ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 2% gewijzigd door DeaDLocK2K op 23-06-2022 15:38:01 ]
Op donderdag 23 juni 2022 10:11 schreef James1988 het volgende: Er staat in die post van DB niet geschreven dat je die dingen ook op dezelfde dag kunt doen
Dat klopt, maar goed dan zou je het ¤9 ticket op die manier ook kunnen aanprijzen. Dat is ook nog sneller ook dan desbetreffende ICE, 7:57 vertrek uit Hamburg, 20:16 aankomst in München
Mijn webhost is 1000% duurder geworden dus alle plaatjes uit de OP houden er na 12 jaar mee op, heb alvast alles op imgur gezet dus hier een OP met eeuwig werkende plaatjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet dat zo'n OP niemand iets interesseert maar toch
Mijn ervaring met Deutsche Bahn is wel dat de juistheid van hun actuele reisinformatie nogal te wensen over laat. Zou dus ook niet zonder meer uitgaan van een vertrek om 20u.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op zaterdag 25 juni 2022 11:53 schreef Wertha het volgende: Tot zover de vervanging van vluchten door middel van internationaal treinverkeer, als ik het zo een beetje meelees.
Nee het dondert allemaal een beetje in elkaar he. Niemand wil er meer werken. Personeelsgebrek is het nieuwe blaadjesopderails.
Omroep West had het gisteren over maar ook kleinere trajecten zoals tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal , volgens mij de dikste stroom in het spoornetwerk..
Op zondag 26 juni 2022 15:33 schreef derLudolf het volgende: Ik rij met Münster binnen, ze konden een IC naar Amersfoort aan. Is dat een ingekorte, omgeleide Pimpel ofzo?
Ingekort vanwege werkzaamheden tussen Amsterdam Centraal en Weesp
Op zondag 26 juni 2022 15:37 schreef Dr_Flash het volgende: gaaf. Hebben ze eindelijk personeel om een trein te rijden, zijn er andere poppetjes aan het spoor aan het klooien waardoor het weer niet kan
Personeel mag ook wel eens een dagje vrij hebben.
Het voor niets schrappen andere vervoerders nu ook ritten omdat ze de planning niet meer rond krijgen én er ook personeel recht heeft op vakantie.
In mijn ervaring rijdt-ie daar ook maar zelden op topsnelheid, eigenlijk alleen als er wat vertraging ingehaald moet worden. Het helpt ook niet dat er tegenwoordig ICE4 met een topsnelheid van 'maar' 265km/h op dat traject rijdt.
Op zondag 26 juni 2022 16:16 schreef derLudolf het volgende: Ik reed vrijdagochtend via de HSL van Köln naar Frankfurt a/M, beetje anticlimax dat we geen 300 reden.
Haha, balen, dan kan men nog beter via de ‘oude route’ langs de Rijn. Wat uitzicht erbij.
Op zondag 26 juni 2022 17:41 schreef Ireyon het volgende: In mijn ervaring rijdt-ie daar ook maar zelden op topsnelheid, eigenlijk alleen als er wat vertraging ingehaald moet worden. Het helpt ook niet dat er tegenwoordig ICE4 met een topsnelheid van 'maar' 265km/h op dat traject rijdt.
Om maar aan te sluiten op het reeds besproken thema: Ik zit momenteel op station Aschaffenburg Hbf te wachten op een trein naar Frankfurt, het blijkt dat ook hier het personeelstekort (aan verkeersleiders in dit geval) zich doet voelen:
quote:
RE 4628: Aschaffenburg Hbf->Hanau Hbf: Störung. Aufgrund von Personalengpässen beim Infrastrukturbetreiber werden am Sonntag, 26. Juni 2022 ab ca. 18 Uhr die RE-Züge der Linien 54 und 55 zwischen Aschaffenburg und Frankfurt über Darmstadt umgeleitet. Somit entfallen alle Unterwegshalte zwischen Aschaffenburg Hbf und Frankfurt (Main) Hbf.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2022 19:06:37 ]
Ik ben vandaag onderweg van Östersund (Zweden) via Trondheim naar Oslo. Treinen zijn mooi op tijd, en ook het TVV op Enafors-Storlien en Storlien-Trondheim was goed geregeld. Alleen jammer dat de chauffeur van die tweede op een gegeven moment zijn voordeur niet meer dicht kreeg. Heb maar even wat collegiale hulp verleend, samen lukte het wel
Nu bijna in Hamar met een BM73 vanaf Trondheim, het weer is alleen wat minder (regen nu, eerder volop zon gelukkig).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 26 juni 2022 19:35 schreef Dr_Flash het volgende: Ik "hoef" morgen alleen maar van Deventer naar Zwolle. Geen idee of dat gaat lukken eerlijk gezegd.
Op zondag 26 juni 2022 20:40 schreef dennistd het volgende: Ik ben vandaag onderweg van Östersund (Zweden) via Trondheim naar Oslo. Treinen zijn mooi op tijd, en ook het TVV op Enafors-Storlien en Storlien-Trondheim was goed geregeld. Alleen jammer dat de chauffeur van die tweede op een gegeven moment zijn voordeur niet meer dicht kreeg. Heb maar even wat collegiale hulp verleend, samen lukte het wel
Nu bijna in Hamar met een BM73 vanaf Trondheim, het weer is alleen wat minder (regen nu, eerder volop zon gelukkig).
Dat BM73 is nog in Haarlem gereviseerd. Best geinig
Als ik kon programmeren eah, dan maakt ik een website met een kaart van alle spoorlijnen op de wereld en als je dan op een spoorlijn klikt kan je kiezen uit welke cabride je wilt. Standaard wordt er een van de snelste categorie in de hoogste kwaliteit weergegeven. En dat je dan ook zelf een filmpje kan registeren/linken, community idee dus.
Maar ja. Veel verder dan Visual Basic 6 kom ik helaas niet.
Ben op vakantie in Denemarken en Zweden, maar wat zijn die Øresundtreinen toch druk zeg. Die treinen zitten op ieder moment van de dag overvol. Ik hoop dat als de huidige X31-treinen niet meer voldoen er dan gewoon Alstom Coradia Stream HC of Siemens Desiro HC wordt besteld, zodat de capaciteit uitgebreid wordt.
De paarse Pagatag-treinen die het regionaal treinnetwerk van Malmö verzorgen zijn goed te doen qua druktes. Ook afstand houden van andere reizigers (vierzits voor jezelf) is mogelijk in de paarse treinen. Vaak rijden de paarse treinen ook nog gekoppeld.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op woensdag 29 juni 2022 12:27 schreef Erno-BE het volgende: Ben op vakantie in Denemarken en Zweden, maar wat zijn die Øresundtreinen toch druk zeg. Die treinen zitten op ieder moment van de dag overvol. Ik hoop dat als de huidige X31-treinen niet meer voldoen er dan gewoon Alstom Coradia Stream HC of Siemens Desiro HC wordt besteld, zodat de capaciteit uitgebreid wordt.
Een paar jaar geleden had Skånetrafiken, de opdrachtgever van de Öresundstågen, een opdracht gegund aan Stadler voor de levering van KISS-dubbeldekkers om zo extra capaciteit te kunnen bieden op deze relatie. Bombardier is daar toen tegen in beroep gegaan en werd in het gelijk gesteld...
Op woensdag 29 juni 2022 12:27 schreef Erno-BE het volgende: Ben op vakantie in Denemarken en Zweden, maar wat zijn die Øresundtreinen toch druk zeg. Die treinen zitten op ieder moment van de dag overvol. Ik hoop dat als de huidige X31-treinen niet meer voldoen er dan gewoon Alstom Coradia Stream HC of Siemens Desiro HC wordt besteld, zodat de capaciteit uitgebreid wordt.
De paarse Pagatag-treinen die het regionaal treinnetwerk van Malmö verzorgen zijn goed te doen qua druktes. Ook afstand houden van andere reizigers (vierzits voor jezelf) is mogelijk in de paarse treinen. Vaak rijden de paarse treinen ook nog gekoppeld.
Afgelopen zondag na 20:00 was de trein van Kopenhagen naar Malmö deuk genoeg dat ik toch maar een mondneusmasker heb opgezet.
Ik hoop nu Alstom Bombardier heeft overgenomen dat er geen bezwaren meer van Bombardier komen, zodat er alsnog dubbeldekstreinen bestelt kunnen worden om zo meer capaciteit te bieden op de Øresundverbinding. De Øresundverbinding gaat zo ten onder aan zijn eigen succes. Of je moet de tol voor het autoverkeer tussen Kopenhagen en Malmö opheffen om zo de treinen te ontlasten.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
De Deense spoorwegen hebben hun IC4-vloot verkocht aan een onbekende partij. Er zouden in eerste instantie 11 stellen geleverd gaan worden en de rest geleidelijk zodra de nieuwe Alstoms in gaan stromen. Die introductie heeft 6 maanden vertraging opgelopen.
Op woensdag 29 juni 2022 19:32 schreef Peterselieman het volgende: De Deense spoorwegen hebben hun IC4-vloot verkocht aan een onbekende partij. Er zouden in eerste instantie 11 stellen geleverd gaan worden en de rest geleidelijk zodra de nieuwe Alstoms in gaan stromen. Die introductie heeft 6 maanden vertraging opgelopen.
Ik hoop nu Alstom Bombardier heeft overgenomen dat er geen bezwaren meer van Bombardier komen, zodat er alsnog dubbeldekstreinen bestelt kunnen worden om zo meer capaciteit te bieden op de Øresundverbinding. De Øresundverbinding gaat zo ten onder aan zijn eigen succes. Of je moet de tol voor het autoverkeer tussen Kopenhagen en Malmö opheffen om zo de treinen te ontlasten.
Het hele project is afgeblazen, in plaats daarvan wil Skånetrafiken nu een aantal IR4's overnemen van DSB.
In die regio is men ook bezig met een ander project, om een tweede vaste spoorverbinding tussen Kopenhagen en Malmö te realiseren: de Oresund Metro. https://oresundsmetro.com/en
[..] Het hele project is afgeblazen, in plaats daarvan wil Skånetrafiken nu een aantal IR4's overnemen van DSB.
In die regio is men ook bezig met een ander project, om een tweede vaste spoorverbinding tussen Kopenhagen en Malmö te realiseren: de Oresund Metro. https://oresundsmetro.com/en
Malmö laten aansluiten op de metro van Kopenhagen is een redelijk bizar plan gezien het hoge kostenplaatje.
En de IR4 kan helemaal niet in Zweden rijden omdat de IR4 niet onder 15 kV AC kan rijden. Wil men serieus de IR4-treinen ombouwen om ze compatibel te maken voor treinverbindingen naar Zweden? Dan kan men beter kijken of het mogelijk is om de treinverbindingen binnen Denemarken die nu nog met X31-treinen rijden te laten vervangen door IR4-treinen, zodat er X31-treinen beschikbaar komen om de Øresundtreinen te versterken.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Geen idee of dat wel of niet mag. Maar het feit dat de IC's naar Hamburg over het hele stuk, zowel in D als DK onder draad rijdt is best wel zonde.
De IC3-treinen op Hamburg-Kopenhagen worden op korte termijn vervangen door een DSB-Vectron en Ex-DB-rijtuigen. Op lange termijn moeten Talgo-stammen gaan rijden op Hamburg-Kopenhagen.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] De IC3-treinen op Hamburg-Kopenhagen worden op korte termijn vervangen door een DSB-Vectron en Ex-DB-rijtuigen. Op lange termijn moeten Talgo-stammen gaan rijden op Hamburg-Kopenhagen.
Aha gaaf! Inclusief stuurstanden, of omlopen van de loc? Getrokken treinen
Op zondag 26 juni 2022 16:16 schreef derLudolf het volgende: Ik reed vrijdagochtend via de HSL van Köln naar Frankfurt a/M, beetje anticlimax dat we geen 300 reden.
[..] En de IR4 kan helemaal niet in Zweden rijden omdat de IR4 niet onder 15 kV AC kan rijden. Wil men serieus de IR4-treinen ombouwen om ze compatibel te maken voor treinverbindingen naar Zweden? Dan kan men beter kijken of het mogelijk is om de treinverbindingen binnen Denemarken die nu nog met X31-treinen rijden te laten vervangen door IR4-treinen, zodat er X31-treinen beschikbaar komen om de Øresundtreinen te versterken.
Ah ja, je hebt gelijk. Ik haalde ze even door elkaar. Het gaat om X31's.
Om te janken dit, de bliksem slaat hier net in de straat in, alle surge protectors ten spijt is m'n halve netwerkinfrastructuur naar de tyfus en veel belangrijker m'n Denon amplifier en m'n DCC control station. Godverdomme.
Op donderdag 30 juni 2022 22:25 schreef DeaDLocK2K het volgende: Om te janken dit, de bliksem slaat hier net in de straat in, alle surge protectors ten spijt is m'n halve netwerkinfrastructuur naar de tyfus en veel belangrijker m'n Denon amplifier en m'n DCC control station. Godverdomme.
Shit man, vet kut. We hadden het ook zwaar te verduren over de A28
Vanaf 5 september gaat Eurostar vier treinparen per dag inzetten tussen Amsterdam en Londen. Er komt een eerdere met vertrek 747 uit Amsterdam. Andere kant op vertrek 616 uit Londen.
Eindelijk de vroege Eurostar weer terug dus, werd eens tijd. Het huidige rechtstreekse aanbod voor de heenreis heb je precies net helemaal niks aan vind ik.
Hoe moeilijk is het eigenlijk voor NS om een omgeleide ICE fatsoenlijk in de reisinformatie te zetten?
In april tijdens mijn vakantietripje was die informatie een drama. En zojuist zie ik wederom de omgeleide ICE in Utrecht op de borden staan. Via ‘s-Hertogenbosch, Eindhoven en Venlo. Mijn ervaring is dat in Eindhoven gewoon wordt doorgereden en in Venlo ergens op het emplacement gestopt wordt. Als kerst op de taart stopt’ie volgens de app ook regulier in Arnhem. deze stop zou dan volgen na station Mönchengladbach en Keulen. Maar wel voor vertrektijd uit Den Bosch.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Is het eigenlijk mogelijk je ¤9 in de DB app te zetten?
Ik heb laatst een ticket vanaf Münster geboekt met Fernverkehr, naar Münster toe deed ik met m'n ¤9 ticket. Als daar iets verkeerd was gegaan was zit je alsnog met je Zugbindung. Ergo, het is beter een ticket vanaf in mijn geval Haren te boeken.
Ja. Althans je kunt het ticket in de app kopen of via de website van DB. Waarna je het als QR code kan oproepen op je mobiel of printen (pdf). Een papieren ticket uit de automaat of loket kun je niet alsnog in de app zetten.
quote:
Ik heb laatst een ticket vanaf Münster geboekt met Fernverkehr, naar Münster toe deed ik met m'n ¤9 ticket. Als daar iets verkeerd was gegaan was zit je alsnog met je Zugbindung. Ergo, het is beter een ticket vanaf in mijn geval Haren te boeken.
Klopt. En een digitaal 9 euro ticket maakt daarin ook geen verschil.
[ Bericht 2% gewijzigd door Eix op 01-07-2022 21:26:18 (Verduidelijkt ) ]
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op donderdag 30 juni 2022 22:25 schreef DeaDLocK2K het volgende: Om te janken dit, de bliksem slaat hier net in de straat in, alle surge protectors ten spijt is m'n halve netwerkinfrastructuur naar de tyfus en veel belangrijker m'n Denon amplifier en m'n DCC control station. Godverdomme.
Da's knap kut, zacht gezegd. Geven die dingen geen garantie of zo?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Da's knap kut, zacht gezegd. Geven die dingen geen garantie of zo?
Nou, de Denon valt gedeeltelijk onder garantie. M'n DCC-station is dus verzekerd. Voor de rest is er veel klein spul kapot. Spul dat al best oud was, 5-15 jaar.
Het is nu toch echt over en uit voor de 'rode' GTW's in Noord-Nederland. Met name tussen Groningen en Winschoten/Veendam reden de afgelopen tijd nog regelmatig rode stellen. Stel 10346 was de laatste in een rood jasje die naar Winterswijk is gestuurd voor omstickering.
Op zaterdag 2 juli 2022 14:20 schreef Peterselieman het volgende: Het is nu toch echt over en uit voor de 'rode' GTW's in Noord-Nederland. Met name tussen Groningen en Winschoten/Veendam reden de afgelopen tijd nog regelmatig rode stellen. Stel 10346 was de laatste in een rood jasje die naar Winterswijk is gestuurd voor omstickering.
Zutphen - Hengelo - Oldenzaal en Almelo - Mariënberg - Hardenberg wordt deels onder draad gereden en aan de eindpunten is overal bovenleiding aanwezig, dus er is voldoende gelegenheid om tijdens de rit bij te laden. Zo'n gekke gedachte vind ik het nog niet.
https://nos.nl/l/2435173 Ik snap niets van het kaartje, als ik mijn reis plan voor morgenochtend staan er gewoon zes treinen per uur in naar Amsterdam…
Op maandag 4 juli 2022 16:40 schreef b2py het volgende: Hoe lang nog tot ze tot inzicht komen dat je met minder conducteurs ook een trein op lengte kan rijden?
De officieuze pilot waarbij het personeel zich verder niet laat zien wordt in ieder geval met grote regelmaat uitgevoerd. Helaas wel met wisselend resultaat.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
[..] De officieuze pilot waarbij het personeel zich verder niet laat zien wordt in ieder geval met grote regelmaat uitgevoerd. Helaas wel met wisselend resultaat.
Ik ben dinsdag twee weken geleden voor het eerst sinds oktober 2019 gecontroleerd in een NS-trein. Het was even wennen.
'Tijdens corona' zag ik de conducteur vooral in treinen van NS Int. Tegenwoordig zie ik ze wel weer wat vaker, maar bij lange na niet zo vaak als in Duitsland of Zwitserland.
[..] Ik ben dinsdag twee weken geleden voor het eerst sinds oktober 2019 gecontroleerd in een NS-trein. Het was even wennen.
Niet dat ik zoveel met de trein in Nederland ben geweest, maar kaartcontrole bij de NS kan ik me niet heugen. Of dat ik zelfs een HC heb gezien, terwijl ik dat zeker één keer toch wel fijn had gevonden. Door NS laatste trein naar Emmen gemist, waardoor ik naar Beilen wilde reizen. Ik vond dat dat zonder kaartje wel zou mogen.
Maar dat durfde ik niet zelf te beslissen, dus maar een kaartje gekocht. Uiteraard ook op Zwolle-Beilen geen controle gehad.
Nu achteraf denk ik dat het wel had gemogen, een taxi Zwolle-Emmen is een uitgave voor de, een extra passagier in de trein is geen uitgave.
Op zaterdag 2 juli 2022 14:20 schreef Peterselieman het volgende: Het is nu toch echt over en uit voor de 'rode' GTW's in Noord-Nederland. Met name tussen Groningen en Winschoten/Veendam reden de afgelopen tijd nog regelmatig rode stellen. Stel 10346 was de laatste in een rood jasje die naar Winterswijk is gestuurd voor omstickering.
Dus niet, want stelletje 10303 heeft nog de rode outfit. Deze staat in Braunschweig tussen alle nieuwe ICNG. Stel schijnt voor testritten al langere tijd in het buitenland te zijn.
Het is zover, het onttakelen van de ICMm treinstellen die op de Houtrakpolder staan is begonnen. Dinsdagochtend was de 4203 uit elkaar gehaald en gereed gemaakt voor afvoer naar de sloop.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
De brand was inderdaad bij HKS Metals, het metaalbedrijf waar NS de afgelopen jaren treinen laat slopen. Zoals de Mat'64, 1600/1700 e-locs en SGMm. Dubbeldekkerstellen niet, deze werden per boot overgebracht naar Vlaardingen en aldaar gesloopt.
Ik verwacht niet dat er gevolgen zijn voor de sloop van ICMm. Er is bij HKS Metals zelfs een teller op het terrein die aangeeft hoeveel dagen geleden het laatste incident was. Heb nooit een echt hoog getal gezien
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 9 juli 2022 10:12 schreef derLudolf het volgende: Bijna helemaal lege RE42, vertrek om 10:13. Het perron van de RE2, die om 10:25 vertrekt en +10 heeft staat stampvol. Bijzonder...
Mogelijke vertaling; in de uit één rijtuig bestaande en door een V100 getrokken boemel naar Eenhuizen heeft geen reizigers en de Love-Parade-Express naar Berlijn staat een perron reizigers voor te wachten.
Ofzo. Geen idee namelijk wat RE42 en RE2 betekenen.
Jah, als ze dan beide daar vertrekken en hij stopt op meer straathoeken is het niet zo vreemd dat er geen kip mee hoeft Tenminste, ik ga ook niet met de stopt-op-iedere-straathoek-trein als ik met een sneltrein kan.
Jah, als ze dan beide daar vertrekken en hij stopt op meer straathoeken is het niet zo vreemd dat er geen kip mee hoeft Tenminste, ik ga ook niet met de stopt-op-iedere-straathoek-trein als ik met een sneltrein kan.
Nou ja, de RE42 doet er tien minuten langer over naar Essen en gaat een half uur eerder weg
Als ik in een rustige trein kan zitten ipv de overval is dat me ook wat waard
Vandaag rijdt slechts de helft van het normale aantal treinen tussen Nijmegen en Utrecht. Als extra service aan de reiziger maken we de treinen die wel rijden ook de helft korter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op zaterdag 9 juli 2022 10:12 schreef derLudolf het volgende: Bijna helemaal lege RE42, vertrek om 10:13. Het perron van de RE2, die om 10:25 vertrekt en +10 heeft staat stampvol. Bijzonder...
Het oeroude gebruik in dit draadje om niet alleen een nummertje te noemen maar ook het traject te benoemen geldt natuurlijk ook voor lijnen. Zeker voor buitenlandse.
Op zaterdag 9 juli 2022 15:38 schreef Janneke141 het volgende: Vandaag rijdt slechts de helft van het normale aantal treinen tussen Nijmegen en Utrecht. Als extra service aan de reiziger maken we de treinen die wel rijden ook de helft korter.
Ieder half uur treintje tussen Utrecht en Bijlmer, vet goed idee in de vakantieperiode 🤷🏼♂
[..] Het oeroude gebruik in dit draadje om niet alleen een nummertje te noemen maar ook het traject te benoemen geldt natuurlijk ook voor lijnen. Zeker voor buitenlandse.
De RE van DB Regio NRW Düsseldorf – Duisburg – Essen – Gelsenkirchen – Münster – Osnabrück vs de RE van DB Regio Mönchengladbach – Krefeld – Duisburg – Essen – Gelsenkirchen – Recklinghausen – Münster
Laatstgenoemde was beduidend minder druk terwijl die over het stuk Münster-Essen maar een paar minuten langer doet
Volgens mij heeft NS zich weer met een jantje van leiden bediend wat betreft de komende werkzaamheden.
De ic 1000 komt aan in rotterdam op .06 en .36, de serie 1100 vertrekt om .14 en .44, deze twee aan elkaar koppelen zodat er een directe verbinding amsterdam-rotterdam-breda-eindhoven ontstaat zou perfect mogelijk zijn.(rotterdam-den haag zal dan niet bediend worden, maar daar zijn genoeg alternatieven.)
De serie 900 komt in breda aan op .15 en .45, de serie 3600 richting zwolle vertrekt om .20 en .50, je zou de serie 900 dus kunnen doortrekken naar eindhoven door de s3600 in te korten tot tilburg, zo ontstaat er een kwartierdienst.
Per uur bespaar je zelfs 4 treinen, wat in de huidige tijd geen overbodige luxe is.
Helaas klooien ze liever met te weinig bussen dan creatief te zijn.
[ Bericht 13% gewijzigd door TjjWester op 11-07-2022 19:03:21 ]
Op maandag 11 juli 2022 18:11 schreef TjjWester het volgende: Volgens mij heeft NS zich weer met een jantje van leiden bediend wat betreft de komende werkzaamheden.
De ic 1000 komt aan in rotterdam op .06 en .36, de serie 1100 vertrekt om .14 en .44, deze twee aan elkaar koppelen zodat er een directe verbinding amsterdam-rotterdam-breda-eindhoven ontstaat zou perfect mogelijk zijn.(rotterdam-den haag zal dan niet bediend worden, maar daar zijn genoeg alternatieven.)
De serie 900 komt in breda aan op .15 en .45, de serie 3600 richting zwolle vertrekt om .20 en .50, je zou de serie 900 dus kunnen doortrekken naar eindhoven door de s3600 in te korten tot tilburg, zo ontstaat er een kwartierdienst.
Per uur bespaar je zelfs 4 treinen, wat in de huidige tijd geen overbodige luxe is.
Helaas klooien ze liever met te weinig bussen dan creatief te zijn.
Dus je hebt liever dat men reizigers op 3 trajecten hindert, waarvan 2 volkomen ongerelateerd, dan alleen de reizigers op het ene traject waar daadwerkelijk werkzaamheden zijn .
[..] Dus je hebt liever dat men reizigers op 3 trajecten hindert, waarvan 2 volkomen ongerelateerd, dan alleen de reizigers op het ene traject waar daadwerkelijk werkzaamheden zijn .
Dat ene traject is een van de drukste, daarnaast kunnen bussen nooit deze reizigersstroom opvangen, nu hebben ze een negatief reisadvies gegeven maar dat is natuurlijk ook niet echt een charmante oplossing.
Zowel voor de reizigers naar Den haag als naar Breda-Tilburg zijn er genoeg alternatieven of blijft de overlast beperkt tot 1 keer extra overstappen.
En dan zul je nog moeten kijken naar goederenpaden die ook door moeten gaan en de perroncapaciteit in Den Bosch. Naast dat je ineens twee extra kerende treinseries krijgt aan de zuidkant van Den Bosch en eentje aan de oostkant van Tilburg die er normaal niet zijn. Ik ken de situatie niet goed genoeg om er echt iets van te zeggen maar mijn ervaring elders is dat dit soort dingen meestal veel meer haken en ogen hebben dan het op het eerste gezicht lijkt.
En al helemaal als je de afgelopen jaren zoveel mogelijk wissels een keermogelijkheden weggesaneerd hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Op dinsdag 12 juli 2022 21:10 schreef stavromulabeta het volgende: En dan zul je nog moeten kijken naar goederenpaden die ook door moeten gaan en de perroncapaciteit in Den Bosch. Naast dat je ineens twee extra kerende treinseries krijgt aan de zuidkant van Den Bosch en eentje aan de oostkant van Tilburg die er normaal niet zijn. Ik ken de situatie niet goed genoeg om er echt iets van te zeggen maar mijn ervaring elders is dat dit soort dingen meestal veel meer haken en ogen hebben dan het op het eerste gezicht lijkt.
En al helemaal als je de afgelopen jaren zoveel mogelijk wissels een keermogelijkheden weggesaneerd hebt.
Er keert niks op Den bosch. Volgens plan rijden de intercitys door tot geldermalsen, aldus de reisplanner.
De enige extra kering is in tilburg, daar is capaciteit voor.
Op maandag 11 juli 2022 18:11 schreef TjjWester het volgende: Volgens mij heeft NS zich weer met een jantje van leiden bediend wat betreft de komende werkzaamheden.
[…]
De serie 900 komt in breda aan op .15 en .45, de serie 3600 richting zwolle vertrekt om .20 en .50, je zou de serie 900 dus kunnen doortrekken naar eindhoven door de s3600 in te korten tot tilburg, zo ontstaat er een kwartierdienst.
Door de 3600 in te korten moet je Breda-Roosendaal vv rijden als losse pendel. Dat levert lijkt me toch veel meer gedoe op met keringen en onderbroken reizen dan gewoon doorgaand rijden?
Los daarvan, eens met dat dit gewoon niet goed geregeld wordt. Als er niet voldoende bussen mogelijk zijn dan is inzet van directe treinen Den Bosch - Utrecht vv via Arnhem wel het minste. Desnoods beperkt tot enkele ritten in de hyperspits.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
[..] Door de 3600 in te korten moet je Breda-Roosendaal vv rijden als losse pendel. Dat levert lijkt me toch veel meer gedoe op met keringen en onderbroken reizen dan gewoon doorgaand rijden?
Los daarvan, eens met dat dit gewoon niet goed geregeld wordt. Als er niet voldoende bussen mogelijk zijn dan is inzet van directe treinen Den Bosch - Utrecht vv via Arnhem wel het minste. Desnoods beperkt tot enkele ritten in de hyperspits.
Klopt dat het extra gedoe oplevert, ik ben uitgegaan van een situatie waarbij het wenselijk is om eindhoven(en het zuiden) 4 keer per uur te verbinden met amsterdam, voor vele reizigers is dat een klantvriendelijke oplossing.
In dat geval zit de 3600 in de weg.
Deze omweg via de hsl is trouwens veel sneller dan de huidige route via utrecht, een geluk bij een ongeluk.
[ Bericht 1% gewijzigd door TjjWester op 13-07-2022 00:39:26 ]
Miljardenprojecten Stuttgart en Berlin Tegel zijn (biina) af, hoog tijd voor een nieuw project dat hoogstwaarschijnlijk duurder wordt en langer gaat duren
Op dinsdag 12 juli 2022 22:02 schreef Eix het volgende: Los daarvan, eens met dat dit gewoon niet goed geregeld wordt. Als er niet voldoende bussen mogelijk zijn dan is inzet van directe treinen Den Bosch - Utrecht vv via Arnhem wel het minste. Desnoods beperkt tot enkele ritten in de hyperspits.
Die enkele brug over de Maas bij Ravenstein is dan vast een knelpunt.
Op woensdag 13 juli 2022 07:43 schreef derLudolf het volgende: Miljardenprojecten Stuttgart en Berlin Tegel zijn (biina) af, hoog tijd voor een nieuw project dat hoogstwaarschijnlijk duurder wordt en langer gaat duren
Je moet wat doen om de capaciteit te vergroten en bottlenecks te verhelpen, tevens worden de reistijden korter. Het alternatief is nog veel duurder en beïnvloedt de omgeving meer, win win :-)
[..] Je moet wat doen om de capaciteit te vergroten en bottlenecks te verhelpen, tevens worden de reistijden korter. Het alternatief is nog veel duurder en beïnvloedt de omgeving meer, win win :-)
Zeker, ik ben ook niet tegen hoor, maar het is wel een project waarvan je weet dat het veel langer gaat duren en duurder wordt. Zal nog niet meevallen om tunnels aan te leggen met al die wolkenkrabbers daar.
Laatst in Frankfurt geweest, het stuk van de stad rond de Main viel niet tegen.
[..] Je moet wat doen om de capaciteit te vergroten en bottlenecks te verhelpen, tevens worden de reistijden korter. Het alternatief is nog veel duurder en beïnvloedt de omgeving meer, win win :-)
Ik denk dat ze dat geld beter eerst in het algemene onderhoud kunnen stoppen. Duitsland ligt vol met permanente 'tijdelijke' snelheidsbeperkingen vanwege de staat van het spoor en de bouwwerken eronder.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[..] Ik denk dat ze dat geld beter eerst in het algemene onderhoud kunnen stoppen. Duitsland ligt vol met permanente 'tijdelijke' snelheidsbeperkingen vanwege de staat van het spoor en de bouwwerken eronder.
Al was het niet vanwege het geld, dan wel vanwege het aantal handjes.
Stuttgart '21 is echt een van die waanzinnige megalomane projecten waar niemand op zit te wachten behalve de idioten die het door proberen te drukken. Niets greater good.
Van het geld wat daarin is geflikkerd had je van minimaal één middelgroot bundesland de volledige railinfra kunnen herstellen tot optimale capaciteit en dan had je denk ik nog geld overgehad voor nog een of twee kleine bundesländer.
[..] Ik denk dat ze dat geld beter eerst in het algemene onderhoud kunnen stoppen. Duitsland ligt vol met permanente 'tijdelijke' snelheidsbeperkingen vanwege de staat van het spoor en de bouwwerken eronder.
Op maandag 11 juli 2022 18:11 schreef TjjWester het volgende: Volgens mij heeft NS zich weer met een jantje van leiden bediend wat betreft de komende werkzaamheden.
De ic 1000 komt aan in rotterdam op .06 en .36, de serie 1100 vertrekt om .14 en .44, deze twee aan elkaar koppelen zodat er een directe verbinding amsterdam-rotterdam-breda-eindhoven ontstaat zou perfect mogelijk zijn.(rotterdam-den haag zal dan niet bediend worden, maar daar zijn genoeg alternatieven.)
welke werkzaamheden heb je het nu over? Utrecht - Den Bosch? Want toen er werkzaamheden Rotterdam - Den Haag waren nog niet zo heel lang geleden werd deze constructie namelijk gewoon gebruikt dus nieuw is je idee zeker niet.
Om één of andere reden verschijnt dat echter niet zo in de reisinformatie. Zowel in de reisplanner als in de vertrektijden lijkt het erop dat je moet overstappen in Rotterdam.
Een vraag betreffende een internationaal ticket. Ik heb een Super Sparpreis EU gekocht via de DB, van Amsterdam Centraal naar Warschau. Eerste deel van de reis is met IC 60403 (Nightjet Zurich). Ik realiseer mij net pas dat ik op de dag van vertrek vanuit Rotterdam moet komen. Nu kan ik mij iets herinneren (maar kan het volledig fout hebben) dat het met een internationaal ticket mogelijk is om vanuit elk station in Nederland aan te reizen zonder extra te betalen? Of zal ik alsnog een ticket Rotterdam > Amsterdam moeten kopen?
Op zaterdag 16 juli 2022 13:42 schreef James1988 het volgende: Om één of andere reden verschijnt dat echter niet zo in de reisinformatie. Zowel in de reisplanner als in de vertrektijden lijkt het erop dat je moet overstappen in Rotterdam.
verbaasd me niks. Op mijn dienstkaartje staat ook gewoon dat ik de 1000 richting Amsterdam gereed moet maken voor vertrek terwijl het gewoon een doorgaande trein is. Bovendien begint de 10 minuten die ervoor gereserveerd is ook al 2 minuten voor de geplande aankomsttijd van de trein uit Eindhoven. Mooi systeem hè?
In Duitsland gaan er stemmen op om een maandabonnement voor het gehele openbaar vervoer van Duitsland, exclusief IC, EC, ICE, Flixtrain en Nachttreinen van ¤ 69 per maand mogelijk te maken. Dan klinkt heel erg interessant.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op zaterdag 16 juli 2022 16:20 schreef larsico het volgende: Een vraag betreffende een internationaal ticket. Ik heb een Super Sparpreis EU gekocht via de DB, van Amsterdam Centraal naar Warschau. Eerste deel van de reis is met IC 60403 (Nightjet Zurich). Ik realiseer mij net pas dat ik op de dag van vertrek vanuit Rotterdam moet komen. Nu kan ik mij iets herinneren (maar kan het volledig fout hebben) dat het met een internationaal ticket mogelijk is om vanuit elk station in Nederland aan te reizen zonder extra te betalen? Of zal ik alsnog een ticket Rotterdam > Amsterdam moeten kopen?
Ik schat in dat je gewoon een aanvullend ticket moet kopen. Vaak kun je tijdens het boeken van je reis zonder of met minimaal verschil in prijs een ander opstapstation boeken. Maar er is geen regel dat je met een internationaal ticket onbeperkt door Nederland kan reizen.
Bijkomend nadeel van niet-doorgaand boeken is dat je reizigersrechten niet zijn geborgd. Dat is vooral vervelend bij niet-flexibele tickets waarmee je dus gebonden bent aan één of meerdere specifieke treinen. Een vertraging tussen Rotterdam en Amsterdam waardoor je IC60403 mist is dan knap vervelend. Overigens, lijkt me praktischer om in Utrecht op te stappen?
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
In Duitsland gaan er stemmen op om een maandabonnement voor het gehele openbaar vervoer van Duitsland, exclusief IC, EC, ICE, Flixtrain en Nachttreinen van ¤ 69 per maand mogelijk te maken. Dan klinkt heel erg interessant.
Beide reizigers in het bezit van NS Flex Weekend Flex, 1 van de voordelen van dit abonnement: 40% Samenreiskorting in de daluren voor 3 medereizigers
Kun je dan beide samenreiskorting aanzetten als je reist in de daluren zodat de ene reiziger profiteert van de korting van de andere en vice versa dus dat je zolang je samen reist altijd korting hebt in de daluren. Ik vind de uitleg over samenreiskorting van de NS een beetje onduidelijk.
Beide reizigers in het bezit van NS Flex Weekend Flex, 1 van de voordelen van dit abonnement: 40% Samenreiskorting in de daluren voor 3 medereizigers
Kun je dan beide samenreiskorting aanzetten als je reist in de daluren zodat de ene reiziger profiteert van de korting van de andere en vice versa dus dat je zolang je samen reist altijd korting hebt in de daluren. Ik vind de uitleg over samenreiskorting van de NS een beetje onduidelijk.
Korting over korting zodat je uiteindelijk maar 36% betaald van het volle tarief?
Nee dat lijkt me niet. Staat vast iets in de voorwaarden dat korting niet met iets anders is te combineren.
[..] Korting over korting zodat je uiteindelijk maar 36% betaald van het volle tarief?
Nee dat lijkt me niet. Staat vast iets in de voorwaarden dat korting niet met iets anders is te combineren.
Nee, geen korting over korting. Of je beide 40% korting krijgt terwijl je niet met een 'geldig' abonnement reist omdat je in de daluren reist met een weekendabo.
Beide reizigers in het bezit van NS Flex Weekend Flex, 1 van de voordelen van dit abonnement: 40% Samenreiskorting in de daluren voor 3 medereizigers
Kun je dan beide samenreiskorting aanzetten als je reist in de daluren zodat de ene reiziger profiteert van de korting van de andere en vice versa dus dat je zolang je samen reist altijd korting hebt in de daluren. Ik vind de uitleg over samenreiskorting van de NS een beetje onduidelijk.
Je kan zo’n kaartje niet kopen en ook met inchecken kan dat niet. Beetje vergezocht
[..] Je kan zo’n kaartje niet kopen en ook met inchecken kan dat niet. Beetje vergezocht
Je kan toch beide samenreiskorting aanzetten en losse kaartjes met korting in de app kopen. Probleem is dat ik bij kaartcontrole verderop in de coupe een conducteur hoorde praten over onduidelijkheid met die samenreiskorting (ze pikte er twee mensen uit) maar het hoe en wat kon ik niet precies volgen. Ze zei wel iets over dat ze dit al zo vaak had doorgegeven aan haar werkgever omdat het schijnbaar onduidelijk is.
Dit is niet onduidelijk, dit is gewoon schraalhenniegedrag van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
De één heeft flex en reist op zijn eigen abo, de ander niet, die reist dan met de meereiskorting van de één. Klaar. En als je allebei flex hebt reis je allebei op je eigen abo.
[ Bericht 9% gewijzigd door dick_laurent op 19-07-2022 11:01:32 ]
Op zich werkt het redelijk logisch: iemand in het reisgezelschap moet ingechecked zijn met Flex Weekend, en dan mogen de anderen in de daluren met samenreiskorting mee. Als je met 2 reizigers samenreiskorting aanzet, dan is er niemand meer die reist op het abonement waarmee de samenreiskorting gecombineerd kan worden.
Op maandag 18 juli 2022 12:02 schreef dcm360 het volgende: Op zich werkt het redelijk logisch: iemand in het reisgezelschap moet ingechecked zijn met Flex Weekend, en dan mogen de anderen in de daluren met samenreiskorting mee. Als je met 2 reizigers samenreiskorting aanzet, dan is er niemand meer die reist op het abonement waarmee de samenreiskorting gecombineerd kan worden.
Dat lijkt mij ook. Zet gewoon even die dalurenkorting erbij op één van de kaarten voor die paar euro per maand.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 18 juli 2022 12:02 schreef Dr_Flash het volgende: Dit is niet onduidelijk, dit is gewoon schraalhenniegedrag van mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
De één heeft flex en reist op zijn eigen abo, de ander niet, die reist dan met de meereiskorting van de één. Klaar. En als je allebei flex hebt reis je allebei op je eigen abo.
Doe eens rustig man
[ Bericht 6% gewijzigd door dick_laurent op 19-07-2022 11:01:19 ]
Op maandag 18 juli 2022 12:02 schreef dcm360 het volgende: Op zich werkt het redelijk logisch: iemand in het reisgezelschap moet ingechecked zijn met Flex Weekend, en dan mogen de anderen in de daluren met samenreiskorting mee. Als je met 2 reizigers samenreiskorting aanzet, dan is er niemand meer die reist op het abonement waarmee de samenreiskorting gecombineerd kan worden.
Je kunt maximaal 3 bekenden met jou mee laten reizen in de daluren, als je een NS-abonnement hebt (uitgezonderd NS Flex Basis en Kids Vrij). Je kunt de meereiskorting zelfs aan iemand anders geven als jijzelf geen korting hebt in de daluren (NS Flex Weekend Vrij en NS Flex Weekend Voordeel).
Uiteraard kan je het aan elkaar geven, maar dan moet je beiden ook nog een keer inchecken zonder samenreiskorting. Er moet iemand namelijk reizen met het product dat de anderen recht geeft op de samenreiskorting, en daarbij maakt het echt niet uit of dat product op dat moment een voordeelprijs oplevert of niet.
Of anders verwoord: op het moment dat je reist met samenreiskorting, is dat op dat moment jouw enige geldende reisproduct.
Op maandag 18 juli 2022 13:45 schreef dcm360 het volgende: Uiteraard kan je het aan elkaar geven, maar dan moet je beiden ook nog een keer inchecken zonder samenreiskorting. Er moet iemand namelijk reizen met het product dat de anderen recht geeft op de samenreiskorting, en daarbij maakt het echt niet uit of dat product op dat moment een voordeelprijs oplevert of niet.
Of anders verwoord: op het moment dat je reist met samenreiskorting, is dat op dat moment jouw enige geldende reisproduct.
Gezien de consternatie in de trein dus niet duidelijk opgeschreven.
Ik vind het ook niet heel duidelijk hoor. Waarom geeft een abonnement buiten de geldigheid wel korting aan medereizigers?
Een logische propositie zou zijn dat een weekendvrij abonnement zonder doordeweeks korting ook enkel samenreiskorting geeft in het weekend. Afijn. We hebben het verder over drie euro/maand. Tis maar waar je discussie over wil voeren.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Dus. Iemand nog nieuwe sprinters over? NS wil ze graag kopen:
quote:
NS start aanbesteding voor nieuwe Sprinters NS start vandaag de Europese aanbesteding van een nieuwe trein. De nieuwe treinen zijn nodig om in te spelen op de verwachte reizigersgroei over enkele jaren en om te voorkomen dat er een tekort aan treinen ontstaat. NS wil een comfortabele en toegankelijke trein die inzetbaar is als Sprinter: snel optrekken en afremmen en geschikt voor snelheden tot 160 km/uur. Daarbij onderzoeken we of de nieuwe Sprinter ook dienst kan doen als Intercity. De planning is dat reizigers vanaf eind 2027 met de nieuwe Sprinter kunnen reizen.
Nog wat extra woorden uit het artikel:
Comfortabel, toegankelijk, mogelijkheid tot bestellen extra treinstellen voor Duitsland/België.
Ik las het artikel ook en vroeg me wat af. Hebben treinen geen manier om de deuren handmatig te openen als de stroom uitgevallen is? Kan me toch voorstellen dat zoiets bijna wel verplicht moet zijn voor gevallen zoals dit?
Ik had denk ik ook al wel eerder wat gedaan maar goed je weet nooit wat je in zo'n situatie doet. Zijn er hamertjes in iedere trein om zo'n ruit in te tikken? Ze lijken me vrij sterk namelijk.
Is het daar dan zo moeilijk om het treinverkeer even een half uurtje stil te leggen? Geeft niet echt vertrouwen als er daar een keer iemand van het perron valt anders
Op woensdag 20 juli 2022 09:14 schreef MTL het volgende: Dus. Iemand nog nieuwe sprinters over? NS wil ze graag kopen: [..] Nog wat extra woorden uit het artikel:
Comfortabel, toegankelijk, mogelijkheid tot bestellen extra treinstellen voor Duitsland/België.
Op woensdag 20 juli 2022 09:14 schreef MTL het volgende: Dus. Iemand nog nieuwe sprinters over? NS wil ze graag kopen: [..] Nog wat extra woorden uit het artikel:
Comfortabel, toegankelijk, mogelijkheid tot bestellen extra treinstellen voor Duitsland/België.
imo heeft de NS meer nieuwe IC's dan sprinters nodig. Er loopt al iets voor, maar toch.
Op dit moment kunnen ze de nieuwe sprinters al nauwelijks kwijt. Enige dat ik mij kan bedenken is dat ze een aantal drukke trajecten compleet willen versprinteren zonder dat de reistijd ten opzichte van een IC te veel op gaat lopen.
Is 2030 niet het voorlopige eindstation van PHS/TBOV2030? Dan zou je best meer materieel nodig kunnen hebben, instroom vanaf 2027 is dan geen slecht idee. ICNG vervangt ICR/ICM, DDNG vervangt DDZ en breidt capaciteit uit.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Enige dat ik mij kan bedenken is dat ze een aantal drukke trajecten compleet willen versprinteren zonder dat de reistijd ten opzichte van een IC te veel op gaat lopen.
Ja. Van Amsterdam Centraal naar Schiphol, Haarlem, Almere en Amersfoort, om maar wat te noemen. Volgens de laatste plannen rondom PHS. Het zou mij nu niets verbazen als de laatste ICM's straks niet vervangen wordt door ICNG maar door deze nieuwe SprIntercity, die beter bij zulke diensten past.
Op woensdag 20 juli 2022 21:40 schreef Duvel het volgende: Is 2030 niet het voorlopige eindstation van PHS/TBOV2030? Dan zou je best meer materieel nodig kunnen hebben, instroom vanaf 2027 is dan geen slecht idee. ICNG vervangt ICR/ICM, DDNG vervangt DDZ en breidt capaciteit uit.
Er is veel uitval in Duitsland als gevolg van het hoge aantal mensen dat in isolatie moet vanwege een Corona-besmetting.
S8 Mönchengladbach-Hagen rijdt tot en met maandagochtend niet.
De gehele S-Bahn Köln rijdt tot en met maandagochtend niet.
De RB46 Bochum-Gelsenkirchen rijdt dit weekend niet.
De RE16 Essen-Siegen/Iserlohn rijdt aanstaande zaterdag niet.
De RE49 Wesel-Wuppertal rijdt tot en met 7 augustus niet.
De RB32 Duisburg-Dortmund rijdt op werkdagen niet en in het weekend 1x/2 uur.
De vraag is of de verplichte anderhalve meter afstand niet weer terug moet komen om zo het aantal ziektegevallen te beperken. Ook zou de nachthoreca dicht moeten en evenementen verboden moeten worden. Uiteraard mag er geen enkele compensatie tegenover staan om zo personeel vrij te spelen voor vitale sectoren. En die verplichte anderhalve meter blijft net zo lang totdat er betere vaccins op de markt komen die ook de verspreiding van het coronavirus tegengaan.
Verder in Duitsland graag direct stoppen met het 9-euro-ticket. Dat 9-euro-ticket is toch wel een aanjager voor veel problemen op het Duits spoor.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
In Duitsland is het nog erger. Daar zijn een hoop stations aangewezen op treinvervangend vervoer dat ook maar amper rijdt, omdat veel personeel vanwege een Corona-besmetting in isolatie moet. In Nederland rijden op bepaalde trajecten slechts 2x per uur een trein in plaats van 4 tot 6x per uur. Dat is te overzien.
Neemt niet weg dat er echt plannen moeten komen om het personeelstekort in vitale sectoren aan te pakken, zowel in Nederland als in Duitsland. Dus mogelijk anderhalve meter afstand terug, of flinke belastingvoordelen voor iedereen die in vitale sectoren werkt, Oekraïners/werklozen/arbeidsmigranten van buiten de EU zoveel mogelijk opleiden zodat ze in vitale sectoren kunnen werken.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Graag. In Nürnberg rijdt de U2 en U3 al volautomatisch zonder dat de perrons volledig afgeschermd zijn, zoals in Lille of Kopenhagen. Waarom zou dat op andere metrolijnen niet kunnen dan?
Ook mag in Nederland wel eens vaart mogen gemaakt worden met de eenmansbediening bij sprinters. Daar valt nog genoeg winst bij te behalen.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Machinisten (en veel conducteurs) komen hun hokje niet uit, dus die kunnen ook met een besmetting prima treintje rijden. Moeilijk gedoe allemaal.
Wat mij betreft mag er best wel onderzocht worden of iemand die besmet is met corona en in een vitale sector werkt, met een FFP3-masker op wel mag werken, mits diegene in staat is om te werken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Erno-BE op 22-07-2022 09:50:39 ]
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Graag. In Nürnberg rijdt de U2 en U3 al volautomatisch zonder dat de perrons volledig afgeschermd zijn, zoals in Lille of Kopenhagen. Waarom zou dat op andere metrolijnen niet kunnen dan?
Ook mag in Nederland wel eens vaart mogen gemaakt worden met de eenmansbediening bij sprinters. Daar valt nog genoeg winst bij te behalen.
Het gaat niet gebeuren en iedereen die denkt van wel begrijpt niets van automatisering.
[..] Het gaat niet gebeuren en iedereen die denkt van wel begrijpt niets van automatisering.
Waarom kun je metronetten niet automatiseren dan? In Kopenhagen en Lille werkt het ook. Metro’s in die steden rijden frequent en vallen vrijwel nooit uit. Immers een automatisch rijdende metro is nooit ziek, krijgt geen corona en hoef niet op vakantie.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
In Duitsland gaan er stemmen op om ook in september en oktober het Neun-Euro-Ticket aan te gaan bieden. Ik hoop van harte dat dat plan niet doorgaat, want het Neun-Euro-Ticket is wel één van de oorzaken waarom het Duitse spoor nu één grote chaos is, naast bijvoorbeeld corona.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Waarom kun je metronetten niet automatiseren dan? In Kopenhagen en Lille werkt het ook. Metro’s in die steden rijden frequent en vallen vrijwel nooit uit. Immers een automatisch rijdende metro is nooit ziek, krijgt geen corona en hoef niet op vakantie.
Metronetten; prima. Maar automatisering als oplossing voor de overige capaciteitsproblemen die er zijn op de spoorwegnetten niet. Gaat niet werken. Is geen kortetermijnoplossing en misschien zelfs geen middellangetermijnoplossing. Daar ging de oorspronkelijke opmerking van b2py over.
De enige manier waarop automatisering in die situatie gaat helpen is als je de hardware vermaalt en dat eindproduct gebruikt om de gaten in de spoordijken mee te vullen.
In Duitsland gaan er stemmen op om ook in september en oktober het Neun-Euro-Ticket aan te gaan bieden. Ik hoop van harte dat dat plan niet doorgaat, want het Neun-Euro-Ticket is wel één van de oorzaken waarom het Duitse spoor nu één grote chaos is, naast bijvoorbeeld corona.
Ik vind het ideaal hoor, zo'n goedkoop ticket, misschien iets té goedkoop. Voor een weekendje weg zijn twee NRW/NDS of QdL tickets best duur.
Als ik "de grafiekjes" zie zijn het trouwens vooral extra kilometers die worden gemaakt, het aantal kilometers met de auto is niet echt gedaald.
[..] Ik vind het ideaal hoor, zo'n goedkoop ticket, misschien iets té goedkoop. Voor een weekendje weg zijn twee NRW/NDS of QdL tickets best duur.
Als ik "de grafiekjes" zie zijn het trouwens vooral extra kilometers die worden gemaakt, het aantal kilometers met de auto is niet echt gedaald.
¤9 per maand is echt te goedkoop. Je moet wel een minimale prijsdrempel hebben om het gespuis te weren uit de trein. Een maandkaart van ¤69 per maand is dan wel ideaal. De prijs is hoog genoeg om het gespuis uit de trein te weren en de prijs is ook niet te hoog. Al zou ik dan ook een 1e klas variant van ¤99 per maand ter beschikking stellen.
Een Landerticket of Quer-Durch-Land-Ticket is nog steeds een koopje vergeleken met het buitenland (Luxemburg en het voormalig Oostblok buitengelaten). Zelfs in België kom je, als je geen jongere of oudere meer bent of in het Euregiogebied reist gemakkelijk boven de ¤ 42 uit als je een rondje met de trein maakt.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Ik zit nu in een ic trein richting berlijn, het valt nog mee met de drukte maar in deze trein is ook het 9 euro ticket niet geldig. Ik stap over in magdeburg naar een lokale trein. Ben benieuwd hoe druk dat gaat worden. Nu nog eerst 4.5 uur zitten, de Wi-Fi werkt en de stroom aansluiting naast mijn stoel ook.
Waarom zou 9,- per maand té goedkoop zijn? Ik denk dat het juist het streven moet zijn om het niet meer dan dat te laten kosten bij wat de Duitsers dan Nahverker noemen. Idealiter zou er dan ook capaciteit zijn natuurlijk, maargoed, das andere problematiek.
Op zaterdag 23 juli 2022 11:54 schreef DeaDLocK2K het volgende: Waarom zou 9,- per maand té goedkoop zijn? Ik denk dat het juist het streven moet zijn om het niet meer dan dat te laten kosten bij wat de Duitsers dan Nahverker noemen. Idealiter zou er dan ook capaciteit zijn natuurlijk, maargoed, das andere problematiek.
Omdat een hoop mensen dan doelloos met de trein gaan reizen omdat het bijna gratis is en de treinen daar de capaciteit er niet voor hebben. Bovendien ontmoedigd bijna gratis openbaar vervoer (wat ¤9 per maand eigenlijk is) ook lopen en fietsen en gaan mensen ook voor kleine stukjes met het openbaar vervoer, hetgeen niet goed is voor de volksgezondheid.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op zaterdag 23 juli 2022 11:20 schreef Basp1 het volgende: Ik zit nu in een ic trein richting berlijn, het valt nog mee met de drukte maar in deze trein is ook het 9 euro ticket niet geldig. Ik stap over in magdeburg naar een lokale trein. Ben benieuwd hoe druk dat gaat worden. Nu nog eerst 4.5 uur zitten, de Wi-Fi werkt en de stroom aansluiting naast mijn stoel ook.
Alleen die stomme mondmaskers weer op.
De verplichte mondneusmaskers zijn in mijn ogen het probleem niet. Spanje en Italië hebben ook de verplichting tot het dragen van mondneusmaskers en bovendien verspreid het coronavirus zich ook erg snel met alle gevolgen van dien, zoals uitvallen treinen en bussen doordat personeel als gevolg van een coronabesmetting in isolatie moet. Wat mij betreft mag daar wel meer aandacht voor komen, want er nu vrijwel geen aandacht voor de negatieve gevolgen van het ongelimiteerd rond laten gaan van het coronavirus.
Het grootste probleem in Duitsland zijn de vele vertragingen van vaak meer dan een half uur, veel uitval van treinen (1 op de 5 treinen in NRW valt uit, dat is schrikbarend veel) en de overvolle treinen als gevolg van het Neun-Euro-Ticket. Daarom hoop ik nooit dat Nederland dit soort acties gaat doorvoeren om mensen voor vrijwel niets met het openbaar vervoer te laten reizen. Met alle problemen met betrekking tot corona en personeelstekorten, ook in Nederland, ben ik blij dat die spotgoedkope Kruidvatkaartjes verdwenen zijn. Als je een dag wil treinen in Nederland koop je maar een Holland-Travel-Ticket van ¤ 40. Mooie prijs voor een dagkaart.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Omdat een hoop mensen dan doelloos met de trein gaan reizen omdat het bijna gratis is en de treinen daar de capaciteit er niet voor hebben. Bovendien ontmoedigd bijna gratis openbaar vervoer (wat ¤9 per maand eigenlijk is) ook lopen en fietsen en gaan mensen ook voor kleine stukjes met het openbaar vervoer, hetgeen niet goed is voor de volksgezondheid.
Waarom denk je dat mensen dat zouden doen? Het leven is al moeilijk genoeg zonder veel reisbewegingen.
Ik hoor: "Andere mensen..." Wat je bedoelt is "Ik behoor tot een kleine groep die er 'misbruik' van gaat maken en projecteer dat op de rest van de bevolking."
[..] De verplichte mondneusmaskers zijn in mijn ogen het probleem niet. Spanje en Italië hebben ook de verplichting tot het dragen van mondneusmaskers en bovendien verspreid het coronavirus zich ook erg snel met alle gevolgen van dien, zoals uitvallen treinen en bussen doordat personeel als gevolg van een coronabesmetting in isolatie moet. Wat mij betreft mag daar wel meer aandacht voor komen, want er nu vrijwel geen aandacht voor de negatieve gevolgen van het ongelimiteerd rond laten gaan van het coronavirus.
Idd aandacht voor verplichte isolatie bij een besmetting waarbij je niet meer last hebt als een normale verkoudheid.
We hebben nu in Europa overal festivals en andere gebeurtenissen waar mensenmassa op elkaar gepropt zijn zonder mondmaskers dan gaat dat mondmaskertje wat je sporadisch in de trein nog moet opzetten natuurlijk geen enkele zier meer helpen om verspreiding te voorkomen. Ik ben blij dat we in NL hier toch wat rationeler tegen aankijken.
In nl een OV maandkaart voor 100 euro in de vakantie maanden lijkt me wel een goede actie.
40 euro voor een dagkaart vind ik nog steeds hoog bedrag. Zeker als je met 4 personen reist dan neemt weer iedereen de auto omdat je met 70 liter benzine 1400 kilometer kan reizen.
Op zaterdag 23 juli 2022 13:29 schreef Basp1 het volgende: Idd aandacht voor verplichte isolatie bij een besmetting waarbij je niet meer last hebt als een normale verkoudheid.
Aangezien er na een besmetting dezelfde plak op de hersenen als die bij patiënten met vergevorderde alzheimer wordt aangetroffen; inderdaad.
[..] Idd aandacht voor verplichte isolatie bij een besmetting waarbij je niet meer last hebt als een normale verkoudheid.
We hebben nu in Europa overal festivals en andere gebeurtenissen waar mensenmassa op elkaar gepropt zijn zonder mondmaskers dan gaat dat mondmaskertje wat je sporadisch in de trein nog moet opzetten natuurlijk geen enkele zier meer helpen om verspreiding te voorkomen. Ik ben blij dat we in NL hier toch wat rationeler tegen aankijken.
In nl een OV maandkaart voor 100 euro in de vakantie maanden lijkt me wel een goede actie.
40 euro voor een dagkaart vind ik nog steeds hoog bedrag. Zeker als je met 4 personen reist dan neemt weer iedereen de auto omdat je met 70 liter benzine 1400 kilometer kan reizen.
Dit komt er wel erg dicht bij in de buurt. Misschien zou het ook mogelijk moeten zijn om voor alle abonnementen ook een supplement voor de bus, tram en metro aan te bieden, want dat mis ik wel in Nederland. En misschien zouden deze abonnementen ook verkrijgbaar moeten zijn bij de kaartautomaten om zo ook voor toeristen een aantrekkelijk aanbod te creëren.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] totaal niet dan mag je 5 uur per dag niet mee reizen. De hele dagen kortingen tijdens de vakantieperiodes hebben de boefjes van de NS geschrapt.
Het is niet realistisch om mensen voor een spotpreisje in de spits te laten reizen. In de spits is het al druk zat in de trein, laat dan niet nog meer reizigers toe die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Vooral om even te melden dat ziggy en de ziggytjes op treinvakantie gaan deze zomer. Eerst met de nachttrein van Arnhem naar Wenen, een paar dagen later met de nachttrein van Wenen naar Florence, dan met de Fyra naar Rome en tenslotte met de nachttreinen via München naar huis. #zinin
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Vooral om even te melden dat ziggy en de ziggytjes op treinvakantie gaan deze zomer. Eerst met de nachttrein van Arnhem naar Wenen, een paar dagen later met de nachttrein van Wenen naar Florence, dan met de Fyra naar Rome en tenslotte met de nachttreinen via München naar huis. #zinin
Hoe comfortabel is dat? Zit te twijfelen of ik die nachttrein zal boeken. Heb je na de reis het gevoel dat je nog in die trein hobbelt?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 24 juli 2022 00:13 schreef b2py het volgende: Wie heeft bedacht dat treinen usb poorten voor laden moesten hebben en wie heeft bedacht dat dat niet usb-C moet zijn? Nog 15 jaar usb-a
Onlangs nog een telefoon gekocht en de oplader voor in het stopcontact heeft ook gewoon USB-A dus ik snap je probleem niet?
Op zondag 24 juli 2022 00:13 schreef b2py het volgende: Wie heeft bedacht dat treinen usb poorten voor laden moesten hebben en wie heeft bedacht dat dat niet usb-C moet zijn? Nog 15 jaar usb-a
Uh, A->C is toch niet zo raar om bij je te hebben? C->iets anders is veel lastiger.
Vooral om even te melden dat ziggy en de ziggytjes op treinvakantie gaan deze zomer. Eerst met de nachttrein van Arnhem naar Wenen, een paar dagen later met de nachttrein van Wenen naar Florence, dan met de Fyra naar Rome en tenslotte met de nachttreinen via München naar huis. #zinin
Rijdt de ETR700 ook naar Roma? Ik dacht dat de ETR700 (ex-Fyra) enkel van Milano naar Venezia/Adriatische kust rijdt.
[..] totaal niet dan mag je 5 uur per dag niet mee reizen. De hele dagen kortingen tijdens de vakantieperiodes hebben de boefjes van de NS geschrapt.
Met een dalvrij abo mag je in de spits gewoon reizen, mits je buiten de spits incheckt. Ook kun je in de spits uitchecken en weer op je abo inchecken, en op je abo doorreizen, mits je dit binnen 35 minuten na je check uit doet. Overstappen naar een andere vervoerder (arriva bv) is in de spits niet mogelijk. https://www.ns.nl/binarie(...)atnsKJxSms5V5-buN-5z
Artikel 9,sub 2 van de algemene voorwaarden van het dal vrij abo.
Ik vind het maar een vervelende overgangsperiode nu met mainstream usb a en steeds meer c.
Op zich eens met de visie van b2py dat als het kan je usb c zou moeten gebruiken of gewoon 230v met dan maar een wat lager vermogen. Dan zit je ook safe voor de toekomst
USB A gaat nergens heen en blijft gewoon een standaard. Zorg gewoon voor een A->C kabel. C naar iets anders is namelijk best wel een groot technisch probleem als je er iets mee wil opladen.
"Mijn telefoon wordt al 2 jaar met een andere laadpoort geleverd. Waarom zijn de treinen godverdomme nog niet allemaal aangepast naar die nieuwe laadpoort van mijn apparaat."
Op zondag 24 juli 2022 11:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: "Mijn telefoon wordt al 2 jaar met een andere laadpoort geleverd. Waarom zijn de treinen godverdomme nog niet allemaal aangepast naar die nieuwe laadpoort van mijn apparaat."
Ja natuurlijk, er zijn er gok ik minstens rond de 1000 miljard van geproduceerd in de afgelopen 25 jaar, als het geen tienvoud is daarvan, en het einde is nog lang niet in zicht.
Andersom zou ik als consument dus niet snel een laptop uitkiezen met alleen USB-C poorten. Er is nog geen normale muis te koop die je op een USB-C poort aansluit. Al die laptops "zijn bedoeld" om weer op een docking station aan te sluiten van een paar honderd euro. Cash cow 2022.
USB-C is helaas een vreselijke standaard. Aan de poort kan je totaal niet zien wat die wel of niet kan. Mijn laptop gebruik ik standaard met een USB-C-lader (en een USB-C-dock), maar ik hoef niet te verwachten dat ik mijn laptop kan laden aan een willekeurige USB-C-poort, of dat een een willekeurig USB-C-dock werkt.
Op zondag 24 juli 2022 13:53 schreef Ireyon het volgende: USB als vaste laadpoort is sowieso kut of het nu A of C is. Gewoon stopcontacten alsjeblieft dankjewel
Gaat ook mijn voorkeur naar uit maar ik heb zowel de kabel als een van de tien miljoen blokjes die ik in de afgelopen decennia verzameld heb altijd wel bij me. In iedere tas zit een set.
Gisteren werd in Duitsland een transport van 15 DB WRmz-rijtuigen (Bordrestaurant, die reden jaren geleden in de Pimpel) waargenomen, afkomstig van DB Stillstandsmanagement in Mukran en onderweg in de richting van Bad Bentheim. Vandaag zijn deze rijtuigen gespot op de Watergraafsmeer.
Op zondag 24 juli 2022 14:24 schreef James1988 het volgende: Gisteren werd in Duitsland een transport van 15 DB WRmz-rijtuigen (Bordrestaurant, die reden jaren geleden in de Pimpel) waargenomen, afkomstig van DB Stillstandsmanagement in Mukran en onderweg in de richting van Bad Bentheim. Vandaag zijn deze rijtuigen gespot op de Watergraafsmeer.
Op zondag 24 juli 2022 11:39 schreef DeaDLocK2K het volgende: "Mijn telefoon wordt al 2 jaar met een andere laadpoort geleverd. Waarom zijn de treinen godverdomme nog niet allemaal aangepast naar die nieuwe laadpoort van mijn apparaat."
Hoor jezelf praten man, achterlijke gladiool
Let op je toon, als je mensen wil uitschelden doe je dat maar elders en niet richting mij.
Een USB-A aansluiting is juist robuust. Simpelweg 5 volt, maximaal 2 ampere, slechts 2 pinnen nodig. Hufterproof.
USB-C is al ingewikkelder, er is een IC nodig wat de juiste polariteit bepaald. Voor de leek maakt het niet uit hoe je de kabel er in stopt, echter is het gelijkspanning. Er zijn zat laptops waar dit IC vroegtijdig de geest geeft. Er zijn ook meer pinnen nodig, om de polariteit te kunnen bepalen. Tevens gaan er meerdere voltages over USB-C. Een USB-connector gaat eerder stuk dan een USB-A.
kortom; meer pinnetjes, kwetsbaar, storingsgevoelig.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
European Sleeper? Het lijkt mij dat zij hebben helemaal niets aan 15 Bordrestaurants zullen hebben, tenzij ze ineens een flinke zak met geld hebben gevonden om de boel om te bouwen naar slaaprijtuigen.
European Sleeper probeert nu dus 2 miljoen euro aan werkkapitaal op te halen via crowdfunding. Ondanks dat het mij ook gek in de oren klinkt zouden ze een goede deal hebben kunnen krijgen waarmee ombouwen het waard is?
Al lijken mij reguliere rijtuigen met coupes dan alsnog sterk de voorkeur te hebben voor European Sleeper (dit geldt ook voor GreenCityTrip/TCS)
Bij het op Somda ook geopperde Dinner Train zou ik niet weten wat men met 15 rijtuigen moet, zelfs met plukrijtuigen is dat een heel hoog aantal.
Op zondag 24 juli 2022 22:10 schreef boriq het volgende: European Sleeper probeert nu dus 2 miljoen euro aan werkkapitaal op te halen via crowdfunding. Ondanks dat het mij ook gek in de oren klinkt zouden ze een goede deal hebben kunnen krijgen waarmee ombouwen het waard is?
Al lijken mij reguliere rijtuigen met coupes dan alsnog sterk de voorkeur te hebben voor European Sleeper (dit geldt ook voor GreenCityTrip/TCS)
Misschien dat de 110cm extra lengte (27,5m tov normaal 26,4m) voordelen oplevert?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 24 juli 2022 22:10 schreef boriq het volgende: European Sleeper probeert nu dus 2 miljoen euro aan werkkapitaal op te halen via crowdfunding. Ondanks dat het mij ook gek in de oren klinkt zouden ze een goede deal hebben kunnen krijgen waarmee ombouwen het waard is?
Al lijken mij reguliere rijtuigen met coupes dan alsnog sterk de voorkeur te hebben voor European Sleeper (dit geldt ook voor GreenCityTrip/TCS)
Bij het op Somda ook geopperde Dinner Train zou ik niet weten wat men met 15 rijtuigen moet, zelfs met plukrijtuigen is dat een heel hoog aantal.
Draaistellen verkopen en als een vast object op een obscure locatie om te kunnen eten?
Na de vele uitvallen en vertragingen van de afgelopen week is DB er klaar mee en voert van 8-8 t/m 16-10 een veranderde dienstregeling door voor de ICE's naar Amsterdam en Brussel:
Op zondag 24 juli 2022 14:28 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zo dat mag weleens door de wasstraat zeg Fijne rijtuigen waren dat en ik hoop van ganser harte dat dit geen afvoer/sloop wordt maar herinzet!!
Als iemand nog naar Albanië gaat voor de treinen deze zomer, het is allemaal weer kloot'n.
De trein Elbasan - Dürres - Elbasan rijdt momenteel niet vanwege bosbranden en een beschadigd stuk spoor tussen Lekaj en Rroghozine en tussen Peqim en Bishqem. Volgende week HOPEN ze weer eens te rijden. Met enkel een trein op zaterdag en zondag. Elbasan v 06:00 Dürres a 8:53 Dürres v 15:00 Elbasan a 17:53
De treinen die tussen Shköder en Lac hebben gereden (die vanwege het nieuw aan te leggen tracé tussen Dürres en Tirana Centrum niet rijdt tussen Lac en Dürres) rijdt deze zomer niet. Daarvoor reed die alleen op dinsdagen....
Op zaterdag 30 juli 2022 20:55 schreef greavy het volgende: Als iemand nog naar Albanië gaat voor de treinen deze zomer, het is allemaal weer kloot'n.
De trein Elbasan - Dürres - Elbasan rijdt momenteel niet vanwege bosbranden en een beschadigd stuk spoor tussen Lekaj en Rroghozine en tussen Peqim en Bishqem. Volgende week HOPEN ze weer eens te rijden. Met enkel een trein op zaterdag en zondag. Elbasan v 06:00 Dürres a 8:53 Dürres v 15:00 Elbasan a 17:53
De treinen die tussen Shköder en Lac hebben gereden (die vanwege het nieuw aan te leggen tracé tussen Dürres en Tirana Centrum niet rijdt tussen Lac en Dürres) rijdt deze zomer niet. Daarvoor reed die alleen op dinsdagen....
[..] Waarom stoppen ze niet gewoon met het spoor daar
Het halve spoorwegnet wordt momenteel gerenoveerd. Dürres - Kashar(voorstad Tirana) wordt weer opnieuw aangelegd naar Tirana Centrum, en er komt een aansluiting naar Tirana Airport. Hierdoor kan de trein tussen Dürres en Shköder ook niet rijden tussen Dürres en Lac, omdat die een stuk dezelfde lijn gebruiken. En als dit klaar is, zou de lijn Dürres - Elbasan opgeknapt worden, en daarna Elbasan - Librazhd terug in dienst (al 5 jaar buiten dienst door een aardverschuiving waardoor het spoor over zo'n 20-25km verrot is en een spoorbrug ingestort zou zijn). En als dat klaar is, komt Librazhd - Pogradec weer in dienst, die volgens mij al zeker 15 jaar buiten dienst is. En dit allemaal met subsidiefondsen vanuit Europa en dergelijke.
De loonsverhogingen lopen al jaren achter op de inflatie, en voor de laatste CAO waren alle vakbonden het bedrijf al enorm tegemoet gekomen vanwege de pandemie. In de tussentijd zijn alle ouderen er vroegtijdig uitgebonjourd, alle jongeren overgestapt naar bedrijven waar ze niet worden afgezet met loonsverlagingen en eindeloze tijdelijke contractverlengingen, en alles daartussen moet maar harder en flexibeler werken zonder enige compensatie.
Op maandag 1 augustus 2022 14:25 schreef Ireyon het volgende: De loonsverhogingen lopen al jaren achter op de inflatie, en voor de laatste CAO waren alle vakbonden het bedrijf al enorm tegemoet gekomen vanwege de pandemie. In de tussentijd zijn alle ouderen er vroegtijdig uitgebonjourd, alle jongeren overgestapt naar bedrijven waar ze niet worden afgezet met loonsverlagingen en eindeloze tijdelijke contractverlengingen, en alles daartussen moet maar harder en flexibeler werken zonder enige compensatie.
En de reiziger maar bloeden met uitvallende treinen wegens personeelsgebrek. Ra ra
Op maandag 1 augustus 2022 14:25 schreef Ireyon het volgende: De loonsverhogingen lopen al jaren achter op de inflatie, en voor de laatste CAO waren alle vakbonden het bedrijf al enorm tegemoet gekomen vanwege de pandemie. In de tussentijd zijn alle ouderen er vroegtijdig uitgebonjourd, alle jongeren overgestapt naar bedrijven waar ze niet worden afgezet met loonsverlagingen en eindeloze tijdelijke contractverlengingen, en alles daartussen moet maar harder en flexibeler werken zonder enige compensatie.
Juist! Voor de toehoorders: dat stukje "de ouderen eruitgebonjourd" is vrij cruciaal want dat is namelijk de reden dat er opeens overal zulke gigantische tekorten zijn; vóór COVID waren er al tekorten, toen kwam COVID en stortte de economie even een week of twee in en begon iedereen te reorganiseren en mensen te ontslaan.
Godverdomme het is precies vijf jaar redelijk leuk geweest en echt alles is kut aan het worden en schijt aan de consument.
Waarom is het onmogelijk voor een scholier in Goor om gewoon een maandtrajectkaart naar Hengelo+btm aan te schaffen? Waarom kan dat alleen voor AL HET OV IN OOST NEDERLAND?
Op maandag 1 augustus 2022 15:42 schreef DeaDLocK2K het volgende: Godverdomme het is precies vijf jaar redelijk leuk geweest en echt alles is kut aan het worden en schijt aan de consument.
Waarom is het onmogelijk voor een scholier in Goor om gewoon een maandtrajectkaart naar Hengelo+btm aan te schaffen? Waarom kan dat alleen voor AL HET OV IN OOST NEDERLAND?
Fakking volksverlakkerij dit.
Een maandkaart Goor-Hengelo kost al ¤133,05. Altijd Vrij Twente Trein & Bus (in de trein alleen op ZHO geldig) kost ¤177.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven