abonnement Unibet Coolblue
pi_205028156
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 23:05 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
GroenLinks en PvdA komen voort uit onder andere christelijke (geïnspireerde) partijen
Hier in Tilburg heeft de abt van het Trappistenklooster zelfs GroenLinks gestemd bij de recente gemeenteraadsverkiezingen en volgens hem deed het gros van de broeders dat.

Vond ik ook wel opvallend :T Kan me niet helemaal onttrekken dat dat ook wel met de lijsttrekker te maken had die zelf belijdend moslima is overigens.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 juni 2022 @ 00:20:11 #27
408813 crew  trein2000
pi_205028170
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 20:48 schreef AgLarrr het volgende:
Arbeiders zat, maar die maken zich inmiddels niet persé primair druk om werktijden, welvaartsverdeling en belasting - hoewel dat inmiddels ook weer issues zijn. De sociaal democratie heeft die mensen een enorme dienst bewezen door progressieve belastingsystemen, CAO's etc. Ze maken zich nu meer zorgen over immigratie, integratie en veiligheid. Het begon weer mis te gaan toen de sociaal democraten zich op andere zaken gingen richten.

Ik denk dat dat wel zo is, de opkomst van Wilders is daar wel het bewijs van. Dat zit toch voornamelijk in de oude arbeiderswijken. Alleen mijn politiek-maatschappelijke voelsprieten zeggen me dat die klassieke thema’s de komende jaren weer een stuk belangrijker gaan worden. Naweeën van Corona, stikstofproblematiek, inflatie, doorgeschoten flexibilisering, vastzittende huizenmarkt. Allemaal dingen die de arbeider veel directer bedreigen dan wat vluchtelingen honderd kilometer verderop in Ter Apel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205028318
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 00:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel zo is, de opkomst van Wilders is daar wel het bewijs van. Dat zit toch voornamelijk in de oude arbeiderswijken. Alleen mijn politiek-maatschappelijke voelsprieten zeggen me dat die klassieke thema’s de komende jaren weer een stuk belangrijker gaan worden. Naweeën van Corona, stikstofproblematiek, inflatie, doorgeschoten flexibilisering, vastzittende huizenmarkt. Allemaal dingen die de arbeider veel directer bedreigen dan wat vluchtelingen honderd kilometer verderop in Ter Apel.
Ik denk alleen niet dat de gemiddelde 'arbeider' daar nou een heel uitgebreide oorzaak-gevolg-analyse van maakt. Die stelt gewoon vast dat er van alles 'kut' is, terecht, en stemt iets populistisch of, wat we steeds meer zien, stemt helemaal niet.

En dat mogen partijen als GroenLinks en zeker de PvdA zich wel aanrekenen. Die krijgen het al decennia lang niet voor elkaar om het duidelijk te maken dat de doorgeschoten neo-liberale-kapitalistische agenda voor een bijzonder groot deel van de bevolking erg negatieve gevolgen heeft.

Ze zijn daar naar mijn mening ook veel te lief in en geven er niet genoeg aandacht aan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 12 juni 2022 @ 12:51:46 #29
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205030971
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 00:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel zo is, de opkomst van Wilders is daar wel het bewijs van. Dat zit toch voornamelijk in de oude arbeiderswijken. Alleen mijn politiek-maatschappelijke voelsprieten zeggen me dat die klassieke thema’s de komende jaren weer een stuk belangrijker gaan worden. Naweeën van Corona, stikstofproblematiek, inflatie, doorgeschoten flexibilisering, vastzittende huizenmarkt. Allemaal dingen die de arbeider veel directer bedreigen dan wat vluchtelingen honderd kilometer verderop in Ter Apel.
Ik deel je analyse, maar onderschat de angst voor de vluchteling in Ter Apel niet. Immers, die concurreert wel degelijk - bijvoorbeeld om toegang tot een woning. Sterker nog, krijgt voorrang. En is ook mede aanstichter van het verdwijnen van het gevoel van veiligheid in buurten en wijken.

Wat ik niet begrijp is dat de vakbonden geen garen spinnen bij bijvoorbeeld die 0-uren situatie. Die waren toch altijd een verlengstuk van de sociaal democratie, maar die lijken toch langzaam uit te sterven. Terwijl - in de zorg, het onderwijs, de bouw, glastuinbouw, valt wat te winnen - ook qua leden. Misschien is de werkloosheid te laag..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 12 juni 2022 @ 12:55:04 #30
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205031026
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 22:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Linkse mensen horen ook anti-islam te zijn. Dit is juist het punt waar ze de plank hebben misgeslagen, en waarom ze al jaren niet meer aan de macht zijn.
Op zijn minst uiterst kritisch inderdaad. Hier verbaas ik me ook over. Dat uit de inhoudelijke kant waar "gelijkwaardigheid" nadrukkelijk het primaire uitgangspunt is, zo vreselijk inconsequent wordt omgegaan met dat begrip. "Zij komen van elders /zij zijn slachtoffer, wees maar een beetje lief voor ze / zij snappen het niet". Alsof die gelijkwaardigheid- cq morele standaard in dit land niet voor iedereen geldt.. Menig goed geïntegreerde allochtoon noemt dat ook gewoon wat het is: racisme.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205031080
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 00:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En dat mogen partijen als GroenLinks en zeker de PvdA zich wel aanrekenen. Die krijgen het al decennia lang niet voor elkaar om het duidelijk te maken dat de doorgeschoten neo-liberale-kapitalistische agenda voor een bijzonder groot deel van de bevolking erg negatieve gevolgen heeft.

:D

Altijd leuk als mensen denken het antwoord te hebben.
pi_205031153
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 12:51 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Wat ik niet begrijp is dat de vakbonden geen garen spinnen bij bijvoorbeeld die 0-uren situatie. Die waren toch altijd een verlengstuk van de sociaal democratie, maar die lijken toch langzaam uit te sterven. Terwijl - in de zorg, het onderwijs, de bouw, glastuinbouw, valt wat te winnen - ook qua leden. Misschien is de werkloosheid te laag..
Vakbondlid is natuurlijk gewoon betalen voor iets waar je niet direct iets voor terug krijgt. Net als politieke partijen. Was gebruikelijk tijdens de verzuiling, nu ziet niemand er het nut van in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205035102
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 12:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
:D

Altijd leuk als mensen denken het antwoord te hebben.
Niemand heeft hét antwoord. Maar ik vind de linkse partijen echt veel te lief in het benoemen van de nadelen die een verregaande neo-liberale-kapitalistische agenda heeft voor veel mensen. Daar mag van mij wel een hoop meer directe "Hee! Jij wordt eigenlijk genaaid en werkt jezelf het schompes terwijl je geen huis kan kopen terwijl mensen met vermogen lachend steeds rijker worden zonder er een fuck voor te doen" bij.....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_205035195
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 18:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Niemand heeft hét antwoord. Maar ik vind de linkse partijen echt veel te lief in het benoemen van de nadelen die een verregaande neo-liberale-kapitalistische agenda heeft voor veel mensen. Daar mag van mij wel een hoop meer directe "Hee! Jij wordt eigenlijk genaaid en werkt jezelf het schompes terwijl je geen huis kan kopen terwijl mensen met vermogen lachend steeds rijker worden zonder er een fuck voor te doen" bij.....
Dat werkt maar voor een beperkte groep. De meeste mensen hebben er een broertje dood aan als politieke partijen zo proberen op je neer te praten.
pi_205035303
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 12:51 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik deel je analyse, maar onderschat de angst voor de vluchteling in Ter Apel niet. Immers, die concurreert wel degelijk - bijvoorbeeld om toegang tot een woning. Sterker nog, krijgt voorrang. En is ook mede aanstichter van het verdwijnen van het gevoel van veiligheid in buurten en wijken.

Minstens 1 procent van de huidige Tweede Kamer was ooit als kind naar Nederland gevlucht
https://nos.nl/l/2370565
pi_205035339
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 18:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Niemand heeft hét antwoord. Maar ik vind de linkse partijen echt veel te lief in het benoemen van de nadelen die een verregaande neo-liberale-kapitalistische agenda heeft voor veel mensen. Daar mag van mij wel een hoop meer directe "Hee! Jij wordt eigenlijk genaaid en werkt jezelf het schompes terwijl je geen huis kan kopen terwijl mensen met vermogen lachend steeds rijker worden zonder er een fuck voor te doen" bij.....
Maar tot voor kort (2-4 jaar) was dit dus helemaal niet het geval. De meeste mensen konden wel een huis kopen en meestal groter dan hun ouders in begonnen. Mensen konden vaker op vakantie dan hun ouders. Kun je die mensen wel wijs maken dat het slecht met ze gaat, maar dat werkt natuurlijk niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205035390
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar tot voor kort (2-4 jaar) was dit dus helemaal niet het geval. De meeste mensen konden wel een huis kopen en meestal groter dan hun ouders in begonnen. Mensen konden vaker op vakantie dan hun ouders. Kun je die mensen wel wijs maken dat het slecht met ze gaat, maar dat werkt natuurlijk niet.
Gesproken als iemand die geen idee heeft hoe mensen onder de 30 leven in Nederland. Mijn god zeg :')
pi_205035505
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Gesproken als iemand die geen idee heeft hoe mensen onder de 30 leven in Nederland. Mijn god zeg :')
Ja, die groep heeft het nu lastig. Maar vooral nu, de laatste paar jaar. Die konden een aantal jaar geleden nog wel gewoon een huis kopen. Goed, dat is bij een deel van de groep studenten iets langer (5/6 jaar) door het leenstelsel. Maar dat is natuurlijk ook niet de grote groep waar de PvdA op mikt. En sowieso had @Grrrrrrrr het volgens mij niet alleen over de laatste paar jaar.

En PvdA en GL staan aan de wieg van dat specifieke probleem waar jij het over hebt, dat moet je er dan in dit topic wel bij noemen. Met trouwens een wat mij betreft best sympathieke gedachte, je laat de bouwvakker niet de studie van de advocaat betalen. Het pakte alleen desastreus uit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205035537
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar tot voor kort (2-4 jaar) was dit dus helemaal niet het geval. De meeste mensen konden wel een huis kopen en meestal groter dan hun ouders in begonnen. Mensen konden vaker op vakantie dan hun ouders. Kun je die mensen wel wijs maken dat het slecht met ze gaat, maar dat werkt natuurlijk niet.
Mwoh, dat is toch wel wat langer geleden dan 2-4 jaar terug. De groep die dat kon/kan zijn de kinderen van 'arbeiders' die zelf een goede studie gedaan hebben. Die kunnen/konden dat. Voor de groep daaronder geldt dat ze blij mogen zijn als ze iets kunnen kopen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_205035591
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Mwoh, dat is toch wel wat langer geleden dan 2-4 jaar terug. De groep die dat kon/kan zijn de kinderen van 'arbeiders' die zelf een goede studie gedaan hebben. Die kunnen/konden dat. Voor de groep daaronder geldt dat ze blij mogen zijn als ze iets kunnen kopen.
...maar die ouders begonnen dan ook vaak zo, dat ze blij waren als ze iets konden kopen. Ik zeg ook niet dat iedereen rijk was oid (zeker niet), maar een hele grote groep had het tot een paar jaar geleden wel beter dan zijn of haar ouders op dezelfde leeftijd. Die schrik je vervolgens wel af als je gaat zeggen wat jij noemde, dat ze idioot hard moeten werken voor nauwelijks welvaart. Want dat gevoel leefde helemaal niet bij die groep, ze zouden je niet begrepen hebben.

Dat PvdA, GL en SP nou nog steeds niet omhoog schieten in de peilingen is inderdaad wel opvallend. Blijkbaar is er geen vertrouwen dat die partijen beter voor koopkrachtreparaties kunnen zorgen dan partijen als VVD, D66 of PVV.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205035592
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat werkt maar voor een beperkte groep. De meeste mensen hebben er een broertje dood aan als politieke partijen zo proberen op je neer te praten.
Dat is geen 'neer praten op', het ís ook gewoon zo. De slechtst betaalde banen moet je het hardste in werken terwijl die functies wel de meeste directe invloed hebben op het leven van alledag (zorg, logistiek, beveiliging, retail, horeca etc etc). Dat is gewoon een absurde situatie, mensen worden PISLINK als ze moeten wachten op schiphol/hun pakketje een dag later komt/een schap in de supermarkt leeg is/whatever maar de mensen die daar voor moeten zorgen worden gewoon met een jodenfooi afgescheept.

En daar hoor ik linkse partijen echt veel te weinig en fanatiek over. Ze brengen het wel ter sprake maar het komt op mij over dat het meer uit een soort verplichting gebeurt dan dat het nog een kernwaarde is van de partijideologie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_205035646
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
...maar die ouders begonnen dan ook vaak zo, dat ze blij waren als ze iets konden kopen. Ik zeg ook niet dat iedereen rijk was oid (zeker niet), maar een hele grote groep had het tot een paar jaar geleden wel beter dan zijn of haar ouders op dezelfde leeftijd. Die schrik je vervolgens wel af als je gaat zeggen wat jij noemde, dat ze idioot hard moeten werken voor nauwelijks welvaart. Want dat gevoel leefde helemaal niet bij die groep, ze zouden je niet begrepen hebben.

Dat PvdA, GL en SP nou nog steeds niet omhoog schieten in de peilingen is inderdaad wel opvallend. Blijkbaar is er geen vertrouwen dat die partijen beter voor koopkrachtreparaties kunnen zorgen dan partijen als VVD, D66 of PVV.
Mijn vader kocht destijds op één academisch geschoold salaris als starter op de koopmarkt een ruime twee-onder-één kap, nadat ze uit een huurapartement kwamen.

Dat is iets wat al wel ff niet meer haalbaar is....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_205035678
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Mijn vader kocht destijds op één academisch geschoold salaris als starter op de koopmarkt een ruime twee-onder-één kap, nadat ze uit een huurapartement kwamen.

Dat is iets wat al wel ff niet meer haalbaar is....
Nu niet meer. Maar mijn vrouw en ik kochten begin 2020 op 1 mbo zorgsalaris nog een net jaren 70 huis van 135m2. Dat was weliswaar in Groningen, in het westen kon dat niet meer. Daar is dat iets van 6/7 jaar geleden.

Vergis je niet hoe snel dit is geëscaleerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205035748
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, die groep heeft het nu lastig. Maar vooral nu, de laatste paar jaar. Die konden een aantal jaar geleden nog wel gewoon een huis kopen. Goed, dat is bij een deel van de groep studenten iets langer (5/6 jaar) door het leenstelsel. Maar dat is natuurlijk ook niet de grote groep waar de PvdA op mikt. En sowieso had @:Grrrrrrrr het volgens mij niet alleen over de laatste paar jaar.

En PvdA en GL staan aan de wieg van dat specifieke probleem waar jij het over hebt, dat moet je er dan in dit topic wel bij noemen. Met trouwens een wat mij betreft best sympathieke gedachte, je laat de bouwvakker niet de studie van de advocaat betalen. Het pakte alleen desastreus uit.
D66, VVD en GroenLinks, die (ooit) voor het leenstelsel waren haalden in 2021 bij 18 tot 24-jarigen samen een meerderheid trouwens, althans volgens dit onderzoek:
https://nos.nl/op3/collec(...)ensen-hadden-gestemd

Maar niet iedereen in die groep gaat studeren natuurlijk
  zondag 12 juni 2022 @ 19:54:18 #45
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205035756
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 13:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vakbondlid is natuurlijk gewoon betalen voor iets waar je niet direct iets voor terug krijgt. Net als politieke partijen. Was gebruikelijk tijdens de verzuiling, nu ziet niemand er het nut van in.
Ik ga sowieso niet betalen voor een vakbond die de belangen behartigt van een groep waar ik niet bij hoor, maar kennelijk wel de bevoegdheid heeft om over mijn arbeidsvoorwaarden te onderhandelen. Achterlijk systeem.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205035800
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nu niet meer. Maar mijn vrouw en ik kochten begin 2020 op 1 zorgsalaris nog een net jaren 70 huis van 135m2. Dat was weliswaar in Groningen, in het westen kon dat niet meer. Daar is dat iets van 6/7 jaar geleden.
Nou ja, hier in Tilburg is het al decennia ondenkbaar dat je als starter met één academische baan een twee-onder-één-kapper koopt.

En dan was mijn vader gewoon een dertien in een dozijn jurist ook nog, geen hyperambitieuze advocaat oid, neuh, gewoon een meester in de rechten die een aardige kantoorbaan had.

Nou wil ik ook niet alles afmeten aan de grootte van het huis wat je kan kopen als starter op de arbeidsmarkt, maar de verhoudingen zijn gewoon steeds schever komen te liggen. Een jaar of vijf geleden las ik in een artikel over een directeur van een lyceum, wat zeker toen een bijzonder respectabele baan was. Die man zei: "ik verdiende destijds dik twee keer het salaris van onze conciërge, tegenwoordig verdient een directeur 5 keer zoveel als de laagst betaalde op een school."

En dat klopt volgens mij wel. Vroeger was een conciërge in vaste dienst bij een school en werkte daar vaak een groot deel van zijn leven. Nu zie je scholen voor die werkzaamheden allerlei externe partijen inhuren, wat in feite alleen maar zorgt voor extra lagen die ook ergens van betaald moeten worden en er uiteindelijk één of andere flexwerker de prullenbakken voor minimumloon leeg staat te trekken die verder geen enkele verbondenheid heeft met de school, laat stáán met de leerlingen.

Doorgeschoten vrije markt-denken noem ik dat en ik vind echt dat linkse partijen op dat soort dingen gewoon totaal niet reageren. Dat soort dingen kan je prima in een narratief gieten en mensen aan het nadenken zetten, maar ik zie het niet gebeuren op links.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_205035899
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 19:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nou ja, hier in Tilburg is het al decennia ondenkbaar dat je als starter met één academische baan een twee-onder-één-kapper koopt.
2 onder 1 kap is wat anders. Mijn eerste huis kocht ik in Alphen aan den Rijn in 2010, toen kon ik op 1 salaris (HBO accountancy, bezig met de universitaire master) zo'n 260.000 euro hypotheek krijgen. Met het salaris van mijn vrouw er bij nog een stukje meer. Daar kon je echt heel behoorlijke huizen voor kopen hoor. En dan zit je op ongeveer een half uur van Utrecht, Den Haag, Amsterdam en Rotterdam.

Ik heb trouwens toen (gelukkig) maar een huis van 160.000 euro gekocht. Kwam goed uit, want dat 'geweldige toekomstperspectief' wat ik volgens de bank had, bleek binnen een jaar ziek thuis zitten, na iets meer dan 2 jaar geen enkel inkomen meer voor mij. Dat huis heeft toen nog best een tijdje onder water gestaan, omdat de kosten koper toen nog mee de hypotheek in mochten. Stijgen deden de prijzen niet.

In 2020 heb ik dat huis voor 190.000 verkocht. Nu is het 245.000 waard.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205036431
Hoe kom je er bij dat het alleen om de prijzen van huizen gaat?
pi_205036884
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 20:57 schreef MoreDakka het volgende:
Hoe kom je er bij dat het alleen om de prijzen van huizen gaat?
Dat is niet het enige waar het om gaat, maar wel iets waar veel mensen aan af meten of het goed met hen gaat. Als je in een goed huis woont en 'gewoon' 2 keer op vakantie kunt, wat tot een paar jaar geleden echt voor de overgrote meerderheid gold (en nu nog steeds voor veel mensen trouwens, zie de drukte op Schiphol), kun je geen verkiezing winnen met op de barricade staan dat het allemaal zo slecht verdeeld is en mensen flink benadeeld worden. De mensen voelen zich dan niet benadeeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 12 juni 2022 @ 21:50:15 #50
408813 crew  trein2000
pi_205036900
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is niet het enige waar het om gaat, maar wel iets waar veel mensen aan af meten of het goed met hen gaat. Als je in een goed huis woont en 'gewoon' 2 keer op vakantie kunt, wat tot een paar jaar geleden echt voor de overgrote meerderheid gold (en nu nog steeds voor veel mensen trouwens, zie de drukte op Schiphol), kun je geen verkiezing winnen met op de barricade staan dat het allemaal zo slecht verdeeld is en mensen flink benadeeld worden. De mensen voelen zich dan niet benadeeld.
En daarnaast is het, wanneer je kinderen niet uit huis kunnen of zij zelf geen huis kunnen kopen, ook gewoon een heel voelbaar probleem voor mensen. Mensen zijn daar een stuk gevoeliger voor dan voor abstractere problemen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')