Zat hij wel in een geaard stopcontact en doet die stop het nog, of is hij er in de meterkast uitgeknald?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:46 schreef exode het volgende: Ook knap, het gehuurde bubbelbad heeft een verlengsnoer in rook laten opgaan en lijkt zelf ook een opdonder te hebben gehad. Doet niets meer.... Wel weer typisch voor ons dit.
Ja, ja en ja.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zat hij wel in een geaard stopcontact en doet die stop het nog, of is hij er in de meterkast uitgeknald?
Ik heb een ginger dus die had ik idd regelmatig ingesmeerd, inmiddels is hij 11, soms roep ik nog wel iets over insmeren, maar dat is wel zijn eigen taak.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:54 schreef SaskiaR het volgende:
Ook zoiets, een moeder vroeg mij vanochtend bij school of ik zonnebrand bij me had, want ze was vergeten haar kind thuis in te smeren. En ik stond echt zo van 'huh, waarom zou je je kind insmeren voordat ze naar school gaan? Ze zitten toch binnen??'
Ben ik nu zo'n ontaarde moeder? Doen jullie dat wel?
Duimen voor jullie kozijnen Exode
Het KDV vraagt er specifiek om dus ik smeer hem wel in elke ochtend. Overigens vertelde een leidster dat zij het ook altijd nog doen dus als je het een keer vergeet is het ook niet zo erg.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:53 schreef SaskiaR het volgende:
Ook zoiets, een moeder vroeg mij vanochtend bij school of ik zonnebrand bij me had, want ze was vergeten haar kind thuis in te smeren. En ik stond echt zo van 'huh, waarom zou je je kind insmeren voordat ze naar school gaan? Ze zitten toch binnen??'
Dit was 1 goede laatste poging om hem (en de kamer) rustig te krijgen en die was geslaagd. Als hij na langer proberen nog niet kon slapen, dan had ze wel gebeld. Helemaal niet bellen bij problemen is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:02 schreef Leandra het volgende:
Dat is aan de ene kant een leuk argument, mijn schoonmoeder riep ook altijd dat kinderen van bellen met thuis heimwee kregen, en toen Soneal daar logeerde mocht er dus niet gebeld worden... jammer joh, dat was dus ook gelijk de laatste keer.
Overigens is Soneal helemaal geen heimwee kind, en heeft hij het zonder ons prima op kamp of uit logeren, maar als hij zijn telefoon bij zich heeft wordt er gewoon geappt als daar behoefte aan is.
Wat is een heimwee pilletjequote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:35 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb mijn kinderen van de week ingesmeerd omdat ze juffendag hadden en de juffen daarom gevraagd hadden (ze zouden veel buiten zijn), verder smeer ik ze nooit in voor school.
En qua kampen verbaas ik me echt over voor hoeveel kinderen het groep 8 kamp het eerste kamp is. Ik ben een aantal jaar als extra leiding mee geweest op groep 8 kamp en dat is echt altijd soepel gegaan, ook bij de kinderen voor wie het de eerste keer was en waarbij de ouders (en dus ook het kind) het vooraf niet zag zitten. Je hebt altijd 2 of 3 kinderen die er, met name tijdens de rustmomenten, wat meer moeite mee hebben, maar de heimwee pilletjes werken erg goed! En verder hebben ze het overdag meestal te druk. Volgens mij is er in de vier jaar dat ik mee geweest ben maar één keer een ouder gebeld vanwege heimwee, en op scoutingkamp kan ik het me niet heugen dat er ooit een ouder gebeld is (maar ik ben alleen mee geweest met kinderen van 11+ daar). Maar goed, bij het schoolkamp van onze school gaan er ook ouders mee (wat ik überhaupt al niet begrijp, alles beter dan ouders van de kinderen die mee gaan meenemen...) en daarover is dus nu ook gedoe omdat er teveel ouders mee willen omdat hun kind het anders niet zou trekken.
Toen ik het las dacht ik aan een placebo-snoepje. Bij echt jonge kinderen helpt dat ook wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is een heimwee pilletjeJe kunt toch geen pilletje nemen tegen iets psychisch, of is het valium?
Ah dat zou natuurlijk kunnenquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Toen ik het las dacht ik aan een placebo-snoepje. Bij echt jonge kinderen helpt dat ook wel.
Ik moet lachenquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:04 schreef Quoi het volgende:
Zij die een hele middag een kat in een reismandje probeert te krijgen groet u
Net als spokenspray voor kinderen die bang zijn voor monsters onder het bed etc.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Toen ik het las dacht ik aan een placebo-snoepje. Bij echt jonge kinderen helpt dat ook wel.
Tic tacje?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Mandje kantelen, kat van bovenaf erin? Dat werkt hier altijdquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:04 schreef Quoi het volgende:
Zij die een hele middag een kat in een reismandje probeert te krijgen groet u
Je bent geen loederwijf, ik denk dat ieder zijn eigen kind het beste kent.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Het kan toch nog steeds prima zijn gegaan? Als jouw dochter verder geen stampij heeft gemaakt en na die mededeling van de juf verder met het kamp mee heeft gedaan?
Ja ik ben misschien weer een loederwijf de andere kant op maar ik vertrouw er echt blindelings op dat als er écht écht iets aan de hand is, ze mij wel weten te vinden. Voor mij valt heimwee hebben daar niet onder. Tijdens zo'n kamp met tientallen kinderen krijgt elk kind op zeker punt wel heimwee. Het is waardevoller om daar mee te leren omgaan dan voor elk kind on demand de taxi naar huis te bellen. Dat is ook voor kampleiding geen doen. Just my 2 cents.
Wij gaven wel eens vitamine C of tictac als heimwee pilletje... Als je er 1 hebt met heimwee en die steekt de rest aan, dan helpt dat nog wel eens.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is een heimwee pilletjeJe kunt toch geen pilletje nemen tegen iets psychisch, of is het valium?
Ze laat zich (nog) niet echt oppakken, waardoor dat dus lastig is (en bloederigquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:45 schreef Amsel het volgende:
[..]
Mandje kantelen, kat van bovenaf erin? Dat werkt hier altijd
Fijn!quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ze laat zich (nog) niet echt oppakken, waardoor dat dus lastig is (en bloederig).
En los mee laten gaan @:Butterflower daar moet ik dan weer om lachen. Hoe?
MAAR! HET IS GELUKT!
Ik heb één keer gehad dat het reismandje aan plasticmoeheid bleek te lijden... Toen had ik halverwege de autorit een poes op schoot. Geen aanrader.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:09 schreef Quoi het volgende:
En los mee laten gaan @:Butterflower daar moet ik dan weer om lachen. Hoe?
MAAR! HET IS GELUKT!
Tot op heden nog geen app van zoon. Blijkbaar vermaakt hij zich goedquote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
Je bent geen loederwijf, ik denk dat ieder zijn eigen kind het beste kent.
En ik had liever gehad dat juf ons gebeld had, al dan niet in overleg met het kind, om te bespreken wat we zouden doen.
Of juf had op zn minst mogen benoemen dat ze heimwee had gehad.
Want dit ontdekten we pas toen ze het jaar daarop weer op kamp gingen en het kind pertinent niet wilde. Mijn kind durfde niet meer te slapen op kamp omdat ze er geen vertrouwen in had dat de juf echt zou bellen als het niet ging.
Was het anders geweest als juf het gelijk gemeld had? Weet ik niet, maar dit heeft in elk geval niet geholpen.
Maakt dit me nu een overbezorgde moeder?
Kind met gebruiksaanwijzing, ik denk dat ik intussen aardig in de gaten heb wat wel en niet werkt voor mijn kind.
[..]
Wij gaven wel eens vitamine C of tictac als heimwee pilletje... Als je er 1 hebt met heimwee en die steekt de rest aan, dan helpt dat nog wel eens.
Die monsters flikkerde ik over het balkon toen dochter daar doodsbang voor was en we in een flat woonden. Das dan weer het jammere van een eengezinswoning. Geen hoge hoogte waar je monsters vanaf kunt gooienquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Net als spokenspray voor kinderen die bang zijn voor monsters onder het bed etc.
Ik wel: vanaf maart t/m september (ongeveer) smeer ik de jongste (type blond haar en bleekscheet) vrijwel dagelijks in. De oudste en ik smeren het hele jaar SPF op ons gezicht als onderdeel van de huidroutine. De zon is er altijd, ook bij bewolking, dus zonschade kun je altijd oplopen, daar hoef je niet eens voor te verbranden. Verder krijg je van de zon ook gewoon een oude kop, en alles wat ik kan om dat te voorkomen trek ik uit de kast.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:54 schreef SaskiaR het volgende:
Dit idd. Werkt ook nog prima bij groep 8, zolang je het maar goed verkoopt en het echt in een soort medicijndoosje zit.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit wel zo ongeveerquote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:27 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik wel: vanaf maart t/m september (ongeveer) smeer ik de jongste (type blond haar en bleekscheet) vrijwel dagelijks in. De oudste en ik smeren het hele jaar SPF op ons gezicht als onderdeel van de huidroutine. De zon is er altijd, ook bij bewolking, dus zonschade kun je altijd oplopen, daar hoef je niet eens voor te verbranden. Verder krijg je van de zon ook gewoon een oude kop, en alles wat ik kan om dat te voorkomen trek ik uit de kast.
Jup, ze wist hoe hij er in stond want wilde niet mee en toen wel en weer niet... Moest voor 1 april betaald hebben en pas 31 maart wilde hij definitief mee met kamp na tig gesprekjes met zn juffen en de gymleraar. Hij kreeg de belofte dat hij alleen op een kamer mocht, mét slot op de deur, waar ik toestemming voor moest geven. Alleen kwam de eerste domper al meteen: geen slot.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Wist juf van tevoren ook van de heimwee en jouw wensen rondom wel/niet bellen, Mushanga?
Ik heb jarenlang hockeykampen geleid waarbij kinderen ook bleven slapen. Driedaagse kampen (met twee nachten) voor kinderen van 8-10, en van een week voor kinderen van 10-12 / 13-16. Ik was dan als 'hoofd huis' verantwoordelijk voor dingen als eten/drinken maar ook de buikpijn/hoofdpijn/heimwee/niet lekker in vel dingen. Ik vond het altijd heel fijn als ouders van tevoren even lieten weten als hun kind last van heimwee had, we vroegen bij het aanmelden op de eerste kampdag ook altijd ouders even langs mij te lopen als er iets speelde op dat gebied. Dan kon ik tevoren even met ze bespreken wat er speelde, hoe ernstig en hoe zij er zelf in stonden (wilden ze bv juist wel of juist niet dat we kind zouden laten bellen als daarom gevraagd werd, of lieten ze de inschatting daarover aan mij) en ik kreeg zo ook een beetje een indruk van hoe ouders ermee om gingen. En ik zorgde dan dat ik in de avonden rond bedtijd even wat extra aandacht aan die kinderen besteedde en na bedtijd ook alle tenten even langs ging om zo redelijk 'onopvallend' te kunnen kijken of ze OK waren. En voor de kinderen was het ook meteen duidelijk bij wie ze konden aankloppen als er wat was, en het gaf ze het vertrouwen dat we dat ook serieus zouden nemen.
In al die jaren heb ik maar één keer een kind daadwerkelijk naar ouders hoeven laten bellen, en dat ook alleen maar gedaan omdat ik door het gesprek vooraf wist dat zij zouden reageren op een manier die voor het kind helpend zou zijn. Sommige ouders bevestigen heel erg het gevoel van het kind, zodanig dat ze het eigenlijk alleen maar erger maken, van deze ouders wist ik dat ze het gevoel wel zouden erkennen maar ook juist een soort peptalk zouden geven; dat was precies wat er gebeurde en het kind is de hele week gebleven.
Ik vond het altijd wel gezellig eigenlijk. Zat ik een uur na bedtijd met vijf huilende kinderen bij me in de kleedkamer, even praten over wat ze dan misten of waar ze verdrietig over waren en daarna door naar wat ze allemaal hadden gedaan vandaag en wat ze het leukst vonden en wat het stomst, en na een half uurtje dan alle blije koppies met opgedroogde tranen weer in bed leggen. Ik vond het de meest knusse en meest voldoening gevende momenten van de kampen
Dubbelzijdig tapequote:Op dinsdag 21 juni 2022 23:01 schreef SQ het volgende:
Mijn witte half kale dreumes moet ook eigenlijk een petje op, maar ja. Met kit vastmaken is vast ook niet de bedoeling
Jeetje, dat is wel echt suf en stom. Ik zou daar nu als volwassene zelf ook van slag van zijn eerlijk gezegd, als iets wat voor mij blijkbaar zo belangrijk is en is toegezegd ineens toch niet aanwezig blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 23:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup, ze wist hoe hij er in stond want wilde niet mee en toen wel en weer niet... Moest voor 1 april betaald hebben en pas 31 mei wilde hij definitief mee met kamp na tig gesprekjes met zn juffen en de gymleraar. Hij kreeg de belofte dat hij alleen op een kamer mocht, mét slot op de deur, waar ik toestemming voor moest geven. Alleen kwam de eerste domper al meteen: geen slot.
Ook niet echt handig gedaan.. zeker als 'ie er nog zo expliciet om vraagt, check je toch even of hij hem echt inlevert.quote:Gister nog met juf besproken over het bellen. Ze mochten in de avond naar huis bellen en daarna zou juf de foons innemen. Maar das dus niet gebeurd. Wel heeft ie aan juf gevraagd of hij zn foon mocht houden maar dat mocht niet. Dus wel![]()
Thanksquote:Vind het heel fijn zoals jij het hebt aangepakt. Denk ook dat de kids heel veel aan je gehad hebben. Het geeft ze vertrouwen als ze weten bij wie ze terecht kunnen. En de meeste kids zullen na zo'n bui ook weer kalmeren.
Helaas heb ik een zoon met een nogal sterke wil en heeft hij niet veel vertrouwen meer in juffen op school. Omdat het na 8 jaar gepest en buiten gesloten te zijn geweest nog altijd speelt![]()
Ik hoop het ook! Zou fijn zijn als hij ook even een positieve ervaring kan opdoenquote:Nog steeds foonstilte heb net geappt om te vragen hoe het gaat. Nog niks terug dus hoop dat hij met veel plezier foonloos bij het kampvuur zit.
Daarom, dat slot was zó belangrijk voor hem maar juf nam de kamer met slot. Er staat ook een kruk/stoeltje en ik zei hem dat voor de deur te zetten. Maar dat schuift natuurlijk zo weg.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 23:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Jeetje, dat is wel echt suf en stom. Ik zou daar nu als volwassene zelf ook van slag van zijn eerlijk gezegd, als iets wat voor mij blijkbaar zo belangrijk is en is toegezegd ineens toch niet aanwezig blijkt te zijn.
[..]
Ook niet echt handig gedaan.. zeker als 'ie er nog zo expliciet om vraagt, check je toch even of hij hem echt inlevert.
[..]
Thanksik vond het altijd heel normaal en dus ook echt wel een van de fijnste onderdelen van mijn taken, dat echte contact met de kinderen mis ik ook het meeste van de kampen leiden.
Alleen al door de actie van het slot kan ik me goed voorstellen dat hij niet het vertrouwen had om nu bij juf aan de bel te trekken, maar met zo'n verleden erbij snap ik dat al helemaal goed. Wat verdrietig dat er zo lang al gepest en buitengesloten wordt. Ik vind eigenlijk wel dat juf hier ook wat pro-actiever had kunnen zijn als ze zo goed op de hoogte was van wat er speelt. Ze zal heus meer aan haar hoofd gehad hebben, maar ik zou hier toch niet echt blij van worden als het mijn kind zou zijn.
[..]
Ik hoop het ook! Zou fijn zijn als hij ook even een positieve ervaring kan opdoen
Nop.quote:Op woensdag 22 juni 2022 07:06 schreef Adrian4 het volgende:
Ohh heimwee, dat vreet je op van binnen![]()
Ik kreeg vroeger altijd een soort paniekaanval. Elke logeerpartij eindigde in een drama.
Daar werkte een “pilletje” niet voor.
Wattan?quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:17 schreef SQ het volgende:
Ik lees toch best dingen waar ik van schrik. Ik sta denk ik toch wat anders in veel dingen.
Ik denk dat veel ouders het spannender vinden dan de kinderen zelf.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:01 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Echt heimwee is naar, maar vaak worden andere kinderen ook "aangestoken" door de heimwee van een ander en dan helpt zo n pilletje prima!
Sommige ouders wakkeren heimwee ook aan.. Vragen bijvoorbeeld aan het kind: "wil je dat wel? is wel heel spannend hoor! en dan ben je een héle nacht zonder papa en mama!" Logisch dat een kind dan vanzelf zenuwachtig wordt, want mama vindt t immers eng!
Beide kinderen gingen hier met 5 eerst met scouting 2 nachtjes weg en daarna met groep 3/4/5 en dan 1 nacht(en in groep 3 waren beide ook nog 5 jaar). Schoolkamp vond ik spannender, want groep 5 is best al groot en er was minder begeleiding dan bij scouting. Ze hebben het bij beide kampen leuk gehad. Oudste krijg ik bij scouting haast niet meer mee naar huis, bij school vind ze t na afloop ook wel weer genoeg geweest. Jongste is altijd wel weer blij me te zien, maar verheugd zich wel weer op komend kamp.
Het continu eisen van of verlangen naar VIP behandelingen. Ik vind daar iets van. Maar goed. Laat ik die discussie maar niet gaan opstoken. Ik weet dat ik in dat opzicht aan de andere kant van het heelal sta.quote:
Daar sta ik ook, gezellig!quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Het continu eisen van of verlangen naar VIP behandelingen. Ik vind daar iets van. Maar goed. Laat ik die discussie maar niet gaan opstoken. Ik weet dat ik in dat opzicht aan de andere kant van het heelal sta.
Goed bezigquote:Op woensdag 22 juni 2022 09:28 schreef exode het volgende:
I did it....
Ik heb me ingeschreven voor kennismaking en een proefles bij een kleine sportschool hier om de hoek. Het is een programma waarbij je in een kleine groepjes traint, 1x per maand 1 op 1 begeleiding en voedingsadvies.
Ik was altijd van het sporten, hardlopen, fietsen, fitnessen. Maar de klad is er aardig ingekomen en de kilo's eraan.
Ik ga wel over een kleine 3 weekjes op vakantieDus ik geloof dat ik daarna start.
Oef dat is wel next level bemoeienis. Daar zit je als student toch ook niet op te wachten.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik werk op een universiteit, en word met enige regelmaat gebeld door de ouders van studenten. En ik hoor veel collega's daarover....Ik heb me heilig voorgenomen dat later nooit te doen...
Die pilletjes werken voornamelijk bij kinderen die misschien een beetje heimwee hebben, maar vooral "aangestoken" worden door anderen die wel echt heimwee hebben (even heel kort door de bocht).quote:Op woensdag 22 juni 2022 07:06 schreef Adrian4 het volgende:
Ohh heimwee, dat vreet je op van binnen![]()
Ik kreeg vroeger altijd een soort paniekaanval. Elke logeerpartij eindigde in een drama.
Daar werkte een “pilletje” niet voor.
Dat is denk ik (te) makkelijk gezegd... afhankelijk natuurlijk van waar het om gaat.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik werk op een universiteit, en word met enige regelmaat gebeld door de ouders van studenten. En ik hoor veel collega's daarover....Ik heb me heilig voorgenomen dat later nooit te doen...
Deze snap ik wel.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:25 schreef Nijna het volgende:
Dat is dus niet altijd zo en ja, wij zijn van die "zeikouders" die dan met school in gesprek gaan en vragen om maatwerk, omdat we anders straks een kind hebben dat uitvalt op school. En van dat punt willen we vooral wegblijven, maar zitten we steeds weer tegenaan.
Maar je bent maar de ouder en dus per definitie overbezorgd enzo, daarom gaat tegenwoordig ook de begeleidster mee naar gesprekken, want dan wordt beter geluisterd...
Precies dit!quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Deze snap ik wel.
Wij hebben een 'gewoon' en een zorgintensief kind. Wat ik vraag voor de eerste ligt wel mijlenver verwijderd van wat ik vraag voor de tweede.
Als voor 1 iets niet haalbaar of wat dan ook is, dan lossen we dat ook bij voorkeur zelf met hem op.
Was helder hoorquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:35 schreef SQ het volgende:
Ik oordeel niet over specifieke zorgintensieve behoeften hoor. Ik oordeel over de algemene trend die ik opmerk.
Ganzen zijn ook gewoon walgelijk.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:49 schreef Quoi het volgende:
Mijn kind is sowieso al veel stoerder dan ik, met zijn logeerpartijtjes en over het algemeen. "Mama, even stoer zijn," zei ie toen ik op een fietspad stond te dubben of ik wel langs de ganzenkolonie incl. jongen op het fietspad durfde
Achteraf zei 'ie dat een gans zijn tong had uitgestoken naar 'm![]()
Brrrrrr.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:49 schreef Quoi het volgende:
Mijn kind is sowieso al veel stoerder dan ik, met zijn logeerpartijtjes en over het algemeen. "Mama, even stoer zijn," zei ie toen ik op een fietspad stond te dubben of ik wel langs de ganzenkolonie incl. jongen op het fietspad durfde
Achteraf zei 'ie dat een gans zijn tong had uitgestoken naar 'm![]()
Brrrrrr.
Dat is het ook gewoon: híj moet zijn tanden laten zien. Ik kan wel zeggen hoe hij kan reageren maar dat moet toch echt van hemzelf komen. Maar op de een of andere manier lukt het hem niet. Tegen mij dan weer wel, dat welquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:09 schreef vencodark het volgende:
@:Mushanga71 Geen tips en het is begrijpelijk dat het jou ook veel pijn doet dat dit blijft gebeuren.
Wat zijn zelfverdediging betreft: iets (durven) terug doen maar echt vanuit jezelf komen. Een kracht, een lef. Als hij dat niet kan opbrengen en hij blokkeert, is dat heel moeilijk om te leren doorbreken.
Dat is niet zijn schuld (niet dat jij dit zegt), maar zoiets moet echt vanuit hemzelf komen. Al zeggen 100 mensen dat 100 x per dag, hij kan het niet.
Daar dacht ik ook wel aan. Soms moet er gewoon echt een lesuur (of meerdere) aan besteed worden.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe langer iemand gepest wordt, des te moeilijker wordt het om te doorbreken.
Wat doet de leerkracht? Vroeger zat er bij mij een meisje in de klas die ook gepest werd. Mentor wijdde klassikaal een lesuur aan het onderwerp pesten. Ik weet niet meer precies wat er is gezegd, maar het pesten was erna wel gestopt. Misschien dit eens met de leerkracht bespreken?
Hebben ze hier ook, ze zijn zelfs een vreedzame schoolquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe langer iemand gepest wordt, des te moeilijker wordt het om te doorbreken.
Wat doet de leerkracht? Vroeger zat er bij mij een meisje in de klas die ook gepest werd. Mentor wijdde klassikaal een lesuur aan het onderwerp pesten. Ik weet niet meer precies wat er is gezegd, maar het pesten was erna wel gestopt. Misschien dit eens met de leerkracht bespreken?
Ditquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:35 schreef lunapuella het volgende:
Haha, die speciale pest-uren waren er op mijn school vroeger ook wel eens. Dan begon het heel goedbedoeld met "er is hier iemand in de klas die zich niet fijn voelt...", draaiden alle ogen zich naar mij, iedereen betuigde spijt, en een week later ging alles weer als vanouds verder.
Wat niet wil zeggen dat een leerkracht niks kan doen. Het gaat erom dat je als groep uitdraagt dat pestgedrag onacceptabel is en daarin kan de leraar zeker wel een voorbeeldrol hebben. Ik had op de middelbare school ook een keer een pestkop, die na school met een groepje meelopers om me heen kwam fietsen (ik fietste alleen naar huis). Mijn mentor heeft hem daarna woest een hellepreek gegeven en van hem heb ik nooit meer last gehad. Die mentor was populair onder leerlingen dus wat hij zei maakte indruk, ik denk dat dat wel meespeelde.
Het is natuurlijk tijdens zo'n uurtje niet de bedoeling dat iemand als pester en als gepeste wordt aangewezen. Het hebben over pesten an sich en vooral wat dat met iemand kan doen, ook in de toekomst. Want daar zijn kinderen helemaal niet mee bezig.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:35 schreef lunapuella het volgende:
Haha, die speciale pest-uren waren er op mijn school vroeger ook wel eens. Dan begon het heel goedbedoeld met "er is hier iemand in de klas die zich niet fijn voelt...", draaiden alle ogen zich naar mij, iedereen betuigde spijt, en een week later ging alles weer als vanouds verder.
Wat niet wil zeggen dat een leerkracht niks kan doen. Het gaat erom dat je als groep uitdraagt dat pestgedrag onacceptabel is en daarin kan de leraar zeker wel een voorbeeldrol hebben. Ik had op de middelbare school ook een keer een pestkop, die na school met een groepje meelopers om me heen kwam fietsen (ik fietste alleen naar huis). Mijn mentor heeft hem daarna woest een hellepreek gegeven en van hem heb ik nooit meer last gehad. Die mentor was populair onder leerlingen dus wat hij zei maakte indruk, ik denk dat dat wel meespeelde.
Bij mij had de decaan de grootste pestkoppen apart genomen en ik neem aan zonder mijn naam te noemen verteld wat pesten tot gevolg kan brengenquote:Op woensdag 22 juni 2022 13:35 schreef lunapuella het volgende:
Hij maakt net de envelop open met daarin zijn nieuwe klasquote:Op woensdag 22 juni 2022 14:13 schreef Adrian4 het volgende:
Komen de pestkoppen bij hem op de nieuwe school / klas? Ik hoop voor hem van niet. En fris nieuw begin is zo fijn!
Ooooh, dit is écht heel triestquote:Op woensdag 22 juni 2022 14:15 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Bij mij had de decaan de grootste pestkoppen apart genomen en ik neem aan zonder mijn naam te noemen verteld wat pesten tot gevolg kan brengen
De volgende dag ging het rond door heel de school dat ik zelfmoord had proberen te plegen
Dat is goed zoals het bij verloofde op school gaat, zou overal moeten gebeuren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 14:29 schreef exode het volgende:
Ik weet dat op de school waar verloofde lesgeeft meerdere keren per jaar een positieve les wordt gegeven. Ik weet niet hoe exact maar wat is blijven hangen, is dat je klassikaal aan de slag gaat met de leuke kanten van elke leerling. Elkaar complimenten geven. Dat is bij hun onderdeel van het pestprotocol, net zoals gesprekken tussen ouders van de gepeste en de pesters. Veel ouders weten helemaal niet dat hun kind pest.
Pesten kan je niet uitbannen denk ik, maar er is nog wel een weg te gaan als ik het zo lees hier.
Dat lijkt me zo verrot! En dat men het dus weet op school en ze het toch niet kunnen voorkomen. Zo gehaaid zullen ze dan wel weer zijn die pesters... Walgelijk.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Zo, zoon is weer thuis. Heeft het wel leuk gehad maar is ook weer flink gepest![]()
En daar gaat het fout. Hij doet nog steeds niks terug. En hij mág van mij alles terug doen wat hem wordt aangedaan. Maar dat doet ie dus niet![]()
Ik ben absoluut tegen prinsjes en prinsesjes gedrag. Ook hoe ouders hun kind op een voetstuk kunnen plaatsen.
Maar soms heb je een kind wat het moeilijker heeft. Zoon heeft school nóóit leuk gevonden. De eerste dag was drama en de weken erna ook. Toen zn vader hem es laten brengen want dan zou zoon niet hysterisch worden. Man komt trots thuis, het was hem gelukt! Hij had het nog niet gezegd of de foon ging: of ik zoon aub kon halen want juf kon het niet aan.
Pas na weken ging hij zonder probleem naar school.
Daarna begon het pesten. En elk schooljaar weer een ander kind wat ermee begon. Het leek wel een estafette. Aankaarten hielp wel, maar kort. En zo is zijn gehele schoolcarrière geweest. Soms gaat het goed, vaker gaat het fout.
Hij zit op een verdedigingssport en van zijn trainer mag hij dat zelfs gebruiken terwijl dat eigenlijk niet buiten de dojang mag. Alles om hem weerbaar te maken. Maar het lukt niet![]()
Zelf ben ik absoluut niet zo, ben altijd weerbaar geweest en nog steeds. Voor mij is het moeilijk om te zien dat mijn kind weer es is gepest. Maar het is óók moeilijk voor mij om te begrijpen waarom hij niks terug doet. En van mij mag hij. Krijgt hij een trap? Trap maar 6x zo hard terug. Scheldt iemand je uit? Doe maar terug. Maar. Dat. Doet. Hij. Dus. Niet. En ik weet echt niet meer wat ik ermee aan moet.
Ik heb ook op universiteiten gewerkt en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik vond de trend dat er een jaarlijkse bezoekdag voor ouders kwam al verontrustend.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:45 schreef Jagärtrut het volgende:
M'n hart breekt als ik dat lees. School is een rode draad door het leven van een kind en vrijwel de hele week draait erom. Onze dochter heeft ongeveer een half jaar schoolangst gehad en dat was zo'n beetje de moeilijkste tijd van m'n leven. Je kunt je zo machteloos voelen... En ervoor weglopen is ook geen oplossing.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Maar soms heb je een kind wat het moeilijker heeft. Zoon heeft school nóóit leuk gevonden.
Tja, bij sommige mensen is dat deel van hun karakter. Mijn vader was een goedzak. Na de scheiding van mijn moeder reed hij 2,5 uur naar Groningen om de kapotte pc van haar nieuwe vriend te repareren. En ik maar op hem inpraten dat hij eens voor zichzelf op moest komen en grenzen moest trekken. Maar hij was ook enorm geliefd, juist om die karaktertrek.quote:Zelf ben ik absoluut niet zo, ben altijd weerbaar geweest en nog steeds. Voor mij is het moeilijk om te zien dat mijn kind weer es is gepest. Maar het is óók moeilijk voor mij om te begrijpen waarom hij niks terug doet.
Er zitten behoorlijk achterbakse gasten tussen en die schieten direct in de ontkenning. En dan geeft juf het maar op... Stond er een keer met mn neus bovenop. Zoon kreeg een schop. Dus ik zeg tegen dat kind: waar was die schop voor nodig? Zei hij dat hij niet had geschopt...quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:06 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo verrot! En dat men het dus weet op school en ze het toch niet kunnen voorkomen. Zo gehaaid zullen ze dan wel weer zijn die pesters... Walgelijk.
Gaan er veel klasgenoten mee naar het VO? Het zou zo mooi zijn als je daar een nieuwe start zou kunnen maken.
Ik heb geen tips,
Wat was bij jouw dochter de reden dat ze het na een half jaar wel leuk vond?quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n hart breekt als ik dat lees. School is een rode draad door het leven van een kind en vrijwel de hele week draait erom. Onze dochter heeft ongeveer een half jaar schoolangst gehad en dat was zo'n beetje de moeilijkste tijd van m'n leven. Je kunt je zo machteloos voelen... En ervoor weglopen is ook geen oplossing.
[..]
Tja, bij sommige mensen is dat deel van hun karakter. Mijn vader was een goedzak. Na de scheiding van mijn moeder reed hij 2,5 uur naar Groningen om de kapotte pc van haar nieuwe vriend te repareren. En ik maar op hem inpraten dat hij eens voor zichzelf op moest komen en grenzen moest trekken. Maar hij was ook enorm geliefd, juist om die karaktertrek.
Ik zie hetzelfde bij onze zoon, die conflictvermijdend is en niet moeilijk wil doen. Zo had hij dit jaar een halve punt extra moeten krijgen voor een bepaalde toets. Daar heeft hij twee berichten over aan de desbetreffende leerkracht gestuurd, die nooit heeft gereageerd. En ik maar op hem inpraten dat hij het gewoon eens tegen die leerkracht moet zeggen. Dat heeft-ie nog steeds niet gedaan en is hij geenszins van plan te gaan doen.
Voor jezelf op leren komen kan een proces zijn waar iemand vele jaren mee bezig is, een leven lang misschien wel. Waren we maar 'af' als we achttien waren. Voor mij werd m'n leven na m'n 30e pas makkelijker. Ik herinner me ineens dat ik ooit héél lang bij de bakker stond toen ik klein was en boodschappen voor m'n oma deed. Ik durfde niet te zeggen dat het mijn beurt was. Dat te bescheiden meisje ben ik in ieder geval niet meer.
Ja is het ook. School weet er ook van, mentrix, directeur, onderdirecteur laten weten.quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:_Ingrid_ wat moet dat heftig zijn, horen dat je kind bedreigd wordt.Sterkte, wat een rotsituatie met beide kinderen.
Nou ja, haar situatie was heel anders. Het ging in alle opzichten goed op school, zowel academisch als sociaal. En toch ontwikkelde ze die angst. Het is begonnen door spanning bij het opstarten na de zomervakantie. Voor veel kinderen is dat natuurlijk een spannend moment, maar bij haar was die spanning het begin van nog meer spanning, angst en ellende. We hielden haar even thuis omdat we dachten dat ze ziek was en toen werd het alleen maar erger. Maandenlang wilde ze niet naar school, was ze in paniek, moest ze overgeven. Maar ze moest van ons gaan. Ze gaf 's ochtends thuis over voor het wegrijden, ze gaf over in de auto, ze gaf over op school. Elke ochtend zat een van ons op de vloer van een walgelijk schooltoilet om haar haren vast te houden. Dat was heel heftig. Het is niet ineens gestopt, maar gaandeweg lukte het haar om wat negatieve gedachten te vervangen door positieve. Zoals het in het begin slechter en slechter ging, ging het ineens beter en beter.quote:Op woensdag 22 juni 2022 18:47 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wat was bij jouw dochter de reden dat ze het na een half jaar wel leuk vond?
Jazeker nog wel hoorquote:Op woensdag 22 juni 2022 21:44 schreef dobbey het volgende:
Zo hallo dan![]()
En dan zit ik na een telefoongesprek van 3 uur vanmorgen (met een mede fokker die ik op Facebook heb en voor het eerst live sprak) ineens weer op Fok! en waarachtig ik zie gewoon nog namen die mij bekend voorkomen![]()
Benieuwd of jullie mij nog kennen
Ja gaat op sommige gedeelten goed en op sommige gebieden minder goed. Maar inmiddels is onze eiceldonor wonder al bijna 5! en gaat ze na de grote vakantie naar groep 2.quote:Op woensdag 22 juni 2022 21:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Jazeker nog wel hoorhoe is het daar? Lang niet gezien!
Och jeetje, wat een rollercoaster zeg. Hoe gaat het inmiddels dan?quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:03 schreef dobbey het volgende:
[..]
Ja gaat op sommige gedeelten goed en op sommige gebieden minder goed. Maar inmiddels is onze eiceldonor wonder al bijna 5! en gaat ze na de grote vakantie naar groep 2.
Ik ben helaas na haar geboorte binnen 2 weken beland in de wereld van de psychische hulp verlening door een postnatale depressie wat over is gegaan in een gewone depressie en nog wat aanverwante stickertjes die her en der geplakt zijn waaronder oa. PTSS en dat is 1 van de redenen dat ik niet meer op FOK! kwam puur omdat ik mijn handen vol had en heb aan mijzelf
Ik zit momenteel in een super zwaar traject om mijn PTSS aan te pakken want vermoedelijk heb ik flashbacks in mijn slaap waardoor ik gemiddeld 3 nachten per week niet slaap (ondanks een handvol medicatie, 11 om precies te zijn) omdat mijn lichaam zegt F*ck you die slaap is veel te heftig dus we blijven gewoon klaar wakker....quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Och jeetje, wat een rollercoaster zeg. Hoe gaat het inmiddels dan?
Dat is idd wel heel heftig geweestquote:Op woensdag 22 juni 2022 21:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, haar situatie was heel anders. Het ging in alle opzichten goed op school, zowel academisch als sociaal. En toch ontwikkelde ze die angst. Het is begonnen door spanning bij het opstarten na de zomervakantie. Voor veel kinderen is dat natuurlijk een spannend moment, maar bij haar was die spanning het begin van nog meer spanning, angst en ellende. We hielden haar even thuis omdat we dachten dat ze ziek was en toen werd het alleen maar erger. Maandenlang wilde ze niet naar school, was ze in paniek, moest ze overgeven. Maar ze moest van ons gaan. Ze gaf 's ochtends thuis over voor het wegrijden, ze gaf over in de auto, ze gaf over op school. Elke ochtend zat een van ons op de vloer van een walgelijk schooltoilet om haar haren vast te houden. Dat was heel heftig. Het is niet ineens gestopt, maar gaandeweg lukte het haar om wat negatieve gedachten te vervangen door positieve. Zoals het in het begin slechter en slechter ging, ging het ineens beter en beter.
Ik ben er in die tijd heel sterk van overtuigd geraakt dat je als ouder je kind ellende niet kunt besparen, maar dat je wél kunt zorgen dat je er voor je kind bent, dat je je kind ziet, dat je een stabiele basis biedt en dat dat verzachtend werkt.
Een kind dat gepest wordt, heeft echt met een andere situatie te maken. Ik word soms wel eens boos over het bestaan van weerbaarheidstrainingen, alsof het probleem bij de gepeste ligt. Een kind moet zich in een veilige omgeving kunnen bewegen. Maar een individueel kind op training sturen is natuurlijk een makkelijkere interventie dan het sociale klimaat in een klas structureel aandacht geven. Vanuit ouders snap ik het trouwens wel: alleen op je eigen kind heb je enige invloed. Tegelijk is de boodschap dat er iets aan je kind verholpen moet worden, wat ook weer effect op een kind kan hebben. 't Is een duivels dilemma wat te doen als ouder...
Eens. En het is zó herkenbaar, want ik ben net als je zoon. Zelfs als ik weet dat ik iets doe om aardig gevonden te worden en het niet wil doen en het verlangen niet wil hebben, dan voel ik het toch. Ik kan er niks aan doen. Naarmate ik ouder werd, werd ik me er wel bewuster van, ging ik grenzen beter bewaken en ben ik de positieve kanten ervan gaan omarmen. Ik kan bijvoorbeeld met veel mensen goed overweg en zit vaak in een mediatorrol.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik merk het meteen als er weer iets is gebeurd. Maar zoon is ook nog zo dat hij zich alles aantrekt. Mij was en is het worst wat een ander van me denkt en of ze me aardig vinden. Zoon wil dat iederéén hem aardig vindt en trekt sommige opmerkingen zich teveel aan. Zou al schelen als hij zijn schouders wat vaker ophaalde.
Wat kut dat jijzelf die ervaring ook hebt gehadquote:Op woensdag 22 juni 2022 22:00 schreef SQ het volgende:
En even een dikkevoor alle ouders die met pesterijen worstelen. Het is hier (gelukkig) niet aan de orde, maar heb het zelf wel meegemaakt als kind en het is absoluut iets wat je geen enkel kind gunt
Ik vind het echt naar voor je dat jij hetzelfde hebt gehad als wat mijn zoon heeft. Dank je wel dat je dit wilt delenquote:Op woensdag 22 juni 2022 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Eens. En het is zó herkenbaar, want ik ben net als je zoon. Zelfs als ik weet dat ik iets doe om aardig gevonden te worden en het niet wil doen en het verlangen niet wil hebben, dan voel ik het toch. Ik kan er niks aan doen. Naarmate ik ouder werd, werd ik me er wel bewuster van, ging ik grenzen beter bewaken en ben ik de positieve kanten ervan gaan omarmen. Ik kan bijvoorbeeld met veel mensen goed overweg en zit vaak in een mediatorrol.Ik gun je zoon dat hij zijn plek in de wereld vindt waar hij zichzelf kan zijn en erom wordt gewaardeerd.
Ik zou niet zo snel de oorzaak in dat soort dingen zoeken, want dan zouden alle kinderen die niet naar opvang of peuterschool zijn geweest, gepest moeten worden. Het is volgens mij vaak wel zo dat kinderen die pas op school voor het eerst dagelijks met andere kinderen geconfronteerd worden wat moeizamer meekomen, maar meestal trekt dat uiteindelijk wel bij.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wat kut dat jijzelf die ervaring ook hebt gehad![]()
En ja, wél gelukkig dat jouw kids niet in die positie zitten en ik hoop heel erg dat het je niet nog eens als moeder zijnde hoeft mee te maken![]()
Zit te denken, zoon heeft geen broertjes en zusjes waarmee hij opgroeit. Ook niet op voorschool geweest. Had wel opgegeven maar toen bleek dat het verplicht 4 dagdelen per week zou moeten, mocht geen 2. Omdat hij heel ziek is geweest en ook toen nog té moe ervoor was, is hij dus niet gegaan. Hij heeft zich dus ook nooit hoeven verdedigen tegenover anderen, heeft niet van kleins af aan veel met kinderen gespeeld. Misschien dat dat mede oorzaak is... Weet niet.
Volgens mij geldt dat voor veel mensen, dat ze gaandeweg wel hun plek vinden. Naar aanleiding van het gesprek over zonnebrandcrème moest ik ineens denken aan het nummer Everybody's free (to wear suncreen) met onder andere deze tekst: Remember compliments you receive, forget the insults / If you succeed in doing this, tell me how.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:43 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik vind het echt naar voor je dat jij hetzelfde hebt gehad als wat mijn zoon heeft. Dank je wel dat je dit wilt delenHet geeft mij wel hoop voor de toekomst. Jij hebt nu ermee leren omgaan en je bent er sterker door geworden. En dat sterkt mij toch dat het zoon ook gaat lukken. Het zal best een tijd kunnen duren en hij zal nog veel voor zijn kiezen krijgen. Maar het zal beter worden.
Misschien helpt het je om wat te lezen over hoe je gesprekken met hem hierover kunt voeren. Want het is inderdaad heel makkelijk om iets als 'trek het je niet aan' te zeggen - en heel begrijpelijk trouwens. Maar dat is natuurlijk juist iets wat moeilijk of misschien wel onmogelijk voor hem is. Tegen iemand die in een rolstoel zit zeg je ook niet dat-ie gewoon een stukje moet lopen.quote:Ik probeer ook altijd te relativeren wat er tegen hem gezegd wordt. Ja, het is erg, maar trek het je niet aan. Makkelijk praten van mijn kant, maar hij zit ermee.
Das ook weer waar, zat enig kids die er zijn. Maar ik ga dan weer verklaringen zoeken maar dat werkt niet zo.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zou niet zo snel de oorzaak in dat soort dingen zoeken, want dan zouden alle kinderen die niet naar opvang of peuterschool zijn geweest, gepest moeten worden. Het is volgens mij vaak wel zo dat kinderen die pas op school voor het eerst dagelijks met andere kinderen geconfronteerd worden wat moeizamer meekomen, maar meestal trekt dat uiteindelijk wel bij.
Het is waarschijnlijk vooral "aard van het beestje" wat hem wellicht een makkelijker slachtoffer maakt dan anderen.
Heeft hij het alleen op school, of ook op andere plekken?
Heb je wel eens overwogen om hem op een andere school te zetten?quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das ook weer waar, zat enig kids die er zijn. Maar ik ga dan weer verklaringen zoeken maar dat werkt niet zo.
Alleen op school. Met twee vriendinnen van mij hebben we nu een buitenspeelgroepje en dan zijn ze met 5 kids en dat gaat prima. Nooit problemen of ruzie en zijn beste vrienden.
Gaat ie in de buurt spelen wordt hij wel gepest. Om zijn lange haarEcht, ze vinden altijd wel een reden.
Heb je mijn ondertekst gelezen? Stukje uit Human nature, gezongen door Michael Jackson en geschreven door Toto. If they say why, why, tell her thats its human nature... Dochter van Steve Porcaro (Toto's toetsenist) werd van de glijbaan geduwd door een paar jongens en ging haar vader vragen waarom? Das de menselijke natuurquote:Op woensdag 22 juni 2022 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij geldt dat voor veel mensen, dat ze gaandeweg wel hun plek vinden. Naar aanleiding van het gesprek over zonnebrandcrème moest ik ineens denken aan het nummer Everybody's free (to wear suncreen) met onder andere deze tekst: Remember compliments you receive, forget the insults / If you succeed in doing this, tell me how.
En ook deze tekst biedt troost.
Don't feel guilty if you don't know what you want to do with your life
The most interesting people I know
Didn't know at 22 what they wanted to do with their lives
Some of the most interesting 40-year-olds I know still don't
En eh mensen, smeer je kind in!
[..]
Misschien helpt het je om wat te lezen over hoe je gesprekken met hem hierover kunt voeren. Want het is inderdaad heel makkelijk om iets als 'trek het je niet aan' te zeggen - en heel begrijpelijk trouwens. Maar dat is natuurlijk juist iets wat moeilijk of misschien wel onmogelijk voor hem is. Tegen iemand die in een rolstoel zit zeg je ook niet dat-ie gewoon een stukje moet lopen.![]()
Onze dochter is vaak érg verontwaardigd over dingen die er op school gebeuren. Zelf denk ik meestal: waar maak je je druk om? Tegelijk weet ik dat ik zelf net zo ben.Dus ik probeer naar haar grieven te luisteren en ze te begrijpen. Maar ik probeer haar bijvoorbeeld ook het perspectief van de leerkracht te laten begrijpen, want je hoeft het niet overal mee eens te zijn of elke reactie verstandig te vinden.
