Ik heb de hele dag mijn ramen open anders blijft de warmte binnen. Je snapt toch wel dat warme lucht stijgt en zich opspaart als je dat niet doetquote:Op maandag 18 juli 2022 19:41 schreef Paul het volgende:
[..]
Nee, je moet gewoon nu je ramen dicht houden tot 22 of 23 uur ofzo, als je nu ramen open doet komt er warme lucht binnen
Nee nee neequote:Op maandag 18 juli 2022 19:43 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik heb de hele dag mijn ramen open anders blijft de warmte binnen. Je snapt toch wel dat warme lucht stijgt en zich opspaart als je dat niet doet
's avonds dicht want dan komen insecten binnen
Dit jaar heb ik een paar inzethorren gekocht. Beste investering ooit!quote:Op maandag 18 juli 2022 19:43 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik heb de hele dag mijn ramen open anders blijft de warmte binnen. Je snapt toch wel dat warme lucht stijgt en zich opspaart als je dat niet doet
Als je met de ventilator met raam open naar buiten waait dan waait de warme lucht zo het huis uit. Wel de ventilator naar boven richten want warmte stijgtquote:Op maandag 18 juli 2022 19:45 schreef Paul het volgende:
[..]
Nee nee nee
Je moet sochtends ongeveer 10 uur je ramen dicht doen tot 22 uur savonds zo wordt het uberhaupt niet warm binnen
Dat zeggen ze wel altijd...quote:Op donderdag 16 juni 2022 21:19 schreef Paul het volgende:
Niet weten dat je bij warmte juist alle ramen dicht moet houden
Klacht: Mensen die niet weten dat je bij warmte je ramen dicht moet houden en pas snachts moet openen
Zo in de zomer is het pas laat donker... dus lampen hoeven eigenlijk nooit aan...quote:Op maandag 18 juli 2022 19:43 schreef KroketBroodje het volgende:
En tegelijkertijd komt er een bak warme lucht binnenquote:Op maandag 18 juli 2022 19:53 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Als je met de ventilator met raam open naar buiten waait dan waait de warme lucht zo het huis uit. Wel de ventilator naar boven richten want warmte stijgt
Ik heb ramen en balkondeur altijd open, in de avond gooi ik alles dicht.quote:Op maandag 18 juli 2022 19:41 schreef Paul het volgende:
[..]
Nee, je moet gewoon nu je ramen dicht houden tot 22 of 23 uur ofzo, als je nu ramen open doet komt er warme lucht binnen
Daarom is het heel belangrijk om een raam tegenover open te maken. Dan heb je een goeie flow en stroomt de warme lucht in 1 goeie flow weg.quote:Op maandag 18 juli 2022 20:04 schreef Paul het volgende:
[..]
En tegelijkertijd komt er een bak warme lucht binnen
Neeeeeeee het is nu buiten 31 graden, hoe kan er dan ooit coole lucht binnen komenquote:Op maandag 18 juli 2022 20:09 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Daarom is het heel belangrijk om een raam tegenover open te maken. Dan heb je een goeie flow en stroomt de warme lucht in 1 goeie flow weg.
Ohhhhh wat domquote:Op maandag 18 juli 2022 20:08 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik heb ramen en balkondeur altijd open, in de avond gooi ik alles dicht.
Lekker man
OMG snap je het nog steeds niet?quote:Op maandag 18 juli 2022 20:13 schreef Paul het volgende:
[..]
Neeeeeeee het is nu buiten 31 graden, hoe kan er dan ooit coole lucht binnen komenman man man
quote:1. De ramen open
Veel mensen gooien bij warm weer de ramen open om zo toch nog iets van frisse lucht in huis te krijgen. Een grote fout, want zet je bij warm weer de ramen open dan trekt de warmte van buiten naar binnen toe. Het resultaat: een nog warmer vertrek dan je voorheen had. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten! Het beste is om ‘s ochtends de ramen dicht te doen en ‘s avonds de boel open te zetten om door te luchten.
Insecten komen overdag en in de middag net zo goed binnen, genoeg beijen, wepsen en fliegen te zienquote:Op maandag 18 juli 2022 19:43 schreef KroketBroodje het volgende:
Gewoon dicht. De airco koelt welquote:Op maandag 18 juli 2022 20:32 schreef roos94 het volgende:
Jullie laten snachts ramen open? Ook op begane grond zodat elke debiel in de nacht naar binnen kan sluipen of woont iedereen hier 7hoog achter?
Niet in een probleemwijk 'gezellige volksbuurt' wonen waar geen inbreker het zich in z'n hoofd haalt om daar in te gaan brekenquote:Op maandag 18 juli 2022 20:32 schreef roos94 het volgende:
Jullie laten snachts ramen open? Ook op begane grond zodat elke debiel in de nacht naar binnen kan sluipen of woont iedereen hier 7hoog achter?
quote:Op maandag 18 juli 2022 20:37 schreef Nine. het volgende:
[..]
Niet in een probleemwijk 'gezellige volksbuurt' wonen waar geen inbreker het zich in z'n hoofd haalt om daar in te gaan breken
Zelfs met kwart gradenquote:
Dat zijn gasten zonder multisplit airco, de sukkels.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:38 schreef Paul het volgende:
Ik zie weer allemaal mensen met ramen open nu![]()
En vergeet de kaarsen niet, wellicht komt Derksen dan nog ff bij je langsquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:09 schreef LethalNinja het volgende:
Hier in de buurt ook weer een boel mensen die niet begrijpen dat je de warmte buiten moet houden. Ramen dicht, gordijnen dicht etc en dan snachts open..
24/7 staat de bbq aan die geen probleem hierquote:Op maandag 18 juli 2022 20:32 schreef roos94 het volgende:
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:55 schreef Geerd het volgende:
24/7 staat de bbq aan die geen probleem hier![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Altijd leuk premium artikelenquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:47 schreef byah het volgende:
Als het binnen 47 graden is zou ik het ook wel doen https://dvhn.nl/groningen(...)aturen-27824051.html
Sterker nog, hij zou die mensen dankbaar moeten zijn want ze laten de relatief koele lucht in hun huis naar buiten stromen en helpen dus, zij het marginaal, mee aan het omlaag brengen van de temperatuur.quote:Op donderdag 16 juni 2022 21:37 schreef Nine. het volgende:
[..]
Hoe heb jij hier precies last van?
En tevens moeten zij weten
Gelukkig ben ik erquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:02 schreef Maharski het volgende:
Echt untermenschen zijn dat inderdaad. Dat niet begrijpenAlles maar op de automatische piloot altijd, zonder ooit eens een keer na te denken over wat je doet.
Wat domquote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb puur uit protest de ramen nu nog even wijd open staan, straks gaat lekker de boel dicht. @:paul ligt nu te huilen in zijn bed van woede.
Niet iedereen heeft last van de warmte natuurlijk. Het is hier al de hele dag zo'n 30 graden met alle ramen open, maar geen last van de warmte. Vind het alleen een probleem als er geen briesje is.quote:Op maandag 18 juli 2022 18:38 schreef Paul het volgende:
Ik zie weer allemaal mensen met ramen open nu![]()
Ja en dan lekker een muggenmarteling ondergaan.quote:Op donderdag 16 juni 2022 21:19 schreef Paul het volgende:
Niet weten dat je bij warmte juist alle ramen dicht moet houden
Klacht: Mensen die niet weten dat je bij warmte je ramen dicht moet houden en pas snachts moet openen
Jongeeeeeeeee je gaat toch niet 25 graden voor de lol je huis in laten waaien , neeeeeeeee dit moet pas als het afkoeltquote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:55 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja en dan lekker een muggenmarteling ondergaan.
ALs het al 25C binnen is...lijkt het mij wel lekker om een briesje te hebben ook al is die 29C...quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:58 schreef Paul het volgende:
[..]
Jongeeeeeeeee je gaat toch niet 25 graden voor de lol je huis in laten waaien , neeeeeeeee dit moet pas als het afkoelt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |