Ik meen dat het wel eens uitgelegd was, dat extra IC capaciteit je hooguit een paar dagen extra speling oplevert. En een rustende reserve ook onbetaalbaar is zonder financiėle dekking uit de overheid.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:11 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik denk dat het beter is om er eerst eens op het gemak over te gaan hebben met een commissie of het vergroten van de capaciteit op termijn wel noodzakelijk is.
Samen met de griepprik door de huisarts laten geven geven. Lijkt me een goed plan. Maar ik lees en hoor niets.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja dit inderdaad, je hoort er niks over. Ook niet het belang van een (tweede) booster bij deze groep.
Wat ik begrijp is dat het ziekenhuis bevolkt wordt door met name 70+. Hoe is daar onderverdeling? Grotendeels niet gevaccineerd? Alles basis vaccinatie? Basisvaccinatie plus booster? Basisvaccinatie plus booster en tweede booster?
Om de een of andere reden lijkt het wel alsof ze hier in NL het vaccinatiegebeuren hebben opgegeven...
Met het toenemen van de vergrijzing is uitbreiding van de zorgcapaciteit sowieso onvermijdelijk.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik meen dat het wel eens uitgelegd was, dat extra IC capaciteit je hooguit een paar dagen extra speling oplevert. En een rustende reserve ook onbetaalbaar is zonder financiėle dekking uit de overheid.
De vraag is daarnaast of IC capaciteit nog wel nodig is met de huidige varianten.
Juist als je het op tijd regelt kan je het inderdaad overlaten aan de huisartsen etc. Nu gaat het allemaal weer last-minute haastwerk worden in de periodes waar de huisartsen al omkomen in de drukte.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Samen met de griepprik door de huisarts laten geven geven. Lijkt me een goed plan. Maar ik lees en hoor niets.
Op dit moment kan iedereen toch voor een prik, hetzij eerste, tweede, boost vaccinatie een afspraak maken?quote:Op maandag 20 juni 2022 16:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is eigenlijk belachelijk dat die er nog niet is. Alle kwetsbaren zouden eigenlijk al eind oktober / begin november een vaccin moeten krijgen. Dat zou nu al bekend moeten zijn, maar ze gaan eind oktober een keer beginnen met voorbereiden.
Idealiter wil je de risicogroep niet nu al een booster geven, die dan mogelijk in september/oktober aan kracht heeft ingeboet.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op dit moment kan iedereen toch voor een prik, hetzij eerste, tweede, boost vaccinatie een afspraak maken?
Dat is geen vaccinatiecampagne. Daar bereik je de kwetsbare groepen niet mee en het moet in de maanden voor de winter gebeuren zodat men maximaal effect heeft in de kwetsbare maanden.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op dit moment kan iedereen toch voor een prik, hetzij eerste, tweede, boost vaccinatie een afspraak maken?
Uitbreiding van zorgcapaciteit ivm vergrijzing is wat anders dan natuurlijk een duidelijke zonder visie zomaar IC capaciteit bijbouwen.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Met het toenemen van de vergrijzing is uitbreiding van de zorgcapaciteit sowieso onvermijdelijk.
Helaas worden we al 20 jaar bestuurd door incompetente politici zonder visie, waardoor er eigenlijk op elk denkbaar onderwerp sprake is van een crisissituatie.
Het gaat over een extra prik voor het najaar voor de ouderen en kwetsbaren.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Desnoods nu en bij de griepprik nog een keer.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Idealiter wil je de risicogroep niet nu al een booster geven, die dan mogelijk in september/oktober aan kracht heeft ingeboet.
Alleen boven de 60 of met een verwijsbrief van de huisarts kun je volgens mij een 2e booster halen.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, mijn ouders gaan die prik ook gewoon halen, maar de brieven of communicatie om het hoe en waarom mag wel een stuk beter als je het mij vraagt.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat over een extra prik voor het najaar voor de ouderen en kwetsbaren.
Want ik denk dat dat noodzakelijk is om de winter een beetje normaal door te komen.
Misschien wel een goed idee om dat direct met de griepprik te doen.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Desnoods nu en bij de griepprik nog een keer.
Als ze dat uit het ziekenhuis houdt, waardoor we geen lockdowns of andere stupide maatregelen nodig hebben, zou ik zeggen Doen!
Oh ja. Wij waren het land waarbij er een aantal weken tussen moest zitten. Andere landen deden het gewoon gelijktijdig.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien wel een goed idee om dat direct met de griepprik te doen.
Vorig jaar was dat lastig omdat er ook een groep meningokokken injecties kregen, en 3 vaccinaties in korte was wat te veel werd gezegd.
Ja, dat was het vorig jaar al imho, maar dit jaar zou dat toch zeker wel wat handiger kunnen worden georganiseerd.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien wel een goed idee om dat direct met de griepprik te doen.
Volgens mij had ik gelezen dat je nu vrij een afspraak kunt maken. Ook als je bijvoorbeeld Janssen en één boost hebt en toch een tweede wil. Maar dat heb ik al weer even geleden gelezen, dus misschien is het niet goed blijven hangen.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen boven de 60 of met een verwijsbrief van de huisarts kun je volgens mij een 2e booster halen.
Ja maar wij deden het verantwoord itt tot andere bananen landen zoals de VS en UK. Aldus HdJquote:Op maandag 20 juni 2022 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. Wij waren het land waarbij er een aantal weken tussen moest zitten. Andere landen deden het gewoon gelijktijdig.
Ik denk niet dat de quarantaine het probleem is, maar het feit dat die mensen gewoon daadwerkelijk een week ziek zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:20 schreef Spablauw214 het volgende:
We kunnen hier roepen wat we willen, maar vooralsnog is het gewoon weer de standaard Pavlov van stijgende aantallen —> geschreeuw om maatregelen.
Die werkgevers gaan nu broekjepoepen maar dat is puur eigenbelang, als mensen thuis in quarantaine zit, kunnen ze doorgaans niet werken. Misschien die quarantaine gewoon überhaupt maar afschaffen.
De afgelopen twee jaar de verantwoordelijkheid bij de burger leggen is ook zo goed gegaan? Waarom niet een paar extra stappen zetten om er zeker van te zijn dat het goed gaat? Dat voorkomt straks misschien weer een lockdown.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap dat het om de prik in het najaar gaat, maar is een campagne dan nodig? Mijn ouders hebben een tweede booster gehad in maart ofzo. Die gaan wel weer voor een prikje als we tegen de winter lopen. En dat zal voor veel ouderen gelden, neem ik aan.
En als het idee is dat ieder zijn verantwoordelijkheid moet nemen, ligt dat misschien ook wel bij de ouderen en kwetsbaren om te zorgen dat ze een extra vaccinatie krijgen?
Dat werd inderdaad op Twitter gezegd, maar dat is daarna snel teruggedraaid door de GGD.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij had ik gelezen dat je nu vrij een afspraak kunt maken.
Als mensen ziek zijn, zijn ze ziek. Maar denken dat je met maatregelen zo’n besmettelijk virus tegenhoudt is ook wel kinderlijk naļef.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de quarantaine het probleem is, maar het feit dat die mensen gewoon daadwerkelijk een week ziek zijn.
Er zou toch ook een omikron-specifiek vaccin besteld zijn?quote:Op maandag 20 juni 2022 16:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap dat het om de prik in het najaar gaat, maar is een campagne dan nodig? Mijn ouders hebben een tweede booster gehad in maart ofzo. Die gaan wel weer voor een prikje als we tegen de winter lopen. En dat zal voor veel ouderen gelden, neem ik aan.
En als het idee is dat ieder zijn verantwoordelijkheid moet nemen, ligt dat misschien ook wel bij de ouderen en kwetsbaren om te zorgen dat ze een extra vaccinatie krijgen?
Nee Nederlanders zijn niet homogeen wat dat betreft. Het moet afgedwongen worden. Dus of een prik halen of je mag niet naar publieke ruimten.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:
De afgelopen twee jaar de verantwoordelijkheid bij de burger leggen is ook zo goed gegaan? Waarom niet een paar extra stappen zetten om er zeker van te zijn dat het goed gaat? Dat voorkomt straks misschien weer een lockdow
Die heeft ook geen geld door de bank genomen. En zo wel (in het geval van de expats), dan lopen ze wel weg naar een ander land.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt er maar net vanaf naar wie je de rekening stuurt. Als je die neerlegt bij een groep die nu nog geen stemrecht heeft, dan is een lockdown nog wel door te drukken.
Er is een heleboel niet goed gegaan. Dat is het punt niet.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De afgelopen twee jaar de verantwoordelijkheid bij de burger leggen is ook zo goed gegaan? Waarom niet een paar extra stappen zetten om er zeker van te zijn dat het goed gaat? Dat voorkomt straks misschien weer een lockdown.
Hugoquote:Op maandag 20 juni 2022 16:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar wij deden het verantwoord itt tot andere bananen landen zoals de VS en UK. Aldus HdJ
quote:Op maandag 20 juni 2022 16:23 schreef OProg het volgende:
Er moet qua opschalen in de zorg een voorbeeld genomen worden aan dit topic. Er komt een bericht binnen uit de media over maatregelen en binnen enkele ogenblikken schalen we hier ook op en nemen we onze verantwoordelijkheid weer volop te posten als midden in de pandemie afgelopen winter.
Erg knap van de aanwezigen hier.
Dat is toch nog niet klaar?quote:Op maandag 20 juni 2022 16:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zou toch ook een omikron-specifiek vaccin besteld zijn?
Niets meer van gehoord eigenlijk.
En hoeveel mensen zouden met de lichte "snotneus" gewoon gaan werken als ze niet verplicht in quarantaine moesten?quote:Op maandag 20 juni 2022 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de quarantaine het probleem is, maar het feit dat die mensen gewoon daadwerkelijk een week ziek zijn.
Die koppen komen morgen wel na de RIVM weekrapportage : "Besmettingen verdubbeld t.o.v. vorige week - moeten we al in lockdown?"quote:Op maandag 20 juni 2022 16:25 schreef Elan het volgende:
[..]
* Meldt zich aan het front
Zijn er al paniekverhalen bekend over de oplopende ziekenhuisopnamen?
Wat is is de R?
Graag een debriefing
Ik ben het een beetje kwijt. Wanneer is de verwachting? Het was eerst mei dit jaar.quote:
Die Duitsers hebben Lauterbach als MinVWS hč. Die is nog steeds boos dat zijn plannetjes door de de FDP (quote:Op maandag 20 juni 2022 15:26 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.spiegel.de/au(...)aa-9bd4-cc2610e0268a
»Die Wahrnehmung, dass die Pandemie vorbei ist, ist fehl am Platz«
De perceptie dat de pandemie voorbij is, is niet op zijn plaats.
(zelf vertaalt dus niet helemaal letterlijk nemen)
Geen idee. Ik dacht laatst te lezen dat ie ergens augustus/september klaar zou zijn. Maar ik kan me vergissen. Ik had leukere en interessantere dingen dan coronaquote:Op maandag 20 juni 2022 16:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben het een beetje kwijt. Wanneer is de verwachting? Het was eerst mei dit jaar.
quote:Op maandag 20 juni 2022 16:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die koppen komen morgen wel na de RIVM weekrapportage : "Besmettingen verdubbeld t.o.v. vorige week - moeten we al in lockdown?"
Hondje is blijkbaar NIET welkom.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Nou het hondje is gepost. Het circus is weer compleet. Laat de winter maar komen dan.
Binnen 6 weken zou Pfizer het kunnen aanpassen. Maar dat is dus gelul van een dronken aardbei gebleken aangezien de vaccins nog steeds zijn gebaseerd op de Wuhan-variant.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:31 schreef Evenstar het volgende:
Nieuwe vaccins zouden toch maar 3 maanden duren? Lijkt er op dat het veel langer duurt?
Maar dat heb je dan toch ook zelf in de hand. Houd toch eens op met dat testen en ga gewoon aan het werk mensen, als je niet echt ziek bent.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zouden met de lichte "snotneus" gewoon gaan werken als ze niet verplicht in quarantaine moesten?
Ik had bijvoorbeeld totaal geen last, maar moest wel 5 dagen thuisblijven. Nu heb ik het geluk dat ik gewoon thuis kan werken, maar heel veel hebben dat geluk ook niet.
Of het kan gewoon maar hebben ze er nog weinig mee gedaan qua productie omdat het niet genoeg oplevert.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Binnen 6 weken zou Pfizer het kunnen aanpassen. Maar dat is dus gelul van een dronken aardbei gebleken aangezien de vaccins nog steeds zijn gebaseerd op de Wuhan-variant.
Moderna heeft wel een aangepast vaccin in trial, maar ik geloof nooit dat het klaar is voor het er toe doet.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Binnen 6 weken zou Pfizer het kunnen aanpassen. Maar dat is dus gelul van een dronken aardbei gebleken aangezien de vaccins nog steeds zijn gebaseerd op de Wuhan-variant.
Je had totaal geen last, maar bent wel gaan testen?quote:Op maandag 20 juni 2022 16:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zouden met de lichte "snotneus" gewoon gaan werken als ze niet verplicht in quarantaine moesten?
Ik had bijvoorbeeld totaal geen last, maar moest wel 5 dagen thuisblijven. Nu heb ik het geluk dat ik gewoon thuis kan werken, maar heel veel hebben dat geluk ook niet.
Hoe lang beschermt een infectie eigenlijk, met die nieuwe omikron varianten?quote:Op maandag 20 juni 2022 16:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Moderna heeft wel een aangepast vaccin in trial, maar ik geloof nooit dat het klaar is voor het er toe doet.
Beste booster is natuurlijk gewoon een natuurlijke infectie in combinatie met wat vaccinaties.
Een zelftest uit voorzorg ja, omdat ik een licht natte neus had, en mijn vriendenkring intussen allemaal al positief waren. En ik ook in de tussentijd wat oudere ouders wilde zien in die periode.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Je had totaal geen last, maar bent wel gaan testen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |