Ik heb al in de eerste post in dit topic aangegeven wat het probleem is met het kansenargument. Wellicht kan je daar eerst op reageren voordat je gaat paraderen met dat gebroken stokpaardje?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat vanaf dat moment er een kans bestaat dat het uitgroeit tot een mens. Dat is niet het geval als je zaad word gestopt door een condoom, spiraal of je oude sok.
Of door een abortus.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat vanaf dat moment er een kans bestaat dat het uitgroeit tot een mens. Dat is niet het geval als je zaad word gestopt door een condoom, spiraal of je oude sok.
Nog een voorbeeld van dat blanke superioriteitscomplex altijd denken te kunnen en moeten spreken voor de arme zwarten. Als die dit allemaal zo erg vinden dan wil ik graag de massale protesten zien in de rode staten, die mensen hebben echt niet rijke blanken nodig in New York om hun mening te uiten.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zijn niet de 'rijke blanken' die hier de gevolgen van ondervinden hoor. In veel staten waar abortus nu in theorie nog legaal is maar in de praktijk vrijwel onmogelijk wordt gemaakt zie je gewoon dat het niet de welgestelden zijn die hierdoor gedupeerd raken, die vliegen gewoon naar een andere staat. Het zijn de minder bedeelden die hier de gevolgen van ondervinden.
En ik snap dat het voor sommige mensen heel grappig is dat iemand zich bekommert om het wel en wee van anderen zonder dat het henzelf raakt, maar voor anderen is dat weer gewoon een kwestie van medemenselijkheid.
Er zijn meer manieren om je mening te uiten dan massale protesten. Wat een absurd reductief idee.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld van dat blanke superioriteitscomplex altijd denken te kunnen en moeten spreken voor de arme zwarten. Als die dit allemaal zo erg vinden dan wil ik graag de massale protesten zien in de rode staten, die mensen hebben echt niet rijke blanken nodig in New York om hun mening te uiten.
Waarom was dat ook weer? En hoe groot is de kans ook weer dat na conceptie er een succesvolle zwangerschap volgt? Jij zei iets van 'die kans is groot', toch? Kun je daar een percentage aanhangen?quote:
Dat het rednecks zijn en leven volgens ouderwetse religieuze dogma's?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:46 schreef Chivaz het volgende:
Wat denk je wat dat zegt over die mensen in de rode staten?
Wie heeft het over 'arme zwarten'? Je hebt vooral zelf nogal een obsessie met kleurtjes lijkt het. Ik geef gewoon aan dat sociale klasse een belangrijke rol speelt bij de toegankelijkheid van abortus.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld van dat blanke superioriteitscomplex altijd denken te kunnen en moeten spreken voor de arme zwarten. Als die dit allemaal zo erg vinden dan wil ik graag de massale protesten zien in de rode staten, die mensen hebben echt niet rijke blanken nodig in New York om hun mening te uiten.
Ik ben niet geïnteresseerd in mensen die niet zelf de gevolgen van dit achterlijke 'verbod' gaan ondervinden. Ik ben geïnteresseerd in de vrouwen in de staten waar abortus nu verboden gaat worden en wat die gaan doen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn meer manieren om je mening te uiten dan massale protesten. Wat een absurd reductief idee.
Geef nou maar gewoon toe dat je alleen goedkoop probeert te scoren en verder niet geinteresseerd bent in inhoudelijke discussie.
Dat is niet wat ik heb gezegd ik had het over conceptie.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of door een abortus.
Een zaadlozing betekent een kans op bevruchting en dus een kans op een mens. Dat moet dus beschermd worden volgens jou.
Nou, stop dan maar met posten hier.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik ben niet geïnteresseerd in mensen die niet zelf de gevolgen van dit achterlijke 'verbod' gaan ondervinden. Ik ben geïnteresseerd in de vrouwen in de staten waar abortus nu verboden gaat worden en wat die gaan doen.
Waarom? Omdat iedereen zich hier even lekker gutmensch wilt voelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, stop dan maar met posten hier.
Want je mag alleen tegen wetten zijn die jou zelf persoonlijk raken. Goh.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik ben niet geïnteresseerd in mensen die niet zelf de gevolgen van dit achterlijke 'verbod' gaan ondervinden.
Zal best, maar ik niet. Een zaadlozing biedt een kans op leven. Dat is jouw criterium, niet de mijne.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik heb gezegd ik had het over conceptie.
Begrijp ik nu goed dat jij van abortus een zwart vs. blank issue probeert te maken?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er is geen vrije keuze om anticonceptie te gebruiken?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vrije keuze is nu ineens een 'social justice' dingetje geworden?
Je moet niet alles letterlijk nemen, rijke blanke bedoel ik niet letterlijk als enkel rijke blanken en arme zwarten niet als letterlijk enkel arme zwarten, maar dat zijn wel de grootste groepen in beide 'kampen'.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat jij van abortus een zwart vs. blank issue probeert te maken?
Of als alternatief.. probeer je nou de conclusie te trekken dat lage sociale klassen altijd zwart zijn en hoge socialen klassen altijd blank?
Ik vind jouw bijdragen hier wel echt ontiegelijk verward overkomen. Zou je misschien wat minder onnodige dingen willen betrekken bij een al lastige discussie?
Nee, omdat je op een Nederlands forum zit waar hoogstwaarschijnlijk niemand in een staat in de VS woont waar abortus nu wettelijk aan banden gelegd gaat worden. Zo moeilijk is nadenken toch ook weer niet? De tering.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Waarom? Omdat iedereen zich hier even lekker gutmensch wilt voelen.
Nee, er is wel een belangrijker punt dan de kleur van de rechter op het moment.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:47 schreef Homey het volgende:
Wat mij opvalt: je ziet in de Nederlandse media geen enkele foto van de rechter waar het om draait. Het is een donkere man, zou dat de verklaring kunnen zijn?
Je hoeft hem ook niet te tonen vanwege de kleur maar vanwege journalistieke relevantie.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, er is wel een belangrijker punt dan de kleur van de rechter op het moment.
Is er een keuze om tijdens een verkrachting om een condoom te vragen als vrouwelijk slachtoffer zijden?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
Is er geen vrije keuze om onbeschermde seks te hebben?
Nieuws voor mij.
Dat heet solidariteit, he.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Waarom? Omdat iedereen zich hier even lekker gutmensch wilt voelen.
Dus de uitzondering van 0,085% (zag ik gister voorbijkomen) moet de regel bepalen?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is er een keuze om tijdens een verkrachting om een condoom te vragen als vrouwelijk slachtoffer zijden?
Nieuw voor mij.
stemrecht van vrouwen?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:58 schreef Netsplitter het volgende:
Roe vs Wade is pas de eerste die overturned gaat worden. Er gaan er nog wel een paar volgen.
1 op de zes amerikaanse vrouwen krijgt te maken met aanranding/verkrachting.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus de uitzondering van 0,085% (zag ik gister voorbijkomen) moet de regel bepalen?
Ah ok. Nou, in dat geval zijn er gelukkig hele artikels over de man (en zijn vrouw) opgetuigd.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Je hoeft hem ook niet te tonen vanwege de kleur maar vanwege journalistieke relevantie.
Heb ik je al eens uitgebreid uit de doeken gedaan, maar ik wil het best nog een keer herhalen: wat mij betreft als de foetus buiten het lichaam zonder het vrouwelijk lichaam kan overleven. Dat is in de praktijk tegenwoordig een week of 24.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Ik denk wel benieuwd waar voor jou die grens dan ligt, wanneer betreft een kind een mens en wanneer niet? En ook al is het nog geen volgroeid mens, mag het dan zomaar gedood worden?
[..]
De figuren die tegen abortus zijn, willen over het algemeen zo ver mogelijk terug inderdaad. Dus rechten voor homo's weer afbreken, dan uiteraard ook die van vrouwen (verder) afbreken, etc.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:01 schreef mschol het volgende:
[..]
stemrecht van vrouwen?
verbod op rassenscheiding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |