https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=19265quote:19-NOV-2013 - Hoogveenplassen zijn wellicht de meest ongure plekken om als dier in te leven.
Ze zijn zuur, arm aan voedingsstoffen en donker vanwege rondzwevende humus.
Lange tijd was onduidelijk waar de ongewervelde fauna in deze wateren van leeft, maar nu is aangetoond wie wat eet en waar de basis van de voedselketen ligt.
Honden mogen nog geen scheet laten op de Veluwe maar wolven en allerlei ander gespuis zoals elanden ed. zijn weer van harte welkom.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:23 schreef maan_man het volgende:
Konikpaarden, Schotse hooglanders, schapen.... Natuurmonumenten jaagt alles hun natuurgebieden in, maar als ze 3 km verderop bij de boer staan, zijn ze ineens gevaarlijk voor datzelfde natuurgebied.
Je kunt hele discussies voeren hoe de huidige nog resterende natuurgebieden zijn ontstaan. Maar waarom is dat relevant? Het gaat erom dat die gebieden nu een bepaalde biodiversiteit huisvesten die zal verdwijnen als de stikstofneerslag niet naar beneden gaat.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 09:34 schreef raptorix het volgende:
Het meest Ironische is dat de huidige stikstof maatregelen gebaseerd zijn op gebieden die ontstaan zijn door het slecht behandelen van de natuur![]()
![]()
![]()
Dus? Het is een zelfverzonnen papieren probleem.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 09:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het verandert niets aan de situatie, je weet dat er rond natuurgebieden boerenbedrijven gaan verdwijnen of krimpen.
Boeren zijn fantastisch, ik heb er ook in mijn vriendenkring. Maar voor dit kikkerlandje hebben we er momenteel teveel met teveel stront op een te klein oppervlak.
Taiga? Dat is ook wel vrij saai hoor. Ik ben blij met ons sobere, maar toch gevarieerde landschap met eiken, beuken en lindes.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:28 schreef michaelmoore het volgende:
In een vruchtbare delta met veel economische activiteit , kun je niet een habitat volhouden die past op de steppen van Kazachstan
Deze Habitat zou het prima doen met veel stikstof
[ afbeelding ]
"You'll own nothing and be happy"quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:15 schreef raptorix het volgende:
Ik ben geen wappie, maar Rutte is bezig de complete maatschappij aan het op te blazen.
Straks bestaat de hele maatschappij uit megabedrijven gerunned door zijn vriendjes.
En zo wordt landsbeleid beslecht in de rechtszaal....quote:Op zaterdag 11 juni 2022 09:55 schreef ColorCartridge het volgende:
[..]
Dat kan nog best wel eens voordelig uitpakken voor de boeren.
Als ze naar de rechter stappen om de overheid te laten bewijzen wat de bron is van de stikstof, zoals Caroline van der Plas in het filmpje stelt, zou het zomaar kunnen zijn dat de rechter de boer in het gelijk stelt, omdat dat gewoon niet kan worden bewezen. Er staan op de neergeslagen stikstofdeeltjes geen vlaggetjes waarop de bron is vermeld, het is allemaal gebaseerd op aannames en ongeschikte rekenmodellen.
En als de boer inderdaad gelijk krijgt, is dat gelukkig een hele dikke streep door het plan van Van der Wal.
Het zou nog leuker worden als de rechter aan Van der Wal de plicht oplegt eerst alle succesvolle innovaties die boeren zelf hebben gedaan te laten onderzoeken en de effecten daarvan te laten doorrekenen voordat de huidige plannen werkelijkheid worden.
Ik kom ze geregeld tegen onderweg en gelukkig poseren ze graag voor de camera.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:23 schreef maan_man het volgende:
Konikpaarden, Schotse hooglanders, schapen.... Natuurmonumenten jaagt alles hun natuurgebieden in, maar als ze 3 km verderop bij de boer staan, zijn ze ineens gevaarlijk voor datzelfde natuurgebied.
Ook zo'n uitspraak die random gebruikt wordt terwijl vrijwel niemand de oorsprong er van kent.quote:
Nee die gebieden verdwijnen niet, die veranderen, net zoals de natuur eerst ook veranderd is door menselijk toedoen, daarnaast zul je een belangenafweging moeten maken, wil je die paar schrale gebiedjes behouden, of willen we misschien eens proberen de huizenmarkt uit het slop te trekken, en boeren gewoon een boterham geven.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je kunt hele discussies voeren hoe de huidige nog resterende natuurgebieden zijn ontstaan. Maar waarom is dat relevant? Het gaat erom dat die gebieden nu een bepaalde biodiversiteit huisvesten die zal verdwijnen als de stikstofneerslag niet naar beneden gaat.
Wordt lachen voor oa @TheFreshPrince en ondergetekende wonende in de grote veenpolder en het zesde en zevende veendistrict...quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:28 schreef michaelmoore het volgende:
In een vruchtbare delta met veel economische activiteit , kun je niet een habitat volhouden die past op de steppen van Kazachstan
Deze Habitat zou het prima doen met veel stikstof
[ afbeelding ]
Dit is arme hoogveen natuur, zo wilen we het
[..]
https://www.naturetoday.c(...)s/message/?msg=19265
[ afbeelding ]
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:15 schreef raptorix het volgende:
Ik ben geen wappie, maar Rutte is bezig de complete maatschappij aan het op te blazen.
Straks bestaat de hele maatschappij uit megabedrijven gerunned door zijn vriendjes.
maar kan ok in ene klap een heel stel kassen over de rooie gaan, ik heb zelf kassen vol chrysanten omgeploegd omdat ze over tijd warenquote:Op zaterdag 11 juni 2022 09:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bloemen hebben relatief veel winstmarge, overigens is een groot deel van die omzet geteelt in Afrika.
Depositie gaat het om.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als er echt rechtszaken komen van boeren die accurate uitstootmetingen willen rond hun eigen bedrijven dan zou dat nog wel eens negatiever kunnen uitvallen voor ze dan ze denken.
Nou maak me gek.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
"You'll own nothing and be happy"
Dat klopt helemaal , het is tijd dat er 30 % minder boeren komen , pak hun de landbouwsubsidie af en voer de melkquota weer inquote:Op zaterdag 11 juni 2022 09:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het verandert niets aan de situatie, je weet dat er rond natuurgebieden boerenbedrijven gaan verdwijnen of krimpen.
Boeren zijn fantastisch, ik heb er ook in mijn vriendenkring. Maar voor dit kikkerlandje hebben we er momenteel teveel met teveel stront op een te klein oppervlak.
klopt helemaalquote:Op zaterdag 11 juni 2022 09:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben hardstikke voorstander om natuur te beschermen, maar Nederland heeft zich een kunstmatig probleem opgespelt door eerst zelf natuur te creeren in allerlei postzegelgebieden en vervolgens kunnen we helemaal niks meer, en dat alles door een paar totaal idioten die bevriende rechters uitspraken laten doen waardoor het halve land tot stilstand komt.
Rivm meet direct boven rioolputten en onrealistisch dichtbij kippenschuren.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als er echt rechtszaken komen van boeren die accurate uitstootmetingen willen rond hun eigen bedrijven dan zou dat nog wel eens negatiever kunnen uitvallen voor ze dan ze denken.
Dat is inderdaad de onzin die op Twitter verspreid wordt door o.a. FDD aanhangers.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rivm meet direct boven rioolputten en onrealistisch dichtbij kippenschuren.
Juist niet. Men wil juist de huidige natuur omvormen naar iets anders omdat "het zo heurt"...quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:30 schreef Breekfast het volgende:
Je kunt hele discussies voeren hoe de huidige nog resterende natuurgebieden zijn ontstaan. Maar waarom is dat relevant? Het gaat erom dat die gebieden nu een bepaalde biodiversiteit huisvesten die zal verdwijnen als de stikstofneerslag niet naar beneden gaat.
Uitstoot blablablaquote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar kan ok in ene klap een heel stel kassen over de rooie gaan, ik heb zelf kassen vol chrysanten omgeploegd omdat ze over tijd waren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |