abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205270977
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 20:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Prima. Maar ik geef er argumenten voor. Daar kun jij vervolgens op reageren met tegenargumenten. Heel hard roepen "het bestaat wel!" is niet direct een geweldig argument.
Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek geweest om te bewijzen dat autisme wel bestaat. Het staat toch niet voor niks in de dsm 5… _O-
pi_205271081
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 20:56 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek geweest om te bewijzen dat autisme wel bestaat. Het staat toch niet voor niks in de dsm 5… _O-
Dat klopt. Maar hoe verklaar jij de enorme toename van stoornissen in de DSM?
pi_205271100
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 21:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Asjeblieft stop hier gewoon mee als je er echt totaal geen verstand van hebt. Je haalt dit topic gewoon compleet onderuit......accepteer een keer dat je géén gelijk hebt nu!
pi_205271238
quote:

[..]
Doordat er meer inzicht is gekomen over autisme, dat bijvoorbeeld vrouwen het ook kunnen hebben.

Ik ben zelf wel blij met mijn diagnose. Lange tijd niet maar na 3 jaar wel, omdat ik nu weet.. wanneer ik mij onverklaarbaar slecht voel wanneer iets niet volgens plan ging of door veranderingen.. dat het aan mijn autisme ligt dat ik er minder goed mee kan omgaan. En dan lukt het beter om te accepteren en die schakeltijd voor mezelf in te lassen.

Van de buitenkant die ik er hartstikke normaal uit en ben verder sociaal. Van binnen heb ik een andere informatieverwerking dan anderen. Alleen andere mensen met autisme begrijpen mij hierin.
pi_205271321
quote:

[..]
Ook zijn de labels aspergers en pdd nos weggevallen. Het wordt ook niet voor niks gezegd dat het nu allemaal onder “autismespectrumstoornissen” valt en het komt in verschillende vormen voor.

Er is eindelijk meer bekendheid, waardoor het mensen als mij dus wel duidelijkheid bied in hoe ons brein werkt en hoe we daarop kunnen aanpassen. En waarom we anders reageren op situaties en anders kunnen voelen dan anderen.
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 21:51:55 #106
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205271671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 20:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Alleen maar verontwaardigd reageren maakt je argument niet sterker. Ben wel benieuwd wat de andere users hiervan vinden.
Wat ik hiervan vindt is dat je heel snel moet kappen met roepen dat autisme niet bestaat.

Mocht je dat lezen als een vriendelijk verzoek...dat is het zeer zeker niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 22:01:45 #107
441859 crew  Lenny77
pi_205271787
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 20:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Alleen maar verontwaardigd reageren maakt je argument niet sterker. Ben wel benieuwd wat de andere users hiervan vinden.
Echt, als je alleen maar domme dingen kan uitkramen, dan hoepel je maar op uit dit topic.
Jij gaat hier eventjes beweren dat autisme niet bestaat. Erger nog, jij beweert dat alle diagnoses uit de DSM niet bestaan.
Ofwel ben je dus een gezegende mens die nooit iemand tegen is gekomen met een diagnose uit de DSM ofwel heb je zelf een flinke diagnose uit de DSM en ligt het daar aan.

Belachelijk dit!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 22:03:40 #108
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205271815
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 22:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Echt, als je alleen maar domme dingen kan uitkramen, dan hoepel je maar op uit dit topic.
Jij gaat hier eventjes beweren dat autisme niet bestaat. Erger nog, jij beweert dat alle diagnoses uit de DSM niet bestaan.
Ofwel ben je dus een gezegende mens die nooit iemand tegen is gekomen met een diagnose uit de DSM ofwel heb je zelf een flinke diagnose uit de DSM en ligt het daar aan.

Belachelijk dit!
Juist. Geen plek voor hier dus dat hele verhaal is nu gewoon klaar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205271868
- ik zei dus klaar. Misschien moet je dat even 'goed lezen'. -

[ Bericht 48% gewijzigd door CoolGuy op 07-07-2022 22:11:12 ]
pi_205272012
Gereageerd in feedback-topic vanwege overdreven emotioneel ingrijpen van de mods.
  donderdag 7 juli 2022 @ 22:34:08 #111
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205272127
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:49 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Als jij al klaagt op de overheid dat jij je eigen risico niet kan betalen wat de meerderheid van NL met een wajong uitkering gewoon kan betalen, dan klaag je denk ik wel veel ja.
Uhm.. volgens mij beschikt jij over telepatische gaven. Hoe kom je erbij dat ik een wajong uitkering geniet?
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_205272214
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 22:34 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Uhm.. volgens mij beschikt jij over telepatische gaven. Hoe kom je erbij dat ik een wajong uitkering geniet?
Dat zeg ik geeneens maar oke. Begrijpend lezen is lastig voor sommigen.
  Moderator donderdag 7 juli 2022 @ 23:00:52 #113
441859 crew  Lenny77
pi_205272308
Laten we het met zijn allen aub leuk houden. Het zou zonde zijn een goed lopend topic te moeten sluiten...
  donderdag 7 juli 2022 @ 23:05:00 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205272334
Edit: Het was al klaar....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 juli 2022 @ 23:09:59 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205272360
Niet het hele topic gelezen maar onlangs meegemaakt dat een familielid met spoed opgenomen werd, en bovendien ook hulp kreeg naderhand. Ik kan me dus niet echt vinden in het verhaal van TS. Er is kundig en tijdig ingegrepen en we hebben het hier over zeer ernstige en meervoudige problematiek.
Resistance is futile.
pi_205275733
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 22:01 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik wil dit toch graag wat nuanceren, want zo dom vind ik het niet. Dingen zijn niet zwart-wit en bij psychische aandoeningen is dat zeker niet het geval.

Wat betreft dat voorbeeld met autisme. In de DSM-IV werd ASS gecategoriseerd als klassiek autisme, syndroom van Asperger en PDD-NOS. Nu de DSM-V er is, bestaan begrippen officieel niet meer en wordt het allemaal gerekend tot ASS: een heel spectrum wat zich per individu verschillend kan manifesteren.

Psychische aandoeningen kunnen niet zo concreet worden gediagnosticeerd als medische aandoeningen. Als iemand een gebroken been heeft bijvoorbeeld, dan is het heel duidelijk dat het bot gebroken is: niemand kan daarbij ontkennen dat het niet zo is. Bij psychische aandoeningen is dat niet zo duidelijk, aangezien ieder mens per moment zich anders kan gedragen en dat wordt beïnvloed door zoveel factoren die zowel intern als extern zijn.

Als iemand zich aanmeld bij de psychische hulpverlening, dan kan het al een uitdaging zijn om ten eerste vast te stellen wat de problematiek überhaupt is. Een psych kan niet in het hoofd kijken van de cliënt; hij of zij kan alleen maar gedrag zien. Voor de cliënt zelf is het vaak ook niet duidelijk wat de problemen eigenlijk inhouden. Hij meldt zich aan voor hulp, omdat het hem zelf niet meer lukt om voldoende grip op zijn leven te krijgen waarbij hij zich gelukkig voelt. Zijn hulpvraag is eigenlijk "Help me alsjeblieft om weer gelukkig te kunnen worden!" Maar daar kan geen enkele psych brood van bakken.

Als de problematiek duidelijker is - als de psych een bepaald patroon of een bepaalde samenhang tussen de diverse problemen ziet - moet er nog bedacht worden waarmee de cliënt het beste is geholpen. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat een psych concludeert: "De cliënt voldoet volgens het onderzoek niet helemaal voldoende voor de criteria borderline, maar ik verwacht wel dat een specifieke behandeling voor mensen met borderline-problematiek het beste aansluit op zijn situatie en ik denk dat hij daarmee het beste geholpen is."

Dus wat dat betreft vind ik het helemaal niet raar dat hoe complexer de problematiek is, hoe groter de kans wordt dat hij of zij niet de hulp kan vinden die hij nodig heeft. Dat betekent dus niet perse dat iedereen met complexe problematiek aan zijn lot overgelaten wordt, echter het komt binnen die groep wel vaker voor. De zorg moet immers ook bekostigd worden door de verzekeraar en zorgverzekeraars willen dat de kosten die worden geïnvesteerd ook zijn vruchten gaan afwerpen.

Als iemand een diagnose krijgt, geeft dat altijd zowel voordelen als nadelen. Enerzijds kan het meer duidelijkheid bieden. Dus als iemand de correcte diagnose ASS krijgt, geeft dat voor die persoon zelf vaak al veel meer helderheid over waarom hij elke keer tegen bepaalde problematiek aanloopt. Zodoende geeft dat veel meer perspectief op hoe hij met die problemen kan omgaan. Anderzijds gooit stigmatisering heel veel roet in het eten.

Als jij aan iemand vertelt dat je ASS hebt, dan gaat die persoon al met dat idee naar jou kijken en word jij de dupe van vooroordelen die hij heeft over autisme.
pi_205275956
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik wil dit toch graag wat nuanceren, want zo dom vind ik het niet. Dingen zijn niet zwart-wit en bij psychische aandoeningen is dat zeker niet het geval.

Wat betreft dat voorbeeld met autisme. In de DSM-IV werd ASS gecategoriseerd als klassiek autisme, syndroom van Asperger en PDD-NOS. Nu de DSM-V er is, bestaan begrippen officieel niet meer en wordt het allemaal gerekend tot ASS: een heel spectrum wat zich per individu verschillend kan manifesteren.

Psychische aandoeningen kunnen niet zo concreet worden gediagnosticeerd als medische aandoeningen. Als iemand een gebroken been heeft bijvoorbeeld, dan is het heel duidelijk dat het bot gebroken is: niemand kan daarbij ontkennen dat het niet zo is. Bij psychische aandoeningen is dat niet zo duidelijk, aangezien ieder mens per moment zich anders kan gedragen en dat wordt beïnvloed door zoveel factoren die zowel intern als extern zijn.

Als iemand zich aanmeld bij de psychische hulpverlening, dan kan het al een uitdaging zijn om ten eerste vast te stellen wat de problematiek überhaupt is. Een psych kan niet in het hoofd kijken van de cliënt; hij of zij kan alleen maar gedrag zien. Voor de cliënt zelf is het vaak ook niet duidelijk wat de problemen eigenlijk inhouden. Hij meldt zich aan voor hulp, omdat het hem zelf niet meer lukt om voldoende grip op zijn leven te krijgen waarbij hij zich gelukkig voelt. Zijn hulpvraag is eigenlijk "Help me alsjeblieft om weer gelukkig te kunnen worden!" Maar daar kan geen enkele psych brood van bakken.

Als de problematiek duidelijker is - als de psych een bepaald patroon of een bepaalde samenhang tussen de diverse problemen ziet - moet er nog bedacht worden waarmee de cliënt het beste is geholpen. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat een psych concludeert: "De cliënt voldoet volgens het onderzoek niet helemaal voldoende voor de criteria borderline, maar ik verwacht wel dat een specifieke behandeling voor mensen met borderline-problematiek het beste aansluit op zijn situatie en ik denk dat hij daarmee het beste geholpen is."

Dus wat dat betreft vind ik het helemaal niet raar dat hoe complexer de problematiek is, hoe groter de kans wordt dat hij of zij niet de hulp kan vinden die hij nodig heeft. Dat betekent dus niet perse dat iedereen met complexe problematiek aan zijn lot overgelaten wordt, echter het komt binnen die groep wel vaker voor. De zorg moet immers ook bekostigd worden door de verzekeraar en zorgverzekeraars willen dat de kosten die worden geïnvesteerd ook zijn vruchten gaan afwerpen.

Als iemand een diagnose krijgt, geeft dat altijd zowel voordelen als nadelen. Enerzijds kan het meer duidelijkheid bieden. Dus als iemand de correcte diagnose ASS krijgt, geeft dat voor die persoon zelf vaak al veel meer helderheid over waarom hij elke keer tegen bepaalde problematiek aanloopt. Zodoende geeft dat veel meer perspectief op hoe hij met die problemen kan omgaan. Anderzijds gooit stigmatisering heel veel roet in het eten.

Als jij aan iemand vertelt dat je ASS hebt, dan gaat die persoon al met dat idee naar jou kijken en word jij de dupe van vooroordelen die hij heeft over autisme.
Exact. Je hebt de tijd genomen om er wat meer woorden over te typen dan ik maar dit is dus ook wat ik vind. Grootste probleem wat ik heb is dat een kind dat gediagnosticeerd is met autisme en milde klachten hiervan heeft, hier de rest van zijn leven aan vast zit. Het is voor altijd dat kind dat anders is en dat ook anders wordt bekeken door zijn omgeving, terwijl we helemaal niet goed weten of het kind zich in de toekomst nog kan aanpassen aan zijn omgeving of kan veranderen. Het ligt bij zo'n diagnose echter al helemaal vast.

En als je goed kijkt zie je ook dat het vaak helemaal niet zo zwart-wit ligt. Er zijn mensen die van nature moeite hebben met zich focussen, dat kun je ook mensen noemen die moeite hebben om zich te focussen. Er zijn mensen die van nature heel erg druk zijn, dat kun je ook mensen noemen die heel erg druk zijn. Aan die gedragseigenschappen kun je wat doen. Maar wat vaak niet zo behulpzaam is, is zeggen: Het kind heeft ADHD, geef maar een pilletje. Ten eerste is die diagnose zelfbedacht (er is zoals jij terecht aangeeft niet zoiets als een objectieve manier om dat vast te stellen) en ten tweede zadel je het kind met een flinke potentiële ballast op en gaat het zich ook naar de diagnose gedragen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 13:53:23 #118
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205276108
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 19:49 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Als jij al klaagt op de overheid dat jij je eigen risico niet kan betalen wat de meerderheid van NL met een wajong uitkering gewoon kan betalen, dan klaag je denk ik wel veel ja.
Klinkt mij toch als een aardige sneer naar mijn kant alsof ik het zou moeten kunnen betalen omdat ik een wajong uitkering geniet. Maar dat is niet zo dus.
pi_205276254
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:53 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Klinkt mij toch als een aardige sneer naar mijn kant alsof ik het zou moeten kunnen betalen omdat ik een wajong uitkering geniet. Maar dat is niet zo dus.
Het is wel een opmerking ja dat jij je financiele zaken niet op orde hebt ja en dat je er iets aan moet doen, aangezien de meeste mensen (zelfs die met de wajong uitkering, wat niet veel geld is) het wél kunnen betalen!

Dat zegt meer over jou dan dat het eigen risico te hoog zou zijn.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 15:50:39 #120
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205277363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 13:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Verrassend weer
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205278027
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 15:50 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Verrassend weer
Verrassend wat?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 17:15:07 #122
338319 ZarB
Piña colada
pi_205278629
De DSM is ook maar gebaseerd op een consensus tussen aan aantal professionals die in de psychiatrie verkeren (en dus niet op wetenschappelijk onderzoek). Het kan dus zomaar zijn dat de dsm 6 er alweer heel anders uitziet en dat stoornissen er niet meer in staan. Of uberhaupt geen stoornissen meer geclassificeerd worden.

Dus stuiteren over opmerkingen over het ontkennen van autisme is nogal kort door de bocht. Zo'n gek punt heeft Pietjepuk dus niet.

Edit: dat wil dus niet zeggen dat klachten ook ontkend worden. Het gaat dan puur om het classificeren van de klachten als stoornis. Dat kan zomaar weer anders zijn over een tijdje.

[ Bericht 17% gewijzigd door ZarB op 08-07-2022 17:26:17 ]
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 8 juli 2022 @ 17:18:07 #123
338319 ZarB
Piña colada
pi_205278689
En prioriteiren stellen wanneer er sprake is van comorbiditeit getuigt juist van goede zorg. Wanneer iemand zowel een persoonlijkheidsstoornis (ik noem maar wat) én een ernstige drugsverslaving dan zal de verslaving heeft vaak als eerst behandeld moeten worden omdat dat behoorlijk kan drukken op iemands psychische toestand en daarmee de ontvankelijkheid voor de behandeling van de andere stoornis.

Tot zover mijn bijdrage want "de hele ggz is kut want n=1" topics zijn toch vaak niet zo'n succes.
pi_205279026
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:49 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Verrassend wat?
Jouw veel te lange berichten die vervolgens niks zeggen (omdat je hardop aan het nadenken bent).

Het lijkt alsof je eerder een gesprek met jezelf voert in plaats van echt luistert naar een ander.
pi_205279365
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:15 schreef ZarB het volgende:
De DSM is ook maar gebaseerd op een consensus tussen aan aantal professionals die in de psychiatrie verkeren (en dus niet op wetenschappelijk onderzoek). Het kan dus zomaar zijn dat de dsm 6 er alweer heel anders uitziet en dat stoornissen er niet meer in staan. Of uberhaupt geen stoornissen meer geclassificeerd worden.

Dus stuiteren over opmerkingen over het ontkennen van autisme is nogal kort door de bocht. Zo'n gek punt heeft Pietjepuk dus niet.

Edit: dat wil dus niet zeggen dat klachten ook ontkend worden. Het gaat dan puur om het classificeren van de klachten als stoornis. Dat kan zomaar weer anders zijn over een tijdje.
Ik heb de klachten ook nooit ontkend. Ik verwacht in de toekomst dat er helemaal geen stoornissen meer worden toegekend omdat dit vaak een te grote impact heeft op iemands identiteit. En ik er meer schade dan toegevoegde waarde in zie.

(Voor sommige mensen kan het overigens wel iets helpen omdat een diagnose leidt tot een specifiek pakketje aan therapie of medicijnen.)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2022 17:59:50 ]
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:12:24 #126
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205279660
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:05 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Het is wel een opmerking ja dat jij je financiele zaken niet op orde hebt ja en dat je er iets aan moet doen, aangezien de meeste mensen (zelfs die met de wajong uitkering, wat niet veel geld is) het wél kunnen betalen!

Dat zegt meer over jou dan dat het eigen risico te hoog zou zijn.
Natuurlijk het ligt aan mij dat het eigen risico zo hoog is. Heeft meer met mij te maken dan met iets anders. 8)7

Sorry hoor maar ik heb ook nog mijn andere verplichte kosten die ik moet betalen. En die liegen er ook niet om.
pi_205279751
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik heb de klachten ook nooit ontkend. Ik verwacht in de toekomst dat er helemaal geen stoornissen meer worden toegekend omdat dit vaak een te grote impact heeft op iemands identiteit. En ik er meer schade dan toegevoegde waarde in zie.

(Voor sommige mensen kan het overigens wel iets helpen omdat een diagnose leidt tot een specifiek pakketje aan therapie of medicijnen.)
Precies hierom kun je autisme dus niet ontkennen en ook niet zeggen dat het voor sommige wel iets kan helpen. Autisme is iets wat regelmatig gemonitord wordt, dmv onderzoeken/testen/gespreken en diegene wordt hier altijd in begeleidt. Er zijn echt mensen die echt een stoornis hebben en die moeten daarbij gewoon geholpen kunnen worden. Het heeft méér impact op deze mensen als ze zich niet gehoord voelen in hun eigen omgeving, als ze echt voelen dat ze zich anders gedragen dan hun omgeving en hier totaal geen steun en hulp bij krijgen.

Maar goed, heb er wel genoeg over gezegd nu dus ga verder geen reacties meer lezen.
pi_205279816
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:38 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Jouw veel te lange berichten die vervolgens niks zeggen (omdat je hardop aan het nadenken bent).

Het lijkt alsof je eerder een gesprek met jezelf voert in plaats van echt luistert naar een ander.
Spreek aub voor jezelf zeg! :{w

Jij bent veel meer dan ik degene die aannames maakt en vervolgens daarvoor bevestiging af wilt dwingen. En Puzziepie net eender: als jullie het ergens niet mee eens zijn, dan bestaat het volgens jullie niet en trekken jullie je het nog persoonlijk aan ook met die ontzettend kinderachtige passief-agressieve reacties.

Het is geheel jouw eigen interpretatie dat ik negatieve bedoelingen heb met lange posts. En als je op basis van zulke gedachten ook zo vijandig op mij blijft reageren, roep je daar alleen maar negativiteit over jezelf mee af.

Ik heb net als ieder ander hier het recht om mijn eigen gedachten en mening te posten. Als jij je daardoor bedreigd voelt omdat jij het er niet mee eens bent, dan is dat uitermate infantiel en moet je eens bij jezelf nagaan of FOK! wel geschikt is voor jou. Of je gaat anderen eens in hun waarde laten.

Ook is het nogal kinderachtig om namens een ander jouw mening te verkondigen alsof het de realiteit is.
pi_205280840
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Jij bent veel meer dan ik degene die aannames maakt en vervolgens daarvoor bevestiging af wilt dwingen. En Puzziepie net eender: als jullie het ergens niet mee eens zijn, dan bestaat het volgens jullie niet en trekken jullie je het nog persoonlijk aan ook met die ontzettend kinderachtige passief-agressieve reacties.

Het is geheel jouw eigen interpretatie dat ik negatieve bedoelingen heb met lange posts. En als je op basis van zulke gedachten ook zo vijandig op mij blijft reageren, roep je daar alleen maar negativiteit over jezelf mee af.

Ik heb net als ieder ander hier het recht om mijn eigen gedachten en mening te posten. Als jij je daardoor bedreigd voelt omdat jij het er niet mee eens bent, dan is dat uitermate infantiel en moet je eens bij jezelf nagaan of FOK! wel geschikt is voor jou. Of je gaat anderen eens in hun waarde laten.

Ook is het nogal kinderachtig om namens een ander jouw mening te verkondigen alsof het de realiteit is.
Lol, sorry maar ik ben niet degene die zich bedreigd voelt. Kijk eens even naar je eigen reactie.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:45:02 #130
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205281335
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Omg deze meid heeft een bord voor haar hoofd denk ik.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:46:42 #131
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205281351
Ik ga zometeen even een telefoontje plegen naar de GGZ en ze vertellen hoe dankbaar ik voor ze ben voor alles wat ze voor mij gedaan hebben in het verleden. 🎭
pi_205281389
Wat is dit voor "topic" zeg.
Heel veel mensen die hun eigen waarnemingen als feit neerleggen

De ene persoon zal goed geholpen worden zonder veel uitgaven en sommige personen zullen tussen wal en schip vallen.

Lijkt mij dat een paar factoren debet aan zijn, soort klachten, soort instantie, kundigheid van de hulpverlener en karakter van de client.
Tel daarbij op dat je te maken met een niet optimale GGZ beleid van de overheid en portie pech of geluk.

Hier zitten een paar users die hun eigen mening doordouwen en het kwetsen van andere users niet schromen.
Hell To The Liars
pi_205281426
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Je moet ook erkennen denk ik, dat het krijgen van een diagnose ook veel kan helpen.

Ik zal mijzelf even als voorbeeld geven. Als kind al vroeg in de psychiatrie, maar helaas was het een erg ouderwetse psychiater en die zei tegen mijn moeder dat autisme niet kon, want dat hadden alleen jongetjes die de hele dag heen en weer bewogen.
Ondertussen kreeg ik wel een shitload aan heftige medicatie voor vanalles en nog wat zonder ooit een diagnose te krijgen. De psychiater was namelijk ook tegen "labeltjes"
Als puber kreeg ik een heftige identiteitscrisis omdat ik zo anders was dan alle andere kinderen in mijn klas, ik geen vrienden kon vasthouden, elk schooljaar gepest werd (mede ook door mijn soms bizarre gedrag) ik bij elk baantje snel werd ontslagen en iedereen die mij ontmoette altijd zei dat er wat anders aan mij was, maar niemand ooit de vinger op de juiste plek kon leggen wat dat dan was.

Nadat ik zwaar depressief en suïcidaal werd liet de psychiater mij eindelijk opnemen. De verpleegkundigen waar ik kwam zagen eigenlijk meteen al dat ik autistisch was, en na 2 maand opname kreeg ik dan ook mijn diagnose.

Mijn diagnose luchtte zoveel op. Ik had altijd gedacht dat ik een verschrikkelijk slecht kind was, dat ik een last was voor mijn ouders en gestraft moest worden.
Het was dus helemaal niet mijn schuld! En er waren meer mensen als ik! Ik dacht echt dat ik de enige was die anders was.

Voor mij was de diagnose zelf erg belangrijk, en een enorm gevoel van schuld en zelfhaat kon ik erdoor los laten.

Ik snap de anti diagnose movement, maar ik vind dat er ook wel eens stilgestaan mag worden bij dat diagnoses ook mensen juist kunnen helpen.
Twiddel
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:59:01 #134
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205281451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:51 schreef Droopie het volgende:
Wat is dit voor "topic" zeg.
Heel veel mensen die hun eigen waarnemingen als feit neerleggen

Houd je mond eens. Pabsblauw mag gewoon een topic openen en problemen aankaarten wat betreft de problemen in de GGZ. :')
pi_205281472
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:59 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Houd je mond eens. Pabsblauw mag gewoon een topic openen en problemen aankaarten wat betreft de problemen in de GGZ. :')
Volgens mij heeft hij het meer over die medusa666 die tegen alles en iedereen staat te gillen dat ze dankbaarder moeten zijn.
Twiddel
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:16:21 #136
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205281613
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:01 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Volgens mij heeft hij het meer over die medusa666 die tegen alles en iedereen staat te gillen dat ze dankbaarder moeten zijn.
Oh werkelijk? Nou ja, dan moet hij maar duidelijker zijn. :')
pi_205281706
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:01 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Lees maar even het topic goed terug (pagina 2) Dan zie je dat ik niet tegen iedereen schreeuw dat ze dankbaar moeten zijn. Er zijn ook oprecht verschrikkelijke dingen gebeurd in de GGZ.
pi_205281726
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:46 schreef Bart.Messen het volgende:
Ik ga zometeen even een telefoontje plegen naar de GGZ en ze vertellen hoe dankbaar ik voor ze ben voor alles wat ze voor mij gedaan hebben in het verleden. 🎭
Het is makkelijk om zwart-wit te denken he. Heel jammer dat je dit hebt begrepen vanuit mijn posts. Hier doelde ik namelijk helemaal niet op.
pi_205281835
Dit topic heeft meer begrip voor andermans ervaringen nodig en meer knuffels en minder kansloze emoji's.

Ik heb een fantastisch ggz instelling gehad, een ontiegenlijke klote nazorg en nu een fijne psych.
Gun jullie allemaal zo traject.

Maar waar ik ook veel aan gehad heb is in die periode, was Fok! en zijn users in R&P. Best fijn dat je lotgenoten die je altijd kon benaderen voor een praatje, troost en advies.
Dat was alles wat dit topic niet is.

Zo te lezen hier, zijn er mensen die moesten erkennen dat wat hun hulpverlener hun leerde niet waar kan zijn.
Triest, heel triest.

Verder laat ik mijn mening hierbij.
@CoolGuy succes ermee ;)
Hell To The Liars
pi_205281837
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Je moet ook erkennen denk ik, dat het krijgen van een diagnose ook veel kan helpen.

Ik zal mijzelf even als voorbeeld geven. Als kind al vroeg in de psychiatrie, maar helaas was het een erg ouderwetse psychiater en die zei tegen mijn moeder dat autisme niet kon, want dat hadden alleen jongetjes die de hele dag heen en weer bewogen.
Ondertussen kreeg ik wel een shitload aan heftige medicatie voor vanalles en nog wat zonder ooit een diagnose te krijgen. De psychiater was namelijk ook tegen "labeltjes"
Als puber kreeg ik een heftige identiteitscrisis omdat ik zo anders was dan alle andere kinderen in mijn klas, ik geen vrienden kon vasthouden, elk schooljaar gepest werd (mede ook door mijn soms bizarre gedrag) ik bij elk baantje snel werd ontslagen en iedereen die mij ontmoette altijd zei dat er wat anders aan mij was, maar niemand ooit de vinger op de juiste plek kon leggen wat dat dan was.

Nadat ik zwaar depressief en suïcidaal werd liet de psychiater mij eindelijk opnemen. De verpleegkundigen waar ik kwam zagen eigenlijk meteen al dat ik autistisch was, en na 2 maand opname kreeg ik dan ook mijn diagnose.

Mijn diagnose luchtte zoveel op. Ik had altijd gedacht dat ik een verschrikkelijk slecht kind was, dat ik een last was voor mijn ouders en gestraft moest worden.
Het was dus helemaal niet mijn schuld! En er waren meer mensen als ik! Ik dacht echt dat ik de enige was die anders was.

Voor mij was de diagnose zelf erg belangrijk, en een enorm gevoel van schuld en zelfhaat kon ik erdoor los laten.

Ik snap de anti diagnose movement, maar ik vind dat er ook wel eens stilgestaan mag worden bij dat diagnoses ook mensen juist kunnen helpen.
Dit soort praktijken vind ik dus wel heel erg. Als kind/ tiener heb je weinig invloed en ben je juist beïnvloedbaar.

Mijn vader (waarmee ik geen contact meer heb) was sterk anti-medicatie. Ben wel blij wat dat betreft dat het bij mij erin gestampt is.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:41:27 #141
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205281899
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:27 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Het is makkelijk om zwart-wit te denken he. Heel jammer dat je dit hebt begrepen vanuit mijn posts. Hier doelde ik namelijk helemaal niet op.
Ik denk het wel meid. Jouw posts zijn namelijk nogal zwart wit.
Wees dankbaar voor alles wat de GGZ doet. En dan zal je de perfecte behandeling krijgen. Ben je niet dankbaar dan doen ze ook niks voor je. GGZ is fantastisch en jij hebt een goede behandeling genoten dus zal dat wel voor iedereen zo gelden. Zo niet dan ligt dat aan de persoon zelf omdat hij/zij niet dankbaar genoeg was.
Wat betreft het eigen risico. Je moet wel een ontzettende loser zijn wil je dat niet kunnen ophoesten want zelfs wajongers kunnen het betalen volgens jou.

Hoe zwart wit wil je het hebben meid? 🖤 🤍
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:43:51 #142
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205281943
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:37 schreef Droopie het volgende:

@:coolguy succes ermee ;)
Ja heb je hem alweer een seintje gegeven om even deze topic te checken? Geweldig.
pi_205282190
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:43 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Ja heb je hem alweer een seintje gegeven om even deze topic te checken? Geweldig.
Tja gisteren is er ook om niets ingegrepen. Vind dat altijd zo kinderachtig, als mensen iets lezen wat hen niet bevalt en dan de mods erbij halen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:13:20 #144
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205282273
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja gisteren is er ook om niets ingegrepen. Vind dat altijd zo kinderachtig, als mensen iets lezen wat hen niet bevalt en dan de mods erbij halen.
Ja maar dat is helaas hoe FOK! werkt. Daarom is dit forum ook zo stuk gemaakt door de jaren heen. Zoveel users zijn vertrokken.
Vroeger waren er zoveel meer mensen hier. Was veel gezeliger. Maar de mods verpesten het altijd. En ze werden steeds vervelender. :N :N :N
FOK! is gedoemd. Geef het nog even. *O*
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:15:18 #145
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205282287
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:13 schreef Bart.Messen het volgende:
Ja maar dat is helaas hoe FOK! werkt. Daarom is dit forum ook zo stuk gemaakt door de jaren heen. Zoveel users zijn vertrokken.
Vroeger waren er zoveel meer mensen hier. Was veel gezeliger. Maar de mods verpesten het altijd. En ze werden steeds vervelender. :N :N :N
Ik denk dat het vooral de users zijn die de kwaliteit van topics bepalen. Lijkt me logisch toch.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_205282300
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral de users zijn die de kwaliteit van topics bepalen. Lijkt me logisch toch.
Ik denk ook dat het verval van FOK! ook een beetje een natuurlijk iets is. Mensen gaan sneller naar dingen als Facebook en Reddit enzo, en FOK! is gewoon minder aantrekkelijk om op te posten :P
Twiddel
pi_205282310
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:13 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Ach veel mods doen wel hun best maar gisteren zaten ze er echt naast, heb ik ook in het feedbacktopic aangegeven. Hadden even de moeite moeten nemen om goed te lezen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:18:15 #148
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205282323
Dus naast de GGZ zijn ook de mods dus de assholes van deze maatschappij begrijp ik.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_205282405
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Mooi dat je dit verhaal vertelt. Inderdaad een perspectief wat ik nog niet vaak gehoord had. Maar mag ik jou dan een vraag stellen? Wat was er gebeurd als de psychiater je geen medicatie had gegeven? Of als hij had gezegd dat je gedragseigenschappen niet vreemd waren maar bij veel mensen voorkomen?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:25:39 #150
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205282442
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja maar jij denkt zoveel.
pi_205282453
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Mooi dat je dit verhaal vertelt. Inderdaad een perspectief wat ik nog niet vaak gehoord had. Maar mag ik jou dan een vraag stellen? Wat was er gebeurd als de psychiater je geen medicatie had gegeven? Of als hij had gezegd dat je gedragseigenschappen niet vreemd waren maar bij veel mensen voorkomen?
Als hij mij dat had gezegd had het veel gescheeld.
Ik had als kind hele theorieën over waarom ik anders was, ik dacht zelfs dat ik niet echt een kind van mijn ouders was, maar misschien een alien was die als test naar deze wereld was gestuurd. Als ik dan het goed deed mocht ik wel weer terug naar mijn echte ouders. :P

Als ik geen medicatie had gehad en meer educatie over waarom ik zo was en dat er meer mensen waren had dat mij echt werelden gescheeld. Ik denk dat ik dan misschien wel niet zo suïcidaal was geworden en misschien was ik dan wel verder in mijn leven dan nu.

Ik denk als ik meer handvatten had gehad als kind, ik misschien nu wel een baan kon vasthouden, of een opleiding had kunnen doen.
Twiddel
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:26:30 #152
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205282460
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:16 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik denk ook dat het verval van FOK! ook een beetje een natuurlijk iets is. Mensen gaan sneller naar dingen als Facebook en Reddit enzo, en FOK! is gewoon minder aantrekkelijk om op te posten :P
Gek he als de mods alles weghalen en eigen rechter gaan spelen. Zo als ook de admins trouwens.
Amen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:28:10 #153
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205282473
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ach veel mods doen wel hun best maar gisteren zaten ze er echt naast, heb ik ook in het feedbacktopic aangegeven. Hadden even de moeite moeten nemen om goed te lezen.
Goed dat je die moeite nog doet. User als jij heeft FOK! tenminste wat aan.
Ik wou maar dat de admins dat nou eens begrepen. En waarderen.
pi_205282510
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 19:57 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Lol, sorry maar ik ben niet degene die zich bedreigd voelt. Kijk eens even naar je eigen reactie.
Ik zou je eigenlijk gewoon moeten negeren.

Maar zolang jij je zo blijft opstellen, ga je zelfs met de meest fantastische GGZ-instantie geen steek vooruitkomen.

Wat jij doet, is pure projectie. Je presenteert jezelf met jouw posts niet bepaald als iemand die in staat is tot zelfreflectie. Niemand vindt het leuk om geconfronteerd te worden met zijn fouten, echter zolang jij het niet kan opbrengen om naar jezelf te kijken, jouw gedrag aan te passen en je blijft gedragen als een verwende kleuter, is de kans groot dat het jou nooit gaat lukken om volwaardig mee te kunnen doen met de samenleving en voor de rest van jouw leven afhankelijk blijft van woonbegeleiding.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:33:54 #155
338319 ZarB
Piña colada
pi_205282530
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Precies hierom kun je autisme dus niet ontkennen en ook niet zeggen dat het voor sommige wel iets kan helpen. Autisme is iets wat regelmatig gemonitord wordt, dmv onderzoeken/testen/gespreken en diegene wordt hier altijd in begeleidt. Er zijn echt mensen die echt een stoornis hebben en die moeten daarbij gewoon geholpen kunnen worden. Het heeft méér impact op deze mensen als ze zich niet gehoord voelen in hun eigen omgeving, als ze echt voelen dat ze zich anders gedragen dan hun omgeving en hier totaal geen steun en hulp bij krijgen.

Maar goed, heb er wel genoeg over gezegd nu dus ga verder geen reacties meer lezen.
Voelen of je gehoord wordt heeft niks te maken met het erkennen van een diagnose. Vanuit de praktijk kan ik hartgrondig beweren dat zelfs op afdelingen waar ontwikkelingsproblematiek (dus o.a. autisme) de hoofdmoot is regelmatig wordt bediscussieerd of het diagnosticeren van iemand wel de oplossing is, ook al wijzen alle symptomen richting autisme.

Het ligt wel 1000 x genuanceerder dan "jantje heeft klachten en dat is autisme dus nu moet iedereen het als autisme erkennen anders doen we jantje tekort".
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:35:36 #156
338319 ZarB
Piña colada
pi_205282538
Sterker nog: diagnosticeren kan zorgen voor een mega tunnelvisie.

Dus als je goed geholpen wilt worden: kijk naar wie je klachten serieus neemt, de context meeneemt en rekening houdt met een bepaalde stoornis zoals die nu bekend is en waar nu een passend aanbod voor is, maar die ook kijkt naar of dat aanbod wel zo passend is voor jou.
pi_205282550
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:33 schreef ZarB het volgende:

[..]
Voelen of je gehoord wordt heeft niks te maken met het erkennen van een diagnose. Vanuit de praktijk kan ik hartgrondig beweren dat zelfs op afdelingen waar ontwikkelingsproblematiek (dus o.a. autisme) de hoofdmoot is regelmatig wordt bediscussieerd of het diagnosticeren van iemand wel de oplossing is, ook al wijzen alle symptomen richting autisme.

Het ligt wel 1000 x genuanceerder dan "jantje heeft klachten en dat is autisme dus nu moet iedereen het als autisme erkennen anders doen we jantje tekort".
Jij werkt in de GGZ?
pi_205282553
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:37 schreef Droopie het volgende:
Dit topic heeft meer begrip voor andermans ervaringen nodig en meer knuffels en minder kansloze emoji's.

Ik heb een fantastisch ggz instelling gehad, een ontiegenlijke klote nazorg en nu een fijne psych.
Gun jullie allemaal zo traject.

Maar waar ik ook veel aan gehad heb is in die periode, was Fok! en zijn users in R&P. Best fijn dat je lotgenoten die je altijd kon benaderen voor een praatje, troost en advies.
Dat was alles wat dit topic niet is.

Zo te lezen hier, zijn er mensen die moesten erkennen dat wat hun hulpverlener hun leerde niet waar kan zijn.
Triest, heel triest.

Verder laat ik mijn mening hierbij.
@:coolguy succes ermee ;)
Ik erken dat ik aan het begin te fel reageerde, waardoor het overkwam dat ik mijn mening doordouw.
pi_205282557
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:31 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik zou je eigenlijk gewoon moeten negeren.

Maar zolang jij je zo blijft opstellen, ga je zelfs met de meest fantastische GGZ-instantie geen steek vooruitkomen.

Wat jij doet, is pure projectie. Je presenteert jezelf met jouw posts niet bepaald als iemand die in staat is tot zelfreflectie. Niemand vindt het leuk om geconfronteerd te worden met zijn fouten, echter zolang jij het niet kan opbrengen om naar jezelf te kijken, jouw gedrag aan te passen en je blijft gedragen als een verwende kleuter, is de kans groot dat het jou nooit gaat lukken om volwaardig mee te kunnen doen met de samenleving en voor de rest van jouw leven afhankelijk blijft van woonbegeleiding.
Jij, jij, jij, jij, jij

Weet je het zeker dat je het niet over jezelf hebt?

Je geeft allemaal adviezen die je aan jezelf kan geven.
pi_205282559
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Als hij mij dat had gezegd had het veel gescheeld.
Ik had als kind hele theorieën over waarom ik anders was, ik dacht zelfs dat ik niet echt een kind van mijn ouders was, maar misschien een alien was die als test naar deze wereld was gestuurd. Als ik dan het goed deed mocht ik wel weer terug naar mijn echte ouders. :P

Als ik geen medicatie had gehad en meer educatie over waarom ik zo was en dat er meer mensen waren had dat mij echt werelden gescheeld. Ik denk dat ik dan misschien wel niet zo suïcidaal was geworden en misschien was ik dan wel verder in mijn leven dan nu.

Ik denk als ik meer handvatten had gehad als kind, ik misschien nu wel een baan kon vasthouden, of een opleiding had kunnen doen.
Interessant. Maar dan ligt het dus niet noodzakelijk aan het niet stellen van een diagnose maar wellicht meer aan een psychiater die je klachten niet serieus nam.
pi_205282567
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:26 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Gek he als de mods alles weghalen en eigen rechter gaan spelen. Zo als ook de admins trouwens.
Amen.
Ik zit er niet zo mee als ze dat bij mij doen en ik zoek er niet direct iets achter. Je kan van hen niet verwachten dat ze al die posts moeiteloos kunnen doornemen.

Bij GeenStijl is het een aantal gradaties erger. Je wordt daar al "weg gejorist" :') als je bijvoorbeeld een username hebt waar niks mis mee is maar die hen gewoon niet bevalt.

Nou, heb je meteen een reden om je tijd niet op internet te hoeven verdoen :D
pi_205282599
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:41 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Ik denk het wel meid. Jouw posts zijn namelijk nogal zwart wit.
Wees dankbaar voor alles wat de GGZ doet. En dan zal je de perfecte behandeling krijgen. Ben je niet dankbaar dan doen ze ook niks voor je. GGZ is fantastisch en jij hebt een goede behandeling genoten dus zal dat wel voor iedereen zo gelden. Zo niet dan ligt dat aan de persoon zelf omdat hij/zij niet dankbaar genoeg was.
Wat betreft het eigen risico. Je moet wel een ontzettende loser zijn wil je dat niet kunnen ophoesten want zelfs wajongers kunnen het betalen volgens jou.

Hoe zwart wit wil je het hebben meid? 🖤 🤍
Jammer dat je het zo interpreteert. Als meerdere mensen dat dachten, dan zal ik beter moeten communiceren wat ik bedoel.

Aan het begin kwam ik wel zwart-wit over.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:49:22 #163
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205282631
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik zit er niet zo mee als ze dat bij mij doen en ik zoek er niet direct iets achter. Je kan van hen niet verwachten dat ze al die posts moeiteloos kunnen doornemen.
Nou dan moeten ze zich er gewoon helemaal niet mee bemoeien. Nog beter eigenlijk.

quote:

Bij GeenStijl is het een aantal gradaties erger. Je wordt daar al "weg gejorist" :') als je bijvoorbeeld een username hebt waar niks mis mee is maar die hen gewoon niet bevalt.
I dont care we zitten hier niet op GS we zitten hier op FOK! okay? Lekker belangrijk wat zich afspeelt op GS

quote:

Nou, heb je meteen een reden om je tijd niet op internet te hoeven verdoen :D
Ik verdoe mijn tijd zoals ik wil meid daar heb jij verder helemaal niks over te zeggen noch wat mee te maken.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:52:30 #164
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205282654
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:45 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Jammer dat je het zo interpreteert. Als meerdere mensen dat dachten, dan zal ik beter moeten communiceren wat ik bedoel.

Aan het begin kwam ik wel zwart-wit over.
Medusa kom op je weet wel beter. Goed van je dat je nu back up doet meid. Maar zo begon je deze discussie niet. Nou moet ik ook wel toegeven dat de topics van Pabsblauw ook wel een beetje standaard beginnen te worden dus ja. Ik neem het zelf niet echt meer serieus. Ik neem eigenlijk helemaal niemand meer serieus hier. Is niet de moeite waard.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 23:10:50 #165
441859 crew  Lenny77
pi_205282765
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:49 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Nou dan moeten ze zich er gewoon helemaal niet mee bemoeien. Nog beter eigenlijk.
[..]
I dont care we zitten hier niet op GS we zitten hier op FOK! okay? Lekker belangrijk wat zich afspeelt op GS
[..]
Ik verdoe mijn tijd zoals ik wil meid daar heb jij verder helemaal niks over te zeggen noch wat mee te maken.
Kan jij aub een beetje rustiger reageren?
Je moet je posts eens nalezen in dit topic.. je lijkt wel een 13 jarige die aan het rellen en schoppen is!
R&P is een serieus forum, we willen het hier allemaal open en veilig houden.
Er zullen altijd momenten zijn waarop er dingen worden gezegd die niet kunnen of niet leuk zijn voor anderen. Maar ik denk dat Coolguy en ik zo objectief mogelijk proberen te modden en zo weinig mogelijk proberen in te grijpen. Dat de gemoederen hier kunnen oplopen lijkt mij logisch want velen hier hebben ervaring met psychologische problemen of hebben geliefden die lijden, het is al snel pijnlijk dan.
Nog even over het modden: ik had gewoon al jouw posts kunnen wissen als ik daar zin in had, je schopt rond en geeft het topic een negatieve draai. Maar ik laat het staan omdat ik wel vind dat een mening moet kunnen.
Maar dus van modje en user met een zeer grote liefde voor R&P naar jou: wil je aub de sfeer hier wat gemoedelijker houden?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 23:10:54 #166
338319 ZarB
Piña colada
pi_205282766
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Jij werkt in de GGZ?
Specialistische ggz zelfs :Y
  vrijdag 8 juli 2022 @ 23:18:36 #167
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205282811
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:10 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Kan jij aub een beetje rustiger reageren?
Je moet je posts eens nalezen in dit topic.. je lijkt wel een 13 jarige die aan het rellen en schoppen is!
R&P is een serieus forum, we willen het hier allemaal open en veilig houden.
Er zullen altijd momenten zijn waarop er dingen worden gezegd die niet kunnen of niet leuk zijn voor anderen. Maar ik denk dat Coolguy en ik zo objectief mogelijk proberen te modden en zo weinig mogelijk proberen in te grijpen. Dat de gemoederen hier kunnen oplopen lijkt mij logisch want velen hier hebben ervaring met psychologische problemen of hebben geliefden die lijden, het is al snel pijnlijk dan.
Nog even over het modden: ik had gewoon al jouw posts kunnen wissen als ik daar zin in had, je schopt rond en geeft het topic een negatieve draai. Maar ik laat het staan omdat ik wel vind dat een mening moet kunnen.
Maar dus van modje en user met een zeer grote liefde voor R&P naar jou: wil je aub de sfeer hier wat gemoedelijker houden?
Ja is goed.
  Moderator vrijdag 8 juli 2022 @ 23:20:36 #168
441859 crew  Lenny77
pi_205282822
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:18 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Ja is goed.
Dankjewel O+
pi_205283099
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:52 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Medusa kom op je weet wel beter. Goed van je dat je nu back up doet meid. Maar zo begon je deze discussie niet. Nou moet ik ook wel toegeven dat de topics van Pabsblauw ook wel een beetje standaard beginnen te worden dus ja. Ik neem het zelf niet echt meer serieus. Ik neem eigenlijk helemaal niemand meer serieus hier. Is niet de moeite waard.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld met “zo begon je deze discussie niet”.

Ik wilde vanaf het begin enkel mijn punt duidelijk maken dat het óók aan je eigen inzet ligt en dat de hulpverlening niet volledig verantwoordelijk is voor je herstel. Je zult als cliënt óók zelf hard je best moeten doen om tot goede resultaten te komen.

Een aantal mensen trokken en interpreteerden mijn eerste post onterecht naar het extreme. Ik heb echter nooit en nergens gezegd dat het áltijd ligt aan de cliënt en nóóit aan de hulpverlener.

Ik ging op een gegeven moment wel te fel en vooral te lang erin door om mijn punt te verduidelijken, omdat ik in dit geval te graag wilde doordringen tot TS en aantal anderen die mijn uitspraak van de eerste post naar het extreme trokken. Toen dacht ik “die hebben dit advies met de nodige nuance zeker nodig om te horen”.
pi_205283639
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 00:12 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld met “zo begon je deze discussie niet”.

Ik wilde vanaf het begin enkel mijn punt duidelijk maken dat het óók aan je eigen inzet ligt en dat de hulpverlening niet volledig verantwoordelijk is voor je herstel. Je zult als cliënt óók zelf hard je best moeten doen om tot goede resultaten te komen.

Een aantal mensen trokken en interpreteerden mijn eerste post onterecht naar het extreme. Ik heb echter nooit en nergens gezegd dat het áltijd ligt aan de cliënt en nóóit aan de hulpverlener.

Ik ging op een gegeven moment wel te fel en vooral te lang erin door om mijn punt te verduidelijken, omdat ik in dit geval te graag wilde doordringen tot TS en aantal anderen die mijn uitspraak van de eerste post naar het extreme trokken. Toen dacht ik “die hebben dit advies met de nodige nuance zeker nodig om te horen”.

Ach, rot ff een end op met dat gedram van jou! :{w

Dit topic gaat helemaal niet over mensen die zich onvoldoende inzetten. Dit gaat over mensen die puur op basis van een gestelde diagnose op papier a priori geen zorg krijgen. Heeft helemaal niks te maken met hun inzet, want er is niet eens een intake geweest.

Vervolgens kom jij met "Nou, ze moeten niet alleen maar klagen en een beetje dankbaar zijn! Ik ben dankbaar naar mijn woonbegeleiders en ik merk dat ze aardiger zijn naar mij dan naar anderen die altijd maar lopen te zeuren en te klagen."

Heel typisch autistisch is dat, die enorme geldingsdrang om tot een ander te willen doordringen, terwijl je niet in de gaten hebt dat jij degene bent met een dikke plaat voor haar kop.

En wederom heel toevallig dat jij, Puzziepie en Seven het helemaal met mij oneens zijn, want jullie hebben er alledrie nogal een handje van om met rancuneus gedrag te stoken en de sfeer te verzieken.
pi_205283924
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 23:10 schreef ZarB het volgende:

[..]
Specialistische ggz zelfs :Y
Zeer interessant voor dit topic lijkt me dan. :) Mijn eigen visie is dat de diagnoses vaak een versimpeling van de werkelijkheid zijn. Online kom je ook veel handleidingen en pagina's tegen met van die heerlijke zwart-wit antwoorden. Kan een autist gevoelens uiten? Antwoord: Autisten kunnen zeer moeilijk hun gevoelens uiten, etc.

Het interessante hieraan is natuurlijk dat er een enorm diversiteit is aan mensen met de diagnose autisme en dat je hem ook gewoon kunt omdraaien. Er bestaan mensen die moeilijk hun gevoelens kunnen uiten, in een enorme variatie. (Zeer moeilijk tot enigszins moeilijk)

Meer is het niet. Maar door het vast te leggen in een diagnose zorg je ervoor dat de grote groep "enigszins moeilijk" zich vaak meer vereenzelvigen met hun label dan nodig is. Ik heb zelf een goede vriend die nooit enige diagnose heeft gehad maar wel veel kenmerken van de (zelfbedachte) term autisme in zich heeft: Hij pikt signalen niet op, heeft moeite met intimiteit en is erg gericht op 1 doel etcetera.

Toch is hij dolgelukkig, gewoon aan een vriendin gekomen en heeft hij juist ook zonder diagnosestelling zijn weg prima in het leven gevonden. Ben er van overtuigd dat we meer op de flexibiliteit van mensen mogen vertrouwen en dat veel mensen er prima komen zonder labels.
pi_205284251
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 05:56 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ach, rot ff een end op met dat gedram van jou! :{w

Dit topic gaat helemaal niet over mensen die zich onvoldoende inzetten. Dit gaat over mensen die puur op basis van een gestelde diagnose op papier a priori geen zorg krijgen. Heeft helemaal niks te maken met hun inzet, want er is niet eens een intake geweest.

Vervolgens kom jij met "Nou, ze moeten niet alleen maar klagen en een beetje dankbaar zijn! Ik ben dankbaar naar mijn woonbegeleiders en ik merk dat ze aardiger zijn naar mij dan naar anderen die altijd maar lopen te zeuren en te klagen."

Heel typisch autistisch is dat, die enorme geldingsdrang om tot een ander te willen doordringen, terwijl je niet in de gaten hebt dat jij degene bent met een dikke plaat voor haar kop.

En wederom heel toevallig dat jij, Puzziepie en Seven het helemaal met mij oneens zijn, want jullie hebben er alledrie nogal een handje van om met rancuneus gedrag te stoken en de sfeer te verzieken.
Oke, maar wat wil je dan bereiken door echt 1000 topics te openen zoals deze :’) Want dit is niet de eerste topic die je opent.

De GGZ gaat daar namelijk echt niet beter van worden.

Verder heb ik ook het recht om mijn eigen goede ervaringen met de GGZ hier te delen :) Wen er maar aan, dat mensen met posts blijven komen die niet persé aansluiten op jouw mening.
pi_205284282
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:15 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Oke, maar wat wil je dan bereiken door echt 1000 topics te openen zoals deze :’) Want dit is niet de eerste topic die je opent.

De GGZ gaat daar namelijk echt niet beter van worden.

Verder heb ik ook het recht om mijn eigen goede ervaringen met de GGZ hier te delen :) Wen er maar aan, dat mensen met posts blijven komen die niet persé aansluiten op jouw mening.
Ik vind het juist wel een goed topic maar we moeten wel met z'n allen leren om iets normaler op elkaar te reageren. :) Veel interessante invalshoeken alleen lopen de verhalen vaak een beetje door elkaar heen. Het verhaal over diagnoses is weer een heel ander verhaal dan de persoonlijke verhalen die mensen hier vertellen.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 10:44:36 #174
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205284401
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 05:56 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Ik persoonlijk had liever niet een psychose van heel dichtbij meegemaakt. Maar toen het zover kwam, heeft GGZ bijzonder adequaat en tijdig hulp geboden.

Dat deel ik, en daar is niets mis mee. Nergens refereer ik naar jou, ik deel simpelweg een positieve GGZ ervaring.

Dat jij vervolgens onderstreept dat ik rancuneus gedrag vertoon, puur omdat ik een positieve ervaring deel, geeft aan dat jouw slachtoffergedrag het probleem is. Maar misschien open je beter over een paar weken wéér een klaagtopic over GGZ. Kijken of iedereen het dan wel met je eens is.

Wie de bal kaatst..

[ Bericht 4% gewijzigd door Seven. op 09-07-2022 10:56:30 ]
Resistance is futile.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 10:56:58 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205284471
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 10:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind het juist wel een goed topic maar we moeten wel met z'n allen leren om iets normaler op elkaar te reageren.
TS begint.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 9 juli 2022 @ 10:59:59 #176
441859 crew  Lenny77
pi_205284493
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2022 09:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zeer interessant voor dit topic lijkt me dan. :) Mijn eigen visie is dat de diagnoses vaak een versimpeling van de werkelijkheid zijn. Online kom je ook veel handleidingen en pagina's tegen met van die heerlijke zwart-wit antwoorden. Kan een autist gevoelens uiten? Antwoord: Autisten kunnen zeer moeilijk hun gevoelens uiten, etc.

Het interessante hieraan is natuurlijk dat er een enorm diversiteit is aan mensen met de diagnose autisme en dat je hem ook gewoon kunt omdraaien. Er bestaan mensen die moeilijk hun gevoelens kunnen uiten, in een enorme variatie. (Zeer moeilijk tot enigszins moeilijk)

Meer is het niet. Maar door het vast te leggen in een diagnose zorg je ervoor dat de grote groep "enigszins moeilijk" zich vaak meer vereenzelvigen met hun label dan nodig is. Ik heb zelf een goede vriend die nooit enige diagnose heeft gehad maar wel veel kenmerken van de (zelfbedachte) term autisme in zich heeft: Hij pikt signalen niet op, heeft moeite met intimiteit en is erg gericht op 1 doel etcetera.

Toch is hij dolgelukkig, gewoon aan een vriendin gekomen en heeft hij juist ook zonder diagnosestelling zijn weg prima in het leven gevonden. Ben er van overtuigd dat we meer op de flexibiliteit van mensen mogen vertrouwen en dat veel mensen er prima komen zonder labels.
Weet je, het is dat 'zelfbedachte' waar je wel meer over schrijft, dat hier als een rode lap op een stier werkt. Je laat het overkomen als iets wat iemand maar snel snel heeft verzonnen om een paar moeilijke mensen een naam te geven zodat de cijfertjes weer kloppen en het boek (DSM) een beetje voller mag worden.
Uiteindelijk is elke term zelfverzonnen he? Iemand heeft ooit het woord hartfalen verzonnen, een ander de ziekte van Crohn,... Alle termen zijn zelfverzonnen: picknikken, poetsen, metselen.
Maar als je daar een nadruk op zet dan lijkt alles minderwaardig.

Ik heb veel omgang gehad (en nog steeds) met mensen met autisme, incl op een professionele manier. Dit vooral met kinderen en pubers. Autisme/ASS is inderdaad een ruime diagnose die teveel vormen onder zich gooit (en veel gradaties bevat). Ik persoonlijk vond de opdeling iets prettiger want iemand met bv zwaar kernautisme is heel anders dan een kind met Asperger. De benadering is ook anders. Dan heb je vaker ook nog dat er comorbiditeiten voor komen bij mensen met autisme. Als zo een kind er een flinke ADHD bij heeft of een Tourette dan zie je een heel ander beeld. En toch is het kind met autisme/ADHD weer heel anders dan een klassiek ADHD kind en de benadering dus ook.
Daar bovenop zie je ook nog dat de opvoeding een grote impact heeft. De gezinnen waar de ouders het kind bevechten in zijn noden omdat het maar normaal moet doen en maar gewoon mee aan moet kunnen met iedereen, geeft een heel ander beeld dan het kind met autisme dat wel aanvaard is geworden en handvatjes heeft gekregen om rustig op te groeien.
Als laatste heb je nog de intelligentie niveaus van deze mensen. Een laag functionerend kind vertoont heel ander gedrag dan een hoog functionerend. Hoewel ik soms wel eens het gevoel krijg dat de hoogfunctionerenden zich ongelukkiger voelen daar ze zeer intelligent zijn en dus maar al te goed beseffen dat ze hun potentieel niet verkocht krijgen door het gebrek aan een paar andere skills.
Het zijn dus net mensen O+ en die zie je ook in alle vormen en maten.

En we kennen uiteindelijk allemaal wel verhalen van mensen met autisme die het gewoon goed hebben gedaan zonder hulp, anderen die er niet zijn geraakt zelfs met hulp. Dat zijn echter maar persoonlijke ervaringen en deze tellen niet voor iedereen.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 12:24:39 #177
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205285039
Het alfabet is ook door de mens bedacht: fakking handig _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door Puzzie op 09-07-2022 12:30:05 ]
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties