abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2022 @ 16:18:35 #161
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205102492
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op dit moment kan iedereen toch voor een prik, hetzij eerste, tweede, boost vaccinatie een afspraak maken?
Alleen boven de 60 of met een verwijsbrief van de huisarts kun je volgens mij een 2e booster halen.
pi_205102493
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Het gaat over een extra prik voor het najaar voor de ouderen en kwetsbaren.
Want ik denk dat dat noodzakelijk is om de winter een beetje normaal door te komen.
Dat denk ik ook, mijn ouders gaan die prik ook gewoon halen, maar de brieven of communicatie om het hoe en waarom mag wel een stuk beter als je het mij vraagt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 16:19:10 #163
5428 crew  miss_sly
pi_205102501
Ik snap dat het om de prik in het najaar gaat, maar is een campagne dan nodig? Mijn ouders hebben een tweede booster gehad in maart ofzo. Die gaan wel weer voor een prikje als we tegen de winter lopen. En dat zal voor veel ouderen gelden, neem ik aan.

En als het idee is dat ieder zijn verantwoordelijkheid moet nemen, ligt dat misschien ook wel bij de ouderen en kwetsbaren om te zorgen dat ze een extra vaccinatie krijgen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205102502
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Desnoods nu en bij de griepprik nog een keer.
Als ze dat uit het ziekenhuis houdt, waardoor we geen lockdowns of andere stupide maatregelen nodig hebben, zou ik zeggen Doen!
Misschien wel een goed idee om dat direct met de griepprik te doen.
Vorig jaar was dat lastig omdat er ook een groep meningokokken injecties kregen, en 3 vaccinaties in korte was wat te veel werd gezegd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_205102507
We kunnen hier roepen wat we willen, maar vooralsnog is het gewoon weer de standaard Pavlov van stijgende aantallen —> geschreeuw om maatregelen.

Die werkgevers gaan nu broekjepoepen maar dat is puur eigenbelang, als mensen thuis in quarantaine zit, kunnen ze doorgaans niet werken. Misschien die quarantaine gewoon überhaupt maar afschaffen.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 16:20:21 #166
236264 crew  capricia
pi_205102509
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Vorig jaar was dat lastig omdat er ook een groep meningokokken injecties kregen, en 3 vaccinaties in korte was wat te veel werd gezegd.
Oh ja. Wij waren het land waarbij er een aantal weken tussen moest zitten. Andere landen deden het gewoon gelijktijdig. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 20 juni 2022 @ 16:20:28 #167
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205102510
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja, dat was het vorig jaar al imho, maar dit jaar zou dat toch zeker wel wat handiger kunnen worden georganiseerd.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 16:20:58 #168
5428 crew  miss_sly
pi_205102514
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Alleen boven de 60 of met een verwijsbrief van de huisarts kun je volgens mij een 2e booster halen.
Volgens mij had ik gelezen dat je nu vrij een afspraak kunt maken. Ook als je bijvoorbeeld Janssen en één boost hebt en toch een tweede wil. Maar dat heb ik al weer even geleden gelezen, dus misschien is het niet goed blijven hangen.

Maar goed, een campagne in de zin van wat spotjes tegen september om ouderen en kwetsbaren op te roepen een boost te gaan halen, is zo geregeld. Op zichzelf. Theoretisch.
  maandag 20 juni 2022 @ 16:21:06 #169
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205102516
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh ja. Wij waren het land waarbij er een aantal weken tussen moest zitten. Andere landen deden het gewoon gelijktijdig. :D
Ja maar wij deden het verantwoord itt tot andere bananen landen zoals de VS en UK. Aldus HdJ
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 20 juni 2022 @ 16:21:16 #170
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205102517
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:20 schreef Spablauw214 het volgende:
We kunnen hier roepen wat we willen, maar vooralsnog is het gewoon weer de standaard Pavlov van stijgende aantallen —> geschreeuw om maatregelen.

Die werkgevers gaan nu broekjepoepen maar dat is puur eigenbelang, als mensen thuis in quarantaine zit, kunnen ze doorgaans niet werken. Misschien die quarantaine gewoon überhaupt maar afschaffen.
Ik denk niet dat de quarantaine het probleem is, maar het feit dat die mensen gewoon daadwerkelijk een week ziek zijn.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juni 2022 @ 16:21:37 #171
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_205102522
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap dat het om de prik in het najaar gaat, maar is een campagne dan nodig? Mijn ouders hebben een tweede booster gehad in maart ofzo. Die gaan wel weer voor een prikje als we tegen de winter lopen. En dat zal voor veel ouderen gelden, neem ik aan.

En als het idee is dat ieder zijn verantwoordelijkheid moet nemen, ligt dat misschien ook wel bij de ouderen en kwetsbaren om te zorgen dat ze een extra vaccinatie krijgen?
De afgelopen twee jaar de verantwoordelijkheid bij de burger leggen is ook zo goed gegaan? Waarom niet een paar extra stappen zetten om er zeker van te zijn dat het goed gaat? Dat voorkomt straks misschien weer een lockdown.
  maandag 20 juni 2022 @ 16:21:48 #172
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205102524
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij had ik gelezen dat je nu vrij een afspraak kunt maken.
Dat werd inderdaad op Twitter gezegd, maar dat is daarna snel teruggedraaid door de GGD.
pi_205102535
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:21 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de quarantaine het probleem is, maar het feit dat die mensen gewoon daadwerkelijk een week ziek zijn.
Als mensen ziek zijn, zijn ze ziek. Maar denken dat je met maatregelen zo’n besmettelijk virus tegenhoudt is ook wel kinderlijk naïef.

Maar ik doelde op het voorjaar, toen honderdduizenden, zo niet miljoenen mensen zonder klachten thuis zaten omdat dat nou eenmaal de regels waren. En het land bijna tot stilstand kwam daardoor.

Gewoon accepteren dat dit het is lijkt nog niet echt als optie te worden gezien.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 16:23:23 #174
236264 crew  capricia
pi_205102537
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:19 schreef miss_sly het volgende:

Er zou toch ook een omikron-specifiek vaccin besteld zijn?
Niets meer van gehoord eigenlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205102538
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:

De afgelopen twee jaar de verantwoordelijkheid bij de burger leggen is ook zo goed gegaan? Waarom niet een paar extra stappen zetten om er zeker van te zijn dat het goed gaat? Dat voorkomt straks misschien weer een lockdow
Nee Nederlanders zijn niet homogeen wat dat betreft. Het moet afgedwongen worden. Dus of een prik halen of je mag niet naar publieke ruimten.
pi_205102539
Hallo, daar zijn we weer
blablablabla
  maandag 20 juni 2022 @ 16:23:34 #177
14505 OProg
A Life in Music
pi_205102543
Er moet qua opschalen in de zorg een voorbeeld genomen worden aan dit topic. Er komt een bericht binnen uit de media over maatregelen en binnen enkele ogenblikken schalen we hier ook op en nemen we onze verantwoordelijkheid weer volop te posten als midden in de pandemie afgelopen winter.

Erg knap van de aanwezigen hier.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_205102545
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hangt er maar net vanaf naar wie je de rekening stuurt. Als je die neerlegt bij een groep die nu nog geen stemrecht heeft, dan is een lockdown nog wel door te drukken.
Die heeft ook geen geld door de bank genomen. En zo wel (in het geval van de expats), dan lopen ze wel weg naar een ander land.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 16:24:31 #179
5428 crew  miss_sly
pi_205102555
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]
De afgelopen twee jaar de verantwoordelijkheid bij de burger leggen is ook zo goed gegaan? Waarom niet een paar extra stappen zetten om er zeker van te zijn dat het goed gaat? Dat voorkomt straks misschien weer een lockdown.
Er is een heleboel niet goed gegaan. Dat is het punt niet.

De idee is dat de verantwoordelijkheid bij de bedrijven en mensen zelf komt te liggen, toch? Dat is wat Ernst zei. Dus al dan niet op tijd geboost kan daar ook bij horen.

Je moet niet aan mij vragen of een paar extra stappen zetten niet een goed idee zou kunnen zijn :) Ik denk dat dat zo zou zijn. Van de andere kant: als er nu al gehint wordt op een vaccinatiecampagne komen er hier ook weer allerlei "PANIEK"-roepers, want we moeten het vooral allemaal negeren, doen alsof er niets is.
pi_205102561
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja maar wij deden het verantwoord itt tot andere bananen landen zoals de VS en UK. Aldus HdJ
Hugo :')

Een kabinet zonder draagvlak onder leiding van een premier zonder draagvlak dat de komende jaren allemaal plannen moet gaan realiseren waarvoor geen draagvlak is. What could possibly go wrong.

“En toch zal het moeten!”
pi_205102563
quote:
80s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:23 schreef OProg het volgende:
Er moet qua opschalen in de zorg een voorbeeld genomen worden aan dit topic. Er komt een bericht binnen uit de media over maatregelen en binnen enkele ogenblikken schalen we hier ook op en nemen we onze verantwoordelijkheid weer volop te posten als midden in de pandemie afgelopen winter.

Erg knap van de aanwezigen hier.
_O_

* Meldt zich aan het front

Zijn er al paniekverhalen bekend over de oplopende ziekenhuisopnamen?
Wat is is de R?

Graag een debriefing :7
blablablabla
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 16:25:10 #182
5428 crew  miss_sly
pi_205102564
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zou toch ook een omikron-specifiek vaccin besteld zijn?
Niets meer van gehoord eigenlijk.
Dat is toch nog niet klaar?
pi_205102565
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:21 schreef Tijn het volgende:

[..]
En hoeveel mensen zouden met de lichte "snotneus" gewoon gaan werken als ze niet verplicht in quarantaine moesten?
Ik had bijvoorbeeld totaal geen last, maar moest wel 5 dagen thuisblijven. Nu heb ik het geluk dat ik gewoon thuis kan werken, maar heel veel hebben dat geluk ook niet.
pi_205102580
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:25 schreef Elan het volgende:

[..]
_O_

* Meldt zich aan het front

Zijn er al paniekverhalen bekend over de oplopende ziekenhuisopnamen?
Wat is is de R?

Graag een debriefing :7
Die koppen komen morgen wel na de RIVM weekrapportage : "Besmettingen verdubbeld t.o.v. vorige week - moeten we al in lockdown?"
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 16:27:39 #185
236264 crew  capricia
pi_205102585
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is toch nog niet klaar?
Ik ben het een beetje kwijt. Wanneer is de verwachting? Het was eerst mei dit jaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205102587
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 15:26 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.spiegel.de/au(...)aa-9bd4-cc2610e0268a

»Die Wahrnehmung, dass die Pandemie vorbei ist, ist fehl am Platz«

De perceptie dat de pandemie voorbij is, is niet op zijn plaats.

(zelf vertaalt dus niet helemaal letterlijk nemen)
Die Duitsers hebben Lauterbach als MinVWS hè. Die is nog steeds boos dat zijn plannetjes door de de FDP ( _O_ ) zijn afgeschoten en wil aparte vaccinatierondes voor Omicron en Delta, want die bestaat ook nog steeds. Man is loco, maar als dat je leider is, dan geloof je dat ook wel in zekere mate.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 16:28:52 #187
5428 crew  miss_sly
pi_205102594
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben het een beetje kwijt. Wanneer is de verwachting? Het was eerst mei dit jaar.
Geen idee. Ik dacht laatst te lezen dat ie ergens augustus/september klaar zou zijn. Maar ik kan me vergissen. Ik had leukere en interessantere dingen dan corona :P
pi_205102596
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Die koppen komen morgen wel na de RIVM weekrapportage : "Besmettingen verdubbeld t.o.v. vorige week - moeten we al in lockdown?"
_O-

En dan te bedenken dat het pas juni is _O_
blablablabla
pi_205102613
Nou het hondje is gepost. Het circus is weer compleet. Laat de winter maar komen dan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juni 2022 @ 16:31:36 #190
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_205102623
Nieuwe vaccins zouden toch maar 3 maanden duren? Lijkt er op dat het veel langer duurt?
pi_205102629
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Nou het hondje is gepost. Het circus is weer compleet. Laat de winter maar komen dan.
Hondje is blijkbaar NIET welkom. :{
pi_205102638
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:31 schreef Evenstar het volgende:
Nieuwe vaccins zouden toch maar 3 maanden duren? Lijkt er op dat het veel langer duurt?
Binnen 6 weken zou Pfizer het kunnen aanpassen. Maar dat is dus gelul van een dronken aardbei gebleken aangezien de vaccins nog steeds zijn gebaseerd op de Wuhan-variant.
pi_205102649
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En hoeveel mensen zouden met de lichte "snotneus" gewoon gaan werken als ze niet verplicht in quarantaine moesten?
Ik had bijvoorbeeld totaal geen last, maar moest wel 5 dagen thuisblijven. Nu heb ik het geluk dat ik gewoon thuis kan werken, maar heel veel hebben dat geluk ook niet.
Maar dat heb je dan toch ook zelf in de hand. Houd toch eens op met dat testen en ga gewoon aan het werk mensen, als je niet echt ziek bent.
  maandag 20 juni 2022 @ 16:34:59 #194
14505 OProg
A Life in Music
pi_205102652
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Binnen 6 weken zou Pfizer het kunnen aanpassen. Maar dat is dus gelul van een dronken aardbei gebleken aangezien de vaccins nog steeds zijn gebaseerd op de Wuhan-variant.
Of het kan gewoon maar hebben ze er nog weinig mee gedaan qua productie omdat het niet genoeg oplevert.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_205102657
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Moderna heeft wel een aangepast vaccin in trial, maar ik geloof nooit dat het klaar is voor het er toe doet.

Beste booster is natuurlijk gewoon een natuurlijke infectie in combinatie met wat vaccinaties.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 16:35:57 #196
236264 crew  capricia
pi_205102666
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je had totaal geen last, maar bent wel gaan testen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 16:36:58 #197
236264 crew  capricia
pi_205102672
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Moderna heeft wel een aangepast vaccin in trial, maar ik geloof nooit dat het klaar is voor het er toe doet.

Beste booster is natuurlijk gewoon een natuurlijke infectie in combinatie met wat vaccinaties.
Hoe lang beschermt een infectie eigenlijk, met die nieuwe omikron varianten?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport maandag 20 juni 2022 @ 16:39:10 #198
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205102691
Hoorde ik nou serieus op het nieuws dat die coronamensen weer relevant willen zijn? :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_205102699
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Je had totaal geen last, maar bent wel gaan testen?
Een zelftest uit voorzorg ja, omdat ik een licht natte neus had, en mijn vriendenkring intussen allemaal al positief waren. En ik ook in de tussentijd wat oudere ouders wilde zien in die periode.

De GGD testlocatie heb ik nooit gezien.
pi_205102703
Ik heb Omicron eind april gehad met iedereen uit mijn familiekring. Hopelijk brengt het een beetje bescherming. 3x gevaccineerd ook
pi_205102704
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Een zelftest uit voorzorg ja, omdat ik een licht natte neus had, en mijn vriendenkring intussen allemaal al positief waren. En ik ook in de tussentijd wat oudere ouders wilde zien in die periode.

Like gezet voor je laatste zin.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 16:42:54 #202
236264 crew  capricia
pi_205102717
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik heb ook onlangs weer een paar zelftesten gekocht. Omdat dochter klaagde over keelpijn en oma jarig was.
Toch maar gedaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205102738
twitter

BEWARE
Friedman on Donahue
pi_205102744
quote:
81s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:46 schreef nostra het volgende:
[ twitter ]

BEWARE
Lievv dagboek
pi_205102757
quote:
[ twitter ]

BEWARE
HahHAHA godverdomme zeg, fucking clown die Koopmans. .
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 20 juni 2022 @ 16:48:39 #206
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205102758
quote:
[ twitter ]

BEWARE
Die glijdt van haar stoel af nu corona weer even wat van zich laat horen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_205102764
https://www.ad.nl/binnenl(...)gen-corona~a65f3bf3/

quote:
Om een lockdown in het najaar te voorkomen, roepen ze hun achterban daarom op om nú al de basisregels in acht te nemen.
Haha ja, als je in juni je aan de basisregels houdt voert het kabinet niet weer in paniek in het najaar een lockdown in. Dat is echt hoe het werkt.

:')
  maandag 20 juni 2022 @ 16:51:11 #208
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205102774
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)gen-corona~a65f3bf3/
[..]
Haha ja, als je in juni je aan de basisregels houdt voert het kabinet niet weer in paniek in het najaar een lockdown in. Dat is echt hoe het werkt.

:')
Gewoon sluiten die bedrijven die besmettingen willen voorkomen, geen noodsteun meer want dat is dat gewoon het nieuwe normaal.

Sowieso stoppen met noodsteun.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_205102787
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gewoon sluiten die bedrijven die besmettingen willen voorkomen, geen noodsteun meer want dat is dat gewoon het nieuwe normaal.

Sowieso stoppen met noodsteun.
Ja, de overheid roept "regel zelf ff alles" en jij kan betalen. :')
Friedman on Donahue
  maandag 20 juni 2022 @ 16:53:27 #210
14505 OProg
A Life in Music
pi_205102791
Tsjah. We staan aan de vooravond van een economische crisis voor veel mensen met alles wat er aan komt. En dan zijn er een stel figuren met oogkleppen op die denken dat een coronagolf de grootste ramp is die ons kan overkomen. En ook de illusie hebben dat 'we' al deze zooi wel even gaan betalen.

Naïef , aandoenlijk en treurig op hetzelfde moment.
pi_205102796
Ik ga mij nergens meer aan houden. Pleur een eind op.
  maandag 20 juni 2022 @ 16:53:59 #212
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205102800
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, de overheid roept "regel zelf ff alles" en jij kan betalen. :')
I know. Maar we moeten een keer stoppen met steunen, we leggen echt een hypotheek op volgende generaties.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 20 juni 2022 @ 16:55:11 #213
14505 OProg
A Life in Music
pi_205102804
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
I know. Maar we moeten een keer stoppen met steunen, we leggen echt een hypotheek op volgende generaties.
De kans is nogal groot dat een deel van de huidige generatie financieel al vast gaat lopen.
pi_205102841
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan moet je gewoon stoppen met maatregelen en in ieder geval totaal ongedefinieerd. Kuipers doet dit verder uitstekend hoor, maar je kan niet sectoren belasten met een totaal ongedefinieerd plan en daar niet voor compenseren. Kan ook laizzez-faire zeggen, dan heeft-ie een punt. En als dan de nood aan de man is moet hij met guidance komen. Dit is eat your cake and want it.
Friedman on Donahue
  maandag 20 juni 2022 @ 17:04:22 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205102870
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan moet je gewoon stoppen met maatregelen en in ieder geval totaal ongedefinieerd. Kuipers doet dit verder uitstekend hoor, maar je kan niet sectoren belasten met een totaal ongedefinieerd plan en daar niet voor compenseren. Kan ook laizzez-faire zeggen, dan heeft-ie een punt. En als dan de nood aan de man is moet hij met guidance komen. Dit is eat your cake and want it.
Wat ik wil is dat er een prijs wordt gehangen aan al die maatregelen en lockdowns, mensen denken dat het gratis is.

Het liefst zou ik d ekosten direct terug willen zien in lagere uitkeringen, duurdere zorg, lagere aow's, kortingen op gemeentebudgetten. Dan kunnen mensen echt kiezen of ze dat willen.

Nu moffelen we het prijskaartje wat weg.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 17:08:33 #216
5428 crew  miss_sly
pi_205102911
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat ik wil is dat er een prijs wordt gehangen aan al die maatregelen en lockdowns, mensen denken dat het gratis is.

Het liefst zou ik d ekosten direct terug willen zien in lagere uitkeringen, duurdere zorg, lagere aow's, kortingen op gemeentebudgetten. Dan kunnen mensen echt kiezen of ze dat willen.

Jij had toch ook als niet zorgpersoneel die zorgbonus ontvangen?
pi_205102912
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou ja, kappen nu met die maatregelen. Dit was leuk voor een jaar, maar nu zit je weer te kutten met Russisch gas, een D66-minister die denkt dat haar budget voor stikstofonzin een gegeven is, een huizenmarkt waar je De Jonge op hebt zitten. Ik zie wel andere problemen die je kan oplossen.
Friedman on Donahue
pi_205102931
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:59 schreef nostra het volgende:

[..]
We staan op een kruispunt. We moeten nu gaan kiezen tussen acceptatie en het aanpassen van de samenleving aan covid. Als we kiezen voor die laatste optie betekent dat dus ook dat er wellicht voor bepaalde sectoren geen plaats meer is, omdat er geen kostendekkende exploitatie meer mogelijk is. Toevallig zijn dat ook de zaken die het leven wat meer de moeite waard maken, zoals horeca en andere vrijetijdsbesteding. Dat kan een keuze zijn maar dan moeten ze daar wel eerlijk over zijn.
pi_205102957
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We staan op een kruispunt. We moeten nu gaan kiezen tussen acceptatie en het aanpassen van de samenleving aan covid. Als we kiezen voor die laatste optie betekent dat dus ook dat er wellicht voor bepaalde sectoren geen plaats meer is, omdat er geen kostendekkende exploitatie meer mogelijk is. Toevallig zijn dat ook de zaken die het leven wat meer de moeite waard maken, zoals horeca en andere vrijetijdsbesteding. Dat kan een keuze zijn maar dan moeten ze daar wel eerlijk over zijn.
Dat laatste is toch een achterlijke keuze om nu te maken als je ziet wat de belasting van covid op de samenleving doet (en heeft gedaan overigens). Acceptatie is de enige normale beslissing. En als er dan weer wat gebeurt, dan zien we wel verder.
Friedman on Donahue
  maandag 20 juni 2022 @ 17:20:44 #220
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205103038
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Jij had toch ook als niet zorgpersoneel die zorgbonus ontvangen?
Inmiddels ben ik ambtenaar af en draag ik bij aan de samenleving.
Mijn werk (controller) werd bij de 1e bonus gedefinieerd als zorgwerk idd. Later bij dat ding van 200 euro geloof ik niet meer.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_205103056
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat laatste is toch een achterlijke keuze om nu te maken als je ziet wat de belasting van covid op de samenleving doet (en heeft gedaan overigens). Acceptatie is de enige normale beslissing. En als er dan weer wat gebeurt, dan zien we wel verder.
Dat zeggen jij en ik, maar voordat omikron opkwam leek er wel degelijk te worden voorgesorteerd op optie 2, met dat plan van Depla en consorten. En ook nu de aantallen weer oplopen gaan er meteen stemmen op om maar weer beperkingen in te voeren. Zo kom je er nooit vanaf.

Ik ben het wel eens met wat @phpmystyle zegt. Laat ze eens voorrekenen wat dit hele circus kost. Maar dan krijg je weer die moraalriddertjes die gaan schreeuwen dat “er mensen dood gaan” en “het gaat om mensenlevens!!!1” :')
pi_205103067
Mensen als Koopmans, Bleeker-Rovers en Bonten kan ik ook nog maar matig serieus nemen. Dat zijn onderhand activisten verkleed als wetenschapper.

Maar dat zie je op andere dossiers ook, zoals Leo Lucassen, Linda Duits en Roos Vonk. Met de ledenpas van GroenLinks in de achterzak komen vertellen wat we moeten doen en dat dan wetenschap noemen.
  maandag 20 juni 2022 @ 17:32:35 #223
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205103160
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat zeggen jij en ik, maar voordat omikron opkwam leek er wel degelijk te worden voorgesorteerd op optie 2, met dat plan van Depla en consorten. En ook nu de aantallen weer oplopen gaan er meteen stemmen op om maar weer beperkingen in te voeren. Zo kom je er nooit vanaf.

Ik ben het wel eens met wat @:phpmystyle zegt. Laat ze eens voorrekenen wat dit hele circus kost. Maar dan krijg je weer die moraalriddertjes die gaan schreeuwen dat “er mensen dood gaan” en “het gaat om mensenlevens!!!1” :')
Klopt doorrekenen wat een gewonnen coronapatient kost tov een kankerpatient, de verschillen zullen spectaculair zijn. Deze discussie moet veel meer op basis van statistiek en tabellen gevoerd worden. Ipv het gezever van een Koopmans dat ze het ook niet weet maar uit voorzorg x of y moet gebeuren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 20 juni 2022 @ 17:35:43 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205103200
Wie zijn al die mensen die nu in de ziekenhuizen liggen dan? Ouderen? Ongevaccineerden? Ongevaccineerde ouderen? Mensen met allerlei ander lijden?
pi_205103230
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt doorrekenen wat een gewonnen coronapatient kost tov een kankerpatient, de verschillen zullen spectaculair zijn. Deze discussie moet veel meer op basis van statistiek en tabellen gevoerd worden. Ipv het gezever van een Koopmans dat ze het ook niet weet maar uit voorzorg x of y moet gebeuren.
Ik weet nog dat helemaal aan het begin van de pandemie die Ira Helsloot dit kwam voorrekenen in een talkshow. Dat lockdowns in geen enkel pandemiedraaiboek voorkwamen omdat de kosten de baten vele malen overstijgen. Maar dat de Italianen in blinde paniek de aanpak van China overnamen en de rest is gevolgd. Dat er mensen dood gingen pareerde hij broodnuchter met het argument dat er een veelvoud aan levensjaren werd weggegooid door de lockdown.

Helsloot is wekenlang bedreigd en heeft volgens mij aan geen enkele praattafel meer z’n gezicht laten zien daarna.

En tuurlijk. Nederland was toen nog lang niet klaar voor acceptatie. Maar als je hem nu neerzet met hetzelfde verhaal, krijg je volgens mij gewoon weer hetzelfde gezeik.
  maandag 20 juni 2022 @ 17:41:24 #226
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_205103264
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 15:54 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Eigenlijk staat er niks concreets in. Of vind jij van wel? Ik was er even benieuwd naar omdat ik het niet gehad heb terwijl ik vaak bij besmette mensen in de buurt ben geweest en mijn broer en zussen ook niet. Zitten zelfs een paar boomers tussen, kun je nagaan...
Nee, en ik was aan het zoeken of dat onderzoek ondertussen was afgerond, maar ik kan het niet vinden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205103310
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik weet nog dat helemaal aan het begin van de pandemie die Ira Helsloot dit kwam voorrekenen in een talkshow. Dat lockdowns in geen enkel pandemiedraaiboek voorkwamen omdat de kosten de baten vele malen overstijgen. Maar dat de Italianen in blinde paniek de aanpak van China overnamen en de rest is gevolgd. Dat er mensen dood gingen pareerde hij broodnuchter met het argument dat er een veelvoud aan levensjaren werd weggegooid door de lockdown.

Helsloot is wekenlang bedreigd en heeft volgens mij aan geen enkele praattafel meer z’n gezicht laten zien daarna.

En tuurlijk. Nederland was toen nog lang niet klaar voor acceptatie. Maar als je hem nu neerzet met hetzelfde verhaal, krijg je volgens mij gewoon weer hetzelfde gezeik.
Probleem is en blijft nu al jaren imo dat de beide uiterste zijden van het meningenspectrum (zijn die zo luid aanwezig omdat ze aandacht krijgen, of krijgen ze aandacht omdat ze luid aanwezig zijn? Kip en ei...) veel te veel het debat bepaalt. Die idiote bedreigingen en daar onder gebukt gaan is gewoon de meest extreme uiting ervan.
pi_205103351
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Probleem is en blijft nu al jaren imo dat de beide uiterste zijden van het meningenspectrum (zijn die zo luid aanwezig omdat ze aandacht krijgen, of krijgen ze aandacht omdat ze luid aanwezig zijn? Kip en ei...) veel te veel aandacht krijgt. Die idiote bedreigingen en daar onder gebukt gaan is gewoon de meest extreme uiting ervan.
Het is vaak een klein clubje dat veel herrie maakt en dan van de media een podium krijgt omdat de ophef scoort. Het de nek omdraaien van Zwarte Piet is daar een fantastisch voorbeeld van.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 18:08:15 #229
236264 crew  capricia
pi_205103557
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie zijn al die mensen die nu in de ziekenhuizen liggen dan? Ouderen? Ongevaccineerden? Ongevaccineerde ouderen? Mensen met allerlei ander lijden?
Op een gegeven moment droogt dat toch op, zou je denken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205103643
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Op een gegeven moment droogt dat toch op, zou je denken.
Denk je dat echt? :')
  maandag 20 juni 2022 @ 18:18:13 #231
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205103654
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 15:35 schreef Evenstar het volgende:
Wat een hoop paniek weer in verschillende Europese landen. Na ruim twee jaar blijven de meeste nog steken in de oplossingen die ze in maart 2000 hadden bedacht en kunnen met niks anders komen. Ik vind het echt indrukwekkend hoe slecht men hiermee om blijft gaan.
Het is van groot belang dat we de illusie van controle hooghouden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 20 juni 2022 @ 18:27:33 #232
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205103733
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Helsloot was een roepende in de woestijn. En zijn verhaal verkocht niet; lockdowns en maatschappij-ontwrichtende-maatregelen-om-te-voorkomen-dat-de-maatschappij-ontwricht-wordt deden het veel beter. Zowel in de media als in de politiek. Lekker daadkrachtig doen. Met andermans geld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 20 juni 2022 @ 18:28:10 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205103736
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:15 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Juist als je het op tijd regelt kan je het inderdaad overlaten aan de huisartsen etc. Nu gaat het allemaal weer last-minute haastwerk worden in de periodes waar de huisartsen al omkomen in de drukte.
Huisartsen hebben gestemd dat ze niet willen vaccineren tegen Covid laatst. Gaat gezellig worden weer O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205103879
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Voornamelijk 70+
  maandag 20 juni 2022 @ 18:50:34 #235
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205103941
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Helsloot was een roepende in de woestijn. En zijn verhaal verkocht niet; lockdowns en maatschappij-ontwrichtende-maatregelen-om-te-voorkomen-dat-de-maatschappij-ontwricht-wordt deden het veel beter. Zowel in de media als in de politiek. Lekker daadkrachtig doen. Met andermans geld.
Ja maar de maatschappij ontwricht ook als alle fabrieksarbeiders, docenten, en verpleegkundigen ziek of bang zijn om te werken. Wie gaat nou winkelen als je weet dat de ziekenhuizen overvol zijn en er voor jou geen bed meer is als je bijvoorbeeld wat krijgt.

Jij wil toch ook een plekje voor jouw opa in het ziekenhuis als ie het nodig heeft ? :)
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_205104194
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Acceptatie vooral niet. Zelfs nu, met dit aantal besmettingen en lage opnames smeken sommigen al weer om extra bemoeienis vanuit Den Haag. Acceptatie staat gelijk aan prima vinden dat er mensen overlijden en dat is niet politiek correct.
pi_205104205
quote:
9s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:53 schreef OProg het volgende:
Tsjah. We staan aan de vooravond van een economische crisis voor veel mensen met alles wat er aan komt. En dan zijn er een stel figuren met oogkleppen op die denken dat een coronagolf de grootste ramp is die ons kan overkomen. En ook de illusie hebben dat 'we' al deze zooi wel even gaan betalen.

Naïef , aandoenlijk en treurig op hetzelfde moment.
En dit.
  maandag 20 juni 2022 @ 19:29:33 #238
12221 Tijn