abonnement Unibet Coolblue
pi_204499864
Wat een leuk paadje!

Doet ze even in een avondje, hoor, een schuur demonteren en monteren. _O_
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 21 april 2022 @ 18:02:26 #202
5428 crew  miss_sly
pi_204499912
Lekker aan het werk weer!
Tof gedaan dat paadje. Zijn dat stapstenen? Ziet er goed uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204500037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een leuk paadje!

Doet ze even in een avondje, hoor, een schuur demonteren en monteren. _O_
Ja wel met hulp hoor :D Maar de muren kun je zo uit elkaar schuiven, dus alles afgetekend aan de binnenkant en ze konden op de nieuwe plek zo weer in elkaar. Het dak is ook in zn geheel op de aanhanger gegaan en zo vervoerd. En met een paar sterke mannen heb je die op zich er zo weer op liggen :7
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:02 schreef miss_sly het volgende:
Lekker aan het werk weer!
Tof gedaan dat paadje. Zijn dat stapstenen? Ziet er goed uit.
Ja stapstenen inderdaad. Na 25x heen en weer lopen ben ik tevreden over de afstand onderling :D Officieel zijn het grindtegels, maar op zn kop vind ik ze wel grappig om zo toe te passen. En nu hoef ik niet elke keer over de straat heen naar achteren toe, dat is wel fijn :)
  donderdag 21 april 2022 @ 18:12:43 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204500038
Hoppakee, nice!
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 21 april 2022 @ 18:59:11 #205
5428 crew  miss_sly
pi_204500590
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 18:12 schreef Puala het volgende:

[..]
Ja wel met hulp hoor :D Maar de muren kun je zo uit elkaar schuiven, dus alles afgetekend aan de binnenkant en ze konden op de nieuwe plek zo weer in elkaar. Het dak is ook in zn geheel op de aanhanger gegaan en zo vervoerd. En met een paar sterke mannen heb je die op zich er zo weer op liggen :7
[..]
Ja stapstenen inderdaad. Na 25x heen en weer lopen ben ik tevreden over de afstand onderling :D Officieel zijn het grindtegels, maar op zn kop vind ik ze wel grappig om zo toe te passen. En nu hoef ik niet elke keer over de straat heen naar achteren toe, dat is wel fijn :)
Wat slim! Ik ben al tijden op zoek naar leuke stapstenen, maar of ze zijn niet te betalen, of ik vind het niks. Maar dit vind ik echt leuk en ik had niet gedacht dat het grindtegels zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204501155
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 16:53 schreef Puala het volgende:
Nou de beslissing is gemaakt. Er gaan de komende periode wat zaken gebeuren:

* De kruipruimte wordt geïsoleerd met PIF
* Het dak wordt voorzien van 30 zonnepanelen
* De bijkeuken wordt voorzien van een hybride warmtepomp
* De ramen in de slaapkamer/inloopkast worden voorzien van HR++ glas
* Het raam in de woonkamer wat lek is wordt ook voorzien van HR++ glas
* De XXL struiken aan de zijkant van het huis worden gesnoeid en op die plaats komt een schuur-houthok-overkapping in 1 :)

En ik moet nog even kijken of je na 3 isolatie maatregelen nog een 4e kan doen van t subsidie bedrag wat terug komt en dan weer opnieuw subsidie kan krijgen. Want dan gaat de spouw nog na-geisoleerd worden. Of ik bewaar 1 rekening van de eerste set maatregelen voor later, als dat financieel haalbaar is en vraag 2x subsidie aan :)

Het snoeien en bouwen doe ik overigens zelf, de eerste 5 punten zijn uitbesteed :)
Holy crap, je bent wat van plan :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204501386
Waarom hybride? Met vloerverwarming en je naisolatie is het maar de vraag of je nog gas nodig hebt op de lange termijn. Ik zou altijd kiezen voor een opstelling die later all-electric kan.
pi_204503448
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 19:52 schreef tux87 het volgende:
Waarom hybride? Met vloerverwarming en je naisolatie is het maar de vraag of je nog gas nodig hebt op de lange termijn. Ik zou altijd kiezen voor een opstelling die later all-electric kan.
Mijn nieuwe ketel is 1,5 jaar oud en ik heb geen geld voor een warmtepomp. Dit is voor mijn budget en situatie de beste oplossing.
pi_204510668
Voor


Tijdens


Op een moment dat je denkt "ik geloof niet dat ik dit leuk vind eigenlijk, wat een bende"


Nu
  vrijdag 22 april 2022 @ 21:15:44 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204511309
Ik wou dat ik jouw energie en vooral daadkracht had! _O_
***
  zaterdag 23 april 2022 @ 10:25:49 #211
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204514462
Second that.
Onvermoeibaar *O*
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_204514623
Dat onvermoeibaar valt mee hoor, dit was 3 middagen werk in mn eentje :) Met volle dagen vast korter, maar die energie heb ik niet :P Donderdagavond stond mn vader met een aanhanger voor de deur en die heeft al het snoei afval meegenomen *O* De dikke stammen heb ik bewaard, die mogen in het toekomstige houthok gaan drogen straks. Voor nu ligt het nog vet onhandig als berg in de tuin :P

En gisterochtend is er een berg hout, rabbatdelen en golfplaten bezorgd. Maar eerst moeten die 3 stammen op t einde er nog uit. Alleen daar had ik even geen zin meer in :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 23 april 2022 @ 11:55:33 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204515032
Jaaa, tante Puala *O*
Resistance is futile.
pi_204539518
De eerste stappen zijn gezet, de tuin krijgt weer wat vorm :)
Eerst vanaf het perceel er naast de constructie bekeken, kon me er prima in vinden.


Jup, past prima zo :D


Het begin is er O+
pi_204539944
Wauw, weer enorm wauw _O_
We have far more in common than that which devides us..
pi_204563776
De lengte staat, dit gaat hem worden :)



Je ziet dat hij verspringt, planken voor/achter. Dat is het verschil tussen schuurtje/houthok en overkapping. In de schuur en het houthok is het fijn om staanders te hebben om evt planken/kasten tegenaan te kunnen zetten. En bij de overkapping wil ik gewoon een strakke muur zonder poespas :)

En vanaf de andere kant.


Oh ja en die struikjes die er nog stonden.. waren niet zo leuk om weg te halen ;(
pi_204586375
Weet een stapje verder :)


En even proefzitten, volgens mij gaat dit wel bevallen


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204586435
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:32 schreef Puala het volgende:
Weet een stapje verder :)
[ afbeelding ]

En even proefzitten, volgens mij gaat dit wel bevallen
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan maar meteen een vraag. Achter dat open deel, een soort kamertje, wat gaat dat worden?

Edit, lezen Kaat lezen. Houtopslag dus

[ Bericht 1% gewijzigd door Kaatje1 op 30-04-2022 12:47:14 ]
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 30 april 2022 @ 12:47:23 #219
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204586488
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dan maar meteen een vraag. Achter dat open deel, een soort kamertje, wat gaat dat worden?
Schuurtje/houthok obv de andere post ;)
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204586498
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:47 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Schuurtje/houthok obv de andere post ;)
Met nog eens goed kijken (en even op de laptop ipv telefoon) zag ik het :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_204586861
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Met nog eens goed kijken (en even op de laptop ipv telefoon) zag ik het :D
Yes klopt, vanaf de schutting links is 4m tot de eerste staander. Dat wordt de schuur en daar moeten nog palen bij voor t dak, maar ik weet niet op welke afstand. Ik probeer 2ehands schuurdeuren te pakken te krijgen maar is nog niet gelukt.

En het rechterdeel van de opening wordt houthok.
pi_204586925
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:23 schreef Puala het volgende:

[..]
Yes klopt, vanaf de schutting links is 4m tot de eerste staander. Dat wordt de schuur en daar moeten nog palen bij voor t dak, maar ik weet niet op welke afstand. Ik probeer 2ehands schuurdeuren te pakken te krijgen maar is nog niet gelukt.

En het rechterdeel van de opening wordt houthok.
Ik vind dit zo knap van je. Ik zou heel hard moeten sparen om mensen dit te laten doen (en te bedenken)
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 30 april 2022 @ 13:48:03 #223
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204587121
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:32 schreef Puala het volgende:
Weet een stapje verder :)
[ afbeelding ]

En even proefzitten, volgens mij gaat dit wel bevallen
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie update ;) da's wel een like en een post waard!
Resistance is futile.
pi_204587153
Wauw. Dat wordt vast een heerlijk plekje inderdaad!
pi_204587419
Blijft leuk om je topic te volgen! Mooie vooruitgang ook, daar kan ik mijn project alleen maar van dromen op dit moment.

Ik kan de houtmaat niet goed inschatten van de dakbalken, maar gevoelsmatig zou ik er nog een balkje tussen leggen. Zonde als het helemaal door gaat hangen.
pi_204587549
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:30 schreef Puala het volgende:
Oh ja en die struikjes die er nog stonden.. waren niet zo leuk om weg te halen
Emotioneel of fysiek?
Volgens mij hecht jij best wel aan je plantjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204587803
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:32 schreef Puala het volgende:
Weet een stapje verder :)
[ afbeelding ]

En even proefzitten, volgens mij gaat dit wel bevallen
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er weer mooi uit! Echt respect voor jouw klus skills!
  zaterdag 30 april 2022 @ 15:26:48 #228
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204587922
Ook weer lekker bezig!

Te zien aan de stammen was het laurier die in de weg stond. Die zijn inderdaad erg standvastig.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204588169
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:40 schreef sigme het volgende:

[..]
Emotioneel of fysiek?
Volgens mij hecht jij best wel aan je plantjes.
Vooral fysiek. Deze laurier en wat er verder stond was gewoon veel en veel te groot geworden. Struiken van 3,6 meter doorsnede en minimaal dito hoogte. Dat is amper amper bij te houden, dus helaas moest t dr uit. Maar er staat gelukkig genoeg groen in de tuin wat compenseert :)
pi_204591805
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 14:24 schreef tux87 het volgende:
Blijft leuk om je topic te volgen! Mooie vooruitgang ook, daar kan ik mijn project alleen maar van dromen op dit moment.

Ik kan de houtmaat niet goed inschatten van de dakbalken, maar gevoelsmatig zou ik er nog een balkje tussen leggen. Zonde als het helemaal door gaat hangen.
Goeie suggestie. Ik heb hem doorgenomen met de timmerman van de houthandel, dus qua doorhangen is dat gecontroleerd :)
pi_204595199
Wat een werk! Mooi!!
pi_204595742
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:59 schreef Puala het volgende:

[..]
Vooral fysiek. Deze laurier en wat er verder stond was gewoon veel en veel te groot geworden. Struiken van 3,6 meter doorsnede en minimaal dito hoogte. Dat is amper amper bij te houden, dus helaas moest t dr uit. Maar er staat gelukkig genoeg groen in de tuin wat compenseert :)
Herkenbaar. En laurier groeit als een malle, dus ik geloof meteen dat je ondergronds een flink wortelstelsel tegenkomt. Ik heb laatst een els geprobeerd weg te halen en heb het maar opgegeven en weggezaagd wat ik kon.

De overkapping ziet er enorm uit! Heb je eigenlijk een plattegrond van het geheel? Ben ik wel benieuwd naar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204597315
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 10:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Herkenbaar. En laurier groeit als een malle, dus ik geloof meteen dat je ondergronds een flink wortelstelsel tegenkomt. Ik heb laatst een els geprobeerd weg te halen en heb het maar opgegeven en weggezaagd wat ik kon.

De overkapping ziet er enorm uit! Heb je eigenlijk een plattegrond van het geheel? Ben ik wel benieuwd naar.
Ik heb wel geprobeerd laurier te stekken. Geen idee of het lukt. Er waren verschillende methodes en de meeste hadden het meeste succes eind in de herfst. Dat is het nu niet, maar laurier kan tegen een stootje dus ik probeer t gewoon. En die ene pot met stekken staat hier toch niet in de weg.

Ik heb geen plattegrond, ik doe maar wat :P
pi_204620086
Het bouwen van zo'n constructie is op zich niet erg. Het moment dat je genoeg vertrouwen moet hebben in je eigen gebouwde constructie om op het dak te gaan staan.. toch wel spannend :P :X En ik heb het niet zo op hoogtes, dus dat was echt met knikkende knietjes en trillende beentjes. Maar inmiddels heb ik er al wat tijd op doorgebracht en gaat het stukken beter :D

Het geeft ook wel een leuk zicht op de tuin.


En het begint ergens op te lijken. Het kriebelt ontzettend om nu eerst de overkapping af te maken met een vlonder er in. Maar ik moet van mezelf eerst het dak afmaken, want dat materiaal heb ik al in huis :P

  dinsdag 3 mei 2022 @ 22:28:10 #235
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204620253
Woah, ja best eng bovenop het dak.

Bij de bovenste foto, waar stopt jouw tuin?
We have far more in common than that which devides us..
pi_204620563
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Woah, ja best eng bovenop het dak.

Bij de bovenste foto, waar stopt jouw tuin?
Achter de overkapping zie je links een zwarte ‘schutting’ staan, die sluit aan op de houten schutting. Links 2m na de schutting eindigt mijn tuin, maar rechts is het 9m na het dak, het perceel loopt behoorlijk schuin. Je ziet er nog net een haagje planten staan, die is van de buren.

Ik zal een x proberen een duidelijkere foto te maken ;)
  dinsdag 3 mei 2022 @ 23:03:41 #237
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204620667
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 22:52 schreef Puala het volgende:

[..]
Achter de overkapping zie je links een zwarte ‘schutting’ staan, die sluit aan op de houten schutting. Links 2m na de schutting eindigt mijn tuin, maar rechts is het 9m na het dak, het perceel loopt behoorlijk schuin. Je ziet er nog net een haagje planten staan, die is van de buren.

Ik zal een x proberen een duidelijkere foto te maken ;)
Leuk en graag ja, een overzichtsfoto. Maar volgens mij heb je best heel veel tuin
We have far more in common than that which devides us..
pi_204620792
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 23:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Leuk en graag ja, een overzichtsfoto. Maar volgens mij heb je best heel veel tuin
Het perceel is 585 en daarvan is een 140m2 woonoppervlak denk ik. De rest is tuin O+
  dinsdag 3 mei 2022 @ 23:20:03 #239
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_204620817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 23:16 schreef Puala het volgende:

[..]
Het perceel is 585 en daarvan is een 140m2 woonoppervlak denk ik. De rest is tuin O+
Oef :o wel heel gaaf
We have far more in common than that which devides us..
pi_204622766
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 22:14 schreef Puala het volgende:
Het bouwen van zo'n constructie is op zich niet erg. Het moment dat je genoeg vertrouwen moet hebben in je eigen gebouwde constructie om op het dak te gaan staan.. toch wel spannend :P :X En ik heb het niet zo op hoogtes, dus dat was echt met knikkende knietjes en trillende beentjes. Maar inmiddels heb ik er al wat tijd op doorgebracht en gaat het stukken beter :D

Het geeft ook wel een leuk zicht op de tuin.
[ afbeelding ]
Dat is nog mooier dan een plattegrond!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204623355
Wat een topper ben jij zeg! Echt stoer en het wordt gaaf!
Met een meidenkwartet
pi_204664092
Eerst het regelwerk er tussen en daarna kan het dak *O*




T is toch best een eind dak als je er zo naar kijkt :D


Maar het is dicht :)


En ik heb ook de stapel meuk die er nog lag weggehaald. Dus de stenen netjes opgestapeld, de grond verdeeld. Ik had even niet gezien dat er 12-15 kruiwagens uit zouden komen die naar rechts toe moesten :D :@ Dus dat was iets meer werk dan verwacht. Oh en de bandje staan al om straks tegenaan te kunnen straten :)
  zondag 8 mei 2022 @ 10:29:43 #243
43653 sigme
Veraan
pi_204664269
^O^
Dat wordt best een fors houthok :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204667969
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2022 10:29 schreef sigme het volgende:
^O^
Dat wordt best een fors houthok :D
Alleen t stukje rechts van de staander, 2x3 is dat. Links van de staander wordt schuur op termijn.
  zondag 8 mei 2022 @ 17:50:50 #245
43653 sigme
Veraan
pi_204668024
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 17:47 schreef Puala het volgende:

[..]
Alleen t stukje rechts van de staander, 2x3 is dat. Links van de staander wordt schuur op termijn.
Da’s een best fors houthok! Twee meter hoog vast wel?
Da’s 12 kuub, ik stook er zo’n 6 per jaar (het is de enige verwarming hier).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204668290
quote:
2s.gif Op zondag 8 mei 2022 17:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Da’s een best fors houthok! Twee meter hoog vast wel?
Da’s 12 kuub, ik stook er zo’n 6 per jaar (het is de enige verwarming hier).
Ik wil het hok uiteindelijk in 2en delen, waarbij ik nat/droog hout naast elkaar wil gaan leggen. Afgelopen winter heb ik een 6 kuub gestookt maar toen stond mijn verwarming grotendeels uit. Met de hybride warmtepomp hoop ik weer dat de kachel een gezellig vuurtje is voor de avond ipv noodzaak met thuiswerken.
  zondag 8 mei 2022 @ 18:23:28 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204668457
Wat een bazin ben jij toch! _O_
***
  zondag 8 mei 2022 @ 18:42:57 #248
43653 sigme
Veraan
pi_204668805
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 18:12 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik wil het hok uiteindelijk in 2en delen, waarbij ik nat/droog hout naast elkaar wil gaan leggen. Afgelopen winter heb ik een 6 kuub gestookt maar toen stond mijn verwarming grotendeels uit. Met de hybride warmtepomp hoop ik weer dat de kachel een gezellig vuurtje is voor de avond ipv noodzaak met thuiswerken.
Ik ben heel lui maar ook efficiënt overgestap op het kopen van (super)droog hout.
Maar goed, het is hier dan ook hoofdverwarming, en dan kan het uit. Hou het in je achterhoofd als je nog eens puur op hout wil verwarmen, het warmte-rendement is zoveel hoger dat het de moeite waard kan zijn ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204669658
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2022 18:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik ben heel lui maar ook efficiënt overgestap op het kopen van (super)droog hout.
Maar goed, het is hier dan ook hoofdverwarming, en dan kan het uit. Hou het in je achterhoofd als je nog eens puur op hout wil verwarmen, het warmte-rendement is zoveel hoger dat het de moeite waard kan zijn ;).
Ik hou het in gedachten. Het hout wat ik afgelopen seizoen heb gekocht beviel niet, wat ik bijzonder vond want het jaar er voor ging het bij dezelfde verkoper prima. Dus ik moet sowieso op zoek naar een nieuwe leverancier.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 10:58:58 #250
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204676559
Wacht, ik kijk af en toe even in dit topic, maar jij....jij doet dit alleen? Nee toch? want indien wel dan ben je echt een maximale eindba...zin.

Nu ben ik dus to-taal niet bouwkundig onderlegd, ik ben blij als ik ergens een spijker recht ingeslagen krijg, maar op de laatste foto hierboven zie je dat het dak niet...recht, loopt, als het ware, het lijkt een beetje te golven, en het grote open deel links lijkt een beetje door te hangen want daar zitten ook verder nergens meer staanders.

What's the word on inzakken, want dan lijkt het ook de schutting waar het helemaal links aan vast zit mee te trekken. Overigens klinkt dit als kritiek maar zo bedoel ik het niet, ik vraag het me oprecht af als ik de foto's zie, maar nogmaals, ik doe je dit gewoon niet na, dus maximaal respect. _O_
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204680324
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:58 schreef CoolGuy het volgende:
Wacht, ik kijk af en toe even in dit topic, maar jij....jij doet dit alleen? Nee toch? want indien wel dan ben je echt een maximale eindba...zin.
Ik doe dit inderdaad alleen ;) :7

quote:
Nu ben ik dus to-taal niet bouwkundig onderlegd, ik ben blij als ik ergens een spijker recht ingeslagen krijg, maar op de laatste foto hierboven zie je dat het dak niet...recht, loopt, als het ware, het lijkt een beetje te golven, en het grote open deel links lijkt een beetje door te hangen want daar zitten ook verder nergens meer staanders.

What's the word on inzakken, want dan lijkt het ook de schutting waar het helemaal links aan vast zit mee te trekken. Overigens klinkt dit als kritiek maar zo bedoel ik het niet, ik vraag het me oprecht af als ik de foto's zie, maar nogmaals, ik doe je dit gewoon niet na, dus maximaal respect. _O_
Het klopt dat het dak doorhangt. Het hangt iets verder door dan ik van tevoren had verwacht/berekend, dus er gaat deze week actie ondernomen worden. Er moeten 2 staanders komen met daar tussenin deuren. Ik wacht al een tijdje op een goed aanbod van schuurdeuren om er in te zetten, maar helaas krijg ik die niet betaalbaar gevonden. Of de reisafstand is me te groot dat ik het niet geregeld kan krijgen. En die schuurdeuren bepalen de afstand van de staanders, dus stonden ze er nog even niet. Maar nu ga ik zelf een deur maken, dus kunnen de staanders er in en werk ik er wel tussenin :)

De schutting moppert al tijden van het gewicht van de deur die er aan hangt, ook daar ga ik een verandering in aanbrengen. Dat moeten 2 deuren worden en daar boven een balk die links/rechts aan elkaar verbind. Niet helemaal optimaal helaas, want daardoor kan ik er niet meer met hoge spullen onderdoor. Maar so be it. De constructie moet wat steviger dan het nu is. En door de deuren te halveren krijg ik ook een deur die makkelijker te openen is en minder druk geeft op de constructie. Maar die deur uit de scharnieren tillen moet ik nog even moed voor verzamelen, hij is 240 hoog en 180 breed. En ik ben maar een kleine tuinkabouter O-)

Trouwens, over spijkers gesproken. Wist je dat die kleine mokertjes van 1500 gram op je duim zeer doen? Ik wel sinds gister O-) Maar gelukkig is mooi subtiel blauw niet lelijk :D
  woensdag 11 mei 2022 @ 20:24:21 #252
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204709640
@Puala, is het nog gelukt met de schuurdeuren? Anders heb ik hier nog 2 oude (houten) garagedeuren staan die met wat (of eh, meer, veel) liefde nog zeker een ronde of wat mee kunnen. Ze zijn alleen wel groot en erg zwaar :P .
pi_204716146
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 20:24 schreef bleiblei het volgende:
@:puala, is het nog gelukt met de schuurdeuren? Anders heb ik hier nog 2 oude (houten) garagedeuren staan die met wat (of eh, meer, veel) liefde nog zeker een ronde of wat mee kunnen. Ze zijn alleen wel groot en erg zwaar :P .
Ik heb net gister de staanders voor zelfgemaakte deuren er in gezet, dus helaas :)
Wel een tof aanbod O+
pi_204716186
Het verduurzamen gaat trouwens ineens in sneltreinvaart _O_

Gister is de kruipruimte geisoleerd *O* Eerst was er een GROOT probleem, want het gat tussen ruimte 1 en 2 was te klein. Maar uiteindelijk toch niet, ze waren super vlot klaar en ging perfect verder :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En 25 mei komt het isolatieglas. En 30/31 mei de zonnepanelen *O*

Alleen de datum van de hybride warmtepomp is nog niet bekend. Mijn buurman maakt zich over dat ding trouwens gigantisch druk, want geluidsoverlast en onacceptabel dat hij binnen x afstand van zijn huis komt. Ik heb aangegeven dat de installateurs weten wat ze doen en ik het heus overleg, maar hij wilt graag nu al weten waar hij aan toe is. Nou, sorry, ik betaal en bepaal schat O+
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 11:14:04 #255
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204716406
maakt zo'n hybride pomp (buitenunit?) dan zo'n kabaal? Ik heb een water/water warmtepomp, is zo groot als een koelkast en staat hier bínnen. Dat ding hoor je af en toe wel wat brommen ja, maar dan moet de deur naar de wasruimte al open staan en dan moet er geen TV aan staan (of een krijsende dochter rondhobbelen) want anders hoor je dat niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204716434
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:14 schreef CoolGuy het volgende:
maakt zo'n hybride pomp (buitenunit?) dan zo'n kabaal? Ik heb een water/water warmtepomp, is zo groot als een koelkast en staat hier bínnen. Dat ding hoor je af en toe wel wat brommen ja, maar dan moet de deur naar de wasruimte al open staan en dan moet er geen TV aan staan (of een krijsende dochter rondhobbelen) want anders hoor je dat niet.
zelfde voor een lucht water warmtepomp

gevalletje piepen voordat het pijn doet
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 11:32:12 #257
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204716529
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:20 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
zelfde voor een lucht water warmtepomp

gevalletje piepen voordat het pijn doet
Hmmja. Als de wasmachine aan staat (die staat tegenover de warmtepomp) dan hoor ik de wasmachine van die 2, en die maakt al niet zo veel kabaal.

Buurman moet niet zeiken, want hij gaat niks horen gok ik zo, als ik zie hoe groot de tuin is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204717400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:14 schreef CoolGuy het volgende:
maakt zo'n hybride pomp (buitenunit?) dan zo'n kabaal? Ik heb een water/water warmtepomp, is zo groot als een koelkast en staat hier bínnen. Dat ding hoor je af en toe wel wat brommen ja, maar dan moet de deur naar de wasruimte al open staan en dan moet er geen TV aan staan (of een krijsende dochter rondhobbelen) want anders hoor je dat niet.
Volgens mij is t complete onzin om je dr druk over te maken, want waarom heeft de hele wereld het massaal geinstalleerd als het geluidstechnisch zo kak is.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hmmja. Als de wasmachine aan staat (die staat tegenover de warmtepomp) dan hoor ik de wasmachine van die 2, en die maakt al niet zo veel kabaal.

Buurman moet niet zeiken, want hij gaat niks horen gok ik zo, als ik zie hoe groot de tuin is.
Mijn buurman heeft een kleinere tuin. En hij zou tussen onze huizen in komen op dat deel van t dak. Snap zn zorg deels, maar ik ga niet nu al stressen voor iets wat met pech pas in november wordt geinstalleerd.
pi_204717610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:14 schreef Puala het volgende:
Volgens mij is t complete onzin om je dr druk over te maken, want waarom heeft de hele wereld het massaal geinstalleerd als het geluidstechnisch zo kak is.

Ik dacht dat er tegenwoordig minimaal twee meter tussen de erfgrens en de buitenunit moet zitten.

Bij koelen kan ik me voorstellen dat geluid voor de buren niet fijn is, net als een radio, spelende kinderen of rokende/drinkende/pratende volwassenen laat op de avond. Maar goed, met de gebruiksuren kan je daar een beetje rekening mee houden als dat nodig blijkt te zijn.

Bij verwarmen hoeft ie zich al helemaal niet druk te maken want als jij dat ding aan zet heeft hij zeer waarschijnlijk toch al de ramen dicht.

edit: https://www.consumentenbond.nl/warmtepomp/geluid-warmtepomp
40 dB op de erfgrens 's nachts
pi_204718268
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:14 schreef Puala het volgende:

[..]
Volgens mij is t complete onzin om je dr druk over te maken, want waarom heeft de hele wereld het massaal geinstalleerd als het geluidstechnisch zo kak is.
De geluidseisen zijn er pas sinds april 2021 en het is nogal ingewikkeld wat er nou wel en niet mag qua positionering. Uiteindelijk gaat het er om dat er overdag 45db geproduceerd mag worden op de erfgrens en 's avonds / 's nachts 40db. Goede demping onder de WP helpt al een hele hoop en anders moet er omkasting omheen. Dat kan bijvoorbeeld door kokos schuttingen. In sommige gevallen is er ook nog eens een omgevingsvergunning nodig, weten veel installateurs ook niet.
pi_204718362
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:40 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik dacht dat er tegenwoordig minimaal twee meter tussen de erfgrens en de buitenunit moet zitten.

Bij koelen kan ik me voorstellen dat geluid voor de buren niet fijn is, net als een radio, spelende kinderen of rokende/drinkende/pratende volwassenen laat op de avond. Maar goed, met de gebruiksuren kan je daar een beetje rekening mee houden als dat nodig blijkt te zijn.

Bij verwarmen hoeft ie zich al helemaal niet druk te maken want als jij dat ding aan zet heeft hij zeer waarschijnlijk toch al de ramen dicht.

edit: https://www.consumentenbond.nl/warmtepomp/geluid-warmtepomp
40 dB op de erfgrens 's nachts
Wij wonen naast een rondweg en naast een basisschool. En dan gaan we zeuren over 58dB. Ik ga dit wel hilarisch vinden als dit gebeurt. Tevens staat mijn airco buitenunit ook boven op t dak en zeuren ze daar nooit over. Sterker nog, ze vragen of hij wel gebruikt wordt ;)

En daarnaast, meneer heeft 2 airco's en vraagt mij ook geen toestemming voor de buitenunit.

Maar goed, ik kan hem 2m van de erfgrens zetten dus klaar :7 Dan gaat ie gewoon links op t dak ipv in t midden.
  donderdag 12 mei 2022 @ 15:09:54 #262
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204718372
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:08 schreef Puala het volgende:

[..]
Wij wonen naast een rondweg en naast een basisschool. En dan gaan we zeuren over 58dB. Ik ga dit wel hilarisch vinden als dit gebeurt. Tevens staat mijn airco buitenunit ook boven op t dak en zeuren ze daar nooit over. Sterker nog, ze vragen of hij wel gebruikt wordt ;)

Maar goed, ik kan hem 2m van de erfgrens zetten dus klaar :7
Die basisschool hoor je 's avonds en 's nachts niet... wmb niet te vergelijken eigenlijk. Maar goed, in jouw geval lijkt er dus geen probleem te zijn ^O^ ^O^
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204718444
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Die basisschool hoor je 's avonds en 's nachts niet... wmb niet te vergelijken eigenlijk. Maar goed, in jouw geval lijkt er dus geen probleem te zijn ^O^ ^O^
Ik begrijp dat jij het niet te vergelijken vind, maar mijn ervaring heeft geleerd dat een schoolplein na schooltijd een hangjeugd plek is incl. de muziek die tegenwoordig overal afgespeeld moet worden. En hangjeugd doet eh, ook intieme dingen met elkaar als t donker is incl. bijbehorend geluid op een schoolplein :P

Doe mij dan maar t monotone geluid van een buitenunit btw :P
  donderdag 12 mei 2022 @ 18:57:03 #264
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204720640
Ik heb m bij ons nog nooit gehoord ook niet als de deur aan die kant open staat en ik heb geen ander geluid aan als ik aan t werk ben.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:58:52 #265
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204721285
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 15:08 schreef Puala het volgende:

[..]
Wij wonen naast een rondweg en naast een basisschool. En dan gaan we zeuren over 58dB. Ik ga dit wel hilarisch vinden als dit gebeurt. Tevens staat mijn airco buitenunit ook boven op t dak en zeuren ze daar nooit over. Sterker nog, ze vragen of hij wel gebruikt wordt ;)

En daarnaast, meneer heeft 2 airco's en vraagt mij ook geen toestemming voor de buitenunit.

Maar goed, ik kan hem 2m van de erfgrens zetten dus klaar :7 Dan gaat ie gewoon links op t dak ipv in t midden.
58 dB(A) is dan ook wel echt een flink geluid hoor. Dat wil niemand naast z’n slaapkamer. Mag ook niet, zoals hierboven is aangegeven.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:32:14 #266
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204721940


58db is inderdaad niet gaaf als White noise :X .
Het is alsof er de hele dag en nacht 2 mensen met elkaar aan het praten zijn op 1m. afstand.

Ergo, als je ramen open hebt of in de tuin zit heb je continu een zoem op de achtergrond.

[ Bericht 12% gewijzigd door bleiblei op 12-05-2022 20:53:36 ]
pi_204722092
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:20 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
zelfde voor een lucht water warmtepomp

gevalletje piepen voordat het pijn doet
Klagen is ook een hobby hè!
pi_204725672
Oke, oke. Wij hebben allebei een a-typische woning. Dit betekend dat we veel plat dak hebben, niet boven slapen (dat is er niet) en dus geen klassieke rijtjeswoning hebben. Ik heb de mogelijkheid om de warmtepomp ergens op een stuk dak van 25x3 meter te plaatsen. En er is vast ergens op die ruimte een geschikte plek. De installateurs gaan absoluut de vraag krijgen wat verstandig is.



Zoals te zien is neemt geluid per 5 meter genoeg af qua dB, dus als er maar genoeg afstand is is de overlast minimaal. Daarnaast komt de unit op het dak te staan en wordt het door de ventilator weg geblazen. Dit betekend dat het geluid op de grond, 2,5 meter lager, aannemelijk stukken en stukken minder te horen is.

En daarbij. Er komen installateurs, vakmannen, personen die dagelijks warmtepompen installeren en er heel veel vanaf weten. En daar ga ik gewoon het gesprek mee aan wat de beste positie is. Wat mij betreft is verder naar achter namelijk niet prettig, daar bevinden onze beide slaapkamers zich. Dus wat mij betreft gaat ie zo ver mogelijk naar voren naar de carport en daar t geluid de straat op blazen. Is dit de juiste keuze? Geen idee. Weet zo'n vakman het? Ik neem toch aan van wel. T kost zat geld, dus ik verwacht wel kennis van zaken.

Ik weiger om me er net als mijn buurman nu al mega mega druk over te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Puala op 12-05-2022 22:21:15 ]
pi_204726367


Kiek dan O+
pi_204726808
Aaah, tante Puala!
pi_204765816
Vanmiddag weer wat uurtjes bezig geweest. Zo'n 50 paaltjes de grond in en regelwerk. Alles netjes uitgemeten en klaar voor de planken :) Al moet er nog wel wat stroom onderdoor en ik moet nog even bedenken of ik riolering/water er heen wil hebben. Vind het nu nog niet zo nodig, maar als t dr ligt is t wel handig denk ik.


En het groene wannabe-kunstgras-tapijt is ook vervangen in de voortuin *O*


Moet alleen nog even een zak of 3 grind halen, maar nog geen zin in gehad :@

En voor de tuinliefhebbers;


Het begin is een beetje kaal. Daar had ik helaas een woekeraar geplaatst die de rest van mn planten om zeep heeft geholpen. En zelf heb ik de woekeraar dan weer om zeep geholpen :7 2 weken geleden nieuwe salvia's geplaatst en vandaag nog een 3tal siergrassen. Volgend jaar zal t wel weer wat zijn ;)


En het is lastig voor te stellen dat dit stukje vorig jaar pas aangepoot is, maar het groeit lekker :D
pi_204786772
Weer een stapje verder :)
pi_204786822
Dat ziet er echt heel netjes uit, Puala *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204787177
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 10:10 schreef PdeHoog het volgende:
Dat ziet er echt heel netjes uit, Puala *O*
Dankjewel *O*

T voelt wel erg als een houten blokhut als je er in staat met alles houtkleurig (vloer/wanden/dak). Dus ik denk dat ik de wanden een kleurtje ga geven :)
pi_204788403
Jij hebt geen sportschool abbo nodig met al die klussen :7 (niet dat je er ook tijd voor hebt :') )
Wat ziet alles er weer prachtig uit! Ik volg je al zo lang, al sinds het begin van je huis verbouwing...
Mooi hoe je alles zelf aanpakt, het ziet er allemaal zo professioneel uit ik vraag me gewoon continu af, hoe doe je dat steeds? *O* ik weet niet wat je normaal voor de kost doet maar hier lijk je voor geboren te zijn _O_
pi_204788546
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:23 schreef deadly_kiss het volgende:
Jij hebt geen sportschool abbo nodig met al die klussen :7 (niet dat je er ook tijd voor hebt :') )
Wat ziet alles er weer prachtig uit! Ik volg je al zo lang, al sinds het begin van je huis verbouwing...
Mooi hoe je alles zelf aanpakt, het ziet er allemaal zo professioneel uit ik vraag me gewoon continu af, hoe doe je dat steeds? *O* ik weet niet wat je normaal voor de kost doet maar hier lijk je voor geboren te zijn _O_
Dat dus allemaal
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 18 mei 2022 @ 18:08:27 #277
80382 manny
30 is best veel
pi_204791025
Hulde. Hulde.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_204791228
Wat een tuin O+ .
pi_204794794
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 13:23 schreef deadly_kiss het volgende:
Jij hebt geen sportschool abbo nodig met al die klussen :7 (niet dat je er ook tijd voor hebt :') )
Wat ziet alles er weer prachtig uit! Ik volg je al zo lang, al sinds het begin van je huis verbouwing...
Mooi hoe je alles zelf aanpakt, het ziet er allemaal zo professioneel uit ik vraag me gewoon continu af, hoe doe je dat steeds? *O* ik weet niet wat je normaal voor de kost doet maar hier lijk je voor geboren te zijn _O_
:@ :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vanavond ook weer ff wat uurtjes ontspannen bezig geweest :)





En daarna nog wat gepriegeld met draadjes. De boel zit nog niet aangesloten op de tuingroep, maar even tijdelijk met een stekker. Kon ik in elk geval testen of het wat is, maar ben best tevreden. Ze zijn dimbaar via de telefoon en in het echt minder fel dan op de foto. Ik heb ook nog 2 lampjes voor de linkermuur, gezien ik daar een keukenachtig iets wil gaan maken op termijn wel fijn om daar licht genoeg te hebben.
  woensdag 18 mei 2022 @ 22:40:46 #280
1762 YPPY
Yppiaans
pi_204794818
Echt geweldig hoe je bezig bent! O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_204794848
Jeeetje wat een stappen weer!!! Goed bezig! Ik dacht bij de laatste foto op blz.11 even dat ik in de sauna zat :)
  woensdag 18 mei 2022 @ 22:56:45 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204795017
Wauw, zo vet! _O_ Echt! Knap hoe je alles doet en ook nog goed doet!
Maar dat was in je eerste kleine huisje ook al zo! O+
***
  donderdag 19 mei 2022 @ 08:55:43 #283
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204796971
Je levert echt ontzettend gaaf werk! Heb de hele avond teruggelezen in je reeks. :P

Wanneer komen de zonnepanelen?
Protège moi de mes désirs.
pi_204801813
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 08:55 schreef arvensis het volgende:
Je levert echt ontzettend gaaf werk! Heb de hele avond teruggelezen in je reeks. :P

Wanneer komen de zonnepanelen?
30/31 mei.

Maar voor die tijd moet ik mn dak nog even fixen :X Ik had met een regenbui vanmiddag ook een lokale regenbui binnen. En ik had een dak wat overliep ivm te veel water, de regenpijpen konden het simpelweg niet meer weg krijgen. Nu scheelt het dat ik de meest kritieke/vervelende pijp simpel er kan schuiven en dan plenst het op de vlonder/stoep, maar dat moet geen permanente oplossing worden eigenlijk ;(
pi_204802609
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 22:38 schreef Puala het volgende:

[..]
:@ :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vanavond ook weer ff wat uurtjes ontspannen bezig geweest :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En daarna nog wat gepriegeld met draadjes. De boel zit nog niet aangesloten op de tuingroep, maar even tijdelijk met een stekker. Kon ik in elk geval testen of het wat is, maar ben best tevreden. Ze zijn dimbaar via de telefoon en in het echt minder fel dan op de foto. Ik heb ook nog 2 lampjes voor de linkermuur, gezien ik daar een keukenachtig iets wil gaan maken op termijn wel fijn om daar licht genoeg te hebben.
[ afbeelding ]
Bij een ander zou ik zeggen dat het lekker op schiet.

Nog steeds niet klaar? :B
pi_204804366
Ik krijg spontaan zin in barbecueën en net iets te lang buiten blijven hangen met goed gezelschap en prosecco. Leuk hoor!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 21:15:43 #287
5428 crew  miss_sly
pi_204804614
Je gaat als een speer! En het ziet er zo mooi uit.
Wat zul je daar lekker zitten op zwoele avonden O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204830300
Van de week even mijn nieuwe tuintafel opgelapt, de stoelen er onder en dit gaat wel bevallen :D O+



Vanaf het dak viel pas echt op hoe groot de overkapping echt is :D



De reden dat ik op het dak stond was grind scheppen. Niet leuk om te doen }:|





Wat leeg moest is leeg, dus dat kan later deze week behandeld worden. Het deel vooraan moet ook nog, maar ik ga niet al het grind er af halen als het ook in etappes kan :P Dit is het deel waar zonnepanelen komen, dus dat moest wel in 1x leeg ivm tijdsdruk.
pi_204915333
Het begin is er *O*

pi_204916867
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:04 schreef Puala het volgende:
Het begin is er *O*

[ afbeelding ]
Oh wauw....je gaat los :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204931344
Sinds gistermiddag 14u wek ik stroom op *O* _O_

30 panelen, allemaal op t zuiden en onder een hoek. Verder geen idee, ik heb me er niet mega mega in verdiept :@
Voor degene die t wel boeit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vanmorgen had ik lekkage via de dakdoorvoer, dus er komt vanmiddag alweer iemand langs om te kijken wat het is.
  woensdag 1 juni 2022 @ 12:42:12 #292
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204931919
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 11:36 schreef Puala het volgende:
Sinds gistermiddag 14u wek ik stroom op *O* _O_

30 panelen, allemaal op t zuiden en onder een hoek. Verder geen idee, ik heb me er niet mega mega in verdiept :@
Voor degene die t wel boeit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vanmorgen had ik lekkage via de dakdoorvoer, dus er komt vanmiddag alweer iemand langs om te kijken wat het is.
Heb je ook nog een foto van hoe het ligt (man vind het leuk om te zien hoe het bij andere is, iets met beroepsdeformatie)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204932548
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 11:36 schreef Puala het volgende:
Sinds gistermiddag 14u wek ik stroom op *O* _O_

30 panelen, allemaal op t zuiden en onder een hoek. Verder geen idee, ik heb me er niet mega mega in verdiept :@
Voor degene die t wel boeit

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vanmorgen had ik lekkage via de dakdoorvoer, dus er komt vanmiddag alweer iemand langs om te kijken wat het is.
Nu maar hopen dat het electriciteitsnetwerk in de buurt goed genoeg is om alles op te vangen bij teruglevering :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204933755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 12:42 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Heb je ook nog een foto van hoe het ligt (man vind het leuk om te zien hoe het bij andere is, iets met beroepsdeformatie)
Tuurlijk :) Mocht hij detailfoto's willen laat maar weten, dan maak ik die ook nog.



pi_205148577
Slimme mensen van fok, wat is jullie ervaring met het volgende:

Mijn inbouwnis in de douche laat zijn matzwarte verf los }:| :'( . Nu heb ik nog garantie, dus helemaal top *O*
Maar het er uit halen, de nieuwe er in zetten en kitten. Dat is zeker geen onderdeel van de garantie he?
Is zoiets te verhalen op een woonverzekering? Gok t niet, maar weten jullie dat toevallig?

pi_205148792
Oef, weet je nog hoe ze die vast hebben gezet? Als die dik in de polymax is gedrukt zal t een karwei worden om m er uit te krijgen...

Ik vind dat de montage wel onderdeel is van de garantie. Maar weet niet hoe dat wettelijk zit...
pi_205148961
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:47 schreef Makrolon het volgende:
Oef, weet je nog hoe ze die vast hebben gezet? Als die dik in de polymax is gedrukt zal t een karwei worden om m er uit te krijgen...

Ik vind dat de montage wel onderdeel is van de garantie. Maar weet niet hoe dat wettelijk zit...
Ik heb materiaal gekocht en zelf laten monteren, misschien dat dat het nog anders maakt.
En ik heb geen idee hoe het vast is gezet. Ik vrees ook voor montagekit ;(
  zaterdag 25 juni 2022 @ 20:59:52 #298
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205149356
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:23 schreef Puala het volgende:
Slimme mensen van fok, wat is jullie ervaring met het volgende:

Mijn inbouwnis in de douche laat zijn matzwarte verf los }:| :'( . Nu heb ik nog garantie, dus helemaal top *O*
Maar het er uit halen, de nieuwe er in zetten en kitten. Dat is zeker geen onderdeel van de garantie he?
Is zoiets te verhalen op een woonverzekering? Gok t niet, maar weten jullie dat toevallig?

[ afbeelding ]
Je kan echt proberen bij je opstalverzekering. Maar die gaan het denk ik gewoon op garantie gooien. En dat moet je weer halen bij de knakker die het erin gezet heeft. Hoe die zijn onkosten verhaalt bij de fabrikant is zijn probleem (hebben ze doorgaans afspraken over).

Oh wacht, zelf laten monteren. Tja... geen idee. Ik zou de onkosten van vervangen bij de fabrikant proberen te halen.
pi_205157279
Ik heb melding gemaakt bij de winkel waar het is gekocht. Nu maar afwachten wat ze komende week laten weten.
Weer gedoe waar ik totaal niet op zit te wachten. Dit weekend ook alweer lekkage gehad ondanks het impregneren van 2/3 van het dak. Dus ook dát is wéér niet opgelost.

En komende week zou het raam wat met barst is geleverd vervangen worden. Is er corona uitbraak bij de winkel, dus alles schuift zomaar weken op. Ze moeten niet alleen mij afzeggen, maar ook de rest. Dus dat gaat ook gerust weer weken zo niet maanden duren.

De moed zakt me af en toe in mn schoenen.
  zondag 26 juni 2022 @ 21:15:10 #300
4330 PJ
Tja.....
pi_205157392
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2022 20:51 schreef Puala het volgende:
Ik heb melding gemaakt bij de winkel waar het is gekocht. Nu maar afwachten wat ze komende week laten weten.
Weer gedoe waar ik totaal niet op zit te wachten. Dit weekend ook alweer lekkage gehad ondanks het impregneren van 2/3 van het dak. Dus ook dát is wéér niet opgelost.

En komende week zou het raam wat met barst is geleverd vervangen worden. Is er corona uitbraak bij de winkel, dus alles schuift zomaar weken op. Ze moeten niet alleen mij afzeggen, maar ook de rest. Dus dat gaat ook gerust weer weken zo niet maanden duren.

De moed zakt me af en toe in mn schoenen.
Heb je al eens een lekdetector over de vloer gehad. Meestal kan je dat gewoon regelen via je opstal/inboedel verzekering.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')