Ja, dan lees je dus niet wat-ie zegt. Bovendien: het is nu ook voor iedereen hetzelfde. Door teams te dwingen een rijhoogte te kiezen die ze niet willen, wordt wellicht de concurrentie minder zwaar. Dat zou leuk uit kunnen pakken voor Max, maar op die manier wil-ie natuurlijk niet winnen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het zijn niet de regels die veranderen, het is meer een maatregel. TD’s zijn nou eenmaal onderdeel van f1. Voor Max maakt het waarschijnlijk ook geen verschil.
En hij roept altijd “het is voor iedereen hetzelfde”, dus dan zou die dat nu ook kunnen zeggen.
Active suspension, denk ik. Dat is wat ze in elk geval een paar keer hebben laten vallen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij is op Hamilton na de grootse zeurpiet geweest dus ik weet niet waarop hij gehoopt had
even lezen "Verstappen zegt... bla bla bla... niet boeiend... bla bla bal," Aha hier staat het "every track is different". Negeer de rest. Stop de persen, Verstappen zegt hetzelfde als mij!!!!quote:
en dan jezelf verstappen watcher noemenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
even lezen "Verstappen zegt... bla bla bla... niet boeiend... bla bla bal," Aha hier staat het "every track is different". Negeer de rest. Stop de persen, Verstappen zegt hetzelfde als mij!!!!
Ik ben en voel me een oude dertiger nuquote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rugpijn is bij jonge twintigers nou eenmaal wat minder gemeengoed dan bij oude dertigers. Maar als ik de verhalen rondom Lewis z'n rugklachten lees, krijg ik ook de indruk dat-ie er al veel langer mee kampt.
Alleen de tweet. Nu ook het artikelquote:
Russell minimaal één keer tijdens een interview.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Active suspension, denk ik. Dat is wat ze in elk geval een paar keer hebben laten vallen.
Lijkt me verder behoorlijk onrealistisch en wanhopig om daarop te hopen, maar ok.
Nog even en hij zegt, ik ben ( zo goed als) Verstappen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
even lezen "Verstappen zegt... bla bla bla... niet boeiend... bla bla bal," Aha hier staat het "every track is different". Negeer de rest. Stop de persen, Verstappen zegt hetzelfde als mij!!!!
ik geef het opquote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Alleen de tweet. Nu ook het artikel
Wat de FIA doet is een maatregel nemen in het belang van de sporter, oftewel er mag in mindere mate performance worden gegenereerd ten koste van de rijder.
Hij zegt altijd dat die dominant alles wil winnen, dus waarom zou hij dit niet waarderen?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dan lees je dus niet wat-ie zegt. Bovendien: het is nu ook voor iedereen hetzelfde. Door teams te dwingen een rijhoogte te kiezen die ze niet willen, wordt wellicht de concurrentie minder zwaar. Dat zou leuk uit kunnen pakken voor Max, maar op die manier wil-ie natuurlijk niet winnen.
Elke sporter wil dominant winnen, maar wel binnen een enigszins gelijk speelveld en niet omdat de concurrentie een kansloze uitgangspositie heeft.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij zegt altijd dat die dominant alles wil winnen, dus waarom zou hij dit niet waarderen?
Hij is tenslotte ook een rijder, hij heeft niks met de bouw van de auto te maken.
Wat hij zegt klopt ook niet. Hij zegt dat de regels veranderd worden omdat 1 team klaagt, maar het waren meerdere rijders die klaagden.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:11 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik geef het op
er wordt hier al een poos over gediscussieerd dat had je niet uit die tweet hoeven halen
Suspension was altijd al het sterke punt van Mercedes, zeker in de afgelopen jaren. Natuurlijk willen ze die kennis terug erin kunnen stoppen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Russell minimaal één keer tijdens een interview.
Ik vermoed dat ze stiekem daar de auto al naar gebouwd hebben en het porpoising voor lief namen, en gebruikten om active suspension er doorheen te krijgen.
Alleen met “every track is different” zegt hij wel dat op het ene circuit het niet zo erg is als op het andere, dus dan hoeft de maatregel op het ene circuit niet zo effectief te zijn als op de ander.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vandaar dat je van de daken schreeuwde dat hij "hier meeleest" en hij het met je eens is
De schade aan de onvolgroeide hersenen is bij snotneuzen van 20 echter vele malen groter.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Rugpijn is bij jonge twintigers nou eenmaal wat minder gemeengoed dan bij oude dertigers. Maar als ik de verhalen rondom Lewis z'n rugklachten lees, krijg ik ook de indruk dat-ie er al veel langer mee kampt.
the back to nature lookquote:
Dat vind ik wel vergezocht. Je kunt niet een auto bouwen in de hoop dat je de regelwijziging erdoor gedrukt krijgt. Wat als dat niet lukt? Dan sta je op dubbele achterstand. Je hebt dan een auto die 'nu' niet functioneert, en die voorlopig niet gaat functioneren.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:09 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vermoed dat ze stiekem daar de auto al naar gebouwd hebben en het porpoising voor lief namen, en gebruikten om active suspension er doorheen te krijgen.
Die print van die jas heb ik als stoelbekleding voor mijn IKEA stoelquote:
Dat denk ik ook. Volgens simulaties op de computer is het de snelste auto van het veld. Maar daadwerkelijk op de baan kan-ie niet meekomen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:58 schreef Shodan het volgende:
[..]
Ik denk dat Mercedes hun auto niet 'begrijpt'.
De maatregel is in beginsel op elk circuit even effectief. De maximale mate van porpoising wordt namelijk op elke baan teruggebracht naar hetzelfde, volgens de FIA acceptabele, niveau.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Alleen met “every track is different” zegt hij wel dat op het ene circuit het niet zo erg is als op het andere, dus dan hoeft de maatregel op het ene circuit niet zo effectief te zijn als op de ander.
Welke per team verschillend zal zijn, naar wat ik begrepen heb.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:17 schreef SamCooke het volgende:
[..]
De maatregel is in beginsel op elk circuit even effectief. De maximale mate van porpoising wordt namelijk op elke baan teruggebracht naar hetzelfde, volgens de FIA acceptabele, niveau.
Nee, de grenswaarde die de FIA gaat gebruiken is voor alle teams hetzelfde. Het is alleen nog niet bekend wat die waarde precies is en hoe die precies wordt toegepast (gemiddelde of maximale oscillatie bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Welke per team verschillend zal zijn, naar wat ik begrepen heb.
"als ik"quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
En hopelijk gebeurt dat komende jaren ook, we zijn nu pas een paar maanden overweg. Dit grondeffect is hier voor in ieder geval de komende 10 jaar. Na 2026 krijg je vooral de nieuwe motorenfabrikanten en regelementen, dan ga je ook niet drastisch de auto aanpassen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De wijzingen hadden als doel om het speelveld gelijker te trekken, goedkoper, meer close racing en meerdere teams die vechten om de overwinningen en niet maar één team die ver boven de rest uitstijgt.
Het zijn ook golven. De amplitude en frequentie is alleen wat anders.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:34 schreef Adames het volgende:
[..]
Lekkere timing dan, op die snelheden heb je ook geen last van porpoising.
15 poles 4 wins, Verstappen 14 poles 25 winsquote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:06 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd hoe lang Karel nog blij is met poles.
Dat iedereen snapt dat het over porpoising gaat en jij blijft doorzeveren over 'stuiteren'.quote:Op donderdag 16 juni 2022 22:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat is jouw argumentatie hiervoor?
Active suspension is verboden in de Formula 1 sinds 1993. Dus ik weet niet precies wat je met je opmerking bedoelt.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:30 schreef Adames het volgende:
[..]
Suspension was altijd al het sterke punt van Mercedes, zeker in de afgelopen jaren. Natuurlijk willen ze die kennis terug erin kunnen stoppen.
Afgelopen weekend ging het bij Mercedes juist om stuiteren en niet om porpoisingquote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat iedereen snapt dat het over porpoising gaat en jij blijft doorzeveren over 'stuiteren'.
Waarmee je haarfijn aangeeft dat jij inderdaad in de war bent.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Afgelopen weekend ging het bij Mercedes juist om stuiteren en niet om porpoising![]()
Je snapt het verschil gewoon niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarmee je haarfijn aangeeft dat jij inderdaad in de war bent.
Ik snap het verschil juist wel. Jij denkt dat Mercedes geen last had van porpoising in Baku waarmee je aangeeft dat jij het verschil niet ziet. Ergo, jij bent in de war, wij niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je snapt het verschil gewoon niet.
Het wordt zelfs door de teams en de technische experts gewoon door elkaar heen gebruikt. Door het fenomeen porpoising gaat de auto 'bouncen'. Dat een auto ook kan 'bouncen' bij een auto die niet met grondeffect werkt als het wegdek slecht is, doet daar niets aan af.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Afgelopen weekend ging het bij Mercedes juist om stuiteren en niet om porpoisingEn eigenlijk is het bijna hetzelfde, alleen de oorzaak is anders.
quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:54 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Wel leuk gedaan die kabels in zijn kapsel verwerken.
Ze hebbende auto dermate laag en stijf staan dat hij ervan gaat stuiteren maar je kan het ene niet helemaal los zien van het andere, ze proberen die rijhoogte zo constant mogelijk te houden om porpoising te voorkomen maar dat is nu eenmaal moeilijk op een straten circuit waardoor hij stuitert.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Afgelopen weekend ging het bij Mercedes juist om stuiteren en niet om porpoisingEn eigenlijk is het bijna hetzelfde, alleen de oorzaak is anders.
De vrijdag ziet er nat uit, maar het gaat om VT3. Dat is wanneer de FIA bepaalt wie teveel stuitert.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:34 schreef Adames het volgende:
[..]
Lekkere timing dan, op die snelheden heb je ook geen last van porpoising.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |