Dat weet ik, het is meer de vergelijking met het weggeven van posities die je misschien zelf nog nodig hebt. Vorig jaar toont wel aan dat een grote voorsprong makkelijk weg kan zijn. Een domme klapband kan je 25 punten kosten.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn tegenstanders dit seizoen zijn Leclerc en Perez, niet Hamilton
Sowieso is ook dit een topic waar het meer draait om een wedstrijdje verpissen dan om iets te bespreken.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja je kunt aan de gang blijven, dat is het hele idee van zo'n seizoen heVind het gewoon nogal arrogant van de willekeurige posters hier die menen te weten welke problemen Ferrari en Red Bull precies hebben en wat opgelost is en wat niet.
https://racingnews365.nl/(...)sing-in-de-formule-1quote:Op korte termijn worden er twee maateregelen doorgevoerd. Tijdens de Grand Prix-weekenden wordt er grondiger gekeken naar de onderkant van de F1-bolides. Hier zit het zogeheten skid block, een plank die aan de onderkant van de vloer zit en regelmatig over het asfalt schuurt. Het ontwerp en de slijtage van dit onderdeel zal worden onderzocht door de FIA.
Ook zal er een maximum komen op het aantal 'verticale versnellingen' van de auto, het stuiteren dus. De exacte wiskundige formule hiervoor moet nog opgesteld worden en de FIA wil dit proces samen met de Formule 1-teams doorlopen.
Yep, daar komt het op neer. Dat gaat pijn doen bij sommige teams.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Voor de auto's die er (te veel) last van hebben, een beperking op de minimale rijhoogte?
[..]
https://racingnews365.nl/(...)sing-in-de-formule-1
Maar minder pijn bij sommige coureurs.quote:Op donderdag 16 juni 2022 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep, daar komt het op neer. Dat gaat pijn doen bij sommige teams.
Ja, goede beslissing van de FIA. Als teams geen verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid en gezondheid van de coureurs dan moet de FIA ingrijpen en dat doen ze nu hopelijk.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:46 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar minder pijn bij sommige coureurs.
Die hele teamorder van een paar weken terug waarin werd gezegd dat ze allebei voor het kampioenschap mochten gaan is toch ook een farce. Enkel gebruikt om Perez op scherp te krijgen. Nu hebben we gezien hoe Perez in zijn auto kruipt in de wetenschap dat hij voor een kampioenschap ‘mag’ rijden. Kan de druk totaal niet aan.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat weet ik, het is meer de vergelijking met het weggeven van posities die je misschien zelf nog nodig hebt. Vorig jaar toont wel aan dat een grote voorsprong makkelijk weg kan zijn. Een domme klapband kan je 25 punten kosten.
Daarom gaat hij tegenstander Perez dus geen cadeautjes geven.
Als Perez zo goed was, dan had hij wel meer dan 3 races gewonnen de afgelopen 12 jaar.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:08 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Die hele teamorder van een paar weken terug waarin werd gezegd dat ze allebei voor het kampioenschap mochten gaan is toch ook een farce. Enkel gebruikt om Perez op scherp te krijgen. Nu hebben we gezien hoe Perez in zijn auto kruipt in de wetenschap dat hij voor een kampioenschap ‘mag’ rijden. Kan de druk totaal niet aan.
Ik zou zo 1-2-3 ook geen betere naast Max weten, maar ik ben nooit fan geweest van Checo in de auto. Buiten de auto lijkt ‘t me een toffe kerel.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als Perez zo goed was, dan had hij wel meer dan 3 races gewonnen de afgelopen 12 jaar.
Hij zit in de red bull omdat er niemand beschikbaar is. En rookies worden helemaal afgemaakt naast Max. Overigens wel grappig dat ie nog steeds 2e staat na 2 dnfs. Daar laat Ferrari echt punten liggen.
Ze hadden een poging bij Russell kunnen wagen, maar veel meer andere opties hadden ze ook niet inderdaad. En misschien hebben ze ook wel een poging gewaagd bij Russell, maar heeft hij zelf gekozen om te wachten op Mercedes.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:34 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Ik zou zo 1-2-3 ook geen betere naast Max weten, maar ik ben nooit fan geweest van Checo in de auto. Buiten de auto lijkt ‘t me een toffe kerel.
Niet wetende in wat voor tractor ‘m ze dit seizoen zouden duwen.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze hadden een poging bij Russell kunnen wagen, maar veel meer andere opties hadden ze ook niet inderdaad. En misschien hebben ze ook wel een poging gewaagd bij Russell, maar heeft hij zelf gekozen om te wachten op Mercedes.
Hij kon ook niet anders, want zowel zijn contract bij Williams als Mercedes liep afgelopen jaar af. Als hij geen nieuw contract bij Mercedes had aangenomen, was er een kans geweest om hem binnen te halen.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze hadden een poging bij Russell kunnen wagen, maar veel meer andere opties hadden ze ook niet inderdaad. En misschien hebben ze ook wel een poging gewaagd bij Russell, maar heeft hij zelf gekozen om te wachten op Mercedes.
Zou het failliet van de F1 zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:59 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.hln.be/formul(...)ncorchamps~a9b86f37/
Einde Spa in zicht.
Zonde..quote:Op maandag 20 juni 2022 18:59 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.hln.be/formul(...)ncorchamps~a9b86f37/
Einde Spa in zicht.
Nürburgring, want daar heeft Max nog niet gewonnenquote:Op maandag 20 juni 2022 20:51 schreef Sjoerd102 het volgende:
ZOu graag ook weer een GP in Duitsland (Nurburgring of Hockenheimring is me om het even) terug zien.
Desnoods wisselend met Oostenrijk.
Maar de races in de woestijn rouleren dan vast niet?quote:Op maandag 20 juni 2022 19:57 schreef Starflyer het volgende:
Las eerder dat Spa waarschijnlijk gaat rouleren met Zandvoort dat nog een contract voor volgend jaar heeft. En daarna dus waarschijnlijk om en om met Spa.
Sowieso zal er waarschijnlijk meer gerouleerd gaan worden omdat er iets van 30 circuits een GP willen organiseren en er maar 24 plekken op de kalender zijn, waarvan er een aantal al een contract voor het huidige decennium hebben.
Een aantal daarvan hebben een contract voor een paar jaar, dus dat is niet zo logisch om die opeens te gaan rouleren.quote:Op maandag 20 juni 2022 21:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar de races in de woestijn rouleren dan waarschijnlijk niet?
Die hebben alle vier nog een contract tot en met 2030 (Abu Dhabi, Saoedi-Arabië) en verder (Qatar 2032 en Bahrein 2036). Dus voorlopig niet, nee.quote:Op maandag 20 juni 2022 21:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar de races in de woestijn rouleren dan vast niet?
Dit is toch wel een hele trieste gang van zaken. Spa geen jaarlijks contract, maar deze circuits wel.quote:Op maandag 20 juni 2022 21:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die hebben alle vier nog een contract tot en met 2030 (Abu Dhabi, Saoedi-Arabië) en verder (Qatar 2032 en Bahrein 2036). Dus voorlopig niet, nee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |