abonnement Unibet Coolblue
pi_205169576
Slap einde. Erg jammer.

Ik snap dat het voor die deelnemers zenuwslopend moet zijn geweest, maar als kijker hoor je wat slap gezever of er een tactiek is en je ziet iemand doosjes openen.

De spellen vond ik richting de finale interessanter worden, dus dat ze enkel met dit op de proppen zouden komen, is ronduit teleurstellend. Hoe gaat dat dan ook? Dan zitten ze in zo'n brainstormsessie, komt zo'n groep met het idee van 'hey, laten we miljoenenjacht doen maar dan met houten kistjes en zonder vrouwen in glitterjurkjes' en iedereen stemt daar dan vervolgens mee in, niemand die dan bedenkt dat ze dat niet zouden moeten doen :?
  woensdag 29 juni 2022 @ 10:15:01 #127
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_205178455
Wel een programma met veel onderdelen die gewoon even geleend zijn bij anderee vergelijkbare programma's. Entoch wel een beetje anti-climax.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_205178911
Halve finale en finale lachwekkend slecht voor al dat gewichtige one million en nadrukkelijke polsbandjes gedoe.

Wel mooi vond ik hoe een paar heel happy zonder een cent naar huis gingen, zoals John en die man die de hele tijd alleen had gezeten (Robin?).

Met een beter finale spel, bv met een vraag die je goed moet beantwoorden in elk bakje over de betreffende persoon die dat nummer droeg, dus sowieso een deel van het geld winnen, zou het een mooi programma maken.

Met de locatie, en de selectie van de kandidaten was ook niks mis, fijner als dat BN'er gedoe.
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 29 juni 2022 @ 11:22:57 #129
335263 freaky40
pi_205178960
Nee, ik gunde het die vent die de hele tijd alleen zat en die zich later bij de groep voegde het wel. Ik had het wel mooi gevonden dat juist hij met het geld er vandoor was gegaan. Dat is wel een goed verhaal natuurlijk.
Allemaal cabaretteketet!
pi_205179301
Ik heb ook wel het idee dat de programmamakers aan het begin nog geen idee hadden waar het precies naartoe moest gaan. Het lijkt erop alsof ze vrij vaak zaken hebben aangepast om het programma een bepaalde sturing te geven. Daardoor was je als kandidaat volledig overgelaten aan de grillen van de programmamakers. Toeval en pech hebben wat mij betreft een veel te grote rol gespeeld. De winnaars zijn vooral het gelukkigst geweest en zeker niet per se het best.

Verder vond ik het gunnen van de bandjes na een verloren spel ook niet echt geweldig. Zeker bij dat woordspel was de overwinning gewoon een teamprestatie, waarvoor alle winnaars beloond hadden moeten worden. Maar de makers vonden het kennelijk belangrijker om een tweede speler met veel bandjes te creëren. Voor mij hoefde dat niet echt, want Robert-Jan was op zich gewoon eerlijk aan zijn bandjes gekomen (door spellen te winnen).

Als de makers de immuniteit van degene met de meeste bandjes willen behouden, is het wellicht beter om die persoon ook uit te sluiten van de roulette. Die houdt dan wél het voordeel van de immuniteit, maar heeft géén invloed op het verdere verloop (waardoor de kans groter is dat een ander meer bandjes wint en immuniteit behaalt). Daarmee haal je een belangrijke weeffout uit het programma, waardoor het een stuk dynamischer wordt. Sowieso ben ik er nog niet echt van overtuigd dat roulette de beste manier is om spelers aan te wijzen, maar je moet uiteindelijk toch iets met zo'n grote groep.

[ Bericht 0% gewijzigd door NY_Giant op 29-06-2022 12:04:22 ]
pi_205181183
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:15 schreef Za het volgende:
Halve finale en finale lachwekkend slecht voor al dat gewichtige one million en nadrukkelijke polsbandjes gedoe.

Wel mooi vond ik hoe een paar heel happy zonder een cent naar huis gingen, zoals John en die man die de hele tijd alleen had gezeten (Robin?).

Met een beter finale spel, bv met een vraag die je goed moet beantwoorden in elk bakje over de betreffende persoon die dat nummer droeg, dus sowieso een deel van het geld winnen, zou het een mooi programma maken.

Met de locatie, en de selectie van de kandidaten was ook niks mis, fijner als dat BN'er gedoe.
Daar was ik dus ook enorm van onder de indruk, vooral bij Ilse. Die had net 250,000 euro om dr pols gekregen en een spel met 10 mensen als beste gespeeld en kon een dag later vlak voor de finale waar je 2 maanden naartoe leefde, toch nog alles inleveren. Ze gaf het aan Remy met een lach en bij de quote in de camera keek ze oprecht blij en gelukkig, echt onvoorstelbaar. Ik zou er compleet doorheen zitten en echt in alle staten zijn. Ik vond dat zo mooi en indrukwekkend:) ook Liz die in de finale van Ilse verloor op 1 centimeter verschil en dus 250k op 1 cm zag verdwijnen, baalde wel maar nam het enorm sportief op. Heb echt veel respect voor heel erg veel van de latere deelnemers in het spel.
pi_205181357
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:27 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Daar was ik dus ook enorm van onder de indruk, vooral bij Ilse. Die had net 250,000 euro om dr pols gekregen en een spel met 10 mensen als beste gespeeld en kon een dag later vlak voor de finale waar je 2 maanden naartoe leefde, toch nog alles inleveren. Ze gaf het aan Remy met een lach en bij de quote in de camera keek ze oprecht blij en gelukkig, echt onvoorstelbaar. Ik zou er compleet doorheen zitten en echt in alle staten zijn. Ik vond dat zo mooi en indrukwekkend:) ook Liz die in de finale van Ilse verloor op 1 centimeter verschil en dus 250k op 1 cm zag verdwijnen, baalde wel maar nam het enorm sportief op. Heb echt veel respect voor heel erg veel van de latere deelnemers in het spel.
Waarbij Liz gemiddeld ook nog eens veruit de beste was over de drie opdrachten waarmee ze er uiteindelijk uitging. Dat moet inderdaad behoorlijk zuur zijn geweest!

Overigens die honger waar het af en toe over ging, zal dat voornamelijk voor de kijker zijn geweest? Natuurlijk bereid je je voor op slechtere tijden door voedsel achter te houden. Maar van echte honger is volgens mij totaal geen sprake geweest. Wat dat betreft leken ze er warmpjes bij te zitten. Het viel me ook op hoe weinig actie ze ondernamen. Af en toe een visje of een mislukt vlot voor de camera, maar een serieuze jacht op voedsel in zee of op het eiland heb ik nauwelijks gezien. Ik heb ze überhaupt nauwelijks een tocht over het eiland zien maken.

Wat dat betreft was er misschien toch nog íets te veel luxe. Van mij zou het survival-karakter nog wel een tandje hoger mogen. Nu draaide het programma al snel bijna alleen nog maar om tactische beslommeringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NY_Giant op 29-06-2022 16:11:12 ]
pi_205187968
Ik denk dat zij wel een andere mindset hebben gehad dan wij als kijker. Je weet dat je een spel speelt en met spellen kun je verliezen, ook als het om veel geld gaat. Bovendien weet je ook niet wat ze écht denken. Voor de bühne een showtje, maar diep van binnen...
pi_205188794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:53 schreef NY_Giant het volgende:

[..]
Waarbij Liz gemiddeld ook nog eens veruit de beste was over de drie opdrachten waarmee ze er uiteindelijk uitging. Dat moet inderdaad behoorlijk zuur zijn geweest!

Overigens die honger waar het af en toe over ging, zal dat voornamelijk voor de kijker zijn geweest? Natuurlijk bereid je je voor op slechtere tijden door voedsel achter te houden. Maar van echte honger is volgens mij totaal geen sprake geweest. Wat dat betreft leken ze er warmpjes bij te zitten. Het viel me ook op hoe weinig actie ze ondernamen. Af en toe een visje of een mislukt vlot voor de camera, maar een serieuze jacht op voedsel in zee of op het eiland heb ik nauwelijks gezien. Ik heb ze überhaupt nauwelijks een tocht over het eiland zien maken.

Wat dat betreft was er misschien toch nog íets te veel luxe. Van mij zou het survival-karakter nog wel een tandje hoger mogen. Nu draaide het programma al snel bijna alleen nog maar om tactische beslommeringen.
Helemaal eens met beiden. Ze hadden gewoon bij de start duidelijk genoeg voedsel gekregen om het uit te zingen, en ook nog die plantage erbij natuurlijk, en veel deelnemers die vroegtijdig vertrokken etc. Bij Robinson hoor je ze echt constant over eten praten en als er dan een keer iets te eten te winnen valt zijn het net dieren, dat was hier totaal niet het geval. Wel jammer, want daar denk je toch aan als je je de aankondiging van dit programma nog herinnerd. Het werd echt gebracht als een survival show op een onbewoond eiland, het lot bepaalde nu veel en veel te veel en echt survivallen was geen sprake van.
pi_205189533
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 12:03 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Helemaal eens met beiden. Ze hadden gewoon bij de start duidelijk genoeg voedsel gekregen om het uit te zingen, en ook nog die plantage erbij natuurlijk, en veel deelnemers die vroegtijdig vertrokken etc. Bij Robinson hoor je ze echt constant over eten praten en als er dan een keer iets te eten te winnen valt zijn het net dieren, dat was hier totaal niet het geval. Wel jammer, want daar denk je toch aan als je je de aankondiging van dit programma nog herinnerd. Het werd echt gebracht als een survival show op een onbewoond eiland, het lot bepaalde nu veel en veel te veel en echt survivallen was geen sprake van.
Precies. En met zoveel voedsel beschikbaar maak je de deelnemers toch wat lui. Daardoor leek er niet echt veel actie op het eiland te zijn. Al snel ging het eigenlijk alleen nog maar om wie er wel/niet gekozen zouden worden om te spelen. Het moet voor Talpa toch mogelijk zijn om een stuk meer van het programma te maken bij een eventueel volgende editie.

[ Bericht 0% gewijzigd door NY_Giant op 30-06-2022 13:48:39 ]
pi_205223633
Vanavond geen Million Dollar Island meer. SBS6 moet het de komende zondagen op primetime hebben van herhalingen van Het roer om en Stegeman op de bres. De kijkcijfers van de finale van MDI incl. uitgesteld zijn wat hoger dan de voorgaande weken. Op Boerderij van Dorst na, was MDI met 158.000 het meest bekeken uitgestelde programma.

Kijkcijfers finale MDI:
Zondag 26 juni 470.000 (excl. uitgesteld)
Zondag 26 juni 628.000 (incl. uitgesteld)

https://www.kijkcijferana(...)zondag-26-juni-2022/
pi_205308131
Ik hoop dat ze met een nieuw seizoen komen, maar zal er ook niet enorm wakker van liggen als het niet meer komt. Had constant wel het gevoel dat het programma veel en veel beter kon, en dan zou het wel echt een grote hit kunnen worden, het was nu constant net niet, zoals bij alle Talpa shows van de laatste 10 jaar.
  maandag 3 april 2023 @ 18:26:17 #138
403253 Meke
after all this time? always.
pi_208644551
Nog twee weken en we mogen weer w/

Vandaag ook de trailer gereleased, maar die kon ik nergens vinden om makkelijker erbij te plakken :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 4 april 2023 @ 11:46:53 #139
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_208652315
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2023 18:26 schreef Meke het volgende:
Nog twee weken en we mogen weer w/

Vandaag ook de trailer gereleased, maar die kon ik nergens vinden om makkelijker erbij te plakken :P
Zin in!

Kan de trailer alleen bekijken op:
https://www.demorgen.be/v(...)%2Fwww.google.com%2F

De tweede editie van Dollar Island zou eigenlijk zondag 9 april weer starten, maar is verplaatst naar zondag 16 april om 20.30 uur op SBS6 en de eerste keer wordt een dubbele aflevering.

Million Dollar Island-presentatoren Dennis van der Geest en Ingeborg Sergeant.
pi_208652517
Ik hoop dat de makers hier een beetje hebben meegelezen. :+

Want hoewel het programma potentie heeft was het vorig jaar eigenlijk gewoon een totale aanfluiting.
pi_208656877
Dit jaar is het wel met de Belgen erbij, ben benieuwd of dat een succes wordt of dat je weer dat NL vs BE ellende krijgt zoals altijd bij Robinson het geval was. Kan beide kanten opgaan, meestal vind ik het zonder Belgen leuker, maar af en toe zijn er programma’s dat het het toch net wat grappiger maakt.

Is het wederom alleen op Amazon Prime terug te kijken zoals vorig jaar?
Toen nog speciaal zo,n proef abbo genomen waarmee ik precies alles kon kijken.
  dinsdag 4 april 2023 @ 21:37:55 #142
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_208661017
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 17:42 schreef Eagles89 het volgende:
Dit jaar is het wel met de Belgen erbij, ben benieuwd of dat een succes wordt of dat je weer dat NL vs BE ellende krijgt zoals altijd bij Robinson het geval was. Kan beide kanten opgaan, meestal vind ik het zonder Belgen leuker, maar af en toe zijn er programma’s dat het het toch net wat grappiger maakt.

Is het wederom alleen op Amazon Prime terug te kijken zoals vorig jaar?
Toen nog speciaal zo,n proef abbo genomen waarmee ik precies alles kon kijken.
Million Dollar Island seizoen 2! Officiële Trailer | Prime Video NL
Vanaf zondag 16 april te zien op Prime Video!
  zondag 9 april 2023 @ 21:45:50 #143
178065 SupremeDutch
Weg van teruggeweest
pi_208720168
Ow. Dat is al bijna!
En my huis en my plaas tot kole verbrand sodat hulle ons kan vang, maar daai vlamme en vuur brand nou diep, diep binne my.
Soos een man, sal ons om jou val. Generaal, generaal, sal jy die Boere kom haal?
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 10 april 2023 @ 20:22:10 #144
335263 freaky40
pi_208730838
Staat MDI na afloop gewoon zonder commercials ook op NLZIET? Heb dit jaar voor het eerst NLZiet dus ik weet het niet van vorig seizoen.
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 10 april 2023 @ 20:43:22 #145
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_208731096
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 17:42 schreef Eagles89 het volgende:

Is het wederom alleen op Amazon Prime terug te kijken zoals vorig jaar?
Toen nog speciaal zo,n proef abbo genomen waarmee ik precies alles kon kijken.
Eén uur na uitzending is de aflevering in Nederland ook beschikbaar op Prime Video.
  maandag 10 april 2023 @ 21:02:50 #146
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_208731300
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:22 schreef freaky40 het volgende:

Staat MDI na afloop gewoon zonder commercials ook op NLZIET? Heb dit jaar voor het eerst NLZiet dus ik weet het niet van vorig seizoen.
Kijk het tweede seizoen Million Dollar Island vanaf 16 april op SBS6 bij NLZIET.

https://www.nlziet.nl/nl/blog/nieuwe-programmas-april/
  woensdag 12 april 2023 @ 13:59:02 #147
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208748083
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 21:02 schreef Tuinfluitert het volgende:
Kijk het tweede seizoen Million Dollar Island vanaf 16 april op SBS6 bij NLZIET.

https://www.nlziet.nl/nl/blog/nieuwe-programmas-april/
Ik zag het ook net langskomen!

Kicken!!! *O* *O* *O*

Oh wacht ff, dat is niet op SBS6 dus -O-
  woensdag 12 april 2023 @ 23:16:45 #148
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_208755078
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 13:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik zag het ook net langskomen!

Kicken!!! *O* *O* *O*

Oh wacht ff, dat is niet op SBS6 dus -O-
Ja ook.

Million Dollar Island seizoen 2 vanaf zondag 16 april om 20.30 -22:20 uur op SBS6. (de eerste keer een dubbele aflevering).
pi_208755116
Leuk, al hoop ik wel dat het concept aangepast is.
  woensdag 12 april 2023 @ 23:32:47 #150
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208755125
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 23:16 schreef Tuinfluitert het volgende:
Ja ook.

Million Dollar Island seizoen 2 vanaf zondag 16 april om 20.30 -22:20 uur op SBS6. (de eerste keer een dubbele aflevering).
Je bedoelt dat ze de eerste twee afleveringen op SBS6 uitzenden en dat je daarna of zo'n betaald kanaal verder kunt kijken?

Daar begin ik niet aan voor 1 zo'n seizoen; ik kijk daar ook te weinig tv voor. Maar deze serie had ik wel leuk gevonden. Heb van het eerste seizoen ook heel erg genoten :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')