Dat lijkt me op zich weinig nut hebben. Kost alleen maar FP-tijdquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de auto's nu 10mm lager gaan afstellen, dan moeten ze 10mm omhoog en dan staan ze op de gewenste hoogte
Er 1 mm onder zitten en dan 10mm omhoog moeten kost racetijdquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat lijkt me op zich weinig nut hebben. Kost alleen maar FP-tijd
De racetijd blijft gewoon gelijk hoorquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er 1 mm onder zitten en dan 10mm omhoog moeten kost racetijd
ze hebben dat nu toch vooruit geschoven, dit raceweekend gebeurt er niets wat dat betreft of is dat weer veranderd?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er 1 mm onder zitten en dan 10mm omhoog moeten kost racetijd
Tuurlijk, dat kan, maar hoe je het ook wendt of keert: de kans op succes wordt flink kleinerquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het is wel vaker gebeurd dat iemand die van achteren kwam nog spekkoper werd. Denk aan Rosberg in Maleisië. Max moet wel nog maar even winnen eerst..
Uiteraard kan je vanaf achteraan ook winnen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het is wel vaker gebeurd dat iemand die van achteren kwam nog spekkoper werd. Denk aan Rosberg in Maleisië. Max moet wel nog maar even winnen eerst..
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er 1 mm onder zitten en dan 10mm omhoog moeten kost racetijd
best gevaarlijk ook maar ik neem aan dat ze proberen te voorkomen dat teams niet zelf voor die softspot gaan, op welke hoogte die dan ook ligtquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat lijkt me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
En dan aan het eind een off-road kwalificatierondequote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
Of een sprintrace over 100km. Wie weet wat die gekken verzinnenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dan aan het eind een off-road kwalificatieronde
Een ronde verplicht over het vuil!quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Of een sprintrace over 100km. Wie weet wat die gekken verzinnen
Kansloosquote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:02 schreef Tarado het volgende:
wat ze ook verzinnen, dit weekend dus niet
FIA’S NEW F1 BOUNCING LIMIT WON’T APPLY AT CANADIAN GP
https://the-race.com/form(...)pply-at-canadian-gp/
beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, je kan wel wat willen maar je moet het ook kunnen toepassen, wat ik wel vreemd vindt is dat ze die extra vloersteun etc. dan niet terugdraaien, die had Mercedes er toch wel heel snel opzitten, wat ook de andere teams wel vreemd vonden omdat ze tenslotte van Baku naar Canada zijn gegaan en amper tijd en gelegenheid was om wat te doenquote:
In FP3. 3 ronden rijden om te kijken of het binnen de grenzen valt, anders opnieuw proberen. Zo niet dan 10mm omhoog.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
"ride height qualification session"quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
Gegeven dat alle teams hun vraagtekens zetten bij wat nu eigenlijk wordt gemeten, denk ik dat het nog lang kan duren voor er iets geimplementeerd wordt.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In FP3. 3 ronden rijden om te kijken of het binnen de grenzen valt, anders opnieuw proberen. Zo niet dan 10mm omhoog.
Is hier donderdag al besproken toen dit bekend werd. En geldt niet voor deze race maar waarschijnlijk vanaf Silverstone.
dit en je ziet de politieke beweging van Mercedes die veel verder willen gaan omdat ze nu eenmaal een knakenbak hebben gebouwd en Red Bull die het gewoon wil laten zoals het isquote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:32 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Gegeven dat alle teams hun vraagtekens zetten bij wat nu eigenlijk wordt gemeten, denk ik dat het nog lang kan duren voor er iets geimplementeerd wordt.
ze meten toch oa de verticale G krachten?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
In de tussentijd kan de FIA prima met de meatball gaan zwaaien als een auto te veel stuitert
Uhh nee, dat kan ook niet wanneer een auto teveel onderstuur heeft. Dat kan alleen wanneer er iets aan de auto mankeert en mogelijk gevaar voor andere coureurs oplevert.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
In de tussentijd kan de FIA prima met de meatball gaan zwaaien als een auto te veel stuitert
Of voor de eigen coureurquote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uhh nee, dat kan ook niet wanneer een auto teveel onderstuur heeft. Dat kan alleen wanneer er iets aan de auto mankeert en mogelijk gevaar voor andere coureurs oplevert.
Dan hou je als coureur gewoon een beetje in tijdens die ronde die gemeten wordt, dan stuitert je auto ook minder. Nee, je zult het bijvoorbeeld tijdens de kwalificatie moeten doen waar ze echt vol moeten rijden.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
Dan zit je al in parc ferme en msg je niets meer aanpassen. FP3 stond in de TD.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan hou je als coureur gewoon een beetje in tijdens die ronde die gemeten wordt, dan stuitert je auto ook minder. Nee, je zult het bijvoorbeeld tijdens de kwalificatie moeten doen waar ze echt vol moeten rijden.
Auto’s zijn in orde toch? Er is geen technisch mankement. Het effect van de porpoising op de coureur verschilt van coureur tot coureur.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of voor de eigen coureur
En als de verticale g-krachten te groot worden kan dat get geval zijn.
Uit het technisch reglement:quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uhh nee, dat kan ook niet wanneer een auto teveel onderstuur heeft. Dat kan alleen wanneer er iets aan de auto mankeert en mogelijk gevaar voor andere coureurs oplevert.
Als een auto ronde na ronde stuitert op het rechte stuk is dat gevaarlijk. Iedereen in de sport heeft het gevaar inmiddels onderkend. Dan kun je best tegen de teams zeggen: laat die auto tijdens de race minder stuiteren of je loopt kans dat je uit de race gehaald wordt. Meetmethode of niet.quote:1.3 Dangerous construction
The stewards may exclude a vehicle whose construction is deemed to be dangerous.
Zoals ik gisteren zei:quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:02 schreef Tarado het volgende:
wat ze ook verzinnen, dit weekend dus niet
FIA’S NEW F1 BOUNCING LIMIT WON’T APPLY AT CANADIAN GP
https://the-race.com/form(...)pply-at-canadian-gp/
En wat ik donderdag al lasquote:
Stuiteren an sich is niet gevaarlijk, zeker als de coureur gewoon z’n rempunt kan pakken. Daarnaast is op de limiet racen sowieso gevaarlijk. Wanneer stuiteren gevaarlijk wordt is mede afhankelijk van wie er achter het stuur zit, schijnbaar wordt Hamilton er kreupel van, en kan Russell gewoon z’n ding doen. Maar beide coureurs zouden dus de meatball moeten krijgen in jouw optiek?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uit het technisch reglement:
[..]
Als een auto ronde na ronde stuitert op het rechte stuk is dat gevaarlijk. Iedereen in de sport heeft het gevaar inmiddels onderkend. Dan kun je best tegen de teams zeggen: laat die auto tijdens de race minder stuiteren of je loopt kans dat je uit de race gehaald wordt. Meetmethode of niet.
Dat zou heel goed kunnen. De FIA kan aangeven hoe ver ze het willen laten gaan. Dat Russell het nu niet voelt of niet zegt te voelen zegt helemaal niets. De huidige auto's slopen het lichaam in een versneld tempo, waardoor er op langere termijn wel degelijk gevolgen zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Stuiteren an sich is niet gevaarlijk, zeker als de coureur gewoon z’n rempunt kan pakken. Daarnaast is op de limiet racen sowieso gevaarlijk. Wanneer stuiteren gevaarlijk wordt is mede afhankelijk van wie er achter het stuur zit, schijnbaar wordt Hamilton er kreupel van, en kan Russell gewoon z’n ding doen. Maar beide coureurs zouden dus de meatball moeten krijgen in jouw optiek?
Fp3 lijkt me dus niet relevant, je bent ook niet verplicht om dan te rijden toch? Zou je ook nog een mankement kunnen faken bijv. Parc ferme mag je geloof ik wel een aanpassing doen voor veiligheid?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan zit je al in parc ferme en msg je niets meer aanpassen. FP3 stond in de TD.
Dat alleen Hamilton het voelt hoeft ook niet te spreken voor alle anderen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. De FIA kan aangeven hoe ver ze het willen laten gaan. Dat Russell het nu niet voelt of niet zegt te voelen zegt helemaal niets. De huidige auto's slopen het lichaam in een versneld tempo, waardoor er op langere termijn wel degelijk gevolgen zijn.
Klopt. De FIA heeft in de huidige regels wel degelijk een handvat om op te kunnen treden en dat kunnen ze ongeacht wat de teams te melden hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:56 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat alleen Hamilton het voelt hoeft ook niet te spreken voor alle anderen.
Jullie zijn bezig met een wellus/niettus discussie.
Dan moeten ze die coureurs na de race maar straffen als blijkt ze te weinig tegen het stuiteren gedaan hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan hou je als coureur gewoon een beetje in tijdens die ronde die gemeten wordt, dan stuitert je auto ook minder.
hun hebben het hele circus veroorzaakt met hun acteerwerk en om zo laag te rijden.....quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:02 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)rmd-worden/10324002/
Wolff: "Formule 1-teams moeten tegen zichzelf beschermd worden"
Mercedes-teambaas Toto Wolff zegt dat Formule 1-teams tegen zichzelf beschermd moeten worden en vindt het goed dat de FIA ingrijpt om porpoising en bouncing te verminderen. Volgens de Oostenrijker is een aantal F1-coureurs namelijk ineens niet meer zo uitgesproken over de hele kwestie.
Als je denk dat er geen vreemdere dingen meer uitgekraamd kunnen worden door hem, komt er toch weer een nieuw dieptepunt.
Ik snap ook niet dat de FIA niet eens klaar is met het toneel spel van Wolff/Mercedes.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hun hebben het hele circus veroorzaakt met hun acteerwerk en om zo laag te rijden.....
ze hebben natuurlijk een aardige machtspositie, 8 keer achter elkaar wk, grootste motorenleverancier dus hebben wel een vinger in de pap en Hamilton niet te vergetenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:10 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat de FIA niet eens klaar is met het toneel spel van Wolff/Mercedes.
De halve wereld weet het en ziet dit spel.
Als of er alleen maar Britten zitten die op hand van Lewis zijn.
Of pompt Merc ergens geld heen wat wij niet zien en of weten.
Ja dat weet ik, maar soms is een tijdperk wel aan zijn einde.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben natuurlijk een aardige machtspositie, 8 keer achter elkaar wk, grootste motorenleverancier dus hebben wel een vinger in de pap en Hamilton niet te vergeten
Het seizoen kende een prachtige start met mooie gevechten tussen Verstappen en Leclerc. Geen Mercedes te bekennen maar op de één of andere manier proberen ze toch weer hun stempel te drukken op het seizoen. Dat is hun goedrecht, maar op deze manier komt het ietwat desperaat over.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:10 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat de FIA niet eens klaar is met het toneel spel van Wolff/Mercedes.
De halve wereld weet het en ziet dit spel.
Als of er alleen maar Britten zitten die op hand van Lewis zijn.
Of pompt Merc ergens geld heen wat wij niet zien en of weten.
Je leest onder de artikelen meer en meer reacties dat de Formule 1-fans klaar zijn met het gedrag van Mercedes. Dat gaat hun machtspositie zeker aantasten omdat onder meer journalisten hier niet immuun voor zijn. Sterker nog, er komen nu ook vanuit Britse hoek kritische stukken op Mercedes. Dat was tot voor enkele maanden bijna onmogelijkquote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben natuurlijk een aardige machtspositie, 8 keer achter elkaar wk, grootste motorenleverancier dus hebben wel een vinger in de pap en Hamilton niet te vergeten
eens alleen komt dat besef meestal achteraf en zo ver zijn ze nog nietquote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:17 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar soms is een tijdperk wel aan zijn einde.
Het Mercedes tijdperk is aan het afbrokkelen. Zodra Wolff daar weggaat is het ook definitief voorbij met al dat domme gedoe denk ik.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je leest onder de artikelen meer en meer reacties dat de Formule 1-fans klaar zijn met het gedrag van Mercedes. Dat gaat hun machtspositie zeker aantasten omdat onder meer journalisten hier niet immuun voor zijn. Sterker nog, er komen nu ook vanuit Britse hoek kritische stukken op Mercedes. Dat was tot voor enkele maanden bijna onmogelijk
Ze hebben de auto zelf ontworpen. Lessons learned en meenemen naar volgend seizoen. Red Bull heeft het wat dat betreft heel erg goed gedaan.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hun hebben het hele circus veroorzaakt met hun acteerwerk en om zo laag te rijden.....
Triest hoe alles wat Toto zegt per se verkeerd uitgelegd moet wordenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:02 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)rmd-worden/10324002/
Wolff: "Formule 1-teams moeten tegen zichzelf beschermd worden"
Mercedes-teambaas Toto Wolff zegt dat Formule 1-teams tegen zichzelf beschermd moeten worden en vindt het goed dat de FIA ingrijpt om porpoising en bouncing te verminderen. Volgens de Oostenrijker is een aantal F1-coureurs namelijk ineens niet meer zo uitgesproken over de hele kwestie.
Als je denk dat er geen vreemdere dingen meer uitgekraamd kunnen worden door hem, komt er toch weer een nieuw dieptepunt.
Dan bij deze de mogelijkheid om het goed uit te leggen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Triest hoe alles wat Toto zegt per se verkeerd uitgelegd moet worden
dat is dus de vraag dat lessons learned, ze hebben nog steeds weinig idee wat ze aan het doen zijnquote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:27 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ze hebben de auto zelf ontworpen. Lessons learned en meenemen naar volgend seizoen. Red Bull heeft het wat dat betreft heel erg goed gedaan.
Toto gaf eerder aan dat ze geen idee hebben hoe het op te lossen. Auto verhogen zou geen oplossing zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan bij deze de mogelijkheid om het goed uit te leggen.
ik denk dat je het zelf nog een keer moet lezenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toto gaf eerder aan dat ze geen idee hebben hoe het op te lossen. Auto verhogen zou geen oplossing zijn.
Dat werd hier al snel als leugen betiteld. Laten we doen alsof hij liegt. Is de auto een paar cm verhogen überhaupt een optie als de auto daarmee veel snelheid verliest? Wat is er acceptabele verhoging tov daling snelheid? Geen enkel team wil zijn coureurs slopen maar snelheid is wat elk team zoekt een ook financieel nodig heeft. Als je vanuit die optiek dat artikel nog een keer leert is hij dan nog steeds een mafkees?
Goh.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je het zelf nog een keer moet lezen
Totaal ja, Wolff is al jaren ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goh.
"In de Formule 1 moeten wij soms tegen onszelf beschermd worden" is zeker ook onzin
Iedereen binnen de racewereld zegt dat het de oplossing is. Technische mensen zeggen het, andere coureurs zeggen het, ex-coureurs zeggen het. Alleen bij Mercedes is men daar nogal onduidelijk over. Voorbeeld: aan de ene kant beweert Toto dat de auto verhogen geen oplossing zou zijn en dat het complexer zou zijn, aan de andere kant probeerde hij bij de FIA een regelwijziging door te drukken waardoor ALLE auto's zouden moeten worden verhoogd.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toto gaf eerder aan dat ze geen idee hebben hoe het op te lossen. Auto verhogen zou geen oplossing zijn
Wat is een acceptabele verhoging van het gezondheidsrisico t.o.v. verhoging snelheid?quote:Laten we doen alsof hij liegt. Is de auto een paar cm verhogen überhaupt een optie als de auto daarmee veel snelheid verliest? Wat is er acceptabele verhoging tov daling snelheid? Geen enkel team wil zijn coureurs slopen maar snelheid is wat elk team zoekt een ook financieel nodig heeft.
Dat is inderdaad een interessante vraag. Die de teams niet kunnen maken. Daar heeft volgens mij Toto het over.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:18 schreef SamCooke het volgende:
.
[..]
Wat is een acceptabele verhoging van het gezondheidsrisico t.o.v. verhoging snelheid?
Alle auto's hebben last van porpoising. Norris gaf aan dat ze de auto hebben verhoogd vanwege porpoising, terwijl na verhogen de mclaren nog steeds last heeft van porposing. Dus ook zij kiezen voor een verhouding porposing en snelheid. Zoals elk team dat zal doenquote:Dus omdat Mercedes een sh*tcar heeft gemaakt geeft hun dat een vrijgeleide om een extreme set-up te kiezen die gevaarlijk is voor de coureurs alleen omdat ze zo hun 'rechtmatige' plek in het veld kunnen behouden?
Feit #1: Mercedes heeft een shit auto gebouwd.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Toto gaf eerder aan dat ze geen idee hebben hoe het op te lossen. Auto verhogen zou geen oplossing zijn.
Dat werd hier al snel als leugen betiteld. Laten we doen alsof hij liegt. Is de auto een paar cm verhogen überhaupt een optie als de auto daarmee veel snelheid verliest? Wat is er acceptabele verhoging tov daling snelheid? Geen enkel team wil zijn coureurs slopen maar snelheid is wat elk team zoekt een ook financieel nodig heeft. Als je vanuit die optiek dat artikel nog een keer leert is hij dan nog steeds een mafkees?
Ach kom op zeg. Tuurlijk ga je nergens een quote vinden waarin Toto zegt "geeft Mercedes een vrijgeleide". Dat snap jij toch ook wel?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een interessante vraag. Die de teams niet kunnen maken. Daar heeft volgens mij Toto het over.
[..]
Alle auto's hebben last van porpoising. Norris gaf aan dat ze de auto hebben verhoogd vanwege porpoising, terwijl na verhogen de mclaren nog steeds last heeft van porposing. Dus ook zij kiezen voor een verhouding porposing en snelheid. Zoals elk team dat zal doen
Nergens stelt iemand dat Mercedes een vrijgeleide moet krijgen. Zelfs wolff niet en anders zie ik die quote('s) heel graag tegemoet en bied ik mijn excuses aan
Mercedes was toch aan het lobbyen voor die active suspension?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Feit #1: Mercedes heeft een shit auto gebouwd.
Feit #2: Auto iets verhogen zal het stuiteren verminderen. Dit verzin ik niet zelf, dit wordt gezegd door tientallen kenners die er vele malen meer verstand van hebben dan jij of ik. Waarom denk je dat Toto met een "geweldig" idee kwam om een minimale rijhoogte voor ALLE teams vast te stellen? Waarom zou hij dit proberen door te drukken als het verhogen geen zin zou hebben?
Huh? Dus FIA en Wolff zij het met elkaar eens en nu is het gekkigheid uit Wolff zijn mond? Ik begrijp niet wat je zegtquote:En ja ... FIA neemt nu toch de teams tegen zichzelf in bescherming met de nieuwe technical directive? Toto wilde dat iets ging gebeuren en de FIA heeft ingegrepen. Toto wilde dat FIA de teams in bescherming zou nemen tegen zichzelf en dat is precies wat de FIA nu doet. Die gast weet uit gekkigheid niet meer wat hij moet doen of zeggen en probeert iedereen met zich mee naar beneden te trekken in plaats van accepteren dat hij gewoon een zuig auto heeft dit jaar.
Toto stelt voor om ieder team een minimale rijhoogte te geven. Terwijl Russell claimt dat de Mercedes niet verder omhoog kan.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een interessante vraag. Die de teams niet kunnen maken. Daar heeft volgens mij Toto het over.
[..]
Alle auto's hebben last van porpoising. Norris gaf aan dat ze de auto hebben verhoogd vanwege porpoising, terwijl na verhogen de mclaren nog steeds last heeft van porposing. Dus ook zij kiezen voor een verhouding porposing en snelheid. Zoals elk team dat zal doen
Nergens stelt iemand dat Mercedes een vrijgeleide moet krijgen. Zelfs wolff niet en anders zie ik die quote('s) heel graag tegemoet en bied ik mijn excuses aan
weet je. Er zijn gelukkig nog 9 andere teams die ook allemaal een eigen mening hebben. Die mening is alleen wat minder zichtbaar omdat één team wel buitengewoon veel aandacht krijgt, veel meer dan goed is voor de sport.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Toto stelt voor om ieder team een minimale rijhoogte te geven. Terwijl Russell claimt dat de Mercedes niet verder omhoog kan.
Hoe duidelijk wil je het hebben dat ze hun uiterste best doen om alle teams te naaien omdat ze zelf een rukauto hebben gebouwd?
Het is gewoon walgelijk.
Toto en FIA zijn het helemaal niet eens. Mercedes claimt dat ze aanpassingen willen ivm gezondheid van de rijders, maar dat is kul. Die gezondheid hebben ze bij Mercedes zelf in de hand, maar ze verrekken het om de auto aan te passen omdat ze dan achter de AT's rijden.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mercedes was toch aan het lobbyen voor die active suspension?
[..]
Huh? Dus FIA en Wolff zij het met elkaar eens en nu is het gekkigheid uit Wolff zijn mond? Ik begrijp niet wat je zegt
Gekkigheid uit Wolffs mond is het stukje over dat sommige coureurs zogenaamd niet meer uitgesproken zijn over het stuiteren. Wat onzin en gewoon weer lullen in de ruimte is, zodat er een "narrative" ontstaat wat ze weer hun kant op kunnen draaien.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:39 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mercedes was toch aan het lobbyen voor die active suspension?
[..]
Huh? Dus FIA en Wolff zij het met elkaar eens en nu is het gekkigheid uit Wolff zijn mond? Ik begrijp niet wat je zegt
Defenieer "teveel"quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
In de tussentijd kan de FIA prima met de meatball gaan zwaaien als een auto te veel stuitert
Toto zit met zijn vingers in heel veel papjesquote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:10 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat de FIA niet eens klaar is met het toneel spel van Wolff/Mercedes.
De halve wereld weet het en ziet dit spel.
Als of er alleen maar Britten zitten die op hand van Lewis zijn.
Of pompt Merc ergens geld heen wat wij niet zien en of weten.
Is vrijgeleide echt de term waar we aan moeten denken? Dat Mercedes een vrijgeleide zou krijgen of is dat heel misschien een klein beetje overdreven? Ik zie dat in de artikelen of de kutauto van Mercedes ook niet terugkomen, dat journalisten die indruk hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ach kom op zeg. Tuurlijk ga je nergens een quote vinden waarin Toto zegt "geeft Mercedes een vrijgeleide". Dat snap jij toch ook wel?
Dat stoot mij ook tegen de borst.quote:Toto zegt wel "laten wij een minimale rijhoogte voor iedereen vaststellen". Dat is toch gewoon hetzelfde als "wij hebben een shit auto gebouwd, dus help ons aub. door iedereen te straffen, zodat wij niet in de acherhoede hoeven te rijden"?
En uit dat artikel beweert wolff iets anders? Ik mis even wat wolff nu weer fout doetquote:Toto wilde verandering en Toto wilde dat de teams tegen zichzelf beschermd werden en dat is precies wat de FIA nu doet. Het is niet wat Toto wilde, maar FIA heeft geluisterd. Teams kunnen en mogen niet meer hun coureurs in gevaar brengen om te verbergen dat ze een achterhoede auto hebben gebouwd en Lewis mag zichzelf niet meer in gevaar brengen om Russell bij te kunnen benen.
Maar iedereen was het er over eens dat de nieuwe TD een voordeel was voor teams die weinig stuiteren zoals RBquote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:02 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)rmd-worden/10324002/
Wolff: "Formule 1-teams moeten tegen zichzelf beschermd worden"
Mercedes-teambaas Toto Wolff zegt dat Formule 1-teams tegen zichzelf beschermd moeten worden en vindt het goed dat de FIA ingrijpt om porpoising en bouncing te verminderen. Volgens de Oostenrijker is een aantal F1-coureurs namelijk ineens niet meer zo uitgesproken over de hele kwestie.
Als je denk dat er geen vreemdere dingen meer uitgekraamd kunnen worden door hem, komt er toch weer een nieuw dieptepunt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |