Dit hele kanaal staat wel vol met zeer twijfelachtig materiaal, vind je ook niet?quote:
De neonproduktie van Oekraine was eigenlijk een bijprodukt van de Russische staalproduktie. Alle Sovjet staalfabrieken hadden lucht-condenseerinstallaties: lucht werd vloeibaar gemaakt (nadat de CO2 eruit verwijderd was?). De zuurstof werd gescheiden en gebruikt voor de staalproduktie. De rest van het mengsel, of enkel het niet gecondenseerde deel(?) (neon, helium en waterstof condenseren bij lagere temperatuur dan krypton, argon, stikstof en zuurstof) werd naar 2 fabrieken in Oekraine gestuurd die oa de neon verder zuiverden.quote:Op woensdag 22 juni 2022 00:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat Ukraine aan waardevolle grondstoffen heeft (maar onderstaande poster vergeet de Lithium en Neon te melden)
Ze hebben harm raketten nodig.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 23:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Rusland heeft nu hun air defense op orde en de TB2s zijn praktisch waardeloos geworden bevestigt Ukraine.
“It could widen our strike capabilities on the front lines.” But they also doubted that the Gray Eagles would be likely to survive more than a mission or two, making them not worth the cost of using the $10 million unmanned vehicles.
The Ukrainian pilots said that their Air Force has mostly pulled back strikes using Turkish Bayraktar drones, also known as TB-2s, which proved effective at stopping Russian armored advances during the battle of Kyiv. “They were very useful and important in the very first days, stopping those columns, but now that they’ve built up good air defenses, they’re almost useless,” said Moonfish, the Ukrainian fighter pilot. Ukrainian troops are limiting the use of Bayraktars to rare special operations and attack missions, the pilots said.
De kamikaze drone is honderden kilometers over de Donbas en over een stukje Rusland gevlogen voordat het zijn doel trof. Zie de kaart.quote:
quote:Footage of LNR troops seeking shelter amidst a catastrophic ammo depot detonation caused by a Ukrainian missile strike in Krasnyi Luch, #Luhansk. The second video looks like a portal to hell. Intense footage that you often don’t see this close up.
Die afstand zat ik net ook al te checken op google Earth ja. Indrukwekkende afstandquote:Op woensdag 22 juni 2022 10:15 schreef polderturk het volgende:
[..]
De kamikaze drone is honderden kilometers over de Donbas en over een stukje Rusland gevlogen voordat het zijn doel trof. Zie de kaart.
[ twitter ]
Honderden kilometers over Russisch gecontroleerd gebied zonder gedetecteerd te worden.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die afstand zat ik net ook al te checken op google Earth ja. Indrukwekkende afstand
Wow.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:16 schreef xpompompomx het volgende:
Instgramlinks delen gaat hier niet zo lekker helaas, maar dit is wel een intens filmpje:
https://www.instagram.com/p/CfFVLUALWtB/
[..]
Dat was kennelijk slechts een fragment. Hier is het hele filmpje, aanrader (quote:
Dan moet het wel een Ghost drone zijn die via satelliet bestuurd wordt want de enige andere die ze hebben is de Switchblade 600 maar die heeft een bereik van rond de 40kmquote:Op woensdag 22 juni 2022 10:15 schreef polderturk het volgende:
[..]
De kamikaze drone is honderden kilometers over de Donbas en over een stukje Rusland gevlogen voordat het zijn doel trof. Zie de kaart.
[ twitter ]
Ze hebben een flinke klapper gemaakt:quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:26 schreef xpompompomx het volgende:
Dat was kennelijk slechts een fragment. Hier is het hele filmpje, aanrader () : Footage of the event that took place on june 16th of a Ukrainian OTR-21 Tochka-U that hit a Russian ammunition depot
![]()
Ik wil geen Chamberlain doen maar ik weet niet of het het waard is om de sancties ook op die treinen per se te handhaven. Er wordt al zoveel niet gehandhaafd door schurkenstaten als Hongarije, moeten we dan willen dat Litouwen voet bij stuk houdt terwijl het voor Rusland een belangrijke toevoerweg is. Soms moet je de volwassene in de kamer zijn.quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dan moet het wel een Ghost drone zijn die via satelliet bestuurd wordt want de enige andere die ze hebben is de Switchblade 600 maar die heeft een bereik van rond de 40km
Je zou verwachten dat die dingen simpelweg door mensen op de grond gespot worden,zo snel gaan ze niet.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:21 schreef polderturk het volgende:
[..]
Honderden kilometers over Russisch gecontroleerd gebied zonder gedetecteerd te worden.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:21 schreef polderturk het volgende:
[..]
Honderden kilometers over Russisch gecontroleerd gebied zonder gedetecteerd te worden.
Om eens even hardop te fantaseren:quote:Op woensdag 22 juni 2022 16:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat die dingen simpelweg door mensen op de grond gespot worden,zo snel gaan ze niet.
Niet verrassend, Turkije is afhankelijk van graan import en lijkt nogal van deze oorlog te kunnen profiteren op economisch vlak. Hogere graanprijzen zijn natuurlijk een risico voor Erdogan.quote:Op woensdag 22 juni 2022 14:44 schreef HiZ het volgende:
Turks graanschip verlaat Marioepol? Dat klinkt als het begin van een nieuwe crisis.
Over killer robots gesproken.quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:02 schreef ExTec het volgende:
Nice.
Ukraine now has killer robots with machine guns
Hoe besturen ze zoiets? Route voorprogrammeren of met een vliegtuig met relaisverbinding?quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die afstand zat ik net ook al te checken op google Earth ja. Indrukwekkende afstand
Mehquote:Op woensdag 22 juni 2022 17:02 schreef ExTec het volgende:
Nice.
Ukraine now has killer robots with machine guns
Helaas. Die hond moet er toch aan geloven.quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Over killer robots gesproken.
Heb je deze al gezien?
https://mikeshouts.com/new-robot-makes-soldiers-obsolete-video/
Geen idee.quote:Op woensdag 22 juni 2022 18:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe besturen ze zoiets? Route voorprogrammeren of met een vliegtuig met relaisverbinding?
Ja, maar hij laat zijn neutrale positie zo wel varen. Dit is een pro-rusland actie.quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Niet verrassend, Turkije is afhankelijk van graan import en lijkt nogal van deze oorlog te kunnen profiteren op economisch vlak. Hogere graanprijzen zijn natuurlijk een risico voor Erdogan.
Omg!quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geen idee.
HEt schijnt trouwens een drone van ALiexpres geweest te zijn.
In het geval van graan denk ik dat het weinig keuze heeft:quote:Op woensdag 22 juni 2022 20:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, maar hij laat zijn neutrale positie zo wel varen. Dit is een pro-rusland actie.
Ondanks dat ik het heel stoer van Litouwen vind is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat je exclaves van landen gaat afsnijden.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik wil geen Chamberlain doen maar ik weet niet of het het waard is om de sancties ook op die treinen per se te handhaven. Er wordt al zoveel niet gehandhaafd door schurkenstaten als Hongarije, moeten we dan willen dat Litouwen voet bij stuk houdt terwijl het voor Rusland een belangrijke toevoerweg is. Soms moet je de volwassene in de kamer zijn.
Sollicitatie naar een vredesmissie.quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het heel stoer van Litouwen vind is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat je exclaves van landen gaat afsnijden.
ze kunnen het gewoon nog via zee bereiken natuurlijkquote:Op woensdag 22 juni 2022 21:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het heel stoer van Litouwen vind is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat je exclaves van landen gaat afsnijden.
Toch vind ik het ook wel een begrijpelijke reactie op de sneue dreigenmenten van Rusland richting Litouwen. En Litouwen staat dankzij NAVO in een sterke positie.quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Afsnijden?quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, in principe is het een goede internationale gewoonte om dergelijke landcorridors gewoon open te houden, ook in mindere tijden.quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Afsnijden?
De Rus kan gewoon over zee.
Het is dan ook gewoon open. Maar niet voor gesanctioneerde goederen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, in principe is het een goede internationale gewoonte om dergelijke landcorridors gewoon open te houden, ook in mindere tijden.
Daarom heb ik ook dubbele gevoelens bij het blokkeren van verkeer. Van de andere kant is het ook een goede internationale gewoonte om een land niet aan te vallen nadat je het veiligheidsgaranties in ruil voor kernwapens hebt gegeven.quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, in principe is het een goede internationale gewoonte om dergelijke landcorridors gewoon open te houden, ook in mindere tijden.
Je snapt volgens mij niet echt hoe het werkt. Er is geen effectief tekort aan gas op het moment en de Duitse overheid zal heus wel links of rechts aan genoeg gas/energie komen om haar voorraden te vullen. Met of zonder Rusland. Dat de energiemarkt bij elke ruft omhoog schiet komt o.a. door speculanten die de zakken snel willen/kunnen vullen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
https://www.destatis.de/E(...)-Products/_node.html
[ afbeelding ]
https://www.ft.com/content/6231877b-796f-4d56-8dc5-cfa0b00248de
Dit gaat niet goed hoor.
Ik denk zelf dat jij je praatjes laat aanpraten.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je snapt volgens mij niet echt hoe het werkt. Er is geen effectief tekort aan gas op het moment en de Duitse overheid zal heus wel links of rechts aan genoeg gas/energie komen om haar voorraden te vullen. Met of zonder Rusland. Dat de energiemarkt bij elke ruft omhoog schiet komt o.a. door speculanten die de zakken snel willen/kunnen vullen.
Wel ironisch dat je hem verwijt dat hij ons nazi's noemt, maar zelf noem je hem steevast Erdolf. Heb je ook wat met Poetin en Erdogan gemeen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 20:50 schreef quirina het volgende:
Ja maar Turkije vangt ook gevluchte Oekraners op.
Erdolf heeft altijd een ja-maar.
Daarom kan je Turkije niet vertrouwen zolang Erdolf daar zit.
Trouwens Erdolf noemt ons ook nazi's. Heeft ie toch wat gemeen met Poetin.
Ze hebben een heel assortiment aan drones, cool!quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:40 schreef xpompompomx het volgende:
HEt schijnt trouwens een drone van ALiexpres geweest te zijn.
Nee hoor, kun je zelf ook gewoon zien dat bij elke negatieve event de prijs onmiddelijk stijgt.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat jij je praatjes laat aanpraten.
Ja dus, is Duitsland nu ineens op goede voet? Een cpi van +33% in een maand is een economische nachtmerrie die ons ook gaat treffen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:25 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Nee hoor, kun je zelf ook gewoon zien dat bij elke negatieve event de prijs onmiddelijk stijgt.
Het is vooral een storm in een glas water. Als de nood hoog genoeg is zullen er bepaalde politieke beslissingen genomen worden (meer dirty stroom genereren, whatever) en zakt vervolgens die kunstmatig hoge prijs weer tot iets "acceptabels". Als er daadwerkelijk een maatschappelijke crisissituatie ontstaat (als in het zaakje stort in) wil ik best een wedje leggen om een modaal maandsalarisquote:Op woensdag 22 juni 2022 22:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dus, is Duitsland nu ineens op goede voet? Een cpi van +33% in een maand is een economische nachtmerrie die ons ook gaat treffen.
De discussie is dan ook nooit geweest of er een fysiek tekort aan gas is. Net zoals die discussie er bij er een hoge olieprijs ook niet is.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:01 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je snapt volgens mij niet echt hoe het werkt. Er is geen effectief tekort aan gas op het moment en de Duitse overheid zal heus wel links of rechts aan genoeg gas/energie komen om haar voorraden te vullen. Met of zonder Rusland. Dat de energiemarkt bij elke ruft omhoog schiet komt o.a. door speculanten die de zakken snel willen/kunnen vullen.
Nee dit valt samen met vele andere crisissen. Dit komt niet binnen 1-2 jaar goed maar wordt nog veel erger. Er is eigenlijk geen oplossing voor de energievoorziening van de grote Duitse industrie als fossiel te kort komt.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het is vooral een storm in een glas water. Als de nood hoog genoeg is zullen er bepaalde politieke beslissingen genomen worden (meer dirty stroom genereren, whatever) en zakt vervolgens die kunstmatig hoge prijs weer tot iets "acceptabels". Als er daadwerkelijk een maatschappelijke crisissituatie ontstaat (als in het zaakje stort in) wil ik best een wedje leggen om een modaal maandsalaris
Mijn ervaring tot nu toe met alle crisissen is dat het altijd wel goed is gekomen. Ondanks de doemdenkerij van velenquote:Op woensdag 22 juni 2022 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dit valt samen met vele andere crisissen. Dit komt niet binnen 1-2 jaar goed maar wordt nog veel erger. Er is eigenlijk geen oplossing voor de energievoorziening van de grote Duitse industrie als fossiel te kort komt.
Dit dus uiteindelijk zorgt een crisis ervoor dat zaken aangepakt worden. De Europese defensie is al 20 jaar zwak en de laatste 5 jaar gingen de investeringen mondjesmaat omhoog maar nu klapt men er echt geld tegenaan om het op te lossen. Hetzelfde met de energie afhankelijkheid. Dat is de EU ook al 20 jaar een doorn in het oog. Maar nu wordt doorgepakt.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn ervaring tot nu toe met alle crisissen is dat het altijd wel goed is gekomen. Ondanks de doemdenkerij van velen.
Soms zit het mee, vaak zit het tegen. En uiteindelijk zijn crisissen enablers van kansen. Als je tenminste de goede kant op denkt ipv. in paniek rondjes aan het rennen bent.
Denk je dat die "dirty stroom" tegen een vaste lage prijs kan worden opgewekt? Wat denk je dat meer vraag naar kolen met de prijs doet?quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het is vooral een storm in een glas water. Als de nood hoog genoeg is zullen er bepaalde politieke beslissingen genomen worden (meer dirty stroom genereren, whatever) en zakt vervolgens die kunstmatig hoge prijs weer tot iets "acceptabels". Als er daadwerkelijk een maatschappelijke crisissituatie ontstaat (als in het zaakje stort in) wil ik best een wedje leggen om een modaal maandsalaris
Nou ja natuurlijk is dat zo.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn ervaring tot nu toe met alle crisissen is dat het altijd wel goed is gekomen. Ondanks de doemdenkerij van velen.
Soms zit het mee, vaak zit het tegen. En uiteindelijk zijn crisissen enablers van kansen. Als je tenminste de goede kant op denkt ipv. in paniek rondjes aan het rennen bent.
Je hebt zelf evengoed geen idee hoe deze situatie zich gaat ontwikkelen, of je je nu wel of niet gaat redden, je zit er dan evengoed middenin.quote:Op woensdag 22 juni 2022 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja natuurlijk is dat zo.
Alleen over hoeveel crisissen samen praat je nu, dit is wel een crisis in wording van onmetelijke hoogte. Ik red me wel en maak me niet druk maar zou jij niet verbazen dat NLse sloompies helemaal in paniek raken als ze beseffen waar ze de eerste 2 jaar in verzeild raken.
Dit roept mijns inziens toch wel wat vragen op m.b.t. visie. Als Rusland altijd al die bedreiging is geweest voor de 'Europese vrede' zoals nu wordt beweerd, waarom worden er dan nu pas opeens zo rigoureus maatregelen genomen m.b.t. energie en defensie?quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus uiteindelijk zorgt een crisis ervoor dat zaken aangepakt worden. De Europese defensie is al 20 jaar zwak en de laatste 5 jaar gingen de investeringen mondjesmaat omhoog maar nu klapt men er echt geld tegenaan om het op te lossen. Hetzelfde met de energie afhankelijkheid. Dat is de EU ook al 20 jaar een doorn in het oog. Maar nu wordt doorgepakt.
Nee, het principe, vooral van Duitsland, was dat groeiende welvaart in Rusland het land zou brengen tot een normale(re) democratie en voor de Duitsers was dat de logische keuze omdat dit hun pad was geweest na 1945. Dat blijkt dus een misrekening geweest te zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2022 00:03 schreef Barbusse het volgende:
Ik geloof dat het beleid het geloof was in oneindige ecoconomische groei, whatever the cost.
Gewoon een niet zo heel erg wereldwijze vrouw met extreem weinig gevoel voor geopolitiek, ze deed al miljardenzaken met Poetin toen al tien jaar bleek wat voor een monster en een despoot hij was, wegkrassen die simpele aub, dat soort zachte wereldverbeteraars a la Chamberlain zijn levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2022 00:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het principe, vooral van Duitsland, was dat groeiende welvaart in Rusland het land zou brengen tot een normale(re) democratie en voor de Duitsers was dat de logische keuze omdat dit hun pad was geweest na 1945. Dat blijkt dus een misrekening geweest te zijn.
Het idee was dat hoe meer Rusland met het Westen in aanraking komt hoe meer het zal draaien richting ons waardestelsel. Dat is dus niet het geval.
Ik zie overigens hetzelfde patroon in relaties met China en ook daar zie ik het niet gaan gebeuren.
Eens hiermee, want dat is precies wat ik zeg. Teveel wensdenken achteraf, helaas. Qua laatste alinia, ik hoop dat je ernaast zit.quote:Op donderdag 23 juni 2022 00:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het principe, vooral van Duitsland, was dat groeiende welvaart in Rusland het land zou brengen tot een normale(re) democratie en voor de Duitsers was dat de logische keuze omdat dit hun pad was geweest na 1945. Dat blijkt dus een misrekening geweest te zijn.
Het idee was dat hoe meer Rusland met het Westen in aanraking komt hoe meer het zal draaien richting ons waardestelsel. Dat is dus niet het geval.
Ik zie overigens hetzelfde patroon in relaties met China en ook daar zie ik het niet gaan gebeuren.
Beleid? Decennia? Wij hebben toch feest gevierd sinds de muur gevallen is? Politici die anders wilden kregen toch geen poot aan de grond?quote:Op woensdag 22 juni 2022 23:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit roept mijns inziens toch wel wat vragen op m.b.t. visie. Als Rusland altijd al die bedreiging is geweest voor de 'Europese vrede' zoals nu wordt beweerd, waarom worden er dan nu pas opeens zo rigoureus maatregelen genomen m.b.t. energie en defensie?
Ik begrijp dat dit een clich is, maar er is het spreekwoord "je moet het dak repareren als de zon schijnt." Waarom zijn al die ontzettend belangrijke maatregelen tegen die als onvermijdelijk veronderstelde Russische agressie niet genomen in tijden van economische voorspoed, maar laat men het dan hierop aankomen waardoor het uiteindelijk veel meer pijn doet?
Dit is geen Captain Hindsight-verhaal, maar vooral een vraag wat dan in hemelsnaam het beleid was van de afgelopen 30 jaar. Hoe groot is het opportunisme wel niet en hoe serieus kun je dit soort beleidsmakers nog nemen?
De aanloop naar deze shit begon al in 2012.quote:Op donderdag 23 juni 2022 07:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Beleid? Decennia? Wij hebben toch feest gevierd sinds de muur gevallen is? Politici die anders wilden kregen toch geen poot aan de grond?
En de vraag is of dat niet gewoon onvermijdelijk is. Mensen zijn nauwelijks in staat om zich voor te bereiden op wat misschien over 10-20 jaar gebeurd. Dat zie je in alles. Pas zodra het serieus wordt komen de onvermijdelijke “hoe heeft dit kunnen gebeuren” en daarna eventueel maatregelen.
Ze exporteren niet alleen gas en olie.... En wat denk je dat deze oorlog meneer Putin kost??quote:Op donderdag 23 juni 2022 07:50 schreef quirina het volgende:
Rusland heeft economisch gezien nog geen klap gehad. Ze verkopen nog steeds gas en olie.
Alleen aan andere landen. Rusland volledig uitsluiten gaat niet.
De Duitsers hebben Nord Stream 2 n jaar na de Russische bezetting van de Krim goedgekeurd, ondanks vele waarschuwingen van met name Oost-Europese landen en de Verenigde Staten. Dat zegt toch wel genoeg. Wat mij betreft was het niet alleen dom en naef maar niks minder dan grove nalatigheid.quote:Op woensdag 22 juni 2022 23:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit roept mijns inziens toch wel wat vragen op m.b.t. visie. Als Rusland altijd al die bedreiging is geweest voor de 'Europese vrede' zoals nu wordt beweerd, waarom worden er dan nu pas opeens zo rigoureus maatregelen genomen m.b.t. energie en defensie?
Ik begrijp dat dit een clich is, maar er is het spreekwoord "je moet het dak repareren als de zon schijnt." Waarom zijn al die ontzettend belangrijke maatregelen tegen die als onvermijdelijk veronderstelde Russische agressie niet genomen in tijden van economische voorspoed, maar laat men het dan hierop aankomen waardoor het uiteindelijk veel meer pijn doet?
Dit is geen Captain Hindsight-verhaal, maar vooral een vraag wat dan in hemelsnaam het beleid was van de afgelopen 30 jaar. Hoe groot is het opportunisme wel niet en hoe serieus kun je dit soort beleidsmakers nog nemen?
Ideologisch gedreven groene politiekquote:Op donderdag 23 juni 2022 08:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
De Duitsers hebben Nord Stream 2 n jaar na de Russische bezetting van de Krim goedgekeurd, ondanks vele waarschuwingen van met name Oost-Europese landen en de Verenigde Staten. Dat zegt toch wel genoeg. Wat mij betreft was het niet alleen dom en naef maar niks minder dan grove nalatigheid.
Dat was het ja.quote:Op donderdag 23 juni 2022 08:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ideologisch gedreven groene politiek
Men wilde veel te graag van de kolen en de kerncentrales af. Daar werden offers voor gedaan.
Er is intussen veel veranderd in Berlijn, hebben ook het defensiebudget drastisch verhoogd.quote:Op donderdag 23 juni 2022 08:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat was het ja.
Als je niet gelooft in agressie en verdediging was het zelfs een goed plan.
Duitsland gebruikt het schoonste fossiel, makkelijk via pijplijn toegevoerd en heeft tijd om de conversie naar groen te doen. Van het geld en de goede relatie zou Rusland verwestersen. Win win![]()
Er was geen urgentie. Sinds 2014 werd er mondjesmaat wat gedaan maar niet op de schaalgrootte die nodig was.quote:Op woensdag 22 juni 2022 23:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Qua gas crisis is er denk ik ook een flink deel van de schuld op de liberalisering van de gasmarkt te schuiven. Dat je met eigenlijk een hele berg speculatieve bedrijven zit die “energie leveren “ maar eigenlijk gewoon met geld schuiven, zelf geen infrastructuur bouwen of onderhouden of wat dan ook. Dat soort bedrijven kijkt niet naar de lange termijn, of naar benodigde investeringen. En ze trekken geld uit de sector waardoor de echte energiebedrijven en netwerk beheerder minder kunnen investeren.quote:Op donderdag 23 juni 2022 08:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Er was geen urgentie. Sinds 2014 werd er mondjesmaat wat gedaan maar niet op de schaalgrootte die nodig was.
Zelfde met de begroting van Griekenland en pandemie voorbereidingen. Alles is korte termijn.
Dit dus, dat je je gasvoorraadbeheer daar ook nog eens afhankelijk van maakt.quote:Op donderdag 23 juni 2022 09:28 schreef nixxx het volgende:
[..]
Qua gas crisis is er denk ik ook een flink deel van de schuld op de liberalisering van de gasmarkt te schuiven. Dat je met eigenlijk een hele berg speculatieve bedrijven zit die “energie leveren “ maar eigenlijk gewoon met geld schuiven, zelf geen infrastructuur bouwen of onderhouden of wat dan ook. Dat soort bedrijven kijkt niet naar de lange termijn, of naar benodigde investeringen. En ze trekken geld uit de sector waardoor de echte energiebedrijven en netwerk beheerder minder kunnen investeren.
Dan heb ik het nog niet eens over directe politieke invloed zoals bijv de Duitse Gazprom dochter die de voorraden waarschijnlijk expres niet had aangevuld.
We waren beter af als we gewoon saai alleen nog Gasunie hadden gehad.
Ook als het nu nog saai gasunie was, ipv wat anders, hadden we niet ineens magisch meer gasvelden gehad om te exploiteren.quote:Op donderdag 23 juni 2022 09:28 schreef nixxx het volgende:
Stel het was overheid geweest, dan had de belastingbetaler de Gasleidingen van Rusland naar Europa betaald, zoals Nord Stream 2. Deze is niet in gebruik genomen. 9½ Mrd. Euroquote:Op donderdag 23 juni 2022 09:28 schreef nixxx het volgende:
[..]
Qua gas crisis is er denk ik ook een flink deel van de schuld op de liberalisering van de gasmarkt te schuiven. Dat je met eigenlijk een hele berg speculatieve bedrijven zit die “energie leveren “ maar eigenlijk gewoon met geld schuiven, zelf geen infrastructuur bouwen of onderhouden of wat dan ook. Dat soort bedrijven kijkt niet naar de lange termijn, of naar benodigde investeringen. En ze trekken geld uit de sector waardoor de echte energiebedrijven en netwerk beheerder minder kunnen investeren.
Dan heb ik het nog niet eens over directe politieke invloed zoals bijv de Duitse Gazprom dochter die de voorraden waarschijnlijk expres niet had aangevuld.
Infrastructuur is bij mijn weten nog steeds publiek domein (maar wellicht ligt dit bij Nordstream anders), dus ik begrijp je punt niet. Het probleem met het overlaten van de energievoorziening aan de markt is, dat dit alleen goed werkt als er geen schaarste is en vraag en aanbod vrij kunnen bewegen. En juist bij energie weten we al lang dat dit niet het geval is, maar doen overheden alsof dit wel zo is vanuit kortzichtigheid. De lage prijzen van de afgelopen jaren waren evenzozeer het gevolg van onevenwichtigheden als de huidige hoge prijzen en de vraag is of je die dynamiek moet willen met een basisvoorziening (m.i.: nee).quote:Op donderdag 23 juni 2022 09:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Stel het was overheid geweest, dan had de belastingbetaler de Gasleidingen van Rusland naar Europa betaald, zoals Nord Stream 2. Deze is niet in gebruik genomen. 9½ Mrd. Euro
Mee eens ja, ik ben geen voorstander van appeasement, maar om Rusland op de kast te jagen en onnodig boos te maken evenmin. Het is geen export, dus valt ook niet onder de EU sancties lijkt mij.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik wil geen Chamberlain doen maar ik weet niet of het het waard is om de sancties ook op die treinen per se te handhaven. Er wordt al zoveel niet gehandhaafd door schurkenstaten als Hongarije, moeten we dan willen dat Litouwen voet bij stuk houdt terwijl het voor Rusland een belangrijke toevoerweg is. Soms moet je de volwassene in de kamer zijn.
Het is doorvoer, en dat mag ook niet.quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:36 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Mee eens ja, ik ben geen voorstander van appeasement, maar om Rusland op de kast te jagen en onnodig boos te maken evenmin. Het is geen export, dus valt ook niet onder de EU sancties lijkt mij.
Er mogen bepaalde goederen rusland niet in. Dan maakt het niet uit of het rusland zelf is, die deze goederen wil importeren.quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:36 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Mee eens ja, ik ben geen voorstander van appeasement, maar om Rusland op de kast te jagen en onnodig boos te maken evenmin. Het is geen export, dus valt ook niet onder de EU sancties lijkt mij.
Nee, maar dan hadden we ook (Europawijd) niet zo’n volatiele gasmarkt gehad die op elke scheet reageert met paniek en bizarre prijs stijging. Zoals @Lurf zegt, dat moet je met een basis voorziening eigenlijk niet willen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 09:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ook als het nu nog saai gasunie was, ipv wat anders, hadden we niet ineens magisch meer gasvelden gehad om te exploiteren.
Ja kan, maar ik blijf het een domme zet vinden omdat het schending is van een eerder getekend verdrag, nu neemt Rusland bepaalde verdragen ook niet zo nauw , maar dan nog hoeft Litouwen/EU zich niet tot hetzelfde niveau te verlagen, en voor wat? Het levert ze niks op en werkt alleen maar escalerend.quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er mogen bepaalde goederen rusland niet in. Dan maakt het niet uit of het rusland zelf is, die deze goederen wil importeren.
Dat is maar de vraag.quote:Op donderdag 23 juni 2022 01:07 schreef Barbusse het volgende:
Los daarvan; ik denk nog steeds dat Oekrane deze oorlog kan winnen, ook al gaat het een langdurige strijd worden. Maar Rusland heeft al verloren op economisch en diplomatiek gebied.
Hoe verenigd is een front met leden die vaak zelfs ook lijnrecht tegenover elkaar staan (China en India bijvoorbeeld)?quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Zullen de machtsposities in de wereld verschuiven?
Dat niet alleen het westen maar er nu ook een oosters front (Rus,chi,ind) komt die ook op wereld nivo gaan meebeslissen?
Zeker.quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:53 schreef LanaMyst het volgende:
Het levert ze niks op en werkt alleen maar escalerend.
Hoe kom je er bij.quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat niet alleen het westen maar er nu ook een oosters front (Rus,chi,ind) komt die ook op wereld nivo gaan meebeslissen?
Voor intern politiek gebruik is die Litouwse blokkade wel erg nuttig.quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:53 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ja kan, maar ik blijf het een domme zet vinden omdat het schending is van een eerder getekend verdrag, nu neemt Rusland bepaalde verdragen ook niet zo nauw , maar dan nog hoeft Litouwen/EU zich niet tot hetzelfde niveau te verlagen, en voor wat? Het levert ze niks op en werkt alleen maar escalerend.
zou Litouwen willen deescaleren denk je?quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:53 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ja kan, maar ik blijf het een domme zet vinden omdat het schending is van een eerder getekend verdrag, nu neemt Rusland bepaalde verdragen ook niet zo nauw , maar dan nog hoeft Litouwen/EU zich niet tot hetzelfde niveau te verlagen, en voor wat? Het levert ze niks op en werkt alleen maar escalerend.
Ik zou zeggen: verbreed je horizon eens. Er is meer dan BNR en de BBC.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Werd op BNR over gesproken, je weet wel, niet de BBC.
Pijnlijk treffend.quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Dit gaat niet goed hoor.
Ben benieuwd waarom deze zender zo heilig is voor jouquote:Op donderdag 23 juni 2022 11:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Werd op BNR over gesproken, je weet wel, niet de BBC.
Leukerere vraag is hoe EU landen in de toekomst tegen DE aankijken. Lijken langzaam qua economie en militaire mogelijkheden te willen uitbreiden, tegelijekrtijd zien we een minder betrouwbaar en egoistischer Duitsland.quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Het lijkt er niet op iig. Litouwen reageert er nogal luchtig op (als ik Engelstalige Litouwse nieuwssite zo bekijk)quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou Litouwen willen deescaleren denk je?
https://www.cbsnews.com/n(...)t-systems-this-week/quote:The White House is expected to announce as soon as Thursday another assistance package for Ukraine that will include more High Mobility Artillery Rocket Systems (HIMARS) and more ammunition for the U.S.-provided Howitzers, according to U.S. officials.
Hopelijk zijn ze al weken lui aan het trainen daar.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
https://www.cbsnews.com/n(...)t-systems-this-week/
Zat ook wel in de pijplijn, natuurlijk.
Die HIMARS zijn nog volop in productie, en de VS heeft er al ladingen in Polen gestationeerd.
Hoe wil je in dit geval descaleren zonder Oekraene daarvoor op te offeren?quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:49 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Het lijkt er niet op iig. Litouwen reageert er nogal luchtig op (als ik Engelstalige Litouwse nieuwssite zo bekijk)
Maar de Baltische staten en Polen hebben toch al hun nekharen overeind staan was Rusland betreft, maar weten ook hoe het is om door Rusland onderdrukt te worden.
Maar er is sowieso niemand die enige moeite doet om te de-escaleren. Ja Frankrijk en Duitsland hebben het geprobeerd en dat wordt ze niet in dank afgenomen.
Het lijkt wel of de wereld compleet geschift is geworden, Putin voorop natuurlijk.
Yup. Trump was niet de enige die Duitsland waarschuwde dat het stupide en gevaarlijk is om je nek op het Russische hakblok te leggen hoor. Vele, vele andere partijen hebben jarenlang luidkeels gewaarschuwd.quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Dit gaat niet goed hoor.
Dat iets 100 jaar geleden niet werkte, betekent niet dat het nu ook niet zou kunnen werken.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe wil je in dit geval descaleren zonder Oekraene daarvoor op te offeren?
100 jaar geleden werd Tsjechoslowakije opgeofferd om te descaleren, dat hielp toen niet echt.
Maar de kerncentrales langer open houden ho maar. Drie reactors zijn afgeschakeld op 1 januari en er gaan nog eens drie van het net af aan het eind van dit jaar. In plaats van die dingen te heropenen/open te houden gaan ze flink meer kolen stoken. Stuitende hypocrisie van de Duitse groenenquote:
Zijn ze ook, de eerste ploeg was al klaar, verleden week, de VS ving meteen aan met de volgende rotatie.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:54 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hopelijk zijn ze al weken lui aan het trainen daar.
Ja Duitsland (en eigenlijk heel de EU) is een grote kettingbotsing van domme korte-termijnbesluiten.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:59 schreef J.B. het volgende:
[..]
Maar de kerncentrales langer open houden ho maar. Drie reactors zijn afgeschakeld op 1 januari en er gaan nog eens drie van het net af aan het eind van dit jaar. In plaats van die dingen te heropenen/open te houden gaan ze flink meer kolen stoken. Stuitende hypocrisie van de Duitse groenen
Oekrane steunen ben ik het ook wel mee eens om het Rusland zo moeilijk mogelijk te maken. En bepaalde sancties ook wel deels.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
100 jaar geleden werd Tsjechoslowakije opgeofferd om te descaleren, dat hielp toen niet echt.
Was al die rus banken uit SWIFT trappen "onnodig treiteren"?quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:11 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Oekrane steunen ben ik het ook wel mee eens om het Rusland zo moeilijk mogelijk te maken. En bepaalde sancties ook wel deels.
Maar sancties die meer schade doen aan de EU dan aan Rusland zelf, of van die pesterijtjes zoals met die spoorlijn vind ik niet verstandig.
Net zoals je niet hoeft toe te geven aan dreigementen van een agressieve tokkie buurman. Maar hem ook niet onnodig moet gaan treiteren.
Dat eerste niet en dat had ook duidelijk een functie, dat tweede heeft geen functie, net als het weren van Russische sporters, had ook onder neutrale vlag gekund.quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was al die rus banken uit SWIFT trappen "onnodig treiteren"?
Of bv al die kinderen van oligarchen naar rus terugsturen?
Kinderen van Russische oligarchen terugsturen lijkt me behoorlijk nuttig. Laat ze maar klagen bij hun mama's en papa's dat ze hun luxe leventje in het westen kwijt zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:20 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dat eerste niet en dat had ook duidelijk een functie, dat tweede heeft geen functie, net als het weren van Russische sporters, had ook onder neutrale vlag gekund.
Die energie boycot was wellicht valide geweest als Europa niet zelf aan het infuus had gelegen van Russisch gas.
Strikt genomen heb je SWIFT niet nodig hoor? Je kan ook met pallets geld gaan zeulen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:20 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dat eerste niet en dat had ook duidelijk een functie, dat tweede heeft geen functie, net als het weren van Russische sporters, had ook onder neutrale vlag gekund.
Die energie boycot was wellicht valide geweest als Europa niet zelf aan het infuus had gelegen van Russisch gas.
Nouja, de Duitsers bakken ze wel heel bruin, hun hele energiebeleid blijkt op drijfzand gebaseerd te zijn. In Zuid- en Oost-Europa hebben ze nog behoorlijk ingezet op LNG terminals, naar Duitsland kan gas echter alleen maar via pijpleidingen (voornamelijk vanuit Rusland) aangevoerd worden en staan er welgeteld 0 LNG terminals. Heel Europa zag dit tot op zekere hoogte aankomen omdat ze inzagen dat ze chantabel waren, behalve de Duitsers... Als gevolg van hun naviteit en hebzucht staan ze nu eigenlijk compleet voor aap.quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja Duitsland (en eigenlijk heel de EU) is een grote kettingbotsing van domme korte-termijnbesluiten.
Een belangrijke reden hiervoor was trouwens ook dat milieubeweging in D tegen LNG haven faciliteiten is. Was in mei op vakantie in Schleswig Hollstein (noorden) en daar waren Landtagverkiezingen. Verschillende partijen voerde Campagne met dat ze tegen extra LNG terminals waren.quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nouja, de Duitsers bakken ze wel heel bruin, hun hele energiebeleid blijkt op drijfzand gebaseerd te zijn. In Zuid- en Oost-Europa hebben ze nog behoorlijk ingezet op LNG terminals, naar Duitsland kan gas echter alleen maar via pijpleidingen (voornamelijk vanuit Rusland) aangevoerd worden en staan er welgeteld 0 LNG terminals. Heel Europa zag dit tot op zekere hoogte aankomen omdat ze inzagen dat ze chantabel waren, behalve de Duitsers... Als gevolg van hun naviteit en hebzucht staan ze nu eigenlijk compleet voor aap.
Klopt, maar we hielden ons in toen Georgi, Moldavi en Oekrane eerder grondgebied kwijt raakten, en nu zien we dat Rusland juist escaleert.quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat iets 100 jaar geleden niet werkte, betekent niet dat het nu ook niet zou kunnen werken.
Eens.quote:Maar dat is wat mij betreft het punt niet. Zolang Oekrane niet wil overgeven maar doorvechten, dienen we daarin bij te staan. Het is niet aan de rest van de wereld om te de-escaleren ten kosten van Oekrane.
Goed punt zelfs NL heeft LNG terminals gebouwd voor het geval dat en wij hebben zelf genoeg gas.quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nouja, de Duitsers bakken ze wel heel bruin, hun hele energiebeleid blijkt op drijfzand gebaseerd te zijn. In Zuid- en Oost-Europa hebben ze nog behoorlijk ingezet op LNG terminals, naar Duitsland kan gas echter alleen maar via pijpleidingen (voornamelijk vanuit Rusland) aangevoerd worden en staan er welgeteld 0 LNG terminals. Heel Europa zag dit tot op zekere hoogte aankomen omdat ze inzagen dat ze chantabel waren, behalve de Duitsers... Als gevolg van hun naviteit en hebzucht staan ze nu eigenlijk compleet voor aap.
Niet verstandig, wl veel deugpunten (tot de energierekening op de mat valt)quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:11 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Maar sancties die meer schade doen aan de EU dan aan Rusland zelf, of van die pesterijtjes zoals met die spoorlijn vind ik niet verstandig.
Als het 80 jaar geleden niet hielp zal het nu ook wel niet helpen?quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
De enige taal die Poetin kent is geweld.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:26 schreef riazop het volgende:
[..]
Als het 80 jaar geleden niet hielp zal het nu ook wel niet helpen?
Geen idee, ik ben geen historicus, maar de beweegredenen van Hitler (3e rijk stichten) en die van Putin (Tsarenrijk deels in ere herstellen) verschillen nieteens zo heel veel van elkaar. Als de beweegredenen nu compleet anders waren geweest had dit wellicht kunnen helpen maar nu niet verwacht ik.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:26 schreef riazop het volgende:
[..]
in 1942 was er nergens spraken van de-escaleren.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:26 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat van die spoorlijn valt onder de sancties: geen doorvoer van bepaalde producten.quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:11 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Oekrane steunen ben ik het ook wel mee eens om het Rusland zo moeilijk mogelijk te maken. En bepaalde sancties ook wel deels.
Net zoals je niet hoeft toe te geven aan dreigementen van een agressieve tokkie buurman. Maar hem ook niet onnodig moet gaan treiteren.
Ik snap niet zo waarom dat gezien wordt als pesten...quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:11 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
En juist daarom moeten we nu doorzetten en hoe pijnlijk het ook is/wordt, af van Russisch gas. Op die manier laat je je in de toekomst niet meer chanteren, n de situatie zal in de toekomst echt wel weer stabiliseren.quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:20 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Wel ironisch dat de EU, en de gestage uitbreiding daarvan (met nu o.a. Oekrane, Moldavi en andere Balkan landen) juist Hitlers droom was. Poetin heeft Oekrane om heel andere beweegredenen aangevallen dan "lebensraum", namelijk de aansluiting bij een militaire alliantie (die afgelopen decennia ook lekker aan uitbreiden was) die Rusland als vijand #1 ziet. Maar hey, het is Rusland die een "Tsarenrijk" in ere wil herstellen, het is niet de EU en NAVO die de afgelopen decennia tig landen hebben opgeslokt hoor.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:46 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben geen historicus, maar de beweegredenen van Hitler (3e rijk stichten) en die van Putin (Tsarenrijk deels in ere herstellen) verschillen nieteens zo heel veel van elkaar. Als de beweegredenen nu compleet anders waren geweest had dit wellicht kunnen helpen maar nu niet verwacht ik.
We vechten door tot de laatste Oekrainer? Zoiets?quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De enige taal die Poetin kent is geweld.
Gelukkig zit jij niet in de buurt van die rode knop.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:57 schreef YStec het volgende:
[..]
Het is oorlog, de vijand moet op welke manier dan ook teruggedrongen worden.
Nee. De EU was niet "Hitlers droom".quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Wel ironisch dat de EU, en de gestage uitbreiding daarvan (met nu o.a. Oekrane, Moldavi en andere Balkan landen) juist Hitlers droom was.
Poetin heeft laatst zelf nog toegegeven dat het gewoon om ordinair landjepik gaat. Bovendien was een eventueel Oekrans lidmaatschap van de Navo helemaal niet aan de ordenquote:Poetin heeft Oekrane om heel andere beweegredenen aangevallen dan "lebensraum", namelijk de aansluiting bij een militaire alliantie (die afgelopen decennia ook lekker aan uitbreiden was) die Rusland als vijand #1 ziet.
Er is nogal een verschil tussen landen die zelf ergens bij willen horen (rarara, waarom willen al die voormalig Warschaupactlanden toch zo graag bij het Westen horen en waarom willen ze toch zo weinig met Rusland te maken hebben?) en Imperialisme. Geen land dat er toe gedwongen wordt bij de NAVO of EU te komen.quote:Maar hey, het is Rusland die een "Tsarenrijk" in ere wil herstellen, het is niet de EU en NAVO die de afgelopen decennia tig landen hebben opgeslokt hoor.
Want jij gaat de energierekening van je buurman betalen?. En voor wat? Voor nutteloze sancties? Dat Oerkaine de Krim, waar 95% russofonen wonen, weer terug krijgt?quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:02 schreef YStec het volgende:
[..]
En juist daarom moeten we nu doorzetten en hoe pijnlijk het ook is/wordt, af van Russisch gas. Op die manier laat je je in de toekomst niet meer chanteren, n de situatie zal in de toekomst echt wel weer stabiliseren.
Je hebt geen andere keus, want Rusland zit iedereen om zich heen te waarschuwen en te bedreigen; als je er niets tegen doet, en Rusland z'n gang laat gaan (Moldavi, de Baltische staten, etc. etc.), geef je Rusland alleen maar kans om sterker te worden zodat ze straks nog meer kunnen eisen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:10 schreef riazop het volgende:
[..]
We vechten door tot de laatste Oekrainer? Zoiets?
Hitler wilde een verenigd Europa. Onder Duitse leiding.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee. De EU was niet "Hitlers droom".
Ja, want dat gaat helpen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar als je het allemaal zo belangrijk vindt mag je zelf naar het front gaan.
Inderdaad zeg... Een verenigd Europa onderling leiding van Hitler, of een verenigd Europa met democratische normen en waarden en Europese samenwerking is hetzelfde.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Hitler wilde een verenigd Europa. Onder Duitse leiding.
Daar zitten we niet ver vanaf nee.
En de domme naieve Hollander klapt zijn handen stuk. Niks geleerd van de WO2
Je hebt wel degelijk keus. Oekraine zou haar Russofone gebieden kunnen opgeven en NAVO lidmaatschap afwijzen.quote:
Want Von der Leyen is gekozen door het "Europese volk"?quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:18 schreef YStec het volgende:
[..]
of een verenigd Europa met democratische normen en waarden en Europese samenwerking is hetzelfde.
Waarom zou Oekrane niet bij de NAVO mogen horen eigenlijk?quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Je hebt wel degelijk keus. Oekraine zou haar Russofone gebieden kunnen opgeven en NAVO lidmaatschap afwijzen.
Maar ik snap best dat die oorlog daar genoeg upsides heft voor,vooral de Amerikanen om nog even door te trekken.
Ze kunnen daar allerlei nieuwe wapensystemen testen, en hun grondstoffen voor veel geld aan eu landen verkopen bv.
Zou Mexico bij een Chinees- Russische militaire alliantie mogen horen?quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zou Oekrane niet bij de NAVO mogen horen eigenlijk?
Dit is geen antwoord.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Zou Mexico bij een Chinees- Russische militaire alliantie mogen horen?
Okay, je hebt gelijk,de EU is niet democratisch. Opdoeken.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:20 schreef riazop het volgende:
[..]
Want Von der Leyen is gekozen door het "Europese volk"?
Juist
Of niet.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Je hebt wel degelijk keus. Oekraine zou haar Russofone gebieden kunnen opgeven en NAVO lidmaatschap afwijzen.
NEXIT!!11!!!!EINZ!!!quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:23 schreef YStec het volgende:
[..]
Okay, je hebt gelijk,de EU is niet democratisch. Opdoeken.
Als Mexico dat wil, dan zou dat toch best mogen?quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Ja. Soevereiniteit is een groot goed.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker en juist PVV- en FvDstemmers zullen dit beamen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:30 schreef YStec het volgende:
[..]
Ja. Soevereiniteit is een groot goed.
Ga je geen antwoord op krijgen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Is dat aan de orde dan? Nee.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:21 schreef riazop het volgende:
[..]
Laten we het hopen, maar ze zijn er wel een beetje laat mee.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:02 schreef YStec het volgende:
[..]
En juist daarom moeten we nu doorzetten en hoe pijnlijk het ook is/wordt, af van Russisch gas. Op die manier laat je je in de toekomst niet meer chanteren, n de situatie zal in de toekomst echt wel weer stabiliseren.
Nieuw infrastructuur aanleggen als alternatief voor Russische gas kost even tijd, maar als het eenmaal is, gaat alles weer soepeler lopen.
Leuk is het niet, maar je gaat er in de toekomst er veel beter voor staan.
Mensen lijken te vergeten dat we als EU elkaar hebben en de lasten samen kunnen dragen, en daardoor de pijn met z'n allen kunnen opvangen. Herstel gaat ook sneller als we elkaar bijstaan wanneer het pijn doet, dus het komt gewoon neer op 'even volhouden'.
Kratje Paulaner voor 12,80quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:34 schreef YStec het volgende:
Er is een energiecrisis gaande.
Duitsland zegt tegen Nederland: gooi die gasvelden in Groningen open, gewoon even goed leegpompen.
Nederland: nee, want x, y, z.
Duitsland: doe nou maar gewoon.
Nederland: nee.
Duitsland: ik geef je nu nog een kans h, achteraf niet zeggen dat je geen keus had.
Nederland: ok, nog steeds "nee".
Duitsland: ok, nou dan laat je me geen keus.
* Duitsland valt Nederland binnen.
Nederland: oh jeetje, weet je wat, neem Groningen maar.
...
...
X maanden verder...
Duitsland: geef Overijssel ook eventjes.
Nederland: ...
Nederland: is goed, de koffie staat klaar voor jullie.
Keuzes, keuzes.
Een etter stop je niet door alles maar door de vingers te zien, maar door collectief op te treden.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:47 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Laten we het hopen, maar ze zijn er wel een beetje laat mee.
Dat ge-etter is al jarenlang gaande, en zelfs zonder oorlog was het een chantage middel geweest.
Vraag me sowieso af of dit wel goed afloopt allemaal op de middellange termijn.
Het ziet er op dit moment in ieder geval vrij hopeloos uit allemaal.
De vraag is wel hoe je dat moet doen. Een pre-emptive strike op Rusland is natuurlijk een recept voor de vlam in de pan.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:09 schreef YStec het volgende:
[..]
Een etter stop je niet door alles maar door de vingers te zien, maar door collectief op te treden.
Als Oekrane stopt met vechten is er geen Oekrane meer. Als Rusland stopt met vechten... ja eh, gaan er minder mensen dood, of zo.
Pre-emptive strike op Rusland is de Russen aanvallen in... Rusland.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De vraag is wel hoe je dat moet doen. Een pre-emptive strike op Rusland is natuurlijk een recept voor de vlam in de pan.
Dat zul je dan ook moeten doen. Want als je de Russen uit Oekrane trapt, dan is het een kwestie van tijd tot dat opnieuw gebeurt. Misschien in Estland, of in Finland.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:13 schreef YStec het volgende:
[..]
Pre-emptive strike op Rusland is de Russen aanvallen in... Rusland.
Rusland aanvallen buiten de Russiche grenzen is geen pre-emptive strike.
Het is echt uiterst onwaarschijnlijk dat dat best zou mogen. In alle landen in Amerika waar het communisme/de Sovjet-Unie volgens de VS te veel voet aan de grond kreeg, zijn er door hen operaties uitgevoerd om de zittende regimes omver te werpen en te vervangen. In Cuba en Grenada zijn zelfs daadwerkelijke invasies geweest.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:29 schreef koemleit het volgende:
[..]
Als Mexico dat wil, dan zou dat toch best mogen?
Of denk jij dat de VS gaat invallen?
waarheid is natuurlijk ook dat niemand (vrijwillig) bij een Russische militaire alliantie wil horen.
Terugslaan is prima, zolang de souvereiniteit van Rusland beschermd wordt. Ergo, wat de EU nu al aan het doen is.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zul je dan ook moeten doen. Want als je de Russen uit Oekrane trapt, dan is het een kwestie van tijd tot dat opnieuw gebeurt. Misschien in Estland, of in Finland.
Het probleem moet bij de wortel aangepakt worden.
Nee maar het probleem is dat Rusland onderhand alles ziet als een existentile dreiging, dus ook als je hun troepen zou verdrijven van een plek waar ze niets te zoeken hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:13 schreef YStec het volgende:
[..]
Pre-emptive strike op Rusland is de Russen aanvallen in... Rusland.
Rusland aanvallen buiten de Russiche grenzen is geen pre-emptive strike.
En misschien moet jij jezelf dan de vraag beantwoorden of de-escaleren wel de juiste beslissing is.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:21 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Nee maar het probleem is dat Rusland onderhand alles ziet als een existentile dreiging, dus ook als je hun troepen zou verdrijven van een plek waar ze niets te zoeken hebben.
Ze zijn zelfs pissig dat Oekraine terugvecht en niet gelijk met pootjes omhoog op de rug is gaan liggen toen ze binnenvielen.
Vind het sowieso wel fijn dat Rusland onze buurman niet is en Duitsland momenteel redelijk ok is, al sluit ik niet uit dat de geschiedenis ook in Duitsland zich best nog weleens zou kunnen herhalen in een iets andere vorm.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:34 schreef YStec het volgende:
Er is een energiecrisis gaande.
Duitsland zegt tegen Nederland: gooi die gasvelden in Groningen open, gewoon even goed leegpompen.
Nederland: nee, want x, y, z.
Duitsland: doe nou maar gewoon.
Nederland: nee.
Duitsland: ik geef je nu nog een kans h, achteraf niet zeggen dat je geen keus had.
Nederland: ok, nog steeds "nee".
Duitsland: ok, nou dan laat je me geen keus.
* Duitsland valt Nederland binnen.
Nederland: oh jeetje, weet je wat, neem Groningen maar.
...
...
X maanden verder...
Duitsland: geef Overijssel ook eventjes.
Nederland: ...
Nederland: is goed, de koffie staat klaar voor jullie.
Keuzes, keuzes.
Het was wel Hitlers droom alleen in een andere jasje gestoken, ipv agressief landen aanvallen, worden ze nu met EU geld omgekocht.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee. De EU was niet "Hitlers droom".
[..]
Poetin heeft laatst zelf nog toegegeven dat het gewoon om ordinair landjepik gaat. Bovendien was een eventueel Oekrans lidmaatschap van de Navo helemaal niet aan de orden
[..]
Er is nogal een verschil tussen landen die zelf ergens bij willen horen (rarara, waarom willen al die voormalig Warschaupactlanden toch zo graag bij het Westen horen en waarom willen ze toch zo weinig met Rusland te maken hebben?) en Imperialisme. Geen land dat er toe gedwongen wordt bij de NAVO of EU te komen.
Dat er in de toekomst grote Europese machten met elkaar op de vuist zullen gaan lijkt me een gegeven. Want er is geen continent te vinden waar de afgelopen 2000 jaar zoveel oorlog is geweest en het lijkt er nog niet bepaald op dat we deze periode hebben afgesloten.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Vind het sowieso wel fijn dat Rusland onze buurman niet is en Duitsland momenteel redelijk ok is, al sluit ik niet uit dat de geschiedenis ook in Duitsland zich best nog weleens zou kunnen herhalen in een iets andere vorm.
Vertel mij dan eens, welke fascistische alleenheerser zit er precies in Brussel?quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:26 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Het was wel Hitlers droom alleen in een andere jasje gestoken, ipv agressief landen aanvallen, worden ze nu met EU geld omgekocht.
Zeker iets met LGBTwhatevers, mr problemsgeld?quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:26 schreef Tobias19xx het volgende:
Je identiteit, land, cultuur weggooien voor .
In ieder geval niet verder escaleren, we hebben te maken met een labiel regime die kernwapens bezit. Een regime wat niet rationeel en redelijk is, die redeneert vanuit een achterhaald, gewelddadig ideologisch wereldbeeld. Dus dan moet je inderdaad een rode lijn trekken, maar erin gaan porren met een stok om het monster nog kwader te maken is niet verstandig lijkt mij.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
En misschien moet jij jezelf dan de vraag beantwoorden of de-escaleren wel de juiste beslissing is.
Ik denk dat je zal moeten kiezen. Of ze zijn daar niet rationeel, en dan maakt het feitelijk geen bal uit wat we doen, want wat je zelf zegt, het feit dat Oekrane niet met z'n pootjes omhoog gaat liggen is al een escalatie,quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:30 schreef LanaMyst het volgende:
Een regime wat niet rationeel en redelijk is, die redeneert vanuit een achterhaald, gewelddadig ideologisch wereldbeeld.
Hoe brengt de EU precies de ideen van Hitler over rassenstrijd in de praktijk?quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:26 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Het was wel Hitlers droom alleen in een andere jasje gestoken, ipv agressief landen aanvallen, worden ze nu met EU geld omgekocht.
Dat krijg je met politici als Merkel, Timmermans en Co. Dan wordt je wensdenken op enig moment door de realiteit ingehaald.quote:Op donderdag 23 juni 2022 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja Duitsland (en eigenlijk heel de EU) is een grote kettingbotsing van domme korte-termijnbesluiten.
Wat een rare post.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:26 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nu wel ja, de Russen gaan wat ze met veel moeite hebben ingenomen van de nazi's niet na de oorlog weer ff teruggeven, zodat de EU/NAVO het weer kan inpikken. En er werd wel degelijk gesproken over toetreding van Oekrane tot de NAVO.
Als je een zwerver poen voor z'n neus houdt dan doet hij alles voor je, het is gewoon ordinaire omkoping. Je identiteit, land, cultuur weggooien voor . Aan de ene kant roeptoeteren mensen als jij "EU", maar aan andere kant janken jullie dat er zoiets als de Nederlandse identiteit wl bestaat.
Voor veel babyboomers is het inderdaad best vervelend dat ze nu ook eens zelf de gevolgen ondervinden van hun domme politieke beslissing om regimes als dat van Poetin en China te steunen in ruil voor goedkoop gas en plastic wegwerprotzooi.quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:47 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Laten we het hopen, maar ze zijn er wel een beetje laat mee.
Dat ge-etter is al jarenlang gaande, en zelfs zonder oorlog was het een chantage middel geweest.
Vraag me sowieso af of dit wel goed afloopt allemaal op de middellange termijn.
Het ziet er op dit moment in ieder geval vrij hopeloos uit allemaal.
Rationeel misschien wel als je het zo stelt, maar redelijk in ieder geval niet. Plus dat ze in een andere realiteit leven.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat je zal moeten kiezen. Of ze zijn daar niet rationeel, en dan maakt het feitelijk geen bal uit wat we doen, want wat je zelf zegt, het feit dat Oekrane niet met z'n pootjes omhoog gaat liggen is al een escalatie,
Of ze zijn wel rationeel.
De slachtofferrol hoort ook wel een beetje bij de Russische identiteit hoor. Lijkt me ook zoiets waar door menig filosoof al boeken vol over zijn geschreven.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:49 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Rationeel misschien wel als je het zo stelt, maar redelijk in ieder geval niet. Plus dat ze in een andere realiteit leven.
Zij zien NAVO als defensieve alliantie als een bedreiging, in onze ogen is dat vreemd, ze hebben immers geen kwaad in de zin en alleen een beschermende rol.
Maar voor een agressief land als Rusland die ambities heeft om hun territorium uit te breden is een verdedigingsmacht indirect natuurlijk wel een bedreiging voor hun plannen, en een directe bedreiging als ze die plannen willen uitvoeren.
Als de buurman zijn hele huis volhangt met bewakings apparatuur en een waakhond die indringers aanvalt.
Is dat onder normale omstandigheden geen bedreiging voor anderen.
Voor mensen met kwade bedoelingen die zijn huis leeg willen roven is dat wel degelijk een bedreiging.
Dus het feit dat Rusland zich door de Navo bedreigt voelt zegt eigenlijk meer over Rusland dan over de Navo.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:26 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nu wel ja, de Russen gaan wat ze met veel moeite hebben ingenomen van de nazi's niet na de oorlog weer ff teruggeven, zodat de EU/NAVO het weer kan inpikken. En er werd wel degelijk gesproken over toetreding van Oekrane tot de NAVO.
Als je een zwerver poen voor z'n neus houdt dan doet hij alles voor je, het is gewoon ordinaire omkoping. Je identiteit, land, cultuur weggooien voor . Aan de ene kant roeptoeteren mensen als jij "EU", maar aan andere kant janken jullie dat er zoiets als de Nederlandse identiteit wl bestaat.
Wist ik eigenlijk niet, had Russen wel hoger ingeschat. Maar hebben ze een soortgelijke mentaliteit als moslimextremisten inderdaad, die hebben er ook altijd een handje van anderen te schuld te geven en zelfreflectie is hen totaal vreemd..quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De slachtofferrol hoort ook wel een beetje bij de Russische identiteit hoor. Lijkt me ook zoiets waar door menig filosoof al boeken vol over zijn geschreven.
En gezien de wijze waarop de Russen als beesten tekeer gaan in Oekrane heeft de VS daar ook altijd gelijk in gehad. Als de Russen al lopen te janken over het NAVO lidmaatschap - een verdedigingsorganisatie tegen Russisch expansionisme en imperialisme - van hun buurlanden, dan heeft de VS helemaal een punt dat ze geen bases van de Russische horde in hun buurlanden tolereren.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is echt uiterst onwaarschijnlijk dat dat best zou mogen. In alle landen in Amerika waar het communisme/de Sovjet-Unie volgens de VS te veel voet aan de grond kreeg, zijn er door hen operaties uitgevoerd om de zittende regimes omver te werpen en te vervangen. In Cuba en Grenada zijn zelfs daadwerkelijke invasies geweest.
Het westen heeft zelf ook kernwapens, de Russen tekenen net zo zeer hun eigen doodvonnis wanneer ze stoer gaan lopen doen met hun kernwapens.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:30 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
In ieder geval niet verder escaleren, we hebben te maken met een labiel regime die kernwapens bezit. Een regime wat niet rationeel en redelijk is, die redeneert vanuit een achterhaald, gewelddadig ideologisch wereldbeeld. Dus dan moet je inderdaad een rode lijn trekken, maar erin gaan porren met een stok om het monster nog kwader te maken is niet verstandig lijkt mij.
Plus dat de kernwapens van Rusland logistiek en technisch gezien waarschijnlijk in een waardeloze toestand zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het westen heeft zelf ook kernwapens, de Russen tekenen net zo zeer hun eigen doodvonnis wanneer ze stoer gaan lopen doen met hun kernwapens.
Tja, dit is nogal een kip/ei-verhaal waar we toch niet uitkomen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En gezien de wijze waarop de Russen als beesten tekeer gaan in Oekrane heeft de VS daar ook altijd gelijk in gehad. Als de Russen al lopen te janken over het NAVO lidmaatschap - een verdedigingsorganisatie tegen Russisch expansionisme en imperialisme - van hun buurlanden, dan heeft de VS helemaal een punt dat ze geen bases van de Russische horde in hun buurlanden tolereren.
Als bepaalde planten er om bekend staan veel ongedierte aan te trekken dan verwijder ik ze uit mijn tuin.
Ik heb wel iets gelezen over "filtration camps". Hoe was dat ook al weer?quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar zijn al die concentratiekampen in de EU waar Joden worden vergast dan?
De enige reden dat Rusland geen NAVO aan de grens wil is dat dat Poetin ervan weerhoudt de nieuwe Peter de Grote te worden:quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, dit is nogal een kip/ei-verhaal waar we toch niet uitkomen.Het Russische standpunt zal waarschijnlijk precies het omgekeerde hiervan zijn en de reden dat ze geen verdere NAVO-uitbreiding aan hun grenzen willen.
Natuurlijk wordt daarover gesproken, het was een uitdrukkelijke wens van Oekrane en het staat nota bene in hun grondwet. Ieder aan Rusland grenzend land wat z'n soevereiniteit/onafhankelijkheid wil garanderen wordt praktisch tot NAVO toetreding gedwongen omdat ze anders hun leven niet zeker zijn met die club criminelen in het Kremlin.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:26 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Klopt maar je vergeet n ding, een gemiddelde westerling hecht veel meer waarde aan de positieve dingen in het leven en het leven zelf.quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het westen heeft zelf ook kernwapens, de Russen tekenen net zo zeer hun eigen doodvonnis wanneer ze stoer gaan lopen doen met hun kernwapens.
Tenzij het Westen tot ze door kan dringen en duidelijk kan maken dat ze een veel beter leven kunnen hebben als ze die rijken een pak slaag geven.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:00 schreef LanaMyst het volgende:
Ik denk dat Russen veel onverschilliger zijn tegenover het leven en het ze daarom ook minder interesseert als ze de lucht in gaan en het westen daarin meeneemt.
Uit een documentaire met Florrie Rost van Tonningen:quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:26 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Want brussel is druk in de weer met de Endlsung, ja?quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:16 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Uit een documentaire met Florrie Rost van Tonningen:
"Mijn man zou trots zijn op wat er nu in Brussel is bereikt. Dit is waar wij voor streden"
De snelwegen bedoelde ze, nou goed.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want brussel is druk in de weer met de Endlsung, ja?
Een verwend, volgevreten, decadent nest verandert in 5 minuten in een beest als de nood aan de man komt. Er zijn mensen die zeggen: zolang er nog geklaagd word, is er nog niets aan de hand. Kom eens aan het kind van een moeder.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:00 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Klopt maar je vergeet n ding, een gemiddelde westerling hecht veel meer waarde aan de positieve dingen in het leven en het leven zelf.
De gemiddelde Rus (de rijken buiten beschouwing gelaten) heeft vaak een deprimerend bestaan met wodka als enige troost. En vaak ook nog veel geloviger als de gemiddelde Europeaan.
Ik denk dat Russen veel onverschilliger zijn tegenover het leven en het ze daarom ook minder interesseert als ze de lucht in gaan en het westen daarin meeneemt.
Die moeten duidelijk nog hard doorwerken voor ze met pensioen kunnen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:50 schreef Rudolf_Radwanski het volgende:
For example, now Russians will raise their retirement age - up to 65 children for men and 63 years for women.
Yup, en daar trappen mensen in....quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:16 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Uit een documentaire met Florrie Rost van Tonningen:
"Mijn man zou trots zijn op wat er nu in Brussel is bereikt. Dit is waar wij voor streden"
Dat gaat niet gebeuren of iig voorlopig niet. De meesten worden gewoon wijsgemaakt dat al hun problemen de schuld zijn van het Westen en de Russen die wel doorhebben hoe het zit worden het land uitgejaagd of vakkundig onderdrukt.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is de ideale situatie: Dat het Russische regime van binnenuit omver wordt geworpen.
En vergeet ook niet; onder Putin heeft de gemiddelde Rus een grote welvaartssprong gemaakt.quote:Op donderdag 23 juni 2022 20:39 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren of iig voorlopig niet. De meesten worden gewoon wijsgemaakt dat al hun problemen de schuld zijn van het Westen en de Russen die wel doorhebben hoe het zit worden het land uitgejaagd of vakkundig onderdrukt.
Precies. Als de Russen pijn in hun portemonnee krijgen, komt het regime flink onder druk te staan.quote:Op donderdag 23 juni 2022 20:46 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En vergeet ook niet; onder Putin heeft de gemiddelde Rus een grote welvaartssprong gemaakt.
De mens is wat dat betreft vrij egoistisch.
Ja maar die krijgen geen pijn in hun portemonnee.quote:Op donderdag 23 juni 2022 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. Als de Russen pijn in hun portemonnee krijgen, komt het regime flink onder druk te staan.
Ze krijgen heel veel pijn.quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:19 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja maar die krijgen geen pijn in hun portemonnee.
Wij hier in Europa wel.
Zij niet, wij welquote:Op donderdag 23 juni 2022 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze krijgen heel veel pijn.
Het Hitleriaanse idee van 1 Europa onder Duitse leiding is al erg genoeg.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hoe brengt de EU precies de ideen van Hitler over rassenstrijd in de praktijk?
...
Dat kan je blijven herhalen, maar dat is nutteloos.quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)l#coral_talk_wrapper
MSM bericht ook meer over een Russische overwinning in het oosten. Gezien de trage leveringen zie ik ze geen terrein meer terugwinnen.
Het tot staan brengen en een deal sluiten wel.
Mogen ze daar ook nog even de tijd hebben om het te proberen voordat je ze onder de bus gooitquote:Op donderdag 23 juni 2022 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)l#coral_talk_wrapper
MSM bericht ook meer over een Russische overwinning in het oosten. Gezien de trage leveringen zie ik ze geen terrein meer terugwinnen.
MSM bericht ook meer over een Russische overwinning in het oosten. Gezien de trage leveringen zie ik ze geen terrein meer terugwinnen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat kan je blijven herhalen, maar dat is nutteloos.
Tot zover het 'inlegvelletje'quote:Premier Rutte had aanvankelijk bezwaren tegen het kandidaat-lidmaatschap van Oekrane, maar slikte zijn bezwaren later in.
De leveringen van wapens worden niet minder. En Rusland loopt leeg.quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij hebt nog helemaal niks goed voorspeld.quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De leveringen van wapens worden niet minder. En Rusland loopt leeg.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Yup, dat Rusland al zijn troepen uit heel Oekraene haalt, het verdrag uit 1994 weer respecteert en excuses maakt richting de Oekraense en Russische bevolking.quote:Op donderdag 23 juni 2022 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nederland staat op plaats 8 in de corruptie index, Oekrane op 122, Rusland op 136.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)-corrupt-is-oekraine
Nee gaat om toetreding EU, en om Zelensky te kakken te zetten.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nederland staat op plaats 8 in de corruptie index, Oekrane op 122, Rusland op 136.
Verder niet relevant voor de oorlog overigens, behalve dat Russische propagandisten de oorlog goed praten door Oekraene weg te zetten als een corrupt land.
Alsof dat een vrijbrief geeft om het land in puin te schieten en de bevolking te vermoorden.
Wat nog jaren gaat duren, en waarbij Oekraene niet veel corrupter is dan enkele andere EU landen...quote:
Hij wordt niet te kakken gezet.quote:, en om Zelensky te kakken te zetten.
Das niet waar ze zijn veel corrupter dan andere EU landen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat nog jaren gaat duren, en waarbij Oekraene niet veel corrupter is dan enkele andere EU landen...
[..]
Hij wordt niet te kakken gezet.
Volgens het interview dat je aanhaalt niet.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das niet waar ze zijn veel corrupter dan andere EU landen.
https://tradingeconomics.(...)dex?continent=europe
Nee,quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom de BBC?
Heb je me hier berhaupt wel eens zien linken naar een bericht van hun dan?
Gaat er meer om dat de engelstalige wereld zo ongeveer 1000x zo groot is dan die luie journalisten in NL, die per definitie hopeloos achter de feiten aan lopen.
Nee dat zeiden ze ook in het interview, de ene slechtste van Europa net boven Rusland. Waar het ook corrupt is maar waar duidelijk is wie er corrupt zijn (Poetin bepaalt)quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens het interview dat je aanhaalt niet.
Waarom wijk je qua interpretatie daarvan af?
Ik snap wel dat iemand die anti Oekrane is daar moeite mee heeft.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat je meestal erg slecht genformeerd bent net zoals die pro-Oekrane(VS) journalistiek van de BBC.
Anti oostblok. Anti verheerlijking van een stel idioten.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik snap wel dat iemand die anti Oekrane is daar moeite mee heeft.
Rusland staat op 136, Oekrane op 122.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dat zeiden ze ook in het interview, de ene slechtste van Europa net boven Rusland. Waar het ook corrupt is maar waar duidelijk is wie er corrupt zijn (Poetin bepaalt)
Je begrijpt dat een lagere positie op de lijst meer corruptie inhoudt en niet andersom? Positie 122 en 136 zijn op wereldschaal, in Europa zijn Oekrane en Rusland hekkensluiter.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rusland staat op 136, Oekrane op 122.
Verder werd gezegd dat Oekraene niet veel corrupter is dan Roemeni.
Das war einmal:quote:Op donderdag 23 juni 2022 20:46 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En vergeet ook niet; onder Putin heeft de gemiddelde Rus een grote welvaartssprong gemaakt.
Dan kom je met een duidelijke stijgende schaal, en dan zeg je das war einmal.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
Das war einmal:
[ afbeelding ]
Rusland kent sinds 2008 alleen maar stagnatie.
Nederland staat op plaats 8.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:38 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je begrijpt dat een lagere positie op de lijst meer corruptie inhoudt en niet andersom? Positie 122 en 136 zijn op wereldschaal, in Europa zijn Oekrane en Rusland hekkensluiter.
Ja dus, wat is het corruptste land van de EU straks dan?quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nederland staat op plaats 8.
Oekraene en Rusland staan inderdaad onderaan op de Europese lijst, maar Rusland dus stukkie lager dan Oekraene.
De gemiddelde Rus is er sinds 2008 geen dollar op vooruit gegaan, of kan je geen grafieken lezen? Bij 14 jaar zonder inkomensgroei lijkt me 'das war einmal' wel toepasselijk.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan kom je met een duidelijke stijgende schaal, en dan zeg je das war einmal.
Nederland staat op plaats 8. Ja, en?quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nederland staat op plaats 8.
Oekraene en Rusland staan inderdaad onderaan op de Europese lijst, maar Rusland dus stukkie lager dan Oekraene.
Geen idee.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dus, wat is het corruptste land van de EU straks dan?
Kijk waar ze vandaan komen en dat is gezien de sancties na de Krim niet verkeerd. Ze zijn er iig niet op achteruit gegaan.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:49 schreef J.B. het volgende:
[..]
De gemiddelde Rus is er sinds 2008 geen dollar op vooruit gegaan, of kan je geen grafieken lezen? Bij 14 jaar zonder inkomensgroei lijkt me 'das war einmal' wel toepasselijk.
Oh, genoeg Russische propagandisten gezien die bij het rechtvaardigen van de invasie er op wijzen dat Oekraene door en door corrupt is.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Nederland staat op plaats 8. Ja, en?
En Rusland staat inderdaad een stukje lager dan Oekrane. Maar er is niemand, inclusief Rusland zelf, die beweert dat ze in Oekrane zijn om corruptie te bestrijden.
Ze zitten anders nog steeds niet op het niveau van 2013.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk waar ze vandaan komen en dat is gezien de sancties na de Krim niet verkeerd. Ze zijn er iig niet op achteruit gegaan.
Dan is Nederland sinds 2008 dus ook gestagneerd. En nu?quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
Das war einmal:
[ afbeelding ]
Rusland kent sinds 2008 alleen maar stagnatie.
quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kijk waar ze vandaan komen en dat is gezien de sancties na de Krim niet verkeerd. Ze zijn er iig niet op achteruit gegaan.
Waar dan? De discussie m.b.t. corruptie in Oekrane gaat mijns inziens over versnelde toetreding tot de EU. Ik heb nergens een rechtvaardiging voor de invasie gezien vanwege corruptie. Maar dat kan ik gemist hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, genoeg Russische propagandisten gezien die bij het rechtvaardigen van de invasie er op wijzen dat Oekraene door en door corrupt is.
http://rusautonews.com/20(...)the-past-five-years/quote:4 Sept 2019 — New car prices have risen by 76% in Russia over the past five years
Toch heeft hij hier ondanks alleen wel gewoon gelijk natuurlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nou nou, dit is ook wel weer erg escalerend h. Kun je niet beter gewoon erkennen dat je de strijd verloren hebt en tot een deal (namelijk dat je ernaast zat) komen met ExTec?
Zou voor het eerst zijn dan.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Toch heeft hij hier ondanks alleen wel gewoon gelijk natuurlijk.
Klopt, maar zo'n mooie aangelegenheid om hem een koekje van eigen deeg te geven kon ik niet laten schietenquote:Op donderdag 23 juni 2022 23:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Toch heeft hij hier ondanks alleen wel gewoon gelijk natuurlijk.
Itali.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dus, wat is het corruptste land van de EU straks dan?
quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk zitten we op n lijn, grotendeels.
De zogenaamde frontlijn 🙃quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk zitten we op n lijn, grotendeels.
Oekrane is over 10 jaar een grotere vijand dan Rusland.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk zitten we op n lijn, grotendeels. Rusland moet klein gemaakt worden, samen met die andere Oostblok bitchlanden. Alleen dat geslijm over Oekrane trek ik niet.
En we willen geen nucleaire oorlog, en geen enorme recessie, en een machtiger leger.
Nederland is vier keer rijker, dit toont gewoon het falen aan van Poetin. Nederland is er iets op vooruit gegaan terwijl het al een ontwikkeld land is, Rusland groeit niet terwijl het feitelijk een ontwikkelingsland is. Normaliter groeien opkomende markten aanzienlijk sneller, een uitstekend voorbeeld om het falen van Poetin te illustreren is de vergelijking met China:quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan is Nederland sinds 2008 dus ook gestagneerd. En nu?
[ afbeelding ]
Ik heb geen voorbeelden, dan moet ik helemaal in het verleden gravenquote:Op donderdag 23 juni 2022 23:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waar dan? De discussie m.b.t. corruptie in Oekrane gaat mijns inziens over versnelde toetreding tot de EU. Ik heb nergens een rechtvaardiging voor de invasie gezien vanwege corruptie. Maar dat kan ik gemist hebben.Als je er voorbeelden van hebt, zie ik ze graag.
Dat er geslijmd wordt over Oekraene zit tussen je oren.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Eigenlijk zitten we op n lijn, grotendeels. Rusland moet klein gemaakt worden, samen met die andere Oostblok bitchlanden. Alleen dat geslijm over Oekrane trek ik niet.
En we willen geen nucleaire oorlog, en geen enorme recessie, en een machtiger leger.
De punten t/m het fascistische regime zijn mijns inziens inderdaad allemaal onderwerp van de discussie geweest. Dus tot zover met je eens dat dat werd aangedragen. Of dat allemaal altijd het doel had om de oorlog te rechtvaardigen, kun je nog over twisten. Bepaalde invalshoeken naar boven brengen betekent niet automatisch dat je iets rechtvaardigt. Maar dit geheel terzijde.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 00:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik heb geen voorbeelden, dan moet ik helemaal in het verleden graven![]()
Vanaf het begin trof je het en der Russische trollen die de oorlog rechtvaardigden vanwege de agressieve uitbreidingsdrift van de EU, de Navo, het fascistische regime in Oekrane en het was toch al een reddeloos verloren door en door corrupt land.
Voorbeeld van een Russische trol die ik afgelopen week elders trof:quote:Op vrijdag 24 juni 2022 00:54 schreef Repentless het volgende:
[..]
De punten t/m het fascistische regime zijn mijns inziens inderdaad allemaal onderwerp van de discussie geweest. Dus tot zover met je eens dat dat werd aangedragen. Of dat allemaal altijd het doel had om de oorlog te rechtvaardigen, kun je nog over twisten. Bepaalde invalshoeken naar boven brengen betekent niet automatisch dat je iets rechtvaardigt. Maar dit geheel terzijde.
Ik heb echter nergens gezien of gelezen dat corruptie in Oekrane als reden of rechtvaardiging van de invasie werd aangedragen.
Dit is toch geen rechtvaardiging voor de invasie vanwege corruptie?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 01:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voorbeeld van een Russische trol die ik afgelopen week elders trof:
Het is wat Europa en de VS en de corrupte regering inde Oekraine (op plaats 122 van de corrupte landen meest recentelijke update) aangericht hebben, het daar na negeren van de waarschuwingen van het Kremlin om te stoppen en koers te wijzigen en daar na verrast zijn dat door het continu uitdagen van het Kremlin ze besluiten van zich af te slaan. Koren op de molen van de politici, die nu werkelijk bij alle problemen roepen dat het door dit conficit komt en de bevolking aan alle kanten een oor aan naait. Het is in en in triest dat het zo ver is gekomen. Dat vinden de meeste mensen in Rusland ook. Maar er komt geen vrede zo lang er wapens geleverd worden, hoe ver het dan gaat verder etteren, geen idee, maar een wereldoorlog (wat het eigenlijk al is) is dichter bij als nooit te voren voor onze generaties.
Dit soort reacties tref je her en der op social media en bij berichten en videos over de oorlog in Oekrane.
tijdelijk leuk, maar er valt geen schip mee te bezeilen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tenzij het Westen tot ze door kan dringen en duidelijk kan maken dat ze een veel beter leven kunnen hebben als ze die rijken een pak slaag geven.
Dat is de ideale situatie: Dat het Russische regime van binnenuit omver wordt geworpen.
De Oost-Europeanen willen na decennialang onder een door de Russen opgetuigde en gedomineerde dictatuur geleefd te hebben nooit meer iets met dat smerige volk te maken hebben. Het zegt wel genoeg dat zelfs het meest aan de Russen verwante volk - de Oekraners - hun bloed wel kan drinken.quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:34 schreef J.B. het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt daarover gesproken, het was een uitdrukkelijke wens van Oekrane en het staat nota bene in hun grondwet. Ieder aan Rusland grenzend land wat z'n soevereiniteit/onafhankelijkheid wil garanderen wordt praktisch tot NAVO toetreding gedwongen omdat ze anders hun leven niet zeker zijn met die club criminelen in het Kremlin.
Hebben ze mooiere modder in hun straten gekregen?quote:Op donderdag 23 juni 2022 20:46 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen Rusland moet straatarm en ongevaarlijk gemaakt worden. De Oekraners hebben duidelijk laten merken niets meer te maken te willen hebben met hun weerzinwekkend smerige buurvolk.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Daar denken de trollen anders over, die stellen dat Rusland niet anders kon dankzij een combinatie van factoren, zoals in die reactie staat.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 01:08 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is toch geen rechtvaardiging voor de invasie vanwege corruptie?
die is nooit bijgedraait. Waar zegt hij geen voorstander te zijn van toetreding of waar is hij in bijgedraaid?quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:32 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wat is de reden dat de MP heeft bijgedraaid met betrekking tot Oekrane tot de EU?
Wel heel benieuwd of dat ding ook nog slachtoffers heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 09:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
En niet gewoon uit de lucht pleuren, nee, gewoon ff 180 graden draaien en terug
Ik ben blij dat Oekrane ze nu ter beschikking heeft, maar ik vind al die filmpjes toch ook wel telkens weer een behoorlijke realiteitcheck betreffende hoe vreselijk al dat oorlogstuig toch ook is. Door de tijd waarin we leven is dat nu allemaal veel duidelijker zichtbaar op social media enzo.quote:
Oorlogstuig is helaas niet echt gemaakt om plezier mee te hebben. Maar het klopt dat deze oorlog tot nu toe 1 van de oorlogen is die het best in beeld gebracht is.. Helaas zit er ook wel is redelijk wat fake beelden tussen of zoals aan het begin veel oude beelden. Maar de tijd van alleen wat beelden in het journaal of wat foto's in de krant is wel voorbij.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben blij dat Oekrane ze nu ter beschikking heeft, maar ik vind al die filmpjes toch ook wel telkens weer een behoorlijke realiteitcheck betreffende hoe vreselijk al dat oorlogstuig toch ook is. Door de tijd waarin we leven is dat nu allemaal veel duidelijker zichtbaar op social media enzo.
Ga toch weg met deze clown joh, die wordt zelfs door z'n eigen collega's afgezeken.quote:
Niet alle beelden zijn echt of recent, dat weet ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Oorlogstuig is helaas niet echt gemaakt om plezier mee te hebben. Maar het klopt dat deze oorlog tot nu toe 1 van de oorlogen is die het best in beeld gebracht is.. Helaas zit er ook wel is redelijk wat fake beelden tussen of zoals aan het begin veel oude beelden. Maar de tijd van alleen wat beelden in het journaal of wat foto's in de krant is wel voorbij.
Je bedoelt Maarten v Rossum?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ga toch weg met deze clown joh, die wordt zelfs door z'n eigen collega's afgezeken.
Geeft ook wel aan hoe groot dit conflict is. Ik denk niet dat de Russen ooit gedacht hadden door HIMARS bestookt te worden, het is een nogal groot en geavanceerd Amerikaanse wapen. Dat kom je niet tegen in Tsjetsjeni, Georgi of Syri.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben blij dat Oekrane ze nu ter beschikking heeft, maar ik vind al die filmpjes toch ook wel telkens weer een behoorlijke realiteitcheck betreffende hoe vreselijk al dat oorlogstuig toch ook is. Door de tijd waarin we leven is dat nu allemaal veel duidelijker zichtbaar op social media enzo.
Voor de Russen misschien een drempelverlaging om zelf ook wat zwaarder geschut in te gaan zetten.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 12:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Geeft ook wel aan hoe groot dit conflict is. Ik denk niet dat de Russen ooit gedacht hadden door HIMARS bestookt te worden, het is een nogal groot en geavanceerd Amerikaanse wapen. Dat kom je niet tegen in Tsjetsjeni, Georgi of Syri.
Nog zwaarder geschut? De thermobarische wapens zijn zo'n beetje de zwaarste conventionele wapens die je kan bedenken. Dan moet je al snel denken aan chemische wapens, of tactische kernwapens.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 12:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor de Russen misschien een drempelverlaging om zelf ook wat zwaarder geschut in te gaan zetten.
Die bedoel ik dus ook, het lijkt me onwaarschijnlijk dat de Russen werkeloos gaan zitten toekijken hoe ze worden bestookt door superieure artillerie.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 12:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nog zwaarder geschut? De thermobarische wapens zijn zo'n beetje de zwaarste conventionele wapens die je kan bedenken. Dan moet je al snel denken aan chemische wapens, of tactische kernwapens.
Gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 12:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die bedoel ik dus ook, het lijkt me onwaarschijnlijk dat de Russen werkeloos gaan zitten toekijken hoe ze worden bestookt door superieure artillerie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |