Dat begint voor Oekraïne nu toch wel een hele gevaarlijke Kessel te worden. Volgens mij moeten ze zich gewoon terugtrekken uit de saillant en het front verkorten.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:17 schreef riazop het volgende:
Ruski's hebben vandaag Toshkivka ingenomen,, bestoken van daarui Lysychansk en bereiden een infanterie aanval vanuit het zuiden op dezelfde plaats, zo lijkt het.
Een altrernatief scenario zou een omsingeling zijn van Lysychansk.
In ieder geval zijn de Russen de rivier over.
Hun strategie lijkt te zijn dat ze een deel van hun strijders opofferen om de Russen zoveel mogelijk op te houden en schade toe te brengen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat begint voor Oekraïne nu toch wel een hele gevaarlijke Kessel te worden. Volgens mij moeten ze zich gewoon terugtrekken uit de saillant en het front verkorten.
Maar is dat verstandig? Want de Oekraïense verliezen lijken de laatste weken toch echt hoger.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Hun strategie lijkt te zijn dat ze een deel van hun strijders opofferen om de Russen zoveel mogelijk op te houden en schade toe te brengen.
Vandaar ook de toenemende deserties in het Uk leger
Dat heb ik ok gelezen, en dat er nogal wat vreemdelingen uit andere landen meevechten aan Uk-kant.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Hun strategie lijkt te zijn dat ze een deel van hun strijders opofferen om de Russen zoveel mogelijk op te houden en schade toe te brengen.
Vandaar ook de toenemende deserties in het Uk leger
Ze hebben minstens 800.000 man (en vrouw) onder de wapens. En ze verliezen er hooguit 150 per dag (plus een paar honderd gewonden).quote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar is dat verstandig? Want de Oekraïense verliezen lijken de laatste weken toch echt hoger.
Die 800.000 man trek ik twijfel.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:59 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze hebben minstens 800.000 man (en vrouw) onder de wapens. En ze verliezen er hooguit 150 per dag (plus een paar honderd gewonden).
Dat kunnen ze lang volhouden getalsmatig. (er komen ook nieuwe rekruten bij dagelijks)
Maar er zit ook een politieke kost aan.
Ik bedoel, in Kiev zitten de terrassen weer vol. Niet iedereen is enthousiast om te vechten.
En die 100.000 man houden het hele Rode Leger tegen? Knap hoor.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:25 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Die 800.000 man trek ik twijfel.
Volgens Satellite Maps Analysis zijn er hooguit 112.000 man actief aan de Oekraïense kant van de fronten. Daarnaast zijn er wel natuurlijk reserve-eenheden, vooral bij Kiev,
Die 800.000 is alles bij elkaar opgeteld.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:25 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Die 800.000 man trek ik twijfel.
Volgens Satellite Maps Analysis zijn er hooguit 112.000 man actief aan de Oekraïense kant van de fronten. Daarnaast zijn er wel natuurlijk reserve-eenheden, vooral bij Kiev,
De Russen hebben ook 'maar' 100.000 actieve mankrachten ingezet. Daarom loopt alles ook zo traag als een slak.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En die 100.000 man houden het hele Rode Leger tegen? Knap hoor.
Ik las ergens bijna het dubbele.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:45 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De Russen hebben ook 'maar' 100.000 actieve mankrachten ingezet. Daarom loopt alles ook zo traag als een slak.
Dat was ook oliedom. Ze hadden het in principe wel snel kunnen fixen. Gelukkig voor Oekraïne wel, maar dit wordt wel een slijtagestrijd. Echt niemand dacht dat Rusland Oekraïne met 150k man zou binnenvallen. Maar las ook dat de meeste Russische troepen uit shitholes verderop in Rusland komen die toch niet zo veel uitmaken als ze sneuvelen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:45 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De Russen hebben ook 'maar' 100.000 actieve mankrachten ingezet. Daarom loopt alles ook zo traag als een slak.
Het is waarschijnlijk dat dat sinds vandaag niet langer kan, deze video legt het in detail uit.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 18:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat begint voor Oekraïne nu toch wel een hele gevaarlijke Kessel te worden. Volgens mij moeten ze zich gewoon terugtrekken uit de saillant en het front verkorten.
quote:At Toshkivka-Pidlisne direction Russian army captured Pidlisne and Myrna Dolyna, also have partial success at Hirske, - General Staff of Armed Forces of Ukraine says in the evening report
quote:name
Ukrainian forces in Hirske-Zolote allegedly withdrawn to Bakhmut
description
"Situation in the Soledar direction
as of 22.30 on June 21, 2022, most of the combat-ready units of the Armed Forces of Ukraine were withdrawn from the area of the villages of Gorskoye and Zolote. The released forces were transferred to strengthen the defense in the area of Bakhmut (Artemovsk)."
Hoe kom je daar bij? Rusland heeft daar de manschappen en het materieel niet voor. En als het zo door gaat in Oekraïne, hebben ze dat de komende 10 jaar niet.quote:Op woensdag 22 juni 2022 01:43 schreef riazop het volgende:
Misschien nog een nieuw front aan grens met Litouwen de komende weken?
Ja dit begint toch verdraaid veel op Falaise te lijken. Dat zou dan toch een drama voor Oekraïne betekenen?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 22:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk dat dat sinds vandaag niet langer kan, deze video legt het in detail uit.
Het komt er op neer dat het deel wat nog niet onder Russische controle ligt wel bestookt kan worden met mortieren.
Ook Liveua meldt het nu:
[..]
[..]
Interessante analyse. Vooral dat de Oekraïense troepen niet helemaal moeten worden ingesloten. En dat je als aanvallende partij (de Russen) op verschillende plaatsen moet blijven prikken om te voorkomen dat de tegenstander zich gaat hergroeperen als een eenheid, waardoor je het initiatief kwijt raakt.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 22:58 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk dat dat sinds vandaag niet langer kan, deze video legt het in detail uit.
Het komt er op neer dat het deel wat nog niet onder Russische controle ligt wel bestookt kan worden met mortieren.
Ook Liveua meldt het nu:
[..]
[..]
Nee, dat zie ik niet.quote:Op woensdag 22 juni 2022 01:43 schreef riazop het volgende:
Misschien nog een nieuw front aan grens met Litouwen de komende weken?
Het antwoord is ja. Die willen gewoon naar Odessa.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik niet.
Maar ik vind het wel een tactloze zet van Litouwen, wel of niet in opdracht van de NAVO. Ik vind dat je de bevolking niet moet gaan straffen door normale aanvoerlijnen te 'saboteren', omdat die toevallig over jouw grondgebied gaat..
De Oekraïners sloten in 2014 de watertoevoer af van het Noord-Krimkanaal. Nu stroomt het water ook weer naar de Krim. Ik vraag mij nog steeds af, dat Kherson wel doelwit was geweest van de Russen als de watertoevoer niet zou zijn afgesloten.
Dat vermoed ik ook ja.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het antwoord is ja. Die willen gewoon naar Odessa.
Lithuanië blokkeert alleen goederen die geblokkeert worden door de EU. Wat dat betreft voldoen ze aan de EU.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik niet.
Maar ik vind het wel een tactloze zet van Litouwen, wel of niet in opdracht van de NAVO. Ik vind dat je de bevolking niet moet gaan straffen door normale aanvoerlijnen te 'saboteren', omdat die toevallig over jouw grondgebied gaat..
De Oekraïners sloten in 2014 de watertoevoer af van het Noord-Krimkanaal. Nu stroomt het water ook weer naar de Krim. Ik vraag mij nog steeds af, dat Kherson wel doelwit was geweest van de Russen als de watertoevoer niet zou zijn afgesloten.
Dat is de meest makkelijk te verdedigen plek aan die kant, natuurlijk wilden ze die anders ook in handen hebben. Het is ook op de route naar Odessa.quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nee, dat zie ik niet.
Het blijft wel een hele linke sector daar bij Cherson. Mochten de Russen toch doorstoten daar dan kunnen ze het gebied ten zuiden van Odessa (dus alles onder de riviermonding Dnjestr Liman) heel simpel afsnijden en isoleren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:15 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook ja.
Omdat te voorkomen zouden de Oekri's snel naar de onderhandeltafel moeten of snel militair succes gaan boeken.
Beide zaken zie ik niet echt gebeuren.
Dat is eigenlijk wel het verhaal van de laatste week: Oekraïnse troepen dreigen op een aantal plekken ingesloten te raken.quote:Op woensdag 22 juni 2022 12:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het blijft wel een hele linke sector daar bij Cherson. Mochten de Russen toch doorstoten daar dan kunnen ze het gebied ten zuiden van Odessa (dus alles onder de riviermonding Dnjestr Liman) heel simpel afsnijden en isoleren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |