Top lecturequote:Op woensdag 22 juni 2022 11:02 schreef Schaamlap het volgende:
Perfect uitgelegd hoe we in deze waanzin zijn beland....
De waarheid is altijd confonterend.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 08:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Top lecture![]()
Confronterend natuurlijk
Niets redt de Oekraine meer... ook geen seniele Bidens die maar geld blijft strooien...quote:Op vrijdag 24 juni 2022 08:21 schreef sp3c het volgende:
Himars is ook geen wonderwapen verder trouwens, volgens mij is het weinig meer dan de M270 maar dan op wielen (dus minder goed offroad) en met de helft van de munitie ready to fire
Oekraïne is niet ineens gered nu ze dit wonderwapen binnen hebben ofzo
Voor een land dat hier totaal niets mee te maken zou hebben, hoor de ik de naam "VS" toch veel voorkomenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 08:35 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
De waarheid is altijd confonterend.
Interessante hieraan is dat de meeste kritiek en de USA verantwoordelijk houden voor deze inval, van mede Amerikanen komt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 09:13 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Voor een land dat hier totaal niets mee te maken zou hebben, hoor de ik de naam "VS" toch veel voorkomen
Scary is dat hier 2 grootmachten hun jarenlange vijandschap uitvechten op het grondgebied van Oekraine.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 09:31 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Interessante hieraan is dat de meeste kritiek en de USA verantwoordelijk houden voor deze inval, van mede Amerikanen komt.
Ik zie heel weinig Europeanen die voor hun mening durven uit te komen.
Bang voor represailles?
Ik geloof niet dat het überhaupt te redden was tbhquote:Op vrijdag 24 juni 2022 08:37 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Niets redt de Oekraine meer... ook geen seniele Bidens die maar geld blijft strooien...
Die gaan er dan ook precies om die reden niet rechtstreeks bij betrokken rakenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Scary is dat hier 2 grootmachten hun jarenlange vijandschap uitvechten op het grondgebied van Oekraine.
Geen van hen zal een verlies accepteren.
Het is bang afwachten of, hoe en wanneer, de VS en NATO rechtstreeks betrokken zullen worden in het conflict. Eens dat gebeurt is de afloop van deze oorlog sowieso desastreus/nucleair.
Westen zal ondertussen stilaan we beginnen inzien dat deze oorlog niet gewonnen zal kunnen worden in het voordeel van Oekraine. Wapens blijven sturen is gewoon zorgen voor nog meer zinloze slachtoffers zonder de uiteindelijke uitkomst te beïnvloeden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die gaan er dan ook precies om die reden niet rechtstreeks bij betrokken raken
Je oogst wat je zaait ...quote:Het is een supermacht die zijn kleine broertje kapot probeert te stampen ... beetje sad is het wel, scart niet
Als je zware wapens levert en coordinaten doorgeeft, om raketten te sturen naar bepaalde doelen, dan ben je wat mij betreft al rechtstreeks betrokken bij dit conflict....quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die gaan er dan ook precies om die reden niet rechtstreeks bij betrokken raken
Het is een supermacht die zijn kleine broertje kapot probeert te stampen ... beetje sad is het wel, scart niet
Rusland heeft politiek en economisch de oorlog al verloren. Oorlog is meer dan alleen wapengekletter. En de samenwerking tussen de EU landen en de NAVO en de eensgezindheid onderling is alleen maar beter geworden nu dankzij Poetin. Iets wat hij denk ik onderschat heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:22 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Als je zware wapens levert en coordinaten doorgeeft, om raketten te sturen naar bepaalde doelen, dan ben je wat mij betreft al rechtstreeks betrokken bij dit conflict....
Maar dit wordt de zoveelste USA/NAVO nederlaag.
Best wel genant te noemen....
De hoofdschuldige in dit verhaal is de meedogenloze dictator Poetin natuurlijk. Dat er mensen zijn die dit niet beseffen is denk eerder een groot probleem en in Poetin propaganda trappen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:37 schreef KNAK het volgende:
Die onzin in de Oekraïne is mogelijk onderdeel van een lange lijst gebeurtenissen en situaties zoals 9/11, MH17, klimaat geneuzel, Euro-superstaat onzin, ongelimiteerde immigratie, andere oorlogen in Irak, Libië, Syrië etc, Corona/Apenpokken/vaccinatie campagne en ga zo maar door. Het is net een schaakspel en alle stukjes kruipen mbv dergelijke ontwikkelingen op ene bepaalde plaats met als doel het Westen een bepaalde richting op te duwen. Teveel shit is er gaande om dit alles toeval te noemen. Echter, zo lang wij in het westen nog Netflix hebben, volgevreten kunnen neerploffen op een bankstel en op vakantie kunnen wordt alles geslikt of genegeerd
Inflatie - recessie , voedseltekorten, medische dwang, steeds meer problemen door immigratie in de vorm van woningtekort en geweld, dreiging door oorlog, transport/reis beperkingen vanwege enorme prijzen etc, het krijgt langzaam allemaal vorm. Happy times zijn een beetje voorbij en maar weinig beseffen wat iedereen boven het hoofd hangt.
Aldus de westerse propagandaquote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
De hoofdschuldige in dit verhaal is de meedogenloze dictator Poetin natuurlijk. Dat er mensen zijn die dit niet beseffen is denk eerder een groot probleem en in Poetin propaganda trappen.
Agenda 21?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:37 schreef KNAK het volgende:
Die onzin in de Oekraïne is mogelijk onderdeel van een lange lijst gebeurtenissen en situaties zoals 9/11, MH17, klimaat geneuzel, Euro-superstaat onzin, ongelimiteerde immigratie, andere oorlogen in Irak, Libië, Syrië etc, Corona/Apenpokken/vaccinatie campagne en ga zo maar door. Het is net een schaakspel en alle stukjes kruipen mbv dergelijke ontwikkelingen op ene bepaalde plaats met als doel het Westen een bepaalde richting op te duwen. Teveel shit is er gaande om dit alles toeval te noemen. Echter, zo lang wij in het westen nog Netflix hebben, volgevreten kunnen neerploffen op een bankstel en op vakantie kunnen wordt alles geslikt of genegeerd
Inflatie - recessie , voedseltekorten, medische dwang, steeds meer problemen door immigratie in de vorm van woningtekort en geweld, dreiging door oorlog, transport/reis beperkingen vanwege enorme prijzen etc, het krijgt langzaam allemaal vorm. Happy times zijn een beetje voorbij en maar weinig beseffen wat iedereen boven het hoofd hangt.
Alle partijen zijn politiek en economisch aan het verliezen, dankzij onze sancties die ook voor ons niet te onderschatten gevolgen aan het geven is.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Rusland heeft politiek en economisch de oorlog al verloren. Oorlog is meer dan alleen wapengekletter. En de samenwerking tussen de EU landen en de NAVO en de eensgezindheid onderling is alleen maar beter geworden nu dankzij Poetin. Iets wat hij denk ik onderschat heeft.
Indirect.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:22 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Als je zware wapens levert en coordinaten doorgeeft, om raketten te sturen naar bepaalde doelen, dan ben je wat mij betreft al rechtstreeks betrokken bij dit conflict....
Maar dit wordt de zoveelste USA/NAVO nederlaag.
Best wel genant te noemen....
Ook al was de EU of VS niet betrokken geweest dan was er alsnog een voedsel schaarste geweest en zou zomaar kunnen dat Oekraïne de pijpleidingen gesaboteerd zou hebben die door het land loopt..quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:54 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Alle partijen zijn politiek en economisch aan het verliezen, dankzij onze sancties die ook voor ons niet te onderschatten gevolgen aan het geven is.
En de eensgezindheid onderling is momenteel nog bewonderenswaardig, dankzij het naïeve positivisme. Het is wachten tot de crisis sluipend door alle betrokken landen zal trekken en elk moeite zal hebben het hoofd boven water te houden. Op zo'n moment wordt het elk voor zich en zal "the fellowship of the ring" snel uit elkaar vallen vrees ik.
Maar eer het zover komt is er nog steeds het wapengekletter wat zal blijven doorgaan tot er winnaar/verliezer is. En daar wringt het schoentje nog erger vrees ik, zoals hierboven reeds uitgelegd.
Het zijn voornamelijk de Poetin troll fabrieken die nepnieuws en misinformatie verspreiden. En we hebben in het westen tenslotte vrije media in Rusland niet.quote:
Poetin heeft juist een lege mouw. Oorlog voeren kost een hoop geld. En daarnaast is het nu juist dankzij de sancties lastig voor het Russische leger om hun materieel te onderhouden. Rusland gaat hier niet beter van worden. Maar dat interesseert een moordenaar als Poetin niet. Die geeft niks om het leven van zijn soldaten. Of de welvaart van zijn bevolking.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:54 schreef UncleScorp het volgende:
En btw het westen heeft zo goed als al zijn kaarten uitgespeeld, Poetins mouw zit nog vol.
lolquote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk de Poetin troll fabrieken die nepnieuws en misinformatie verspreiden. En we hebben in het westen tenslotte vrije media in Rusland niet.
Waar zeg ik dat Oekraïne aan het winnen is. Of dat ze lid gaan worden van de EU en de NAVO. En zolang de NAVO en de USA sterk genoeg zijn om Rusland van de kaart te vegen slaap ik verder ook rustig.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 11:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
lol
ok dus het oekrainse leger is volop aan het winnen, de russen worden volledig terug gedrongen en het is wachten op de victory speech van Zelensky ?
Oekraine wordt, voor hetgeen er nog van overschiet, lid van NATO en champagne vloeit rijkelijk.
De sancties werken wel zoals gepland en Rusland wordt een 3e wereldland terwijl wij economisch er op vooruit gaan.
Ik ga gerust slapen vanavond![]()
Net als wij niets geven om het leven van de duizenden jonge oekrainse soldaten die wij, nog steeds, de dood injagen door de oorlog zinloos te blijven verlengen met het sturen van steeds meer wapens.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 11:02 schreef Megumi het volgende:
Die geeft niks om het leven van zijn soldaten. Of de welvaart van zijn bevolking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |