Zat hij wel in een geaard stopcontact en doet die stop het nog, of is hij er in de meterkast uitgeknald?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:46 schreef exode het volgende: Ook knap, het gehuurde bubbelbad heeft een verlengsnoer in rook laten opgaan en lijkt zelf ook een opdonder te hebben gehad. Doet niets meer.... Wel weer typisch voor ons dit.
Ja, ja en ja.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zat hij wel in een geaard stopcontact en doet die stop het nog, of is hij er in de meterkast uitgeknald?
Ik heb een ginger dus die had ik idd regelmatig ingesmeerd, inmiddels is hij 11, soms roep ik nog wel iets over insmeren, maar dat is wel zijn eigen taak.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:54 schreef SaskiaR het volgende:
Ook zoiets, een moeder vroeg mij vanochtend bij school of ik zonnebrand bij me had, want ze was vergeten haar kind thuis in te smeren. En ik stond echt zo van 'huh, waarom zou je je kind insmeren voordat ze naar school gaan? Ze zitten toch binnen??'
Ben ik nu zo'n ontaarde moeder? Doen jullie dat wel?
Duimen voor jullie kozijnen Exode
Het KDV vraagt er specifiek om dus ik smeer hem wel in elke ochtend. Overigens vertelde een leidster dat zij het ook altijd nog doen dus als je het een keer vergeet is het ook niet zo erg.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:53 schreef SaskiaR het volgende:
Ook zoiets, een moeder vroeg mij vanochtend bij school of ik zonnebrand bij me had, want ze was vergeten haar kind thuis in te smeren. En ik stond echt zo van 'huh, waarom zou je je kind insmeren voordat ze naar school gaan? Ze zitten toch binnen??'
Dit was 1 goede laatste poging om hem (en de kamer) rustig te krijgen en die was geslaagd. Als hij na langer proberen nog niet kon slapen, dan had ze wel gebeld. Helemaal niet bellen bij problemen is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:02 schreef Leandra het volgende:
Dat is aan de ene kant een leuk argument, mijn schoonmoeder riep ook altijd dat kinderen van bellen met thuis heimwee kregen, en toen Soneal daar logeerde mocht er dus niet gebeld worden... jammer joh, dat was dus ook gelijk de laatste keer.
Overigens is Soneal helemaal geen heimwee kind, en heeft hij het zonder ons prima op kamp of uit logeren, maar als hij zijn telefoon bij zich heeft wordt er gewoon geappt als daar behoefte aan is.
Wat is een heimwee pilletjequote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:35 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb mijn kinderen van de week ingesmeerd omdat ze juffendag hadden en de juffen daarom gevraagd hadden (ze zouden veel buiten zijn), verder smeer ik ze nooit in voor school.
En qua kampen verbaas ik me echt over voor hoeveel kinderen het groep 8 kamp het eerste kamp is. Ik ben een aantal jaar als extra leiding mee geweest op groep 8 kamp en dat is echt altijd soepel gegaan, ook bij de kinderen voor wie het de eerste keer was en waarbij de ouders (en dus ook het kind) het vooraf niet zag zitten. Je hebt altijd 2 of 3 kinderen die er, met name tijdens de rustmomenten, wat meer moeite mee hebben, maar de heimwee pilletjes werken erg goed! En verder hebben ze het overdag meestal te druk. Volgens mij is er in de vier jaar dat ik mee geweest ben maar één keer een ouder gebeld vanwege heimwee, en op scoutingkamp kan ik het me niet heugen dat er ooit een ouder gebeld is (maar ik ben alleen mee geweest met kinderen van 11+ daar). Maar goed, bij het schoolkamp van onze school gaan er ook ouders mee (wat ik überhaupt al niet begrijp, alles beter dan ouders van de kinderen die mee gaan meenemen...) en daarover is dus nu ook gedoe omdat er teveel ouders mee willen omdat hun kind het anders niet zou trekken.
Toen ik het las dacht ik aan een placebo-snoepje. Bij echt jonge kinderen helpt dat ook wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is een heimwee pilletjeJe kunt toch geen pilletje nemen tegen iets psychisch, of is het valium?
Ah dat zou natuurlijk kunnenquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Toen ik het las dacht ik aan een placebo-snoepje. Bij echt jonge kinderen helpt dat ook wel.
Ik moet lachenquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:04 schreef Quoi het volgende:
Zij die een hele middag een kat in een reismandje probeert te krijgen groet u
Net als spokenspray voor kinderen die bang zijn voor monsters onder het bed etc.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Toen ik het las dacht ik aan een placebo-snoepje. Bij echt jonge kinderen helpt dat ook wel.
Tic tacje?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Mandje kantelen, kat van bovenaf erin? Dat werkt hier altijdquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:04 schreef Quoi het volgende:
Zij die een hele middag een kat in een reismandje probeert te krijgen groet u
Je bent geen loederwijf, ik denk dat ieder zijn eigen kind het beste kent.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Het kan toch nog steeds prima zijn gegaan? Als jouw dochter verder geen stampij heeft gemaakt en na die mededeling van de juf verder met het kamp mee heeft gedaan?
Ja ik ben misschien weer een loederwijf de andere kant op maar ik vertrouw er echt blindelings op dat als er écht écht iets aan de hand is, ze mij wel weten te vinden. Voor mij valt heimwee hebben daar niet onder. Tijdens zo'n kamp met tientallen kinderen krijgt elk kind op zeker punt wel heimwee. Het is waardevoller om daar mee te leren omgaan dan voor elk kind on demand de taxi naar huis te bellen. Dat is ook voor kampleiding geen doen. Just my 2 cents.
Wij gaven wel eens vitamine C of tictac als heimwee pilletje... Als je er 1 hebt met heimwee en die steekt de rest aan, dan helpt dat nog wel eens.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 14:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is een heimwee pilletjeJe kunt toch geen pilletje nemen tegen iets psychisch, of is het valium?
Ze laat zich (nog) niet echt oppakken, waardoor dat dus lastig is (en bloederigquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:45 schreef Amsel het volgende:
[..]
Mandje kantelen, kat van bovenaf erin? Dat werkt hier altijd
Fijn!quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ze laat zich (nog) niet echt oppakken, waardoor dat dus lastig is (en bloederig).
En los mee laten gaan @:Butterflower daar moet ik dan weer om lachen. Hoe?
MAAR! HET IS GELUKT!
Ik heb één keer gehad dat het reismandje aan plasticmoeheid bleek te lijden... Toen had ik halverwege de autorit een poes op schoot. Geen aanrader.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:09 schreef Quoi het volgende:
En los mee laten gaan @:Butterflower daar moet ik dan weer om lachen. Hoe?
MAAR! HET IS GELUKT!
Tot op heden nog geen app van zoon. Blijkbaar vermaakt hij zich goedquote:Op dinsdag 21 juni 2022 16:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
Je bent geen loederwijf, ik denk dat ieder zijn eigen kind het beste kent.
En ik had liever gehad dat juf ons gebeld had, al dan niet in overleg met het kind, om te bespreken wat we zouden doen.
Of juf had op zn minst mogen benoemen dat ze heimwee had gehad.
Want dit ontdekten we pas toen ze het jaar daarop weer op kamp gingen en het kind pertinent niet wilde. Mijn kind durfde niet meer te slapen op kamp omdat ze er geen vertrouwen in had dat de juf echt zou bellen als het niet ging.
Was het anders geweest als juf het gelijk gemeld had? Weet ik niet, maar dit heeft in elk geval niet geholpen.
Maakt dit me nu een overbezorgde moeder?
Kind met gebruiksaanwijzing, ik denk dat ik intussen aardig in de gaten heb wat wel en niet werkt voor mijn kind.
[..]
Wij gaven wel eens vitamine C of tictac als heimwee pilletje... Als je er 1 hebt met heimwee en die steekt de rest aan, dan helpt dat nog wel eens.
Die monsters flikkerde ik over het balkon toen dochter daar doodsbang voor was en we in een flat woonden. Das dan weer het jammere van een eengezinswoning. Geen hoge hoogte waar je monsters vanaf kunt gooienquote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Net als spokenspray voor kinderen die bang zijn voor monsters onder het bed etc.
Ik wel: vanaf maart t/m september (ongeveer) smeer ik de jongste (type blond haar en bleekscheet) vrijwel dagelijks in. De oudste en ik smeren het hele jaar SPF op ons gezicht als onderdeel van de huidroutine. De zon is er altijd, ook bij bewolking, dus zonschade kun je altijd oplopen, daar hoef je niet eens voor te verbranden. Verder krijg je van de zon ook gewoon een oude kop, en alles wat ik kan om dat te voorkomen trek ik uit de kast.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:54 schreef SaskiaR het volgende:
Dit idd. Werkt ook nog prima bij groep 8, zolang je het maar goed verkoopt en het echt in een soort medicijndoosje zit.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 15:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Dit wel zo ongeveerquote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:27 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik wel: vanaf maart t/m september (ongeveer) smeer ik de jongste (type blond haar en bleekscheet) vrijwel dagelijks in. De oudste en ik smeren het hele jaar SPF op ons gezicht als onderdeel van de huidroutine. De zon is er altijd, ook bij bewolking, dus zonschade kun je altijd oplopen, daar hoef je niet eens voor te verbranden. Verder krijg je van de zon ook gewoon een oude kop, en alles wat ik kan om dat te voorkomen trek ik uit de kast.
Jup, ze wist hoe hij er in stond want wilde niet mee en toen wel en weer niet... Moest voor 1 april betaald hebben en pas 31 maart wilde hij definitief mee met kamp na tig gesprekjes met zn juffen en de gymleraar. Hij kreeg de belofte dat hij alleen op een kamer mocht, mét slot op de deur, waar ik toestemming voor moest geven. Alleen kwam de eerste domper al meteen: geen slot.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Wist juf van tevoren ook van de heimwee en jouw wensen rondom wel/niet bellen, Mushanga?
Ik heb jarenlang hockeykampen geleid waarbij kinderen ook bleven slapen. Driedaagse kampen (met twee nachten) voor kinderen van 8-10, en van een week voor kinderen van 10-12 / 13-16. Ik was dan als 'hoofd huis' verantwoordelijk voor dingen als eten/drinken maar ook de buikpijn/hoofdpijn/heimwee/niet lekker in vel dingen. Ik vond het altijd heel fijn als ouders van tevoren even lieten weten als hun kind last van heimwee had, we vroegen bij het aanmelden op de eerste kampdag ook altijd ouders even langs mij te lopen als er iets speelde op dat gebied. Dan kon ik tevoren even met ze bespreken wat er speelde, hoe ernstig en hoe zij er zelf in stonden (wilden ze bv juist wel of juist niet dat we kind zouden laten bellen als daarom gevraagd werd, of lieten ze de inschatting daarover aan mij) en ik kreeg zo ook een beetje een indruk van hoe ouders ermee om gingen. En ik zorgde dan dat ik in de avonden rond bedtijd even wat extra aandacht aan die kinderen besteedde en na bedtijd ook alle tenten even langs ging om zo redelijk 'onopvallend' te kunnen kijken of ze OK waren. En voor de kinderen was het ook meteen duidelijk bij wie ze konden aankloppen als er wat was, en het gaf ze het vertrouwen dat we dat ook serieus zouden nemen.
In al die jaren heb ik maar één keer een kind daadwerkelijk naar ouders hoeven laten bellen, en dat ook alleen maar gedaan omdat ik door het gesprek vooraf wist dat zij zouden reageren op een manier die voor het kind helpend zou zijn. Sommige ouders bevestigen heel erg het gevoel van het kind, zodanig dat ze het eigenlijk alleen maar erger maken, van deze ouders wist ik dat ze het gevoel wel zouden erkennen maar ook juist een soort peptalk zouden geven; dat was precies wat er gebeurde en het kind is de hele week gebleven.
Ik vond het altijd wel gezellig eigenlijk. Zat ik een uur na bedtijd met vijf huilende kinderen bij me in de kleedkamer, even praten over wat ze dan misten of waar ze verdrietig over waren en daarna door naar wat ze allemaal hadden gedaan vandaag en wat ze het leukst vonden en wat het stomst, en na een half uurtje dan alle blije koppies met opgedroogde tranen weer in bed leggen. Ik vond het de meest knusse en meest voldoening gevende momenten van de kampen
Dubbelzijdig tapequote:Op dinsdag 21 juni 2022 23:01 schreef SQ het volgende:
Mijn witte half kale dreumes moet ook eigenlijk een petje op, maar ja. Met kit vastmaken is vast ook niet de bedoeling
Jeetje, dat is wel echt suf en stom. Ik zou daar nu als volwassene zelf ook van slag van zijn eerlijk gezegd, als iets wat voor mij blijkbaar zo belangrijk is en is toegezegd ineens toch niet aanwezig blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 23:36 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup, ze wist hoe hij er in stond want wilde niet mee en toen wel en weer niet... Moest voor 1 april betaald hebben en pas 31 mei wilde hij definitief mee met kamp na tig gesprekjes met zn juffen en de gymleraar. Hij kreeg de belofte dat hij alleen op een kamer mocht, mét slot op de deur, waar ik toestemming voor moest geven. Alleen kwam de eerste domper al meteen: geen slot.
Ook niet echt handig gedaan.. zeker als 'ie er nog zo expliciet om vraagt, check je toch even of hij hem echt inlevert.quote:Gister nog met juf besproken over het bellen. Ze mochten in de avond naar huis bellen en daarna zou juf de foons innemen. Maar das dus niet gebeurd. Wel heeft ie aan juf gevraagd of hij zn foon mocht houden maar dat mocht niet. Dus wel![]()
Thanksquote:Vind het heel fijn zoals jij het hebt aangepakt. Denk ook dat de kids heel veel aan je gehad hebben. Het geeft ze vertrouwen als ze weten bij wie ze terecht kunnen. En de meeste kids zullen na zo'n bui ook weer kalmeren.
Helaas heb ik een zoon met een nogal sterke wil en heeft hij niet veel vertrouwen meer in juffen op school. Omdat het na 8 jaar gepest en buiten gesloten te zijn geweest nog altijd speelt![]()
Ik hoop het ook! Zou fijn zijn als hij ook even een positieve ervaring kan opdoenquote:Nog steeds foonstilte heb net geappt om te vragen hoe het gaat. Nog niks terug dus hoop dat hij met veel plezier foonloos bij het kampvuur zit.
Daarom, dat slot was zó belangrijk voor hem maar juf nam de kamer met slot. Er staat ook een kruk/stoeltje en ik zei hem dat voor de deur te zetten. Maar dat schuift natuurlijk zo weg.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 23:47 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Jeetje, dat is wel echt suf en stom. Ik zou daar nu als volwassene zelf ook van slag van zijn eerlijk gezegd, als iets wat voor mij blijkbaar zo belangrijk is en is toegezegd ineens toch niet aanwezig blijkt te zijn.
[..]
Ook niet echt handig gedaan.. zeker als 'ie er nog zo expliciet om vraagt, check je toch even of hij hem echt inlevert.
[..]
Thanksik vond het altijd heel normaal en dus ook echt wel een van de fijnste onderdelen van mijn taken, dat echte contact met de kinderen mis ik ook het meeste van de kampen leiden.
Alleen al door de actie van het slot kan ik me goed voorstellen dat hij niet het vertrouwen had om nu bij juf aan de bel te trekken, maar met zo'n verleden erbij snap ik dat al helemaal goed. Wat verdrietig dat er zo lang al gepest en buitengesloten wordt. Ik vind eigenlijk wel dat juf hier ook wat pro-actiever had kunnen zijn als ze zo goed op de hoogte was van wat er speelt. Ze zal heus meer aan haar hoofd gehad hebben, maar ik zou hier toch niet echt blij van worden als het mijn kind zou zijn.
[..]
Ik hoop het ook! Zou fijn zijn als hij ook even een positieve ervaring kan opdoen
Nop.quote:Op woensdag 22 juni 2022 07:06 schreef Adrian4 het volgende:
Ohh heimwee, dat vreet je op van binnen![]()
Ik kreeg vroeger altijd een soort paniekaanval. Elke logeerpartij eindigde in een drama.
Daar werkte een “pilletje” niet voor.
Wattan?quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:17 schreef SQ het volgende:
Ik lees toch best dingen waar ik van schrik. Ik sta denk ik toch wat anders in veel dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |