abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2022 @ 21:30:38 #126
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205105811
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:28 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Dit is toch wel een hele trieste gang van zaken. Spa geen jaarlijks contract, maar deze circuits wel. :{
Spa had dat ongetwijfeld ook wel kunnen kopen als ze de bedragen hadden betaald die die oliesjeiks ervoor over hebben.
pi_205105898
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:24 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Die hebben alle vier nog een contract tot en met 2030 (Abu Dhabi, Saoedi-Arabië) en verder (Qatar 2032 en Bahrein 2036). Dus voorlopig niet, nee.
Was geen serieuze opmerking omdat ze die toch niet gaan rouleren met al het geld dat er tegenaan gegooid wordt daar, maar wist niet dat die contracten nog zo lang doorlopen
  maandag 20 juni 2022 @ 21:43:15 #128
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_205105924
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:28 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Dit is toch wel een hele trieste gang van zaken. Spa geen jaarlijks contract, maar deze circuits wel. :{
Lalalalala, geld.
Feyenoord!!! * Barça
pi_205105926
Mercedes-teambaas Toto Wolff "grapt" dat hij de asfaltmarkt in wil stappen om op die manier alle circuits te voorzien van een nieuwe laag asfalt. Op sommige plekken op het Circuit Gilles Villeneuve lag er nieuw asfalt en daar hadden de bolides geen last van het porpoising.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_205105965
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:43 schreef Predator40 het volgende:
Mercedes-teambaas Toto Wolff "grapt" dat hij de asfaltmarkt in wil stappen om op die manier alle circuits te voorzien van een nieuwe laag asfalt. Op sommige plekken op het Circuit Gilles Villeneuve lag er nieuw asfalt en daar hadden de bolides geen last van het porpoising.
Allemaal even Zandvoort kapot rijden.
  maandag 20 juni 2022 @ 21:54:12 #131
62913 Blik
The one and Only!
pi_205106009
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:03 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Maar de races in de woestijn rouleren dan vast niet?
En die van USA zeker ook niet… jammer dat juist de iconische banen hier de dupe van gaan worden
  maandag 20 juni 2022 @ 21:55:38 #132
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205106028
quote:
Eeuwig zonde. Mooiste circuit ter wereld.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  maandag 20 juni 2022 @ 22:07:30 #133
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205106206
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:55 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Eeuwig zonde. Mooiste circuit ter wereld.
Na de Nürburgring ;)
De Nordschleife dus, niet de GP-Strecke
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 20 juni 2022 @ 22:16:02 #134
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205106324
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:07 schreef daNpy het volgende:

[..]
Na de Nürburgring ;)
De Nordschleife dus, niet de GP-Strecke
Ook een prachtig circuit. Spa staat bij mij bovenaan door Eau Rouge.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  maandag 20 juni 2022 @ 22:20:24 #135
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205106380
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:16 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Ook een prachtig circuit. Spa staat bij mij bovenaan door Eau Rouge.
Dit jaar ga ik naar Spa en ook de Bilster Berg. Die laatste moet ook wel een leuk circuitje zijn, een kleine Nordschleife wordt het genoemd. Ik ben benieuwd, veel zin in en kijken hoe snel ik Eau Rouge vol gas durf te nemen :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 20 juni 2022 @ 22:23:13 #136
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205106412
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:20 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dit jaar ga ik naar Spa en ook de Bilster Berg. Die laatste moet ook wel een leuk circuitje zijn, een kleine Nordschleife wordt het genoemd. Ik ben benieuwd, veel zin in en kijken hoe snel ik Eau Rouge vol gas durf te nemen :D
Cool! :D Maar waarom gaat Spa van de kalender?
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  maandag 20 juni 2022 @ 22:32:38 #137
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205106498
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:23 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]
Cool! :D Maar waarom gaat Spa van de kalender?
Zie boven, geld.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205106694
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:20 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dit jaar ga ik naar Spa en ook de Bilster Berg. Die laatste moet ook wel een leuk circuitje zijn, een kleine Nordschleife wordt het genoemd. Ik ben benieuwd, veel zin in en kijken hoe snel ik Eau Rouge vol gas durf te nemen :D
2x een dag gereden op Spa. Eau Rouge is geweldig, terwijl je blind over Raidillon gaat word je auto heel erg licht. Geeft elke keer een kick.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2022 22:55:05 ]
  dinsdag 21 juni 2022 @ 07:19:08 #139
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205107608
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:49 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
2x een dag gereden op Spa. Eau Rouge is geweldig, terwijl je blind over Raidillon gaat word je auto heel erg licht. Geeft elke keer een kick.
Ik kijk er al heel lang naar uit idd, dit jaar moet het er toch eens van komen nu de auto weer loopt :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 07:26:01 #140
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205107621
quote:
Porpoising: this week there will be a meeting between the FIA ​​and the teams

The intervention of the FIA ​​regarding the porpoising problem has discounted many teams, which are opposing the modification of the regulation during the current season. Among the supporters instead there is Toto Wolff who has come to the clash with the other Team Principals in Canada, above all Mattia Binotto and Christian Horner. The climate is getting hot, not only on the track, and the FIA ​​is looking for a solution that satisfies the teams, but protects the health of the drivers.

If on the track the fight between Red Bull and Ferrari lasted until the last lap of the race, with Max Verstappen who managed to get the better of Carlos Sainz , another important 'fight' took place off the track. . The post-GP in Baku was marked by strong complaints from some drivers about porpoising, which is why the weekend in Montreal opened with the communication by the FIA ​​of a new Technical Directive, number 39 of this 22, which intervened in safety , with the aim of safeguarding the health of pilots, to limit porpoising.

It goes without saying that this decision sparked mixed reactions from the teams, who then gathered in Stefano Domenicali's office for one of the classic meetings that the Formula 1 boss holds with the team principals. If on the one hand, Mercedes boss Toto Wolff praised the FIA's intervention in the name of safety, on the other Mattia Binotto has firmly spoken out against this decision, supported in the foreground by Christian Horner, TP of Red Bull. , but also from other colleagues who did not take this new DT issued by the Federation well.

Mercedes: no second tie because there was no team vote

What happened during the Canadian weekend? Let's try to clarify what happened even at a temporal level. On Thursday, the FIA ​​announced the introduction of a new Technical Directive - which we have extensively analyzed here - anti porpoising, which granted a second tie as an immediate remedy after the one made legal during the Barcelona tests - at the request of Ferrari and who had already created many discussions. Pat Fry of Alpine, in fact, had publicly criticized this concession by the Federation because there were those, like them, who had worked to make their fund less flexible.

As the concession of the second tie was made known by the time the teams had largely already arrived in Canada, there was very little time to react. Except for Mercedes, with the other teams, including Ferrari, quite amazed about the speed of the update. In fact, the W13 appeared already on Thursday itself, both on the old and new specification bottom - prepared for the use of a second tie rod, attracting the curiosity of the opponents.

The technical directive was released on Thursday and our technicians were already flying to Canada. We therefore did not have a second tie at our disposal. If someone had used it, it would have been an injustice to others who have not had the opportunity to think and produce it. A stiffer bottom means being able to lower the car and gain performance “, said the Alpine team principal Otmar Szafnauer at the beginning of the weekend. “However, the technical directive is not a rule , this means that the second tie is still illegal. Using it would mean exposing yourself to a possible protest. " continued the US engineer with Romanian citizenship.

The first tie, granted by the Federation during the Barcelona tests, in fact had to pass a vote by the teams to be used in the first weekend of the season (Bahrain), something that was missing and still missing for that granted by the FIA ​​in Canada. Not only for this reason, Mercedes did not take it to the track in qualifying and therefore in the race, but, according to them, also because it did not give the hoped-for advantages, as well as the new background specification which had a 'hole' in the central part.

Binotto: "A technical directive cannot unilaterally change the regulations" The decision of the International Federation to leverage on the safety issue has impatient many team principals, so much so as to lead Toto Wolff to a real frontal attack against his colleagues. “It is hypocritical of someone to manipulate what is said to maintain a performance advantage by playing some kind of political game towards the FIA ​​which is trying to improve the situation for everyone. It's not just about Mercedes, everyone has problems with these too stiff cars . Manipulating this situation to one's advantage is pitiful ”.Very harsh statements and without too many words, of a team principal alone, without allies, not even the very close Aston Martin that with the B version of the AMR22 has solved most of the hopping problems.

The technical directive issued by the FIA ​​indirectly imposed on the various teams some set-ups which, once verified by the FIA ​​directly on the track during the third free practice, to verify that the real vertical accelerations were not higher than the maximum value imposed by the Federation, had to remain frozen with lots of team report. If a car did not pass the verification on the track, the Federation would impose 'standard' changes to the set-up, such as an increase in the heights from the ground (losing performance) in order not to run into a disqualification.

A real change to the technical regulation , which is not the original purpose of these technical directives, just as pointed out by Mattia Binotto in the meeting between the Team Principal and Stefano Domenicali, which was then also confirmed to the microphones of the various journalists. “ The decision of the FIA ​​is not applicable. A technical directive serves to explain a content of the regulation, not to amend it. To do this, it is necessary to propose the modification to the World Sports Council which will have to cast a vote on it ".

The thought of the head of the Maranello team was married to his other colleagues, one above all Christian Horner who had already continued to propose a very simple solution to Mercedes after the race from Baku, the team that most of all pushes for important regulatory changes. starting from this season, that is to say “raise the car and lose a bit of performance”. Which was reiterated in Canada by Alpine's Szafnauer: “These cars can be driven safely, just increase the ground clearance for those with problems”.

However, according to Mercedes, beyond a certain ground clearance value the W13 cannot be raised. Truth or hoax? We tried to ask an engineer from a mid-group team who pointed out to us how Aston Martin, by changing the aerodynamic concept but remaining with the same rear suspension as the Mercedes W13, has resolved or in any case significantly attenuated the porpoising. To put it to Christian Horner, the Mercedes problems have nothing to do with shortcomings in the new regulations, it is only the aerodynamic concept of the W13 that is wrong.

This week there will be an important meeting between the FIA ​​technical department and the technical directors of the various teamsA few tens of minutes before the start of the first free practice sessions of the Canadian weekend, as we had anticipated a few hours earlier in the Italian morning , the FIA ​​communicated to the teams with an email the invalidity of the technical directive 39 for the Canadian weekend. The goal of the control body of the top four-wheel motor series has become to store data between acceleration peaks and oscillation frequencies. Data that will be analyzed and from which a study will come out also to understand the real dangers of porpoising / bottoming on the pilots' health. The Federation also wants to understand if from these data it is possible to derive a value that is applicable to all the cars, which bouncing differently makes the path started by the Tombazis team with the TD39 / 22 difficult.

In the second part of this week there will be a meeting between the technical office of the International Federation and the technical directors of the various teams , to try to find a common idea that tries to safeguard the health of the pilots. It will not be easy, if we consider that the basic idea, the one proposed by the FIA ​​in the DT39 / 22 was not liked at all by the teams, for now very firm on the desire not to make (technical) regulatory changes in that sense during the current season.


[ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 21-06-2022 07:31:32 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 09:45:14 #141
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_205108209
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 07:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wat een gejank weer van Toto.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
pi_205108666
Zonde dat Spa verdwijnt. Zonde dat Monaco op de kalender blijft. Daar had Spa mooi voor in de plaats kunnen komen.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 21 juni 2022 @ 10:40:01 #143
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_205108676
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:49 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
2x een dag gereden op Spa. Eau Rouge is geweldig, terwijl je blind over Raidillon gaat word je auto heel erg licht. Geeft elke keer een kick.
Zou mijn leasemaatschappij niet leuk vinden denk ik :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 21 juni 2022 @ 11:37:25 #144
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205109225
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 10:40 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Zou mijn leasemaatschappij niet leuk vinden denk ik :P
Don't be gentle please, it's just a lease.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 21 juni 2022 @ 11:46:48 #145
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_205109315
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 11:37 schreef daNpy het volgende:

[..]
Don't be gentle please, it's just a lease.
125pk in Sport, toch maar eens doen :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 21 juni 2022 @ 14:49:12 #146
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205110873
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 10:39 schreef DjVero het volgende:
Zonde dat Spa verdwijnt. Zonde dat Monaco op de kalender blijft. Daar had Spa mooi voor in de plaats kunnen komen.
Bron?

Want beide zijn imho nog niet bevestigd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 21 juni 2022 @ 14:51:02 #147
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205110880
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 11:37 schreef daNpy het volgende:

[..]
Don't be gentle please, it's just a lease.
Tot je schade rijd...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 21 juni 2022 @ 15:04:58 #148
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_205110969
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:51 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Tot je schade rijd...
Dan is het je tijd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 21 juni 2022 @ 15:10:19 #149
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_205111003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:04 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Dan is het je tijd.
Dan gaat de leasemaatschappij cashen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 21 juni 2022 @ 15:37:36 #150
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_205111208
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dan gaat de leasemaatschappij cashen.
Terwijl jij bent gaan crashen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')