abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2022 @ 18:12:24 #126
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205279660
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 14:05 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Het is wel een opmerking ja dat jij je financiele zaken niet op orde hebt ja en dat je er iets aan moet doen, aangezien de meeste mensen (zelfs die met de wajong uitkering, wat niet veel geld is) het wél kunnen betalen!

Dat zegt meer over jou dan dat het eigen risico te hoog zou zijn.
Natuurlijk het ligt aan mij dat het eigen risico zo hoog is. Heeft meer met mij te maken dan met iets anders. 8)7

Sorry hoor maar ik heb ook nog mijn andere verplichte kosten die ik moet betalen. En die liegen er ook niet om.
Mijn echte naam begint met een D en eindigd op een O.
pi_205279751
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik heb de klachten ook nooit ontkend. Ik verwacht in de toekomst dat er helemaal geen stoornissen meer worden toegekend omdat dit vaak een te grote impact heeft op iemands identiteit. En ik er meer schade dan toegevoegde waarde in zie.

(Voor sommige mensen kan het overigens wel iets helpen omdat een diagnose leidt tot een specifiek pakketje aan therapie of medicijnen.)
Precies hierom kun je autisme dus niet ontkennen en ook niet zeggen dat het voor sommige wel iets kan helpen. Autisme is iets wat regelmatig gemonitord wordt, dmv onderzoeken/testen/gespreken en diegene wordt hier altijd in begeleidt. Er zijn echt mensen die echt een stoornis hebben en die moeten daarbij gewoon geholpen kunnen worden. Het heeft méér impact op deze mensen als ze zich niet gehoord voelen in hun eigen omgeving, als ze echt voelen dat ze zich anders gedragen dan hun omgeving en hier totaal geen steun en hulp bij krijgen.

Maar goed, heb er wel genoeg over gezegd nu dus ga verder geen reacties meer lezen.
pi_205279816
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:38 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Jouw veel te lange berichten die vervolgens niks zeggen (omdat je hardop aan het nadenken bent).

Het lijkt alsof je eerder een gesprek met jezelf voert in plaats van echt luistert naar een ander.
Spreek aub voor jezelf zeg! :{w

Jij bent veel meer dan ik degene die aannames maakt en vervolgens daarvoor bevestiging af wilt dwingen. En Puzziepie net eender: als jullie het ergens niet mee eens zijn, dan bestaat het volgens jullie niet en trekken jullie je het nog persoonlijk aan ook met die ontzettend kinderachtige passief-agressieve reacties.

Het is geheel jouw eigen interpretatie dat ik negatieve bedoelingen heb met lange posts. En als je op basis van zulke gedachten ook zo vijandig op mij blijft reageren, roep je daar alleen maar negativiteit over jezelf mee af.

Ik heb net als ieder ander hier het recht om mijn eigen gedachten en mening te posten. Als jij je daardoor bedreigd voelt omdat jij het er niet mee eens bent, dan is dat uitermate infantiel en moet je eens bij jezelf nagaan of FOK! wel geschikt is voor jou. Of je gaat anderen eens in hun waarde laten.

Ook is het nogal kinderachtig om namens een ander jouw mening te verkondigen alsof het de realiteit is.
pi_205280840
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Jij bent veel meer dan ik degene die aannames maakt en vervolgens daarvoor bevestiging af wilt dwingen. En Puzziepie net eender: als jullie het ergens niet mee eens zijn, dan bestaat het volgens jullie niet en trekken jullie je het nog persoonlijk aan ook met die ontzettend kinderachtige passief-agressieve reacties.

Het is geheel jouw eigen interpretatie dat ik negatieve bedoelingen heb met lange posts. En als je op basis van zulke gedachten ook zo vijandig op mij blijft reageren, roep je daar alleen maar negativiteit over jezelf mee af.

Ik heb net als ieder ander hier het recht om mijn eigen gedachten en mening te posten. Als jij je daardoor bedreigd voelt omdat jij het er niet mee eens bent, dan is dat uitermate infantiel en moet je eens bij jezelf nagaan of FOK! wel geschikt is voor jou. Of je gaat anderen eens in hun waarde laten.

Ook is het nogal kinderachtig om namens een ander jouw mening te verkondigen alsof het de realiteit is.
Lol, sorry maar ik ben niet degene die zich bedreigd voelt. Kijk eens even naar je eigen reactie.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:45:02 #130
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205281335
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 18:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Omg deze meid heeft een bord voor haar hoofd denk ik.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:46:42 #131
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205281351
Ik ga zometeen even een telefoontje plegen naar de GGZ en ze vertellen hoe dankbaar ik voor ze ben voor alles wat ze voor mij gedaan hebben in het verleden. 🎭
pi_205281389
Wat is dit voor "topic" zeg.
Heel veel mensen die hun eigen waarnemingen als feit neerleggen

De ene persoon zal goed geholpen worden zonder veel uitgaven en sommige personen zullen tussen wal en schip vallen.

Lijkt mij dat een paar factoren debet aan zijn, soort klachten, soort instantie, kundigheid van de hulpverlener en karakter van de client.
Tel daarbij op dat je te maken met een niet optimale GGZ beleid van de overheid en portie pech of geluk.

Hier zitten een paar users die hun eigen mening doordouwen en het kwetsen van andere users niet schromen.
Hell To The Liars
pi_205281426
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 17:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik heb de klachten ook nooit ontkend. Ik verwacht in de toekomst dat er helemaal geen stoornissen meer worden toegekend omdat dit vaak een te grote impact heeft op iemands identiteit. En ik er meer schade dan toegevoegde waarde in zie.

(Voor sommige mensen kan het overigens wel iets helpen omdat een diagnose leidt tot een specifiek pakketje aan therapie of medicijnen.)
Je moet ook erkennen denk ik, dat het krijgen van een diagnose ook veel kan helpen.

Ik zal mijzelf even als voorbeeld geven. Als kind al vroeg in de psychiatrie, maar helaas was het een erg ouderwetse psychiater en die zei tegen mijn moeder dat autisme niet kon, want dat hadden alleen jongetjes die de hele dag heen en weer bewogen.
Ondertussen kreeg ik wel een shitload aan heftige medicatie voor vanalles en nog wat zonder ooit een diagnose te krijgen. De psychiater was namelijk ook tegen "labeltjes"
Als puber kreeg ik een heftige identiteitscrisis omdat ik zo anders was dan alle andere kinderen in mijn klas, ik geen vrienden kon vasthouden, elk schooljaar gepest werd (mede ook door mijn soms bizarre gedrag) ik bij elk baantje snel werd ontslagen en iedereen die mij ontmoette altijd zei dat er wat anders aan mij was, maar niemand ooit de vinger op de juiste plek kon leggen wat dat dan was.

Nadat ik zwaar depressief en suïcidaal werd liet de psychiater mij eindelijk opnemen. De verpleegkundigen waar ik kwam zagen eigenlijk meteen al dat ik autistisch was, en na 2 maand opname kreeg ik dan ook mijn diagnose.

Mijn diagnose luchtte zoveel op. Ik had altijd gedacht dat ik een verschrikkelijk slecht kind was, dat ik een last was voor mijn ouders en gestraft moest worden.
Het was dus helemaal niet mijn schuld! En er waren meer mensen als ik! Ik dacht echt dat ik de enige was die anders was.

Voor mij was de diagnose zelf erg belangrijk, en een enorm gevoel van schuld en zelfhaat kon ik erdoor los laten.

Ik snap de anti diagnose movement, maar ik vind dat er ook wel eens stilgestaan mag worden bij dat diagnoses ook mensen juist kunnen helpen.
Twiddel
  vrijdag 8 juli 2022 @ 20:59:01 #134
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205281451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:51 schreef Droopie het volgende:
Wat is dit voor "topic" zeg.
Heel veel mensen die hun eigen waarnemingen als feit neerleggen

Houd je mond eens. Pabsblauw mag gewoon een topic openen en problemen aankaarten wat betreft de problemen in de GGZ. :')
pi_205281472
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:59 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Houd je mond eens. Pabsblauw mag gewoon een topic openen en problemen aankaarten wat betreft de problemen in de GGZ. :')
Volgens mij heeft hij het meer over die medusa666 die tegen alles en iedereen staat te gillen dat ze dankbaarder moeten zijn.
Twiddel
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:16:21 #136
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205281613
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:01 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Volgens mij heeft hij het meer over die medusa666 die tegen alles en iedereen staat te gillen dat ze dankbaarder moeten zijn.
Oh werkelijk? Nou ja, dan moet hij maar duidelijker zijn. :')
pi_205281706
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:01 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Lees maar even het topic goed terug (pagina 2) Dan zie je dat ik niet tegen iedereen schreeuw dat ze dankbaar moeten zijn. Er zijn ook oprecht verschrikkelijke dingen gebeurd in de GGZ.
pi_205281726
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:46 schreef Bart.Messen het volgende:
Ik ga zometeen even een telefoontje plegen naar de GGZ en ze vertellen hoe dankbaar ik voor ze ben voor alles wat ze voor mij gedaan hebben in het verleden. 🎭
Het is makkelijk om zwart-wit te denken he. Heel jammer dat je dit hebt begrepen vanuit mijn posts. Hier doelde ik namelijk helemaal niet op.
pi_205281835
Dit topic heeft meer begrip voor andermans ervaringen nodig en meer knuffels en minder kansloze emoji's.

Ik heb een fantastisch ggz instelling gehad, een ontiegenlijke klote nazorg en nu een fijne psych.
Gun jullie allemaal zo traject.

Maar waar ik ook veel aan gehad heb is in die periode, was Fok! en zijn users in R&P. Best fijn dat je lotgenoten die je altijd kon benaderen voor een praatje, troost en advies.
Dat was alles wat dit topic niet is.

Zo te lezen hier, zijn er mensen die moesten erkennen dat wat hun hulpverlener hun leerde niet waar kan zijn.
Triest, heel triest.

Verder laat ik mijn mening hierbij.
@CoolGuy succes ermee ;)
Hell To The Liars
pi_205281837
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Je moet ook erkennen denk ik, dat het krijgen van een diagnose ook veel kan helpen.

Ik zal mijzelf even als voorbeeld geven. Als kind al vroeg in de psychiatrie, maar helaas was het een erg ouderwetse psychiater en die zei tegen mijn moeder dat autisme niet kon, want dat hadden alleen jongetjes die de hele dag heen en weer bewogen.
Ondertussen kreeg ik wel een shitload aan heftige medicatie voor vanalles en nog wat zonder ooit een diagnose te krijgen. De psychiater was namelijk ook tegen "labeltjes"
Als puber kreeg ik een heftige identiteitscrisis omdat ik zo anders was dan alle andere kinderen in mijn klas, ik geen vrienden kon vasthouden, elk schooljaar gepest werd (mede ook door mijn soms bizarre gedrag) ik bij elk baantje snel werd ontslagen en iedereen die mij ontmoette altijd zei dat er wat anders aan mij was, maar niemand ooit de vinger op de juiste plek kon leggen wat dat dan was.

Nadat ik zwaar depressief en suïcidaal werd liet de psychiater mij eindelijk opnemen. De verpleegkundigen waar ik kwam zagen eigenlijk meteen al dat ik autistisch was, en na 2 maand opname kreeg ik dan ook mijn diagnose.

Mijn diagnose luchtte zoveel op. Ik had altijd gedacht dat ik een verschrikkelijk slecht kind was, dat ik een last was voor mijn ouders en gestraft moest worden.
Het was dus helemaal niet mijn schuld! En er waren meer mensen als ik! Ik dacht echt dat ik de enige was die anders was.

Voor mij was de diagnose zelf erg belangrijk, en een enorm gevoel van schuld en zelfhaat kon ik erdoor los laten.

Ik snap de anti diagnose movement, maar ik vind dat er ook wel eens stilgestaan mag worden bij dat diagnoses ook mensen juist kunnen helpen.
Dit soort praktijken vind ik dus wel heel erg. Als kind/ tiener heb je weinig invloed en ben je juist beïnvloedbaar.

Mijn vader (waarmee ik geen contact meer heb) was sterk anti-medicatie. Ben wel blij wat dat betreft dat het bij mij erin gestampt is.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:41:27 #141
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205281899
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:27 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Het is makkelijk om zwart-wit te denken he. Heel jammer dat je dit hebt begrepen vanuit mijn posts. Hier doelde ik namelijk helemaal niet op.
Ik denk het wel meid. Jouw posts zijn namelijk nogal zwart wit.
Wees dankbaar voor alles wat de GGZ doet. En dan zal je de perfecte behandeling krijgen. Ben je niet dankbaar dan doen ze ook niks voor je. GGZ is fantastisch en jij hebt een goede behandeling genoten dus zal dat wel voor iedereen zo gelden. Zo niet dan ligt dat aan de persoon zelf omdat hij/zij niet dankbaar genoeg was.
Wat betreft het eigen risico. Je moet wel een ontzettende loser zijn wil je dat niet kunnen ophoesten want zelfs wajongers kunnen het betalen volgens jou.

Hoe zwart wit wil je het hebben meid? 🖤 🤍
  vrijdag 8 juli 2022 @ 21:43:51 #142
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205281943
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:37 schreef Droopie het volgende:

@:coolguy succes ermee ;)
Ja heb je hem alweer een seintje gegeven om even deze topic te checken? Geweldig.
pi_205282190
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 21:43 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Ja heb je hem alweer een seintje gegeven om even deze topic te checken? Geweldig.
Tja gisteren is er ook om niets ingegrepen. Vind dat altijd zo kinderachtig, als mensen iets lezen wat hen niet bevalt en dan de mods erbij halen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:13:20 #144
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205282273
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja gisteren is er ook om niets ingegrepen. Vind dat altijd zo kinderachtig, als mensen iets lezen wat hen niet bevalt en dan de mods erbij halen.
Ja maar dat is helaas hoe FOK! werkt. Daarom is dit forum ook zo stuk gemaakt door de jaren heen. Zoveel users zijn vertrokken.
Vroeger waren er zoveel meer mensen hier. Was veel gezeliger. Maar de mods verpesten het altijd. En ze werden steeds vervelender. :N :N :N
FOK! is gedoemd. Geef het nog even. *O*
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:15:18 #145
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205282287
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:13 schreef Bart.Messen het volgende:
Ja maar dat is helaas hoe FOK! werkt. Daarom is dit forum ook zo stuk gemaakt door de jaren heen. Zoveel users zijn vertrokken.
Vroeger waren er zoveel meer mensen hier. Was veel gezeliger. Maar de mods verpesten het altijd. En ze werden steeds vervelender. :N :N :N
Ik denk dat het vooral de users zijn die de kwaliteit van topics bepalen. Lijkt me logisch toch.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_205282300
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral de users zijn die de kwaliteit van topics bepalen. Lijkt me logisch toch.
Ik denk ook dat het verval van FOK! ook een beetje een natuurlijk iets is. Mensen gaan sneller naar dingen als Facebook en Reddit enzo, en FOK! is gewoon minder aantrekkelijk om op te posten :P
Twiddel
pi_205282310
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:13 schreef Bart.Messen het volgende:

[..]
Ach veel mods doen wel hun best maar gisteren zaten ze er echt naast, heb ik ook in het feedbacktopic aangegeven. Hadden even de moeite moeten nemen om goed te lezen.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:18:15 #148
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205282323
Dus naast de GGZ zijn ook de mods dus de assholes van deze maatschappij begrijp ik.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_205282405
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 20:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Mooi dat je dit verhaal vertelt. Inderdaad een perspectief wat ik nog niet vaak gehoord had. Maar mag ik jou dan een vraag stellen? Wat was er gebeurd als de psychiater je geen medicatie had gegeven? Of als hij had gezegd dat je gedragseigenschappen niet vreemd waren maar bij veel mensen voorkomen?
  vrijdag 8 juli 2022 @ 22:25:39 #150
496450 Bart.Messen
De elegantie zelve.
pi_205282442
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 22:15 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja maar jij denkt zoveel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')