Jup, in groep 3 al. Maar meneer wilde niet want toen had hij wel een vriendje. Nu niet meer, hebben ruzie en dat komt niet meer goedquote:Op woensdag 22 juni 2022 23:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb je wel eens overwogen om hem op een andere school te zetten?
Niet zo denken, heeft geen zin...quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Wat kut dat jijzelf die ervaring ook hebt gehad![]()
En ja, wél gelukkig dat jouw kids niet in die positie zitten en ik hoop heel erg dat het je niet nog eens als moeder zijnde hoeft mee te maken![]()
Zit te denken, zoon heeft geen broertjes en zusjes waarmee hij opgroeit. Ook niet op voorschool geweest. Had wel opgegeven maar toen bleek dat het verplicht 4 dagdelen per week zou moeten, mocht geen 2. Omdat hij heel ziek is geweest en ook toen nog té moe ervoor was, is hij dus niet gegaan. Hij heeft zich dus ook nooit hoeven verdedigen tegenover anderen, heeft niet van kleins af aan veel met kinderen gespeeld. Misschien dat dat mede oorzaak is... Weet niet.
Ik ben gepest op de basisschool, en kreeg steevast "trek het je niet aan" te horen. Ik dacht altijd dat ze bedoelden dat ik niet moest laten blijken dat het me raakte, dat ik me niet moest laten kennen. Die reactie is immers precies waar het de pesters om te doen is.quote:Op woensdag 22 juni 2022 22:55 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien helpt het je om wat te lezen over hoe je gesprekken met hem hierover kunt voeren. Want het is inderdaad heel makkelijk om iets als 'trek het je niet aan' te zeggen - en heel begrijpelijk trouwens. Maar dat is natuurlijk juist iets wat moeilijk of misschien wel onmogelijk voor hem is. Tegen iemand die in een rolstoel zit zeg je ook niet dat-ie gewoon een stukje moet lopen.![]()
Herkenbaar watmoetikkiezen. Zo ging het bij mij ongeveer ook.quote:Op donderdag 23 juni 2022 07:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Wat naar als kinderen zo gepest worden!
Ik werd nooit echt gepest, maar hoorde er ook niet echt bij. Pas toen ik naar de universiteitsintroductie ging dacht ik "niemand kent me hier, voor hun zou ik net zo goed de hele leuke student kunnen zijn" (niet dat ik zelf dacht dat ik echt leuk was, maar probeerde me bij wijze van experiment wel zo te gedragen. Wonder boven wonder "trapten ze er in" en had ik meteen een leuk groepje. Later pas ben ik zelf echt gaan geloven dat ik heus leuk was..
Herkenbaar. Onze strategie is eenvoudig: we doen niet overal aan mee. Ik weet dat het menig ouder choqueert, maar ik sta niet te popelen om naar het zoveelste feest te gaan waar te veel drukte is en te weinig eten op een moment dat ik eigenlijk moet werken. Ik heb wel eens aan een klassenouder geprobeerd uit te leggen dat ik niet tegen drukte en chaos kan, maar mijn ervaring is dat alle begrip naar de kinderen uitgaat en daarna op is.quote:Op donderdag 23 juni 2022 07:46 schreef livelink het volgende:
Iets heel anders; worden jullie ook allemaal knettergek van de maand juni? Deze maand zit al, zolang ik schoolgaande kinderen heb, volgepropt met allemaal school- en sportafsluitingen en bijbehorende regelzaken. En het houdt niet echt op. Elk jaar denk ik dat ik er nu wel vanaf ben en zit er vervolgens weer middenin.
Dat heb ik ook omdat ik in het hoger onderwijs werk en iedereen met afsluiting van het studiejaar bezig is. En ook daarin is de sleutel om eenvoudigweg niet overal aan mee te doen. Ik hoef niet naar elk symposium en elke borrel. En alles wat niet te maken heeft met afronding van m'n jaar of noodzakelijke opstart voor volgend jaar, houd ik af. Maar volledig ontkomen aan de hectiek lukt ook mij niet.quote:Op donderdag 23 juni 2022 08:23 schreef livelink het volgende:
Het is niet alleen schoolzaken, maar ook werk. Alles komt samen in de maand juni lijkt het. Alles wat nog even moet gebeuren voor de zomervakantie.
Wat gaan ze doen? Spannende periode!quote:Op donderdag 23 juni 2022 08:31 schreef lily het volgende:
Wij hebben nu toevallig 2 kinderen die een schoolovergang doorgaan dus volle agenda’s ja.
Infoavonden
Boeken regelen/terugbrengen
Mentor gesprekken / schoolkennismakingen
Diploma uitreiking
Afscheid basisschool
Kamp
Heb je niet meegekregen dat ook van je verwacht wordt dat je belt met de docenten in het hoger onderwijs van je oudste?quote:Op donderdag 23 juni 2022 08:34 schreef lily het volgende:
Jongste gaat naar de middelbare school en middelste naar het mbo (ondernemer retail). Oudste studeert rechten (nog een jaar). Maar die laatste regelt alles zelf![]()
Ja in het laatste jaar van je studie mag je dat ook wel verwachtenquote:Op donderdag 23 juni 2022 08:34 schreef lily het volgende:
Jongste gaat naar de middelbare school en middelste naar het mbo (ondernemer retail). Oudste studeert rechten (nog een jaar). Maar die laatste regelt alles zelf![]()
Nee, niet meegekregen maar nog niet misschienquote:Op donderdag 23 juni 2022 08:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je niet meegekregen dat ook van je verwacht wordt dat je belt met de docenten in het hoger onderwijs van je oudste?
Hier kwam een week van tevoren het bericht dat het volgende dinsdag sportdag zou zijn. Welke ouders de ochtend konden bijspringen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 08:17 schreef Claudia_x het volgende:
Iets waar ik nooit aan zal wennen, is de slechte communicatie vanuit onze school. Ik wil niet steeds op het laatste moment een kledingstuk in een bepaalde kleur of zelfgemaakte hapjes hoeven regelen. Geef me wat tijd om het voor te bereiden!
Je staat er nog van versteld hoeveel mensen er niet werken of bijvoorbeeld maar 2 dagen werken. En wij wonen vlakbij een groot ziekenhuis dus veel mensen die in ploegen werken ook.quote:Op donderdag 23 juni 2022 08:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier kwam een week van tevoren het bericht dat het volgende dinsdag sportdag zou zijn. Welke ouders de ochtend konden bijspringen.
2 weken daarvoor ook al een week van tevoren hulp gevraagd voor dinsdag.
En dat lukt dan ook nog. Hoe doen mensen dat?
Is ook waar, zoon is echt heel zachtaardig. Te lief voor de wereld waarin we nu leven.quote:Op donderdag 23 juni 2022 00:58 schreef dobbey het volgende:
[..]
Niet zo denken, heeft geen zin...Onze dochter is ook enigs kind en zal dat ook altijd blijven. Ok, ze is dan wel anderhalf jaar naar de peuterspeelzaal geweest 2 ochtenden in de week maar ze kan zich heel goed verweren en weet precies wat ze wel of niet wil. Nu kan ik met zekerheid zeggen dat het komt door het karakter wat mijn dochter heeft maar ze wind iedereen om haar vinger en is buiten dat om heel sociaal naar iedereen toe.
Heeft die anderhalf jaar peuterspeelzaal daarin geholpen? misschien wel, misschien niet maar het moet ook maar net in je karakter zitten. Misschien is jou zoontje wel heel erg zachtaardig van karakter en kinderen kunnen zo intens gemeen zijn en hebben dit heel snel door...... Misschien zou je eens kunnen kijken naar een "vechtsport" om zijn zelfvertrouwen op te vijzelen. Hier in het dorp heb je Fudoshindo dat is voor kinderen vanaf 5 jaar en daar leren ze onder andere om op zichzelf te vertrouwen, faalangsten worden aangepakt, kinderen met ADHD worden daar geholpen etc etc. en ondertussen bouwen ze zowel conditie (want het is echt loeizwaar qua uithoudingsvermogen) als verdedigingstechnieken op.
Dat trek het je niet aan, zeg ik ook tegen zoon maar dan wel met mezelf als voorbeeld want mij boeit het ook écht niet wat een ander van mij vindt. Maar ja, ik ben zn moeder en dáár trekt ie zich dan weinig van aanquote:Op donderdag 23 juni 2022 01:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik ben gepest op de basisschool, en kreeg steevast "trek het je niet aan" te horen. Ik dacht altijd dat ze bedoelden dat ik niet moest laten blijken dat het me raakte, dat ik me niet moest laten kennen. Die reactie is immers precies waar het de pesters om te doen is.
In de 2e klas op de middelbare school leerde ik iemand kennen die oprecht geen fuck gaf om wat ze tegen haar riepen. Het gleed zó van haar af, en zo was er inderdaad geen lol aan voor pesters.
Dat was echt een lightbulb moment voor mij, dat er ook mensen zijn die het zich letterlijk niet aantrekken.![]()
Nog veel later kwam ik een quote tegen die aan Eleanor Roosevelt wordt toegeschreven:
“No one can make you feel inferior without your consent.”
Gemakkelijker gezegd dan gedaan (voor mij tenminste), dat wel.
Hier zijn het juist de werkende ouders die altijd op school meehelpen. De ouders die níet werken, die zien we nooitquote:Op donderdag 23 juni 2022 09:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Je staat er nog van versteld hoeveel mensen er niet werken of bijvoorbeeld maar 2 dagen werken. En wij wonen vlakbij een groot ziekenhuis dus veel mensen die in ploegen werken ook.
Maar goed, dan krijg je ook op gegeven moment dat die ouders niet meer willen helpen "want wij doen het altijd al, laat nu een ander het maar doen".
Ik wil best 1 a 2 keer per jaar een paar uur verlof nemen om te helpen, maar niet structureel. En als het dingen zijn op mijn vrije woensdag dan krijgen ze mijn dreumes er gratis bij, dat willen ze ook meestal niet
Ik zal die gedachte overboord zettenquote:Op donderdag 23 juni 2022 09:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Mushanga71 Mijn dochter was voor de basisschool ook niet veel kinderen gewend. Ze ging wel naar een gastouder, maar vanaf haar 2,5 was ze daar vaak alleen omdat de andere kinderen naar school gingen. Broertje kreeg ze pas op haar 6e. Ze gaat naar groep 5 en ze is voor zover ik weet nooit gepest. Wel had ze moeite met aansluiting te vinden in groep 1 en ook een beetje in groep 2, maar uiteindelijk is dat wel goed gekomen.
Ze is volgens mij en ook volgenvolgens haar juf wat introvert en dat houden we wel in de gaten. Volgend schooljaar gaat haar vriendinnetje naar een andere klas en dat zal er misschien voor zorgen dat ze weer moeite heeft met aansluiting te vinden bij de andere kinderen. Maar ik denk eerder dat dit met karakter te maken heeft dan dat ze vaak alleen is geweest bij de gastouder.
Juf had het over kanjertraining en dat dat misschien wel iets voor haar zou kunnen zijn. Misschien zou dit ook wat voor jouw kind kunnen zijn? Verder, ik weet niet of dit averechts zou kunnen werken, heb je al eens contact gelegd met de ouders van de pesters? Weten ze dat hun kind dit gedrag op school vertoont?
Ik ben sowieso allergisch voor dat soort goede doelen acties. Prima als een vereniging of school geld wil ophalen voor hun activiteiten of een nieuw clubhuis oid met iets als de grote clubactie, maar kinderen verplichten geld op te halen voor iets anders en waar ze zelf niet bewust voor gekozen hebben vind ik wel wat van. Mijn nichtje van 4 moest op school een sponserloop doen voor een roparun-team, dat roparun team doneerde het geld weer aan de roparun, en die doneren het geld weer aan verschillende goede doelen. Uiteindelijk pronken er dus meerdere groepen (de klas, de school, het roparunteam en de roparun organisatie) met het geld dat door een kleuter is opgehaald, en de beste klas krijgt ook nog eens een schoolreisje cadeau, dus dat gaat ook nog eens van de opbrengsten af als het niet gesponsord wordt. Mijn man is overigens een nog grotere tegenstander van dit soort acties dan ik, dus die heeft sowieso namens ons gezin niet mee gedaan.quote:Op donderdag 23 juni 2022 09:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik word ook lichtelijk overprikkeld van alle apps over voetbalkampen, eindfeestjes, scouting etc.
Waar ik me nog het meest aan irriteer zijn de ouders die indirect met elkaar aan het wedijveren zijn. We hebben voor voetbalkamp een team toegewezen gekregen en er moet geld opgehaald worden voor een goed doel. Er zijn teams waarbij de teamleider of ouders uit het team geregeld hebben dat er dingen verkocht konden worden door de kinderen, kreeg je ineens 36 bosjes pioenrozen geleverd die je even moest zien te verkopen. Ik heb dus niet aan die onzin meegedaan.![]()
Hetzelfde geldt voor de kleding in het thema van het WK land van het team waar de kinderen in zijn ingedeeld. Pruiken, vuvuzela's, landsvlaggen etc. of iedereen even 23 euro af wilde tikken voor een outfit wat ze één keer aan hebben. Ik vind hier echt wat van, vooral voor minder bedeelden die hun kind niet buiten de groep willen plaatsen betekent dit dat ze gewoon een week droog brood moeten eten om hun kind maar mee te kunnen laten doen aan deze idioterie. Voor mij maakt het niet uit, maar voor het meisje uit het team van mijn zoon die vaak nieteens heeft gegeten voor de training en wedstrijd omdat er simpelweg weinig geldis, is dit een groot drama. Ik ga hier zeker in de evaluatie een melding van maken.
De OR is bij ons ook een feestcommissie, daarom zit ik er ook inquote:Op donderdag 23 juni 2022 08:40 schreef SQ het volgende:
Vervelend ja, die piekdrukte dan. Bij ons op het werk piekt het juist meestal in september en december. Nou moet ik zeggen dat onze school echt heel redelijk is en weinig exteacurriculaire dingen organiseert. Ik wilde bij de oudercommissie omdat ik dacht dat ik dan mee zou kunnen praten over beleid / de stem van de ouders kon vertegenwoordigen, maar het bleek vooral een feestcommissie dus daar heb ik maar voor bedankt
Je zit toch niet bij de OR van die school in jullie wijk die een schoolfeest heeft laten ontsporen een tijdje terug?quote:Op donderdag 23 juni 2022 11:30 schreef Butterflower het volgende:
[..]
De OR is bij ons ook een feestcommissie, daarom zit ik er ook in![]()
Als je medezeggenschap over beleid en dergelijke wil hebben kan je je beter bij de MR aansluiten
heeft ze er veel last van?quote:Op donderdag 23 juni 2022 13:08 schreef amaranta het volgende:
Met mijn moeder gaat het trouwens goed. Ze is thuis.
Maar nu heeft ze Corona. (In het ziekenhuis opgelopen??)
Pakketfraude inderdaad. Hebben wij ook gehad toen we net op ons nieuwe adres woonde.quote:Op donderdag 23 juni 2022 13:15 schreef amaranta het volgende:
En nog iets raars…
Afgelopen vrijdag, lag er een brief bij mijn ouders in de bus. Was een factuur van een postorderbedrijf. Maar niet aan hen gericht.
Bijna 400 euro voor een stalen tuinhuisje.
Ik heb gelijk gebeld met ze, en gezegd dat wij niks besteld hadden.
Ze zou dat noteren, en ik kon de brief als onverzonden beschouwen.
RaRa wie er net voor de deur stond toen ik de zelftests naar m’n moeder ging brengen…
Juist. Post NL.
Heb gelijk het pakket (wat dus met een speciale koeriersdienst kwam) retour afzender gedaan.
Dit moet haast doelbewust zijn gedaan. Zou me niks verbazen als later vandaag/deze week iemand aan de deur komt om dat pakket te vragen .
Hoe is dat afgelopen? Nog iemand aan je deur gehad?quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Pakketfraude inderdaad. Hebben wij ook gehad toen we net op ons nieuwe adres woonde.
Dat ging heel raar.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe is dat afgelopen? Nog iemand aan je deur gehad?
Oh bluh, nee, gaat het niet goed?quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:25 schreef MaJo het volgende:
Is het normaal dat werklui je aan het huilen maken? Ik ben er even helemaal klaar mee![]()
@:exode was jij net toevallig bij de gamma in Maarssen?
JA wat is ze mooi hequote:Op donderdag 23 juni 2022 09:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Jemig @:dobbey, heftige periode zit je nu in. Veel sterkte én succes![]()
Je hebt wél een prachtdochter
Eigenlijk niet. Maar je mag hier wel uithuilen en stoom afblazen.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:25 schreef MaJo het volgende:
Is het normaal dat werklui je aan het huilen maken? Ik ben er even helemaal klaar mee![]()
Dat er iemand “toevallig” langsloopt is blijkbaar onderdeel van de scam. Las ik.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat ging heel raar.
We kregen 2 keer een pakketje van Zalando. De eerste keer had ik het aangenomen, ik dacht dat mijn vriend wat besteld had. Bleek dus niet het geval en onze naam stond ook niet op het pakketje. Teruggestuurd.
De volgende dag stond Post NL weer op de stoep met weer een pakket van Zalando. Ook weer een andere naam op het pakketje. Mijn vriend gaf bij de bezorger aan dat het niet voor ons is en dat het mogelijk pakketfraude betrof. Terwijl hij en de bezorger in gesprek waren liep er iemand langs en vroeg of het pakketje niet voor hem was. Bezorger gaf aan het pakje weer mee te nemen en die kerel liep weer verder. Vriend heeft Zalando gemaild en Zalando heeft het account wat bij de naam hoorde geblokkeerd.
Ons huis heeft een half jaar leeg gestaan voordat we het kochten, dus misschien is deze methode wel vaker toegepast (en gelukt).
Was het de tegelzetter?quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:25 schreef MaJo het volgende:
Wauw, wat een verschrikkelijke opportunisten.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Pakketfraude inderdaad. Hebben wij ook gehad toen we net op ons nieuwe adres woonde.
Als ik eerlijk ben: ik weet niet beter dan dat een verbouwing een ongelooflijke hoeveelheid stress oplevert, voor een groot deel veroorzaakt door het horkerige gedrag van (onder-)aannemers.quote:Op donderdag 23 juni 2022 14:25 schreef MaJo het volgende:
Wat vreemd... goed dat je het retour hebt gedaan!quote:Op donderdag 23 juni 2022 13:15 schreef amaranta het volgende:
En nog iets raars…
Afgelopen vrijdag, lag er een brief bij mijn ouders in de bus. Was een factuur van een postorderbedrijf. Maar niet aan hen gericht.
Bijna 400 euro voor een stalen tuinhuisje.
Ik heb gelijk gebeld met ze, en gezegd dat wij niks besteld hadden.
Ze zou dat noteren, en ik kon de brief als onverzonden beschouwen.
RaRa wie er net voor de deur stond toen ik de zelftests naar m’n moeder ging brengen…
Juist. Post NL.
Heb gelijk het pakket (wat dus met een speciale koeriersdienst kwam) retour afzender gedaan.
Dit moet haast doelbewust zijn gedaan. Zou me niks verbazen als later vandaag/deze week iemand aan de deur komt om dat pakket te vragen .
Ik en mijn man moesten ook altijd huilen als onze loodgieter was geweest, of de elektricien.. Dat je hele huis in puin ligt en je het dan volkomen niet meer ziet zitten. lamlullenquote:Op donderdag 23 juni 2022 14:25 schreef MaJo het volgende:
Dit wel uiteraard, stress tot de max.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben: ik weet niet beter dan dat een verbouwing een ongelooflijke hoeveelheid stress oplevert, voor een groot deel veroorzaakt door het horkerige gedrag van (onder-)aannemers.
Wat is er gebeurd?
Het zijn de schilder, vloerenlegger én de aannemer die op me zitten te zeiken. De tegelzetter doet het dan weer geweldigquote:Op donderdag 23 juni 2022 15:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was het de tegelzetter?![]()
Zo ja: Ja, dan heb je dezelfde lamlul die hier was.
Zo nee: Dat is echt niet normaal, zijn ze nou helemaal belatafeld?!
Lang verhaal kort: ik ben de hele dag bezig met dingen die ik mijns insziens niet hoef te doen: verf halen, dingen van de muur schroeven, de vloer bedekken voor de schilders. Dat zonder gegeten te hebben en in deze hitte.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben: ik weet niet beter dan dat een verbouwing een ongelooflijke hoeveelheid stress oplevert, voor een groot deel veroorzaakt door het horkerige gedrag van (onder-)aannemers.
Wat is er gebeurd?
Oh bah. Beterschap dan maar.quote:Op donderdag 23 juni 2022 13:08 schreef amaranta het volgende:
Met mijn moeder gaat het trouwens goed. Ze is thuis.
Maar nu heeft ze Corona. (In het ziekenhuis opgelopen??)
Afschieten dat tuigquote:Op donderdag 23 juni 2022 17:09 schreef exode het volgende:
Pakketfraude is al een tijdje booming helaas:
https://www.telegraaf.nl/(...)oelt-je-zo-kwetsbaar
Zowel voor de ontvanger als het bedrijf die het stuurt vervelend.
Next level is dat ze het op jouw account aanvragen en je adres online wijzigen. Dus goede wachtwoorden instellen bij Zalando, Hema etc.
Blijven van die dagen die je liever overslaatquote:Op donderdag 23 juni 2022 17:10 schreef exode het volgende:
Vandaag is mijn vader jarig. Wat blijft dat toch een waardeloze dag.
Ik Appte mijn moeder vanochtend vroeg of hij vanuit de hemel moet lachen om de hitte op zijn dag. En op zo'n dag baal ik dus extra dat ik niet even bij mijn moeder langskan.
Een watje drenken in de nagellak remover. En die met een aluminiumfolie over je nagel heen plaatsen en 10 minuutjes/kwartier later zitten.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:40 schreef Ynske het volgende:
Iemand hier de ultieme tip?
Ik heb gelnagellak op mn nagels welke ik er vanaf wil hebben... Heb nu al 3 soorten nagellak remover gebruikt, maar nee hoor. Ja soms komt er uiteindelijk een chip af welke ook de toplaag van de nagel afhaalt maar de rest blijft stug zitten.
Met en zonder aceton gebruikt.
Hoe krijg ik nu die lak eraf? Zonder te vijlen
Sterkte vandaag.quote:Op donderdag 23 juni 2022 17:10 schreef exode het volgende:
Vandaag is mijn vader jarig. Wat blijft dat toch een waardeloze dag.
Ik Appte mijn moeder vanochtend vroeg of hij vanuit de hemel moet lachen om de hitte op zijn dag. En op zo'n dag baal ik dus extra dat ik niet even bij mijn moeder langskan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, Dat kan eigenlijk haast niet. De brief kwam tegelijkertijd met dat ze ook werd opgenomen. Wat is vreemd is, is dat de factuur eerder is aangekomen dan het product. Dus daar is de scam al mislukt.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wauw, wat een verschrikkelijke opportunisten.
@:amaranta, zijn ze op een of andere manier te weten gekomen dat je moeder in het ziekenhuis lag en hebben ze daar misbruik van gemaakt?
quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Sterkte vandaag.Een E-card? Yes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
iK wIl eEn HaNdGeScHrEvEn BoS bLoEmEnquote:Op donderdag 23 juni 2022 19:34 schreef exode het volgende:
[..]
Ik wil een handgeschreven bos bloemen.
Neequote:Op donderdag 23 juni 2022 11:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Je zit toch niet bij de OR van die school in jullie wijk die een schoolfeest heeft laten ontsporen een tijdje terug?
Ik heb geen idee welke. 'een school uit *jullie wijk* ' werd gezegd.quote:Op donderdag 23 juni 2022 22:03 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Nee![]()
Je bedoelt die op de Parkdreef?
Dat is zo ellendig en helaas ook herkenbaar. En je hebt groot gelijk: dat hoef jij niet te doen. Ik weet niet welke afspraken met de aannemer zijn gemaakt over hoe de woning aan hem zou worden overgedragen, maar de schilder moet gewoon zelf afdekken en verf meenemen. Pfff.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:47 schreef MaJo het volgende:
Lang verhaal kort: ik ben de hele dag bezig met dingen die ik mijns insziens niet hoef te doen: verf halen, dingen van de muur schroeven, de vloer bedekken voor de schilders. Dat zonder gegeten te hebben en in deze hitte.
Dat ik ook nog even zelf het bad mocht gaan verplaatsen is voor mij de druppel.
Ik zal het zo verder uitleggen, de aannemer komt er nu aan om het bad te verplaatsen.
Bakje heet water, daar au bain marie een bakje nagellak remover inzetten zodat het warm wordt en daar met je handen in gaan zitten.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:40 schreef Ynske het volgende:
Iemand hier de ultieme tip?
Ik heb gelnagellak op mn nagels welke ik er vanaf wil hebben... Heb nu al 3 soorten nagellak remover gebruikt, maar nee hoor. Ja soms komt er uiteindelijk een chip af welke ook de toplaag van de nagel afhaalt maar de rest blijft stug zitten.
Met en zonder aceton gebruikt.
Hoe krijg ik nu die lak eraf? Zonder te vijlen
Ben wel benieuwd welke danquote:Op donderdag 23 juni 2022 22:07 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb geen idee welke. 'een school uit *jullie wijk* ' werd gezegd.
Ik heb de zwarte sneakersokken van Zeeman, die zakken niet af.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 07:51 schreef exode het volgende:
Yo huisvrouwenwat zijn fijne korte/lage sokken voor in sneakers? Die niet afzakken graag.
En goedemorgen!
Ik heb ze van Actionquote:Op vrijdag 24 juni 2022 07:51 schreef exode het volgende:
Yo huisvrouwenwat zijn fijne korte/lage sokken voor in sneakers? Die niet afzakken graag.
En goedemorgen!
Ik draag die van Hema. Extra bonus is een gekleurd stikselrandje binnenin waardoor ik ze makkelijk kan onderscheiden van mijn mans sokken.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 07:51 schreef exode het volgende:
En goedemorgen!
*Fluistert* Yay voor de kozijnmannen!quote:Op vrijdag 24 juni 2022 09:19 schreef exode het volgende:
Die van Hema zakken bij ons af....Zeeman en Action zal ik eens kijken!
En niet te hard praten, de kozijnenmannen zijn er en aan het werk, ik wil ze niet afschrikken.
Ik ben erg te spreken over deze van de decathlon.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 07:51 schreef exode het volgende:
En goedemorgen!
Ik heb juist de dubbele standaard van mijn fiets af laten halen. Wat een onding. Fiets met laadgebeuren is hartstikke zwaar en ik kreeg hem steeds niet getild. Ik ben heel blij met mijn enkele standaard nu.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 09:33 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
*Fluistert* Yay voor de kozijnmannen!
Halve avond besteed aan het zoeken en bestellen van een dubbele fietstandaard en die komt vandaag al binnenMoest wel, kon fiets niet laden. Stopcontact nu te ver weg
Staat ie nog wel stabiel dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb juist de dubbele standaard van mijn fiets af laten halen. Wat een onding. Fiets met laadgebeuren is hartstikke zwaar en ik kreeg hem steeds niet getild. Ik ben heel blij met mijn enkele standaard nu.
Van de primark doen het verrassend goed.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 07:51 schreef exode het volgende:
En goedemorgen!
Had zoon laatst ook. Band ineens plat maar nadat hij met een tas aan zn stuur had gefietst die, dacht ik, tegen zn ventiel aan kwam. Ventiel zat scheef. Die recht gezet, opgepompt en hij heeft ermee gefietst. Paar dagen later weer leeg en toen maar naar de decathlon gebracht. Had nog een een nakijkbeurt te goed.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 11:19 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik ben blij met mijn dubbele standaard. Wel een tikkie zwaar, maar hij blijft tenminste staan als ik alle boodschappen in mijn fietstassen doe..
Ik heb er alleen even niks aan, want mijn achterband is lek. Ik had gisteren al geplakt, mijn man ook 20cm verderop, ventiel vervangen, geen gaatje meer te vinden. Maar leeg is ie wel na een paar uur. Straks maar op fiets van zoon mijn rondje doen (die is alleen wat te hoog, eng) en de fietsenmaker bellen.
Hij staat prima stabiel, en daarbij heb ik een stuurslot. En verder doe ik boodschappen niet met de fiets. En als ik wel boodschappen doe dan is het maar een klein beetje wat in mijn fietsmand past.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 11:16 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Staat ie nog wel stabiel dan?
Ik haalde de standaard met voet naar benee, zette voet erachter en trok fiets zo op de standaard. Wel zwaar idd.
Heb nu deze besteld. Hopelijk een goede...
https://www.bol.com/nl/nl(...)it/9200000094758301/
Bout waar ie mee vastzat is afgebroken, standaard zelf was nog prima.
Oooh, dat stuurslot houdt um dan ook stabiel.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 12:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij staat prima stabiel, en daarbij heb ik een stuurslot. En verder doe ik boodschappen niet met de fiets. En als ik wel boodschappen doe dan is het maar een klein beetje wat in mijn fietsmand past.
Misschien de buitenband nog een keer goed controleren aan de binnenkant of daar niet een stukje glas of iets nog in zit.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 11:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik woon op 400 meter van de fietsenwinkel, maar ik hoop gewoon dat de band nu magisch gemaakt is
Kun je die bestelling op basis van de Wet koop op afstand niet annuleren/laten ontbinden? In principe heb je 14 dagen wettelijke bedenktijd geloof ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 13:11 schreef hilliebillie het volgende:
Kom ik er een paar uur later achter toen ik nog eens verder keek bij m’n Google resultaten dat ik bij een vaag ticketbureau kaartjes gekocht heb, die kaartjes opkoopt en duurder verkoopt.. en dus niet bij de officiële verkoopsite![]()
Goeie, dit zal ik straks eens gaan uitzoeken!quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:04 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Kun je die bestelling op basis van de Wet koop op afstand niet annuleren/laten ontbinden? In principe heb je 14 dagen wettelijke bedenktijd geloof ik.
Inderdaad, ik zag het nu ook. I take my loss (had ik al wel gedaan) en ga maar gewoon extra genieten tzt aangezien de kaartje zo duur waren. Duurt gelukkig nog even dus tegen die tijd ben ik dat vast vergeten..quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Volgens mij is die bedenktijd er niet bij kaarten voor evenementen met een datum, helaas.
Had je bij topticketshop besteld? Dat zijn echt naaiers.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:43 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zag het nu ook. I take my loss (had ik al wel gedaan) en ga maar gewoon extra genieten tzt aangezien de kaartje zo duur waren. Duurt gelukkig nog even dus tegen die tijd ben ik dat vast vergeten..
@:exode wat fijn!!
Yep, die inderdaad. Echt gewoon onoplettendheid van mezelf (en onwetendheid, want ik wist niet van het bestaan van dat soort sites af.. dus iets met Google en bovenste hit)quote:Op vrijdag 24 juni 2022 14:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Had je bij topticketshop besteld? Dat zijn echt naaiers.
Ik maakte laatst ook een duur foutje: ik heb per ongeluk twee zitplaatsen gekocht voor een concert van Bruce Springsteen terwijl ik staanplaatsen wilde. Die heb ik daarna dus alsnog gekocht, maar ik ben die zitplaatsen nog niet kwijt. 200 euro..
Het is inderdaad ontzettend stressvol allemaalquote:Op donderdag 23 juni 2022 16:37 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat vreemd... goed dat je het retour hebt gedaan!
Fijn dat je moeder weer thuis is, hopelijk behalve snot verder geen corona
Mijn moeder heeft ook corona, vooral aan t hoesten en zweterig zei ze. Wel jammer want ze hadden allemaal plannen voor het weekend en dat gaat nu niet door.
@MaJo,onze badkamerman maakte me toen niet aan het huilen, was echt een lieverd. Maar wel een hoop stress van het hele gebeuren gehad en toen hij weg was werd ik ziek (ik denk teveel stress gehad).
Ook dat nog eens ja, alles is elke keer weer een teringbende. Wat dat betreft ben ik blij dat we er nog niet wonen, ik zou echt gek worden van die puinzooi. Ze gaan ook echt ontzettend lomp met je spullen omquote:Op donderdag 23 juni 2022 16:43 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik en mijn man moesten ook altijd huilen als onze loodgieter was geweest, of de elektricien.. Dat je hele huis in puin ligt en je het dan volkomen niet meer ziet zitten. lamlullen![]()
Blij dat die tijd voor bij is
Sterkte
Nope geen korting, allemaal extra facturen steedsquote:Op donderdag 23 juni 2022 16:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn fietsstanddaard flikkerde van mijn fietsEn nu weet ik niet of ik een nieuwe standaard moet bestellen of meteen een nieuwe fiets. Dat vond man een beter idee. Fiets is 8 jaar oud en best wel op, eigenlijk. Maar deze miep hier is niet zo van verandering, getuige de laptop uit de prehistorie met steeds vaker een jank smilie op een blauw scherm, die ook op is en vervangen moet worden. Maar ik weet hoe het werkt enzo🙄
@:MaJo, das kut. Krijg je wel korting als je zelf al die shit moet doen?
@:amaranta, fijn dat je mams weer thuis is. Beter corona thuis dan in het ziekenhuis. Krijgt ze iig rust.
Goed opgelost, dat pakketje meteen terug te sturen.
Hier lang geleden bankafschrift uit de zakelijke bus gejat. En toen 1500,00 lichter. Was op tijd, alles kunnen annuleren bij de webshops waar besteld was, maar de gore lef! En de politie kon niks doen toen een webshop die mafkees aan het lijntje hield door zogenaamd toch te bezorgen. Was uitlokking...
Ik heb de qivelo curve 2 en ben heel blij 🥰 driewielers vind ik rot fietsen en instabiel en dit is echt heel chill. De laatste paar km actieradius is de ondersteuning wel ver op, maar da's echt het enige wat ik er niet fijn aan vind.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:45 schreef June. het volgende:
Pff frustrerend Majo, maar bedenk: ooit komt er een einde aan en kunnen jullie lekker genieten van je huis. Het is een fase![]()
Iets totaal anders, ik heb mijn vriend zover dat hij zijn motor gaat verkopen zodat er ruimte is voor een bakfiets in de garage![]()
Nu vind ik 5000 euro voor een Urban Arrow echt te veel, iemand ervaring met goedkopere elektrische bakfietsen (zoals Vogue, Troy etc?). Tweedehands kan ook eventueel, maar daar moet je als de kippen bij zijn.
Dit klinkt wel een beetje als campinghorror voor mij. Maar nu vind ik campings al wel snel horror (ter relativering).quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb de qivelo curve 2 en ben heel blij 🥰 driewielers vind ik rot fietsen en instabiel en dit is echt heel chill. De laatste paar km actieradius is de ondersteuning wel ver op, maar da's echt het enige wat ik er niet fijn aan vind.
Wij zitten op de camping en na drie dagen wennen slapen we redelijk. Alleen zijn er vandaag vier gezinnen op ons veldje bij gekomen en ze hebben allemaal kindjes die krijsen en met zand gooien en mijn dochter zeggen dat ze niet mee mag doen. En er stond toch nog wat water in de tent na een serieuze hoosbui van een uur.
Wil jou dochter dan ook krijsen en met zand gooien?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb de qivelo curve 2 en ben heel blij 🥰 driewielers vind ik rot fietsen en instabiel en dit is echt heel chill. De laatste paar km actieradius is de ondersteuning wel ver op, maar da's echt het enige wat ik er niet fijn aan vind.
Wij zitten op de camping en na drie dagen wennen slapen we redelijk. Alleen zijn er vandaag vier gezinnen op ons veldje bij gekomen en ze hebben allemaal kindjes die krijsen en met zand gooien en mijn dochter zeggen dat ze niet mee mag doen. En er stond toch nog wat water in de tent na een serieuze hoosbui van een uur.
Ow the horror. Wij stonden vorig jaar naast een gezin, als dat kind in de speeltuin was, was er binnen 5 minuten geen ander kind meer in de speeltuin te vindenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat ongezellig, van zulke kinderen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef Tink89 het volgende:
Jemig... beterschap voor vinger en oog! 2 lekke autobanden? Lek gestoken of lek gereden?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 09:36 schreef amaranta het volgende:
Wil degene die een vloek over mij heeft uitgesproken deze weer intrekken? Dank.
Ontstoken wond bij m’n vinger. Ontstoken oog. 2 lekke autobanden. Pfffff
Sjezus, alles lekquote:Op zaterdag 25 juni 2022 09:36 schreef amaranta het volgende:
Wil degene die een vloek over mij heeft uitgesproken deze weer intrekken? Dank.
Ontstoken wond bij m’n vinger. Ontstoken oog. 2 lekke autobanden. Pfffff
Nou ja, vooral lekker dat je nu de zon buiten kunt houden op hun kamers, dat zal een stuk schelen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 11:43 schreef exode het volgende:
Oh en de rolluiken, B vond het veeeeel te donker dus die had zijn nachtlampje aan en Juul riep meteen enthousiast DISCO! Dus die heeft de discolampen naar haar kamer verhuisd.
Zeker! En kou en geluid. Erg blij mee.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 11:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, vooral lekker dat je nu de zon buiten kunt houden op hun kamers, dat zal een stuk schelen.
Beterschap. Volgende keer uit besteden aan een fietsenmaker. Die hebben zo’n ophangsysteem.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:23 schreef Mushanga71 het volgende:
Das kut, @:amaranta Sterkte![]()
Fietsstandaard zit er op. Lukte niet dus fiets moest opsekop. Maar omdat bagagedrager geen gewicht kan hebben, hebt ik dat loeizware kreng opgetild. En nu is het, daaaag rug en hallo diclo
Heerlijk! Alles donker. Me like!quote:Op zaterdag 25 juni 2022 11:43 schreef exode het volgende:
Gisteren einde middag redelijk spontaan naar een vriendin gereden. Wat een drama op de weg. In plaats van 45 minuten, deed ik er een uur en 45 minuten over.
Maar fijn bezoek, het voelt zo goed dat dat weer kan. Dat verloofde zegt 'ga maar, ik red me wel met de 2 kinderen'Was pas om 1 uur vannacht thuis en dat kan ik dus echt niet meer he op mijn leeftijd. MOE.
Ai dat klinkt pijnlijk Amaranta! En balen van je banden. Kunnen ze nog geplakt worden of moeten er nieuwe onder?
Oh en de rolluiken, B vond het veeeeel te donker dus die had zijn nachtlampje aan en Juul riep meteen enthousiast DISCO! Dus die heeft de discolampen naar haar kamer verhuisd.
Dank.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Beterschap. Volgende keer uit besteden aan een fietsenmaker. Die hebben zo’n ophangsysteem.
quote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:13 schreef vencodark het volgende:
Ik kocht vandaag nieuwe parfum en nu vindt mijn zoon dat ik naar pannenkoeken ruik.
Ja, het ruikt wel lekker naar vanille. Vandaar zijn associatie. Ik stond te koken en ik deed letterlijk 1 spuitje in mijn nek en binnen 2 tellen vond hij het naar pannenkoeken ruiken.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 19:23 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
Dat ruikt lekker, toch? Ik zou het als een compliment opvatten.
Het zijn aardige buren hoor, maar ze bemoeien zich met alles. Willen alles weten vooral. Zijn beide de hele dag thuis en dat is hun vermaak blijkbaar.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:36 schreef Nijna het volgende:
@:mousemickey, veel plezier!
@:exode, ik moest lachen om dat je hoopt dat de buurman er slecht van geslapen heeft.
Ik dacht vanmorgen even op de fiets naar de bakker en de bruna... dacht dat het net zou kunnen voordat het ging regenen, maar dat had ik verkeerd ingeschat. Dus nu zit ik met een klamme broek. Maar het is lekker koel buiten dus alles open, kijken of we het wat kunnen laten afkoelen in huis.
Eigenlijk moet ik maar ns aan de slag, maar ik ben nog aan t uitstellen
Nog een maandje, dan liggen ze weer in de winkel. Eerste week van augustus!quote:Op maandag 27 juni 2022 21:29 schreef livelink het volgende:
Ik werk in de buurt van bol.com en tijdens mijn lunchpauze liep ik door hun complex (het is een dorp op zich bijna) en hoorde toen mensen over het speelgoedboek praten
![]()
Sinterklaas is dichterbij dan je denkt. Nu heb ik ook weer zin in pepernoten...
Zeker spannend Mushanga. En hopelijk een leuke nieuwe start en kennismaking!quote:Op maandag 27 juni 2022 21:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb nog een kilozak pepernoten liggen van afgelopen jaar![]()
Zoon heeft morgen kennismaking met zn nieuwe klas. Voor zover we nu weten, zit er niemand van zn groep bij hem in de klas en dat vindt hij prima.
Spannend.
In de tijd dat ik nog in de Sint-wereld zat, begonnen we altijd in april met voorbereidingen voor het nieuwe seizoenquote:Op maandag 27 juni 2022 21:29 schreef livelink het volgende:
Ik werk in de buurt van bol.com en tijdens mijn lunchpauze liep ik door hun complex (het is een dorp op zich bijna) en hoorde toen mensen over het speelgoedboek praten
![]()
Sinterklaas is dichterbij dan je denkt. Nu heb ik ook weer zin in pepernoten...
Ik hoop het, gun hem zó een leuke schooltijd. We gaan het zien.quote:Op maandag 27 juni 2022 22:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Zeker spannend Mushanga. En hopelijk een leuke nieuwe start en kennismaking!
Ik ben ook in shockquote:Op maandag 27 juni 2022 22:40 schreef FlyingFish het volgende:
Op NPO 3 nu de docu De Gouden lichting over de trainingen van de topturnsters. Echt absurd wat daar gebeurde...
Ik ga hem niet kijken.. Was na die vorige turn-docu ook al misselijk van wat ze lieten zien..quote:Op maandag 27 juni 2022 22:40 schreef FlyingFish het volgende:
Op NPO 3 nu de docu De Gouden lichting over de trainingen van de topturnsters. Echt absurd wat daar gebeurde...
Ik heb de docu niet gezien, maar wat ik hier lees is het wel een typisch beeld wat niet alleen bij hoog niveau turnen gebeurt.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 00:09 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Ik ben ook in shock
Ik heb de laatste 20 minuten nog niet gezien, maar ik snap die ouders niet? Je ziet dat je dochter het verschrikkelijk vindt en een moeder hoorde echt alles van haar dochter en toch haalden ze hen daar niet weg
Duplo!quote:Op dinsdag 28 juni 2022 11:38 schreef Burdie het volgende:
Even tussendoor, wij krijgen binnenkort een meisje van 2 te spelen. Wat is leuk om voor haar klaar te zetten aan speelgoed? (Ik weet niet of ze net 2 is of al bijna 3). Als het klikt komt ze elke week.
Wat vergeet je dat snel zeg, wat ze op die leeftijd leuk vinden.
Sterkte MaJo. Dit gaat ook weer voorbij. En je man redt het vast wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:39 schreef MaJo het volgende:
Na al het gedoe met de verbouwing ziet het er nu naar uit dat ik een buikgriep te pakken heb, 1 dag voor de verhuizingIk voel me met elk toiletbezoek beroerder worden en inmiddels is het zover dat ik alleen maar bank kan hangen en mijn man verder aan het inpakken is. Gelukkig is het grootste deel al gedaan maar dat helpt niet met de stress
Vanavond zou ik ook nog allemaal dingen doen (aapie wegbrengen naar mijn ouders, ons huis voor het laatst checken) maar als ik me zo voel dan zal mijn man ook dat moeten doen. Waarom kan niks normaal gaan momenteel
Nee, want ik weet dat ze bij goede mensen terecht komen. Het zijn nogal 'dure' kittens en men moet echt moeite doenquote:Op woensdag 29 juni 2022 08:36 schreef MaJo het volgende:
Bedankt allemaalIk voel me stukken beter vandaag maar heb nog weinig energie. Gelukkig doen de verhuizers het meeste werk! Maar het is moving day dus dat voelt sowieso goed
@:PoesInDoos wat heerlijk zo'n kittenVind je het niet moeilijk om uiteindelijk afscheid te nemen?
Wat lief en wat goed! Vrienden van ons hebben dat ook heel lang gedaan, daar hebben wij ooit een moederpoes aan overgehoudenquote:Op woensdag 29 juni 2022 08:31 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik kom even mijn pleegpoesje showen hoor
Zoon en ik zijn gastgezin voor asielkittens, we voeden ze op en zorgen dat ze helemaal gesocialiseerd en gezond naar hun vaste baasjes kunnen. Dit is nummer 1 van dit jaar, 2 jaar terug hebben we 6 kittens opgevangen.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |