Als je het hier zo slecht vindt, dan verhuis je toch naar een ander landquote:Op donderdag 7 juli 2022 11:24 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Okay prima ik vraag het aan mijn verzekeringsmaatschapij.. Maar alleen pas als ik echt groen licht krijg ga ik verder met het traject, Anders niet. Ik wil het gratis krijgen. Zoals het hoort Aangezien ik netjes mijn zorgverzekering betaal zoals iedere andere Nederlander en daar moet wat tegenoverstaan luid mijn mening meid.
Bron?quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:18 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
hoe heftiger de psychische problematiek en hoe meer het nodig is dat iemand psychische zorg nodig heeft, des te groter is de kans dat hij/zij a priori geweigerd wordt voor een behandeling en niet eens een intake-procedure mag ondergaan.
Damn.. dat soort verhalen zijn wel verschrikkelijk en kan echt niet.quote:Op donderdag 7 juli 2022 14:26 schreef Brybry het volgende:
Ik heb in mijn omgeving meegemaakt;
2 jongeren, 1 depressief en de ander last van paniekaanvallen. Aangemeld en op lange wachtlijst geplaatst. Corona komt erover heen en beide jongeren voelen zich steeds slechter.
Na een maand of 8 kunnen ze terecht maar de problematiek is dusdanig verslechterd dat ze met suïcide gedachten rondlopen.
Eindelijk intake; Sorry, we kunnen je niet helpen, je problematiek is de heftig. We verwijzen je door en zetten je op de wachtlijst. Mocht je daadwerkelijk een poging doen,bel de crisisdienst maar
Helaas lijkt dit nu eerder regel dan uitzondering te zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2022 14:38 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Damn.. dat soort verhalen zijn wel verschrikkelijk en kan echt niet.
Ik had het nu alleen even over de GGZ -nee- meid. Wat heeft de rest er nou weer mee te maken?quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:45 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Als je het hier zo slecht vindt, dan verhuis je toch naar een ander land
Mijn verzekeringmaatschapij gaat toch over het eigen risico?quote:Op donderdag 7 juli 2022 13:45 schreef Medusa666 het volgende:
Verder moet je dat niet bij je verzekeringsmaatschappij vragen, maar bij degene bij de GGZ/ je hulpverlener.
Ja dat is inderdaad verschrikkelijk maar ik plaats er wel een maar bij. Ik denk dat een psycholoog namelijk zelden echt iets oplost. Volgens mij is het bij vrijwel ieder mens belangrijk dat je tot rust komt en blijft sporten. Heel veel traumatisering en diagnose-stelling werkt alleen maar destructief.quote:Op donderdag 7 juli 2022 14:50 schreef Brybry het volgende:
[..]
Helaas lijkt dit nu eerder regel dan uitzondering te zijn.![]()
Google maar eens, je schrikt je kapot.
Dit zijn wel twee uitersten hè.......Enerzijds is het bij lange na niet mogelijk voor iedereen om simpelweg rust te vinden en/of te sporten en anderzijds is het vooral belangrijk dat er goed uitgelegd wordt wat er nou eigenlijk getraumatiseerd en gediagnosticeerd word ipv overdadig traumatiseren/diagnosticeren. Daar hoort ook gewoon een stuk begeleiding bij. Autisme is wel echt een stoornis overigens alleen zie/merk je het niet altijd aan die persoon.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad verschrikkelijk maar ik plaats er wel een maar bij. Ik denk dat een psycholoog namelijk zelden echt iets oplost. Volgens mij is het bij vrijwel ieder mens belangrijk dat je tot rust komt en blijft sporten. Heel veel traumatisering en diagnose-stelling werkt alleen maar destructief.
Een psycholoog kan zeker helpen bij het tot rust brengen van iemand maar op het moment dat ze gaan zeggen "het komt hier of hier door" begeven ze zich op glad ijs.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:33 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dit zijn wel twee uitersten hè.......Enerzijds is het bij lange na niet mogelijk voor iedereen om simpelweg rust te vinden en/of te sporten en anderzijds is het vooral belangrijk dat er goed uitgelegd wordt wat er nou eigenlijk getraumatiseerd en gediagnosticeerd word ipv overdadig traumatiseren/diagnosticeren. Daar hoort ook gewoon een stuk begeleiding bij. Autisme is wel echt een stoornis overigens alleen zie/merk je het niet altijd aan die persoon.
Ruim 20 jaar ervaring met een autistische dochter dus ja, autisme bestaat wél. En echt, er zijn zóveel nonsens die niet zomaar tot rust te brengen zijn. Denk maar aan alle 'verwarde' mensen die afgelopen jaren in het nieuws kwamen en aan alle zelfmoordpogingen......quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een psycholoog kan zeker helpen bij het tot rust brengen van iemand maar op het moment dat ze gaan zeggen "het komt hier of hier door" begeven ze zich op glad ijs.
Autisme zie ik niet als stoornis, meer als een naampje wat mensen hebben gegeven aan mensen met bepaalde karaktereigenschappen. Het bestaat alleen in de hoofden van psychologen, is geen fysieke aandoening ofzo.
Nee, bij de ggz kunnen ze je helpen met het formulierquote:Op donderdag 7 juli 2022 17:11 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
Ik had het nu alleen even over de GGZ meid. Wat heeft de rest er nou weer mee te maken?
Zei ik letterlijk dat ik het leven in Nederland zo slecht vond dan?
[..]
Mijn verzekeringmaatschapij gaat toch over het eigen risico?Daar komt die onzin toch vandaan?
Voor de duidelijkheid: Ik ontken niet het probleem van complexe psychische problematiek. Vind het alleen onzin om het in vaststaande hokjes te gieten, dat slaat nergens op.quote:Op donderdag 7 juli 2022 17:48 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ruim 20 jaar ervaring met een autistische dochter dus ja, autisme bestaat wél. En echt, er zijn zóveel nonsens die niet zomaar tot rust te brengen zijn. Denk maar aan alle 'verwarde' mensen die afgelopen jaren in het nieuws kwamen en aan alle zelfmoordpogingen......
Zo simpel is het niet hoor.....sinds de kleuterschool moest ze al naar speciaal onderwijs en daarna was het vooral nog uitzoeken waar ze kon gaan werken (gecombineerd met wajonguitkering) en woont ze nu begeleidt. Het is meer dat mensen met autisme beleven dat er mensen in hun omgeving zijn die het leven ánders beleven dan hunzelf en dan is autisme nog zo'n breed woord dat je geen enkele autist over dezelfde kam kan scheren.quote:Op donderdag 7 juli 2022 18:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: Ik ontken niet het probleem van complexe psychische problematiek. Vind het alleen onzin om het in vaststaande hokjes te gieten, dat slaat nergens op.
Dus dat jouw dochter problemen heeft geloof ik zeker. Maar ik zou dan meer zoiets zeggen als: Mijn dochter is meer naar binnen gekeerd en heeft meer moeite met veranderingen dan de meeste mensen etcetera.
Ik begrijp wat je bedoelt en ben het met je eens. Maar het gevaar van labels voor sommige (niet alle) cliënten en hulpverleners is dat mensen het zien dat het eenmaal zo is en het gebruiken als excuus om in dezelfde shit te zitten waarin ze zitten “want ze zijn nou eenmaal autistisch of hebben nou eenmaal add” waardoor de klachten eigenlijk erger worden en ze niks meer kunnen verdragen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 18:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet hoor.....sinds de kleuterschool moest ze al naar speciaal onderwijs en daarna was het vooral nog uitzoeken waar ze kon gaan werken (gecombineerd met wajonguitkering) en woont ze nu begeleidt. Het is meer dat mensen met autisme beleven dat er mensen in hun omgeving zijn die het leven ánders beleven dan hunzelf en dan is autisme nog zo'n breed woord dat je geen enkele autist over dezelfde kam kan scheren.
Wij hebben juist de ervaring dat er niet gelabeld werd, maar dat we hulp kregen hoe hier mee om te gaan en daar hebben we als ouders/broer/haarzelf vooral veel houvast aan gehad. Het moet gewoon niet omderschat worden en er moet niet gezegd worden dat autisme niet bestaat.quote:Op donderdag 7 juli 2022 18:29 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt en ben het met je eens. Maar het gevaar van labels voor sommige (niet alle) cliënten en hulpverleners is dat mensen het zien dat het eenmaal zo is en het gebruiken als excuus om in dezelfde shit te zitten waarin ze zitten “want ze zijn nou eenmaal autistisch of hebben nou eenmaal add” waardoor de klachten eigenlijk erger worden en ze niks meer kunnen verdragen.
In sommige gevallen zien mensen of hulpverleners de label ook als hun hele identiteit terwijl ze wel meer zijn dan alleen autisme en add. Dan stigmatiseren ze eigenlijk zichzelf..
In mijn geval heeft de “label” in combinatie met de psychoeducatie wel geholpen om bepaalde dingen te accepteren en om beter met situaties om te kunnen gaan. Ik besef mij dan ook goed dat autisme een onderdeel is van mij, maar ik bén het niet.
Bepaalde hulpverleners probeerden ook alles bij mij uit gemakzucht vanuit autisme te verklaren, terwijl niet alles daaraan ligt zeg maar, waardoor het soort “menselijke” ervan afvalt, omdat je in een hokje autisme wordt geduwd.. dus moet ineens alles daaraan liggen.
Dat is wel prettig in ieder geval dat jullie het niet hebben ervaren. Ik zelf nu ook niet meerquote:Op donderdag 7 juli 2022 18:38 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Wij hebben juist de ervaring dat er niet gelabeld werd, maar dat we hulp kregen hoe hier mee om te gaan en daar hebben we als ouders/broer/haarzelf vooral veel houvast aan gehad. Het moet gewoon niet omderschat worden en er moet niet gezegd worden dat autisme niet bestaat.
Ja snap ik, wordt ook weleens als excuus gebruikt inderdaad.....quote:Op donderdag 7 juli 2022 18:42 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Dat is wel prettig in ieder geval dat jullie het niet hebben ervaren. Ik zelf nu ook niet meerVoor de rest wel met je eens hoor.
Alleen ik legde uit hoe sommige anderen soms verkeerd met een “label” kunnen omgaan helaas. Maar dan is de vraag of het persé aan die label ligt of aan die persoon zelf.
Laat ik de vraag dan zo stellen: Denk jij dat autisme een ziekte/aandoening is net zoals bijvoorbeeld een darmziekte dat is?quote:Op donderdag 7 juli 2022 18:13 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet hoor.....sinds de kleuterschool moest ze al naar speciaal onderwijs en daarna was het vooral nog uitzoeken waar ze kon gaan werken (gecombineerd met wajonguitkering) en woont ze nu begeleidt. Het is meer dat mensen met autisme beleven dat er mensen in hun omgeving zijn die het leven ánders beleven dan hunzelf en dan is autisme nog zo'n breed woord dat je geen enkele autist over dezelfde kam kan scheren.
Nee natuurlijk is dat zo niet te vergelijken. Autisme is een stoornis in je hoofd wat al in je dna kan zitten of bv veroorzaakt kan worden door zuurstofgebrek bij de bevalling. Daarom is het juist zo complex en niet te labelen en heb je er juist gewoon goede begeleiding bij nodig.quote:Op donderdag 7 juli 2022 19:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Laat ik de vraag dan zo stellen: Denk jij dat autisme een ziekte/aandoening is net zoals bijvoorbeeld een darmziekte dat is?
Maar je hebt het zojuist gelabeld door het autisme te noemen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 19:17 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Nee natuurlijk is dat zo niet te vergelijken. Autisme is een stoornis in je hoofd wat al in je dna kan zitten of bv veroorzaakt kan worden door zuurstofgebrek bij de bevalling. Daarom is het juist zo complex en niet te labelen en heb je er juist gewoon goede begeleiding bij nodig.
-klaar hiermee, mensen geven tips. Ofwel doe je er iets mee ofwel laat je het... die kattige uithalen zijn niet nodig-quote:Op donderdag 7 juli 2022 18:00 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
En je lijkt me wel iemand die op alles klaagt ja.
Asjeblieft zeg.......na ruim 20 jaar ervaring suggereer jij dat ik nu complete bullshit uitkraam???quote:Op donderdag 7 juli 2022 19:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar je hebt het zojuist gelabeld door het autisme te noemen.Oneens met je theorie over zuurstofgebrek trouwens. Dat suggereert dat je het met brainscans zou kunnen detecteren en dat is niet zo.
Als jij al klaagt op de overheid dat jij je eigen risico niet kan betalen wat de meerderheid van NL met een wajong uitkering gewoon kan betalen, dan klaag je denk ik wel veel ja.quote:
Nee hoor. Ik zeg alleen dat autisme slechts een zelfbedachte term is. Dat mensen afwijkend gedrag vertonen ben ik wel met je eens.quote:Op donderdag 7 juli 2022 19:44 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Asjeblieft zeg.......na ruim 20 jaar ervaring suggereer jij dat ik nu complete bullshit uitkraam???
Je hebt écht geen idee wat je zegt......autisme bestáát gewoon hoor!quote:Op donderdag 7 juli 2022 19:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zeg alleen dat autisme slechts een zelfbedachte term is. Dat mensen afwijkend gedrag vertonen ben ik wel met je eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |