Je ogen. Je ziet toch dat die Mercedes een veel lagere rijhoogte heeft dan de RB. Zeker aan de achterkant is dat overduidelijk.quote:
Waarom? Niet iedereen heeft er last van.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:13 schreef Fer het volgende:
Stellen ze toch een hogere minimum rij hoogte in voor iedereen?
Lijkt me niet. Je straft er de teams mee die het probleem al opgelost hebben + er is geen garantie dat dat ook werkt. Toto Wolff heeft dat nog dit weekendzelf gezegd in een interview.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:13 schreef Fer het volgende:
Dat is denk ik niet de insteek van Mercedes, want dan zullen ze terugzakken qua snelheid.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:13 schreef Fer het volgende:
Toto heeft gezegdquote:Op maandag 13 juni 2022 12:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Je straft er de teams mee die het probleem al opgelost hebben + er is geen garantie dat dat ook werkt. Toto Wolff heeft dat nog dit weekendzelf gezegd in een interview.
Ze hebben die motor gewoon iets tever openstaan om RB te kunnen matchen op topsnelheid.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)r-snelheid/10321647/
Ferrari kreeg zondag in de Grand Prix van Azerbeidzjan weer het deksel op de neus. Volgens teambaas Mattia Binotto heeft het team geen idee hoe de problemen opgelost dienen te worden, maar de Italiaan stelt dat dat hij liever naar betrouwbaarheid zoekt in een snelle auto dan andersom.
De laatste keer dat ze "iets" hadden gevonden, waren ze aan het vals spelen.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ze hebben die motor gewoon iets tever openstaan om RB te kunnen matchen op topsnelheid.
Er werd al gezegt dat Ferrari "ïets" had gevonden .....meer topsnelheid ten koste van de betrouwbaarheid.
als ze die motor zo laten draaien gaan ze nog wel een aantal gridstraffen krijgen.
Alhoewel ik wel denk dat rijhoogte de belangrijkste factor is wil je denk ik uitsluiten dat er ook andere oorzaken zijn.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
Toto heeft gezegd
daar gaat het al fout
Als je van de 10 dingen die hij zegt er 1 gelooft is het nog teveel
ja en nu gaan de motoren naar de klote.......en niet 1 maar 4 in 1 race.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De laatste keer dat ze "iets" hadden gevonden, waren ze aan het vals spelen.
Mercedes heeft het simpelweg niet voor elkaarquote:Op maandag 13 juni 2022 12:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alhoewel ik wel denk dat rijhoogte de belangrijkste factor is wil je denk ik uitsluiten dat er ook andere oorzaken zijn.
nee wel een nieuwe turboquote:Op maandag 13 juni 2022 12:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja en nu gaan de motoren naar de klote.......en niet 1 maar 4 in 1 race.
canada heeft ook zo'n recht stuk, het zal mij benieuwen wat ze gaan doen.
Dit was een verse motor trouwens toch ?
Alleen verse turbolader!quote:Op maandag 13 juni 2022 12:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja en nu gaan de motoren naar de klote.......en niet 1 maar 4 in 1 race.
canada heeft ook zo'n recht stuk, het zal mij benieuwen wat ze gaan doen.
Dit was een verse motor trouwens toch ?
Succes is van hunzelfquote:Op maandag 13 juni 2022 12:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
Mercedes heeft het simpelweg niet voor elkaar
En nu willen ze dat de FIA ingrijpt
Dat is toch te belachelijk voor woorden
quote:Op maandag 13 juni 2022 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)r-snelheid/10321647/
Ferrari kreeg zondag in de Grand Prix van Azerbeidzjan weer het deksel op de neus. Volgens teambaas Mattia Binotto heeft het team geen idee hoe de problemen opgelost dienen te worden, maar de Italiaan stelt dat dat hij liever naar betrouwbaarheid zoekt in een snelle auto dan andersom.
Dit is ook echt management taal hoor.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ze hebben die motor gewoon iets tever openstaan om RB te kunnen matchen op topsnelheid.
Er werd al gezegt dat Ferrari "ïets" had gevonden .....meer topsnelheid ten koste van de betrouwbaarheid.
als ze die motor zo laten draaien gaan ze nog wel een aantal gridstraffen krijgen.
Voor mij staat daar dat men de fysieke ongemakken/schade voor lief neemt omdat performance de voorrang krijgt boven het fysieke welzijn van de coureur die daarmee duidelijk instemt.quote:“But, all of the performance is when you get the car low, so we say ‘ok, let’s just take a beating in our backs and in our necks and just get our car as low as possible to gain us performance.”
Er zijn ook andere teams die er last van hebben. En blijkbaar klagen bijna alle coureurs (Alonso uitgezonderd) erover. Ik wil ben over het algemeen ook wel argwanend tegenover Mercedes maar dit is niet perse een Mercedes-probleem.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
Mercedes heeft het simpelweg niet voor elkaar
En nu willen ze dat de FIA ingrijpt
Dat is toch te belachelijk voor woorden
Die quote had ik nog niet eerder gelezen maar dat is eigenlijk wel kwalijk wat Hamilton daar zei. Het helpt niet om sympathie op te brengen voor zijn situatie.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
Het meest navrante van het verhaal is dit; dit is een quote van Hamilton op vrijdag in Baku:
[..]
Voor mij staat daar dat men de fysieke ongemakken/schade voor lief neemt omdat performance de voorrang krijgt boven het fysieke welzijn van de coureur die daarmee duidelijk instemt.
Dat haalt voor mij het argument dat de FIA zou moeten ingrijpen wel aardig onderuit, Mercedes kiest hier voor en dat heeft consequenties.
moet dat dan?quote:Op maandag 13 juni 2022 12:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die quote had ik nog niet eerder gelezen maar dat is eigenlijk wel kwalijk wat Hamilton daar zei. Het helpt niet om sympathie op te brengen voor zijn situatie.
Ik had de link naar het artikel nog even moeten toevoegen mocht je het na willen lezen:quote:Op maandag 13 juni 2022 12:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die quote had ik nog niet eerder gelezen maar dat is eigenlijk wel kwalijk wat Hamilton daar zei. Het helpt niet om sympathie op te brengen voor zijn situatie.
Misschien dacht Ferrari dat we vanaf nu alleen maar sprintraces hebben.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dit is ook echt management taal hoor.
'To finish first you first have to finish' is het cliché in de racerij dacht ik zo. Wat heb je aan de snelste auto van het veld die vervolgens het nog geen 100km vol houdt?
ja Canada verwachten ze ook nog wel problemen vanwege de hobbels en kerbs die je daar moet nemen om snel te zijn, ben ook benieuwd waar ze staan in Silverstone en dat dan zonder hittegolfquote:Op maandag 13 juni 2022 12:38 schreef Tijn het volgende:
Canada is eigenlijk ook een soort van stratencircuit, toch? Na dit weekend is het even klaar daarmee en gaan we naar een serie "echte" racebanen, waarvan Silverstone de eerste zal zijn. Ik ben benieuwd of Mercedes tegen die tijd de boel een beetje op orde heeft. Eerder in het seizoen had ik niet gedacht dat de ellende zo lang zou duren bij ze.
Volgens mij een echt normaal circuit, geen straten variant.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:38 schreef Tijn het volgende:
Canada is eigenlijk ook een soort van stratencircuit, toch? Na dit weekend is het even klaar daarmee en gaan we naar een serie "echte" racebanen, waarvan Silverstone de eerste zal zijn. Ik ben benieuwd of Mercedes tegen die tijd de boel een beetje op orde heeft. Eerder in het seizoen had ik niet gedacht dat de ellende zo lang zou duren bij ze.
Niks, maar als je het vanuit Binotto bekijkt: je hebt de situatie van Ferrari, waarbij de snelheid er wel is, maar er zijn problemen met de betrouwbaarheid. En hebt de situatie van Mercedes, waarbij de betrouwbaarheid er wel is, maar de snelheid is. Als jouw doelstelling is om in 2022 of anders in 2023 volop mee te doen voor de wereldtitel, welke situatie heb je dan liever? Dan zou ik op dit moment ook voor de situatie van Ferrari gaan, maar dat moet dan niet al te lang duren en er moet een oplossing in zich zijn. Anders zijn beide situaties (met het oog op een wereldtitel) net zo kut..quote:Op maandag 13 juni 2022 12:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dit is ook echt management taal hoor.
'To finish first you first have to finish' is het cliché in de racerij dacht ik zo. Wat heb je aan de snelste auto van het veld die vervolgens het nog geen 100km vol houdt?
Dat hebben de teams vorig jaar al afgewezen. Dus ze moeten niet zeuren.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:13 schreef Fer het volgende:
McLaren had er ook flink last van en heeft op verzoek van RIC en NOR de rijhoogte verhoogd ook al gaat dat ten koste van performance.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er zijn ook andere teams die er last van hebben. En blijkbaar klagen bijna alle coureurs (Alonso uitgezonderd) erover. Ik wil ben over het algemeen ook wel argwanend tegenover Mercedes maar dit is niet perse een Mercedes-probleem.
Het verschil is hier goed te zien.quote:
Het is een publiek park, je kunt sowieso met je huurauto een behoorlijk stuk circuit rijden (wel netjes aan de verkeersregels houden)quote:Op maandag 13 juni 2022 12:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Volgens mij een echt normaal circuit, geen straten variant.
Het is volgens mij een beetje zoals Melbourne's Albert Park. Niet een traditioneel stratencircuit zoals Monaco of Baku waarin je door het centrum van de stad scheurt, maar ook geen permanent circuit zoals Silverstone of Zandvoort.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Volgens mij een echt normaal circuit, geen straten variant.
'Still we rise'quote:Op maandag 13 juni 2022 12:13 schreef Fer het volgende:
En het zou ook raar zijn als Wolff dat voor deze analyse niet al lang wist..quote:Op maandag 13 juni 2022 12:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het verschil is hier goed te zien.
[ twitter ]
En die analyse van Chandhok heeft Wolff ook gezien.
Het is zeker een permanent circuit.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is volgens mij een beetje zoals Melbourne's Albert Park. Niet een traditioneel stratencircuit zoals Monaco of Baku waarin je door het centrum van de stad scheurt, maar ook geen permanent circuit zoals Silverstone of Zandvoort.
Omdat:quote:Op maandag 13 juni 2022 12:58 schreef Questular het volgende:
Waarom zetten ze die auto van Hamilton niet gewoon wat hoger en kijken hoeveel ze verliezen t.o.v. Russell? Het is niet alsof ze nog mee doen voor het kampioenschap.
Hmmm, ok. Toch wordt Montreal vaak genoemd in het rijtje van stratencircuits op de F1-kalender.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is zeker een permanent circuit.
Het circuit ligt hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Notre_Dame_Island
maps: https://www.google.com/ma(...)059495!4d-73.5279364
Hij is nu al langzamer, ze willen juist dat hij dichterbij komtquote:Op maandag 13 juni 2022 12:58 schreef Questular het volgende:
Waarom zetten ze die auto van Hamilton niet gewoon wat hoger en kijken hoeveel ze verliezen t.o.v. Russell? Het is niet alsof ze nog mee doen voor het kampioenschap.
Dan moeten ze het juist doen, dan komt ie dichterbij!quote:Op maandag 13 juni 2022 13:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij is nu al langzamer, ze willen juist dat hij dichterbij komt
Klopt. Hier de "onderbouwing":quote:Op maandag 13 juni 2022 13:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hmmm, ok. Toch wordt Montreal vaak genoemd in het rijtje van stratencircuits op de F1-kalender.
ze reden ook met 2 verschillende vloeren juist om te kijken wat beter is, in principe zijn ze gewoon aan het testen en data verzamelenquote:Op maandag 13 juni 2022 12:58 schreef Questular het volgende:
Nee, zet Las Vegas er ook vast bij.quote:Op maandag 13 juni 2022 13:15 schreef Nober het volgende:
Jeddah
Melbourne
Miami
Monaco
Baku
Montréal
Marina Bay
Is het maximum aan stratencircuits bereikt?
Maar dan vervalt Miami of Montréal?quote:Op maandag 13 juni 2022 13:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, zet Las Vegas er ook vast bij.
Nope. Komt er extra bij. Maar het is mogelijk dat een ander circuit de pisang is.quote:
Spa zit toch nog op de wip?quote:Op maandag 13 juni 2022 13:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nope. Komt er extra bij. Maar het is mogelijk dat een ander circuit de pisang is.
Nee, Canada gaat Hamilton winnen.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja Canada verwachten ze ook nog wel problemen vanwege de hobbels en kerbs die je daar moet nemen om snel te zijn, ben ook benieuwd waar ze staan in Silverstone en dat dan zonder hittegolf
Godzijdank kwam die scoop van een zeer betrouwbaar persoon. Anders had ik het nooit geloofd.quote:Op maandag 13 juni 2022 13:48 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Nee, Canada gaat Hamilton winnen.
Dat heb ik tenminste gelezen in dit forum.
Ze hebben nog de kans om zichzelf goed te profileren.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |