Tja, als er geld in het geding is zijn principes plots niet meer zo belangrijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 16:39 schreef franske19 het volgende:
Lekker hypocriet weer van de FIA. Zo'n publiek statement maken maar wel races organiseren in landen waar men moderne slavernij als normaal beschouwd.
Ja dit komt vast uit de koker van Lewis.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 16:45 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Tja, als er geld in het geding is zijn principes plots niet meer zo belangrijk.
Lewis wentelt zich weer heerlijk in de slachtofferrol. Natuurlijk, niet handig wat Piquet blijkbaar heeft gezegd. Maar het is een half jaar geleden, om daar nu plots zo'n heisa over te maken slaat als een tang op een varken. Heb het idee dat Lewis er juist lekker op gaat als iemand zoiets zegt, kan hij weer lekker aandacht vragen.
Verder Russell..
Van het weekend weer homo's ophangen op het plein.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 16:39 schreef franske19 het volgende:
Lekker hypocriet weer van de FIA. Zo'n publiek statement maken maar wel races organiseren in landen waar men moderne slavernij als normaal beschouwd.
Ik zeg niet dat dit uit de koker van Lewis komt. Maar het komt hem niet slecht uit.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 16:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ja dit komt vast uit de koker van Lewis.
En Russel zou toch een andere mening hebben dan menig LewisHater hier. Schandalig zeg.
Er zijn er letterlijk gestorven voor de sport, dus inderdaad een wat overdreven statement.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 16:59 schreef 4-elements het volgende:
Mijn reactie over Russell gaat vooral over de zin 'He has done more for the sport than any driver in history, not just on track but off it.' Lijkt mij een beetje overdreven.
Ik dacht zelf meer aan een Jacky Stewart, die bijvoorbeeld heel veel voor de veiligheid van de sport heeft betekend. Of een Ayrton Senna, die naast het racen ook veel aan liefdadigheid deed in zijn eigen land, waardoor hij zowel in favela's als in de villawijken populair was. En zo kan ik nog wel meer namen noemen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 17:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Er zijn er letterlijk gestorven voor de sport, dus inderdaad een wat overdreven statement.
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 16:52 schreef Nattekat het volgende:
Feitelijk is het gewoon:
- Oude man zegt dingen die anno 2021 eigenlijk niet meer kunnen, iets wat oude mannen wel vaker doen
- Kansloos persoon heeft dat een jaar later opgegraven
- Engelse media doen AAAAAA RACISM BOOOOO CANCEL AUEGEUGHPIEUHGPIUH
- Internet springt op canceltrein uit blinde haat
- Journalisten melken het uit tot de laatste druppel
- Iedereen is het een dag of 3 later weer vergeten
Liked by Kelly Piquet, heel fijn voor Max jaquote:Op dinsdag 28 juni 2022 17:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik mis nog de optie:
- Schoonfamilie Piquet gooit een heel vrachtschip aan olie op het vuur en zorgt ervoor dat Max hier meteen de eerste vraag over krijgt vrijdag.
The Sun: "Max, neem je afstand van de racistische uitspraken en social media uitingen van je schoonfamilie?"
De PR dame van Red Bull doet vannacht al geen oog meer dicht.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 17:53 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Liked by Kelly Piquet, heel fijn voor Max ja
Nou dit inderdaad. Hebben die mensen niks beters te doen dan vallen over een uitspraak van een jaar geleden. Notabene van een oude man die is opgegroeid in een tijd en op een plek waar racisme de normaalste zaak van de wereld was.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 17:30 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Ik krijg echt de kriebels van deze hele heisa. We leven in vermoeiende tijden.
Hoezo? Er is maar één antwoord mogelijk als Max hier een vraag over krijgt:quote:Op dinsdag 28 juni 2022 17:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De PR dame van Red Bull doet vannacht al geen oog meer dicht.
Eens, maar dat zijn vriendin vandaag een dergelijke uitspraak liket is natuurlijk niet zo handig.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoezo? Er is maar één antwoord mogelijk als Max hier een vraag over krijgt:
"Doe niet zo achterlijk, ik ga toch niet reageren op iets wat mijn schoonvader een jaar geleden heeft gezegd?"
The Race: "Verstappen lashes out; Calls commotion about racism "retarded". Here's our verdict."quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoezo? Er is maar één antwoord mogelijk als Max hier een vraag over krijgt:
"Doe niet zo achterlijk, ik ga toch niet reageren op iets wat mijn schoonvader een jaar geleden heeft gezegd?"
Heel goed samengevat.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 17:30 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Ik krijg echt de kriebels van deze hele heisa. We leven in vermoeiende tijden.
Boeiend. Die komt op voor haar familie. Voor zover ik weet is Max niet verantwoordelijk voor wat zijn vriendin zegt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:03 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Eens, maar dat zijn vriendin vandaag een dergelijke uitspraak liket is natuurlijk niet zo handig.
Bij de cancel-woke-ies weet je het maar nooit.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Boeiend. Die komt op voor haar familie. Voor zover ik weet is Max niet verantwoordelijk voor wat zijn vriendin zegt.
Ja, als opatje 'Neger' zegt dan is het huis te klein, maar Max moet wel zijn vriendin flink onder de duim houden want een eigen mening mag ze natuurlijk niet hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bij de cancel-woke-ies weet je het maar nooit.
Nu zijn jullie net zo erg bezig als de mensen waar je over klaagt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, als opatje 'Neger' zegt dan is het huis te klein, maar Max moet wel zijn vriendin flink onder de duim houden want een eigen mening mag ze natuurlijk niet hebben.
Gaat lekker in woke-land.
Nog veel erger, hoop ik. Fight fire met een enorme vuurbal.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu zijn jullie net zo erg bezig als de mensen waar je over klaagt.
Ja, daar knapt de boel echt van op.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nog veel erger, hoop ik. Fight fire met een enorme vuurbal.
Als Juri een neger was geweest en hetzelfde had gedaan dan was er nu niets aan de hand geweest.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:09 schreef Rianne84 het volgende:
Juri Vips is inmiddels ontslagen als test- en reserverijder.
Maar dat is hij niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:48 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Als Juri een neger was geweest en hetzelfde had gedaan dan was er nu niets aan de hand geweest.
Onderstreept nog maar eens hoe scheef de wereld op het moment in elkaar zit.quote:
ftfyquote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:48 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Als Juri een neger zwarte man was geweest en hetzelfde had gedaan dan was er nu niets aan de hand geweest.
quote:
Neger mag gewoon. Opbokken.quote:Wel oke zijn dus:
neger, zwarte, gekleurde, donkere, getinte
ook land van herkomst is ok:
turk, belg, marokkaan, afrikaan, amerikaan
Mensen vallen zelfs over iets wat ruim 35 jaar geleden is gezegd, waar het het n-woord betreft.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 16:06 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een dom drama weer zeg. Hij heeft dat gezegd in november 2021 en nu komt het ineens naar boven en moet alles en iedereen over elkaar heen buitelen om het in de meest krachtige termen te veroordelen
Ach ja, zo werkt het internet tegenwoordig schijnbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Mensen vallen zelfs over iets wat ruim 35 jaar geleden is gezegd, waar het het n-woord betreft.Jeetje. Zelfs in de NASCAR mag het niet. Wanneer zijn die ont-rednecked?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds er een neger meerijdt. Er hing laatst een touw in zijn garage en men ging er meteen vanuit dat het een strop was. Bleek achteraf gewoon een touwtje te zijn wat er al maanden hing.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jeetje. Zelfs in de NASCAR mag het niet. Wanneer zijn die ont-rednecked?
quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Sinds er een neger meerijdt. Er hing laatst een touw in zijn garage en men ging er meteen vanuit dat het een strop was. Bleek achteraf gewoon een touwtje te zijn wat er al maanden hing.
“Laatst”quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Sinds er een neger meerijdt. Er hing laatst een touw in zijn garage en men ging er meteen vanuit dat het een strop was. Bleek achteraf gewoon een touwtje te zijn wat er al maanden hing.
Dit is dus exact precies wat er gaande is. Echt 1000% waar. Als ze dit eens door zouden krijgen bij sommige invloedrijke mensen…maar ze zijn allemaal bang om hun rijkdom en macht te verliezen in zo’n F1 wereldje. Waar ze weer lekker in Saudie Arabie hebben geraced waar er dit jaar weer talloze homo’s zijn geëxecuteerd en journalisten zijn “verdwenen”. Daarna vertrokken ze weer in hun prive vliegtuigen om over de wereldbol te vliegen om met een glas champagne van 500 euro naar beneden te kijken waar de helft van de wereld honger lijdt en ik weet niet hoeveel sterft van de honger of ook maar een normale kans gehad heeft. Maar ze deugen allemaal zo lekker! En de zoveelste auto van een waanzinnig bedrag bestellen, en de zoveelste boot. En dan weer even online een statement eruit gooien. En daarna weer lekker hoeren en snoeren ten koste van de andere 99%.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 18:53 schreef MoreDakka het volgende:
Ik word er een beetje zat van dat Amerikaanse problemen en de bijbehorende termen zoveel invloed hebben op een mondiale sport als deze. Het feit dat Engels de taal van de internationale autosport (en het internet) is maakt nog niet dat alle woorden voor iedereen dezelfde waarde of intentie hebben, en dat geldt nog veel minder voor vertaalde teksten.
Dat Vips dom is geweest lijkt me duidelijk maar ontslag is totaal absurd en buiten alle proporties.
Tijd gaat snel als je het gezellig hep.quote:
Als je het zo stelt zijn we ook mafkezen dat we überhaupt into deze sport zijn...quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:55 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dit is dus exact precies wat er gaande is. Echt 1000% waar. Als ze dit eens door zouden krijgen bij sommige invloedrijke mensen…maar ze zijn allemaal bang om hun rijkdom en macht te verliezen in zo’n F1 wereldje. Waar ze weer lekker in Saudie Arabie hebben geraced waar er dit jaar weer talloze homo’s zijn geëxecuteerd en journalisten zijn “verdwenen”. Daarna vertrokken ze weer in hun prive vliegtuigen om over de wereldbol te vliegen om met een glas champagne van 500 euro naar beneden te kijken waar de helft van de wereld honger lijdt en ik weet niet hoeveel sterft van de honger of ook maar een normale kans gehad heeft. Maar ze deugen allemaal zo lekker! En de zoveelste auto van een waanzinnig bedrag bestellen, en de zoveelste boot. En dan weer even online een statement eruit gooien. En daarna weer lekker hoeren en snoeren ten koste van de andere 99%.
Gloria Estefan genot.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:58 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Tijd gaat snel als je het gezellig hep.
Toen de rednecks niet genoeg meer opleverden, is het korte antwoord.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jeetje. Zelfs in de NASCAR mag het niet. Wanneer zijn die ont-rednecked?
Zijn we toch ook? Kijken naar rijkeluisjongetjes die rondjes rijden in een rare autoquote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:02 schreef Perox het volgende:
[..]
Als je het zo stelt zijn we ook mafkezen dat we überhaupt into deze sport zijn...![]()
![]()
Dus racisme mag enkel benoemd worden als je ook al het andere benoemt? Dat kan niet los van elkaar benoemd worden? Dat is ook een vrij bijzondere benaderingquote:Op dinsdag 28 juni 2022 19:55 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dit is dus exact precies wat er gaande is. Echt 1000% waar. Als ze dit eens door zouden krijgen bij sommige invloedrijke mensen…maar ze zijn allemaal bang om hun rijkdom en macht te verliezen in zo’n F1 wereldje. Waar ze weer lekker in Saudie Arabie hebben geraced waar er dit jaar weer talloze homo’s zijn geëxecuteerd en journalisten zijn “verdwenen”. Daarna vertrokken ze weer in hun prive vliegtuigen om over de wereldbol te vliegen om met een glas champagne van 500 euro naar beneden te kijken waar de helft van de wereld honger lijdt en ik weet niet hoeveel sterft van de honger of ook maar een normale kans gehad heeft. Maar ze deugen allemaal zo lekker! En de zoveelste auto van een waanzinnig bedrag bestellen, en de zoveelste boot. En dan weer even online een statement eruit gooien. En daarna weer lekker hoeren en snoeren ten koste van de andere 99%.
Het gaat er een beetje om dat 'racisme' zo gigantisch overdreven op gereageerd wordt door alle Engelse media. Vips moest ook meteen gecanceld worden, want slecht woord in cultuur die niet de zijne is. En ondertussen was er praktisch geen ophef om bijvoorbeeld SA. De schaal staat scheef, en niet een beetje ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dus racisme mag enkel benoemd worden als je ook al het andere benoemt? Dat kan niet los van elkaar benoemd worden? Dat is ook een vrij bijzondere benadering
Of ophef om het theater dat één team nu maakt omdat ze nu niet vooraan rijdenquote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat er een beetje om dat 'racisme' zo gigantisch overdreven op gereageerd wordt door alle Engelse media. Vips moest ook meteen gecanceld worden, want slecht woord in cultuur die niet de zijne is. En ondertussen was er praktisch geen ophef om bijvoorbeeld SA. De schaal staat scheef, en niet een beetje ook.
Het gaat me niet specifiek om dit gedoe rond Piquet, maar meer als algemene opmerking. Blijkbaar mag je enkel iets benoemen als je ook meteen alle andere problemen benoemt die er zijn in de wereld, anders moet je maar je mocht dicht houden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat er een beetje om dat 'racisme' zo gigantisch overdreven op gereageerd wordt door alle Engelse media. Vips moest ook meteen gecanceld worden, want slecht woord in cultuur die niet de zijne is. En ondertussen was er praktisch geen ophef om bijvoorbeeld SA. De schaal staat scheef, en niet een beetje ook.
Je bedoelt hetzelfde team dat vorig jaar ook een paar x de racisme kaart trok toen bleek dat ze voor het eerst in 8 jaar niet dominant waren?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Of ophef om het theater dat één team nu maakt omdat ze nu niet vooraan rijden
Ik zal wel weer te Nederlands zijn, maar er wordt echt gigantisch overdreven om dat woord. Dan vind ik het niet zo heel raar om mensen die daar moeilijk over doen even met hun neus op de feiten te drukken.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het gaat me niet specifiek om dit gedoe rond Piquet, maar meer als algemene opmerking. Blijkbaar mag je enkel iets benoemen als je ook meteen alle andere problemen benoemt die er zijn in de wereld, anders moet je maar je mocht dicht houden.
Eens, maar aan de andere kant is het nou eenmaal wel zo dat als je besluit om als sportman of team actief politiek uit te dragen, hypocrisie op de loer ligt. En dat is niet per se ongeldig als kritiek.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:30 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het gaat me niet specifiek om dit gedoe rond Piquet, maar meer als algemene opmerking. Blijkbaar mag je enkel iets benoemen als je ook meteen alle andere problemen benoemt die er zijn in de wereld, anders moet je maar je mocht dicht houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |