Ik vind het een beetje als een ajax-supporter die boos wordt omdat je hem jood noemt, terwijl hij dat op de tribune zelf loopt te verkondigen. Of een PSV'er die uit zijn plaat gaat als ie boer genoemd wordt en dan op de tribune "Boeruh Boeruh" loopt te schreeuwen.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klopt toch, hij is niet wit, als Nelson gezegd had dat hij wit was, snapte ik het nog een beetje.
dit slaat echt nergens opquote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje als een ajax-supporter die boos wordt omdat je hem jood noemt, terwijl hij dat op de tribune zelf loopt te verkondigen. Of een PSV'er die uit zijn plaat gaat als ie boer genoemd wordt en dan op de tribune "Boeruh Boeruh" loopt te schreeuwen.
Lewis heeft de naam negertje als eigen geuzennaam gekozen?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje als een ajax-supporter die boos wordt omdat je hem jood noemt, terwijl hij dat op de tribune zelf loopt te verkondigen. Of een PSV'er die uit zijn plaat gaat als ie boer genoemd wordt en dan op de tribune "Boeruh Boeruh" loopt te schreeuwen.
Waarom moeten die woorden überhaupt gebruikt worden? Doe dat gewoon niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ach god, moet het kindje weer beschermd worden.
Je wordt behandeld zoals je je gedraagt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom moeten die woorden überhaupt gebruikt worden? Doe dat gewoon niet.
negertje is nog in heel veel culturen een normale naam.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Lewis heeft de naam negertje als eigen geuzennaam gekozen?
Waar lees je dat? Ze zullen er toch wel rekening mee houden dat de GOAT niet gaat winnen zondag?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:34 schreef Duiveltja het volgende:
De britten zijn zo zuur op het internet ten opzichte van Verstappen. Het zou zooo ontzettend lekker zijn als Max met Perez een grote overwinning pakt.
Tja het past natuurlijk in de cancel cultuur waar iedereen natuurlijk geen ruggegraat heeft. Het zijn allemaal een stel bitches geworden die bij het minste of geringste triggerd zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja kan natuurlijk niet (al wordt het in Brazilië nog wel vaak gezegd) maar is wel weer heel toevallig dat het nu opduikt
En het wordt ook gelijk vertaald als "n-word" in het Engels. Je kunt woorden en uitdrukkingen niet letterlijk tussen talen vergelijken. Het woord "neger" is in het Nederlands ook een stuk neutraler (al ligt tegenwoordig zelfs dat woord gevoelig) dan het woord "nigger" (of zelfs "negro") in het Engels.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:24 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Een man van bijna 70, die vroeger op de lagere school nog racistische kinderboeken heeft gelezen zegt kleine zwarte man en iedereen flikkert weer van z’n stoel.
Niet het woord gekozen, maar gebruikt zijn kleur wel op alle mogelijke manieren. BLM voorop. En nu mag iemand daar niks over zeggen? Het zal wel aan het woord op zich liggen, maar ik vind neger in het Nederlands ook niet dramatisch. Het is zelfs in de FOK! policy toegestaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 14:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Lewis heeft de naam negertje als eigen geuzennaam gekozen?
Graag jouw mening.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 15:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Wat lees ik hier allemaal toch weer.
Jammer wel, net als de Vries.quote:
Klinkt bijna als een dreigement.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 16:36 schreef Black-Death het volgende:
Welke actie wil Hamilton dan precies zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |