abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205138030
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:39 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. En niet iedereem is zo mondig nou. Sommige mensen zijn nou eenmaal zo. Verdienen die dan minder hulp? Waat slaat dat op.
Als je zo goed moet zijn in het oplossen van je eigen problemen waarom zou je dan nog zorg nodig hebben? 8)7
Je hebt mij helemaal niet begrepen.

Ik ben ook niet goed in het oplossen van mijn problemen, daarom heb ik tenslotte hulp. Het enige wat ik wel deed al die tijd is niet zeiken, opvolgen wat zij zeggen en dankbaarheid tonen.
pi_205138059
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 10:30 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Dankbaar zijn om basiszorg te mogen ontvangen waar we volgens mij gewoon recht op hebben aangezien we goud geld betalen aan de zorg plus die belachelijke eigen risico. 8)7 Waar gaat het heen met de wereld.
Goud geld? Het valt enorm mee als je het vergelijkt met andere landen In Amerika is het veel duurder en in andere landen moet je duizenden euro’s betalen, zodra je niet bent verzekerd.

Hier hebben we uberhaupt uitkeringen en wajong als je niet kán werken. Dat is een enorme luxe en zeker als je het dus vergelijkt met andere landen en mensen die daar in extreme armoede leven. Vergelijk je leven eens met mensen die het veel slechter dan jij hebben.

Nederlanders staan over het algemeen bekend om klagen en denkt overal maar op recht te hebben (wat we hier ook hebben en helaas ondankbaar voor zijn) en te kunnen eisen.

Edit: De wachtrijen in Nederland kunnen ook veel beter en ook de mate waarin veel hulpverleners de hulp verlenen kan veel beter. Maar….

Ik wil er wel bij zeggen dat ik vooral zo fel in de topic reageer, omdat ik denk dat met name TS deze preek nodig heeft. Ik erger mij aan al zijn topics, waarin het lijkt alsof hij alleen maar zit te klagen, slachtofferrol aanneemt, overanalyseert in plaats van dingen daadwerkelijk aan te pakken. Als een andere TS dit topic had geopend had ik wellicht met meer empathie gereageerd.

Dus het is niet zo heftig dat ik denk dat alles aan de cliënten zelf ligt. Ik denk dat het een combinatie is van beide en het beleid moet sowieso veranderd gaan worden, waardoor er meer zorgpersoneel kan worden aangenomen. Ik heb wel geluk gehad dat ik sneller een klik met iemand kan ervaren. Voor een ander persoon kan dit veel lastiger zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Medusa666 op 24-06-2022 23:05:28 ]
pi_205142187
Weggehaald en alles in één post gestopt.

[ Bericht 98% gewijzigd door Medusa666 op 24-06-2022 23:06:00 ]
pi_205142412
Ah, weer de zoveelste anti-GGZ post van deze TS :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205142937
Er lopen ook veel koppige figuren rond die maar verwachten dat ze op magische wijze genezen worden, zonder eigen inzet of aanpassingen. En wel blijven klagen dat de zorg die ze krijgen slecht is. Op den duur worden dat soort types geweerd.
pi_205143355
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:59 schreef Cockwhale het volgende:
Er lopen ook veel koppige figuren rond die maar verwachten dat ze op magische wijze genezen worden, zonder eigen inzet of aanpassingen. En wel blijven klagen dat de zorg die ze krijgen slecht is. Op den duur worden dat soort types geweerd.
Noem eens een voorbeeld daarvan?
pi_205143392

Als hij netjes dankjewel tegen nurse Ratched had gezegd en gehoorzaam was aan haar bevelen, dan was hij niet in de problemen gekomen. Verwend nest die hij is, de kindjes in Afrika hebben het veel zwaarder dan hij! o|O
pi_205144997
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 00:43 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Noem eens een voorbeeld daarvan?
Jij.
pi_205146639
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 00:43 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Noem eens een voorbeeld daarvan?
Een aantal kennissen, kennissen daarvan en ook verscheidene mensen die hier topics hebben geopend in het verleden.
pi_205151610
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 00:47 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Als hij netjes dankjewel tegen nurse Ratched had gezegd en gehoorzaam was aan haar bevelen, dan was hij niet in de problemen gekomen. Verwend nest die hij is, de kindjes in Afrika hebben het veel zwaarder dan hij! o|O
Fictie als waarheid zien :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_205250994
@Medusa666 Wat een keiharde reactie. Juist door jouw reactie zit ik jaren aan de zijlijn. Als ik aan het begin van het traject met open armen en met liefde was ontvangen, had het misschien 5 jaar geduurd. Maar was ik nu bezig met studeren, werken, een toekomst op te bouwen, kinderen krijgen. Alles lukt niet door die keiharde benadering in de GGZ.
pi_205251168
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 23:58 schreef sagasurame het volgende:
@:Medusa666 Wat een keiharde reactie. Juist door jouw reactie zit ik jaren aan de zijlijn. Als ik aan het begin van het traject met open armen en met liefde was ontvangen, had het misschien 5 jaar geduurd. Maar was ik nu bezig met studeren, werken, een toekomst op te bouwen, kinderen krijgen. Alles lukt niet door die keiharde benadering in de GGZ.
Het is keihard, maar dat is het leven. Zet die roze bril af en besef dat jij uiteindelijk de verantwoordelijkheid hebt om iets van je leven te maken en niet de GGZ. De GGZ is slechts een hulpmiddel, maar jij moet het doen.
pi_205251779
Tja, de visie van de GGZ klopt niet waardoor ze vaak alleen maar meer ellende aanrichten inderdaad. De opgelopen wachtlijsten zijn voor een groot deel het gevolg van de (totaal belachelijke) diagnostisering van veel te veel mensen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205254834
Ik vind het persoonlijk ook lachwekkend van mensen die zeggen dat ik geluk heb met mijn hulpverlening.

Ik heb ervoor gevochten om tenminste één hulpverlener te vinden met een goede klik en keihard gevochten om beter te worden en om uit mijn shit te komen. Dat doe ik nog steeds, ook al struggle ik nog steeds. Niks geluk :N Was het maar zo.

Maar ik ben nog steeds dankbaar dat ze er zijn. Iets is beter dan niks. Met die houding ben ik verdergekomen.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 6 juli 2022 @ 13:48:35 #40
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_205254864
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:45 schreef Medusa666 het volgende:
Ik vind het persoonlijk ook lachwekkend van mensen die zeggen dat ik geluk heb met mijn hulpverlening.

Ik heb ervoor gevochten om tenminste één hulpverlener te vinden met een goede klik en keihard gevochten om beter te worden en om uit mijn shit te komen. Dat doe ik nog steeds, ook al struggle ik nog steeds. Niks geluk :N Was het maar zo.

Maar ik ben nog steeds dankbaar dat ze er zijn. Iets is beter dan niks. Met die houding ben ik verdergekomen.
Het heeft absoluut ook met je eigen instelling te maken :Y
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:41:41 #41
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205264275
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:39 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Je hebt mij helemaal niet begrepen.

Ik ben ook niet goed in het oplossen van mijn problemen, daarom heb ik tenslotte hulp. Het enige wat ik wel deed al die tijd is niet zeiken, opvolgen wat zij zeggen en dankbaarheid tonen.
Het is geen zeiken. Het gaar gewoon niet goed in de zorg. Als je dat al niet snapt dat ben ik bang dat ik je de volgende diagnose moet gaan presenteren meid. En die is Bord voor je Hoofd.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:42:39 #42
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205264282
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:42 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Goud geld? Het valt enorm mee als je het vergelijkt met andere landen In Amerika is het veel duurder en in andere landen moet je duizenden euro’s betalen, zodra je niet bent verzekerd.

Hier hebben we uberhaupt uitkeringen en wajong als je niet kán werken. Dat is een enorme luxe en zeker als je het dus vergelijkt met andere landen en mensen die daar in extreme armoede leven. Vergelijk je leven eens met mensen die het veel slechter dan jij hebben.

Nederlanders staan over het algemeen bekend om klagen en denkt overal maar op recht te hebben (wat we hier ook hebben en helaas ondankbaar voor zijn) en te kunnen eisen.

Edit: De wachtrijen in Nederland kunnen ook veel beter en ook de mate waarin veel hulpverleners de hulp verlenen kan veel beter. Maar….

Ik wil er wel bij zeggen dat ik vooral zo fel in de topic reageer, omdat ik denk dat met name TS deze preek nodig heeft. Ik erger mij aan al zijn topics, waarin het lijkt alsof hij alleen maar zit te klagen, slachtofferrol aanneemt, overanalyseert in plaats van dingen daadwerkelijk aan te pakken. Als een andere TS dit topic had geopend had ik wellicht met meer empathie gereageerd.

Dus het is niet zo heftig dat ik denk dat alles aan de cliënten zelf ligt. Ik denk dat het een combinatie is van beide en het beleid moet sowieso veranderd gaan worden, waardoor er meer zorgpersoneel kan worden aangenomen. Ik heb wel geluk gehad dat ik sneller een klik met iemand kan ervaren. Voor een ander persoon kan dit veel lastiger zijn.
Ik kan die eigen risico toch echt niet ophoesten om hulp te moeten krijgen hoor. Het is gewoon teveel helaas.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:43:25 #43
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205264290
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 23:59 schreef Cockwhale het volgende:
Er lopen ook veel koppige figuren rond die maar verwachten dat ze op magische wijze genezen worden, zonder eigen inzet of aanpassingen. En wel blijven klagen dat de zorg die ze krijgen slecht is. Op den duur worden dat soort types geweerd.
Jij zou geweerd moeten worden op FOK!.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_205264306
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:41 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Het is geen zeiken. Het gaar gewoon niet goed in de zorg. Als je dat al niet snapt dat ben ik bang dat ik je de volgende diagnose moet gaan presenteren meid. En die is Bord voor je Hoofd.
Dus je ontkent dat het met je eigen instelling ook te maken heeft?

Ik heb nooit gezegd dat alles perfect gaat in de zorg btw. Maar alles gaat ook zeker niet persé fout :)
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:46:59 #45
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205264323
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:45 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Dus je ontkent dat het met je eigen instelling ook te maken heeft?
Neen maar de zorg is te duur geworden voor mij. Ik kan het eigen risico niet meer ophoesten meid. :')
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_205264339
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:46 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Neen maar de zorg is te duur geworden voor mij. Ik kan het eigen risico niet meer ophoesten meid. :')
Ik ook niet, dus wist je dat ik daar hulp voor heb aangevraagd :) En nu wordt de eigen risico voor mij bij de ggz 385 euro kwijtgescholden.

Je moet een bepaalde formulier invullen. Als je hulp vraagt kunnen zij jou met alles helpen, zolang je het netjes vraagt. Of je betaalt de eigen risico maandelijks af wat ik bovendien ook ga doen.
  donderdag 7 juli 2022 @ 10:51:53 #47
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205264363
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:48 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Ik ook niet, dus wist je dat ik daar hulp voor heb aangevraagd :) En nu wordt de eigen risico voor mij bij de ggz 385 euro kwijtgescholden.
Tja...maar dat is ook maar gokken met je geld. Voor hetzelfde geldt zeggen ze nou we doen het niet het eigen risico is nou eenmaal verplicht. En wat dan. Dan sta ik daar met mijn mond vol tanden en een lege portomonee.
Nee meid... ik heb wel geleerd dat ik voorzichtig om moet gaan met mijn centjes.
Ik heb geen zin om failiet op straat te eindigen.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_205264371
En het ligt toch echt aan jezelf als je je eigen risico niet kan betalen. Jij bent degene die mentaal onstabiel is waardoor je misschien niet kan werken en zelfs je eigen risico niet kunt betalen. Dat is niet de schuld van de overheid.

Dat betekent dat je verdere ondersteuning moet krijgen bij het beheren van je financiële zaken, want het beheren kan jij niet. Die kun je bovendien ook krijgen :) Gewoon vragen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Medusa666 op 07-07-2022 11:05:52 ]
pi_205264430
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:51 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Tja...maar dat is ook maar gokken met je geld. Voor hetzelfde geldt zeggen ze nou we doen het niet het eigen risico is nou eenmaal verplicht. En wat dan. Dan sta ik daar met mijn mond vol tanden en een lege portomonee.
Nee meid... ik heb wel geleerd dat ik voorzichtig om moet gaan met mijn centjes.
Ik heb geen zin om failiet op straat te eindigen.
Dus je wilt of durft het geeneens vragen en zij moeten maar naar jou toekomen :’) Nee heb je, ja kan je krijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Medusa666 op 07-07-2022 11:10:20 ]
  donderdag 7 juli 2022 @ 11:24:43 #50
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205264682
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2022 10:57 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Dus je wilt of durft het geeneens vragen en zij moeten maar naar jou toekomen :’) Nee heb je, ja kan je krijgen.

Okay prima ik vraag het aan mijn verzekeringsmaatschapij.. Maar alleen pas als ik echt groen licht krijg ga ik verder met het traject, Anders niet. Ik wil het gratis krijgen. Zoals het hoort Aangezien ik netjes mijn zorgverzekering betaal zoals iedere andere Nederlander en daar moet wat tegenoverstaan luid mijn mening meid.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')