Ik denk eigenlijk dat kansen in dit specifieke geval geen rechten verlenen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het leven begint bij conceptie. Het moment dat het eitje bevrucht word is de kans dat daar een mens uit voortvloeit erg hoog.
FTFYquote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel grappig dat er nu allemaal protesten zijn in steden waar nog helemaal niets veranderd qua abortusregels.
Die kans is er ook al als er zaadcellen binnenkomen. Waarom zouden die niet beschermd moeten worden?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[..]
Dat neemt overigens nog steeds niet weg dat er een kans is dat er een volwaardig mens kan groeien in de baarmoeder.
waarom verbieden we sterillisatie dan niet bij mannen?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die kans is er ook al als er zaadcellen binnenkomen. Waarom zouden die niet beschermd moeten worden?
In Washington, New York en California gaat echt niets veranderen. Sterker nog daar hebben ze het over het verruimen van de regels en zo geldt dat voor meer blauwe staten.quote:
Wat is er dan grappig aan?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
In Washington, New York en California gaat echt niets veranderen. Sterker nog daar hebben ze het over het verruimen van de regels.
Dat mensen in New York, Los Angeles en Washington aan het protesteren zijn terwijl er voor hun helemaal niets veranderd en ook niets gaat veranderen.quote:
Het valt inderdaad op dat deze user voor iedereen die niet zijn (uitgesproken links en progressieve) gedachtegoed deelt een of ander label klaar heeft om meer te kunnen demoniseren. Zoiets is natuurlijk veelzeggend.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Xxxpom huppeldepup is een verkapte racist. Hij projecteert zijn eigen waanbeelden op mensen die helemaal niet zo in het leven staan.
Ik zie hem dat regelmatig doen terwijl zijn bizarre beschuldigingen op werkelijk niets gebaseerd zijn.
Ik denk wel benieuwd waar voor jou die grens dan ligt, wanneer betreft een kind een mens en wanneer niet? En ook al is het nog geen volgroeid mens, mag het dan zomaar gedood worden?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ten eerste: 'de kans dat daar een mens uit voortvloeit" is inderdaad correct. Het IS geen mens, maar kan het worden.
Ten tweede: feitelijk onjuist dat de kans erg hoog is. Het is zelfs helemaal niet zo hoog, aangezien een heleboel zeer vroege zwangerschappen misgaan en uitlopen op een miskraam.
Dus dat betreft niet alle atheïsten.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet? 91% van alle atheisten is pro-choice.
Een hyperbool lijkt me dit. Je leven verwoest, toe maar.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je, dat wordt ook gekoesterd, door al die mensen die bewust kiezen voor een kind. En er worden meer dan genoeg kinderen geboren, dus dat is ook het probleem niet.
Je kunt niet iets koesteren dat je leven verwoest.
Waarom is dat grappig?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat mensen in New York, Los Angeles en Washington aan het protesteren zijn terwijl er voor hun helemaal niets veranderd.
Tja, 'social justice' georiënteerde individuen vinden altijd wel iets om over te kunnen rellen. Dat zagen we ook in de zomer van 2020, met al het vermeende racisme.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
In Washington, New York en California gaat echt niets veranderen. Sterker nog daar hebben ze het over het verruimen van de regels.
Goeie vraag! Echt zo'n vraag waar je over kunt debatteren om dan te komen tot een beslissing die de beste balans houdt tussen de rechten van het embryo en die van de vrouw.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk wel benieuwd waar voor jou die grens dan ligt, wanneer betreft een kind een mens en wanneer niet?
Wat is er grappig aan dat daar gedemonstreerd wordt tegen een inperking van vrouwenrechten? Mag dat van jou alleen als het je zelf direct treft?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:36 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel grappig dat er nu allemaal protesten zijn in steden waar helemaal niets veranderd qua abortusregels.
Nee, maar het geeft wel aan dat het in de rode staten niet echt leeft. Wat weer eens bevestigd dat het hooggerechtshof de juiste beslissing heeft genomen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er grappig aan dat daar gedemonstreerd wordt tegen een inperking van vrouwenrechten? Mag dat van jou alleen als het je zelf direct treft?
Oh ik denk ook dat de beslissing nu grotendeels politiek gemotiveerd is hoor, de juridische rechtvaardiging is meer een beetje een schaamlap.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoiets had ik inderdaad begrepen. Ik vraag me af of het werkelijk zo is.
Iets leeft natuurlijk alleen als er massale protesten zijn in specifiek die regioquote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee, maar het geeft wel aan dat het in de rode staten niet echt leeft.
quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er grappig aan dat daar gedemonstreerd wordt tegen een inperking van vrouwenrechten? Mag dat van jou alleen als het je zelf direct treft?
Omdat dat weer dat rijke blanke superioriteitscomplex is waarin die mensen denken hun mening te moeten opdringen aan de rest van het land. Feit is dat er grote meerderheden zijn voor het verbieden van abortus in het merendeel van de staten waar het nu verboden gaat worden, tuurlijk zijn er staten zoals Texas en Florida waar de meerderheid pro-choice lijkt te zijn en die mensen kunnen in de volgende verkiezingen dat laten blijken.quote:
Omdat de grens ligt bij conceptie, een zaadlozing staat niet gelijk aan massamoord.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die kans is er ook al als er zaadcellen binnenkomen. Waarom zouden die niet beschermd moeten worden?
Maar het ontkracht wel de stelling dat 'religie niet alles zegt'.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:39 schreef HowardRoark het volgende:
Dus dat betreft niet alle atheïsten.
Altijd leuk, mensen die in zo'n zwart wit wereld leven waarin democratie niets anders betekent dan 'de meerderheid bepaalt voor iedereen en heeft altijd gelijk'.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat gewoon democratie, als de meerderheid in achterlijke rode staten geen abortus hoeft dan is dat de wil van het volk in die staten.
Maar je vind het dus niet vreemd dat de mensen in de rode staten niet op hun achterste benen staan omdat het recht op abortus beperkt word?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Iets leeft natuurlijk alleen als er massale protesten zijn in specifiek die regio
Man man man
Het zijn niet de 'rijke blanken' die hier de gevolgen van ondervinden hoor. In veel staten waar abortus nu in theorie nog legaal is maar in de praktijk vrijwel onmogelijk wordt gemaakt zie je gewoon dat het niet de welgestelden zijn die hierdoor gedupeerd raken, die vliegen gewoon naar een andere staat. Het zijn de minder bedeelden die hier de gevolgen van ondervinden.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
[..]
Omdat dat weer dat rijke blanke superioriteitscomplex is waarin die mensen denken hun mening te moeten opdringen aan de rest van het land. Feit is dat er grote meerderheden zijn voor het verbieden van abortus in het merendeel van de staten waar het nu verboden gaat worden, tuurlijk zijn er staten zoals Texas en Florida waar de meerderheid pro-choice lijkt te zijn en die mensen kunnen in de volgende verkiezingen dat laten blijken.
Uiteindelijk is dat gewoon democratie, als de meerderheid in achterlijke rode staten geen abortus hoeft dan is dat de wil van het volk in die staten.
Omdat vanaf dat moment er een kans bestaat dat het uitgroeit tot een mens. Dat is niet het geval als je zaad word gestopt door een condoom, spiraal of je oude sok.quote:
Vrije keuze is nu ineens een 'social justice' dingetje geworden?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, 'social justice' georiënteerde individuen vinden altijd wel iets om over te kunnen rellen. Dat zagen we ook in de zomer van 2020, met al het vermeende racisme.
Nee want dat is onzin. Het is echt niet zo dat 100% van de mensen in de 'rode' staten deze beslissing toejuichen. En nogmaals, massale protesten zijn niet de enige graadmeter.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar je vind het dus niet vreemd dat de mensen in de rode staten niet op hun achterste benen staan omdat het recht op abortus beperkt word?
Ik heb al in de eerste post in dit topic aangegeven wat het probleem is met het kansenargument. Wellicht kan je daar eerst op reageren voordat je gaat paraderen met dat gebroken stokpaardje?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat vanaf dat moment er een kans bestaat dat het uitgroeit tot een mens. Dat is niet het geval als je zaad word gestopt door een condoom, spiraal of je oude sok.
Of door een abortus.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat vanaf dat moment er een kans bestaat dat het uitgroeit tot een mens. Dat is niet het geval als je zaad word gestopt door een condoom, spiraal of je oude sok.
Nog een voorbeeld van dat blanke superioriteitscomplex altijd denken te kunnen en moeten spreken voor de arme zwarten. Als die dit allemaal zo erg vinden dan wil ik graag de massale protesten zien in de rode staten, die mensen hebben echt niet rijke blanken nodig in New York om hun mening te uiten.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zijn niet de 'rijke blanken' die hier de gevolgen van ondervinden hoor. In veel staten waar abortus nu in theorie nog legaal is maar in de praktijk vrijwel onmogelijk wordt gemaakt zie je gewoon dat het niet de welgestelden zijn die hierdoor gedupeerd raken, die vliegen gewoon naar een andere staat. Het zijn de minder bedeelden die hier de gevolgen van ondervinden.
En ik snap dat het voor sommige mensen heel grappig is dat iemand zich bekommert om het wel en wee van anderen zonder dat het henzelf raakt, maar voor anderen is dat weer gewoon een kwestie van medemenselijkheid.
Er zijn meer manieren om je mening te uiten dan massale protesten. Wat een absurd reductief idee.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld van dat blanke superioriteitscomplex altijd denken te kunnen en moeten spreken voor de arme zwarten. Als die dit allemaal zo erg vinden dan wil ik graag de massale protesten zien in de rode staten, die mensen hebben echt niet rijke blanken nodig in New York om hun mening te uiten.
Waarom was dat ook weer? En hoe groot is de kans ook weer dat na conceptie er een succesvolle zwangerschap volgt? Jij zei iets van 'die kans is groot', toch? Kun je daar een percentage aanhangen?quote:
Dat het rednecks zijn en leven volgens ouderwetse religieuze dogma's?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:46 schreef Chivaz het volgende:
Wat denk je wat dat zegt over die mensen in de rode staten?
Wie heeft het over 'arme zwarten'? Je hebt vooral zelf nogal een obsessie met kleurtjes lijkt het. Ik geef gewoon aan dat sociale klasse een belangrijke rol speelt bij de toegankelijkheid van abortus.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nog een voorbeeld van dat blanke superioriteitscomplex altijd denken te kunnen en moeten spreken voor de arme zwarten. Als die dit allemaal zo erg vinden dan wil ik graag de massale protesten zien in de rode staten, die mensen hebben echt niet rijke blanken nodig in New York om hun mening te uiten.
Ik ben niet geïnteresseerd in mensen die niet zelf de gevolgen van dit achterlijke 'verbod' gaan ondervinden. Ik ben geïnteresseerd in de vrouwen in de staten waar abortus nu verboden gaat worden en wat die gaan doen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn meer manieren om je mening te uiten dan massale protesten. Wat een absurd reductief idee.
Geef nou maar gewoon toe dat je alleen goedkoop probeert te scoren en verder niet geinteresseerd bent in inhoudelijke discussie.
Dat is niet wat ik heb gezegd ik had het over conceptie.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of door een abortus.
Een zaadlozing betekent een kans op bevruchting en dus een kans op een mens. Dat moet dus beschermd worden volgens jou.
Nou, stop dan maar met posten hier.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik ben niet geïnteresseerd in mensen die niet zelf de gevolgen van dit achterlijke 'verbod' gaan ondervinden. Ik ben geïnteresseerd in de vrouwen in de staten waar abortus nu verboden gaat worden en wat die gaan doen.
Waarom? Omdat iedereen zich hier even lekker gutmensch wilt voelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, stop dan maar met posten hier.
Want je mag alleen tegen wetten zijn die jou zelf persoonlijk raken. Goh.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik ben niet geïnteresseerd in mensen die niet zelf de gevolgen van dit achterlijke 'verbod' gaan ondervinden.
Zal best, maar ik niet. Een zaadlozing biedt een kans op leven. Dat is jouw criterium, niet de mijne.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik heb gezegd ik had het over conceptie.
Begrijp ik nu goed dat jij van abortus een zwart vs. blank issue probeert te maken?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Er is geen vrije keuze om anticonceptie te gebruiken?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vrije keuze is nu ineens een 'social justice' dingetje geworden?
Je moet niet alles letterlijk nemen, rijke blanke bedoel ik niet letterlijk als enkel rijke blanken en arme zwarten niet als letterlijk enkel arme zwarten, maar dat zijn wel de grootste groepen in beide 'kampen'.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat jij van abortus een zwart vs. blank issue probeert te maken?
Of als alternatief.. probeer je nou de conclusie te trekken dat lage sociale klassen altijd zwart zijn en hoge socialen klassen altijd blank?
Ik vind jouw bijdragen hier wel echt ontiegelijk verward overkomen. Zou je misschien wat minder onnodige dingen willen betrekken bij een al lastige discussie?
Nee, omdat je op een Nederlands forum zit waar hoogstwaarschijnlijk niemand in een staat in de VS woont waar abortus nu wettelijk aan banden gelegd gaat worden. Zo moeilijk is nadenken toch ook weer niet? De tering.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Waarom? Omdat iedereen zich hier even lekker gutmensch wilt voelen.
Nee, er is wel een belangrijker punt dan de kleur van de rechter op het moment.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:47 schreef Homey het volgende:
Wat mij opvalt: je ziet in de Nederlandse media geen enkele foto van de rechter waar het om draait. Het is een donkere man, zou dat de verklaring kunnen zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |