Man, vrouw en 2.2 kind. Dat is traditioneel.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:48 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat is in jouw ogen traditioneel? Er is in de geschiedenis van de mens volgens mij nog nooit een generatie geweest welke een kopie van de vorige is gebleken. De samenleving ontwikkelt zich continu en zal nooit hetzelfde blijven.
Is traditioneel 20 jaar geleden, 50 jaar of 100 jaar? We hebben het als samenleving nog nooit zo goed gehad als nu. Terug naar vroeger is alleen maar slechter.
Dat lijkt me meer een verschil in voorspelling versus de huidige status. Maar godallemachtig zeg, als dat waar wordt.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kaartje is behoorlijk anders dan wat ik heb gezien via Planned Parenthood: https://www.plannedparenthoodaction.org/abortion-access-tool/US
[ afbeelding ]
Omdat daar de pijlers van onze beschaving op gebouwd zijn, en er globalisten zijn die dit al decennia lang aan het kapot maken zijn door indoctrinatie en progressieve ideologieën waar het abortus"recht" ook onder valt.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom moet jij je eigen conservatieve waarden op anderen opdringen?
sterillisatie dan maar?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Iets zegt me dat de meeste mannen beide zaken geen goed idee zullen vinden
"beschaving"quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Omdat daar de peilers van onze beschaving op gebouwd zijn, en er globalisten zijn die dit al decennia lang aan het kapot maken zijn door indoctrinatie en progressieve ideologieën waar het abortus"recht" ook onder valt.
2 kinderen en 1 abortus?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Man, vrouw en 2.2 kind. Dat is traditioneel.
Dat zullen de mensen in die staten voor pro abortus politici moeten kiezen, je weet wel, zoals het werkt in een democratie.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer een verschil in voorspelling versus de huidige status. Maar godallemachtig zeg, als dat waar wordt.
Het vermoorden van een ongeboren kind is geen individuele vrijheid.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:28 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen. Het is juist het conservatisme die alles probeert op te dringen. Vooral wat men niet mag.
Bij de progressieve beweging zie ik juist individuele vrijheid. Je mag zijn wie je bent. De conservatieve kant vind juist dat je moet zijn zoals zij vinden dat je moet zijn. Er is daar weinig tot geen ruimte voor het individu.
Ik heb nog geen progressief standpunt gezien dat iets wil opdringen. (Uiteraard zullen er zeker mensen zijn die het roepen) maar de standpunten gaan over individuele vrijheden. Je mag homoseksueel, transgender, non binair zijn. Niemand wordt gedwongen om zich anders voor te doen dan je bent.
Grote gezinnen, man-vrouw weer voorop o.a.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:48 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat is in jouw ogen traditioneel? Er is in de geschiedenis van de mens volgens mij nog nooit een generatie geweest welke een kopie van de vorige is gebleken. De samenleving ontwikkelt zich continu en zal nooit hetzelfde blijven.
Is traditioneel 20 jaar geleden, 50 jaar of 100 jaar? We hebben het als samenleving nog nooit zo goed gehad als nu. Terug naar vroeger is alleen maar slechter.
Dan heb je je hopelijk wel conservatief laten "helpen," mag ik hopen?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee op mijn conservatieve overtuigingen.
Vind ik geen goede reden. Nogmaals, hoever wil je dan terug gaan? Vrouwelijk stemrecht afpakken? Terug naar 80 urige werkweek? Op zaterdag naar school? Kinderarbeid? Wat wil je eigenlijk?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Omdat daar de peilers van onze beschaving op gebouwd zijn, en er globalisten zijn die dit al decennia lang aan het kapot maken zijn door indoctrinatie en progressieve ideologieën waar het abortus"recht" ook onder valt.
Is niet altijd 100% en permanent... helaas.quote:
Ik wist niet dat je moslim was.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
dan is het niet goed gedaan in de nacontrolequote:
het kan evtueel worden hersteld ja...quote:en permanent... helaas.
Hier zit het probleem, het is niet van het volk. Het is van een elite groep die mensen indoctrineert. Zelfs in de conservatie rode staten worden er abortussen uitgevoerd. Er is behoefte aan, of je het nu wel of niet verbied het gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:02 schreef GoogleFactChecker het volgende:
[..]
Het vermoorden van een ongeboren kind is geen individuele vrijheid.
Conservatieven willen inderdaad de keuze om mensen te vermoorden beperken, progressieven ook hoop ik. Maar de conservatieven zeggen, als je dat wil doe het maar in jullie staten en wij doen wat wij willen in onze staten, maar dat mag niet van het linkse autoritaire volk, iedereen moet de wet zo invullen als jullie dat willen.
En waarom is dat getal zo hoog? Misschien moet er meer gedaan worden aan voorlichting en beschikbaar maken van anticonceptiemiddelen. Daar kan je op de basisschool al mee beginnen, net voordat kinderen seksueel actief worden.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Grote gezinnen, man-vrouw weer voorop o.a.
Laat het eens op je inwerken, 800.000 abortussen jaarlijks in de VS in dat soort moordklinieken.. hiervan is slechts 6% voortkomend uit verkrachting.
Dat is niet waar. Het kan ook weer goed groeien, genoeg mannen die ene prima nacontrole hebben gehad en jaren lang onvruchtbaar waren, totdat ze het niet meer waren.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:08 schreef mschol het volgende:
[..]
dan is het niet goed gedaan in de nacontrole
[..]
het kan evtueel worden hersteld ja...
Sja, waar ik het eens met je ben qua abortusrechten voor vrouwen ben ik het 100% oneens dat alleen conservatieven dingen willen opdringen, doordrammen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:09 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hier zit het probleem, het is niet van het volk. Het is van een elite groep die mensen indoctrineert. Zelfs in de conservatie rode staten worden er abortussen uitgevoerd. Er is behoefte aan, of je het nu wel of niet verbied het gaat gebeuren.
Het verbieden betekent niet dat er geen abortussen meer zijn, het betekent dat er minder veilige abortussen zijn. En het gaat niet om staten, het gaat om mensen en vrijheden die daarbij horen. Wat jij links autoritair noemt, noem ik gelijkwaardig voor iedereen. Nogmaals, je hoeft geen abortus te ondergaan, dat is je vrij keuze, maar conservatief houdt niet zo van vrije keuzes. Je moet per se in het plaatje passen want anders ben je verkeerd.
Heb je de rest ook gezien?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:03 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
De rillingen lopen over mijn rug heen.
quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, waar ik het eens met je ben qua abortusrechten voor vrouwen ben ik het 100% oneens dat alleen conservatieven dingen willen opdringen, doordrammen.
De woke/cancel culture is net zo erg qua in de pas lopen, zie dit voorbeeld, een donkere man doet iets waar je mee oneens bent:
[ afbeelding ]
Opeens is het allerergste ter wereld, racisme, prima te billijken, die neger doet niet wat we willen, dus is het maar een nikker.
"Dit komt bij ongeveer één tot drie van de duizend patiënten voor."quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:12 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het kan ook weer goed groeien, genoeg mannen die ene prima nacontrole hebben gehad en jaren lang onvruchtbaar waren, totdat ze het niet meer waren.
Exact. Genoeg mensen aan de beide kanten die slecht bezig zijn. Als je het wel hebben over de woke cultuur dan gaat dat in essentie over het kunnen zijn wie je bent en dat dat mag. Al het andere is ruis.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 15:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, waar ik het eens met je ben qua abortusrechten voor vrouwen ben ik het 100% oneens dat alleen conservatieven dingen willen opdringen, doordrammen.
De woke/cancel culture is net zo erg qua in de pas lopen, zie dit voorbeeld, een donkere man doet iets waar je mee oneens bent:
[ afbeelding ]
Opeens is het allerergste ter wereld, racisme, prima te billijken, die neger doet niet wat we willen, dus is het maar een nikker.
De pijlers van onze beschaving zijn gebouwd op kinder- en moedersterfte?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Omdat daar de pijlers van onze beschaving op gebouwd zijn, en er globalisten zijn die dit al decennia lang aan het kapot maken zijn door indoctrinatie en progressieve ideologieën waar het abortus"recht" ook onder valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |