277
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_208587035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:05 schreef Puala het volgende:

[..]
Same shit eigenlijk wel.

De cv ketel staat weer te zeuren om een monteur en het dak lekt alweer :X
Wat wil je met een rooktest bereiken ? Detecteren waar het dak lek is ?
pi_208587152
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:30 schreef Puala het volgende:

[..]
haha t kan ook zomaar mislukken he _O-
Filmpje van de brandweer die langskomt omdat een van de buren denkt dat je huis in de fik staat.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 29 maart 2023 @ 23:16:42 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208587382
Ohhhh, dat ge-etter met je dak weer :X . Succes met de rooktest!
Resistance is futile.
pi_208589392
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 22:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Wat wil je met een rooktest bereiken ? Detecteren waar het dak lek is ?
Exact dat :Y Er liggen 2 lagen dak over elkaar en daar onder een laag riet van 25 cm dik, dus de plek waar het lekt is niet de plek waar het lek is. Het lekt op de bekende plekken wederom, logeerkamer/badkamer/bijkeuken. En dat zijn toevallig de makkelijkste punten waar al een weg gemaakt is voor het water. Dus dat zegt helaas alleen dat het ergens in dat stuk dak zit, maar dat is een 10x3,5 meter.. En met een rooktest hoop ik sneller achter de lekkage plek te komen. De verwachtte plekken rondom de lichtkoepels heb ik al gecontroleerd en niet direct een verdachte plek gevonden.
pi_208599877
Oh, want irritant zeg :{

Zowel van de ketel als van het dak.
pi_208600096
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:20 schreef Puala het volgende:

[..]
Als ik een keer op tijd thuis ben, maar dat lukt al een paar dagen lastig. En van t weekend rotweer, dus ik denk volgende week :) T kan zomaar mislukken, de man die vorig jaar de rooktest deed had een ventilator er tussen. En die heb ik niet.
Creatief. Maar zeker niet ondenkbaar dat het werkt. Heb een aannemer dit ook weleens zo zien doen.

Zelf een offerte gehad voor 8,5k om oude spouwmuurisolatie te verwijderen. Dat ga ik van het weekend proberen met een werkplaats afzuiger en een veegstok van de schoorsteen. Je bent niet de enige dus met soms een creatieve aanpak ;)

Klote die lekkages. Zeker omdat je niet zomaar het dak kan vervangen. Zou het geen optie zijn om isolatie op de huidige bitumen aan te brengen? En dan daar een nieuw dak op. Als er nu nog geen isolatie aanwezig is dan is dat een reële optie. Daarmee vermijd je de schade binnen.
pi_208604673
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:41 schreef tux87 het volgende:

[..]
Creatief. Maar zeker niet ondenkbaar dat het werkt. Heb een aannemer dit ook weleens zo zien doen.

Zelf een offerte gehad voor 8,5k om oude spouwmuurisolatie te verwijderen. Dat ga ik van het weekend proberen met een werkplaats afzuiger en een veegstok van de schoorsteen. Je bent niet de enige dus met soms een creatieve aanpak ;)

Klote die lekkages. Zeker omdat je niet zomaar het dak kan vervangen. Zou het geen optie zijn om isolatie op de huidige bitumen aan te brengen? En dan daar een nieuw dak op. Als er nu nog geen isolatie aanwezig is dan is dat een reële optie. Daarmee vermijd je de schade binnen.
De mogelijkheid die jij noemt is er niet. Het enige wat zou kunnen is een extra laag bitumen op het bestaande dak aanbrengen. Iets wat ik zeker voor de m2's overweeg waar ik nu problemen heb.
pi_208635520
Snappen jullie t nog, vrijdag en zaterdag de hele dag regen. en binnen is t droog gebleven :')
pi_208635628
Andere windrichting of minder wind, waardoor het niet in het lek geblazen wordt?
pi_208635961
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 21:25 schreef Piles het volgende:
Andere windrichting of minder wind, waardoor het niet in het lek geblazen wordt?
Ja zoiets zal t wel moeten zijn. Maar begrijpen doe ik t niet meer hoor.
pi_208636136
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 21:25 schreef Piles het volgende:
Andere windrichting of minder wind, waardoor het niet in het lek geblazen wordt?
Ik heb dat hier met mijn erker, die lekt 1 a 2 keer per jaar bij de ramen met bepaalde wind en regen! Er moet ooit (binnen nu en twee jaar) een nieuwe in, dus tot die tijd gaat hij het wel volhouden!
pi_208639459
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 21:49 schreef Puala het volgende:

[..]
Ja zoiets zal t wel moeten zijn. Maar begrijpen doe ik t niet meer hoor.
Ik heb het niet allemaal terug gelezen, topic is al lang.

Weet je zeker dat het regenwater is? Op mn werk bleek na twee jaar zoeken een afvoer van een koffiemachine te lekken. Zit er nog iets meer in de wijde omtrek wat water bevat?
pi_208644890
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 11:07 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik heb het niet allemaal terug gelezen, topic is al lang.

Weet je zeker dat het regenwater is? Op mn werk bleek na twee jaar zoeken een afvoer van een koffiemachine te lekken. Zit er nog iets meer in de wijde omtrek wat water bevat?
Het komt uit het plafond en er zit geen bebouwing boven, dus eerlijk gezegd zou ik niet weten wat t anders moet zijn? :@
pi_208657965
Het kan ook zijn dat het water ergens door capillaire werking terecht komt. Dat het alleen gebeurt als er ergens genoeg water ophoopt
pi_208697475
Lek gevonden en gefixt. Scheurtje in t dak bij de cvketel. Waarschijnlijk gebeurd bij de werkzaamheden aan de cvketel eind feb. Probleem van de ketel is ook duidelijk, spullen zijn besteld en worden binnenkort geplaatst.

Vandaag was een mooi dagje, ik heb mn schuur uitgemest (incl nog meuk van de vorige bewoners, jazekers :') :'( :@ !! ) en nog even lekker bezig geweest O-) En foto's zeggen meer dan woorden.. dus bij deze :Y



  vrijdag 7 april 2023 @ 22:28:01 #292
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_208698929
Fijn dat je de oorzaak eindelijk hebt gevonden. Met de rookmachine?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_208700776
Voorjaarsschoonmaak! *O* En hoera voor de oplossingen. Ik hoop van harte dat je voorlopig niet meer van dit soort gezeur hebt.

Mijn eigen garage moet ik nog. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208703867
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 20:42 schreef Puala het volgende:
Lek gevonden en gefixt. Scheurtje in t dak bij de cvketel. Waarschijnlijk gebeurd bij de werkzaamheden aan de cvketel eind feb. Probleem van de ketel is ook duidelijk, spullen zijn besteld en worden binnenkort geplaatst.

Vandaag was een mooi dagje, ik heb mn schuur uitgemest (incl nog meuk van de vorige bewoners, jazekers :') :'( :@ !! ) en nog even lekker bezig geweest O-) En foto's zeggen meer dan woorden.. dus bij deze :Y

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Goed bezig!
Vast een opluchting dat je het achterhaald hebt.
  Moderator zaterdag 8 april 2023 @ 16:25:16 #295
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_208704195
Dat moet een heel fijn gevoel zijn, dat je de oorzaak van de lekkage eindelijk hebt kunnen vinden!

Met behulp van de rookgenerator ?
pi_208726193
Mijn zwager had zin om ff te zoeken en vond m binnen 10 min zonder rookmachine. Die is namelijk defect geleverd en t mailtje om dat op te lossen kwam in de spamfolder. Afijn, t is gevonden. Nu nog t probleem met de rookmachine oplossen, maar dat komt vast ook goed.

Dit weekend trouwens gebruikt om de tuin verder af te maken & schoon te maken :)

De oprit is weer ontdaan van grind *O* Een deel ligt links rondom de laurier, daar groeit toch niks onder als die weer uitgelopen is. En een deel ligt achter t huis op de plek van de schuur.

















SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het zitje op t balkon is ook af :)

  maandag 10 april 2023 @ 15:09:55 #297
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_208726231
Foto 5, achter de steen waar een tuinslang overheen loopt....
  maandag 10 april 2023 @ 19:04:17 #298
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208729515
quote:
Bonuspunten voor wie de kat spot :7
:|W Het is Pasen dus iets met eieren enzo O-)

Desnoods de paashaas maar geen kat o|O
  maandag 10 april 2023 @ 19:13:04 #299
249756 Symphonic
Look o Look
pi_208729634
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 20:42 schreef Puala het volgende:
Lek gevonden en gefixt. Scheurtje in t dak bij de cvketel. Waarschijnlijk gebeurd bij de werkzaamheden aan de cvketel eind feb. Probleem van de ketel is ook duidelijk, spullen zijn besteld en worden binnenkort geplaatst.

Vandaag was een mooi dagje, ik heb mn schuur uitgemest (incl nog meuk van de vorige bewoners, jazekers :') :'( :@ !! ) en nog even lekker bezig geweest O-) En foto's zeggen meer dan woorden.. dus bij deze :Y

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is nog eens rigoureus uitmesten _O_
Opgeruimd staat netjes. Heb je meteen een mooie plek voor een moestuin.
(Of een hangmat)
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 10 april 2023 @ 19:42:39 #300
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208730106
Mooi huis, mooie tuin
Resistance is futile.
pi_208730442
En slotje :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')