Dat lijkt me op zich weinig nut hebben. Kost alleen maar FP-tijdquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de auto's nu 10mm lager gaan afstellen, dan moeten ze 10mm omhoog en dan staan ze op de gewenste hoogte
Er 1 mm onder zitten en dan 10mm omhoog moeten kost racetijdquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat lijkt me op zich weinig nut hebben. Kost alleen maar FP-tijd
De racetijd blijft gewoon gelijk hoorquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er 1 mm onder zitten en dan 10mm omhoog moeten kost racetijd
ze hebben dat nu toch vooruit geschoven, dit raceweekend gebeurt er niets wat dat betreft of is dat weer veranderd?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er 1 mm onder zitten en dan 10mm omhoog moeten kost racetijd
Tuurlijk, dat kan, maar hoe je het ook wendt of keert: de kans op succes wordt flink kleinerquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het is wel vaker gebeurd dat iemand die van achteren kwam nog spekkoper werd. Denk aan Rosberg in Maleisië. Max moet wel nog maar even winnen eerst..
Uiteraard kan je vanaf achteraan ook winnen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het is wel vaker gebeurd dat iemand die van achteren kwam nog spekkoper werd. Denk aan Rosberg in Maleisië. Max moet wel nog maar even winnen eerst..
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er 1 mm onder zitten en dan 10mm omhoog moeten kost racetijd
best gevaarlijk ook maar ik neem aan dat ze proberen te voorkomen dat teams niet zelf voor die softspot gaan, op welke hoogte die dan ook ligtquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat lijkt me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
En dan aan het eind een off-road kwalificatierondequote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
Of een sprintrace over 100km. Wie weet wat die gekken verzinnenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dan aan het eind een off-road kwalificatieronde
Een ronde verplicht over het vuil!quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Of een sprintrace over 100km. Wie weet wat die gekken verzinnen
Kansloosquote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:02 schreef Tarado het volgende:
wat ze ook verzinnen, dit weekend dus niet
FIA’S NEW F1 BOUNCING LIMIT WON’T APPLY AT CANADIAN GP
https://the-race.com/form(...)pply-at-canadian-gp/
beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, je kan wel wat willen maar je moet het ook kunnen toepassen, wat ik wel vreemd vindt is dat ze die extra vloersteun etc. dan niet terugdraaien, die had Mercedes er toch wel heel snel opzitten, wat ook de andere teams wel vreemd vonden omdat ze tenslotte van Baku naar Canada zijn gegaan en amper tijd en gelegenheid was om wat te doenquote:
In FP3. 3 ronden rijden om te kijken of het binnen de grenzen valt, anders opnieuw proberen. Zo niet dan 10mm omhoog.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
"ride height qualification session"quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
Gegeven dat alle teams hun vraagtekens zetten bij wat nu eigenlijk wordt gemeten, denk ik dat het nog lang kan duren voor er iets geimplementeerd wordt.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In FP3. 3 ronden rijden om te kijken of het binnen de grenzen valt, anders opnieuw proberen. Zo niet dan 10mm omhoog.
Is hier donderdag al besproken toen dit bekend werd. En geldt niet voor deze race maar waarschijnlijk vanaf Silverstone.
dit en je ziet de politieke beweging van Mercedes die veel verder willen gaan omdat ze nu eenmaal een knakenbak hebben gebouwd en Red Bull die het gewoon wil laten zoals het isquote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:32 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Gegeven dat alle teams hun vraagtekens zetten bij wat nu eigenlijk wordt gemeten, denk ik dat het nog lang kan duren voor er iets geimplementeerd wordt.
ze meten toch oa de verticale G krachten?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
In de tussentijd kan de FIA prima met de meatball gaan zwaaien als een auto te veel stuitert
Uhh nee, dat kan ook niet wanneer een auto teveel onderstuur heeft. Dat kan alleen wanneer er iets aan de auto mankeert en mogelijk gevaar voor andere coureurs oplevert.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
In de tussentijd kan de FIA prima met de meatball gaan zwaaien als een auto te veel stuitert
Of voor de eigen coureurquote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uhh nee, dat kan ook niet wanneer een auto teveel onderstuur heeft. Dat kan alleen wanneer er iets aan de auto mankeert en mogelijk gevaar voor andere coureurs oplevert.
Dan hou je als coureur gewoon een beetje in tijdens die ronde die gemeten wordt, dan stuitert je auto ook minder. Nee, je zult het bijvoorbeeld tijdens de kwalificatie moeten doen waar ze echt vol moeten rijden.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
Dan zit je al in parc ferme en msg je niets meer aanpassen. FP3 stond in de TD.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan hou je als coureur gewoon een beetje in tijdens die ronde die gemeten wordt, dan stuitert je auto ook minder. Nee, je zult het bijvoorbeeld tijdens de kwalificatie moeten doen waar ze echt vol moeten rijden.
Auto’s zijn in orde toch? Er is geen technisch mankement. Het effect van de porpoising op de coureur verschilt van coureur tot coureur.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of voor de eigen coureur
En als de verticale g-krachten te groot worden kan dat get geval zijn.
Uit het technisch reglement:quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uhh nee, dat kan ook niet wanneer een auto teveel onderstuur heeft. Dat kan alleen wanneer er iets aan de auto mankeert en mogelijk gevaar voor andere coureurs oplevert.
Als een auto ronde na ronde stuitert op het rechte stuk is dat gevaarlijk. Iedereen in de sport heeft het gevaar inmiddels onderkend. Dan kun je best tegen de teams zeggen: laat die auto tijdens de race minder stuiteren of je loopt kans dat je uit de race gehaald wordt. Meetmethode of niet.quote:1.3 Dangerous construction
The stewards may exclude a vehicle whose construction is deemed to be dangerous.
Zoals ik gisteren zei:quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:02 schreef Tarado het volgende:
wat ze ook verzinnen, dit weekend dus niet
FIA’S NEW F1 BOUNCING LIMIT WON’T APPLY AT CANADIAN GP
https://the-race.com/form(...)pply-at-canadian-gp/
En wat ik donderdag al lasquote:
Stuiteren an sich is niet gevaarlijk, zeker als de coureur gewoon z’n rempunt kan pakken. Daarnaast is op de limiet racen sowieso gevaarlijk. Wanneer stuiteren gevaarlijk wordt is mede afhankelijk van wie er achter het stuur zit, schijnbaar wordt Hamilton er kreupel van, en kan Russell gewoon z’n ding doen. Maar beide coureurs zouden dus de meatball moeten krijgen in jouw optiek?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Uit het technisch reglement:
[..]
Als een auto ronde na ronde stuitert op het rechte stuk is dat gevaarlijk. Iedereen in de sport heeft het gevaar inmiddels onderkend. Dan kun je best tegen de teams zeggen: laat die auto tijdens de race minder stuiteren of je loopt kans dat je uit de race gehaald wordt. Meetmethode of niet.
Dat zou heel goed kunnen. De FIA kan aangeven hoe ver ze het willen laten gaan. Dat Russell het nu niet voelt of niet zegt te voelen zegt helemaal niets. De huidige auto's slopen het lichaam in een versneld tempo, waardoor er op langere termijn wel degelijk gevolgen zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Stuiteren an sich is niet gevaarlijk, zeker als de coureur gewoon z’n rempunt kan pakken. Daarnaast is op de limiet racen sowieso gevaarlijk. Wanneer stuiteren gevaarlijk wordt is mede afhankelijk van wie er achter het stuur zit, schijnbaar wordt Hamilton er kreupel van, en kan Russell gewoon z’n ding doen. Maar beide coureurs zouden dus de meatball moeten krijgen in jouw optiek?
Fp3 lijkt me dus niet relevant, je bent ook niet verplicht om dan te rijden toch? Zou je ook nog een mankement kunnen faken bijv. Parc ferme mag je geloof ik wel een aanpassing doen voor veiligheid?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan zit je al in parc ferme en msg je niets meer aanpassen. FP3 stond in de TD.
Dat alleen Hamilton het voelt hoeft ook niet te spreken voor alle anderen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen. De FIA kan aangeven hoe ver ze het willen laten gaan. Dat Russell het nu niet voelt of niet zegt te voelen zegt helemaal niets. De huidige auto's slopen het lichaam in een versneld tempo, waardoor er op langere termijn wel degelijk gevolgen zijn.
Klopt. De FIA heeft in de huidige regels wel degelijk een handvat om op te kunnen treden en dat kunnen ze ongeacht wat de teams te melden hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:56 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat alleen Hamilton het voelt hoeft ook niet te spreken voor alle anderen.
Jullie zijn bezig met een wellus/niettus discussie.
Dan moeten ze die coureurs na de race maar straffen als blijkt ze te weinig tegen het stuiteren gedaan hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dan hou je als coureur gewoon een beetje in tijdens die ronde die gemeten wordt, dan stuitert je auto ook minder.
hun hebben het hele circus veroorzaakt met hun acteerwerk en om zo laag te rijden.....quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:02 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)rmd-worden/10324002/
Wolff: "Formule 1-teams moeten tegen zichzelf beschermd worden"
Mercedes-teambaas Toto Wolff zegt dat Formule 1-teams tegen zichzelf beschermd moeten worden en vindt het goed dat de FIA ingrijpt om porpoising en bouncing te verminderen. Volgens de Oostenrijker is een aantal F1-coureurs namelijk ineens niet meer zo uitgesproken over de hele kwestie.
Als je denk dat er geen vreemdere dingen meer uitgekraamd kunnen worden door hem, komt er toch weer een nieuw dieptepunt.
Ik snap ook niet dat de FIA niet eens klaar is met het toneel spel van Wolff/Mercedes.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hun hebben het hele circus veroorzaakt met hun acteerwerk en om zo laag te rijden.....
ze hebben natuurlijk een aardige machtspositie, 8 keer achter elkaar wk, grootste motorenleverancier dus hebben wel een vinger in de pap en Hamilton niet te vergetenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:10 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat de FIA niet eens klaar is met het toneel spel van Wolff/Mercedes.
De halve wereld weet het en ziet dit spel.
Als of er alleen maar Britten zitten die op hand van Lewis zijn.
Of pompt Merc ergens geld heen wat wij niet zien en of weten.
Ja dat weet ik, maar soms is een tijdperk wel aan zijn einde.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben natuurlijk een aardige machtspositie, 8 keer achter elkaar wk, grootste motorenleverancier dus hebben wel een vinger in de pap en Hamilton niet te vergeten
Het seizoen kende een prachtige start met mooie gevechten tussen Verstappen en Leclerc. Geen Mercedes te bekennen maar op de één of andere manier proberen ze toch weer hun stempel te drukken op het seizoen. Dat is hun goedrecht, maar op deze manier komt het ietwat desperaat over.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:10 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat de FIA niet eens klaar is met het toneel spel van Wolff/Mercedes.
De halve wereld weet het en ziet dit spel.
Als of er alleen maar Britten zitten die op hand van Lewis zijn.
Of pompt Merc ergens geld heen wat wij niet zien en of weten.
Je leest onder de artikelen meer en meer reacties dat de Formule 1-fans klaar zijn met het gedrag van Mercedes. Dat gaat hun machtspositie zeker aantasten omdat onder meer journalisten hier niet immuun voor zijn. Sterker nog, er komen nu ook vanuit Britse hoek kritische stukken op Mercedes. Dat was tot voor enkele maanden bijna onmogelijkquote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben natuurlijk een aardige machtspositie, 8 keer achter elkaar wk, grootste motorenleverancier dus hebben wel een vinger in de pap en Hamilton niet te vergeten
eens alleen komt dat besef meestal achteraf en zo ver zijn ze nog nietquote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:17 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar soms is een tijdperk wel aan zijn einde.
Het Mercedes tijdperk is aan het afbrokkelen. Zodra Wolff daar weggaat is het ook definitief voorbij met al dat domme gedoe denk ik.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je leest onder de artikelen meer en meer reacties dat de Formule 1-fans klaar zijn met het gedrag van Mercedes. Dat gaat hun machtspositie zeker aantasten omdat onder meer journalisten hier niet immuun voor zijn. Sterker nog, er komen nu ook vanuit Britse hoek kritische stukken op Mercedes. Dat was tot voor enkele maanden bijna onmogelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |