abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 juni 2022 @ 14:33:51 #1
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205032685


omdat de statistieken het zeggen!

https://www.ladbible.com/(...)ng-to-putin-20210702
en Rusland gaat winnen -O-

https://www.thesun.co.uk/(...)e-stage-battle-plan/

China, je weet wel die afvallige provincie van Taiwan maakt zich al klaar!

https://www.express.co.uk(...)asuhide-nakayama-ont

Het is weer hoog tijd om weer lading plee papier te gaan hamsteren *O*


Gas en olie als een gek omhoog.
Sancties in Rusland, en Putin zet kernwapens op scherp!

twitter


Houd de Oekrane dit vol?

Video link naar de sponsor van dit deel.


YouTube kanaal die de oorlog goed samenvat en dagelijks update stand van zaken foto's video's kaarten en troepen bewegingen en tactiek van beide kanten en voorspellingen.
https://youtube.com/channel/UCHqqf2BwNM4Oih-a_ikbWww

Laatste video van gisteren.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205033918
Commander of the operational-tactical group "North" of the Armed Forces of Ukraine Dmitry Krasilnikov spoke about the state of affairs at the front:

➖ The Armed Forces of Ukraine are experiencing a shortage of long-range artillery systems.
➖ Russian artillery plows the positions of the Armed Forces of Ukraine and dominates the battlefield.
➖ In half a day, from 2 to 4 thousand artillery shells arrive at Ukrainian positions.
➖ Military personnel of the Armed Forces of Ukraine suffer serious losses from Russian artillery strikes.
➖ Constant strikes demotivate the best Ukrainian fighters in 2-3 days.
➖ Demotivation of the infantry leads to the disruption of combat missions.
➖ To change the situation, new deliveries of weapons from Western countries are needed.
https://t.me/intelslava/3(...)SpZpzZZGYPsDVnJ6j1M4
============================
The main thing from the summary of the General Staff of the Armed Forces of Ukraine:

▪️Fighting continues in Severodonetsk. The Russian army is storming near Toshkovka

▪️ shelling of positions of the Armed Forces of Ukraine continues in the Slavyansk direction. With the support of mortars, artillery, multiple rocket launchers, the Russian army has entrenched itself in Bogorodichne, the fighting continues

▪️ The Russian army fired at the positions of the Armed Forces of Ukraine in the area of ​​New York, Avdeevka, Krasnogorovka and Novoandreevka. Strike with ground attack aircraft near Maryinka.
https://t.me/intelslava/3(...)V2EyTWz11i0j5PEE6Pco
=======================
British mercenary spoke about the state of the Ukrainian army

British mercenary Matthew Robinson, who trains the troops of the Kyiv regime in Ukraine, gave an interview to the Times newspaper. He spoke about the problems in the Ukrainian army:

The forces of the Kyiv regime are suffering serious losses. Up to a third of the military trained by Robinson died. Their number is up to 1000
🔹Ukrainian troops do not receive enough help from the US, UK and other Western countries
🔹There are no necessary deliveries of armored vehicles and Humvees
🔹The Ukrainian military is experiencing a shortage of personal armor protection, primarily anti-fragmentation goggles, which increases losses.
There is a shortage of first aid kits.
🔹The data announced by Zelensky about the death of 60-100 Ukrainian soldiers per day are underestimated
https://t.me/intelslava/3(...)SpZpzZZGYPsDVnJ6j1M4
=====================
Civilians began to leave Azot in Severodonetsk! - Ambassador of the LPR in Russia

Civilians began to leave through the second checkpoint of the Azot chemical association. This checkpoint is not controlled by the militants. They are met and taken to a safe place by the soldiers of the allied forces. The remnants of the Ukrainian formations are concentrated and hold several buildings in the area of ​​the first checkpoint.

They still have several hundred civilians as hostages. As the ring around the militants narrows, civilians will be able to leave their shelters. Allied forces are preparing vehicles for evacuation."
https://t.me/intelslava/3(...)iXKA23Z-VxoWULNmythI
==================
  zondag 12 juni 2022 @ 18:03:08 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205034672
Allied forces :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205038377
https://euobserver.com/tickers/155194
Finland won't join Nato without Sweden: Niinist
Finnish president Sauli Niinist said his country won't join Nato without Sweden, amid Turkish objections zeroing in on Sweden's alleged support to Kurdish separatists. "We [Finland and Sweden] go hand in hand", Niinist said Sunday after meeting Nato secretary general Jens Stoltenberg. Turkey had "legitimate concerns" concerning Sweden, Stoltenberg said. "No Nato ally has suffered more terrorist attacks than Turkey," he added, referring to attacks by Kurdish militant groups.
=============
Het ziet er naar uit dat Finland een uitweg heeft gevonden. :Y
  Moderator maandag 13 juni 2022 @ 08:10:45 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205038431
Ze zitten sowieso nergens aan vast dus als ze geen zin meer hebben kunnen ze zich altijd terugtrekken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205038606
Severodonetsk is Ukraine's last outpost in the LPR, - British military expert Justin Crump.

"The encirclement of Severodonetsk will make it possible to defeat one of the most combat-ready groups of the Armed Forces of Ukraine," the British expert is sure.
https://t.me/intelslava/3(...)e3X59WkwqnQ-X0KxvarA
====================
China will fight to the end if anyone tries to separate Taiwan from China - Chinese Defense Minister Wei Fenghe

Chinese Minister Wei Fenghe made a similar statement after he said that the geopolitical landscape in the world today has completely changed amid the pandemic and the conflict in Ukraine. But even under such changed conditions, China will not allow the separation of Taiwan, the topic of which is increasingly appearing in Western political discourse.
https://t.me/intelslava/3(...)M98f9J-TdKTIWo5NjEgQ

Een kleine waarschuwing voor de USA...
=======================
Lithuanian Foreign Minister Landsbergis disappointed with Russia's progress in Ukraine

“The Russians continue to show success, or the Ukrainians are not able to maintain a stable line of contact. The chances are quite high that Russia will win,” the diplomat said.
https://t.me/intelslava/3(...)78b8q5IIyGibXlmazQkw

Het begint eindelijk door te dringen dat dit niet goed af gaat lopen voor de Oekraine....
=====================
pi_205038831
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 08:49 schreef Schaamlap het volgende:

Het begint eindelijk door te dringen dat dit niet goed af gaat lopen voor de Oekraine....
=====================
En naarmate iedereen zich stilaan begint terug te trekken, begint The Ukrainian Blame Game :7

quote:
“Zelenski wilde onze waarschuwingen over Russische invasie niet horen”

De Amerikaanse president Joe Biden zegt altijd al geweten te hebben dat zijn Russische collega Poetin van plan was Oekrane aan te vallen. Hij durft zelfs verder gaan en zegt dat hij de Oekraense president Zelenski hiervoor meermaals heeft gewaarschuwd.

“Ik weet dat veel mensen dachten dat ik aan het overdrijven was”, zei Biden vrijdag tijdens een fundraiser in Los Angeles. “Maar dit was ongezien sinds de Tweede Wereldoorlog.”

Biden was zeker dat Poetin van plan was om buurland Oekrane binnen te vallen. “We hadden alle data om die claim te staven, er was geen twijfel over mogelijk. Maar Volodimir Zelenski wilde het niet horen”, zei Biden over de Oekraense president.

https://www.msn.com/nl-be(...)4132856ce568e28c43a3
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 13 juni 2022 @ 10:04:22 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205039091
Toch niet zo gek nog die ouwe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205039184
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 09:26 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En naarmate iedereen zich stilaan begint terug te trekken, begint The Ukrainian Blame Game :7
[..]

Zelfde laken een pak.
Saakashvili was NATO toetreding beloofd en de bescherming tegen het boze Rusland.
Totale mis informatie van het Westen over dit conflikt en de aanval van Georgie op Zuid Osetie (bombardement op burgers) en de aanval op de Russische peacekeepers werd gewoon niet gemeld op de Westerse media.
En ja... Rusland was wederom de boeman...
"grappig" genoeg werd Saakashvili als vriend behandeld door de Oekrainiers, werd zelfs Oekrainisch staatsburger, en schopte het zelfs tot Gouverneur van Odessa maar al snel vluchtte hij ook weg.
Hij zit nu een een Georgische cel wegens land verraad,
https://en.wikipedia.org/wiki/Mikheil_Saakashvili
  maandag 13 juni 2022 @ 11:06:03 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205039535
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 10:18 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

Zelfde laken een pak.
Saakashvili was NATO toetreding beloofd en de bescherming tegen het boze Rusland.
Totale mis informatie van het Westen over dit conflikt en de aanval van Georgie op Zuid Osetie (bombardement op burgers) en de aanval op de Russische peacekeepers werd gewoon niet gemeld op de Westerse media.
En ja... Rusland was wederom de boeman...
"grappig" genoeg werd Saakashvili als vriend behandeld door de Oekrainiers, werd zelfs Oekrainisch staatsburger, en schopte het zelfs tot Gouverneur van Odessa maar al snel vluchtte hij ook weg.
Hij zit nu een een Georgische cel wegens land verraad,
https://en.wikipedia.org/wiki/Mikheil_Saakashvili
Als je een soeverein land binnen valt puur ter verovering ben je in mijn en vele andere ogen gewoon de badguy.

Dus ja.. boze Rusland in dit geval jah.

En in geval van Georgi ook en Tsjetsjeni ook en Afghanistan ook, dus jah..
Bedoel als je al die landen binnen valt met een leger dan ben je blijkbaar boos op het land..
Anders zou je zoiets niet doen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator maandag 13 juni 2022 @ 13:39:29 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205040783
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 10:18 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

en de aanval op de Russische peacekeepers werd gewoon niet gemeld op de Westerse media.

Klopt ook weer niet h dit

NWS / Oorlog in Georgie - update: Rusland valt aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205041487
A 21-year-old fighter of the Armed Forces of Ukraine talks about his experience at the front.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 00:03:06 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205045255
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205045272
Tjongejonge, wat een gedoe allemaal. Hebben ze niks anders te doen ofzo, opbouwen, ik noem maar iets. Putin is een lul, Zelensky een dansende dramaqueen. Waar zijn de echte leiders die kunnen praten met elkaar, kunnen verbinden. Wat een kleuters, geef ze een veldje met paintball ofzo. Zo vermoeiend en niet boeiend.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205045651

Het boodschappen lijstje van Zelensky.
Als je dat vraagt betekent het dat je leger letterlijk al zijn tanks,drones, artillerie en gepantserde voertuigen heeft verloren. (plus al de verloren manschappen daar aan verbonden)
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:53:21 #16
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205045711
https://www.google.com/amp/s/www.cbc.ca/amp/1.6487325

In ander nieuws de oorlog tussen Denemarken en Canada is eindelijk voorbij na 50 jaar

Tussen Groenland en Canada ligt het nog geen 1,3 vierkante kilometer grote Hanseiland. Dit stuk rots was de aanleiding voor de vriendelijkste oorlog uit de geschiedenis.


Lange tijd speelde de kwestie overigens helemaal niet. Totdat Tom Hyem, de toenmalige Deense minister voor Groenland, Hanseiland in 1984 bezocht. Hij liet de boodschap ‘Welkom op een Deens eiland’ achter, en een fles Deense sterke drank. Niet veel later zetten Canadese soldaten voet aan wal om een Canadese vlag, een bord met ‘Welcome to Canada’ erop en een fles Canadian Clubwhisky achter te laten. In 2005 herhaalde Bill Graham, op dat moment de Canadese minister van Buitenlandse Zaken, het trucje. Hij hees de Canadese vlag op de rotspartij en liet ook een fles whisky achter. Deze actie leidde tot een protestbrief van de Deense regering.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 08:10:34 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205045804
https://www.themoscowtime(...)investigation-a77951

Oekrane geeft aan dat ze ongeveer 32.000 gedood of gevangen hebben genomen.

Dus als elke klacht geld voor 1 vermist persoon is dat nogal een verschil en wat is er dan met de rest gebeurt?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205046226
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 08:10 schreef theguyver het volgende:
https://www.themoscowtime(...)investigation-a77951

Oekrane geeft aan dat ze ongeveer 32.000 gedood of gevangen hebben genomen.

Dus als elke klacht geld voor 1 vermist persoon is dat nogal een verschil en wat is er dan met de rest gebeurt?
Bel Zelensky ff op.
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 10:48:22 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205046810
Die is wat druk atm
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205046838
quote:
Zelenski belooft Krim te heroveren

De Oekraense president Volodimir Zelenski heeft zijn landgenoten beloofd dat zijn land het door Rusland geannexeerde schiereiland de Krim zal heroveren.

"De Oekraense vlag zal opnieuw wapperen over Jalta en Soedak, over Dzjankoj en Jevpatorija", verklaarde Zelenski in zijn dagelijkse videoboodschap vanuit Kiev. Volgens Zelenski is Rusland “absoluut kwaadaardig” en heeft Oekrane geen andere keuze dan “ons volledige territorium te bevrijden” en “de bezetters uit al onze regio’s te verdrijven”.

Al in 2014 bezette Rusland het schiereiland aan de Zwarte Zee. Met de hulp van een referendum, dat internationaal niet wordt erkend, werd de Krim bij Rusland ingelijfd.

Het is de eerste keer dat Zelenski het zo publiekelijk en duidelijk verwoord dat hij de Krim wil heroveren op de Russen.

https://www.msn.com/nl-be(...)4f28adf11657ef10fbd1
Wow ik denk dat Oekrainse militaire top dringend actie zal moeten ondernemen willen ze berhaupt nog een leger overhouden.
Zoals ik in eerdere posts al zei wordt het oppassen geblazen met dit figuur ... :{
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 11:13:19 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205046964
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wow ik denk dat Oekrainse militaire top dringend actie zal moeten ondernemen willen ze berhaupt nog een leger overhouden.
Zoals ik in eerdere posts al zei wordt het oppassen geblazen met dit figuur ... :{
Nou, hij doet best netjes als je op 2 plekken het 2 na grootste leger ter wereld hebt weten te verslaan en terug gedrongen, en nu dwingt tot een stalemate, dan ben je niet slecht bezig en dit is op een normale conventionele manier van oorlogsvoeren.
Plus hij heeft het westen als toeleverancier voor materiaal.

Ja je moet iets als je buurman je land binnen valt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205047136
De Krim veroveren, ja dat gaat hem lukken, echt waar :')
Ze worden nu al totaal in puin geschoten door de Russen
pi_205047242
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nou, hij doet best netjes als je op 2 plekken het 2 na grootste leger ter wereld hebt weten te verslaan en terug gedrongen, en nu dwingt tot een stalemate, dan ben je niet slecht bezig en dit is op een normale conventionele manier van oorlogsvoeren.
Plus hij heeft het westen als toeleverancier voor materiaal.

Ja je moet iets als je buurman je land binnen valt.
Waar hebben ze de Russen dan verslagen?
Zover ik kan beoordelen is het komplete arsenaal van de Oekraine aan puin geschoten en verliezen ze honderden mensen per dag.
En het Russische leger is slechts met 10% daar aanwezig dus doen ze het meer dan uitstekend tegen een 8 jaar lang gedrilled NAVO leger. :Y
pi_205047301
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:48 schreef sp3c het volgende:
Die is wat druk atm
ja moeilijk bellen met een rietje in je neus :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205047306
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:39 schreef Schaamlap het volgende:

Het boodschappen lijstje van Zelensky.
Als je dat vraagt betekent het dat je leger letterlijk al zijn tanks,drones, artillerie en gepantserde voertuigen heeft verloren. (plus al de verloren manschappen daar aan verbonden)
Leuk zo'n lijst maar hoe willen ze dat naar Oekrane brengen? Dat wordt gelijk vernietigd door de Russen
pi_205047360
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:02 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
Leuk zo'n lijst maar hoe willen ze dat naar Oekrane brengen? Dat wordt gelijk vernietigd door de Russen
Misschien niet echt gelijk maar het stimuleert alleen maar meer bloedvergieten.
Ze kunnen zenden wat ze willen maar de Russen gaan dit gewoon winnen de de Oekraine verliest minimaal 20% van hun grondgebied.
Dus aan het einde komt de Oekraine niet in de EU en NAVO, is een zooitje grond kwijt en belangrijke havens.

Dan is het wachten oip het lijstje van Zeurlenski voor miljarden tbv opbouw van zijn overgebleven hoofdstad EN uiteraard om zijn persoonlijk kas te spekken.

Maar de USA is dan tevreden want ze hebben: 1) De EU zwakker gemaakt tov de US 2) Russisch leger hard getroffen via de Oekrainiers 3) Lekker hun moderne wapens uitgetest.

Op naar de confrontatie met China. :+
pi_205047374
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:02 schreef BeriBeri het volgende:

[..]
Leuk zo'n lijst maar hoe willen ze dat naar Oekrane brengen? Dat wordt gelijk vernietigd door de Russen
Hangt er van af of je het naar het front wil brengen of naar de zwarte markt ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 12:17:44 #28
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205047426
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:51 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Waar hebben ze de Russen dan verslagen?
Zover ik kan beoordelen is het komplete arsenaal van de Oekraine aan puin geschoten en verliezen ze honderden mensen per dag.
En het Russische leger is slechts met 10% daar aanwezig dus doen ze het meer dan uitstekend tegen een 8 jaar lang gedrilled NAVO leger. :Y
Sorry ik was even vergeten dat Kiev en volledige noorden inderdaad veroverd is.

Excuus, westerse media en Oekrane gaf aan dat er geen Rus meer in noorden zit, maar dat is dus niet zo..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 12:19:12 #29
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205047432
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:08 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Misschien niet echt gelijk maar het stimuleert alleen maar meer bloedvergieten.
Ze kunnen zenden wat ze willen maar de Russen gaan dit gewoon winnen de de Oekraine verliest minimaal 20% van hun grondgebied.
Dus aan het einde komt de Oekraine niet in de EU en NAVO, is een zooitje grond kwijt en belangrijke havens.

Dan is het wachten oip het lijstje van Zeurlenski voor miljarden tbv opbouw van zijn overgebleven hoofdstad EN uiteraard om zijn persoonlijk kas te spekken.

Maar de USA is dan tevreden want ze hebben: 1) De EU zwakker gemaakt tov de US 2) Russisch leger hard getroffen via de Oekrainiers 3) Lekker hun moderne wapens uitgetest.

Op naar de confrontatie met China. :+
En hoe zal je vinden als Rusland dat straks met andere landen van plan is.. bedoel ze gaven al aan door te willen stoten naar Polen als Oekrane veroverd is.

En laten we nu even doen dat polen geen NATO land is, of bijvoorbeeld Finland.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 12:21:24 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205047447
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hangt er van af of je het naar het front wil brengen of naar de zwarte markt ...
Linkje naar een javelin die op de zwarte markt te verkrijgen is.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205047457
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:21 schreef theguyver het volgende:

[..]
Linkje naar een javelin die op de zwarte markt te verkrijgen is.
Sorry ik zit niet op het dark web

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205047460
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:17 schreef theguyver het volgende:

[..]
Sorry ik was even vergeten dat Kiev en volledige noorden inderdaad veroverd is.

Excuus, westerse media en Oekrane gaf aan dat er geen Rus meer in noorden zit, maar dat is dus niet zo..
Jij snapt niet veel van leger tacktische handelingen zie ik al.
Geeft niet hoor. :+
In Kharkiv regio gaan de Russen weer in de aanval. Een volledig begrijpelijke handeling.
Zou zomaar kunnen dat ze ook weer richting Kiev gaan....
pi_205047468
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:22 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Sorry ik zit niet op het dark web

[ afbeelding ]
Maar Zelensky en zn Nazi's des te meer. :Y
pi_205047485
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:19 schreef theguyver het volgende:

[..]
En hoe zal je vinden als Rusland dat straks met andere landen van plan is.. bedoel ze gaven al aan door te willen stoten naar Polen als Oekrane veroverd is.

En laten we nu even doen dat polen geen NATO land is, of bijvoorbeeld Finland.
twitter


Ja zomaar het vliegveld van je buurland bombarderen ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 12:39:52 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205047570
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ja moeilijk bellen met een rietje in je neus :+
Ik zal het maar van je aannemen :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205047606
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:19 schreef theguyver het volgende:

[..]
En hoe zal je vinden als Rusland dat straks met andere landen van plan is.. bedoel ze gaven al aan door te willen stoten naar Polen als Oekrane veroverd is.

En laten we nu even doen dat polen geen NATO land is, of bijvoorbeeld Finland.
Van mij mogen ze.
Polen is toch een kut land met dronken imbecielen die de EU gelden opslokt en alleen ellende veroorzaakt.
Onruststokers. :Y
Prima deal: de Russen krijgen Polen terug en geven ons weer gas en olie. TOPDEAL!

Maar blijf maar lekker de USA geloven hoor. Liegen, stelen en coup's plegen...
pi_205047636
Before joining the European Union, the war in Ukraine must first stop, - Minister Delegate to the French Foreign Ministry for European Affairs

According to Clment Beaune, the terms of Ukraine's membership in the EU should be discussed only after the end of hostilities.

This is not the first statement from France on the topic “without peace, Ukraine will not join the EU”. Earlier, Macron also spoke about the same.

These statements show that even granting Ukraine the status of an EU candidate will not mean an open road to the European Union. To begin with, the main condition must be met - the end of the war
https://t.me/intelslava/3(...)2C30-qDTI-xxYXmYLwyU

Oeps, probleempje voor Zeurlensky....
pi_205047708
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:51 schreef Schaamlap het volgende:
Before joining the European Union, the war in Ukraine must first stop, - Minister Delegate to the French Foreign Ministry for European Affairs

According to Clment Beaune, the terms of Ukraine's membership in the EU should be discussed only after the end of hostilities.

This is not the first statement from France on the topic “without peace, Ukraine will not join the EU”. Earlier, Macron also spoke about the same.

These statements show that even granting Ukraine the status of an EU candidate will not mean an open road to the European Union. To begin with, the main condition must be met - the end of the war
https://t.me/intelslava/3(...)2C30-qDTI-xxYXmYLwyU

Oeps, probleempje voor Zeurlensky....
We zullen zien waar zijn prioriteiten liggen ...
Beindigen van de oorlog met hoop op EU lidmaatschap of zijn mannen blijven opofferen in een reeds verloren oorlog.
Feit dat hij durft vernoemen de Krim terug te veroveren zegt al genoeg ... hij start nog liever totale wereldoorlog dan zijn verlies toe te geven.
Hopelijk nemen ze tijdig van binnenuit actie ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 13:08:12 #39
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205047733
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:23 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Jij snapt niet veel van leger tacktische handelingen zie ik al.
Geeft niet hoor. :+
In Kharkiv regio gaan de Russen weer in de aanval. Een volledig begrijpelijke handeling.
Zou zomaar kunnen dat ze ook weer richting Kiev gaan....
Nee idd halsoverkop vandoor gaan en helft van je spul achterlaten is een overwinning..

Beetje zoals Duinkerken 1940..
Toen won Engeland ook de slag om Frankrijk... Toch?

En nee totaal onbegrijpelijke actie ..in dit geval we hebben het over de Russische stoomwals toch?
Dan was Kiev een eitje..

[ Bericht 2% gewijzigd door theguyver op 14-06-2022 14:55:14 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 13:13:50 #40
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205047772
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:26 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[ twitter ]

Ja zomaar het vliegveld van je buurland bombarderen ...
Isral deed daar zelf niet geheimzinnig over en waren degene die dit nieuws naar buiten brachten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205047816
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 13:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
Isral deed daar zelf niet geheimzinnig over en waren degene die dit nieuws naar buiten brachten.
Daar gaat het niet om ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 13:25:25 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205047859
Israel en Syrie leven dan ook in een staat van oorlog met elkaar dus die vergelijking is niet helemaal lekker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205047965
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 00:12 schreef Pokkehandtas het volgende:
Tjongejonge, wat een gedoe allemaal. Hebben ze niks anders te doen ofzo, opbouwen, ik noem maar iets. Putin is een lul, Zelensky een dansende dramaqueen. Waar zijn de echte leiders die kunnen praten met elkaar, kunnen verbinden. Wat een kleuters, geef ze een veldje met paintball ofzo. Zo vermoeiend en niet boeiend.
Precies...een grote poppenkast is het. Weinig mensen weten precies wat er aan de hand daaroh is.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 13:52:09 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205048049
de Russen en de Oekrainers knokken met elkaar zonder reden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205048424
quote:
“Biden reist in juli naar Saoedi-Arabi voor ontmoeting met kroonprins Mohammed bin Salman”

Een verkiezingsbelofte van Biden was om van Saoedi-Arabi een “paria” op het wereldtoneel te maken vanwege zijn wijdverbreide schendingen van de mensenrechten. Een bezoek zou aantonen hoe zijn diplomatieke prioriteiten veranderd zijn sinds Rusland eind februari Oekrane binnenviel.

Erst das Fressen, dann die Moral: de Amerikaanse regeringsleider wordt intussen echter ingehaald door de economische realiteit in de VS. In een land waar de afstanden gemiddeld dubbel zo groot zijn dan in Europa, hangen de hoge benzineprijzen stilaan als een molensteen om ieders en vooral Bidens nek. Het Westen heeft nieuwe oliebronnen nodig na de Russische invasie in Oekrane.

Als de Saoedi’s, die met Saudi Aramco de grootste producent van ruwe aardolie ter wereld in huis hebben, meer olie oppompen kan dat het leed verzachten.
https://www.msn.com/nl-be(...)400ca74de8c97f83a7d6
In naam van vrijheid en democratie kopen we geen olie meer van Rusland
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:54:34 #46
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205048540
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:45 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Van mij mogen ze.
Polen is toch een kut land met dronken imbecielen die de EU gelden opslokt en alleen ellende veroorzaakt.
Onruststokers. :Y
Prima deal: de Russen krijgen Polen terug en geven ons weer gas en olie. TOPDEAL!

Maar blijf maar lekker de USA geloven hoor. Liegen, stelen en coup's plegen...
Polen is nooit van Rusland geweest maar een gedeelte van Rusland is wel van polen geweest.


Ik hoef geen Russisch gas of olie.
En Europa is druk bezig met alternatieven dus is op zich prima..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:55:59 #47
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205048552
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
In naam van vrijheid en democratie kopen we geen olie meer van Rusland
:')
Vs problem's not my problem.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205048814
quote:
Von der Leyen in Isral om te praten over aardgasleveringen voor Europa

Voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie is samen met de Italiaanse premier Mario Draghi in Isral om te praten over leveringen van Isralisch aardgas aan Europa. Door meer gas uit Isral te halen wil de Europese Unie de afhankelijkheid van Russische gasleveringen vanwege de oorlog in Oekrane tegengaan.

https://www.hln.be/buiten(...)oor-europa~a5b9ebe2/
Daar de oorlog in Oekraine eigenlijk alleen maar een verschuiving in onderlinge energie-leveranciers teweeg brengt, is het wel interessant om te zien wie er uiteindelijk weer geld aan gaat verdienen.
Zoals altijd ... follow the money

:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205049115
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 13:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee idd halsoverkop vandoor gaan en helft van je spul achterlaten is een overwinning..

Beetje zoals Duinkerken 1940..
Toen won Engeland ook de slag om Frankrijk... Toch?

En nee totaal onbegrijpelijke actie ..in dit geval we hebben het over de Russische stoomwals toch?
Dan was Kiev een eitje..
Helft van je spul achterlaten 8)7 ... ja ja... afijn dit commentaar zegt genoeg...
pi_205049172
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:39 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
In naam van vrijheid en democratie kopen we geen olie meer van Rusland
:')
Rusland heeft SA al verdrongen van de eerste plaats op de Indiase markt.
En de Indiase markt is de derde van de wereld.

De Eu is een klein spelertje op de markt dus die "vreselijke" boycotten doen echt geen zeer, dat gat is al weer opgevuld door India. :Y
En als je india en China als klant hebt dan vul je vet bankrekening.....

https://worldpopulationre(...)nsumption-by-country

United States — 17,178,000
China — 14,225,000
India — 4,669,000
Saudi Arabia — 3,544,000
Japan — 3,268,000
Russia — 3,238,000
South Korea — 2,560,000
Brazil — 2,323,000
Canada — 2,282,000
Germany 2,045,000
pi_205049207
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 13:52 schreef sp3c het volgende:
de Russen en de Oekrainers knokken met elkaar zonder reden
Nee hoor.

USA is lekker zijn wapens aan het uittesten....mooi toch zo'n proefkonijnen oorlog zonder je eigen manschappen in gevaar te brengen? :Y

Oekraine hebben ze allang opgegeven maar de wapen industrie vraagt om wat meer maandjes oorlog om hun productie te stimuleren... en uiteraard om de aandeelhouders (waarvan er talloze in het USA parlement zitten o.a. dat veenlijk van een Pelosi) wat extra geld te kunnen uitkeren.
Dus die stemmen wel met meer wapens in voor Zeurlensky want dat spekt hun bankrekening direkt...
pi_205049549
- Een Oekraense nationalistische militie heeft ten zuidwesten van de stad Donetsk aan het front het vuur geopend op Oekraense soldaten die zich overgaven. Daarbij zijn zeker dertig Oekraense militairen door eigen vuur gedood, aldus een Russische legerwoordvoerder.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ot-fabriek~a96217bc/

Ja dat doen die viespeuken constant. :r :r :r
======================
Rusland heeft de Oekraense militairen die zich schuilhouden in de chemische fabriek Azot in de stad Severodonetsk de mogelijkheid geboden zich over te geven. Persbureau Interfax meldt dat op basis van het Russische ministerie van Defensie.

Volgens het ministerie heeft Oekrane Rusland gevraagd een humanitaire corridor te openen, zodat burgers het complex kunnen verlaten. Die wordt volgens Moskou woensdagochtend ingesteld en zal vermoedelijk leiden naar gebied in handen van pro-Russische separatisten. Tegelijk vraagt het de strijders 'hun absurde verzet te stoppen en de wapens neer te leggen'.

Vorige week meldde Oekrane dat circa tweehonderd fabrieksmedewerkers en zeshonderd inwoners in de chemische fabriek Azot schuilen. De separatisten stellen dat daar ook drie- tot vierhonderd Oekraense strijders zijn.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 18:23:04 #53
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205049744
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 17:47 schreef Schaamlap het volgende:
- Een Oekraense nationalistische militie heeft ten zuidwesten van de stad Donetsk aan het front het vuur geopend op Oekraense soldaten die zich overgaven. Daarbij zijn zeker dertig Oekraense militairen door eigen vuur gedood, aldus een Russische legerwoordvoerder.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ot-fabriek~a96217bc/

Ja dat doen die viespeuken constant. :r :r :r
======================
Rusland heeft de Oekraense militairen die zich schuilhouden in de chemische fabriek Azot in de stad Severodonetsk de mogelijkheid geboden zich over te geven. Persbureau Interfax meldt dat op basis van het Russische ministerie van Defensie.

Volgens het ministerie heeft Oekrane Rusland gevraagd een humanitaire corridor te openen, zodat burgers het complex kunnen verlaten. Die wordt volgens Moskou woensdagochtend ingesteld en zal vermoedelijk leiden naar gebied in handen van pro-Russische separatisten. Tegelijk vraagt het de strijders 'hun absurde verzet te stoppen en de wapens neer te leggen'.

Vorige week meldde Oekrane dat circa tweehonderd fabrieksmedewerkers en zeshonderd inwoners in de chemische fabriek Azot schuilen. De separatisten stellen dat daar ook drie- tot vierhonderd Oekraense strijders zijn.
Just waarom verschuilen?
Waarom terug vechten... Jah waarom eigenlijk waarom bleven Nederlanders verzet plegen in de 2e wereld oorlog, misschien omdat de Rus er als bezetter komt en niet als bevrijder wat jij nog steeds op vreemde wijze denkt...


En hoogstwaarschijnlijk hebben ze dus net een groot aantal Russen om zeep geholpen, en Rusland krijgt de stad maar niet onder controle en probeert op deze manier het verzet te breken met een bak propaganda..

Althans zo zou ik het doen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 19:09:09 #54
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205050131
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:37 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Helft van je spul achterlaten 8)7 ... ja ja... afijn dit commentaar zegt genoeg...
Ja veel al stuk want kapot geschoten maar er bleef ook genoeg bruikbaar achter.

Komt ook omdat men ruimte moest maken voor al de spullen die geplunderd werd uit de dorpen voor Kiev en noorden van Oekrane.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205050164
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 18:23 schreef theguyver het volgende:

[..]
Just waarom verschuilen?
Waarom terug vechten... Jah waarom eigenlijk waarom bleven Nederlanders verzet plegen in de 2e wereld oorlog, misschien omdat de Rus er als bezetter komt en niet als bevrijder wat jij nog steeds op vreemde wijze denkt...

En hoogstwaarschijnlijk hebben ze dus net een groot aantal Russen om zeep geholpen, en Rusland krijgt de stad maar niet onder controle en probeert op deze manier het verzet te breken met een bak propaganda..

Althans zo zou ik het doen.
Blijf jij dan maar lekker die nazi's steunen die hun eigen soldaten in de rug schieten.
Succes met je oorlog.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 20:19:23 #56
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205050813
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Blijf jij dan maar lekker die nazi's steunen die hun eigen soldaten in de rug schieten.
Succes met je oorlog.
Ik steun geen nazi's ik steun mensen die hun land verdedigen tegen een invasie van hun buurland.

Waarbij de redenen om de dag veranderen waarom men eigenlijk het land binnenvalt..

Momenteel is het dus gewoon landje pik en de bewoners verjagen bestelen en bombarderen.

En dan gek vinden dat men er tegen verzet.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 20:26:19 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205050877
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 16:48 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nee hoor.

USA is lekker zijn wapens aan het uittesten....mooi toch zo'n proefkonijnen oorlog zonder je eigen manschappen in gevaar te brengen? :Y

Oekraine hebben ze allang opgegeven maar de wapen industrie vraagt om wat meer maandjes oorlog om hun productie te stimuleren... en uiteraard om de aandeelhouders (waarvan er talloze in het USA parlement zitten o.a. dat veenlijk van een Pelosi) wat extra geld te kunnen uitkeren.
Dus die stemmen wel met meer wapens in voor Zeurlensky want dat spekt hun bankrekening direkt...
\

wel hoor, 100% zeker dat de Russen en de Oekrainers met elkaar aan het knokken zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205053498
quote:
Poolse ex-minister stelt voor om kernwapens naar Oekrane te sturen, Rusland dreigt in dat geval met “nucleaire apocalyps voor Europa”

“Europa zal verdwijnen in een nucleaire apocalyps als het Westen kernwapens naar Oekrane stuurt.” Die niet mis te verstane boodschap komt uit de mond van Viacheslav Volodin, de voorzitter van het Russische parlement. De vertrouweling van Vladimir Poetin heeft een gewichtige stem. Zo was hij een van de eerste topfiguren die openlijk de ‘militaire operatie’ in Oekrane steunden.

“Sikorski moet onderzocht worden door een psychiater en zou onder toezicht verplicht thuis moeten blijven. Het is net door dit soort figuren dat Oekrane bevrijd moet worden van nazi-ideologie n van militaire wapens.”

Voor de duidelijkheid: geen enkele westerse leider heeft tot nu toe de optie op tafel gelegd om kernwapens naar Oekrane te sturen. En dat zal ook nooit gebeuren, weten experts. “De forse taal vanuit Polen en Oekrane kan wel dienen om bijvoorbeeld alsnog de geavanceerde raketwerpers in de wacht te slepen”, klinkt het. Met die technologie zouden Oekraense troepen ook doelwitten op Russische bodem kunnen treffen.

https://www.hln.be/buiten(...)oor-europa~a48d7e0e/
Zeker doen...
Nog meer escaleren
Of wil iemand weer nog wat wapentuig testen?
Tot er geen oekrainse soldaat meer overschiet
En uiteindelijk met hetzelfde resultaat te eindigen als moest er van in begin onderhandeld zijn, nog slechter zelfs.
Triest voor al die moedige soldaten die tevergeefs opgeofferd werden.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 15 juni 2022 @ 03:07:25 #60
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205054436
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 22:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zeker doen...
Nog meer escaleren
Of wil iemand weer nog wat wapentuig testen?
Tot er geen oekrainse soldaat meer overschiet
En uiteindelijk met hetzelfde resultaat te eindigen als moest er van in begin onderhandeld zijn, nog slechter zelfs.
Triest voor al die moedige soldaten die tevergeefs opgeofferd werden.
Die pool heeft een klap op zijn hoofd gehad nukes sturen is geen optie, en totaal debiel.
Wapens om terug te vechten prima maar verder dan dat nee.
Zelfde als een no fly zone dat is ook geen optie.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 15 juni 2022 @ 03:08:14 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205054437
quote:
Heb je ook filmpje over het Wagner bataljon?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205054817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 03:08 schreef theguyver het volgende:

[..]
Heb je ook filmpje over het Wagner bataljon?
Nee want die schieten hun kameraden niet in de rug...
  woensdag 15 juni 2022 @ 08:44:43 #63
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205055041
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:05 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nee want die schieten hun kameraden niet in de rug...
Nee klopt dat doen de commandanten met hun gewonden.

Oekrane gaf aan dat ze ongeveer 30.000+ Russen gevangen genomen of gedood hadden, ongeveer 40.000 klachten zijn er binnen van familieleden van Russen die niks meer weer gehoord hebben van hun soldaten, en dat zijn degene die de ballen hadden om berhaupt een klacht in te dienen..
Dus de statistieken van de Oekrane ligt lager zelfs dan daadwerkelijk het geval is dus de claim die Russische soldaten hebben gemaakt dat commandanten hun eigen troepen omver knallen die gewond zijn klinkt dan behoorlijk aanemelijk.


Dat niet alleen..

https://youtube.com/playl(...)zcWmTf4nacslroRfCcW8

Hier het leven van een redelijk rijke Rus die een mooi blog heeft vanaf feb, hoe vernaggeld zijn land werd door de sancties.


Maar goed ik vertrouw meer op mijn bronnen dan Russische propaganda.

En mijn bronnen geven ook gewoon aan dat Oekrane terrein verliest op veel fronten.
Door de tactiek wisseling van Rusland na de immense faal van de eerste paar maand..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205055093
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:44 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee klopt dat doen de commandanten met hun gewonden.

Oekrane gaf aan dat ze ongeveer 30.000+ Russen gevangen genomen of gedood hadden, ongeveer 40.000 klachten zijn er binnen van familieleden van Russen die niks meer weer gehoord hebben van hun soldaten, en dat zijn degene die de ballen hadden om berhaupt een klacht in te dienen..
Dus de statistieken van de Oekrane ligt lager zelfs dan daadwerkelijk het geval is dus de claim die Russische soldaten hebben gemaakt dat commandanten hun eigen troepen omver knallen die gewond zijn klinkt dan behoorlijk aanemelijk.

Dat niet alleen..

https://youtube.com/playl(...)zcWmTf4nacslroRfCcW8

Hier het leven van een redelijk rijke Rus die een mooi blog heeft vanaf feb, hoe vernaggeld zijn land werd door de sancties.

Maar goed ik vertrouw meer op mijn bronnen dan Russische propaganda.

En mijn bronnen geven ook gewoon aan dat Oekrane terrein verliest op veel fronten.
Door de tactiek wisseling van Rusland na de immense faal van de eerste paar maand..
:O
pi_205055325
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 08:44 schreef theguyver het volgende:

En mijn bronnen geven ook gewoon aan dat Oekrane terrein verliest op veel fronten.
Door de tactiek wisseling van Rusland na de immense faal van de eerste paar maand..
Je maakt behoorlijke veronderstellingen maar totdaartoe.
Cijfers zijn maar cijfers en in oorlog is waarheid het eerste wat verdwijnt.
En Oekraine verbloemt wsl zijn eigen cijfers ...

En is het een faal als je uiteindelijk wint ?
De rus betaalt idd een hoge kostprijs voor zijn actie. Ondertussen zo hoog dat terugtrekking of afstand nemen van beoogde doelen wsl geen optie meer is.
Vraag is of Zelensky echt zijn ganse leger tot de laatste man wil opofferen om uiteindelijk toch als "verliezer" (zij het eervol,... toch zijn soldaten) aan tafel te moeten gaan.

En het russische leger is volgens mij toch niet te onderschatten, en dat zal zelfs NATO ondertussen wel beseffen. Ik vergelijk het met een tsunami ... geen (american army/movie) tsunami van tientallen meters hoog die alles verwoest, maar een tsunami zoals in real life ... een golf water die blijft komen en komen en uiteindelijk zelfs de hardnekkigste volhouder verzwelgt.

Laat ons hopen dat niemand de russische beer verder uitdaagt en de russische tsunami verder Europa overspoelt.
Daarom, en dat zeg ik al van in begin, moet deze oorlog zo snel mogelijk beindigd worden. En als je beseft dat je het niet gaat/kan halen, vind ik het onverantwoord om door te gaan tot letterlijk je laatste man er bij neervalt. En als een Zelensky dan nog spreekt van de Krim terug te veroveren, vrees ik dat het stilaan duidelijk wordt dat deze man alle realiteitszin verloren heeft.
Hij staat wereldwijd in de schijnwerpers als boegbeeld van verzet tegen de rus. Kan me voorstellen dat hij niet in de schijnwerpers ten onder wil gaan. En dan spreek ik over hem en niet over het land. Wat gaat hij doen als het westen zich stilaan terug trekt van steun ? Dus hopelijk houdt iemand hem tijdig tegen, want hij heeft de lucifer aan de lont van het kruitvat in handen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205055595
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 09:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Je maakt behoorlijke veronderstellingen maar totdaartoe.
Cijfers zijn maar cijfers en in oorlog is waarheid het eerste wat verdwijnt.
En Oekraine verbloemt wsl zijn eigen cijfers ...

En is het een faal als je uiteindelijk wint ?
De rus betaalt idd een hoge kostprijs voor zijn actie. Ondertussen zo hoog dat terugtrekking of afstand nemen van beoogde doelen wsl geen optie meer is.
Vraag is of Zelensky echt zijn ganse leger tot de laatste man wil opofferen om uiteindelijk toch als "verliezer" (zij het eervol,... toch zijn soldaten) aan tafel te moeten gaan.

En het russische leger is volgens mij toch niet te onderschatten, en dat zal zelfs NATO ondertussen wel beseffen. Ik vergelijk het met een tsunami ... geen (american army/movie) tsunami van tientallen meters hoog die alles verwoest, maar een tsunami zoals in real life ... een golf water die blijft komen en komen en uiteindelijk zelfs de hardnekkigste volhouder verzwelgt.

Laat ons hopen dat niemand de russische beer verder uitdaagt en de russische tsunami verder Europa overspoelt.
Daarom, en dat zeg ik al van in begin, moet deze oorlog zo snel mogelijk beindigd worden. En als je beseft dat je het niet gaat/kan halen, vind ik het onverantwoord om door te gaan tot letterlijk je laatste man er bij neervalt. En als een Zelensky dan nog spreekt van de Krim terug te veroveren, vrees ik dat het stilaan duidelijk wordt dat deze man alle realiteitszin verloren heeft.
Hij staat wereldwijd in de schijnwerpers als boegbeeld van verzet tegen de rus. Kan me voorstellen dat hij niet in de schijnwerpers ten onder wil gaan. En dan spreek ik over hem en niet over het land. Wat gaat hij doen als het westen zich stilaan terug trekt van steun ? Dus hopelijk houdt iemand hem tijdig tegen, want hij heeft de lucifer aan de lont van het kruitvat in handen.
Zelensky staat in een spagaat.
Hij kan niet naar de onderhandelingstafel want dan wordt hij geliquideerd door de Azov Nazi's.
Hij kan doorgaan en dan verliest hij half Oekraine met al z'n havens en de meeste grondstoffen.
De USA blijft m maar pushen alhoewel die weten dat het onzinnig is om verder te gaan.
Dus vraag je je af: waarom doet de USA dit?
Russisch leger verzwakken?
De EU verzwakken als economische concurrent en de Euro naar beneden halen?
Wapens systemen uit testen en de oekraine hiervoor gebruiken?
Proberen het zover door te laten gaan dat zij de plaats innemen als energie leverancier voor de EU?

Waanzin allemaal...
  woensdag 15 juni 2022 @ 10:58:25 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205055909
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 09:31 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Je maakt behoorlijke veronderstellingen maar totdaartoe.
Cijfers zijn maar cijfers en in oorlog is waarheid het eerste wat verdwijnt.
En Oekraine verbloemt wsl zijn eigen cijfers ...

En is het een faal als je uiteindelijk wint ?
De rus betaalt idd een hoge kostprijs voor zijn actie. Ondertussen zo hoog dat terugtrekking of afstand nemen van beoogde doelen wsl geen optie meer is.
Vraag is of Zelensky echt zijn ganse leger tot de laatste man wil opofferen om uiteindelijk toch als "verliezer" (zij het eervol,... toch zijn soldaten) aan tafel te moeten gaan.

En het russische leger is volgens mij toch niet te onderschatten, en dat zal zelfs NATO ondertussen wel beseffen. Ik vergelijk het met een tsunami ... geen (american army/movie) tsunami van tientallen meters hoog die alles verwoest, maar een tsunami zoals in real life ... een golf water die blijft komen en komen en uiteindelijk zelfs de hardnekkigste volhouder verzwelgt.

Laat ons hopen dat niemand de russische beer verder uitdaagt en de russische tsunami verder Europa overspoelt.
Daarom, en dat zeg ik al van in begin, moet deze oorlog zo snel mogelijk beindigd worden. En als je beseft dat je het niet gaat/kan halen, vind ik het onverantwoord om door te gaan tot letterlijk je laatste man er bij neervalt. En als een Zelensky dan nog spreekt van de Krim terug te veroveren, vrees ik dat het stilaan duidelijk wordt dat deze man alle realiteitszin verloren heeft.
Hij staat wereldwijd in de schijnwerpers als boegbeeld van verzet tegen de rus. Kan me voorstellen dat hij niet in de schijnwerpers ten onder wil gaan. En dan spreek ik over hem en niet over het land. Wat gaat hij doen als het westen zich stilaan terug trekt van steun ? Dus hopelijk houdt iemand hem tijdig tegen, want hij heeft de lucifer aan de lont van het kruitvat in handen.
Misschien heb je niet goed gelezen, dit betreffen cijfers wat Oekrane bekend heeft gemaakt waarvan foto en videobeelden van zijn.
Dit is namelijk via meerdere bronnen geverifieerd.

Rusland geeft aan tenminste de enigste cijfers die ze bekend hebben gemaakt waren 500 doden, zoveel liggen er alleen al in een trein weg te rotten.
Want Rusland wil die lichamen niet terug daar hebben ze al meerdere keren over gepraat, dit niet alleen er is zelfs een Oekraense helpdesk die Russische gezinnen verwittigd van de slachtoffers als ze wat info hebben, aangezien Rusland dit zelf niet doet.

Mooi dat ze aangeven dat ze zichzelf als bevrijders zien en als de held die op komt voor de Russische sprekende minderheid in donbass maar ze geven geen zak om hun eigen militairen..
Oh en de bronnen hiervan kan je in de vorige delen weer vinden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205056063
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 10:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
Misschien heb je niet goed gelezen, dit betreffen cijfers wat Oekrane bekend heeft gemaakt waarvan foto en videobeelden van zijn.
Dit is namelijk via meerdere bronnen geverifieerd.

Rusland geeft aan tenminste de enigste cijfers die ze bekend hebben gemaakt waren 500 doden, zoveel liggen er alleen al in een trein weg te rotten.
Want Rusland wil die lichamen niet terug daar hebben ze al meerdere keren over gepraat, dit niet alleen er is zelfs een Oekraense helpdesk die Russische gezinnen verwittigd van de slachtoffers als ze wat info hebben, aangezien Rusland dit zelf niet doet.

Mooi dat ze aangeven dat ze zichzelf als bevrijders zien en als de held die op komt voor de Russische sprekende minderheid in donbass maar ze geven geen zak om hun eigen militairen..
Oh en de bronnen hiervan kan je in de vorige delen weer vinden.
Ja wsl heb ik dat niet goed gelezen want dat boeit mij ook niet. (En ik doelde op de berichtgeving over oekraiense doden : 100-200-500-1000 per dag ?)
Ik had dat eerste zinnetje in mijn post beter gewoon weg gelaten ... is totaal onbelangrijk in the big picture van deze oorlog.
En net daarover wordt er door gepalaverd... wat boeien die al of niet exacte cijfers nog als straks het ganse oekrainse leger van de kaart geveegd wordt ?
Daarom post ik ook (bijna) nooit cijfers van slachtoffers of al of niet buitgemaakte gebieden of whatever.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205056699
Blijkbaar weinig westerse media die bericht over de harde beschieting van de stad Donetsk ... door Oekraine ... met onze geleverde wapens ... op burgers ...
:{
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:07:11 #70
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205056806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 11:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja wsl heb ik dat niet goed gelezen want dat boeit mij ook niet. (En ik doelde op de berichtgeving over oekraiense doden : 100-200-500-1000 per dag ?)
Ik had dat eerste zinnetje in mijn post beter gewoon weg gelaten ... is totaal onbelangrijk in the big picture van deze oorlog.
En net daarover wordt er door gepalaverd... wat boeien die al of niet exacte cijfers nog als straks het ganse oekrainse leger van de kaart geveegd wordt ?
Daarom post ik ook (bijna) nooit cijfers van slachtoffers of al of niet buitgemaakte gebieden of whatever.
Klopt Oekrane lijdt ook meer verliezen dan in het begin, dat komt omdat Rusland de tactiek heeft aangepast gewoon alles van afstand kapot schieten.

En natuurlijk vele doden doordat er ook in verschillende steden huis aan huis word gevochten.
Dit is gewoon meermaals al door de regering van Oekrane aangegeven alleen exact aantal doden niet maar het moge duidelijk zijn dat dit er een behoorlijk aantal is, om maar te zwijgen over het burger slachtoffers.

En wat mij erg verbaasd is dat de mensen in de donbas soeverein land is beloofd maar daar kan ook dikke streep door worden gehaald alles word gewoon Russisch grondgebied..
En zo blijft Rusland om alles maar door liegen.

Gelukkig zijn hier zat fanboy's die het helemaal fantastisch vinden wat men in een ander land uitspookt..
Zolang ze het zelf maar niet overkomt toch?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 15 juni 2022 @ 13:09:15 #71
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205056814
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:49 schreef UncleScorp het volgende:
Blijkbaar weinig westerse media die bericht over de harde beschieting van de stad Donetsk ... door Oekraine ... met onze geleverde wapens ... op burgers ...
:{
Rusland die niet gevacueerd dan?
Bedoel dit gaat over en weer zelf doen ze ook niet in Marioepol probeerde Oekrane nog te onderhandelen over evacuatie.

Waarbij er toen eindelijk wegen uit de stad kwamen gingen deze naar Rusland en dat wouden de bewoners absoluut niet.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 13:14:17 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205056844
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:49 schreef UncleScorp het volgende:
Blijkbaar weinig westerse media die bericht over de harde beschieting van de stad Donetsk ... door Oekraine ... met onze geleverde wapens ... op burgers ...
:{
https://www.rd.nl/artikel(...)se-aanvallen-donetsk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205056857
quote:
allee toch nog ergens iets gevonden ... mooi speurwerk Sherlock :Y)
Niet echt representatief voor de anders alom vertegenwoordigde MSM maar je krijgt je gelijk :P

Voor de rest ok dat ze hun eigen burgers bombarderen met onze geleverde wapens ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 13:18:34 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205056865
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
allee toch nog ergens iets gevonden ... mooi speurwerk Sherlock :Y)
Niet echt representatief voor de anders alom vertegenwoordigde MSM maar je krijgt je gelijk :P
das gewoon de bovenste in de lijst, misschien handig om het voortaan eerst 5 seconde te googelen voor het grote boze westerse media praatje van stal komt?

hier is de NOS
quote:
2 DAGEN GELEDEN
Drie doden na Oekraense artillerieaanval op markt Donetsk
Op een markt in de zelfverklaarde onafhankelijke regio Donetsk zijn bij Oekraense artillerieaanvallen zeker drie doden gevallen, onder wie een vrouw en een kind. Nog eens 18 mensen raakten gewond, meldt persbureau Reuters op basis van regionale functionarissen.

Volgens een woordvoerder van de pro-Russische separatisten waren er veel mensen aanwezig op de markt. Onder de gewonden zijn volgens de lokale gezondheidsautoriteiten ook twee kinderen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)rodonetsk-vernietigd

ik ga het niet allemaal posten, het is jouw claim, toon jij maar eens wat aan

quote:
Voor de rest ok dat ze hun eigen burgers bombarderen met onze geleverde wapens ?
geen moeite mee nee

[ Bericht 29% gewijzigd door sp3c op 15-06-2022 13:31:32 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 13:19:46 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205056872
althans, laat ik dat nuanceren

ik heb geen moeite met de beschietingen an sich tenzij ze bewust burgers onder vuur namen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205057214
Laat ons nog even juichen over het succes van onze sancties *O*

quote:
Rusland verdiende in mei 20 miljard dollar met olie-export

Rusland heeft met de export van ruwe olie en petroleumproducten in mei ongeveer 20 miljard dollar (ruim 19 miljard euro) verdiend. Dat is volgens berekeningen van het Internationaal Energieagentschap (IEA) een stijging van 11 procent in vergelijking met april. Rusland profiteert daarbij van de hoge olieprijzen.

Het IEA stelt dat daarmee de totale inkomsten van de Russische olie-export weer ongeveer even hoog zijn als voor de invasie van Oekrane. Vanwege de oorlog kopen westerse klanten veel minder olie uit Rusland, maar dat wordt deels gecompenseerd door grotere aankopen door bijvoorbeeld China en India. Die landen eisen wel flinke kortingen van Rusland.

Het IEA maakte verder bekend dat de wereldwijde olievraag naar verwachting volgend jaar hoger zal liggen dan voor de uitbraak van de coronacrisis, met een gemiddelde dagelijkse vraag van 101,6 miljoen vaten (van 159 liter). Dat komt omdat de vraag vanuit China weer sterk zal toenemen door het herstel na de coronalockdowns in het land. Het IEA denkt dat het aanbod op de oliemarkt volgend jaar moeite kan hebben om te voldoen aan de vraag, omdat de Russische productie daalt door de sancties.

https://www.hln.be/buiten(...)lie-export~a323fcd8/
Het IEA denkt dat het aanbod op de oliemarkt volgend jaar moeite kan hebben om te voldoen aan de vraag, omdat de Russische productie daalt door de sancties.

Volgend jaar in de krant vingertje wijzen naar Rusland dat ze de wereldeconomie boycotten door minder olie te produceren ?
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205057467
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:07 schreef theguyver het volgende:

[..]
Klopt Oekrane lijdt ook meer verliezen dan in het begin, dat komt omdat Rusland de tactiek heeft aangepast gewoon alles van afstand kapot schieten.

En natuurlijk vele doden doordat er ook in verschillende steden huis aan huis word gevochten.
Dit is gewoon meermaals al door de regering van Oekrane aangegeven alleen exact aantal doden niet maar het moge duidelijk zijn dat dit er een behoorlijk aantal is, om maar te zwijgen over het burger slachtoffers.

En wat mij erg verbaasd is dat de mensen in de donbas soeverein land is beloofd maar daar kan ook dikke streep door worden gehaald alles word gewoon Russisch grondgebied..
En zo blijft Rusland om alles maar door liegen.

Gelukkig zijn hier zat fanboy's die het helemaal fantastisch vinden wat men in een ander land uitspookt..
Zolang ze het zelf maar niet overkomt toch?
Als de Donbass en rest van de Oekraine bij Rusland willen dan mogen ze dat toch?

Voor de rest: de Nazi's blijven maar onschuldige burgers bestoken en hun eigen soldaten executeren.

"Fijn" om te zien dat jij dit allemaal maar goed vindt en goedkeurt...
pi_205057474
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:17 schreef UncleScorp het volgende:
Laat ons nog even juichen over het succes van onze sancties *O*
[..]
Het IEA denkt dat het aanbod op de oliemarkt volgend jaar moeite kan hebben om te voldoen aan de vraag, omdat de Russische productie daalt door de sancties.

Volgend jaar in de krant vingertje wijzen naar Rusland dat ze de wereldeconomie boycotten door minder olie te produceren ?
:')
Dat doet die walking dead Biden al.
ALLES is de schuld van Rusland en steeds minder Amerikanen die hem geloven.
pi_205057485
quote:
88s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:19 schreef sp3c het volgende:
althans, laat ik dat nuanceren

ik heb geen moeite met de beschietingen an sich tenzij ze bewust burgers onder vuur namen

Dus je begrijpt wel wat er gaat gebeuren als je die Nazi's zware artillery gaat geven met ver bereik...
pi_205057583
quote:
88s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:18 schreef sp3c het volgende:

das gewoon de bovenste in de lijst, misschien handig om het voortaan eerst 5 seconde te googelen voor het grote boze westerse media praatje van stal komt?
Als belg zijnde lees ik meer belgische shit natuurlijk, en daar vind ik toch wel niet zo veel.

Dossiers Oekraine bijv

HLN https://www.hln.be/dossie(...)3-ac7a-d5bd7a0a8e7c/
De Standaard https://www.standaard.be/plus/tag/oekraine
...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205057599
quote:
China beklemtoont steun aan Rusland

Intussen heeft de Chinese president Xi Jinping beklemtoont dat het land achter Rusland staat “wat betreft soevereiniteit en veiligheid”.
NATO mag zich koest gaan houden vrees ik :X
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205057671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
NATO mag zich koest gaan houden vrees ik :X
Wat ik begrepen heb is dat China nogal boos is omdat China en Taiwan wat overeenstemming hadden bereikt betreffende de status van Taiwan en langzamerhand zochten beide naar de beste oplossingen TOTDAT grootbek Biden weer eens begon te schuimbekken.
En China begint het een beetje zat te worden.
En wat dat USA gelul betreft over een Chinese basis in de Zuid Chinese zee: kijk eens wat die USA heeft rondom China!. Maar dat is voer voor een andere topic.
pi_205057695
The people and the government of Ukraine, led by President Zelensky, must decide on their own the issue of the possibility of territorial concessions, - US Secretary of State Blinken.

According to the head of the State Department, the United States does not intend to impose its position.

It should be noted that the topic of the loss of territories by Ukraine to end the war is increasingly heard from the lips of the leaders of the West.
https://t.me/intelslava/3(...)raaWJWlwfpqJ1PLyFnGI

Dus ook de USA begint het op te geven...
pi_205058486
quote:
Rusland: “Westen schiet zichzelf door het hoofd” in conflict over Oekrane

Volgens Rusland heeft het Westen “zichzelf door het hoofd geschoten” met de invoerbeperkingen op Russische olie en gas. Die maatregelen kwamen er immers als reactie op de Russische invasie van Oekrane. China heeft daarentegen de leveringen van brandstoffen uit Rusland opgevoerd.

Als gevolg van de oorlog in Oekrane en van de westerse sancties voor Rusland in een poging om het land te isoleren, zijn de prijzen van graan, plantaardige olie, meststof en energie de hoogte in geschoten. Europa heeft zich bovendien voorgenomen om haar afhankelijkheid van Russische olie en gas terug te schroeven.

Volgens Maria Zakharova, woordvoerster van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken, heeft het strategische partnerschap tussen Rusland en China echter de westerse pogingen om verdeeldheid tussen beide grootmachten te zaaien overleefd, terwijl de Verenigde Staten en hun Europese bondgenoten hun relatie met Moskou om zeep hebben geholpen. “Energievoorraden nemen gestaag toe. China weet dat en schiet zichzelf niet in de voet, terwijl ze zichzelf ten westen van Moskou door het hoofd schieten”, zei de woordvoerster vandaag aan journalisten. “Het Westen heeft zich zelf van ons gesoleerd.”

“Europa en VS links laten liggen”

Rusland is na Saudi-Arabi de tweede grootste olie-exporteur ter wereld en ook de grootste exporteur van aardgas. Het plan van de Europese Unie om zich minder afhankelijk te maken van Russische energie, waarmee Duitsland al sinds de Koude Oorlog wordt bevoorraad, is “sucidaal”, aldus Zakharova. De Russische diplomatieke inspanningen zullen zich voortaan concentreren op Azi, Afrika en de voormalige Sovjet-Unie, terwijl ze Europa en de VS links laten liggen, klinkt het.

Steun China

Russisch president Vladimir Poetin zegt dan weer dat de relatie met China beter is dan ooit en hij is tevreden met het strategische partnerschap dat volgens hem tegengewicht moet bieden aan de invloed van de VS.

Tijdens een telefoongesprek met Poetin bevestigde de Chinese president Xi Jinping vandaag dat beide landen bereid zijn elkaar te blijven steunen in kwesties zoals soevereiniteit en veiligheid, meldde de Chinese staatsomroep CCTV.

Het Kremlin beweert dat China tijdens het telefoongesprek ook wees op de legitimiteit van de acties van Rusland in Oekrane om zijn fundamentele nationale belangen te beschermen.

Volgens Amerikaans president Joe Biden is het Westen verwikkeld in een strijd met autocratische regeringen als China en Rusland. Zowel Russische als Chinese functionarissen zeggen echter dat de VS zich zullen moeten aanpassen aan een wereld waarin zij binnenkort niet langer de grootmacht bij uitstek zullen zijn.

https://www.hln.be/buiten(...)r-oekraine~a732e165/
Laatste paragraaf is niet te onderschatten :7
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205060163
Tweede Kamer: 'Nederland moet eigen wapenvoorraad leegtrekken voor Oekrane'

Den Haag - De Tweede Kamer wil dat Nederland op korte termijn veel meer extra wapens levert aan Oekrane, onder meer door verder in te teren op de eigen wapenvoorraden. Volgens de coalitiepartijen mag er 'geen taboe' bestaan op het welke wapens of wapensystemen Nederland levert.

[ afbeelding ]

Minister Hoekstra en zijn Duitse collega Baerbock op bezoek bij Zelenski in Kiev in mei 2022.

Daarmee geeft de Kamer groen licht voor alle denkbare wapenleveranties aan Oekrane. ,,We moeten veel meer wapens sturen en de absolute randen van het mogelijke opzoeken", zegt D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma, die samen met VVD, CDA, CU en PvdA een motie hiervoor heeft ingediend. Sjoerdsma wil de Nederlandse hulp 'bij wijze van spreken de komende weken verdubbelen', zo zegt hij in de Kamer. ,,We kunnen spullen van de plank kopen, wapens leveren via bondgenoten en onze eigen voorraden nagenoeg leeg maken."

Deze oproep van de Kamer komt na een recente smeekbede van de Oekraense president Volodomir Zelenski. Die zegt 4.800 zware wapens nodig te hebben om niet verder onder de voeten te worden gelopen door Rusland.

VVD en CDA steunen de motie, maar plaatsen wel een kanttekening. ,,We moeten onze krijgsmacht niet te veel uithollen", waarschuwt VVD'er Ruben Brekelmans. ,,Ook voor onze eigen gereedheid en geoefendheid hebben we wapens nodig." CDA'er Agnes Mulder wijst erop dat Nederland nog wel in staat moet zijn om mee te doen aan de huidige internationale missies. SP-Kamerlid Jasper van Dijk reageert bezorgd op de motie. Hij vreest dat Nederland nu ook straaljagers aan Oekrane zal leveren.

Minister Wopke Hoekstra (Buitenlandse Zaken) kan zich vinden in de motie, maar waarschuwt wel dat Nederland 'niet onbedoeld in een situatie terechtkomt die de voorbode is van een Derde Wereldoorlog'. ,,We gaan keer op keer wegen wat verstandig is", zegt Hoekstra.

De reactie van Hoekstra is opvallend, omdat premier Mark Rutte vorige maand nog zei dat hij niet verwachtte dat Nederland meer zwaar wapentuig naar Oekrane zou sturen. Ons land levert, samen met de Duitsers, twaalf houwitsers. ,,Er zijn grenzen aan wat we kunnen doen", zei Rutte toen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 20:35:58 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205060349
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:59 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

Dus je begrijpt wel wat er gaat gebeuren als je die Nazi's zware artillery gaat geven met ver bereik...
ik snap dat er doden en gewonden vallen als je met elkaar gaat vechten ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 20:37:19 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205060365
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 15:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als belg zijnde lees ik meer belgische shit natuurlijk, en daar vind ik toch wel niet zo veel.

Dossiers Oekraine bijv

HLN https://www.hln.be/dossie(...)3-ac7a-d5bd7a0a8e7c/
De Standaard https://www.standaard.be/plus/tag/oekraine
...
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 13:16 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Niet echt representatief voor de anders alom vertegenwoordigde MSM maar je krijgt je gelijk :P

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205060713
quote:
88s.gif Op woensdag 15 juni 2022 20:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik snap dat er doden en gewonden vallen als je met elkaar gaat vechten ja
Iedereen steigert als de russen burgerdoelen raken...maar geen issue als oekraine zn eigen burgers beschiet...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 21:04:55 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205060734
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Iedereen steigert als de russen burgerdoelen raken...maar geen issue als oekraine zn eigen burgers beschiet...
quote me maar

tot die tijd kan ik hier helemaal niets mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205060797
quote:
88s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
quote me maar

tot die tijd kan ik hier helemaal niets mee
Mja met jouw reacties kunnen we de laatste tijd ook niet veel meer.
Je komt leeg en gevoelloos over. Raar voor een topic over oorlog.

Tenzij ik iets over de VS zeg natuurlijk :P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 21:11:03 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205060827
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:09 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mja met jouw reacties kunnen we de laatste tijd ook niet veel meer.
Je komt leeg en gevoelloos over. Raar voor een topic over oorlog.

Tenzij ik iets over de VS zeg natuurlijk :P
nou en :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205060841
quote:
88s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou en :')
Lol laat maar al ^^
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 21:13:33 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205060868
ok gaan we weer ontopic :Y

als je met kanonnen op elkaar gaat schieten dan vallen er burgerdoden ... das niets nieuws, niet altijd misdadig en zelden te voorkomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 21:15:20 #94
5428 crew  miss_sly
pi_205060911
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Iedereen steigert als de russen burgerdoelen raken...maar geen issue als oekraine zn eigen burgers beschiet...
Dat zou ik wel een issue vinden. Ik heb daar echter geen betrouwbare informatie over gezien dat dat zou gebeuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205060989
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 20:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Tweede Kamer: 'Nederland moet eigen wapenvoorraad leegtrekken voor Oekrane'

Den Haag - De Tweede Kamer wil dat Nederland op korte termijn veel meer extra wapens levert aan Oekrane, onder meer door verder in te teren op de eigen wapenvoorraden. Volgens de coalitiepartijen mag er 'geen taboe' bestaan op het welke wapens of wapensystemen Nederland levert.

[ afbeelding ]

Minister Hoekstra en zijn Duitse collega Baerbock op bezoek bij Zelenski in Kiev in mei 2022.

Daarmee geeft de Kamer groen licht voor alle denkbare wapenleveranties aan Oekrane. ,,We moeten veel meer wapens sturen en de absolute randen van het mogelijke opzoeken", zegt D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma, die samen met VVD, CDA, CU en PvdA een motie hiervoor heeft ingediend. Sjoerdsma wil de Nederlandse hulp 'bij wijze van spreken de komende weken verdubbelen', zo zegt hij in de Kamer. ,,We kunnen spullen van de plank kopen, wapens leveren via bondgenoten en onze eigen voorraden nagenoeg leeg maken."

Deze oproep van de Kamer komt na een recente smeekbede van de Oekraense president Volodomir Zelenski. Die zegt 4.800 zware wapens nodig te hebben om niet verder onder de voeten te worden gelopen door Rusland.

VVD en CDA steunen de motie, maar plaatsen wel een kanttekening. ,,We moeten onze krijgsmacht niet te veel uithollen", waarschuwt VVD'er Ruben Brekelmans. ,,Ook voor onze eigen gereedheid en geoefendheid hebben we wapens nodig." CDA'er Agnes Mulder wijst erop dat Nederland nog wel in staat moet zijn om mee te doen aan de huidige internationale missies. SP-Kamerlid Jasper van Dijk reageert bezorgd op de motie. Hij vreest dat Nederland nu ook straaljagers aan Oekrane zal leveren.

Minister Wopke Hoekstra (Buitenlandse Zaken) kan zich vinden in de motie, maar waarschuwt wel dat Nederland 'niet onbedoeld in een situatie terechtkomt die de voorbode is van een Derde Wereldoorlog'. ,,We gaan keer op keer wegen wat verstandig is", zegt Hoekstra.

De reactie van Hoekstra is opvallend, omdat premier Mark Rutte vorige maand nog zei dat hij niet verwachtte dat Nederland meer zwaar wapentuig naar Oekrane zou sturen. Ons land levert, samen met de Duitsers, twaalf houwitsers. ,,Er zijn grenzen aan wat we kunnen doen", zei Rutte toen.
Wordt nu eigenlijk Rusland militair verzwakt of Europa?
Als iedereen al zn wapens weg gegeven heeft en de rus kan nog steeds niet tegen gehouden worden ... euh... kan ie evengoed gewoon doorgaan :P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205061011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zou ik wel een issue vinden. Ik heb daar echter geen betrouwbare informatie over gezien dat dat zou gebeuren.
Nou vraag aan collega sp3c dan...voldoende media berichten hierover...en ja betrouwbaar
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205061074
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wordt nu eigenlijk Rusland militair verzwakt of Europa?
Als iedereen al zn wapens weg gegeven heeft en de rus kan nog steeds niet tegen gehouden worden ... euh... kan ie evengoed gewoon doorgaan :P
Een paar procent van de moderne Europese wapens is echt wel voldoende om de Russen te stoppen. Tot nu toe is er alleen maar verouderd overschot gegeven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205061257
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een paar procent van de moderne Europese wapens is echt wel voldoende om de Russen te stoppen.
Jaja tuurlijk.
Ik ben overtuigd

quote:
Tot nu toe is er alleen maar verouderd overschot gegeven.
Ow dus hebben we Zeurlensky gewoon in 't zak gezet.
Wow het wordt met de dag beter.

Wie gaat dat die duizenden dode oekrainse soldaten uitleggen?
"Sorry jongens...hadden we jullie een paar procent van onze moderne wapens gestuurd hadden jullie met gemak gewonnen."
Maar jullie mochten sterven zodat wij onze ouwe rommel niet naar het containerpark hoefden af te voeren...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 21:51:26 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205061479
we zijn ze sowieso niets verschuldigd dus als het niet goed genoeg is kunnen ze het ook gewoon niet op komen halen :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 16 juni 2022 @ 00:19:57 #100
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205062828
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Jaja tuurlijk.
Ik ben overtuigd
[..]
Ow dus hebben we Zeurlensky gewoon in 't zak gezet.
Wow het wordt met de dag beter.

Wie gaat dat die duizenden dode oekrainse soldaten uitleggen?
"Sorry jongens...hadden we jullie een paar procent van onze moderne wapens gestuurd hadden jullie met gemak gewonnen."

Maar jullie mochten sterven zodat wij onze ouwe rommel niet naar het containerpark hoefden af te voeren...
Ehm Poetin moet dat nog even uitleggen aan de Russen die gesneuveld zijn in Oekrane..
Waarvoor eigenlijk?

Oekrane vecht voor hun land..

Maar waar vecht de gemiddelde Rus voor?
En weten ze berhaupt waarvoor ze vechten?

Zoals je hier boven kan lezen is dus annexatie van groot gedeelte van Oekrane..

Maare als je naar de kaart van Rusland kijkt is dat niet al een immens land op zich?
Kwa oppervlakte is he bijna dubbel van Canada en die staat op 2.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205063162
Jaja blabla
Maar de stelling is nu ff dat oekraine makkelijk had kunnen winnen als wij ze maar een procent van onze moderne wapens hadden gestuurd.
Maar wij hebben ouwe rommel gestuurd waardoor ze nu verliezen en massa’s doden hebben.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205063174
New: 200-500 Ukrainian soldiers are dying each day in Donbas and total daily casualties can reach 1,000, Davyd Arakhamia, who leads Ukraine's negotiations with Russia, said today in DC. Zelensky put the daily death toll at 60-100 just two weeks ago.

https://www.axios.com/202(...)day-donbas-arakhamia

Maar Zeurlensky zijn bankrekening groeit en groeit...laten we dat positieve nieuws even niet vergeten...
=======================
Gazprom announced that tomorrow gas deliveries to Europe will be reduced from 100 million cubic meters to 67. The official reason is the failure of Siemens to fulfill its obligations to repair equipment. Tomorrow the gas market will be hot.
https://t.me/intelslava/3(...)qHNipBabSvfC-nCeb_cI

Jaaaaaaa hieraaaaaaaaa...... nog hogere prijzen wat direkt weer naar Rusland vloeit... _O- _O- _O- Wat een drama-komedie is dit toch....
=======================
2 former U.S. service members captured by Russian forces near Kharkiv

https://www.telegraph.co.(...)ssian-forces-battle/

En terwijl het NL nieuws zich afvraagt of het wel waar is hadden we ze gisteren al gevonden...
==================
pi_205063176
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 06:39 schreef UncleScorp het volgende:
Jaja blabla
Maar de stelling is nu ff dat oekraine makkelijk had kunnen winnen als wij ze maar een procent van onze moderne wapens hadden gestuurd.
Maar wij hebben ouwe rommel gestuurd waardoor ze nu verliezen en massa’s doden hebben.
Die oude EN moderne wapens zijn al vernietigd dus wat zeuren ze nu....
pi_205063177
quote:
Zelensky bedankte in zijn videoboodschap ook expliciet de Verenigde Staten voor de extra militaire steun ter waarde van een miljard dollar (960 miljoen euro die woensdag werd toegezegd. "Ik wil mijn dankbaarheid uitdrukken, die steun is in het bijzonder belangrijk voor onze verdediging in de Donbas", waar de zwaarste gevechten plaatsvinden tussen Russen en Oekraners, aldus de president. Hij bedankte Washington ook om zijn partners te mobiliseren om meer hulp te bieden.
ik dacht ergens gelezen/gehoord te hebben dat het nu al 1.200.000.000 $ is dat hij krijgt,...per maand.
En extra militaire steun ... na beweringen hierboven zie ik dat toch in een ander daglicht.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205063180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 21:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zou ik wel een issue vinden. Ik heb daar echter geen betrouwbare informatie over gezien dat dat zou gebeuren.

En dat al 8 jaar lang....



[ Bericht 13% gewijzigd door Schaamlap op 16-06-2022 07:07:11 ]
pi_205063192
Ja ze kan ook altijd es Eva K. Bartlett zoeken op youtube, gerenommeerd oorlogverslaggeefster die ginds ter plaatse is.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205063215
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:02 schreef UncleScorp het volgende:
Ja ze kan ook altijd es Eva K. Bartlett zoeken op youtube, gerenommeerd oorlogverslaggeefster die ginds ter plaatse is.
Deze mevrouw is al ruim 8 jaar lang in de Donbass...French journalist Anne-Laure Bonnel
Hieronder het beruchte filmpje van Poroshenko hoe hij de Russische Oekrainiers ziet tijdens de Oekrainische aanval op de Donbass en de daaropvolgende 8 jaar oorlog.

pi_205063337
quote:
NAVO-baas Stoltenberg: ‘Oekrane kan oorlog winnen’
https://tpo.nl/2022/05/16(...)e-kan-oorlog-winnen/
quote:
NAVO-leden beloven Oekrane na top in Den Haag meer zware wapens te leveren
https://www.nu.nl/spannin(...)pens-te-leveren.html
:N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 08:37:25 #109
5428 crew  miss_sly
pi_205063553
Betrouwbaar is tegenwoordig een subjectief begrip, denk ik.
Graham Philips is een Russische verslaggever, werkend oa voor RT. Dat vind ik in ieder geval zeker geen betrouwbare bron, en zeker geen objectieve bron.

De gerenommeerde verslaggever Eva K Bartlet is ook niet onbesproken en vind ik ook niet zonder meer betrouwbaar. Ze past wel aardig in BNW als je haar repertoire een beetje bekijkt.

Ik zeg niet dat alle berichtgeving door Oekraense media objectief en betrouwbaar is. Maar net zo goed als je dat nieuws met de nodige scepsis moet bekijken, zul je dat k moeten doen met nieuws van deze bronnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205063659
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:37 schreef miss_sly het volgende:
Betrouwbaar is tegenwoordig een subjectief begrip, denk ik.
Graham Philips is een Russische verslaggever, werkend oa voor RT. Dat vind ik in ieder geval zeker geen betrouwbare bron, en zeker geen objectieve bron.

De gerenommeerde verslaggever Eva K Bartlet is ook niet onbesproken en vind ik ook niet zonder meer betrouwbaar. Ze past wel aardig in BNW als je haar repertoire een beetje bekijkt.

Ik zeg niet dat alle berichtgeving door Oekraense media objectief en betrouwbaar is. Maar net zo goed als je dat nieuws met de nodige scepsis moet bekijken, zul je dat k moeten doen met nieuws van deze bronnen.
Mja in OOR steken ze ook niet zo nauw hoor
Daar blijft berichtgeving van Denisova Liudmyla Leontiivna ook lekker staan. Maar dat is goed want voedt de anti-rus instelling.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205063671
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:37 schreef miss_sly het volgende:
Betrouwbaar is tegenwoordig een subjectief begrip, denk ik.
Graham Philips is een Russische verslaggever, werkend oa voor RT. Dat vind ik in ieder geval zeker geen betrouwbare bron, en zeker geen objectieve bron.

De gerenommeerde verslaggever Eva K Bartlet is ook niet onbesproken en vind ik ook niet zonder meer betrouwbaar. Ze past wel aardig in BNW als je haar repertoire een beetje bekijkt.

Ik zeg niet dat alle berichtgeving door Oekraense media objectief en betrouwbaar is. Maar net zo goed als je dat nieuws met de nodige scepsis moet bekijken, zul je dat k moeten doen met nieuws van deze bronnen.
Dus mensen die ter plekke aanwezig zijn en dit nieuws presenteren, om maar te zwijgen van de Franse Bonnel die al 8 jaar lang verslag doet van de aanvallen op burgers in de Donbass, vindt jij onbetrouwbaarder dan de EU verslagen die met geen woord zelfs reppen over deze aanvallen?

Verbazingwekkend.

Gisteren 15 juni.
pi_205063723
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:59 schreef Schaamlap het volgende:

Dus mensen die ter plekke aanwezig zijn en dit nieuws presenteren, om maar te zwijgen van de Franse Bonnel die al 8 jaar lang verslag doet van de aanvallen op burgers in de Donbass, vindt jij onbetrouwbaarder dan de EU verslagen die met geen woord zelfs reppen over deze aanvallen?
We zullen het wel merken als Zeurlensky zijn zwaardere wapens krijgt van de NATO en zijn steden & burgers totaal aan flarden schiet in de hoop een rus te raken.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 09:49:46 #113
5428 crew  miss_sly
pi_205063942
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mja in OOR steken ze ook niet zo nauw hoor
Daar blijft berichtgeving van Denisova Liudmyla Leontiivna ook lekker staan. Maar dat is goed want voedt de anti-rus instelling.
Als jij dat zo wil zien, prima.
Voglens mij heeft Viv heel duidelijk aangegeven hoe dat in elkaar steekt.

Maar goed, het lijkt erop dat er hier dus alleen anti-Oekraene en pro-Russisch geluid juist is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205063992
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:49 schreef miss_sly het volgende:

Maar goed, het lijkt erop dat er hier dus alleen anti-Oekraene en pro-Russisch geluid juist is?
Ach wij zorgen op die manier voor een gebalanceerd evenwicht met NWS en OOR :P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 09:59:47 #115
5428 crew  miss_sly
pi_205064018
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
We zullen het wel merken als Zeurlensky zijn zwaardere wapens krijgt van de NATO en zijn steden & burgers totaal aan flarden schiet in de hoop een rus te raken.
Kun je niet gewoon stoppen, en Schaamlap ook, met hem Zeurlensky noemen? Het is nogal kinderachtig, eigenlijk.

Als Rusland zich nou terugtrekt, hoeft het Oekariense leger niet meer te schieten in de hoop een Rus te raken. Dat besef je toch ook, he?
Als Duitsland Nederland binnen zou vallen, vechten we toch ook terug?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 10:00:52 #116
5428 crew  miss_sly
pi_205064023
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach wij zorgen op die manier voor een gebalanceerd evenwicht met NWS en OOR :P
Volgens mij is er in OOR best ruimte voor andere geluiden. Zolang ze respectvol en onderbouwd zijn.

Balans betekent niet alleen maar pro-Rusland zijn. Op z'n minst zouden jullie hier het toch ook niet goed moeten vinden van Rusland dat deze zomaar een ander soeverein land binnen is gevallen, lijkt me?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205064096
Biden heeft net weer een nieuwe ronde aan zware wapens ten waarde van een miljard toegezegd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ar-oekraine-a4133608
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205064134
In het vrije westen krijg je 3 jaar celstraf voor een afwijkende mening mbt de oorlog in Oekrane

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_205064166
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kun je niet gewoon stoppen, en Schaamlap ook, met hem Zeurlensky noemen? Het is nogal kinderachtig, eigenlijk.

Als Rusland zich nou terugtrekt, hoeft het Oekrainse leger niet meer te schieten in de hoop een Rus te raken. Dat besef je toch ook, he?
Als Duitsland Nederland binnen zou vallen, vechten we toch ook terug?
Kinderachtigheid word ik hier al 2 jaar mee geconfronteerd op Fok (cfr Covid)
En moet je anders es in het VS topic es gaan lezen welke namen daar allemaal aan Trump gegeven wordt.

En Rusland zich terug trekken ? Dat gaat echt niet meer gebeuren vrees ik. Ten alle spijt.

En dan komen we terug op de oorzaak van deze oorlog, maar daar verschillen de meningen zo extreem dat ik daar niet meer over discussieer.
Ik heb respect voor de dappere Oekrainse mannen die vechten voor hun land, maar in een uitzichtloze situatie nog steeds opgeofferd worden voor ... voor ... ? ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205064197
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:00 schreef miss_sly het volgende:
Balans betekent niet alleen maar pro-Rusland zijn. Op z'n minst zouden jullie hier het toch ook niet goed moeten vinden van Rusland dat deze zomaar een ander soeverein land binnen is gevallen, lijkt me?
Nogmaals voor alle duidelijkheid ... ik ben tegen deze oorlog ... oorlog kan nooit een manier zijn om iets op te lossen.
Maar door mijn mening (lees : mening) over de oorzaak/aanleiding van deze uitzonderlijke actie van Rusland, kan ik begrijpen (lees : begrijpen, niet goedkeuren) wat er gebeurd is. Dat het westen uiteindelijk ook gekozen heeft voor oorlog ipv diplomatie kan alleen maar betreurd worden.
En nogmaals ... ik ben niet pro-rus ... en nee ik wil niet in zo'n land wonen of overheersd worden (alhoewel ik me afvraag hoelang dat hier sowieso nog zal duren)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205064260
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Biden heeft net weer een nieuwe ronde aan zware wapens ten waarde van een miljard toegezegd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ar-oekraine-a4133608
jaja en Stoltenberg heeft gezegd dat Oekraine nog kan winnen.
Dus hopelijk hebben ze nog genoeg mannen daar om tot het laatst te vechten...en gingen ze ook niet de vrouwelijke dienstplicht invoeren ?
Gaan ze dan echt zoals in de laatste dagen van The Third Reich alle kinderen en opa's en nu zelfs vrouwen naar het front sturen ?
Zolang wij wapens en geld blijven sturen wel dus.
Nogmaals Oekraine wordt opgeofferd voor andermans strijd.
Hadden ze in het verleden zulke solidariteit opgezet, hadden we in andere werelddelen met gemak hongersnood en armoede opgelost. Maar nee, voor oorlog wordt er veel makkelijker geld vrij gemaakt blijkbaar.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205064327
Als je de oppositie niet kan overtuigen van je eigen gelijk, ban ze dan toch gewoon :Y

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_205064341
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:50 schreef Ali_boo het volgende:
Als je de oppositie niet kan overtuigen van je eigen gelijk, ban ze dan toch gewoon :Y

[ twitter ]
Zou goed passen onder russisch bestuur :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205064385
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zou goed passen onder russisch bestuur :+
Dit is niet de enige gebied waar ze overeenkomsten tonen met Rusland
Zoek eens voor de gein op hoeveel journalisten er ''verdwenen'' zijn in de afgelopen jaren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_205064421
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 06:54 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ik dacht ergens gelezen/gehoord te hebben dat het nu al 1.200.000.000 $ is dat hij krijgt,...per maand.
En extra militaire steun ... na beweringen hierboven zie ik dat toch in een ander daglicht.
Ze krijgen 40 miljard dollar steun, maar dat betalen ze per maand, iets van 1,5 miljard dollar per maand
pi_205064451
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kun je niet gewoon stoppen, en Schaamlap ook, met hem Zeurlensky noemen? Het is nogal kinderachtig, eigenlijk.

Als Rusland zich nou terugtrekt, hoeft het Oekariense leger niet meer te schieten in de hoop een Rus te raken. Dat besef je toch ook, he?
Als Duitsland Nederland binnen zou vallen, vechten we toch ook terug?
Als Rusland zich terug trekt dan wordt er een bloedbad aangericht in de Dobass, Kherson en zaproszenie regio's.

Dat besef je toch wel hoop ik?
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 11:22:15 #127
5428 crew  miss_sly
pi_205064553
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:11 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Als Rusland zich terug trekt dan wordt er een bloedbad aangericht in de Dobass, Kherson en zaproszenie regio's.

Dat besef je toch wel hoop ik?
Wij hebben daar een verschillende kijk op, jij en ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205064572
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:07 schreef BeriBeri het volgende:
Ze krijgen 40 miljard dollar steun, maar dat betalen ze per maand, iets van 1,5 miljard dollar per maand
ok dan heb ik wsl verkeerd genterpreteerd.
Dus goed gerekend is dat nog voor 26 maanden oorlogvoering , positieve instelling :)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205064637
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij hebben daar een verschillende kijk op, jij en ik.
Dus jij denkt dat ze niets gaan doen nadat ze al 8 jaar lang die Regio's aan het terroriseren zijn? Okeeeejjjj....
pi_205064664
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:33 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat ze niets gaan doen nadat ze al 8 jaar lang die Regio's aan het terroriseren zijn? Okeeeejjjj....
ze hebben zelfs betere en zwaardere wapens gekregen nu :X
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 16 juni 2022 @ 11:43:08 #131
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205064691
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:11 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Als Rusland zich terug trekt dan wordt er een bloedbad aangericht in de Dobass, Kherson en zaproszenie regio's.

Dat besef je toch wel hoop ik?
Die dappere russen voorkomen een bloedbad... door zelf een bloedbad aan te richten?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205064697
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Die dappere russen voorkomen een bloedbad... door zelf een bloedbad aan te richten?
De VS probeert oorlog op te lossen ... door nog meer wapens te sturen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205064729
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De VS probeert oorlog op te lossen ... door nog meer wapens te sturen ?
Waarom telkens dat rare wijzen naar de VS? Wat hebben users in deze reeks te schaften met de Amerikanen?

De Russen zijn op dit moment degenen die een bloedbad aanrichten in een buurland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 11:49:32 #134
5428 crew  miss_sly
pi_205064733
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:33 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dus jij denkt dat ze niets gaan doen nadat ze al 8 jaar lang die Regio's aan het terroriseren zijn? Okeeeejjjj....
Ik ben niet overtuigd van de bloedbaden van de afgelopen 8 jaar. Dat het daar niet goed liep zoals het hoort, is me duidelijk, maar of dat zo was als jij het doet voorkomen, betwijfel ik. Maar ik geef toe dat ik daar niet heel veel kennis van heb.

Maar goed, jij denkt dat de Russen goed zijn en de Oekraeners slecht. Dan zitten we gewoon op andere niveaus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205064777
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:49 schreef KoosVogels het volgende:

Waarom telkens dat rare wijzen naar de VS? Wat hebben users in deze reeks te schaften met de Amerikanen?

De Russen zijn op dit moment degenen die een bloedbad aanrichten in een buurland.
:O
ze blijven de grootste sponsor
hoe meer wapens ze sturen hoe groter het bloedbad wordt
dus ja ik vernoem ze graag in dit topic en in HOOFDLETTERS
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 11:58:23 #136
5428 crew  miss_sly
pi_205064807
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
:O
ze blijven de grootste sponsor
hoe meer wapens ze sturen hoe groter het bloedbad wordt
dus ja ik vernoem ze graag in dit topic en in HOOFDLETTERS
Als ze geen wapens sturen, dan richt Rusland een eenzijdig bloedbad aan. Dat is toch ook niet de bedoeling?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205064808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Die dappere russen voorkomen een bloedbad... door zelf een bloedbad aan te richten?
Als je je volk/afstammelingen verdedigd tegen een kwaadaardig regime zal daar idd bloed bij vloeien...
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 12:07:32 #138
414785 sirdanilot
pi_205064873
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:58 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Als je je volk/afstammelingen verdedigd tegen een kwaadaardig regime zal daar idd bloed bij vloeien...
Klopt dat doen de Oekraieners inderdaad momenteel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_205064923
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als ze geen wapens sturen, dan richt Rusland een eenzijdig bloedbad aan. Dat is toch ook niet de bedoeling?
wsl wel
Maar dan had het conflict wsl al beindigd geweest en beslecht aan de onderhandelingstafel, alleen met ettelijke duizenden vergeefse slachtoffers minder.
Ik geloof zelf niet in een overwinning op Rusland (nogmaals ik ben niet pro-rus) dus voor mij is elk slachtoffer dat nu nog valt puur zinloos ...
Wij strelen ons ego met de wapens en steun die we sturen, maar het zijn de oekrainse jongens (en russische) die sneuvelen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205065127
Nieuwe vorm van ramptoerisme ?

quote:
Luchtalarm in Kiev na aankomst van Macron, Scholz en Draghi

Kort na de aankomst van de Franse president Emmanuel Macron, de Duitse bondskanselier Olaf Scholz en de Italiaanse premier Mario Draghi is het luchtalarm in Kiev afgegaan. Ook op andere plaatsen in Oekrane weerklonk het luchtalarm.

Macron, Scholz en Draghi reisden met een speciale trein vanuit Polen naar de Oekraense hoofdstad.

Sinds medio maart trokken al talrijke staats- en regeringsleiders naar Oekrane, dat zich nu al bijna 4 maanden moet verdedigen tegen de Russische inval, maar het bezoek van vandaag is zonder twijfel het belangrijkste.

Macron, Scholz en Draghi vertegenwoordigen de drie EU-landen met de grootste bevolking en de sterkste economien. Alle drie maken ze ook deel uit van de G7, de belangrijkste industrielanden.

Ook de Roemeense president Klaus Iohannis is vandaag in Kiev aangekomen.

https://www.msn.com/nl-be(...)407b844e8e4d0468f3df
Of wordt het luchtalarm es even aangezet voor "the experience" van deze "belangrijke mensen" ? Het lijkt wel een tripje naar Disneyland om de laatste nieuwe attractie te beleven.
Ze(u)rlensky ( :P ) spreekt iedereen toe via video calls, toch vinden al deze heren het nodig eens persoonlijk ter plaatse te gaan ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205065327
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als ze geen wapens sturen, dan richt Rusland een eenzijdig bloedbad aan. Dat is toch ook niet de bedoeling?
Heb jij dan al een bloedbad gezien in de regio's die zij veroverd hebben?
Ik zie dat de Russen de boel aan het opbouwen zijn en de bevolking voedsel en medicijnen geven...

En als de Oekrainiers die wapens van ons gebruiken om de burgerbevolking te beschieten dan heb ik liever dat ze niets sturen en dat dit conflikt wordt beeindigd.

Oekraine is verloren, bestaat niet meer als zodanig en zal nooit meer hetzelfde zijn.
Schijnt nogal moeilijk te begrijpen te zijn voor sommigen hier.....
pi_205065372
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:49 schreef UncleScorp het volgende:
Nieuwe vorm van ramptoerisme ?
[..]
Of wordt het luchtalarm es even aangezet voor "the experience" van deze "belangrijke mensen" ? Het lijkt wel een tripje naar Disneyland om de laatste nieuwe attractie te beleven.
Ze(u)rlensky ( :P ) spreekt iedereen toe via video calls, toch vinden al deze heren het nodig eens persoonlijk ter plaatse te gaan ?
Luchtalarm laten afgaan om te "bewijzen" dat ze nog steeds onder vuur liggen....Oekrainische doorzichtige propaganda...
  donderdag 16 juni 2022 @ 13:59:09 #143
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205065619
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De VS probeert oorlog op te lossen ... door nog meer wapens te sturen ?
Wat heeft dat te maken met wat ik post?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:00:15 #144
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205065626
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:58 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Als je je volk/afstammelingen verdedigd tegen een kwaadaardig regime zal daar idd bloed bij vloeien...
Interessante manier om het (gericht) afslachten van burgers goed te praten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:26:24 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205065806
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 11:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
:O
ze blijven de grootste sponsor
hoe meer wapens ze sturen hoe groter het bloedbad wordt
dus ja ik vernoem ze graag in dit topic en in HOOFDLETTERS
Dus Oekrane moet maar overgeven aan Rusland en toe zien hoe hun leiders worden gexecuteerd volk word onderdrukt en weer lekker naar USSR onderdrukking gaan en kunnen fluiten naar democratie terwijl de Russen zoals we al op veel gebieden hebben gezien lekker gaan plunderen en vrouwen verkrachten...

Ja inderdaad dat is een mooie oplossing.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:28:05 #146
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205065821
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 12:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
wsl wel
Maar dan had het conflict wsl al beindigd geweest en beslecht aan de onderhandelingstafel, alleen met ettelijke duizenden vergeefse slachtoffers minder.
Ik geloof zelf niet in een overwinning op Rusland (nogmaals ik ben niet pro-rus) dus voor mij is elk slachtoffer dat nu nog valt puur zinloos ...
Wij strelen ons ego met de wapens en steun die we sturen, maar het zijn de oekrainse jongens (en russische) die sneuvelen.
Eh nee als dat al beslecht was dan had Rusland gewoon verder moeten praten en geen tanks en geschut en duizenden manschappen de grens over sturen..

Als men wil praten die je dat gewoon niet!!!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205065826
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Interessante manier om het (gericht) afslachten van burgers goed te praten.
Ultieme nonsens.
Maar dat is allang al bewezen door de vele ooggetuigen verslagen...
pi_205065834
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:28 schreef theguyver het volgende:

[..]
Eh nee als dat al beslecht was dan had Rusland gewoon verder moeten praten en geen tanks en geschut en duizenden manschappen de grens over sturen..

Als men wil praten die je dat gewoon niet!!!
Praten als je landgenoten worden afgeslacht in de Donbass??
De Russen hebben talloze keren proberen te praten en elke keer werd alles weg gewimpeld.
En nu de poppen aan het dansen zijn wordt er door de Oekrainiers en het Westen gehuild over het verloop?
pi_205065859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:26 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus Oekrane moet maar overgeven aan Rusland en toe zien hoe hun leiders worden gexecuteerd volk word onderdrukt en weer lekker naar USSR onderdrukking gaan en kunnen fluiten naar democratie terwijl de Russen zoals we al op veel gebieden hebben gezien lekker gaan plunderen en vrouwen verkrachten...

Ja inderdaad dat is een mooie oplossing.
En gaat het nu anders aflopen denk je, na al die duizenden gesneuvelden, wiens dood uiteindelijk niets veranderd heeft aan de afloop ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205065868
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:28 schreef theguyver het volgende:

Eh nee als dat al beslecht was dan had Rusland gewoon verder moeten praten en geen tanks en geschut en duizenden manschappen de grens over sturen..

Als men wil praten die je dat gewoon niet!!!
Het vullen van de emmer heeft jarenlang geduurd. De druppel die doet overlopen slechts 1 sec
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:52:28 #151
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205065948
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Het vullen van de emmer heeft jarenlang geduurd. De druppel die doet overlopen slechts 1 sec
Welke druppel was dat de olympische spelen?
Er was maanden voor die tijd 0,0 aanleiding voor.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:54:16 #152
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205065967
Men wou bij de NATO omdat Rusland dreigde met een aanval.
En wat doet Rusland exact dat gene waarom ze bij NATO willen.

Plus dubbel tegenslag voor Rusland is dat nu ook 2 andere landen daardoor zich aanmelden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205066028
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:54 schreef theguyver het volgende:
Men wou bij de NATO omdat Rusland dreigde met een aanval.
En wat doet Rusland exact dat gene waarom ze bij NATO willen.

Plus dubbel tegenslag voor Rusland is dat nu ook 2 andere landen daardoor zich aanmelden.
Ik discussieer niet meer over de aanleiding van de oorlog
Jij vindt A , ik vind B en er is geen C

En ja NATO ... juichen hoe sterke band we allemaal smeden ... op korte termijn zeer leuk.
Ik wil nog zien wat er gebeurt als landen stilaan in crisis, energie- en/of voedseltekorten komen door onze samenhang tegen Rusland.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205066031
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:52 schreef theguyver het volgende:

[..]
Welke druppel was dat de olympische spelen?
Er was maanden voor die tijd 0,0 aanleiding voor.
Voila, je blijft lullen over die ene druppel ... de volle emmer doet er niet eens toe
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 16 juni 2022 @ 15:25:28 #155
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205066146
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 13:17 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Heb jij dan al een bloedbad gezien in de regio's die zij veroverd hebben?
Die was moeilijk te missen in het nieuws ja.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205066164
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Die was moeilijk te missen in het nieuws ja.
welk propagandanieuws bedoel je juist ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 16 juni 2022 @ 15:32:45 #157
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205066187
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
welk propagandanieuws bedoel je juist ?
Lading dode mensen op straat, flatgebouwen die beschoten werden etc.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205066272
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Lading dode mensen op straat, flatgebouwen die beschoten werden etc.
ondertussen ook al oekrainse beschieting vaneen materniteit in Donetsk

Zoals een user hier reeds opmerkte : ik snap dat er doden en gewonden vallen als je met elkaar gaat vechten ja

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 16-06-2022 15:54:21 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205066549
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Lading dode mensen op straat, flatgebouwen die beschoten werden etc.
Ja dat gebeurt er als je Azov nazi's loslaat op een bevolking...
pi_205066629
Nieuw en modern Oekraens leger krijgt Navo-compatibele uitrusting
De Navo gaat Oekrane ook op langere termijn helpen met de modernisering van zijn strijdkrachten en militair materieel, dat compatibel zal zijn met dat van de Navo-lidstaten. Concrete besluiten daarover vallen over twee weken op een Navo-top in Madrid.
https://www.ad.nl/buitenl(...)uitrusting~a8ec2cd7/

Als ik de Russen goed begrepen heb, dan zullen dit soort uitspraken er toe leiden dat er nog meer Oekrainisch grondgebied veroverd zal worden tot er vrijwel niets meer van over is.

Wat een ongelofelijk randdebielen lopen er rond bij de NAVO.
Die gaan dus een land, wat niet eens NAVO lid is, volgooien met wapens en (wederom) trainen zodat ze de Oekrainiers in staat stellen om (in de toekomst) tot de aanval over te gaan. 8)7 8)7 8)7
Het zogenaamde "baby met scheermes" effect.
  donderdag 16 juni 2022 @ 17:00:00 #161
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205066812
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
ondertussen ook al oekrainse beschieting vaneen materniteit in Donetsk

Zoals een user hier reeds opmerkte : ik snap dat er doden en gewonden vallen als je met elkaar gaat vechten ja
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:24 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja dat gebeurt er als je Azov nazi's loslaat op een bevolking...
Er zijn niet genoeg facepalms in de wereld...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 16 juni 2022 @ 17:22:52 #162
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205066993
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 15:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ik discussieer niet meer over de aanleiding van de oorlog
Jij vindt A , ik vind B en er is geen C

En ja NATO ... juichen hoe sterke band we allemaal smeden ... op korte termijn zeer leuk.
Ik wil nog zien wat er gebeurt als landen stilaan in crisis, energie- en/of voedseltekorten komen door onze samenhang tegen Rusland.
Als je met tanks en materiaal de grens overschrijdt is besluit allang genomen dat er niet te praten valt.

Nu Rusland eindelijk een strategie te pakken heeft wat wel effectief is valt er al helemaal niet meer mee te praten..

De reden waarom Rusland we wou praten in begin was omdat ze nogal klop kregen in noorden en Kiev..

Nu boekt men mondjesmaat winst dus valt er gewoon niet meer mee te communiceren..

Er zijn er al meer die poging gedaan hebben, en het resultaat is dat men er toch geen hol van aan trekt..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205067301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 17:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
[..]
Er zijn niet genoeg facepalms in de wereld...
Ja joh ... jouw leefwereldje waarin alles lekker voor gekleurd wordt in enkel zwart en wit lijkt heerlijk toch
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 16 juni 2022 @ 18:09:20 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205067322
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:35 schreef Schaamlap het volgende:
Nieuw en modern Oekraens leger krijgt Navo-compatibele uitrusting
De Navo gaat Oekrane ook op langere termijn helpen met de modernisering van zijn strijdkrachten en militair materieel, dat compatibel zal zijn met dat van de Navo-lidstaten. Concrete besluiten daarover vallen over twee weken op een Navo-top in Madrid.
https://www.ad.nl/buitenl(...)uitrusting~a8ec2cd7/

Als ik de Russen goed begrepen heb, dan zullen dit soort uitspraken er toe leiden dat er nog meer Oekrainisch grondgebied veroverd zal worden tot er vrijwel niets meer van over is.

Wat een ongelofelijk randdebielen lopen er rond bij de NAVO.
Die gaan dus een land, wat niet eens NAVO lid is, volgooien met wapens en (wederom) trainen zodat ze de Oekrainiers in staat stellen om (in de toekomst) tot de aanval over te gaan. 8)7 8)7 8)7
Het zogenaamde "baby met scheermes" effect.
Oef zuur nieuws voor Rusland dus zo te horen..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205067382
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:09 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oef zuur nieuws voor Rusland dus zo te horen..
Nee voor de Oekraine want nu zullen de Russen hoogstwaarschijnlijk doorgaan...
pi_205067428
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:09 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oef zuur nieuws voor Rusland dus zo te horen..
Ja top nieuws voor de navo ... kunnen ze tegen die tijd een 2e generatie oekrainse jongens opofferen.
Topdeal toch !
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 16 juni 2022 @ 18:30:34 #167
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205067520
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja joh ... jouw leefwereldje waarin alles lekker voor gekleurd wordt in enkel zwart en wit lijkt heerlijk toch
Jij hebt die beelden ook gezien toch?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205067549
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:30 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Jij hebt die beelden ook gezien toch?
die beelden van beschoten appartement door Rusland vergelijk ik nu met beelden van oekrainse materniteit beschoten door Oekrains leger. Beiden erg ja
Die beelden van burgers in Bucha ... ben ik niet van overtuigd wiens propaganda het is dus laat ik open
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 16 juni 2022 @ 18:41:17 #169
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_205067574
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:36 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
die beelden van beschoten appartement door Rusland vergelijk ik nu met beelden van oekrainse materniteit beschoten door Oekrains leger. Beiden erg ja
Die beelden van burgers in Bucha ... ben ik niet van overtuigd wiens propaganda het is dus laat ik open
Waarom dan die afleiding met andere zaken, als je donders goed weet waar het over gaat? :? Beetje vreemde bias.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_205067847
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:41 schreef ATuin-hek het volgende:
Waarom dan die afleiding met andere zaken, als je donders goed weet waar het over gaat? :? Beetje vreemde bias.
En ik snap niet waarom jij altijd moeite heb met mijn posts :?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205067917
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 16:35 schreef Schaamlap het volgende:
Nieuw en modern Oekraens leger krijgt Navo-compatibele uitrusting
De Navo gaat Oekrane ook op langere termijn helpen met de modernisering van zijn strijdkrachten en militair materieel, dat compatibel zal zijn met dat van de Navo-lidstaten. Concrete besluiten daarover vallen over twee weken op een Navo-top in Madrid.
https://www.ad.nl/buitenl(...)uitrusting~a8ec2cd7/

Als ik de Russen goed begrepen heb, dan zullen dit soort uitspraken er toe leiden dat er nog meer Oekrainisch grondgebied veroverd zal worden tot er vrijwel niets meer van over is.

Wat een ongelofelijk randdebielen lopen er rond bij de NAVO.
Die gaan dus een land, wat niet eens NAVO lid is, volgooien met wapens en (wederom) trainen zodat ze de Oekrainiers in staat stellen om (in de toekomst) tot de aanval over te gaan. 8)7 8)7 8)7
Het zogenaamde "baby met scheermes" effect.
best wel grappig/triest dat de NAVO er van blijft dromen om de oorlog in oekraine gewoon te blijven laten voortduren. Houden ze er ook rekening mee dat er nog altijd soldaten nodig zijn om die wapens te hanteren ?
Of gaan ze tegen dan eindelijk zelf troepen sturen en eindelijk hun WW3 ontketenen ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205069532
De Tweede Kamer wil dat we zo snel mogelijk alle mogelijke wapens gaan sturen naar Oekrane en ze gaan ook de andere Europese landen oproepen om hetzelfde te doen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-oekraine-a4133751
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205069632
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 21:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Tweede Kamer wil dat we zo snel mogelijk alle mogelijke wapens gaan sturen naar Oekrane en ze gaan ook de andere Europese landen oproepen om hetzelfde te doen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-oekraine-a4133751
jaaaa nog meer oorlog *O*

En als alle mogelijke wapens in europa gestuurd zijn
en er schiet geen enkele oekrainer meer over
rolt Putin zo europa binnen
-O-
wie zit er hier eigenlijk aan de top
:?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205070536
Wow hier gaan ze de oorlog wel mee winnen hoor:

Zes houwitsers
President Macron heeft bij zijn bezoek aan Oekrane beloofd dat Frankrijk nog eens zes houwitsers aan het Oekraense leger zal leveren, boven op de twaalf die al eerder zijn geleverd
  donderdag 16 juni 2022 @ 22:55:48 #175
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205070595
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:15 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Nee voor de Oekraine want nu zullen de Russen hoogstwaarschijnlijk doorgaan...
Oh waren ze van plan te stoppen nu ze terrein winst boeken?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja top nieuws voor de navo ... kunnen ze tegen die tijd een 2e generatie oekrainse jongens opofferen.
Topdeal toch !
Dus slaaf worden van Poetin regime is beter?
Neem aan dat jij dat ook zou doen?
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 21:25 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
jaaaa nog meer oorlog *O*

En als alle mogelijke wapens in europa gestuurd zijn
en er schiet geen enkele oekrainer meer over
rolt Putin zo europa binnen
-O-
wie zit er hier eigenlijk aan de top
:?
Reden waarom Europa bijvoorbeeld Russische materiaal en simpel te gebruiken wapens stuurt is omdat Oekraners daarmee overweg kunnen als de VS bijvoorbeeld Abrahams of hun vliegtuigen zou sturen hebben ze er weinig aan want je moet natuurlijk wel weten hoe die dingen werken..

Probleem is wat jij schijnbaar nog niet snapt is dat ze gewoon weinig keuze hebben Oekrane heeft niet gevraagd om een oorlog het land werd gewoon binnen gevallen omdat Rusland dat wil..

Nu krijgen ze wapens om terug te vechten hadden wij die optie maar gehad in ww2.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 16 juni 2022 @ 22:57:06 #176
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205070605
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 22:49 schreef BeriBeri het volgende:
Wow hier gaan ze de oorlog wel mee winnen hoor:

Zes houwitsers
President Macron heeft bij zijn bezoek aan Oekrane beloofd dat Frankrijk nog eens zes houwitsers aan het Oekraense leger zal leveren, boven op de twaalf die al eerder zijn geleverd
Dat zijn er 18 meer als wat menig land berhaupt in hun wapen arsenaal heeft.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205071320
twitter
pi_205071674

Wow... zelfs Scott Ritter heeft eerbied voor de Oekrainische soldaten (niet de nazi's en de Huurlingen) maar het is een verloren strijd.
pi_205072165
Zelensky spreekt als hologram zeven techbeurzen tegelijk toe

De Oekraense president Volodymyr Zelensky heeft donderdag zeven congressen tegelijk toegesproken. Dat deed hij als hologram, geprojecteerd op het podium van verschillende techbeurzen. Hij vraagt techondernemers om dringend te investeren in zijn land. In totaal hoorden ongeveer 200.000 mensen zijn boodschap.

:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:00:28 #180
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205072950
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:35 schreef Schaamlap het volgende:

Wow... zelfs Scott Ritter heeft eerbied voor de Oekrainische soldaten (niet de nazi's en de Huurlingen) maar het is een verloren strijd.
Als de strijd verloren was had Rusland lang niet zoveel moeite gehad.

Het is pas afgelopen als de strijd is gestreden juich niet te vroeg.

Ze hebben gebied veroverd maar zoals je zelf al merkt is de weerstand groot en dit kan nog lang duren met duizenden en duizenden slachtoffers aan beide kanten.

En wat wint Rusland?
Ze kunnen al streep zetten door veel doelen zie bijvoorbeeld de post van unclescorp hierboven.

In tegenstelling tot Poetin laat zelensky van zich horen en support vergaren, en waar zit Poetin veilig in zijn bunker..

Rusland kan beter de strijd staken want men wint er niks mee.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 17:42:58 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205075827
Die kan lekker babbelen ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 18:13:18 #183
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205079961
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:35 schreef UncleScorp het volgende:
Zelensky spreekt als hologram zeven techbeurzen tegelijk toe

De Oekraense president Volodymyr Zelensky heeft donderdag zeven congressen tegelijk toegesproken. Dat deed hij als hologram, geprojecteerd op het podium van verschillende techbeurzen. Hij vraagt techondernemers om dringend te investeren in zijn land. In totaal hoorden ongeveer 200.000 mensen zijn boodschap.
[ afbeelding ]
:+
Wat een droevig media circus voor een meervoudig miljonair die al opgegeven is... 8)7 :+
pi_205080122
Teweinig positieve noten in dit topic...

quote:
De Europese Commissie heeft vrijdag aanbevolen dat de Oekrane en Moldavi kandidaat-lidmaatschap van de Europese Unie krijgen.
Rusland laat weten dat het daar geen bezwaar tegen heeft. “Het is geen militair blok. Het is het recht van elk land om zich aan te sluiten bij economische unies”, aldus de Russische president Poetin vrijdag tijdens een toespraak op het jaarlijkse economische forum van Rusland in Sint-Petersburg.
wat eigenlijk betekent dat ...
***

Deze vind ik nog af te wachten...
Te vergelijken met het krijgen van de overwinning songfestival ...verdiend of uit sympathie ?
quote:

Zelensky: "Oekrane zal waardevol lid van EU zijn"


De Oekraense president Volodymyr Zelensky heeft vrijdag gezegd dat de toetreding van zijn land tot de Europese Unie een aanwinst zou zijn voor het economische blok.

"Onze toenadering tot de Europese Unie is niet alleen positief voor ons", zij hij vrijdagavond tijdens een speech via videoverbinding. "Dit is de grootste bijdrage aan de toekomst van Europa in vele jaren."
En
quote:
Amerikaanse droneverkoop aan Oekrane mogelijk op losse schroeven

Een plan van de Amerikaanse regering om vier grote drones aan Oekrane te leveren die bewapend kunnen worden met raketten, staat volgens ingewijden op losse schroeven. Binnen het Pentagon zouden er zorgen zijn dat de geavanceerde apparatuur in Russische handen zou kunnen vallen.

Het gaat om vier MQ-1C Gray Eagle-drones. Het plan om die aan Oekrane te verkopen zou eerder al zijn goedgekeurd door het Witte huis, meldde persbureau Reuters.
Zoiets weet je toch op voorhand?

En naeve ik die dacht dat ze de wapens kregen ... ze (him who’s name we dont speak) krijgen dus geld waarmee ze de US wapens kunnen kopen ...
Zo krijgt natuurlijk het US Industrieel Militair Complex haar gewenste inkomsten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205080153
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 07:17 schreef Schaamlap het volgende:
Wat een droevig media circus voor een meervoudig miljonair die al opgegeven is... 8)7 :+
Net zoals altijd worden bij “vervelende, ongepaste, compromitterende beweringen” de heilige fact-checkers ingeschakeld.
:+

https://dpa-factchecking.com/netherlands/220425-99-33070/

Na een fact check artikel is natuurlijk alles automatisch fakenews, maar voor wie het interesseert

quote:
Panama Papers onthullen internationale geldstromen rondom president van de Oekrane Zelensky

hoe kan het zijn dat iemand van 44 jaar oud met een achtergrond als danser, zanger, showmaster en cabaretier, een dergelijk vermogen heeft? En wel op basis van eerlijk verdiend inkomen? Een en ander voedt geruchten over onverkwikkelijke zaken.
Oordeelt u zelf op basis van de volgende video die de financile relaties en geldstromen van Zelensky in kaart brengt.


De video is van Slidstvo.Info, een team van onafhankelijke onderzoeksjournalisten dat onderzoek doet naar corruptie bij de Oekraense overheid. Daarbij wordt samengewerkt met internationale journalisten

https://eucalyptischgenoo(...)e-oekraine-zelensky/


[ Bericht 22% gewijzigd door UncleScorp op 18-06-2022 08:43:16 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 09:01:03 #187
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205080300
En niks over Poetin?
Men vermoed zelfs dat hij rijkste mens op aarde is, er is namelijk weinig boekhouding bekend, wel dat hij als president 150k per jaar binnen harkt en heel veel aandelen in alle energieleveranciers heeft van olie en gas.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205080350
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 09:01 schreef theguyver het volgende:
En niks over Poetin?
Men vermoed zelfs dat hij rijkste mens op aarde is, er is namelijk weinig boekhouding bekend, wel dat hij als president 150k per jaar binnen harkt en heel veel aandelen in alle energieleveranciers heeft van olie en gas.
Hij is geen komische acteur die tot voor kort met zijn lul stond te zwaaien
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 09:28:14 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205080442
Lekker belangrijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 09:32:31 #190
5428 crew  miss_sly
pi_205080475
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 09:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hij is geen komische acteur die tot voor kort met zijn lul stond te zwaaien
:+
Hij zwaaide niet echt met zijn lul he, dat weet je? :P

Maar inderdaad, hij verdiende meer dan goed geld met zijn vorige carrire. Poetin verrijkt zich al decennia juist als leider van zijn land over de rug van zijn arme bevolking en is daarom stinkend rijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 18 juni 2022 @ 09:46:39 #191
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205080576
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 09:12 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Hij is geen komische acteur die tot voor kort met zijn lul stond te zwaaien
:+
Dus je kan zeggen dat hij het dus erg goed doet.
Hij heeft de EU en VS aan zijn hand.
Kijk, dan doe je het goed als politicus.

Kan Trump nog wat van leren.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205080627
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 09:28 schreef sp3c het volgende:
Lekker belangrijk
Ja idd ... boeit me weinig.
We zullen zien hoelang hij er van zal kunnen genieten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205080647
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 09:46 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus je kan zeggen dat hij het dus erg goed doet.
Hij heeft de EU en VS aan zijn hand.
Kijk, dan doe je het goed als politicus.

Kan Trump nog wat van leren.
Kleine nuance ... hij hangt met touwtjes aan de hand van ...
Blijft een acteur die zijn rolletje mag spelen, en er wsl (blijkbaar) goed voor gecompenseerd wordt ...

En waarom je nou weer Trump aanhaalt :?
Nu jullie eeeeeiiiiiindelijk kunnen pochen met een opvolger van hem, blijjjjjjjjven jullie maar over hem bezig... beetje obsessief aan ‘t worden...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205080674
Iemand al een deftige integrale simultane vertaling van Putins laatste speech tegen gekomen ?
Post pls
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 10:07:32 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205080681
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 09:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja idd ... boeit me weinig.
We zullen zien hoelang hij er van zal kunnen genieten.
Geloof niet dat er veel te genieten is voor de man atm, Putin ook niet trouwens

Kan me niet voorstellen dat beide heren goed slapen atm
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 10:10:52 #196
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205080696
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Kleine nuance ... hij hangt met touwtjes aan de hand van ...
Blijft een acteur die zijn rolletje mag spelen, en er wsl (blijkbaar) goed voor gecompenseerd wordt ...

En waarom je nou weer Trump aanhaalt :?
Nu jullie eeeeeiiiiiindelijk kunnen pochen met een opvolger van hem, blijjjjjjjjven jullie maar over hem bezig... beetje obsessief aan ‘t worden...
Nah ik haal gewoon een voormalig president aan.
Niet dat de huidige zoveel beter is.

Maar je kan mooi lullen over de lul van zelensky, Ronald Reagan was ook acteur en deed ook niet verkeerd.

Maar misschien helpt het meer om aan te tonen dat zelensky een nazi is..

Ik moet geregeld hier aan horen dat dit de reden van de oorlog is en niet zijn bankrekening.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205080716
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geloof niet dat er veel te genieten is voor de man atm, Putin ook niet trouwens

Kan me niet voorstellen dat beide heren goed slapen atm
Mja volgens Kees de Kort Putin wel ...
Vanaf 20:00 ongeveer kort stukje
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 10:17:47 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205080737
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mja volgens Kees de Kort Putin wel ...
Vanaf 20:00 ongeveer kort stukje
Geen idee wie Kees de Kort is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 10:18:48 #199
5428 crew  miss_sly
pi_205080747
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Kleine nuance ... hij hangt met touwtjes aan de hand van ...
Blijft een acteur die zijn rolletje mag spelen, en er wsl (blijkbaar) goed voor gecompenseerd wordt ...


Zelensky is rijk geworden voor hij president werd, h. Nou zal president zijn in geen enkel land windeieren leggen, maar hij was al rijk door zijn eerdere carrire.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 10:19:22 #200
5428 crew  miss_sly
pi_205080754
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Laten we maar ontopic blijven. :D
Volgende maand 30 jaar getrouwd btw. :+
Ik pas bijna 17.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205080788
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nah ik haal gewoon een voormalig president aan.
Niet dat de huidige zoveel beter is.

Maar je kan mooi lullen over de lul van zelensky, Ronald Reagan was ook acteur en deed ook niet verkeerd.

Maar misschien helpt het meer om aan te tonen dat zelensky een nazi is..

Ik moet geregeld hier aan horen dat dit de reden van de oorlog is en niet zijn bankrekening.
Ik heb Reagan nog geweten en vooral Spitting Image was leuk samen met the Iron Lady.
Maar toen boeide VS politiek mij niet echt

Even oftopic alweer
quote:
Maar iedere evaluatie van president Reagan moet ook vaststellen dat hij mede heeft bijgedragen aan de corrumpering en simplificatie van de Amerikaanse publieke sfeer. Hij presideerde over de diepste recessie sinds de jaren dertig, tot collega Republikein Bush de Jongere daar overheen kwam. Zijn economisch beleid, door de scrupuleloze oudere Bush terecht “voodoo politics” genoemd voordat hij hielenlikkend het vice presidentschap accepteerde, was soms stupide, soms contraproductief en uiteindelijk behoorlijk traditioneel.

Zijn beleid om de Russen uit Afghanistan te verjagen, legde de basis voor wat later zou volgen en waar we nu nog mee worstelen.
Maar belangrijker nog is vast te stellen dat het uit de rails lopen van de nationale veiligheidsstaat onder Reagan is begonnen. Ik zeg onder Reagan, niet door Reagan want hij was er zelf nauwelijks bij. Ik negeer hier maar even de tienduizenden doden en de terreur die zijn simplistische Midden Amerika beleid opleverde in Nicaragua, Honduras en El Salvador. Zijn steun voor slachters in Angola en Mozambique, allemaal onder de vlag van anti-communisme.
...
https://www.bnnvara.nl/jo(...)verschatte-president
Maar goed we gaan niet elke VS president verder ontleden...

En btw ... iedereen wil Putin weg (of liever dood wsl) ... maar wat krijgen we na hem mss zelfs nog erger ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205080795
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen idee wie Kees de Kort is
Als belg zijnde ik nog veel minder :')

Blijkbaar NL econoom ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 10:27:20 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205080806
Als Poetin dood gaat schuift de partij gewoon een jongere versie naar voren

Geloof niet dat er wat zou veranderen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205080809
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik pas bijna 17.
Bewonderenswaardig naar huidige maatstaf :Y)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 10:28:48 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205080819
Schien kunnen ze het als excuus gebruiken om deze mislukte operatie te stoppen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205080879
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:10 schreef theguyver het volgende:

Maar misschien helpt het meer om aan te tonen dat zelensky een nazi is.

Ik moet geregeld hier aan horen dat dit de reden van de oorlog is en niet zijn bankrekening.
Mja ze hadden idd makkelijker kunnen zeggen dat er WMD’s lagen. :D
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 10:51:09 #207
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205080973
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mja ze hadden idd makkelijker kunnen zeggen dat er WMD’s lagen. :D
Die liggen nu in Rusland.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 10:51:43 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205080978
Dat geloofde ook echt helemaal niemand idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205081022
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Die liggen nu in Rusland.
Nogal een geluk.
Zelensky zou niet twijfelen

Maar er liggen naar tschijnt wel 100en kilos materiaal om nucleaire wapens te maken in Zaraposja. En dan zijn uitspraak in feb22 dat oekraine terug nucleaire wapens zou moeten hebben...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:04:25 #210
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205081050
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Nogal een geluk.
Zelensky zou niet twijfelen


Maar er liggen naar tschijnt wel 100en kilos materiaal om nucleaire wapens te maken in Zaraposja. En dan zijn uitspraak in feb22 dat oekraine terug nucleaire wapens zou moeten hebben...
Rusland zou niet eens geprobeerd hebben binnen te vallen.
Anders had men de VS ook wel binnen gevallen daar zitten wel meer nazi's.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205081078
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:51 schreef sp3c het volgende:
Dat geloofde ook echt helemaal niemand idd
De Irakoorlog was een door de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in maart 2003 ingezette oorlog tegen en in Irak, waarbij ook andere landen, waaronder Nederland, troepen leverden.

Bomaanslagen en ontvoeringen zijn aan de orde van de dag. Geschat wordt dat er tussen 2003 en eind 2006 meer dan 600.000 mensen zijn omgekomen en 900.000 Irakezen hun land zijn ontvlucht. In 2011 verlaten de laatste Amerikaanse troepen het land, maar er is geen vrede in Irak.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205081140
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:04 schreef theguyver het volgende:
Rusland zou niet eens geprobeerd hebben binnen te vallen.
Anders had men de VS ook wel binnen gevallen daar zitten wel meer nazi's.
Bwa de VS doet/mag dat toch ook ?
Vereist wel andere militaire aanpak.

En je :O herhaling van nazis en VS ... als oekraine massa materiaal voor nucleaire wapens liggen heeft, en zegt dat ze nucleaire wapens, dan moet de VS -volgens haar eigen principes- daar ook binnen vallen.
Maar dat doen/deden ze niet want deze keer past het in hun kraam.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:24:34 #213
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205081161
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Bwa de VS doet/mag dat toch ook ?
Vereist wel andere militaire aanpak.

En je :O herhaling van nazis en VS ... als oekraine massa materiaal voor nucleaire wapens liggen heeft, en zegt dat ze nucleaire wapens, dan moet de VS -volgens haar eigen principes- daar ook binnen vallen.
Maar dat doen/deden ze niet want deze keer past het in hun kraam.
Irak heeft ze dan ook daadwerkelijk gebruikt, daarvoor werd Saddam opgeknoopt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205081176
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:24 schreef theguyver het volgende:
Irak heeft ze dan ook daadwerkelijk gebruikt, daarvoor werd Saddam opgeknoopt.
Actie van de VS & C met 600.000 doden tot gevolg.
We kunnen hier nog ff ...

Ach komt steeds op zelfde neer ... al wat de VS doet wordt stilzwijgend goedgekeurd.
Het worden nog spannende jaren voor de VS vermoed ik
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:37:52 #215
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205081244
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Actie van de VS & C met 600.000 doden tot gevolg.
We kunnen hier nog ff ...

Ach komt steeds op zelfde neer ... al wat de VS doet wordt stilzwijgend goedgekeurd.
Het worden nog spannende jaren voor de VS vermoed ik
Leuk maar gaat hier niet over de VS, ik ben vriend verloren in Afghanistan, oorlog is sowieso fucked up, of nu de VS of Rusland start..

De oorlog werd door veel landen ook zwaar afgekeurd bijvoorbeeld door Duitsland en Frankrijk 2 grote vriendjes van de VS.

Bizar dat men hier nou elke keer over begint...

Van maar de VS mocht dat ook...
Wat is dat nu voor gejammer man..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205081307
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:37 schreef theguyver het volgende:
De oorlog werd door veel landen ook zwaar afgekeurd bijvoorbeeld door Duitsland en Frankrijk 2 grote vriendjes van de VS.
En welke sancties werden er ingevoerd tegen de VS?
Of hebben we even ostentatief met het hoofdje geknikt? :N

600.000 doden is idd zware afkeuring
quote:
Bizar dat men hier nou elke keer over begint...

Van maar de VS mocht dat ook...
Wat is dat nu voor gejammer man..
Sja bekt gewoon lekker na die VS journalist die die russische woordvoerster effe op haar plek wou zetten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 11:53:08 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205081315
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De Irakoorlog was een door de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in maart 2003 ingezette oorlog tegen en in Irak, waarbij ook andere landen, waaronder Nederland, troepen leverden.

Bomaanslagen en ontvoeringen zijn aan de orde van de dag. Geschat wordt dat er tussen 2003 en eind 2006 meer dan 600.000 mensen zijn omgekomen en 900.000 Irakezen hun land zijn ontvlucht. In 2011 verlaten de laatste Amerikaanse troepen het land, maar er is geen vrede in Irak.

heb je een link naar het bronartikel?

Nederland leverde geen troepen voor de oorlog tegen Irak maar voor SFIR waar een VN Veiligheidsraad resolutie voor was

Bovendien sluit het een het ander niet uit natuurlijk, je kunt daar prima aan meedoen zonder dat WMD verhaal te geloven

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 18-06-2022 11:58:29 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205081329
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
heb je een link naar het bronartikel?
Gewoon gegoogled

“oorlog irak welke landen”. ... 1e resultaat
quote:
Bovendien sluit het een het ander niet uit natuurlijk, je kunt daar pra aan meedoen zonder dat WMD verhaal te geloven
Gewoon voor de fun dan ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 11:58:01 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205081335
Nee omdat de VN daarom vroeg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205081361
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:58 schreef sp3c het volgende:
Nee omdat de VN daarom vroeg
We staan niet echt achter jullie motivatie maar we doen wel even mee om een land naar de klote te helpen met zoveel doden tot gevolg.
Men zou nog begrip kunnen krijgen voor de huidige oorlog. :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 12:04:47 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205081375
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
We staan niet echt achter jullie motivatie maar we doen wel even mee om een land naar de klote te helpen met zoveel doden tot gevolg.
Men zou nog begrip kunnen krijgen voor de huidige oorlog. :+
Ok
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:09:42 #222
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205081407
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En welke sancties werden er ingevoerd tegen de VS?
Of hebben we even ostentatief met het hoofdje geknikt? :N

600.000 doden is idd zware afkeuring
[..]
Sja bekt gewoon lekker na die VS journalist die die russische woordvoerster effe op haar plek wou zetten.
Geen, maar de reden was ook anders.
Is ook een topic over.
Topicreeks: De 9/11 topicreeks

Dus nu weer terug over Oekrane en Rusland als je over de VS oorlogen faalhaas acties wil hebben is dat een mooi plekje..

Ow en is niet zoiets dat een oorlog gratis is, de VS heeft nog steeds financile issues door die langdurig slepende oorlogen, dat helpt meer dan de kaas toevoer stopzetten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205081511
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:06 schreef UncleScorp het volgende:
Iemand al een deftige integrale simultane vertaling van Putins laatste speech tegen gekomen ?
Post pls
@Ali_boo ?
:*
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:32:43 #224
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205081529
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Gewoon gegoogled

“oorlog irak welke landen”. ... 1e resultaat
[..]
Gewoon voor de fun dan ?
Er zijn mensen die gek genoeg zijn.
Zie nu Oekrane waarbij tig vrijwilligers naar toe zijn gegaan.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 12:42:16 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205081582
Of je vond het gewoon belangrijk dat het gebeurt?

Hier is gewoon een VN resolutie voor (1483)

Dus dat is niet meer of minder 'fun' dan Libanon, Bosni of Liberia om maar wat te noemen

Het is een hele slechte vergelijking wat Nederland betreft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205081690
quote:
88s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:42 schreef sp3c het volgende:
Of je vond het gewoon belangrijk dat het gebeurt?
Zou dus bijv geen probleem zijn mocht een ander land Rusland helpen om oekraine te bombarderen?
quote:
Het is een hele slechte vergelijking wat Nederland betreft
Als belg boeit NL me niet ... blame google
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 12:58:11 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205081718
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zou dus bijv geen probleem zijn mocht een ander land Rusland helpen om oekraine te bombarderen?
Is er een Veiligheidsraad resolutie die lidstaten vraagt mee te doen en waar oa Amerika en Rusland mee in hebben gestemd?

Zo ja dan nee
quote:
[..]
Als belg boeit NL me niet ... blame google
Hey jij begint erover

Of het je zelf wat kan boeien lijkt me niet heel relevant, wat je zei klopt iig niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205081796
quote:
Kiev wil de vredesonderhandelingen met Moskou pas eind augustus hervatten, zei de Oekraense hoofdonderhandelaar David Aratsjamia zaterdag tegen de Amerikaanse omroep Voice of America. Volgens Aratsjamia zal Oekrane voor die tijd tegenaanvallen op de Russen uitvoeren, waardoor het land een betere onderhandelingspositie zal hebben. ,,Ik denk dat we een operatie zullen uitvoeren met tegenaanvallen op verschillende plaatsen", zei de hoofdonderhandelaar, zonder details te geven.
https://www.ad.nl/buitenl(...)egenaanval~ab65a7ae/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205081809
quote:
88s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:58 schreef sp3c het volgende:

Of het je zelf wat kan boeien lijkt me niet heel relevant, wat je google zei klopt iig niet


[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 18-06-2022 13:45:12 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205082043
quote:
En dan stelt Moskou de onderhandelingen uit tot in oktober tot ze alles van die tegenaanvallen ongedaan gemaakt hebben.
Terug naar af maar + x.ooo’en (tevergeefse) doden
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205082832
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En dan stelt Moskou de onderhandelingen uit tot in oktober tot ze alles van die tegenaanvallen ongedaan gemaakt hebben.
Terug naar af maar + x.ooo’en (tevergeefse) doden
In augustus komt Zelensky met de tegenaanval. Tegen die tijd zijn de Westerse wunderwaffens ook inzetbaar.
Na augustus heeft Oekrane de tijd mee. Als er dan nog net zoveel steun is kunnen zij makkelijker kwalitatief goede wapens aanvullen dan Rusland. Als Rusland zich blijft concentreren op een klein gebied dan zal het vast de komende tijd nog wat successen behalen, waaronder Sjevjerodonetsk. Maar de enige manier waarop Rusland ook land in hun bezit kan blijven houden is door er heel veel slagkracht in te investeren en zodra ze hun aandacht ergens anders op richten dreigt het gevaar dat Oekrane het weer terug pakt. Dat zien we nu met de regio rond Charkov.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205082858
Klein rekensommetje ...
Tot eind augustus = 74 dagen x 250 doden per dag gemiddeld = 18500 doden
Rusland stelt onderhandelingen ook uit tot posities terug heroverd zijn
74 dagen x 250 doden per dag = 18500 doden
18500 + 18500 = 37.000 doden

Go Aratsjamia :{
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 17:07:00 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205083385
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:11 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nee jij plaatste die post en wil geen linkje geven dus voor zover ik het weet zit jij fout
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205083415
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 17:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee jij plaatste die post en wil geen linkje geven dus voor zover ik het weet zit jij fout
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 09:28 schreef sp3c het volgende:
Lekker belangrijk
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205083655
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
De Irakoorlog was een door de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk in maart 2003 ingezette oorlog tegen en in Irak, waarbij ook andere landen, waaronder Nederland, troepen leverden.

Bomaanslagen en ontvoeringen zijn aan de orde van de dag. Geschat wordt dat er tussen 2003 en eind 2006 meer dan 600.000 mensen zijn omgekomen en 900.000 Irakezen hun land zijn ontvlucht. In 2011 verlaten de laatste Amerikaanse troepen het land, maar er is geen vrede in Irak.

Werkelijk een fantaaaaaaaastisch resultaat!
Wat een fijn land toch dat USA..... :+ :+ :+
pi_205083685
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In augustus komt Zelensky met de tegenaanval. Tegen die tijd zijn de Westerse wunderwaffens ook inzetbaar.
Na augustus heeft Oekrane de tijd mee. Als er dan nog net zoveel steun is kunnen zij makkelijker kwalitatief goede wapens aanvullen dan Rusland. Als Rusland zich blijft concentreren op een klein gebied dan zal het vast de komende tijd nog wat successen behalen, waaronder Sjevjerodonetsk. Maar de enige manier waarop Rusland ook land in hun bezit kan blijven houden is door er heel veel slagkracht in te investeren en zodra ze hun aandacht ergens anders op richten dreigt het gevaar dat Oekrane het weer terug pakt. Dat zien we nu met de regio rond Charkov.
Ah deze "wonderwapens" bedoel je? :+

Ukraine suffers serious losses in artillery

🔹Deputy Minister of Defense of the Kyiv regime reported that Russian artillery is constantly counter-battery and, as a rule, extremely effective.

🔹According to him, two of the six M777 howitzers delivered from the USA need to be repaired after the first battle.

🔹At the same time, it is impossible to repair weapons at the factory, so artillery fails for a long time.

https://t.me/intelslava/3(...)DxaC3lmQFjKH3CVzqc60

En de Russen zijn weer in de aanval rondom Charkhiv
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 17:54:54 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205083718
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 17:10 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
[..]

Ja nogmaals het is jouw argument, dat het je zelf niet kunt boeien of het klopt maakt dit een beetje Twilight zone hoor maar prima

Hebben we het er niet meer over :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 19:56:07 #238
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205085166
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In augustus komt Zelensky met de tegenaanval. Tegen die tijd zijn de Westerse wunderwaffens ook inzetbaar.
Na augustus heeft Oekrane de tijd mee. Als er dan nog net zoveel steun is kunnen zij makkelijker kwalitatief goede wapens aanvullen dan Rusland. Als Rusland zich blijft concentreren op een klein gebied dan zal het vast de komende tijd nog wat successen behalen, waaronder Sjevjerodonetsk. Maar de enige manier waarop Rusland ook land in hun bezit kan blijven houden is door er heel veel slagkracht in te investeren en zodra ze hun aandacht ergens anders op richten dreigt het gevaar dat Oekrane het weer terug pakt. Dat zien we nu met de regio rond Charkov.
Kleine update veel van dat gebied is ook al weer verloren gegaan.
En de Russen zijn ongeveer 25km van de stad af.
Nadeel is dat de stad dicht bij de grens ligt van Rusland dus beetje troepen verplaatsen daar is niet zo'n probleem.
Het hele probleem aan Russische kan is de aanvoer van materiaal en munitie, daarom kon men Kiev ook zo lastig bereiken, de reden waarom in oosten en zuiden beter gaat is dat de toevoer beter is.

En in ander nieuws Isral gaat gas leveren aan Duitsland :D

En men heeft documenten gevonden op een gesneuvelde paratrooper die vliegveld bij Kiev ingenomen had op dag 1 daaruit bleek dat er inderdaad een plan was om Kiev binnen 72 uur te veroveren en dus de regering gevangen te nemen, helaas voor Rusland pakte dit niet goed uit.

Zal me weinig verbazen dat het wel Ruslands intentie was, land binnen een week overnemen en dus de overige troepen gebruiken als bezetter.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205087952
quote:
'Rusland stuurt grote groepen reservisten naar Severodonetsk'
Volgens Oekrane stuurt Rusland grote groepen reservisten naar Severodonetsk om de stad volledig in te nemen. "Vandaag, morgen en overmorgen gooien ze alle reserves die ze hebben in de strijd", zegt de gouverneur van de regio Loegansk op sociale media.

Severodonetsk is een van de laatste grote steden van de Loegansk die nog niet volledig onder Russische controle staan. Het Oekraense leger heeft nog een klein deel in het zuiden in handen. Volgens experts is het een kwestie van tijd voordat Oekrane de strijd hier verliest, maar de Oekraense strijdkrachten blijven vooralsnog doorvechten.

De gouverneur zei twee dagen geleden dat er nog zo'n 10.000 burgers in de stad zijn. Een deel van hen heeft zich verscholen op het industrile complex van de Azot-fabriek. Ook Oekraense strijdkrachten hebben zich hier verschanst.
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-naar-severodonetsk
Alles wordt in de strijd geworpen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205089627
twitter

deugen is duur.
pi_205089718
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 23:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Alles wordt in de strijd geworpen.
Ja zelfs burgers worden gegijzeld in die fabriek om de aanvallen af te houden.
Mariupol ttactiek heet dat geloof ik....laf achter kinderen verschuilen.

En de Oekrainische "helden" blijven blijven de burgers van Donetsk beschieten...dankzij de geleverde NAVO wapens...


Oh kijk wat toevallig... een reportage van 8 jaar terug toen de Oekraine ook de Donbass aanviel :r




[ Bericht 8% gewijzigd door Schaamlap op 19-06-2022 07:31:16 ]
pi_205090519
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 11:14:13 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205090605
Je kunt moeilijk van de oekainers verwachten dat ze niet terugschieten richting bezette gebieden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 19 juni 2022 @ 14:39:16 #244
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205092047
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 07:23 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja zelfs burgers worden gegijzeld in die fabriek om de aanvallen af te houden.
Mariupol ttactiek heet dat geloof ik....laf achter kinderen verschuilen.

En de Oekrainische "helden" blijven blijven de burgers van Donetsk beschieten...dankzij de geleverde NAVO wapens...


Oh kijk wat toevallig... een reportage van 8 jaar terug toen de Oekraine ook de Donbass aanviel :r


Burgers komen niet zomaar aan wapens tanks luchtafweer geschut.
Als het gebied al poosje , sinds 2014+- in handen is van pro Russische supporters, hoe kwam men dan aan materiaal?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205092833
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 14:39 schreef theguyver het volgende:

[..]
Burgers komen niet zomaar aan wapens tanks luchtafweer geschut.
Als het gebied al poosje , sinds 2014+- in handen is van pro Russische supporters, hoe kwam men dan aan materiaal?
Hele groepen verlieten het Oekrainische leger en namen hun spullen mee.
Uiteraard werden er ook wapens over de Russische grens gesmokkeld.
Russen die familie hadden in de Donbass kwamen vrijwillig vechten + veel vrijwilligers uit de Balkan landen.

Oekraine doet nu hetzelfde. Vrijwilligers uit de EU en Noord Amerika + Oekrainiers die terug komen om te vechten.

Niets vreemds aan. Behalve dan de Oekrainiers al vanaf 2014 burgers aanvallen en vermoorden.
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 17:38:50 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205093318
Dat de Oekraners die gasten zichzelf niet zonder slag of stoot laten afscheiden lijkt me ook niet heel vreemd

Dat daar (burger)doden bijvallen ook niet

c'est la guerra enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 19 juni 2022 @ 18:46:54 #247
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205094040
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 16:44 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Hele groepen verlieten het Oekrainische leger en namen hun spullen mee.
Uiteraard werden er ook wapens over de Russische grens gesmokkeld.
Russen die familie hadden in de Donbass kwamen vrijwillig vechten + veel vrijwilligers uit de Balkan landen.

Oekraine doet nu hetzelfde. Vrijwilligers uit de EU en Noord Amerika + Oekrainiers die terug komen om te vechten.

Niets vreemds aan. Behalve dan de Oekrainiers al vanaf 2014 burgers aanvallen en vermoorden.
Conclusie dus niet de VS maar Rusland begon dus eerst te boeien met de situatie..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205094706
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 16:04 schreef UncleScorp het volgende:
Klein rekensommetje ...
Tot eind augustus = 74 dagen x 250 doden per dag gemiddeld = 18500 doden
Rusland stelt onderhandelingen ook uit tot posities terug heroverd zijn
74 dagen x 250 doden per dag = 18500 doden
18500 + 18500 = 37.000 doden

Go Aratsjamia :{
We zijn pas net begonnen en het gaat nog jaren duren:

quote:
NAVO-baas: oorlog in Oekrane kan jaren duren
De oorlog in Oekrane kan jaren duren, zegt secretaris-generaal Stoltenberg van de NAVO in het Duitse weekblad Bild am Sonntag. Hij voegde daar aan toe dat wanneer moderne wapens aan de Oekraense manschappen worden geleverd, de kans dat de Donbas-regio bevrijd wordt van de Russen wordt vergroot.

"We moeten ons erop voorbereiden dat het jaren kan duren. We mogen onze steun aan Oekrane niet opgeven", zegt hij. "Zelfs niet wanneer de kosten oplopen, niet alleen de kosten voor militaire steun, maar ook bij stijgende voedsel- en energieprijzen."

Op een NAVO-top later deze maand in Madrid zal naar verwachting overeenstemming worden bereikt over een steunpakket dat Oekrane moet helpen bij de overgang van oude wapens uit het Sovjettijdperk naar standaard NAVO-uitrusting, zei Stoltenberg eerder deze week.
https://nos.nl/index.php/(...)ie-en-brandstofdepot
Hou daar maar vast rekening mee.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205095522
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 19:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zelfs niet wanneer de kosten oplopen, niet alleen de kosten voor militaire steun, maar ook bij stijgende voedsel- en energieprijzen."
Zelfs niet wanneer de kosten oplopen, niet alleen de kosten voor militaire steun, maar ook bij stijgende voedsel- en energieprijzen."

Ja "geweldig" nieuws voor de gewone burger terwijl deze netsnut alles vergoed krijgt!!! :r :r :r
pi_205095596
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 17:38 schreef sp3c het volgende:
Dat de Oekraners die gasten zichzelf niet zonder slag of stoot laten afscheiden lijkt me ook niet heel vreemd

Dat daar (burger)doden bijvallen ook niet

c'est la guerra enzo
Ja je gaat gewoon niet naar de onderhandelingstafel om een oplossing te zoeken (Minsk akkoord enzo), je gooit gewoon bommen op je eigen bevolking.
Echt brilliant!!
Dat we daar nu niet zelf opgekomen zijn zeg... :r

  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 20:41:39 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205095759
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:32 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja je gaat gewoon niet naar de onderhandelingstafel om een oplossing te zoeken (Minsk akkoord enzo), je gooit gewoon bommen op je eigen bevolking.
Echt brilliant!!
Dat we daar nu niet zelf opgekomen zijn zeg... :r

[ afbeelding ]
Wat dacht je dat oorlog uitgebannen was ofzo, waar heb jij het de laatste maanden over dan _O-

Oorlog bestaat echt, daarbij vallen echte doden en die spawnen nooit meer terug
dacht je dat je een Netflix serie zat te volgen ofzo?

Dat zou de lugubere lol die je in al die dooien lijkt te hebben wel verklaren :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 19-06-2022 20:54:35 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205098324
quote:
Britse troepen moeten zich er op voorbereiden dat ze 'weer in Europa zullen moeten vechten', stelt generaal Patrick Sanders, de nieuwe baas van het Britse leger. Sanders nam deze week de leiding van de Britse krijgsmacht over.

,,De Russische invasie van Oekrane onderstreept onze taak: het Verenigd Koninkrijk beschermen door klaar te staan om een landoorlog uit te vechten en te winnen. Wij zijn de generatie die het leger er op moet voorbereiden weer in Europa te vechten." Sanders onderstreepte dat hij de eerste 'Chief of the General Staff' is sinds 1941 die het legercommando overneemt 'in de schaduw van een landoorlog in Europa waarbij een wereldmacht is betrokken'.
https://www.ad.nl/buitenl(...)opslag-aan~ab65a7ae/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 20 juni 2022 @ 05:57:21 #253
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205099200
quote:
88s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:41 schreef sp3c het volgende:

Dat zou de lugubere lol die je in al die dooien lijkt te hebben wel verklaren :Y
Same voor theguyver die hier berichten zat te posten van oekrainse overwinningen en russische soldaten die aan flarden geschoten worden
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205099215
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 19:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
We zijn pas net begonnen en het gaat nog jaren duren:
[..]
Hou daar maar vast rekening mee.
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 23:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja ik kijk met spanning uit naar een uitlokking van het westen/VS om eindelijk, zeg ik al 'n tijdje, een directe confrontatie te kunnen aangaan met de russen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 08:28:15 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205099236
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 08:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Same voor theguyver die hier berichten zat te posten van oekrainse overwinningen en russische soldaten die aan flarden geschoten worden
ik ga niet iedereen individueel af hoor, wie de schoen past trekt hem maar aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205099286
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 23:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
,,De Russische invasie van Oekrane onderstreept onze taak: het Verenigd Koninkrijk beschermen door klaar te staan om een landoorlog uit te vechten en te winnen. Wij zijn de generatie die het leger er op moet voorbereiden weer in Europa te vechten."
Wat is het nu ?
Is het russisch leger een lachertje dat je wegblaast als een vervelende vlieg ? En dat nu zodanig verzwakt is door het herosche oekrainse leger dat zij de volgende jaren er niet aan moeten denken om nog iets uit te spoken ?

Of moeten we allen onze defensie dringend uitbreiden, en sterk klaarstaan om een landoorlog in Europa uit te vechten?

Make up your mind ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205099323
https://www.theamericanco(...)-the-lies-come-home/

Russian errors were exaggerated out of all proportion to their significance. Russian losses and the true extent of Ukraine’s own losses were distorted, fabricated, or simply ignored. But conditions on the battlefield changed little over time. Once Ukrainian forces immobilized themselves in static defensive positions inside urban areas and the central Donbas, the Ukrainian position was hopeless. But this development was portrayed as failure by the Russians to gain “their objectives.

Kiev’s war with Moscow is lost. Ukrainian forces are being bled white. Trained replacements do not exist in sufficient numbers to influence the battle, and the situation grows more desperate by the hour. No amount of U.S. and allied military aid or assistance short of direct military intervention by U.S. and NATO ground forces can change this harsh reality
pi_205099337
quote:
88s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat dacht je dat oorlog uitgebannen was ofzo, waar heb jij het de laatste maanden over dan _O-

Oorlog bestaat echt, daarbij vallen echte doden en die spawnen nooit meer terug
dacht je dat je een Netflix serie zat te volgen ofzo?

Dat zou de lugubere lol die je in al die dooien lijkt te hebben wel verklaren :Y
De klok horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt.... _O-
pi_205099581
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 08:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wat is het nu ?
Is het russisch leger een lachertje dat je wegblaast als een vervelende vlieg ? En dat nu zodanig verzwakt is door het herosche oekrainse leger dat zij de volgende jaren er niet aan moeten denken om nog iets uit te spoken ?

Of moeten we allen onze defensie dringend uitbreiden, en sterk klaarstaan om een landoorlog in Europa uit te vechten?

Make up your mind ...
Britten.
Een van de meest oorlogszuchtige naties aller tijden.
Miljoenen doden op hun geweten en dat hun Britse Imperium totaal in elkaar gestort is steekt nog steeds.
Als je alleen al die Johnson ziet dan schiet je toch spontaan in de lach.
pi_205099716
Nog maar es het succes van onze sancties aankaarten.
We blijven echter geloven/hopen dat hoe meer we onszelf pijn doen, des te meer we ook de rus pijn doen.
quote:
Rusland exporteert recordhoeveelheid olie naar China

Rusland heeft in mei een recordhoeveelheid olie naar China gexporteerd. De invoer van olie uit Rusland door China steeg in mei met 55 procent in vergelijking met een jaar eerder. Daarmee heeft Rusland in China een dankbare zakenpartner, zeker nu westerse landen vanwege de oorlog in Oekrane onder andere geen olie vanuit Rusland meer willen importeren.

Rusland verdrong zelfs Saudi-Arabi als grootste leverancier van olie in China. Daarbij profiteerden Chinese raffinaderijen als Sinopec en Zhenhua Oil dankbaar van de kortingen omdat Rusland de fossiele grondstof nog maar naar een beperkt aantal markten kan leveren als gevolg van sancties.

De invoer van Russische olie bedroeg in totaal bijna 8,4 miljoen ton, aldus gegevens van de Chinese douanedienst. Dat komt overeen met krap 2 miljoen vaten per dag, een stijging ten opzichte van de 1,6 miljoen miljoen vaten olie per dag in april.

China is 's werelds grootste importeur van ruwe olie. De ingevoerde Russische olie wordt zowel via de Oost-Siberipijpleiding in de Stille Oceaan als vanuit Russische havens naar China aangevoerd, ook vanuit havens in het westen van Rusland.

https://www.hln.be/buiten(...)naar-china~a0cb64ac/
Ondertussen zoekt het westen naar andere leveranciers, nadat we uit morele overtuigingen geen zaken meer willen doen met schurkenstaat Rusland.
Ondertussen zoekt de VS en het westen toenadering tot Saoedi-Arabie voor olie, je weet wel , de schurkenstaat waar mensenrechten ver te zoeken zijn en die ondertussen Jemen plat bombarderen.
Duitsland zoekt toenadering Israel, je weet wel , diegenen die de palestijnen onderdrukken enzo
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205099757
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:32 schreef UncleScorp het volgende:
Nog maar es het succes van onze sancties aankaarten.
We blijven echter geloven/hopen dat hoe meer we onszelf pijn doen, des te meer we ook de rus pijn doen.
[..]
Ondertussen zoekt het westen naar andere leveranciers, nadat we uit morele overtuigingen geen zaken meer willen doen met schurkenstaat Rusland.
Ondertussen zoekt de VS en het westen toenadering tot Saoedi-Arabie voor olie, je weet wel , de schurkenstaat waar mensenrechten ver te zoeken zijn en die ondertussen Jemen plat bombarderen.
Duitsland zoekt toenadering Israel, je weet wel , diegenen die de palestijnen onderdrukken enzo
Waar ik woon is de gasleverantie gestopt en hebben ze "andere" leveranciers gevonden die simpelweg hetzelfde Russische gas naar ons transporten maar tegen 3x verhoogde prijs.
Gas vanuit de USA is al helemaal uit den boze omdat de havens en leidingen hier niet op berekend zijn.

Je vraagt je werkelijk af hoe DOM die Brusselse kliek is.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 09:44:09 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205099786
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 08:43 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
De klok horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt.... _O-
Lol met dit soort argumenten ben ik al blij als ik de klok berhaupt kan vinden ... _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 20 juni 2022 @ 09:53:57 #264
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205099858
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 08:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Same voor theguyver die hier berichten zat te posten van oekrainse overwinningen en russische soldaten die aan flarden geschoten worden
Ik zou wel wat beelden van Russische kant willen posten ... Nadeel is dat Russische militairen amper telefoons bij zich hebben..
Beelden en dergelijke van Russische kant zijn erg schaars.

Bijvoorbeeld de beelden waarbij de Russen als helden werden onthaald..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 20 juni 2022 @ 09:54:51 #265
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205099869
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:15 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Britten.
Een van de meest oorlogszuchtige naties aller tijden.
Miljoenen doden op hun geweten en dat hun Britse Imperium totaal in elkaar gestort is steekt nog steeds.
Als je alleen al die Johnson ziet dan schiet je toch spontaan in de lach.
Dat imperium bestaat al 60+ jaar niet meer.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205099883
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:53 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik zou wel wat beelden van Russische kant willen posten ... Nadeel is dat Russische militairen amper telefoons bij zich hebben..
Beelden en dergelijke van Russische kant zijn erg schaars.

Bijvoorbeeld de beelden waarbij de Russen als helden werden onthaald..
Zijn er zat maar dat doe jij toch af als "propaganda".
Zonde van de tijd...
pi_205099895
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:54 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat imperium bestaat al 60+ jaar niet meer.
Mja er is hier nog een "imperium" dat op haar laatste benen staat te wankelen ...
Jij zal wel iets anders invullen maar totdaartoe
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205099917
quote:
Litouwen heeft wellicht de lont aangestoken voor de Derde Wereldoorlog

In een zet van ontstellende domheid en overmoed heeft Litouwen de doorvoer van Russische goederen naar Kaliningrad met ingang van gisteren, 18 juni 2022, verboden. Kaliningrad, dat ingeklemd ligt tussen Polen in het westen en Litouwen in het oosten, is de woonplaats van bijna een half miljoen Russen en het hoofdkwartier van de Russische zeemacht in de Oostzee
Zoals gezegd zal de VS wsl ergens iets proberen uitlokken zodat er (eindelijk) kan over gegaan worden tot een directe confrontatie van NATO-Rusland.
Als Rusland gedwongen wordt iets te doen tegen Litouwers of Polen staat de deur open.
En dan maar hopen dat de herosche verhalen over overwinningen op Rusland waarheid worden zeker ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 10:06:52 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205099950
Of hopen dat Poetin toch wat verstandiger is dan iedereen lijkt te denken en gewoon niet hapt

Hopen op oorlog vind ik altijd zo matig ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205100040
Als ze de rus willen uitlokken, zullen ze wel zorgen dat hij zal/moet toehappen.
Als Kalinigrad volledig wordt afgesloten bijv.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 10:23:02 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205100052
Nee moet niet, doen ze ook niet

Ze zijn niet helemaal gek daar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205100056
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:23 schreef sp3c het volgende:
Nee moet niet, doen ze ook niet

Ze zijn niet helemaal gek daar
ik duim met je mee.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205100139
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Zoals gezegd zal de VS wsl ergens iets proberen uitlokken zodat er (eindelijk) kan over gegaan worden tot een directe confrontatie van NATO-Rusland.
Als Rusland gedwongen wordt iets te doen tegen Litouwers of Polen staat de deur open.
En dan maar hopen dat de herosche verhalen over overwinningen op Rusland waarheid worden zeker ...
Syrie wordt al genoemd want het illigale USA leger vreest voor een confrontatie met het Russische leger.

https://english.alarabiya(...)itary-officials-warn

Uiteraard lachwekkend dat de USA dit provocaties noemt terwijl zelf illigaal in Syrie verblijven...
pi_205100144
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:21 schreef UncleScorp het volgende:
Als ze de rus willen uitlokken, zullen ze wel zorgen dat hij zal/moet toehappen.
Als Kalinigrad volledig wordt afgesloten bijv.
Zijn ze al mee bezig.
Alleen nog aanvoer over zee mogelijk....
pi_205100199
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:33 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Syrie wordt al genoemd want het illigale USA leger vreest voor een confrontatie met het Russische leger.

https://english.alarabiya(...)itary-officials-warn

Uiteraard lachwekkend dat de USA dit provocaties noemt terwijl zelf illigaal in Syrie verblijven...
Zoals Gonzalo in eerder gepost filmpje aanhaalt, is de Biden administratie wsl dringend op zoek naar een welkome afleiding van hun eigen binnenlandse problematiek.
Mocht het uiteindelijk toch komen tot een directe confrontatie tussen beide, en het loopt niet zoals de ene het gehoopt had, riskeren we weer mss toch gebruik van ***
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205100247
quote:
In Kaliningrad gaat het ook toppie.

[ twitter ]
Paniek in winkelcentra in de regio Kaliningrad.
Litouwen heeft de goederentreinverbinding tussen de Russische Federatie en Kaliningrad geblokkeerd.


Het zou wel es snel kunnen gaan nu :{

En Litouwen "mag" zo een serieuze handeling zelf beslissen ? :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 20 juni 2022 @ 10:50:53 #277
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205100250
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:56 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Zijn er zat maar dat doe jij toch af als "propaganda".
Zonde van de tijd...
Ligt er aan Oekrane doet ook aan propaganda, je moet wel verschil kunnen Zien.

Maar had al eerder gevraagd om filmpje van zogenaamde bevrijde stad waarbij op zijn minst honderden burgers de Russen als bevrijders verwelkomen..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 20 juni 2022 @ 10:55:13 #278
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205100268
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:57 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mja er is hier nog een "imperium" dat op haar laatste benen staat te wankelen ...
Jij zal wel iets anders invullen maar totdaartoe
Ik ben aan denken, maar de meesten zijn al hun imperium al 50 jaar kwijt.
En de laatste die dat kwijt raakte in de jaren 90 is nu bezig dit weer met geweld terug te pakken..
Dus die kan het ook niet zijn.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205100271
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Paniek in winkelcentra in de regio Kaliningrad.
Litouwen heeft de goederentreinverbinding tussen de Russische Federatie en Kaliningrad geblokkeerd.


Het zou wel es snel kunnen gaan nu :{

En Litouwen "mag" zo een serieuze handeling zelf beslissen ? :')
Zolang ze de zee niet blokkeren is de nood niet echt hoog maar als ze dat ook gaan doen is een confrontatie onvermijdelijk.
  maandag 20 juni 2022 @ 10:56:40 #280
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205100279
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 08:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Wat is het nu ?
Is het russisch leger een lachertje dat je wegblaast als een vervelende vlieg ? En dat nu zodanig verzwakt is door het herosche oekrainse leger dat zij de volgende jaren er niet aan moeten denken om nog iets uit te spoken ?

Of moeten we allen onze defensie dringend uitbreiden, en sterk klaarstaan om een landoorlog in Europa uit te vechten?

Make up your mind ...
De eerste paar maand was behoorlijk faal voor Rusland Idd, daarna was er een maand dat gelijk op ging nu is Rusland aan de overhand..
Maar nog niet je van het.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205100542
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:56 schreef theguyver het volgende:

[..]
De eerste paar maand was behoorlijk faal voor Rusland Idd, daarna was er een maand dat gelijk op ging nu is Rusland aan de overhand..
Maar nog niet je van het.
Dus je antwoord is ... ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205100680
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:50 schreef UncleScorp het volgende:

En Litouwen "mag" zo een serieuze handeling zelf beslissen ? :')
Gaan we weer… Een soeverein land mag toch gewoon eigen beslissingen maken, dat is toch onderdeel van het begrip soevereiniteit…
pi_205100715
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:50 schreef Weird- het volgende:

[..]
Gaan we weer… Een soeverein land mag toch gewoon eigen beslissingen maken, dat is toch onderdeel van het begrip soevereiniteit…
Ook al vergroot je daarmee het risico op nog meer escalatie van de oorlog, en eventueel zelfs directe confrontatie NAVO-Rusland ?
En hoofd van de NAVO gaat daar niets op zeggen = ermee akkoord gaan = ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 20 juni 2022 @ 12:41:43 #284
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205101083
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus je antwoord is ... ?
De eerste paar maand was behoorlijk faal voor Rusland Idd, daarna was er een maand dat gelijk op ging nu is Rusland aan de overhand..
Maar nog niet je van het.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 20 juni 2022 @ 12:43:46 #285
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205101098
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ook al vergroot je daarmee het risico op nog meer escalatie van de oorlog, en eventueel zelfs directe confrontatie NAVO-Rusland ?
En hoofd van de NAVO gaat daar niets op zeggen = ermee akkoord gaan = ...
Waarom vergroot je dat?
Vallen ze er Rusland mee aan dan?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205101102
En weer nog even het succes van onze sancties aankaarten ...


Niet vergeten ... hoe meer we onszelf pijn doen, hoe beter het werkt :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205101112
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:43 schreef theguyver het volgende:

[..]
Waarom vergroot je dat?
Vallen ze er Rusland mee aan dan?
Ow ja lol ... als Rusland dan binnenkort reageert, gaat er weer gezegd worden "kijk Rusland valt zomaar aan ... landjepik"
:')
zo voorspelbaar
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 20 juni 2022 @ 12:47:00 #288
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205101126
Het hele NATO is bedoeld ter verdediging van een land wat aangevallen word.
Rusland zou het land niet meer kunnen aanvallen en is dan beledigd en valt het land aan..
En dan vreemd vinden dat landen lid willen worden...
En mooiste is zie interview wat ik eerder postte dat nu ineens volgens Rusland Finland en Zweden al intenties hadden tot toetreding NATO...

Uhu wanneer was dat dan?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_205101159
Maar dus een NAVO lid mag gerust uit eigen beweging Rusland uitdagen, en als Rusland dan zou reageren mogen/moeten alle andere NAVO leden dit ene lid bijstaan ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 13:03:55 #290
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205101241
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:51 schreef UncleScorp het volgende:
Maar dus een NAVO lid mag gerust uit eigen beweging Rusland uitdagen, en als Rusland dan zou reageren mogen/moeten alle andere NAVO leden dit ene lid bijstaan ?
Nee. Verder is het natuurlijk wel relevant wat je "uitdagen" noemt, natuurlijk, toetreden tot de NAVO mag Rusland noemen wat het wil maar het is geen gewapende of zelf ongewapende aanval op Rusland en een reactie daarop met militair geweld door Rusland is gewoon grond voor een invocatie van Art 5.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205101251
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. Verder is het natuurlijk wel relevant wat je "uitdagen" noemt, natuurlijk, toetreden tot de NAVO mag Rusland noemen wat het wil maar het is geen gewapende of zelf ongewapende aanval op Rusland en een reactie daarop met militair geweld door Rusland is gewoon grond voor een invocatie van Art 5.
Mooie uitleg maar ik denk dat de bedenker van deze actie zich wel bewust is van de te verwachten tegenreactie.
Ik vermoed dat er toch stilletjes aan naar een direct confrontatie toegewerkt wordt.
We zullen zien.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 13:10:40 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205101283
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:05 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Mooie uitleg maar ik denk dat de bedenker van deze actie zich wel bewust is van de te verwachten tegenreactie.
Ik vermoed dat er toch stilletjes aan naar een direct confrontatie toegewerkt wordt.
We zullen zien.
Tja, de feiten zijn evident. Poetin is degene die met inzet van kernwapens dreigt zowel in het Baltische gebied als elders, Poetin is degene die Oekraine is binnengevallen. Dus ik neem aan dat je hier naar Poetin refereert, de keuzes van Zweden en Finland in zake de NAVO zijn een direkt gevolg van de acties van Poetin.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205101334
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 11:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ook al vergroot je daarmee het risico op nog meer escalatie van de oorlog, en eventueel zelfs directe confrontatie NAVO-Rusland ?
En hoofd van de NAVO gaat daar niets op zeggen = ermee akkoord gaan = ...
De beslissing is toch niet veel anders dan het dicht gooien van het luchtruim, wat ze al eerder gedaan hebben.

En daarnaast, ja dat recht hebben ze nou eenmaal.
Net als dat ze de grenzen dicht mogen gooien voor vluchtelingen, mogen ze dat ook doen voor een Russische trein
pi_205101367
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, de feiten zijn evident. Poetin is degene die met inzet van kernwapens dreigt zowel in het Baltische gebied als elders, Poetin is degene die Oekraine is binnengevallen. Dus ik neem aan dat je hier naar Poetin refereert, de keuzes van Zweden en Finland in zake de NAVO zijn een direkt gevolg van de acties van Poetin.
neuh
Ik vraag me af wie Litouwen de opdracht geeft om Kaliningrad af te sluiten van Rusland ... wetende dat dit een reactie van Rusland zal teweeg brengen.
Wat dan weer een reactie van de NAVO zou kunnen rechtvaardigen.
Of is dat hetgeen we uiteindelijk toch blijkbaar willen ? Directe confrontatie NAVO-Rusland ? Om eindelijk de rus terug naar mother russia te schoppen (want zo blijkt het niet echt te lukken). En zou het dan wel lukken ? En wat als dat ook niet zou lukken en het grote machtige opperhoofd terug geschopt wordt ? Gaat ie zo'n verlies kunnen aanvaarden ?
mss doomscenario's maar momenteel kan alles.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 13:23:24 #295
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205101393
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
neuh
Ik vraag me af wie Litouwen de opdracht geeft om Kaliningrad af te sluiten van Rusland ... wetende dat dit een reactie van Rusland zal teweeg brengen.
Wat dan weer een reactie van de NAVO zou kunnen rechtvaardigen.
Of is dat hetgeen we uiteindelijk toch blijkbaar willen ? Directe confrontatie NAVO-Rusland ? Om eindelijk de rus terug naar mother russia te schoppen (want zo blijkt het niet echt te lukken). En zou het dan wel lukken ? En wat als dat ook niet zou lukken en het grote machtige opperhoofd terug geschopt wordt ? Gaat ie zo'n verlies kunnen aanvaarden ?
mss doomscenario's maar momenteel kan alles.
Kalinigrad is altijd afgesloten geweest van Rusland, het is een enclave omringt door landen die geen Rusland heten en ik kan mij herinneren dat Poetin een paar maanden geleden riep dat Kalinigrad nucleaire wapens zou krijgen dus waarom zou Litouwen het Rusland daarmee makkelijk maken? En waarom zou Litouwen dan niet reageren als hun veiligheid op het spel staat, eigenlijk? Souvereiniteit is niet alleen voorbehouden aan Rusland.

Eerst dreigen en dan als de andere partij reageert puur en alleen op zijn eigen grondgebied overigens, het slachtoffer uit gaan hangen is wel een beetje ridicuul, vind je niet?

NAVO reageert pas, als je het over Art 5 heb, op het moment dat er gewapende actie wordt ondernemen door een buitenlandse staat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205101410
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kalinigrad is altijd afgesloten geweest van Rusland, het is een enclave omringt door landen die geen Rusland heten en ik kan mij herinneren dat Poetin een paar maanden geleden riep dat Kalinigrad nucleaire wapens zou krijgen dus waarom zou Litouwen het Rusland daarmee makkelijk maken? En waarom zou Litouwen dan niet reageren als hun veiligheid op het spel staat, eigenlijk? Souvereiniteit is niet alleen voorbehouden aan Rusland.

Eerst dreigen en dan als de andere partij reageert puur en alleen op zijn eigen grondgebied overigens, het slachtoffer uit gaan hangen is wel een beetje ridicuul, vind je niet?
tuurlijk
ik blijf gokken dat de NAVO (wie hier aan de touwtjes trekt) uit is op een directe confrontatie, de enige manier om deze oorlog nog tot een (voor hun) positief einde te krijgen.
In dat opzicht kleuren bepaalde gebeurtenissen nou anders dan normaal.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205101416
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:23 schreef Tijger_m het volgende:

NAVO reageert pas, als je het over Art 5 heb, op het moment dat er gewapende actie wordt ondernemen door een buitenlandse staat.
en dat gaan ze nu even in de hand proberen werken
Ik hoop dat ik het mis heb btw
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_205101419
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
neuh
Ik vraag me af wie Litouwen de opdracht geeft om Kaliningrad af te sluiten van Rusland ... wetende dat dit een reactie van Rusland zal teweeg brengen.
Wat dan weer een reactie van de NAVO zou kunnen rechtvaardigen.
Of is dat hetgeen we uiteindelijk toch blijkbaar willen ? Directe confrontatie NAVO-Rusland ? Om eindelijk de rus terug naar mother russia te schoppen (want zo blijkt het niet echt te lukken). En zou het dan wel lukken ? En wat als dat ook niet zou lukken en het grote machtige opperhoofd terug geschopt wordt ? Gaat ie zo'n verlies kunnen aanvaarden ?
mss doomscenario's maar momenteel kan alles.
Iedereen die willens en wetens een land afknijpt, of in dit geval een stuk land, en daarmee de bevolking direkt/indirekt in gevaar brengt kan op zn vingers natellen dat het een reactie zal opleveren.

Toen de Oekraine zijn eigen bevolking aanviel in de Donbass wist het Kiev regime dat er een reactie zou volgen vanuit Rusland.
Maar omdat de EU en de USA de impressie gaven dat ze achter de Kiev coup stonden, en dat Rusland anders met hun te maken zouden krijgen, deed Zelensky en nazi kornuiten besluiten om door te gaan.
Je reinste globale onrust spelletjes met nu alle gevolgen van dien en een grote kans op een totale EU oorlog.

En dat gaan wij met zn allen niet navertellen als het zover komt.
pi_205101438
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kalinigrad is altijd afgesloten geweest van Rusland, het is een enclave omringt door landen die geen Rusland heten en ik kan mij herinneren dat Poetin een paar maanden geleden riep dat Kalinigrad nucleaire wapens zou krijgen dus waarom zou Litouwen het Rusland daarmee makkelijk maken? En waarom zou Litouwen dan niet reageren als hun veiligheid op het spel staat, eigenlijk? Souvereiniteit is niet alleen voorbehouden aan Rusland.

Eerst dreigen en dan als de andere partij reageert puur en alleen op zijn eigen grondgebied overigens, het slachtoffer uit gaan hangen is wel een beetje ridicuul, vind je niet?

NAVO reageert pas, als je het over Art 5 heb, op het moment dat er gewapende actie wordt ondernemen door een buitenlandse staat.
Klets.
Allerhande goederen werden gewoon per vliegtuig, vrachtwagen en per trein aangevoerd.
Nu opeens een algemeen verbod.
Dus we blijven de beer porren om te reageren?
Welke randdebiel heeft dit nu weer bij Litouwen ingefluisterd?
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 13:31:59 #300
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205101453
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
en dat gaan ze nu even in de hand proberen werken
Ik hoop dat ik het mis heb btw
Leg eens uit waarom je dat denkt? Ik ken geen enkele regering die onderdeel van de NAVO is die zit te wachten op een oorlog tussen NAVO en Rusland.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 20 juni 2022 @ 14:52:43 #301
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_205102015
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 12:51 schreef UncleScorp het volgende:
Maar dus een NAVO lid mag gerust uit eigen beweging Rusland uitdagen, en als Rusland dan zou reageren mogen/moeten alle andere NAVO leden dit ene lid bijstaan ?
Uitdagen?
Ik daag je uit dit land binnen te vallen?

Het is een clubje van defence alleen als je aan valt dan doen we wat terug anders niet.
Zo staat dit in de wet, dat is wat anders dan bijvoorbeeld de VN.
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')